Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. 18709/ΕΥΣΣΑ 413/19-2-2016 Διαδικασίες κατάρτισης, έγκρισης, ανάθεσης και υλοποίησης ενεργειών τεχνικής βοήθειας.

Αριθμ. 18709/ΕΥΣΣΑ 413

ΦΕΚ Β 449/24-2-2016

Διαδικασίες κατάρτισης, έγκρισης, ανάθεσης και υλοποίησης ενεργειών τεχνικής βοήθειας.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/τ.Α΄/22.04.2005).

2. Το Ν. 4314/2014 (ΦΕΚ 265/τ.Α΄/23.12.2014) «Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014 2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του Ν. 3419/2005 (ΦΕΚ 297/τ.Α΄) και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει, και ειδικότερα το άρθρο 48 αυτού.

3. Το Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267/τ.Α΄/03.12.2007) «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007−2013», όπως τροποποιήθηκε κι ισχύει.

4. Το Π.δ. 4/2002 (ΦΕΚ 3/τ.Α΄/14.01.2002), όπως κάθε φορά ισχύει.

5. Το Π.δ. 116/2014 (ΦΕΚ 185/τ.Α΄/03.09.2014) «Οργανισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας».

6. Το Π.δ. 70/2015 (ΦΕΚ 114/τ.Α΄/22.09.2015) περί ανασύστασης και μετονομασίας Υπουργείων.

7. Το Π.δ. 73/2015 (ΦΕΚ 116/τ.Α΄/23.09.2015) περί διορισμού Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.

8. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου περί καθορισμού κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο θάλασσας και Αλιείας και περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και για την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 1083/2006.

9. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1301/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και για τη θέσπιση ειδικών διατάξεων σχετικά με τον στόχο «Επενδύσεις στην ανάπτυξη και την απασχόληση» και για την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1080/2006.

10. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1304/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και για την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1081/2006.

11. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1305/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη στήριξη της αγροτικής ανάπτυξης από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1698/2005 του Συμβουλίου.

12. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 508/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και για την κατάργηση των Κανονισμών 2328/2003, 861/2006, 1168/2006, 791/2007 και 1255/2011.

13. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1300/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με το Ταμείο Συνοχής και για την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1084/2006.

14. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1299/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου περί καθορισμού ειδικών διατάξεων για την υποστήριξη του στόχου της Ευρωπαϊκής εδαφικής συνεργασίας από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

15. Την υπ’ αριθμ. 69136/ΕΥΘΥ 627/22.06.2015 (ΦΕΚ 1451/ τ.Β΄/10.07.2015) υπουργική απόφαση περί «Αναδιάρθρωσης της Ειδικής Υπηρεσίας Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης του άρθρου 15 παρ. 1 του Ν. 4314/2014 και αντικατάσταση της υπ’ αριθ. 35257/17.10.2001 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β 71352), όπως κάθε φορά ισχύει».

16.Την υπ’ αριθμ. 105755/14.10.2015 (ΦΕΚ 2222/τ. Β΄/15.10.2015) απόφαση περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Αλέξανδρο Χαρίτση.

17. Την υπ’ αριθμ. 104615/13.10.2015 (ΦΕΚ 726/τ.ΥΟΔΔ/ 13.10.2015) υπουργική απόφαση περί διορισμού μετακλητού Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (Ε.Σ.Π.Α.) του Υπουργείου Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού.

18. Την απόφαση της Επιτροπής των ΕΚ με αριθμό C(2014) 7801 final/29.10.2014 για την έγκριση ορισμένων στοιχείων της αναθεωρημένης Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης με την Ελλάδα, η οποία κατήργησε την απόφαση 0(2014)3542.

19. Την υπ’ αριθμ. 81986/ΕΥΘΥ 712/31.07.2015 (ΦΕΚ 1822/τ.Β΄/24.08.2015) υπουργική απόφαση περί «Εθνικών κανόνων επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014−2020 Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ
2014−2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς Διαδικασία ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων», όπως ισχύει.

20. Την υπ’ αριθμ. 51540/ΕΥΣΣΑΑΠ 3628/12.11.2010 (ΦΕΚ 1856/τ.Β΄/26.11.2010) υπουργική απόφαση για τον καθορισμό των στοιχείων των Προγραμμάτων Τεχνικής Υποστήριξης της Εφαρμογής και της διαδικασίας υποβολής και έγκρισης τους, όπως ισχύει.

21. Το γεγονός ότι οι ενέργειες Τεχνικής Βοήθειας αφορούν στον προγραμματισμό, σχεδιασμό, προετοιμασία, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση, δημοσιότητα, εφαρμογή και έλεγχο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, καθώς και δραστηριότητες για την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας για την υλοποίηση των προγραμμάτων. Οι ανωτέρω ενέργειες χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους μέσω του προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.

22. Την αναγκαιότητα προσαρμογής του καθεστώτος υλοποίησης των ενεργειών τεχνικής βοήθειας στις απαιτήσεις της προγραμματικής περιόδου 2014−2020, στη βάση και της εμπειρίας από την υλοποίηση ενεργειών τεχνικής βοήθειας, που απαιτεί επαναπροσδιορισμό της επιλεξιμότητας των δράσεων για τη βελτίωση της ποιότητας και της διαφάνειας στη διαχείριση τους, καθώς και τη μεγαλύτερη δυνατή επίπτωση στην υποβοήθηση υλοποίησης των παρεμβάσεων.

23. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Τον καθορισμό των στοιχείων, που περιλαμβάνονται στα προγράμματα ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας (Τ.Β.). Ειδικότερα:

  • τη διαδικασία υποβολής, έγκρισης και επικαιροποίησής τους,
  • τα όρια χρηματοδότησης ανά κατηγορία ενέργειας,
  • τις κατηγορίες και την επιλεξιμότητα των δαπανών για τις ενέργειες που συγχρηματοδοτούνται, καθώς και για τις ενέργειες που χρηματοδοτούνται από αμιγώς εθνικούς πόρους,
  • τις διαδικασίες δημοσιότητας, που εφαρμόζονται κατά την ανάθεση δημόσιων συμβάσεων προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών,
  • τις άλλες αναγκαίες λεπτομέρειες που αφορούν στη διαδικασία ανάθεσης και υλοποίησης ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας των δικαιούχων φορέων, που υπάγονται στις διατάξεις της παρούσας.

ΜΕΡΟΣ Α΄
Κατάρτιση και Έγκριση Προγραμμάτων Ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας

Άρθρο 1

Οι αρμόδιες αρχές για τη διαχείριση και τον έλεγχο των Ε.Π./Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014−2020, όπως περιγράφονται στο Ν. 4314/2014 στο άρθρο 4 παρ. 1 και 2.α και στο άρθρο 70 παρ. 3 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ασκούν καθήκοντα δικαιούχων ενεργειών τεχνικής βοήθειας και καταρτίζουν και εκτελούν προγράμματα ενεργειών τεχνικής βοήθειας.

Άρθρο 2

Οι αρμόδιες αρχές και δομές για το συντονισμό του σχεδιασμού και της εφαρμογής των Ε.Π./Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014−2020, όπως περιγράφονται στο Ν. 4314/2014 στο άρθρο 4 παρ. 2 και στο άρθρο 53 παρ. 1, στο άρθρο 70 παρ. 3 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καθώς κι οι δικαιούχοι που προσδιορίζονται από το έγγραφο εξειδίκευσης των Ε.Π./Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014−2020, που κάθε φορά ισχύει, ασκούν καθήκοντα δικαιούχων ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας.

Άρθρο 3

Τα προγράμματα ενεργειών τεχνικής βοήθειας διακρίνονται σε πρόγραμμα συγχρηματοδοτούμενων ενεργειών (Υποπρόγραμμα Α΄) με χρονικό ορίζοντα εφαρμογής μέχρι και τη λήξη του ΕΣΠΑ 2014−2020 και σε πρόγραμμα ενεργειών χρηματοδοτούμενων αμιγώς από εθνικούς πόρους (Υποπρόγραμμα Β΄).

Άρθρο 4

Το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ενεργειών τεχνικής βοήθειας (Υποπρόγραμμα Α΄) καθώς και τυχόν αιτιολογημένες προτάσεις τροποποίησής του, υποβάλλεται και εγκρίνεται από τον καθ’ ύλην αρμόδιο Γενικό/ Ειδικό Γραμματέα ή Περιφερειάρχη έπειτα από εισήγηση του Προϊσταμένου της Διαχειριστικής Αρχής.

Άρθρο 5

Η Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης (Ε.Υ.Σ.Σ.Α.) καταρτίζει με βάση την εξειδίκευση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια 2014−2020» πρόγραμμα ενεργειών τεχνικής βοήθειας και εισηγείται για την έγκριση του στο Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων ΕΣΠΑ για όλες τις Ειδικές Υπηρεσίες της Εθνικής Αρχής Συντονισμού (Ε.Α.Σ.), την Αρχή Πιστοποίησης, καθώς και τις επιτελικές δομές των υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εξωτερικών, τη ΜΟΔ Α.Ε., τη Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων, την Ε.Γ. ΣΔΙΤ/Ε.Υ. Βιώσιμης Ανάπτυξης και Υποδομών Σ.Δ.Ι.Τ., τη Γενική Δ/νση Ιδιωτικών Επενδύσεων, τη Γενική Δ/ νση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και τη Γενική Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τους συλλογικούς φορείς κοινωνικών εταίρων (π.χ. Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία) και το Κ.Δ.Ε.Ο.Δ. που ασκούν καθήκοντα δικαιούχου ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας.

Άρθρο 6

Οι επιτελικές δομές, που δεν αναφέρονται στο άρθρο 5 της παρούσης είναι δικαιούχοι ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας μέσω των Ειδικών Υπηρεσιών των Υπουργείων, σύμφωνα με την παρακάτω κατανομή:
Α) Στο Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» δικαιούχοι ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας είναι οι κάτωθι:

  • Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (πρώην Τομέας Εμπορίου). • Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (Τομέας Τουρισμού).
  • Επιτελική Δομή του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ως προς τις δράσεις έρευνας, τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας.

Β) Στο Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» δικαιούχοι ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας είναι οι κάτωθι:

  • Επιτελικές Δομές ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. • Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ως προς τις δράσεις εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης.

Γ) Στο Ε.Π. «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα» δικαιούχος ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας είναι οι κάτωθι: • Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

  • Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υγείας.

Δ) Στο Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» δικαιούχος ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας είναι η κάτωθι:

  • Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Τομέας Υποδομών και Μεταφορών

Ε) Η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι δικαιούχος ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας στο Ε. Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και στο Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία».

ΣΤ) Η Επιτελική Δομή «Ψηφιακή Σύγκλιση» ως επιτελική δομή για τις τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας είναι δικαιούχος ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας στο Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» και στο Ε.Π. «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα». Επιτελικές δομές, που θα δημιουργηθούν μετά την έκδοση της παρούσης, είναι δικαιούχοι Τεχνικής Βοήθειας από τα Ε.Π./Προγράμματα από τα οποία αντλούν πόρους για την υλοποίηση των δράσεων τους με βάση την εξειδίκευση των εν λόγω Ε.Π./Προγραμμάτων.

Άρθρο 7

Πρόγραμμα Ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας που χρηματοδοτείται αμιγώς από εθνικούς πόρους (Υποπρόγραμμα Β΄) καταρτίζουν και εκτελούν οι Διαχειριστικές Αρχές των Ε.Π./Προγραμμάτων. Δικαιούχοι στο πρόγραμμα αυτό ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας (Υποπρόγραμμα Β΄) είναι όλες οι υπηρεσίες του άρθρου 4 του Ν. 4314/2014, οι Δικαιούχοι του Προγράμματος Ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας της Εθνικής Αρχής Συντονισμού και η Αρχή Ελέγχου. Οι παραπάνω δικαιούχοι αντλούν πόρους Τεχνικής Βοήθειας αμιγώς από εθνικούς πόρους, από τις Διαχειριστικές Αρχές που διαχειρίζονται Υποπρόγραμμα Α΄. Ειδικότερα, οι Επιτελικές Δομές των υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εξωτερικών και η Αρχή Ελέγχου καταρτίζουν και υποβάλλουν ετησίως προς έγκριση στην Ε.Υ.Σ.Σ.Α. το Υποπρόγραμμα Β΄, το οποίο εγκρίνεται από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. Μετά την έγκριση του, το πρόγραμμα εκτελείται από τον οικείο φορέα.

Η Επιτελική Δομή «Ψηφιακή Σύγκλιση» υποβάλλει ετησίως πρόγραμμα ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας χρηματοδοτούμενο αμιγώς από εθνικούς πόρους (Υποπρόγραμμα Β΄) στην Ε.Υ. Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία».

Η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας υποβάλλει ετησίως πρόγραμμα ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας χρηματοδοτούμενο αμιγώς από εθνικούς πόρους (Υποπρόγραμμα Β΄) στην Ε.Υ. Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».

Άρθρο 8

Το Πρόγραμμα ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας, που χρηματοδοτείται από αμιγώς Εθνικούς Πόρους (Υποπρόγραμμα Β΄) και υπογράφεται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας, υποβάλλεται ετησίως μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους αναφοράς στην Ε.Υ.Σ.Σ.Α. και εγκρίνεται από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. Αίτημα τροποποίησης εντός του ίδιου έτους δύναται να υποβληθεί στην Ε.Υ.Σ.Σ.Α. με αντίστοιχη διαδικασία. Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται η συνυποβολή με το αίτημα τροποποίησης και απολογιστικών πινάκων πεπραγμένων του συγκεκριμένου έτους, έως το χρόνο αίτησης.

Άρθρο 9

Πρόγραμμα ενεργειών τεχνικής βοήθειας, που χρηματοδοτείται αμιγώς από εθνικούς πόρους (Υποπρόγραμμα Β΄) μπορεί να καταρτιστεί μέχρι και το κλείσιμο του ΕΣΠΑ 2014−2020, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απαραίτητη υποστήριξη των παρεμβάσεων.

Άρθρο 10

Σε περίπτωση που η ενέργεια/πρόγραμμα τεχνικής βοήθειας αποτελεί πράξη που χρηματοδοτείται αμιγώς από εθνικούς πόρους και δεν εκτελείται από την ίδια την Ειδική Υπηρεσία, απαιτείται για την εκτέλεση της, απόφαση μεταβίβασης αρμοδιότητας από τον καθ’ ύλην Υπουργό, Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα ή Περιφερειάρχη, στο Φορέα εκτέλεσης.

Άρθρο 11

Αν φορέας εκτέλεσης μιας ενέργειας Τεχνικής Βοήθειας συγχρηματοδοτούμενης ή χρηματοδοτούμενης αμιγώς από εθνικούς πόρους είναι η Ειδική Υπηρεσία του Ε.Π./Προγράμματος, άλλη Ειδική Υπηρεσία ή Επιτελική Δομή ή Υπηρεσία Υπουργείου ή Περιφέρειας, τότε οι ενέργειες εκτελούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσης και με την επιφύλαξη του ενωσιακού δικαίου. Αν η εκτέλεση των ενεργειών γίνεται από άλλο φορέα, τότε αυτός ακολουθεί το νομικό καθεστώς που τον διέπει και με την επιφύλαξη του ενωσιακού δικαίου. Οι ενέργειες αυτές υλοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος, που καταρτίζεται και εκτελείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση.

Άρθρο 12

Οι Ενδιάμεσοι Φορείς του άρθρου 13 του Ν. 4314/2014 παράγραφος 5 σημείο γ, που δύνανται να διαχειρίζονται συγχρηματοδοτούμενες δράσεις τεχνικής βοήθειας, καταρτίζουν και υποβάλλουν πρόγραμμα ενεργειών τεχνικής βοήθειας στη Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π./Προγράμματος, στο πλαίσιο του οποίου ασκούν καθήκοντα Ενδιάμεσου Φορέα.

Άρθρο 13

Τα στοιχεία που συνοδεύουν την πρόταση για τα προγράμματα ενεργειών τεχνικής βοήθειας διακρίνονται ως ακολούθως:
Υποπρόγραμμα Α΄: πρέπει κατ’ ελάχιστον να περιλαμβάνει τα εξής:

α. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος.
β. Ο φορέας / δικαιούχος υλοποίησης.
γ. Ο ειδικός στόχος.
δ. Η δράση.

Υποπρόγραμμα Β΄: πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής: α. Τον ετήσιο προϋπολογισμό του προγράμματος, σύμφωνα με το υπόδειγμα των επισυναπτόμενων πινάκων β. Αιτιολογική έκθεση σκοπιμότητας για κάθε κατηγορία ενέργειας.

γ. Σε περίπτωση που η ενέργεια τεχνικής βοήθειας εκτελεσθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 10 της παρούσης, αναφέρεται η αρμόδια υπηρεσία/φορέας, στον οποίο μεταβιβάζεται η σχετική αρμοδιότητα. δ. Απολογιστικός Πίνακας του προηγούμενου έτους της υποβολής, σύμφωνα με το υπόδειγμα των επισυναπτόμενων στην παρούσα πινάκων.

Άρθρο 14

Τα προγράμματα Τεχνικής Βοήθειας περιλαμβάνουν τις ενέργειες, που αναφέρονται στο άρθρο 48 του Ν. 4314/2014. Περαιτέρω εξειδίκευση των επιλέξιμων κατηγοριών και δαπανών περιλαμβάνεται στο Παράρτημα Ι της παρούσης, που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της.

Άρθρο 15

Η ένταξη των ενεργειών στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.), που έπεται της έγκρισης του Προγράμματος, ακολουθεί την εξής διαδικασία:

Ι. Όσον αφορά στις συγχρηματοδοτούμενες από τα Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία ενέργειες Τεχνικής Βοήθειας, η απόφαση ένταξης στο Ε.Π./Πρόγραμμα αποτελεί αυτοδίκαιη πρόταση εγγραφής στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Π.Δ.Ε. σύμφωνα με τα εφαρμοζόμενα στο ισχύον Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου.

II. Το έργο τεχνικής βοήθειας χρηματοδοτούμενο από αμιγώς εθνικούς πόρους, κάθε φορέα, μετά την έγκριση του από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού αποτελεί συνεχιζόμενο έργο του Π.Δ.Ε. και εντάσσεται σε ΣΑΕ/2−μη επιλέξιμες για συγχρηματοδότηση δαπάνες. Ο προϋπολογισμός του έργου στο Π.Δ.Ε., ανά έτος, ισούται με τις δαπάνες προηγούμενων ετών πλέον του εγκεκριμένου ετήσιου προϋπολογισμού του προγράμματος τεχνικής βοήθειας. Ως έργο (πράξη) θεωρείται το σύνολο των ενεργειών που περιλαμβάνεται στο Υποπρόγραμμα Β΄ και αναλαμβάνει ένας φορέας εκτέλεσης (ένας κωδικός Συλλογικής απόφασης ανά φορέα εκτέλεσης του Υποπρογράμματος Β΄). Συνεπώς οι προτάσεις του ετήσιου προγράμματος Τεχνικής Βοήθειας των Ειδικών Υπηρεσιών προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για την κατάρτιση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου ή της Περιφέρειας στην οποία υπάγονται, θα πρέπει να διαρθρώνονται ανά φορέα εκτέλεσης, με προϋπολογισμό το σύνολο του προϋπολογισμού των ενεργειών, που ο φορέας αναλαμβάνει σύμφωνα με το εγκριθέν ετήσιο πρόγραμμα. Σε ειδικές περιπτώσεις για λόγους αποτελεσματικότητας της παρακολούθησης, επιμέρους ενέργειες του ίδιου φορέα εκτέλεσης μπορούν να προταθούν ως αυτοτελή έργα στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

ΜΕΡΟΣ Β΄
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι
Δημοσιότητα και διαδικασίες ανάθεσης
Άρθρο 16
Πεδίο Εφαρμογής

1. Οι διατάξεις της παρούσας έχουν εφαρμογή, ρυθμίζουν και τροποποιούν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 του Π.δ. 4/2002 για την ανάθεση όλων των δημοσίων συμβάσεων προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών, οι οποίες αφορούν σε ενέργειες τεχνικής βοήθειας και προκηρύσσονται από:
α) τις υπηρεσίες που αναφέρονται στο άρθρο 4 του Ν. 4314/2014, και στο άρθρο 70 παρ. 3 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι οποίες καταρτίζουν και εκτελούν προγράμματα Τεχνικής Βοήθειας,
β) τις υπηρεσίες υπουργείων ή περιφέρειας πέραν των ανωτέρω, σε περίπτωση που η αρμοδιότητα ανάθεσης της εκτέλεσης ενέργειας τεχνικής βοήθειας μεταβιβάζεται σε υπηρεσία ή φορέα άλλο από τις αρχές που αναφέρονται στο στοιχ. α του παρόντος άρθρου. 2. Η τήρηση των διατάξεων της παρούσας αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση έτσι ώστε να διασφαλίζεται ένας προσήκων βαθμός δημοσιότητας κατά την ανάθεση προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών.

Άρθρο 17
Διαδικασίες ανάθεσης

1. Με αιτιολογημένη απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας για την εκτέλεση ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας υπηρεσίας δύνανται να ανατίθενται απευθείας συμβάσεις με αντικείμενο την προμήθεια αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών μέχρι και του ποσού των 20.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σύμφωνα με το άρθρο 133 παρ. 1 εδαφ. α του Ν. 4270/2014.
2. Από του ποσού μέχρι του οποίου επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση (βλέπε παρ. 1 παρόντος άρθρου) και μέχρι τις 135.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ (κατώτατο όριο εφαρμογής των κοινοτικών οδηγιών), διενεργείται διαγωνισμός με βάση είτε την ανοικτή, είτε την κλειστή διαδικασία, είτε τη διαδικασία μέσω καταλόγου, κατ’ επιλογή της αναθέτουσας αρχής. Ο Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας ή Περιφερειάρχης ή ο αρμόδιος σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο του φορέα εκδίδει αιτιολογημένη απόφαση ανάθεσης.
3. Σύμφωνα με το Ν.4155/2013, όπως κάθε φορά ισχύει, οι αναθέτουσες αρχές υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το ΕΣΗΔΗΣ σε όλα τα στάδια ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων για προϋπολογισμό ίσο ή μεγαλύτερο των 60.000 € μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
4. Καμία σύμβαση προμήθειας ή υπηρεσιών δεν επιτρέπεται να κατατμηθεί, προκειμένου να αποφευχθεί η εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ II
Κανόνες δημοσιότητας για τις διαδικασίες ανάθεσης

Άρθρο 18
Κανόνες δημοσιότητας κατά την ανοιχτή διαδικασία

1. Ανοικτή διαδικασία είναι εκείνη η διαδικασία ανάθεσης σύμβασης στην οποία κάθε ενδιαφερόμενος, που πληροί τα κριτήρια συμμετοχής στον διαγωνισμό, δύναται να υποβάλει προσφορά.
2. Για συμβάσεις προμήθειας αγαθών ή παροχής υπηρεσιών η αναθέτουσα αρχή μεριμνά για ευρεία γνωστοποίηση της σχετικής διακήρυξης και ειδικότερα προβαίνει υποχρεωτικά σε:
i) ανάρτηση της περίληψης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του διαγωνισμού για δέκα (10) τουλάχιστον ημερολογιακές ημέρες στην ιστοσελίδα της αναθέτουσας αρχής, ή/και του εποπτεύοντος υπουργείου, ii) διάθεση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος στους ενδιαφερόμενους από την ημερομηνία δημοσίευσης αυτής.
3. Για τη διασφάλιση του ελάχιστου απαιτούμενου βαθμού δημοσιότητας κατά την ανάθεση των συμβάσεων του παρόντος, η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποχρεωτικά πρέπει να αναφέρει τα ακόλουθα: • στοιχεία της αναθέτουσας αρχής,

  • προσδιορισμό των εχόντων δικαίωμα συμμετοχής, • απαιτούμενα δικαιολογητικά καταλληλότητας συμμετοχής,
  • τεχνικές προδιαγραφές της υπό ανάθεση σύμβασης, στις οποίες περιλαμβάνονται το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και τα παραδοτέα,
  • προϋπολογισμό του Έργου και τρόπο πληρωμής, • περιεχόμενα και τρόπο κατάρτισης και υποβολής της Προσφοράς (Περιεχόμενα Φακέλων Δικαιολογητικών, Τεχνικής και Οικονομικής Προσφοράς) από τους Υποψηφίους Αναδόχους,
  • κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής: Ειδικές Ελάχιστες Προϋποθέσεις Συμμετοχής, όπως χρηματοοικονομική επάρκεια και τεχνική/επαγγελματική ικανότητα, • κριτήρια Ανάθεσης (η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά ή η με χαμηλότερη τιμή) και • προσδιορισμό ύψους εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης (αν απαιτείται).

4. Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πρέπει να καθίσταται σαφής η διαδικασία και τα στάδια του διαγωνισμού. Στη δομή της προκήρυξης πρέπει με σαφήνεια να αποτυπώνονται τα ακόλουθα διακριτά στάδια: Α. Έλεγχος δικαιολογητικών συμμετοχής (ενδεικτικά: έλεγχος της προσωπικής κατάστασης του υποψηφίου, έλεγχος άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας του υποψηφίου, έλεγχος πλήρωσης των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής, ήτοι έλεγχος της τεχνικής/επαγγελματικής ικανότητας ή/και έλεγχος της οικονομικής/χρηματοοικονομικής επάρκειας) και αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς. Β. Αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς και έλεγχος δικαιολογητικών κατακύρωσης του προσωρινού αναδόχου.
5. Ο έλεγχος των δικαιολογητικών του δικαιώματος συμμετοχής, ο έλεγχος πλήρωσης των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής και η διαδικασία αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών διενεργείται από τα αρμόδια όργανα του διαγωνισμού. Τα αποτελέσματα του σταδίου Α κοινοποιούνται στο σύνολο των συμμετεχόντων στην πρόσκληση και τα αποτελέσματα του σταδίου Β ανακοινώνονται στο σύνολο των συμμετεχόντων του Σταδίου Β.
6. Για την ανάθεση συμβάσεων −στις περιπτώσεις του παρόντος άρθρουη εκδήλωση ενδιαφέροντος από λιγότερους των τριών ενδιαφερομένων ή/και η υποβολή ή αποδοχή μόνο μίας προσφοράς, δεν αποτελεί κώλυμα για τη συνέχιση της διαδικασίας του διαγωνισμού και την ανάθεση της σύμβασης, εφόσον αποδεικνύεται ότι τηρήθηκαν οι διατάξεις του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 19
Κανόνες δημοσιότητας κατά την κλειστή διαδικασία

1. Κλειστή διαδικασία είναι εκείνη η διαδικασία ανάθεσης σύμβασης στην οποία κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει αίτηση συμμετοχής, αλλά προσφορά για συγκεκριμένη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μπορούν να υποβάλουν μόνο οι υποψήφιοι, που προεπιλέγονται και προσκαλούνται προς τούτο από την αναθέτουσα αρχή.
2. Μετά τον έλεγχο της καταλληλότητας συμμετοχής των οικονομικών φορέων, που δεν έχουν αποκλεισθεί, η αναθέτουσα αρχή προσκαλεί τους προεπιλεγέντες οικονομικούς φορείς ταυτόχρονα και εγγράφως να υποβάλλουν τις προσφορές τους. Μετά την αξιολόγηση των προσφορών, η οποία διενεργείται όπως ακριβώς και στην ανοιχτή διαδικασία, αναθέτει τη σύμβαση σύμφωνα με το κριτήριο ανάθεσης, που προβλέπεται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
3. Στην κλειστή διαδικασία ισχύουν τα ακόλουθα: Α. Η προθεσμία υποβολής των πράξεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία δημοσίευσης της περίληψης προκήρυξης του διαγωνισμού, ενδεικτικά στην ιστοσελίδα της αναθέτουσας αρχής ή/και του εποπτεύοντος υπουργείου. Β. Η προθεσμία υποβολής προσφορών δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δέκα (10) ημερολογιακών ημερών, από την ημερομηνία αποστολής της πρόσκλησης προς τους επιλεγέντες υποψηφίους.
4. Για τη διασφάλιση του ελάχιστου απαιτούμενου βαθμού δημοσιότητας κατά την ανάθεση των συμβάσεων του παρόντος, η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποχρεωτικά πρέπει να αναφέρει τα ακόλουθα: • στοιχεία της Αναθέτουσας Αρχής, προσδιορισμό των εχόντων δικαίωμα συμμετοχής, απαιτούμενα Δικαιολογητικά καταλληλότητας συμμετοχής,

  • τεχνικές προδιαγραφές του Έργου, στις οποίες περιλαμβάνονται το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και τα παραδοτέα, προϋπολογισμό του Έργου και τρόπο πληρωμής,
  • κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής: Ειδικές Ελάχιστες Προϋποθέσεις Συμμετοχής όπως χρηματοοικονομική επάρκεια και τεχνική και επαγγελματική ικανότητα,
  • κριτήρια ανάθεσης δηλ. η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά ή η με χαμηλότερη τιμή και
  • προσδιορισμό ύψους εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης (εφόσον απαιτείται).

Τα επιμέρους στοιχεία αναφορικά με την υποβολή των τεχνικών και οικονομικών προσφορών θα προσδιορίζονται στην πρόσκληση για την υποβολή προσφορών προς τους προεπιλεγέντες οικονομικούς φορείς.
5. Ο έλεγχος των δικαιολογητικών συμμετοχής, ο έλεγχος πλήρωσης των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής και η διαδικασία αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών διενεργείται από τα αρμόδια όργανα του διαγωνισμού. Τα αποτελέσματα του πρώτου σταδίου της κλειστής διαδικασίας κοινοποιούνται σε όλους τους συμμετέχοντες, ενώ η πρόσκληση για την υποβολή προσφορών απευθύνεται μόνο προς τους προεπιλεγέντες.
6. Για την ανάθεση συμβάσεων −στις περιπτώσεις του παρόντος άρθρουη εκδήλωση ενδιαφέροντος από λιγότερους των τριών ενδιαφερομένων ή/και η αποδοχή μόνο μίας προσφοράς, δεν αποτελεί κώλυμα για τη συνέχιση της διαδικασίας του διαγωνισμού και την ανάθεση της σύμβασης, εφόσον αποδεικνύεται ότι τηρήθηκαν οι διατάξεις του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 20
Κανόνες δημοσιότητας κατά την ανάθεση μέσω επιλογής από κατάλογο

1. Η διαδικασία ανάθεσης μέσω επιλογής από τον κατάλογο μπορεί να ακολουθηθεί, εφόσον τηρηθούν οι διαδικασίες των άρθρων 22 και 23 της παρούσας. Η διαδικασία εγγραφής στον κατάλογο εισάγει σε σχέση με τους κλασικούς τρόπους διαγωνιστικών διαδικασιών, τη διαδικασία προεπιλογής των υποψηφίων, τη δυνατότητα περαιτέρω εγγραφής και άλλων υποψηφίων σε συνεχή και διαρκή βάση, την υποχρέωση της αξιολόγησης της προσφοράς και όχι του συμμετέχοντος υποψηφίου. 2. Στον εκάστοτε διαγωνισμό έχουν δικαίωμα συμμετοχής τα φυσικά/νομικά πρόσωπα, που θα είναι ήδη εγγεγραμμένα στον κατάλογο. Η εγγραφή στο Κατάλογο συνιστά απόδειξη πλήρωσης των κριτηρίων συμμετοχής, τεχνικής/επαγγελματικής ικανότητας και οικονομικής/ χρηματοοικονομικής επάρκειας για την ανάληψη συγκεκριμένης κατηγορίας έργων.
3. Σχετικά με το σύνολο των προς υποβολή στοιχείων, ο συμμετέχων σε κάθε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με υπεύθυνη δήλωση του δηλώνει ότι δεν έχει επέλθει καμία μεταβολή στα στοιχεία, που έχουν υποβληθεί και συμπεριλαμβάνονται στον Κατάλογο, είτε δηλώνει τις όποιες διαφοροποιήσεις του, συνυποβάλλοντας τα αντίστοιχα δικαιολογητικά.
4. Εφόσον δημιουργηθεί ο Κατάλογος −στη βάση όσων αναφέρονται στο άρθρο 22 της παρούσαςη πλήρωση του προσήκοντος βαθμού δημοσιότητας καλύπτεται με την εφαρμογή των ακόλουθων διαδικασιών:
Α. Για συμβάσεις με προϋπολογισμό άνω του ποσού των 20.000 € μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ του άρθρου 133 παρ. 1 εδαφ. α του Ν. 4270/2014, μέχρι του διπλάσιου του ποσού αυτού δηλαδή 40.000 € μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και για τη στοιχειοθέτηση της αιτιολογημένης απόφασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 παρ. 1 του Π.δ. 4/2002 ισχύουν τα ακόλουθα: Η Αναθέτουσα Αρχή (Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας ή Περιφερειάρχης) εκδίδει Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, στην οποία ορίζονται οι ειδικότεροι όροι και προδιαγραφές για την υλοποίηση της σύμβασης την οποία δύναται να απευθύνει σε ένα μόνο φυσικό/νομικό πρόσωπο εγγεγραμμένο στον κατάλογο, το οποίο βάσει των στοιχείων του καταλόγου, είναι σε θέση να υλοποιήσει με επάρκεια την υπό ανάθεση σύμβαση. Β. Για συμβάσεις με προϋπολογισμό διπλάσιο του ορίου της παραγράφου Α, δηλαδή 40.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και μέχρι το κατώτατο όριο εφαρμογής των ευρωπαϊκών οδηγιών (δηλαδή 135.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και για τη στοιχειοθέτηση της αιτιολογημένης απόφασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 παρ. 2 και 3 του Π.δ. 4/2002 ισχύουν τα ακόλουθα: Η Αναθέτουσα Αρχή (Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας ή Περιφερειάρχης) εκδίδει Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, στην οποία ορίζονται οι ειδικότεροι όροι και τεχνικές προδιαγραφές για την υλοποίηση της σύμβασης, όπως επίσης και τα κριτήρια ανάθεσης, ήτοι αυτό της πλέον συμφέρουσας προσφοράς ή της χαμηλότερης τιμής.

  • Η διαγωνιστική διαδικασία πραγματοποιείται με την αποστολή της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος σε τρία κατ’ ελάχιστον φυσικά/νομικά πρόσωπα εγγεγραμμένα στον κατάλογο, τα οποία βάσει των στοιχείων του καταλόγου και τις ειδικότερες απαιτήσεις του κατά περίπτωση έργου είναι σε θέση να υλοποιήσουν με επάρκεια τη σύμβαση.
  • Στην ανωτέρω πρόσκληση και ανάλογα με το ακολουθούμενο κριτήριο ανάθεσης αναφέρονται με σαφήνεια όλα τα απαραίτητα στοιχεία σχετικά με την οικονομική ή/και τεχνική προσφορά, καθώς και με τα ειδικότερα κριτήρια αξιολόγησης τους.
  • Στην προκείμενη περίπτωση συμβάσεων με τον ως άνω προϋπολογισμό δύναται να συγκροτείται σχετική Επιτροπή Αξιολόγησης Προσφορών, η οποία θα εισηγείται στο αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης ανάθεσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 του Π.δ. 4/2002.

Άρθρο 21
Διαδικασία Ενστάσεων

1. Οι συμμετέχοντες στην ως άνω διαδικασία ανάθεσης μέσω καταλόγου της περίπτωσης 4Β του άρθρου 20 δύνανται να υποβάλουν εγγράφως ένσταση κατά της απόφασης ανάθεσης εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την επομένη της κοινοποίησης σε αυτούς της απόφασης.
2. Οι ενστάσεις δύναται να εξετάζονται από Τριμελή επιτροπή ενστάσεων, της οποίας τα μέλη είναι διάφορα από τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης προσφορών ή της επιτροπής διαγωνισμού. Η επιτροπή ενστάσεων εξετάζει τις ενστάσεις τόσο ως προς την νομιμότητα της πράξης κατά της οποίας στρέφονται, όσο και ως προς την ουσία της υπόθεσης και γνωμοδοτεί προς το αρμόδιο όργανο της αναθέτουσας αρχής.
3. Η απόφαση επί των ενστάσεων εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο της Αναθέτουσας Αρχής εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της ένστασης και κοινοποιούνται στους προσκληθέντες για εκδήλωση ενδιαφέροντος.
4. Για τις λοιπές διαδικασίες (ανοικτή, κλειστή, 4Α του άρθρου 20) ακολουθείται ό,τι προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία. (ΚΔΔ άρθρο 24 «διοικητικές προσφυγές»). ΚΕΦΑΛΑΙΟ III
Δημιουργία και διαδικασία εγγραφής στον κατάλογο.

Αρθρο 22
Δημιουργία και τήρηση καταλόγου προμηθευτών και παρεχόντων υπηρεσιών

1. Οι υπηρεσίες του Μέρους Α΄ της παρούσας δύνανται για τις ανάγκες υλοποίησης ενεργειών τεχνικής βοήθειας να συγκροτούν κατάλογο προμηθευτών και παρεχόντων υπηρεσιών. Ο κατάλογος δύναται να τηρείται ανά κατηγορίες ενεργειών, σύμφωνα με την αποτύπωση τους στο άρθρο 11 του Π.δ. 4/2002, η οποία δύναται να εξειδικεύεται περαιτέρω. Για τις Υπηρεσίες της Ε.Α.Σ. και τους δικαιούχους του Ε.Π. Τεχνική Βοήθεια 20142020 συγκροτείται ενιαίος κατάλογος προμηθευτών και παρεχόντων υπηρεσιών με πρωτοβουλία της Ε.Υ.Σ.Σ.Α.
2. Για την εγγραφή στον κατάλογο εκδίδεται βεβαίωση από τον Προϊστάμενο της ΕΑΣ ή τον Προϊστάμενο της Ειδικής Υπηρεσίας/Διαχειριστικής Αρχής/Προγράμματος, η οποία ακολουθεί τις μεταβολές των στοιχείων στα οποία βασίζεται η εγγραφή.
3. Η πρόσκληση για τη συμμετοχή στο σχετικό κατάλογο αναρτάται στο διαδικτυακο τόπο της αναθέτουσας αρχής. Με την ίδια απόφαση δύναται η Αναθέτουσα Αρχή να εντάσσει στον κατάλογο προμηθευτών και παρεχόντων υπηρεσιών της, οικονομικούς φορείς ήδη εγγεγραμμένους δυνάμει της υπουργικής απόφασης 51540/ ΕΥΣΣΑΑΠ 3628/12.11.2010 μετά από επικαιροποίηση των στοιχείων τους.
4. Τα φυσικά/νομικά πρόσωπα θα δύνανται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συγκεκριμένη/ες κατηγορία/ες ενεργειών υποβάλλοντας σχετική τυποποιημένη αίτηση, καθώς και τα στοιχεία που ορίζονται στο άρθρο 23.
5. Η δυνατότητα εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την πλευρά των ενδιαφερόμενων για συμμετοχή στον κατάλογο δεν θα πρέπει να περιορίζεται χρονικά ή καθ’ οιονδήποτε άλλο τρόπο, αλλά να υφίσταται καθ’ όλο το οριζόμενο διάστημα.
6. Με τον τρόπο αυτό δύναται να δημιουργείται για κάθε ενέργεια τεχνικής βοήθειας ένας κατάλογος με προμηθευτές/παρέχοντες υπηρεσιών, οι οποίοι θα έχουν προεκδηλώσει το ενδιαφέρον να συμβληθούν με τις υπηρεσίες του Μέρους Α΄ και θα μπορούν να συμμετέχουν στις διαδικασίες επιλογής, όπως αυτές περιγράφονται ανωτέρω.

Άρθρο 23
Διαδικασία εγγραφής στον κατάλογο

1. Βασικά στοιχεία για την εγγραφή στον κατάλογο είναι ιδίως η επωνυμία, η έδρα, τα στοιχεία επικοινωνίας, η νόμιμη εκπροσώπηση, το αντικείμενο δραστηριοποίησης των ενδιαφερομένων, το οποίο θα πρέπει να είναι συναφές με το αντικείμενο των συμβάσεων / ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας κατά το άρθρο 11 του Π.δ. 4/2002, καθώς επίσης και στοιχεία που αφορούν στα «κριτήρια ποιοτικής επιλογής».
2. Ειδικότερα, οι Αναθέτουσες Αρχές προκειμένου να περιλάβουν τους ενδιαφερόμενους στον Κατάλογο δύνανται να αιτούνται τις ακόλουθες κατηγορίες στοιχείων:
Ι. Στοιχεία σχετικά με την προσωπική κατάσταση του ενδιαφερόμενου φυσικού / νομικού προσώπου και ειδικότερα αναφορικά με:

  • τη μη ύπαρξη καταδικαστικής απόφασης για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, δωροδοκία, απάτη, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, • τη μη ύπαρξη καταδίκης βάσει απόφασης που έχει ισχύ δεδικασμένου για αδίκημα σχετικό με την επαγγελματική διαγωγή του, για τέλεση σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος,
  • τη μη θέση σε κατάσταση πτώχευσης, εκκαθάρισης, παύσης εργασιών, αναγκαστικής διαχείρισης πτωχευτικού συμβιβασμού, ή προπτωχευτικής διαδικασίας εξυγίανσης ή τελεί σε ανάλογη κατάσταση, βάσει του δικαίου της χώρας εγκατάστασης (όταν πρόκειται για αλλοδαπούς υποψήφιους), ή οποιαδήποτε άλλη παρόμοια διαδικασία,
  • τη μη κίνηση εις βάρος του διαδικασίας κήρυξης σε πτώχευση, εκκαθάριση, παύση εργασιών, αναγκαστική διαχείριση, πτωχευτικό συμβιβασμό ή προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης ή ανάλογη κατάσταση βάσει του δικαίου της χώρας εγκατάστασης (όταν πρόκειται για αλλοδαπούς υποψηφίους) ή οποιαδήποτε άλλη παρόμοια διαδικασία,
  • την εκπλήρωση των ασφαλιστικών και των φορολογικών υποχρεώσεων του υποψηφίου, τόσο κατά το δίκαιο του τόπου εγκατάστασης, όσο και κατά το ελληνικό δίκαιο.

Σημειώνεται ότι, για τις δύο πρώτες περιπτώσεις, η υπεύθυνη δήλωση ή η προσκόμιση του προβλεπόμενου αποσπάσματος ποινικού μητρώου αφορά σε κάθε περίπτωση ανεξαρτήτως τυχόν ειδικότερης πληρεξουσιότητας, α) τους ομόρρυθμους εταίρους και διαχειριστές O.E. και Ε.Ε. β) διαχειριστές Ε.Π.Ε./Ι.Κ.Ε. γ) Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο Α.Ε. δ) τους νομίμους εκπροσώπους κάθε άλλου νομικού προσώπου.
ΙΙ. Στοιχεία σχετικά με την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας του ενδιαφερόμενου φυσικού / νομικού προσώπου
III. Στοιχεία σχετικά με τις τεχνικές ή/και επαγγελματικές ικανότητες του ενδιαφερόμενου φυσικού / νομικού προσώπου Ενδεικτικά:

  • την εμπειρία στην υλοποίηση έργων των κατά περίπτωση ενεργειών τεχνικής βοήθειας,
  • το απασχολούμενο προσωπικό (αριθμός, εξειδίκευση κ.α.),
  • την τήρηση προτύπων διασφάλισης ποιότητας.

IV. Στοιχεία σχετικά με την οικονομική ή/και χρηματοοικονομική επάρκεια του ενδιαφερόμενου φυσικού / νομικού προσώπου αναφορικά με:

  • το ύψος του κύκλου εργασιών ανά έτος.

Για όλα τα ανωτέρω, εκτός από την παρουσίαση των παραπάνω στοιχείων, δύναται να ζητείται η υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης αντί της υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών που τα επιβεβαιώνουν. Στην περίπτωση αυτή τα δικαιολογητικά δύνανται να ζητούνται πριν την υπογραφή της ανάθεσης κατά το στάδιο υπογραφής της σύμβασης.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ IV
Λοιπές ρυθμίσεις
Αρθρο 24
Εκ των υστέρων δημοσιότητα

Για το σύνολο των συμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και συμπληρωματικά στις διατυπώσεις δημοσιότητας των άρθρων 18, 19 και 20 της παρούσας οι αναθέτουσες αρχές οφείλουν να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους το αργότερο έως τις 28 Φεβρουαρίου εκάστου έτους, κατάλογο με τις αναθέσεις του παρελθόντος έτους, με προσδιορισμό του αντικειμένου, του ύψους της αμοιβής και των στοιχείων των αναδόχων των συμβάσεων.

Άρθρο 25
Ειδικές ρυθμίσεις

Οι λοιποί φορείς που αναλαμβάνουν ως δικαιούχοι την εκτέλεση ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας υποχρεούνται, συμπληρωματικά των διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων της οικείας νομοθεσίας που τους διέπει, να εφαρμόζουν την εκ των υστέρων δημοσιότητα σύμφωνα με το άρθρο 24 της παρούσας.

Άρθρο 26
Για ό,τι δεν προβλέπεται από την παρούσα απόφαση, ισχύει το Π.δ. 4/2002.

Άρθρο 27
Έναρξη Ισχύος

1. Η παρούσα ισχύει από την δημοσίευσή της στο ΦΕΚ. 2. Για την καλύτερη μετάβαση από την προγραμματική περίοδο 2007 2013 στη νέα προγραμματική περίοδο 2014 2020, οι υπηρεσίες του Μέρους Α΄ δύνανται να χρησιμοποιήσουν Τεχνική Βοήθεια (Υποπρόγραμμα Β΄) μέχρι 31.12.2016 με βάση τα οριζόμενα στην υπουργική απόφαση 51540/ΕΥΣΣΑΑΠ 3628/12.11.2010 (Παράρτημα II).

Συνημμένα: Παραρτήματα απόφασης

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2016
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΡΙΤΣΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!