Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Υ.Α. 5694/2020 6η Τροποποίηση της υπ’ αρ. 13158/28.11.2017 απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Καθορισμός πλαισίου εφαρμογής των Δράσεων 4.1.1 “Υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα της εκμετάλλευσης” και 4.1.3 “Υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στη χρήση ΑΠΕ καθώς και στην προστασία του περιβάλλοντος” του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλάδας 2014-2020» (Β’ 4302)

Αριθμ. 5694

ΦΕΚ B’ 4996/12.11.2020

6η Τροποποίηση της υπ’ αρ. 13158/28.11.2017 απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Καθορισμός πλαισίου εφαρμογής των Δράσεων 4.1.1 “Υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα της εκμετάλλευσης” και 4.1.3 “Υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στη χρήση ΑΠΕ καθώς και στην προστασία του περιβάλλοντος” του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλάδας 2014-2020» (Β’ 4302).

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Έχοντας υπόψη:

Α. Τους Κανονισμούς και αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης:

1. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013, περί καθορισμού κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και για την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 1083/2006, όπως κάθε φορά ισχύει.

2. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1305/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 για τη στήριξη της Αγροτικής Ανάπτυξης από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 1698/2005 του Συμβουλίου, όπως κάθε φορά ισχύει.

3. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1306/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με τη χρηματοδότηση, τη διαχείριση και την παρακολούθηση της κοινής γεωργικής πολιτικής και την κατάργηση των Κανονισμών (ΕΟΚ) 352/78, (ΕΚ) 165/94, (ΕΚ) 2799/98, (ΕΚ) 814/2000, (ΕΚ) 1290/2005 και (ΕΚ) 485/2008 του Συμβουλίου.

4. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 για τη θέσπιση κοινής οργάνωσης των αγορών γεωργικών προϊόντων και την κατάργηση των Κανονισμών (ΕΟΚ) 922/72, (ΕΟΚ) 234/79, (ΕΚ) 1037/2001 και (ΕΚ) 1234/2007 του Συμβουλίου.

5. Τον κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) 807/2014 της Επιτροπής της 11ης Μαρτίου 2014 για τη συμπλήρωση του Κανονισμού (ΕΕ) 1305/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη στήριξη της αγροτικής ανάπτυξης από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) και για τη θέσπιση μεταβατικών διατάξεων, όπως κάθε φορά ισχύει.

6. Τον εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 808/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουλίου 2014 σχετικά με τη θέσπιση κανόνων εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 1305/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη στήριξη της αγροτικής ανάπτυξης από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ), όπως κάθε φορά ισχύει.

7. Τον εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 809/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουλίου 2014 για τη θέσπιση κανόνων εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 1306/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά στο ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου, τα μέτρα αγροτικής ανάπτυξης και την πολλαπλή συμμόρφωση, όπως κάθε φορά ισχύει.

8. Τον εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 532/2020 της Επιτροπής της 16ης Απριλίου 2020 σχετικά με παρέκκλιση, για το έτος 2020, από τους εκτελεστικούς Κανονισμούς (ΕΕ) 809/2014, (ΕΕ) 180/2014, (ΕΕ) 181/2014, (ΕΕ) 2017/892, (ΕΕ) 2016/1150, (ΕΕ) 2018/274, (ΕΕ) 2017/39, (ΕΕ) 2015/1368 και (ΕΕ) 2016/1240 όσον αφορά ορισμένους διοικητικούς και επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της κοινής γεωργικής πολιτικής.

9. Τον κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) 640/2014 της Επιτροπής της 11ης Μαρτίου 2014 για τη συμπλήρωση του 1 Κανονισμού (ΕΕ) 306/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά στο ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου και τους όρους απόρριψης ή ανάκτησης πληρωμών καθώς και τις διοικητικές κυρώσεις που εφαρμόζονται στις άμεσες ενισχύσεις, τη στήριξη της αγροτικής ανάπτυξης και την πολλαπλή συμμόρφωση.

10. Την υπό στοιχεία C (2015) 9170/11.12.2015 απόφαση της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, για την έγκριση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2020.

11. Την Ειδική Έκθεση (2014) του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου με θέμα «Εφαρμόζοντας την αρχή της οικονομίας: συγκράτηση των δαπανών για τις συγχρηματοδοτούμενες από την Ε.Ε. επιχορηγήσεις έργων αγροτικής ανάπτυξης».

Β. Τις διατάξεις νόμων και π.δ.:

1. Τον ν. 4314/2014 «Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α’ 297) και άλλες διατάξεις» (Α’ 265) και ιδίως την παρ. 2 του άρθρου 69 αυτού, όπως ισχύει.

2. Το άρθρο 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα» (π.δ. 63, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).

3. Το π.δ. 97/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» (Α’ 138).

4. Το π.δ. 83/019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

5. Τον ν. 2690/1997 (Α’ 45), με τον οποίο κυρώθηκε ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας.

6. Τον ν. 3508/2006 «Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» (Α’ 249) και ειδικότερα το άρθρο 3 αυτού.

7. Τον ν. 3874/2010 «Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων» (Α’ 151), όπως ισχύει.

8. Τον ν. 4384/2016 «Αγροτικοί Συνεταιρισμοί, μορφές συλλογικής οργάνωσης του αγροτικού χώρου και άλλες διατάξεις» (Α’ 78), όπως τροποποιημένος ισχύει.

9. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό κράτος, οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

Γ. Τις αποφάσεις:

1. Την υπ’ αρ. 282966/09-07-2007 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και ΑγροτικήςΑνάπτυξης και Τροφίμων «Έγκριση του Κανονισμού διαδικασίας πληρωμών του Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία ΟΠΕΚΕΠΕ των ενισχύσεων που βαρύνουν τον ΕΛΕΓΕΠ» (Β’ 1205).

2. Την υπ’ αρ. 24944/20-09-2016 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Αναδιάρθρωση, των Ειδικών Υπηρεσιών του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020» (Β’ 3066).

3. Την υπ’ αρ. 2545/17-10-2016 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Εκχώρηση αρμοδιοτήτων της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης (ΕΥΔ ΠΑΑ) του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 (ΠΑΑ 2014-2020) Α. Στις Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΕΠ) Περιφερειών και Β. Στις Γενικές Διευθύνσεις Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειών, ως Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης (ΕΦΔ) Πράξεων ΠΑΑ» (Β’ 3447).

4. Την υπ’ αρ. 5358/10-8-2020 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κωνσταντίνο Σκρέκα» (Β’ 3374).

5. Την υπ’ αρ. 104/7056/21-1-2015 υπουργική απόφαση «Εθνικές επιλογές, διοικητικά μέτρα και διαδικασίες εφαρμογής των άμεσων ενισχύσεων κατ’ εκτέλεση του υπ΄αρ. 1307/2013 Καν. (ΕΕ) και του υπ’ αρ. 1306/2013 καν. (ΕΕ) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου» (Β’ 147), όπως ισχύει.

6. Την υπ’ αρ. 1420/82031/22-07-2015 απόφαση «Κώδικας Ορθής Γεωργικής Πρακτικής για την Προστασία των Νερών από τη Νιτρορύπανση Γεωργικής Προέλευσης» (Β’ 1709), όπως ισχύει.

7. Την υπ’ αρ. 1065/19-4-2016 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Θέσπιση διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Προγράμματος “Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 20142020”» (Β’ 1273), όπως ισχύει.

8. Την υπ’ αρ. 397/18235/16-02-2017 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Αρμόδια Αρχή, διαδικασία και δικαιολογητικά αναγνώρισης των Οργανώσεων Παραγωγών (Ο.Π.) και των Ενώσεων τους (Ε.Ο.Π.), καθώς και των Ομάδων Παραγωγών (Ομ.Π.)» (Β’ 601), όπως ισχύει.

9. Το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2020 (ΠΑΑ 2014-2020) και ειδικότερα το σημείο 8.2.4 «Μ04 - Επενδύσεις σε υλικά στοιχεία του ενεργητικού (άρθρο 17)», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

10. Την υπ’ αρ. 2847/20-10-2020 σύμφωνη γνώμη της ΕΥΔ ΠΑΑ.

11. Την υπ’ αρ. 67788/21-10-2020 σύμφωνη γνώμη του ΟΠΕΚΕΠΕ.

12. Το γεγονός ότι από την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Την τροποποίηση της υπ’ αρ. 13158/28-11-2017 (Β’ 4302) απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (εφεξής ΥΑ) ως εξής:

Άρθρο 1

1. Το άρθρο 25 τροποποιείται ως εξής:

1.1. Η παρ. 9 αντικαθίσταται, ως εξής:

«9. Το αίτημα τροποποίησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣΚΕ. Μετά την ηλεκτρονική υποβολή, το αίτημα εκτυπώνεται από το ΠΣΚΕ, υπογράφεται από το δικαιούχο ή το νόμιμο εκπρόσωπο και το συντάκτημελετητή και συνοδευόμενο από τα απαραίτητα δικαιολογητικά, υποβάλλεται εγγράφως στην ΔΑΟΚ του τόπου μόνιμης κατοικίας/έδρας σε δύο αντίτυπα (πρωτότυπο, αντίγραφο), εντός δέκα εργάσιμων ημερών από την οριστικοποίηση της ηλεκτρονικής αίτησης τροποποίησης».

1.2. Ο τίτλος της παρ. 14.1 αντικαθίσταται, ως εξής:

«14.1 Γεωργικά κτίσματα, κατασκευές και φυτείες:».

1.3. Η παρ. 14.2.1 αντικαθίσταται, ως εξής:

«14.2.1 Όταν η επένδυση υλοποιείται με διαφοροποίηση της ιπποδύναμης και εφόσον η νέα ιπποδύναμη δεν υπερβαίνει την ιπποδύναμη της μελέτης προσδιορισμού ιπποδύναμης ελκυστήρα του Παραρτήματος 3 (Μεθοδολογία Εκλογής Ελκυστήρα). Στην περίπτωση αυτή, η δαπάνη είναι επιλέξιμη μέχρι του ποσού της αρχικής έγκρισης».

2. Το άρθρο 26 τροποποιείται ως εξής:

2.1. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 αντικαθίσταται, ως εξής:

«Οι αιτήσεις πληρωμής/προκαταβολής υποβάλλονται στη ΔΑΟΚ της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας του δικαιούχου εντός δέκα εργάσιμων ημερών από την οριστικοποίηση της ηλεκτρονικής αίτησης. Οι αιτήσεις πληρωμής υποβάλλονται σε δύο αντίτυπα (πρωτότυπο, αντίγραφο)».

2.2. Στο τέλος της παρ. 10 προστίθενται εδάφια, ως εξής: «Κατ’ εξαίρεση, σε εφαρμογή του άρθρου 3 του Καν. (ΕΕ) 2020/532 και για όσο διάστημα διαρκούν έκτακτα μέτρα για τον COVID-19, είναι δυνατόν να μην διενεργείται επιτόπια επίσκεψη για τα ενδιάμεσα αιτήματα πληρωμής εφόσον αυτά, αθροιστικά, δεν ξεπερνούν το 50% της εγκεκριμένης δημόσιας δαπάνης. Αυτές οι δαπάνες για τις οποίες έχει καταβληθεί η δημόσια οικονομική ενίσχυση χωρίς να έχουν επαληθευτεί με επιτόπια επίσκεψη, επαληθεύονται κατά την επιτόπια επίσκεψη που αφορά σε επόμενο αίτημα πληρωμής με το οποίο γίνεται υπέρβαση του 50% της εγκεκριμένης δημόσιας δαπάνης ή το αργότερο εντός 3 μηνών από την άρση των έκτακτων μέτρων»,

2.3. Η παρ. 18 αντικαθίσταται, ως εξής:

«18. Για τα παρελκόμενα του ελκυστήρα, συρόμενα ή αναρτώμενα, συγχρηματοδοτούμενης αξίας άνω των 1.000 ευρώ, απαιτείται η ανάγλυφη αποτύπωση σε αυτά του αριθμού ΣΒΕΛ, όπως αυτός έχει παραχθεί από το ΠΣΚΕ. Η ανάγλυφη αποτύπωση πρέπει να είναι πενταψήφια (π.χ. για το ΣΒΕΛ 194 αποτυπώνεται ο αριθμός 00194), δεν απαλλάσσει από την υποχρέωση σήμανσης που προβλέπεται στο π.δ. 57/2010 (Α΄ 97) (όπως έχει τροποποιηθεί με το π.δ. 81/2011 (Α΄ 197) και ισχύει), αλλά αποτελεί επιπλέον μέσο ταυτοποίησης κατά την παρακολούθηση υλοποίησης καθώς και κατά τη διάρκεια των μακροχρονίων υποχρεώσεων του δικαιούχου. Με την επιφύλαξη της ανωτέρω παρ. 10, κατά τον επιτόπιο έλεγχο, με ευθύνη της επιτροπής παρακολούθησης, ο αριθμός ΣΒΕΛ αποτυπώνεται μόνιμα με κατάλληλο μέσο και στη συνέχεια φωτογραφίζεται η ανάγλυφη αποτύπωση για το συγκεκριμένο επενδυτικό αγαθό».

3. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 28 αντικαθίσταται, ως εξής: «Η κάθε επιτροπή συγκροτείται από τρία κύρια μέλη, με τους αναπληρωτές τους, ενώ σε κάθε επιτροπή συμμετέχει υποχρεωτικά τουλάχιστον ένας γεωπόνος της ΔΑΟΚ, ως πρόεδρος, ενώ για τα άλλα μέλη, λαμβανομένης υπόψη της φύσης του υπό παρακολούθηση έργου, επιλέγονται γεωτεχνικοί, πολιτικοί μηχανικοί, μηχανολόγοι μηχανικοί, οικονομολόγοι και υπάλληλοι κατηγορίας (ΠΕ) ή (ΤΕ) κατά προτεραιότητα ,με προηγούμενη εμπειρία σε συγχρηματοδοτούμενα επενδυτικά προγράμματα».

Άρθρο 2

Η ενότητα Β του Παραρτήματος 11 τροποποιείται ως εξής:

1. Η υποπαρ. 3.5 της παρ. 3 αντικαθίσταται, ως εξής:

«3.5. Βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ) ως επαγγελματία αγρότη (όχι νεοεισερχόμενου) για τους δικαιούχους φυσικά πρόσωπα στη Δράση 4.1.1, η οποία να έχει εκδοθεί το ίδιο ημερολογιακό έτος με εκείνο της υποβολής της αίτησης πληρωμής».

2. Στην παρ. 5, μετά τον τίτλο «Δικαιολογητικά πιστοποίησης του φυσικού αντικειμένου», προστίθεται εδάφια, ως εξής: «Στις περιπτώσεις όπου, λόγω των έκτακτων μέτρων για τον COVID - 19, δεν διενεργείται επιτόπια επίσκεψη, ενημερώνεται τόσο ο επενδυτής όσο και ο σύμβουλος του προκειμένου να προσκομισθούν, ηλεκτρονικά ή/και σε φυσική μορφή, φωτογραφίες των επενδύσεων που συμπεριλαμβάνονται στο πρώτο αίτημα πληρωμής. Για τις επενδύσεις των πιο κάτω υποπαραγράφων 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.9 και 5.10 οι φωτογραφίες πρέπει να φέρουν γεωσήμανση και να αποδεικνύουν την υλοποίηση του αιτούμενου φυσικού αντικειμένου. Για τις επενδύσεις των πιο κάτω υποπαραγράφων 5.5, 5.6, 5.7 και 5.8 προσκομίζονται δύο φωτογραφίες για κάθε μηχάνημα, μία που να απεικονίζει το μηχάνημα και μία που να απεικονίζει τον αριθμό σειράς του μηχανήματος».

3. Η υποπαρ. 5.1.2 αντικαθίσταται, ως εξής: «5.1.2. Στην περίπτωση διαφοροποίησης του κατασκευασθέντος κτιρίου από το εγκεκριμένο, προσκομίζεται θεωρημένος συγκριτικός πίνακας λειτουργικότητας και προδιαγραφών σύμφωνα με τον οποίον οι εγκαταστάσεις τηρούν τις κατά περίπτωση εθνικές προδιαγραφές ή/και κοινοτικά πρότυπα. Στην περίπτωση εγκαταστάσεων για τις οποίες δεν προβλέπονται κοινοτικά πρότυπα ή εθνικές προδιαγραφές, προσκομίζεται θεωρημένος συγκριτικός πίνακας λειτουργικότητας και δυναμικότητας όπου θα αναφέρεται ότι οι εγκαταστάσεις είναι λειτουργικές και προσαρμόζονται στη δυναμικότητα της εκμετάλλευσης. Οι ανωτέρω πίνακες θεωρούνται από το αρμόδιο τμήμα για την έκδοση αδειών λειτουργίας με βάση τα αρχιτεκτονικά σχέδια που υποβάλλονται στην Υπηρεσία Δόμησης».

4. Η υποπαρ. 5.5.3 αντικαθίσταται, ως εξής: «5.5.3. Φωτοτυπία του δελτίου ταξινόμησης του ελκυστήρα. Το δελτίο ταξινόμησης του ελκυστήρα πρέπει να έχει εκδοθεί το πολύ 48 μήνες πριν από την έκδοση της άδεια κυκλοφορίας του. Το περιθώριο αυτό, δηλαδή από την ημερομηνία ταξινόμησης έως την ημερομηνία έκδοσης της άδειας, υπολογίζεται ημερολογιακά (π.χ. 3/3/2015 έως 2/3/2019)».

5. Η υποπαρ. 5.6.3 αντικαθίσταται, ως εξής: «5.6.3. Φωτοτυπία του δελτίου ταξινόμησης του ανθοκομικού ή μελισσοκομικού Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτου. Το δελτίο ταξινόμησης του οχήματος πρέπει να έχει εκδοθεί το πολύ 48 μήνες πριν από την έκδοση της άδεια κυκλοφορίας του. Το περιθώριο αυτό, δηλαδή από την ημερομηνία ταξινόμησης έως την ημερομηνία έκδοσης της άδειας, υπολογίζεται ημερολογιακά (π.χ. 3/3/2015 έως 2/3/2019)».

6. Η υποπαρ. 5.8.6 αντικαθίσταται, ως εξής: «5.8.6. Στην περίπτωση διαφοροποίησης της διάταξης του εξοπλισμού που ενσωματώνεται εντός του χώρου σταβλισμού από την εγκεκριμένη διάταξη, υποβάλλεται βεβαίωση της οικείας ΔΑΟΚ ότι, βάσει κάτοψης με διάταξη εξοπλισμού η οποία βασίζεται στα αρχιτεκτονικά σχέδια που υποβάλλονται στην Υπηρεσία Δόμησης, οι εγκαταστάσεις μετά την ενσωμάτωση του εξοπλισμού τηρούν τις κατά περίπτωση εθνικές προδιαγραφές ή/και κοινοτικά πρότυπα. Η θεώρηση γίνεται από το αρμόδιο τμήμα για την έκδοση αδειών λειτουργίας».

7. Η υποπαρ. 6.2.11 αντικαθίσταται, ως εξής:

«6.2.11 Τα έξοδα έκδοσης άδειας δόμησης, μελέτης και επίβλεψης του έργου τεκμηριώνονται με την εξοφλημένη Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών ή το εξοφλημένο Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών του μηχανικού καθώς και τα αποδεικτικά καταβολής από τον δικαιούχο των εισφορών e-ΕΦΚΑ. Επισημαίνεται ότι οι εισφορές υπέρ τρίτων που καταβάλλουν οι δικαιούχοι για την έκδοση της άδειας δόμησης δεν περιλαμβάνονται στις επιλέξιμες δαπάνες. Για τις δαπάνες της παρ. αυτής δεν απαιτείται η υποβολή ιδιωτικού συμφωνητικού ανάθεσης των συγκεκριμένων εργασιών».

8. Προστίθεται παρ. 8 ως εξής:

«8. Στην περίπτωση όπου κατά την έγκριση της αίτησης ενίσχυσης έχουν βαθμολογηθεί κάποια από τα κριτήρια 4.1 (επενδύσεις σε σταβλικές εγκαταστάσεις - επενδύσεις σε εγκατάσταση νέων φυτειών),5.1 (επενδύσεις σε συγκεκριμένο εξοπλισμό στη ζωική παραγωγή - μείωση του δείκτη τυπικής απόδοσης προς ΜΑΕ), 6.1 (επενδύσεις που αφορούν εγκαταστάσεις ή/και εξοπλισμό για την προετοιμασία ή/και συσκευασία ή/και πρώτη πώληση της παραγωγής) και 7.1 (καινοτόμες επενδύσεις), με το αίτημα πληρωμής συνυποβάλλεται τεχνική έκθεση στην οποία τεκμηριώνεται ότι η βαθμολογία του δικαιούχου δεν διαμορφώνεται χαμηλότερα από τη βαθμολογία του πρώτου επιλαχόντα στην οικεία Περιφέρεια».

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 5 Νοεμβρίου 2020

Ο Υφυπουργός

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!