Η απόφαση δημοσιεύεται σε συνέχεια των πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν σε περιοχές της Περιφέρειας Αττικής.
Η απόφαση Α. 1135/2024 δημοσιεύεται επίσης σε συνέχεια των πυρκαγιών που έπληξαν περιοχές της Περιφέρειας Αττικής την 11η και 12η Αυγούστου 2024.
Καλή σας ΜέραΕνα Νομικό Πρόσωπο(ετερρορυθμος εταιρεία) έκανε αγορα το αρχές 2024 ενός Ηλεκτρικου επιβατηγού αυτ/του καθ.αξίασ 29088,71 ευρω + φπα 6984,29 ευρώ Συνολική αξία 36070,00 ευρώ .Υπεβαλε αιτηση για επιδότηση και ενεγκρήθη για 8000,00 ευρωΗ αποσβεση του ειχ ειναι 50% δηλαδη θα αποσβεσθει το 2024 & 2025 η ενα μερος θα παει το 2026 επειδή η αγορά έγινε 27/06/2024Η επιδοτηση των 8000 ευρω που θα λάβουμε πιθανον μεχρι τελουσ 2024 είναι Φορολογητέα!Υπάρχει και εξωλογιστική εκπτωση και ποια ειναι αυτή!
ΟΕ με απλογραφικά βιβλία και ΚΑΔ 85.59.11.02 Υπηρεσίες Φροντιστηρίου Ξένων Γλωσσών, απαλλασσόμενων ΦΠΑ ,μεταβιβάσθηκε στον σύνολο της επιχείρησης σε φυσικό πρόσωπο το οποίο συνεχίζει με το ίδιο αντικείμενο εργασιών. Για το λόγο αυτό συντάχθηκε ιδιωτικό συμφωνητικό για τα πάγια της επιχείρησης , για φήμη και πελατεία με ποσό 20.000,00€ και εκδόθηκαν 3 τιμολόγια(ένα για τα πάγια 2988,00€ χωρίς χαρτόσημο και ΦΠΑ βάσει της ΠΟΛ 1282/1992 αρ18 παρ.8, ένα 13523.00€ για φήμη και πελατεία βάσει πολ 1032/26-01-2015 παρ4 )και ένα 3487,00 για μεταβίβαση άδειας λειτουργίας φροντιστηρίου και η ΟΕ έκανε παύση εργασιών. Το ποσό των 2988,00€ συμπεριελήφθη στα υπόλοιπα έσοδα της επιχείρησης και το ποσό των 17.012,00€ θα δηλωθεί στο Ε1 των δύο ομόρρυθμων μελών της ΟΕ για την χρήση 2024, ως υπεραξία.1) Η διαδικασία αυτή είναι η σωστή ή χρειάζεται άλλη μεταχείριση;2) Μήπως το ποσό των 20.000,00€ πρέπει να δηλωθεί ως εισόδημα της ΟΕ και εάν ναι τότε τι θα δηλωθεί στο Ε1 των ομόρρυθμων μελών της ΟΕ σαν υπεραξία επιχείρησης ; Σημειωτέον ότι το αρχικό κεφάλαιο της ΟΕ ήταν 4000,00€ (2000,00€ ανά μέλος) και τα πάγια που αγόρασε η ο.ε κατά την διάρκεια της λειτουργίας της ειταν2474,24 ευρώ. Με αυτά τα στοιχειά και όσα αναφέρθηκαν παραπάνω πως υπολογίζεται η υπεραξία3) Η ‘υπεραξία’ εν προκειμένου αντιστοιχεί στην άυλη αξία αυτής όπως αέρας, επωνυμία, σήμα, προνόμια, φήμη και πελατεία κτλ και φορολογείτε με συντελεστή 15% ενώ δεν αφορά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, ισχύει αυτό και για τις ΟΕ ή μόνο για τις ατομικές επιχειρήσεις;
Όταν οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν μοτοποδηλάτο ή μοτοσυκλέτα δικής τους ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής, ο εργοδότης καταβάλλει πρόσθετη μηνιαία αποζημίωση χρήσης και συντήρησης του οχήματος που ισούται τουλάχιστον με το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του νόμιμου κατώτατου μηνιαίου μισθού ή της αντίστοιχης προκύπτουσας αναλογίας σε περίπτωση μερικής απασχόλησης.Η αποζημίωση δεν υπόκειται σε κρατήσεις ασφαλιστικών εισφορών. Η αποζημίωση καταβάλλεται από τους εργοδότες μέσω λογαριασμού πληρωμών, αποδίδεται από τον οικείο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στους λογαριασμούς των εργαζομένων και αποτυπώνεται διακριτά στα χορηγούμενα εκκαθαριστικά σημειώματα αποδοχών.Η ερωτήσεις μου είναι : 1) Αν αποτυπώνεται στο έντυπο ΦΠΑ και σε ποιους κωδικούς και 2) στο Ε3 ποια η αντιμετώπιση;Αφορά τον εργαζομενο με μπλοκάκι ο οποίος λαμβάνει απο την εταιρεία τιμολόγιο χρησιμοποιεί δικό του μηχανάκι αποδίδει ΦΠΑ και κάνει Ε3.
Εταιρεία έχει στη διάθεση της μία πολυκατοικία που διαθέτει προς ενοικίαση όλα τα διαμερίσματά της μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb) από ότι έχω καταλάβει σύμφωνα με τον ν. 5073/2023 θα πρέπει να έχει Ε.Σ.Λ ή να έχει υποβάλει γνωστοποίηση. «3. α. Αν το σύνολο των διαμερισμάτων πολυκατοικίας ή συγκροτήματος κατοικιών εκμισθώνεται με βραχυχρόνιες μισθώσεις, η εν λόγω πολυκατοικία ή συγκρότημα θεωρείται τουριστικό κατάλυμα και οφείλει να διαθέτει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.) ή να έχει υποβάλει γνωστοποίηση.» Τα ερωτήματα μου είναι:1) τι παραπάνω φορολογικές υποχρεώσεις υπάρχουν σαν τουριστικό κατάλυμα σε σχέση με τα ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης ; (κόβονται ήδη κανονικά αποδείξεις σε κάθε check out με ΦΠΑ και αποδίδονται όλοι οι φόροι τελος παρεπιδημούντων και τακκ)2) Οι κρατήσεις θα συνεχίσουν να δηλώνονται κανονικά στο μητρώο βραχυχρόνιας διαμονής ή όχι ;3) Στην πλατφόρμα θα πρέπει να αναγράφεται ένα ΕΣΛ που θα είναι ίδιο για όλα τα διαμερίσματα της πολυκατοικίας ή θα πρέπει κάθε διαμέρισμα να έχει το δικό του; Με εκτίμηση,