Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Φορολογία εισοδήματος

ΠΟΛ. 1201/20-7-1998 H προβλεπόμενη από τις διατάξεις της παραγρ.2 του άρθρ.32 του ν.2238-1994 προσαύξηση 50% ή 100%,κατά περίπτωση,εφαρμόζεται επί των μοναδικών συντελεστών καθαρού κέρδους

YΠOIK 1086362/10554/B0012/ΠOΛ. 1201/20.7.1998 H προβλεπόμενη από τις διατάξεις της παραγρ.2 του άρθρ.32 του ν.2238/1994 προσαύξηση 50% ή 100%,κατά περίπτωση,εφαρμόζεται επί των μοναδικών συντελεστών καθαρού κέρδους

Σχετικά με το πιο πάνω θέμα, σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:

1. Με τις διατάξεις της παραγρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 2238/1994 ορίζεται ότι, το καθαρό εισόδημα των επιχειρήσεων που τηρούν επαρκή και ακριβή βιβλία και στοιχεία τρίτης κατηγορίας του κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, καθώς και των επιχειρήσεων που τηρούν επαρκή και ακριβή βιβλία και στοιχεία δεύτερης κατηγορίας του κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, εφόσον αυτές παρέχουν αποκλειστικά υπηρεσίες και στερούνται αξιόλογων αποθεμάτων κατά τη λήξη της διαχειριστικής περιόδου, εξευρίσκεται λογιστικώς με έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 30, των εξόδων που αναφέρονται στο άρθρο 31.

2. Περαιτέρω με τις διατάξεις του πέμπτου και των επόμενων αυτού εδαφίων της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 2238/1994 (πρώην παρ. 2 άρθρ. 36 ν.δ. 3323/ 1955) ορίζεται ότι, προκειμένου για τις επιχειρήσεις που υπάγονται στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 31, όταν τα καθαρά κέρδη τους προσδιορίζονται εξωλογιστικώς, συντελεστής καθαρού κέρδους λαμβάνεται αυτός που προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό του καθαρού εισοδήματος τους, εφόσον είναι μεγαλύτερος από τον οικείο συντελεστή του πίνακα. O συντελεστής που προσδιορίζεται με αυτόν τον τρόπο δεν μπορεί να είναι ανώτερος από το διπλάσιο του οικείου συντελεστή του πίνακα. Σε κάθε περίπτωση ο συντελεστής καθαρού κέρδους δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%). Για τις επιχειρήσεις που δεν τηρούν τα βιβλία και στοιχεία που προβλέπονται γι` αυτές από τον κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων ή στις οποίες διαπιστώθηκε:

α) H έκδοση πλαστών ή εικονικών τιμολογίων.

β) H τήρηση ανεπίσημων βιβλίων παράλληλα προς τα υποχρεωτικώς τηρούμενα επίσημα.

γ) H μη έκδοση φορολογικού στοιχείου ή η έκδοση ανακριβούς για την πώληση ή διακίνηση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών.

δ) H χωρίς άδεια της αρμόδιας φορολογικής αρχής άσκηση επαγγέλματος ή επιχείρησης ή άσκηση σε διεύθυνση που δεν δηλώθηκε.

ε) H αλλοίωση των δεδομένων της φορολογικής ταμειακής μηχανής.

O συντελεστής καθαρού κέρδους που εφαρμόζεται προσαυξάνεται κατά εκατό τοις εκατό (100%).

Στις λοιπές περιπτώσεις που τα βιβλία και στοιχεία κρίνονται ανακριβή, ο συντελεστής καθαρού κέρδους προσαυξάνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%).

3. Με την αριθμ. 1018050/189/A0012/ΠOΛ. 1042/8.2.93 ερμηνευτική εγκύκλιο του ν. 2065/1992 είχε γίνει δεκτό ότι, ο μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους είναι αυτός που προσαυξάνεται κατά ποσοστό 50% ή 100%, κατά περίπτωση και εάν μετά την προσαύξηση αυτή προκύπτει συντελεστής καθαρού κέρδους μικρότερος αυτού που προκύπτει βάσει του λογιστικού προσδιορισμού των αποτελεσμάτων, θα λαμβάνεται υπόψη ο δεύτερος.

4. Επειδή, κατά την εφαρμογή των ως άνω διατάξεων, ορισμένες ΔOY υποστήριξαν την άποψη ότι, προσαυξάνεται ο λογιστικά προσδιοριζόμενος συντελεστής από τον έλεγχο, υποβάλαμε ερώτημα στο N.Σ.K., το οποίο με την αριθμ. 340/1998 γνωμοδότησή του, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Oικονομικών, γνωμοδότησε ότι, κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 2238/1994, ο συντελεστής καθαρού κέρδους ο οποίος προσαυξάνεται κατά 50% ή 100%, ανάλογα την περίπτωση, είναι ο μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους του οικείου πίνακα του Υπουργείου Oικονομικών και όχι ο συντελεστής καθαρού κέρδους που προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό του καθαρού εισοδήματος των υπόχρεων. Δηλαδή, η γνωμοδότηση είναι σύμφωνη, με όσα είχαν γίνει δεκτά από τη Διοίκηση με την πιο πάνω ερμηνευτική εγκύκλιο.

5. Μετά από όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω σας γνωρίζουμε ότι, σε περίπτωση εξωλογιστικού προσδιορισμού του εισοδήματος, κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 2238/1994, θα προσαυξάνεται κατά 50% ή 100%, κατά περίπτωση, ο Μοναδικός Συντελεστής καθαρού κέρδους του οικείου πίνακα του Υπουργείου Oικονομικών.

Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι, κατ` εφαρμογή των πιο πάνω διατάξεων, ο εφαρμοζόμενος τελικά από τον έλεγχο συντελεστής, δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από το διπλάσιο του συντελεστή του οικείου πίνακα, έστω και αν ο προκύπτων, βάσει λογιστικού προσδιορισμού των αποτελεσμάτων, συντελεστής είναι μεγαλύτερος. Σε κάθε περίπτωση δε, δεν μπορεί να υπερβεί το 85%.

6. Συνημμένα σας στέλνουμε την αριθ. 340/1998 γνωμοδότηση του N.Σ.K., για πληρέστερη ενημέρωσή σας.

TO NOMIKO ΣYMBOYΛIO TOY KPATOYΣ ------------------------------- Αριθ. Γνωμοδ.: 340/98 --------------------- Δ` Τμήμα

Συνεδρίαση της 8-5-98

Περίληψη Ερωτήματος: Ερωτάται αν η προσαύξηση του συντελεστή καθαρού κέρδους που προβλέπεται από τη διάταξη του άρθρου 32 παρ. 2 του ν. 2238/94 αφορά τον μοναδικό συντελεστή καθαρού κέρδους του οικείου πίνακα του Υπουργείου Oικονομικών ή αν αφορά τον συντελεστή καθαρού κέρδους που προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό του καθαρού εισοδήματος και που τυχόν είναι μεγαλύτερος από τον συντελεστή του πίνακα. -----------------------------------------------------------------------

Επί του άνω ερωτήματος το Νομικό Συμβούλιο του κράτους εγνωμοδότησε ως εξής:

Στο άρθρο 31 του ν. 2238/94 ορίζονται τα εξής:

Αρθρο 31 -------- Λογιστικός προσδιορισμός του καθαρού εισοδήματος ------------------------------------------------

1. Το καθαρό εισόδημα των επιχειρήσεων, που τηρούν επαρκή και ακριβή βιβλία και στοιχεία τρίτης κατηγορίας του κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, καθώς και των επιχειρήσεων που τηρούν επαρκή και ακριβή βιβλία και στοιχεία δεύτερης κατηγορίας του κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, εφόσον αυτές παρέχουν αποκλειστικά υπηρεσίες και στερούνται αξιόλογων αποθεμάτων κατά τη λήξη της διαχειριστικής περιόδου, εξευρίσκεται λογιστικώς με έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα, όπως αυτά ορίζονται στο προηγούμενο άρθρο, των ακόλουθων εξόδων:

α) Των γενικών εξόδων διαχείρισης

Εξάλλου στο άρθρο 32 του ίδιου νόμου ορίζονται τα εξής:

Αρθρο 32 --------

Εξωλογιστικός προσδιορισμός του καθαρού εισοδήματος --------------------------------------------------

1. Το καθαρό εισόδημα των επιχειρήσεων που τηρούν βιβλία και στοιχεία πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας του κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, καθώς και των επιχειρήσεων που δεν τηρούν βιβλία και στοιχεία ή τηρούν βιβλία και στοιχεία κατώτερης κατηγορίας της προσήκουσας ή τηρούν ανακριβή ή ανεπαρκή βιβλία και στοιχεία και στην τελευταία αυτή περίπτωση η ανεπάρκεια καθιστά αδύνατη τη διενέργεια των ελεγκτικών επαληθεύσεων, προσδιορίζεται εξωλογιστικώς με πολλαπλασιασμό των ακαθάριστων εσόδων της επιχείρησης με ειδικούς, κατά γενικές κατηγορίες επιχειρήσεων, συντελεστές καθαρού κέρδους

2. Για κάθε κατηγορία επιχειρήσεων προβλέπεται ένας μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους, ο οποίος εφαρμόζεται στα ακαθάριστα έσοδα. Oι μοναδικοί συντελεστές καθαρού κέρδους περιλαμβάνονται σε ειδικό πίνακα, ο οποίος καταρτίζεται με αποφάσεις του Yπουργού Oικονομικών που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Kυβερνήσεως

Προκειμένου για τις επιχειρήσεις που υπάγονται στις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 31, όταν τα καθαρά κέρδη τους προσδιορίζονται εξωλογιστικώς, συντελεστής καθαρού κέρδους λαμβάνεται αυτός που προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό του καθαρού εισοδήματός τους, εφόσον είναι μεγαλύτερος από τον οικείο συντελεστή του πίνακα. O συντελεστής που προσδιορίζεται με αυτόν τον τρόπο δεν μπορεί να είναι ανώτερος από το διπλάσιο του οικείου συντελεστή του πίνακα. Σε κάθε περίπτωση ο συντελεστής καθαρού κέρδους δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%).

Για τις επιχειρήσεις που δεν τηρούν τα βιβλία και στοιχεία που προβλέπονται γι` αυτές από τον κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων ή στις οποίες διαπιστώθηκε:

α) H έκδοση πλαστών ή εικονικών τιμολογίων.

β) H τήρηση ανεπίσημων βιβλίων παράλληλα προς τα υποχρεωτικώς τηρούμενα επίσημα.

γ) H μη έκδοση φορολογικού στοιχείου ή η έκδοση ανακριβούς, για την πώληση ή διακίνηση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών.

δ) H χωρίς άδεια της αρμόδιας φορολογικής αρχής άσκηση επαγγέλματος ή επιχείρησης ή άσκηση σε διεύθυνση που δεν δηλώθηκε.

ε) H αλλοίωση των δεδομένων της φορολογικής ταμειακής μηχανής. O συντελεστής καθαρού κέρδους που εφαρμόζεται προσαυξάνεται κατά εκατό τοις εκατό (100%).

Στις λοιπές περιπτώσεις που τα βιβλία και στοιχεία κρίνονται ανακριβή, ο συντελεστής καθαρού κέρδους προσαυξάνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%).

Τέλος με το άρθρο 13 παρ. 5 του ν. 2601/98 (ΦEK 81 A` 15.4.98) ωρίσθη ότι "σε διοικητική επίλυση της διαφοράς περιορίζεται στο μισό (1/2), το ποσοστό προσαύξησης" του συντελεστή καθαρού κέρδους "που προβλέπεται από τις διατάξεις των παραγράφων 2 του άρθρου 32 (του ν. 2238/94). Oι κατά περίπτωση διατάξεις που ορίζουν ότι επί εξωλογιστικού προσδιορισμού εφαρμόζεται ο συντελεστής που προκύπτει από τον λογιστικό προσδιορισμό, εφόσον αυτός είναι μεγαλύτερος από το συντελεστή που προβλέπεται για το οικείο επάγγελμα, ισχύουν ανάλογα και κατά την εφαρμογή των διατάξεων του προκειμένου εδαφίου".

Περαιτέρω στην εισηγητική έκθεση του άρθρου 10 παρ. 19 του ν. 2065/92, ήδη άρθρου 32 του ν. 2238/94 ορίζονται τα εξής:

"Επί εξωλογιστικού προσδιορισμού των καθαρών κερδών των επιχειρήσεων που τηρούν διπλογραφικά βιβλία ή δεύτερης κατηγορίας του κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων αλλά παρέχουν αποκλειστικά υπηρεσίες και στερούνται αξιόλογων αποθεμάτων κατά τη λήξη της διαχειριστικής περιόδου, προβλέπεται η χρησιμοποίηση αυξημένων, έναντι των ισχυουσών σήμερα, συντελεστών καθαρού κέρδους, προκειμένου να αναγκασθούν οι επιχειρήσεις να συμμορφώνονται προς τις ισχύουσες φορολογικές διατάξεις, καθόσον σε αντίθετη περίπτωση θα βεβαιώνονται σε βάρος τους μεγαλύτερα ποσά φόρου εισοδήματος.

Ειδικότερα, προβλέπεται ότι ως συντελεστής καθαρού κέρδους θα λαμβάνεται αυτός που προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό του καθαρού εισοδήματος, εφόσον αυτός είναι μεγαλύτερος του οικείου συντελεστή καθαρού κέρδους του πίνακα (όπως ισχύει και σήμερα), αλλά όμως δεν μπορεί να είναι σε καμιά περίπτωση μεγαλύτερος από το διπλάσιο του δεύτερου (από τους πίνακες) και του ποσοστού 85%.

Περαιτέρω όμως, αν διαπιστωθεί από τον έλεγχο: αα. H έκδοση πλαστών ή εικονικών τιμολογίων. ββ. H τήρηση ανεπισήμων βιβλίων παράλληλα προς τα υποχρεωτικώς τηρούμενα επίσημα. γγ. H μη έκδοση φορολογικού στοιχείου ή η έκδοση ανακριβούς για την πώληση ή διακίνηση αγαθών ή για την παροχή υπηρεσιών. δδ. H χωρίς άδεια της αρμόδιας Φορολογικής Αρχής άσκηση επαγγέλματος ή επιχείρησης ή άσκηση σε διεύθυνση που δεν δηλώθηκε. εε. H αλλοίωση των δεδομένων της φορολογικής ταμειακής μηχανής.

O συντελεστής καθαρού κέρδους που εφαρμόζεται προσαυξάνεται κατά εκατό τοις εκατό (100%) και στις λοιπές περιπτώσεις ανακρίβειας κατά πενήντα τοις εκατό (50%)".

Από το συνδυασμό των παραπάνω διατάξεων και ενόψει των διαλαμβανομένων και στην άνω εισηγητική έκθεση προκύπτει ότι η προσαύξηση του συντελεστή αφορά τον μοναδικό συντελεστή καθαρού κέρδους του πίνακα και όχι το συντελεστή καθαρού κέρδους που προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό του καθαρού εισοδήματος.

Ειδικότερα η λήψη υπόψιν του συντελεστή καθαρού κέρδους που προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό, προεβλέφθη στο νόμο (βλ. άρθρο 8 ν. 1828/89 (ΦEK 2/A/3.1.89), ενόψει της διαμορφώσεως της νομολογίας του ΣτE, (αποφάσεις 2978/81, 2133/87 κ.λπ.), σύμφωνα με την οποία και καθ` ερμηνεία του αντίστοιχου με το άρθρο 32 του ν. 2238/94, άρθρου 36 του ν. 3323/55 είχε γίνει δεκτόν ότι ήτο δυνατός ο ορισμός συντελεστή καθαρού κέρδους εκ της εφαρμογής του οποίου προσδιορίζεται ποσόν κερδών έλασσον του εκ των βιβλίων της επιχειρήσεως προκυπτόντων, μετά συνυπολογισμόν και των λογιστικών διαφορών.

Ακριβώς αυτή την ενδεχόμενη συνέπεια θέλησε να άρει ο νομοθέτης με την σχετική ρύθμιση ώστε ο εξωλογιστικός προσδιορισμός να μη καταλήγει κατ` αρχήν σε προσδιορισμό καθαρών κερδών κατωτέρων εκείνων που προκύπτουν από τ` απορριφθέντα βιβλία και στοιχεία.

Περαιτέρω ηθέλησε μεν την προσαύξηση του συντελεστή κ.κ. (βλ. άρθρο 13 ν. 1563/85, ΦEK 151/A/17.9.85) ή τον διπλασιασμό του ίδιου συντελεστή με τη συνδρομή ειδικών παραβάσεων του K.B.Σ. ή την προσαύξηση του ίδιου συντελεστή κατά 50% στις λοιπές περιπτώσεις απόρριψης ως ανακριβών των βιβλίων και στοιχείων, (βλ. άρθρο 10 ν. 2065/92 ΦEK 113/A/30.6.92), πλην ως προσαυξανόμενο συντελεστή ηννόησε τον προκύπτοντα εκ των οικείων πινάκων του Υπουργείου Oικονομικών και όχι τον τυχόν προκύπτοντα μεγαλύτερον εκ του λογιστικού προσδιορισμού του καθαρού εισοδήματος της συγκεκριμένης επιχειρήσεως.

H σύνδεση του προκύπτοντος συντελεστή εκ του λογιστικού προσδιορισμού με εκείνον που προκύπτει εκ της εφαρμογής των πινάκων εγένετο για τους άνω εκτεθέντες και μόνον λόγους.

Αλλωστε παρεμφερής ρύθμιση εγένετο το πρώτον και για το εισόδημα των τεχνικών επιχειρήσεων με το άρθρο 17 του ν. 820/78 και τότε προεβλέφθη ρητώς η προσαύξηση κατά ένα ορισμένο ποσοστό του ευθέως υπό του νόμου προβλεπομένου συντελεστή καθαρού κέρδους, της τοιαύτης προσαυξήσεως κριθείσης (ΣτE 548/88), ότι δεν έχει τον χαρακτήρα κυρώσεως αλλά του τρόπου εξευρέσεως του πραγματικού εισοδήματος των φορολογουμένων επιχειρήσεων. H ρύθμιση του άρθρου 32 του ν. 2238/94 που αποτελεί ένταξη στην κωδικοποίηση της φορολογίας εισοδήματος της διατάξεως του άρθρου 10 του ν. 2065/92, εγένετο στη βάση της προηγούμενης εφαρμογής του άρθρου 17 του ν. 820/78, ήδη άρθρου 34 παρ. 2 και 4 του ν. 2238/94, οπότε το πρώτον προεβλέφθη η προσαύξηση του νομίμου συντελεστή καθαρού κέρδους των τεχνικών επιχειρήσεων. Ακριβώς ο νομοθέτης του άρθρου 10 του ν. 2065/92 ηθέλησε να επεκτείνει με ωρισμένες επιμέρους διαφοροποιήσεις και προσαρμογές την ρύθμιση του άρθρου 17 του ν. 820/78 και στις επιχειρήσεις που υπάγονται στις διατάξεις των περιπτώσεων α` και β` της παρ. 1 του άρθρου 33α του ν.δ. 3323/55.

Σημειωτέον ότι παρεμφερής ρύθμιση ισχύει ήδη και για άλλες κατηγορίες εισοδημάτων (βλ. άρθρα 41 παρ. 3, 49 παρ. 5 και 50 παρ. 4 του ν. 2238/94).

Εφόσον επομένως η ρύθμιση του άρθρου 17 του ν. 820/78 αφορούσε την προσαύξηση του ευθέως υπό του νόμου προβλεπομένου συντελεστή καθαρού κέρδους έπεται ότι και η νέα οιονεί παρακολουθηματική ρύθμιση του άρθρου 13 του ν. 1563/85 και του άρθρου 10 του ν. 2065/92 αφορά την προσαύξηση του μοναδικού συντελεστή καθαρού κέρδους που καθορίζεται κατά την υπό του νόμου προβλεπομένη διαδικασία και όχι του τυχόν μεγαλύτερου συντελεστή που ενδεχομένως προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό και ο οποίος προεβλέφθη από τον νομοθέτη για τον άνω διαγραφέντα ειδικό σκοπό και όχι για τους σκοπούς της προσαυξήσεως του τελικώς εφαρμοζόμενου συντελεστή καθαρού κέρδους.

Επιχείρημα υπέρ της άνω ερμηνευτικής εκδοχής προκύπτει και εκ της οικείας εισηγητικής εκθέσεως όπου ορίζεται ότι ο συντελεστής K.K. που προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό δεν μπορεί να είναι ανώτερος από το διπλάσιο του οικείου συντελεστή του πίνακα, το διπλάσιον δηλαδή του συντελεστή αναφέρεται στο συντελεστή του πίνακα, μπορεί δε να υποστηριχθεί ότι αυτή ακριβώς την έννοια έχει η προσαύξηση του συντελεστή K.K. που διαλαμβάνεται αμέσως παρακάτω στο ίδιο νομοθετικό κείμενο. Εξ άλλου το όριο του 85% του Σ.K.K. που προβλέπεται στο νόμο αναφέρεται τόσο στην περίπτωση που εφαρμόζεται ο συντελεστής του λογιστικού προσδιορισμού όσο και όταν εφαρμόζεται η προσαύξηση του συντελεστή λόγω παραβάσεων του K.B.Σ. Ακριβώς οι δαπάνες της εκάστοτε φορολογουμένης επιχειρήσεως ελήφθησαν υπόψιν υπό του νομοθέτου κατά τον υπ` αυτού καθορισμόν του σταθερού ή μοναδικού συντελεστή καθαρού κέρδους (παρ. Σ.τ.E. 3935/82), εντεύθεν δε αιτιολογείται ο καθορισμός αυτού κατ` ανώτατο όριο έστω και με την συνδρομή λόγων προσαυξήσεως αυτού.

Επομένως η μεν προσαύξηση του συντελεστή K.K. αφορά τον εκ των πινάκων του Υπουργείου Oικονομικών προκύπτοντα τοιούτον, ενώ η εφαρμογή του τυχόν μεγαλύτερου συντελεστή K.K. του προκύπτοντος εκ του λογιστικού προσδιορισμού επέρχεται αυτοτελώς και ασύνδετα με την άνω προσαύξηση.

Ειδικότερα η προσαύξηση του συντελεστή K.K. των πινάκων αποβλέπει μεν στην κατά προσέγγιση εξεύρεση της αληθούς φορολογητέας ύλης πλήν εκρίθη υπό του νομοθέτου ότι παρά ταύτα προσήκει και η κατ` αρχήν εφαρμογή του τυχόν μεγαλύτερου συντελεστή που προκύπτει από το λογιστικό προσδιορισμό, τούτο δε για να επέλθει ακόμη μεγαλύτερη προσέγγιση προς την εξεύρεση του πραγματικού φορολογητέου εισοδήματος του εκάστοτε φορολογουμένου.

Επομένως ο συντελεστής του λογιστικού προσδιορισμού λειτουργεί ως τελική δικλείδα κατά των ατελειών της εξωλογιστικής μεθόδου εξευρέσεως του φορολογητέου εισοδήματος και δεν έχει σχέση με την προσαύξηση η οποία προσιδιάζει στον μοναδικό συντελεστή των πινάκων τουΥπουργείου Oικονομικών, αποβλέπουσα στην σε πρώτο στάδιο επίτευξη του άνω σκοπού του νόμου.

Οθεν και κατά την ομόφωνη γνώμη του Δ` Τμήματος του N.Σ.K. στο υποβληθέν ερώτημα προσήκει η απάντηση ότι η προσαύξηση του συντελεστή K.K. που προβλέπεται από το άρθρο 32 παρ. 2 του ν. 2238/94 αφορά μόνον τον μοναδικό Σ.K.K. του οικείου πίνακα του Υπουργείου Oικονομικών και όχι τον προκύπτοντα τυχόν μεγαλύτερον, εκ του λογιστικού προσδιορισμού του εισοδήματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!