ΠΟΛ. 1151/3-5-2000 Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 5 και 19 του Ν.2801-2000 -Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις-
ΥΠΟΙΚ 1041889/518/Τ.& Ε.Φ./ΠΟΛ.1151/3.5.2000
Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 5 και 19 του Ν.2801/2000
Κοινοποιούμε κατωτέρω τις διατάξεις των άρθρων 5 και 19 του Ν.2801/2000 (ΦΕΚ 46/Α`/3.3.2000) "Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις" και παρέχουμε οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν θέματα αρμοδιότητάς μας.
1. Με τις διατάξεις της παρ. 2 του κοινοποιούμενου άρθρου 5 αντικαταστάθηκε εκ νέου η παρ. 3 του άρθρου 2 του Ν.1959/1991 (ΦΕΚ 123/Α`), όπως είχε τροποποιηθεί με την παρ. 11 του άρθρου 8 του Ν.2366/1995 (ΦΕΚ 256/Α`) και με την περ. ε` της παρ. 3 του άρθρου 7 του Ν.2465/1997 (ΦΕΚ 28/Α`), που αφορά τον καθορισμό του ύψους του διοικητικού προστίμου στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης μετατροπής των προσωρινών αδειών Φορτηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης σε οριστικές.
Αναφορικά με τη διαδικασία επιβολής και είσπραξης του εν λόγω διοικητικού προστίμου, ισχύουν τα αναφερόμενα στην υπ` αριθ. 1039009/428/Τ.& Ε.Φ./ΠΟΛ.1153/24.4.1997 εγκύκλιο διαταγή μας.
2. Με τις διατάξεις της παρ. 3 του ανωτέρω άρθρου προστίθεται νέο εδάφιο στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 2 του Ν.1959/1991.
Με τις διατάξεις του εδαφίου αυτού ρυθμίζεται το θέμα της χορήγησης αδειών κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων μικτού βάρους 2.500 χιλιογρ. στους μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, εφόσον αυτοί αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα. Στην περίπτωση αυτή, όπως ρητά ορίζεται στην ανωτέρω διάταξη, καταβάλλεται ολόκληρη η εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου εισφορά για τη χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας, όπως αυτή προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
Οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση των αδειών αυτών, καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του προστιθέμενου εδαφίου, θα καθορισθεί με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Γεωργίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών, κατά παρεχόμενη με τις διατάξεις αυτές εξουσιοδότηση.
3. Με τις διατάξεις της παρ. 6 του ίδιου άρθρου αντικαθίσταται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 15 του άρθρου 17 του Ν.2166/1993 (ΦΕΚ 137/Α`), που αφορά τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων σε κατόχους αγροτικών μηχανημάτων.
Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, για τη χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας των αυτοκινήτων της κατηγορίας αυτής καταβάλλεται το μισό του ποσού της εφάπαξ εισφοράς υπέρ του Δημοσίου που προβλέπεται από τις διατάξεις του Ν.1959/1991, όπως ισχύει.
Για τα αυτοκίνητα αυτά, σύμφωνα με τις κοινοποιούμενες διατάξεις της ανωτέρω παραγράφου, καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ως εξής:
α) Το 50% των ετήσιων τελών, αν επιτρέπεται να κυκλοφορούν μέχρι ένα εξάμηνο το έτος.
β) Το 25% των ετήσιων τελών, αν επιτρέπεται να κυκλοφορούν μέχρι ένα τρίμηνο το έτος.
Διευκρινίζεται ότι για την έκδοση των αδειών κυκλοφορίας των εν λόγω Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων, δεν απαιτείται ορισμένο ύψος ακαθάριστων εσόδων.
Τέλος, επισημαίνεται ότι για τις χορηγούμενες άδειες κυκλοφορίας των ανωτέρω οχημάτων οφείλονται όλες οι λοιπές προβλεπόμενες οικονομικές επιβαρύνσεις (όπως τέλη χαρτοσήμου έκδοσης αδείας, πλέον εισφοράς υπέρ ΟΓΑ επί του χαρτοσήμου και εισφορά ΤΣΑ), δεδομένου ότι από τις κείμενες διατάξεις δεν προβλέπεται απαλλαγή ή μείωση των επιβαρύνσεων αυτών.
4. Με τις διατάξεις της παρ. 8 του ανωτέρω άρθρου και νόμου αντικαταστάθηκε η παρ. 11 του άρθρου 2 του Ν.1959/1991.
Με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 5 του ανωτέρω νόμου, με τις οποίες αντικαθίσταται η παρ. 11 του άρθρου 2 του Ν.1959/1991, η απαλλαγή από την οριζόμενη στο άρθρο αυτό εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου εισφορά των βυτιοφόρων αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης, που προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για τη μεταφορά και διανομή πόσιμου νερού στις περιοχές που δεν υδρεύονται, καθώς και των φορτηγών κλειστού αμαξώματος αποκομιδής απορριμμάτων, συναρτάται πλέον με την κυκλοφορία τους. Ειδικότερα, για να απαλλαγούν τα ανωτέρω αυτοκίνητα, θα πρέπει το δικαίωμα κυκλοφορίας τους με βάση την άδεια να περιορίζεται στα όρια του Νομού που βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης. Για τα φορτηγά, όμως, κλειστού αμαξώματος αποκομιδής απορριμμάτων, παρέχεται η δυνατότητα κυκλοφορίας τους σε όλη τη χώρα, μόνο εφόσον καταβάλλουν την προβλεπόμενη στο άρθρο αυτό εφάπαξ εισφορά υπέρ του Δημοσίου.
Σημειώνεται ότι, με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών που πρόκειται να εκδοθεί, θα καθοριστούν οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι περιορισμοί με τους οποίους θα είναι δυνατή η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αυτών.
5. Με τις διατάξεις της παρ. 10 του ανωτέρω άρθρου προστίθεται εδάφιο κ` στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 2 του Ν.1959/1991, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 11 του άρθρου 8 του Ν.2366/1995 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του Ν.2465/1995, με το οποίο επιτρέπεται η χορήγηση άδειας κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων μικτού βάρους μέχρι 8.000 χιλιογρ. στους έχοντες μελισσοκομικές επιχειρήσεις, χωρίς την προϋπόθεση πραγματοποίησης των ακαθάριστων εσόδων που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 του Ν.1959/1991, όπως ισχύουν.
Σημειώνεται ότι δεν γίνεται μεταβολή ως προς το ύψος της καταβαλλόμενης εισφοράς, δηλαδή για τη χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας θα πρέπει να καταβάλει ο υπόχρεος το 1/3 της οριζόμενης εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου εισφοράς.
6. Σύμφωνα με την κοινοποιούμενη διάταξη του άρθρου 19, η ισχύς των ανωτέρω διατάξεων αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή από 3 Μαρτίου 2000.
Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις Ν.2801/2000 (ΦΕΚ 46/Α`/3.3.2000)
Αρθρο 5
Ρυθμίσεις θεμάτων εμπορευματικών μεταφορών
1. Η παρ. 7 του άρθρου 15 του ν.1959/1991 (ΦΕΚ 123 Α`) αντικαθίσταται ως εξής:
"7. Μεταφορικές επιχειρήσεις και μεμονωμένοι οδικοί μεταφορείς, κάτοχοι Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών τροφίμων, βυτιοφόρων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων, υπαγόμενων στη συμφωνία ADR και μεταφοράς αυτοκινήτων (αυτοκινητοφόρων), δύνανται να διενεργούν Εθνικές και Διεθνείς μεταφορές".
2. Η περίπτωση ε` της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν.2465/1997 "Θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών" αντικαθίσταται ως εξής:
"Το διοικητικό πρόστιμο για τις περιπτώσεις οριστικοποίησης προσωρινών αδειών φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης είναι:
α. Για την υποπερίπτωση αα` ποσό 30.000 δρχ. ανά τόννο μικτού βάρους των οχημάτων αυτών.
β. Για την υποπερίπτωση ββ` ποσό 15.000 δρχ. ανά τόννο μικτού βάρους των οχημάτων αυτών".
3. Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.1959/1991 προστίθεται νέο εδάφιο που έχει ως εξής:
"Επιτρέπεται η χορήγηση άδειας κυκλοφορίας ενός φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης, μικτού βάρους μέχρι 2.500 χιλιόγραμμων, στους μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, εφόσον αυτοί αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα. Στην περίπτωση αυτήν καταβάλλεται ολόκληρη η, υπέρ του Δημοσίου, εφάπαξ εισφορά, που προσδιορίζεται στην παρούσα παράγραφο. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Γεωργίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση των ανωτέρω αδειών, καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή της διάταξης".
4. Το άρθρο 6 του ν.δ.49/1968, όπως κωδικοποιήθηκε στο άρθρο 8 του β.δ.281/1973 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ν.803/1978 και το άρθρο 4 του ν.1959/1991, αντικαθίσταται ως εξής:
"1. Πέραν των προβλεπόμενων ελέγχων του άρθρου 8 του ν.2465/1997, όπως κάθε φορά ισχύει, οι έλεγχοι της νομιμότητας και ασφάλειας της κυκλοφορίας και των εκπομπών καυσαερίων όλων των οχημάτων, ελληνικών και αλλοδαπών, που κυκλοφορούν στη χώρα μας, καθώς και της νομιμότητας διενέργειας μεταφοράς με αυτά, ανατίθενται και σε Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου. Τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά από πρόταση των αρμόδιων Υπηρεσιών και αποτελούνται από:
α. Δύο εκπροσώπους της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών ή ΚΤΕΟ της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ένας των οποίων ορίζεται επικεφαλής του Μικτού Κλιμακίου Ελέγχου.
β. Εναν αστυνομικό του Τμήματος Τροχαίας ή της Υπηρεσίας που ασκεί καθήκοντα Τροχαίας ή ένα όργανο του Λιμενικού Σώματος, κατά λόγο αρμοδιότητας.
γ. Εναν υπάλληλο άλλης Υπηρεσίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, εφόσον κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή του.
Ο έλεγχος ασκείται σε κάθε σημείο του χώρου αρμοδιότητας της οικείας Νομαρχίας, ακόμη δε στους λιμένες και πλησίον των συνοριακών σταθμών.
Οι επιβαλλόμενες διοικητικές ποινές συνίστανται στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από έναν (1) έως έξι (6) μήνες και σε πρόστιμο υπέρ της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ύψους από πενήντα χιλιάδες (50.000) έως πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) δραχμές. Σε περίπτωση υποτροπής το ανώτατο ύψος του διοικητικού προστίμου μπορεί να ανέλθει μέχρι του ποσού του ενός εκατομμυρίου (1.000.000) δραχμών. Η διαπίστωση της παράβασης, ο καταλογισμός της ποινής και η επιβολή της, γίνονται από το Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου επί τόπου, αμέσως και μετά από ακρόαση του οδηγού του οχήματος. Κατά τη διενέργεια των πιο πάνω ελέγχων δύναται να παρίσταται και εκπρόσωπος των Οδικών Μεταφορέων.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομικών, Δημόσιας Τάξης, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Εμπορικής Ναυτιλίας, καθορίζεται το ύψος του προστίμου και ο χρόνος αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για κάθε παράβαση των διατάξεων του παρόντος, τα όργανα και η διαδικασία επιβολής των μέτρων αυτών και είσπραξης του προστίμου, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
3. Στα μέλη των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου καταβάλλεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2470/1997 (ΦΕΚ 40 Α'), αποζημίωση από τις πιστώσεις της Οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, το ύψος της οποίας καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομικών, Δημόσιας Τάξης, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Εμπορικής Ναυτιλίας.
4. Οι διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που έχει κυρωθεί με το ν.2696/1999 (ΦΕΚ 57 Α'), δεν θίγονται από την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Ειδικότερα για τις παραβάσεις των περιπτώσεων θ' και ι' της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν.δ.49/1968, όπως ισχύει, πέραν των προβλεπομένων στην παράγραφο 1 κυρώσεων επιβάλλεται από την Υπηρεσία που τη χορήγησε και η ποινή της οριστικής αφαίρεσης της άδειας κυκλοφορίας του Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτου.
Η ίδια επιχείρηση ή πρόσωπο στερείται του δικαιώματος απόκτησης νέας άδειας κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από την οριστική αφαίρεση, έστω και εάν συντρέχουν οι νόμιμα προβλεπόμενες προϋποθέσεις για τη χορήγησή της.
5. Οι έλεγχοι του παρόντος άρθρου δύνανται να πραγματοποιούνται και από τις υπηρεσίες Τροχαίας ή Λιμενικού Σώματος κατά περίπτωση".
5. Το άρθρο 3 του ν.1010/1980 (ΦΕΚ 30 Α`) "περί ρυθμίσεως θεμάτων τινών διεθνών οδικών μεταφορών" αντικαθίσταται ως εξής:
"1. Επιτρέπεται η έλξη ρυμουλκούμενων ή ημιρυμουλκούμενων οδικών οχημάτων από λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και τα σύνορα της χώρας προς το εσωτερικό της και αντίστροφα από ημεδαπά ρυμουλκά δημόσιας χρήσης εθνικών ή διεθνών ή εθνικών και διεθνών μεταφορών φορτηγά αυτοκίνητα εφόσον:
α. Τα αλλοδαπά ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα είναι απογεγραμμένα σε χώρες με τις οποίες η Ελλάδα έχει συνάψει συμφωνίες οδικών μεταφορών (με τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα διεξαγωγής διεθνών μεταφορών με ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα οχήματα).
β. Τα αλλοδαπά ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα είναι εφοδιασμένα με άδεια κυκλοφορίας της χώρας απογραφής τους και με δελτίο τεχνικού ελέγχου.
γ. Τα αλλοδαπά ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα, που προέρχονται από χώρα εκτός της Ευρωπαϊκής Ενωσης, είναι εφοδιασμένα και με ελληνική διμερή άδεια ή άδεια ΕΔΥΜ διενέργειας της μεταφοράς.
δ. Τα ημεδαπά ρυμουλκά οχήματα εθνικών ή διεθνών μεταφορών είναι χαρακτηρισμένα ως ανεξάρτητες κυκλοφοριακές μονάδες και εφοδιασμένα με ίδια άδεια κυκλοφορίας υπό τους όρους και προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας.
ε. Τα αλλοδαπά ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα, που μεταφέρουν ευαλοίωτα ή επικίνδυνα υλικά, θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με το πιστοποιητικό καταλληλότητας, που προβλέπεται από τις διεθνείς συμφωνίες ATP και ADR αντίστοιχα.
2. Το έργο της έλξης του αλλοδαπού ρυμουλκούμενου ή ημιρυμουλκούμενου από το ημεδαπό ρυμουλκό, εκτελείται στο πλαίσιο σύμβασης ανάθεσης έργου μεταξύ της αλλοδαπής μεταφορικής επιχείρησης και της ελληνικής μεταφορικής επιχείρησης ή μεμονωμένου μεταφορέα.
Ο τύπος της σύμβασης, η ελληνική Υπηρεσία στην οποία η σύμβαση αυτή θα κατατίθεται, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια, θα καθορισθούν με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών.
3. Το αλλοδαπό ρυμουλκούμενο ή ημιρυμουλκούμενο απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί καθ' οποιονδήποτε τρόπο για την εκτέλεση Εθνικών Μεταφορών".
6. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 15 του άρθρου 17 του ν.2166/1993 (ΦΕΚ 137 Α`) αντικαθίσταται ως εξής:
"Για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας των αυτοκινήτων της κατηγορίας αυτής καταβάλλεται το μισό του ποσού της εφάπαξ εισφοράς υπέρ του Δημοσίου, που προβλέπεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.1959/1991, όπως ισχύει. Για τα αυτοκίνητα αυτά καταβάλλονται, κατ` έτος, τέλη κυκλοφορίας, ως εξής: α) το πενήντα τοις εκατό (50%) των ετήσιων τελών, αν επιτρέπεται να κυκλοφορούν μέχρι ένα εξάμηνο το έτος, β) το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των ετήσιων τελών, αν επιτρέπεται να κυκλοφορούν μέχρι ένα τρίμηνο το έτος.
Κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο των αυτοκινήτων αυτών, διενεργείται έλεγχος των συστημάτων πέδησης, διεύθυνσης, ανάρτησης και φωτισμού".
7. Η περ. β` του άρθρου 3 του ν.1073/1980 (ΦΕΚ 214 Α`), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 14 του άρθρου 8 του ν.2366/1995 (ΦΕΚ 256 Α`) και όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 11 του άρθρου 16 του ν.2465/1997, αντικαθίσταται ως εξής:
"β. Με τόπο φόρτωσης οποιοδήποτε σημείο, ευρισκόμενο εντός των ορίων του νομού της διοικητικής μονάδας της έδρας τους, προς οποιοδήποτε σημείο όμορου νομού και αντίστροφα.
Ως όμοροι νομοί, για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, νοούνται εκείνοι που έχουν κοινά χερσαία σύνορα.
Ειδικά για τις μεταφορές μεταξύ νησιών, ως όμοροι νομοί θεωρούνται όλα τα νησιά που συνδέονται απευθείας ακτοπλοϊκά μεταξύ τους.
Επιτρέπεται η διενέργεια μεταφορών με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας:
1. Από το Νομό Ευβοίας προς το Νομό Αττικής και αντίστροφα.
2. Από το Νομό Πιερίας προς το Νομό Θεσσαλονίκης και αντίστροφα.".
8. Η παρ. 11 του άρθρου 2 του ν.1959/1991 αντικαθίσταται ως εξής:
"11. Απαλλάσσονται της καταβολής της, δια του παρόντος άρθρου οριζόμενης υπέρ του Δημοσίου εισφοράς, τα βυτιοφόρα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, που προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για τη μεταφορά και διανομή πόσιμου νερού σε περιοχές που δεν υδρεύονται, καθώς και τα φορτηγά κλειστού αμαξώματος αποκομιδής απορριμμάτων. Τα ανωτέρω απαλλασσόμενα από την καταβολή εισφοράς, υπέρ του Δημοσίου, φορτηγά αυτοκίνητα έχουν δικαίωμα κυκλοφορίας μόνο στο νομό όπου βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης. Τα φορτηγά κλειστού αμαξώματος αποκομιδής απορριμμάτων δύνανται να κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα, μόνον εφόσον καταβάλλουν την προβλεπόμενη στο παρόν άρθρο εισφορά υπέρ του Δημοσίου. Οι όροι, οι προϋποθέσεις και περιορισμοί, με τους οποίους θα είναι δυνατή η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αυτών, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών".
9. Τα τυποποιημένα έγγραφα Cop Doc (conformity of production) προς πιστοποίηση των εκπομπών ρύπων του οξειδίου του αζώτου (NΟχ) του φορτηγού οχήματος, όταν αυτό διέρχεται την Αυστρία, όπως προβλέπεται από το παράρτημα 5 του πρωτοκόλλου (αριθ. 9 της πράξης προσχώρησης της Αυστρίας στην Ε.Ε.), χορηγούνται στους Ελληνες οδικούς μεταφορείς εμπορευμάτων από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της Χώρας.
Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παρούσας διάταξης.
10. Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν.1959/1991, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 11 του άρθρου 8 του ν.2366/1995 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του ν.2465/1997, προστίθεται νέο εδάφιο κ` που έχει ως εξής:
"κ) Επιτρέπεται η χορήγηση άδειας κυκλοφορίας φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης, μικτού βάρους μέχρι 8.000 χιλιογράμμων στους έχοντες μελισσοκομικές επιχειρήσεις, χωρίς την προϋπόθεση πραγματοποίησης των ακαθάριστων εσόδων, που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν.1959/1991, όπως αυτές ισχύουν σήμερα".
Με απόφαση των Υπουργών Γεωργίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των αδειών αυτών.
11. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, ενσωματώνονται στην ελληνική νομοθεσία οι διατάξεις των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ενωσης με τις οποίες ρυθμίζονται όλα τα θέματα σχετικά με την οδική και σιδηροδρομική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων.
12. Οι παράγοντες που συμμετέχουν στη μεταφορά των επικίνδυνων εμπορευμάτων έχουν την υποχρέωση να λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα ώστε να εμποδίσουν την πρόκληση ζημιών σε οποιαδήποτε φάση της διαδικασίας της μεταφοράς συμπεριλαμβανομένης και της φορτοεκφόρτωσης στο ελάχιστο, τις εξ αυτής, συνέπειες.
Ως παράγοντες για την εφαρμογή των ανωτέρω νοούνται ιδιαίτερα ο αποστολέας του εμπορεύματος, ο φορτωτής, ο μεταφορέας, ο ιδιοκτήτης του οχήματος, ο οδηγός και συνοδηγός του οχήματος και ο σύμβουλος ασφαλείας της επιχείρησης.
Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών, Δημόσιας Τάξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών, ορίζονται οι ευθύνες και υποχρεώσεις των παραγόντων που εμπλέκονται στη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, καθώς και το σύστημα επιβολής διοικητικών ποινών (περιγραφή ποινών, τρόπος και όργανα επιβολής ποινών, ύψος ποινών κ.λπ.) στους παράγοντες αυτούς.
Αρθρο 19
Εναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν διαφορετικά ορίζεται στα άρθρα αυτού.
Παραγγέλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως Νόμου του Κράτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!