KYA 3385/2025 Ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης 100 ανέργων κατοίκων των πυρόπληκτων περιοχών της Αττικής στους πυρόπληκτους Δήμους από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 11η έως την 13η Αυγούστου 2024.
Αριθμ. 3385
ΦΕΚ Β 447 - 07.02.2025
Ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης 100 ανέργων κατοίκων των πυρόπληκτων περιοχών της Αττικής στους πυρόπληκτους Δήμους από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 11η έως την 13η Αυγούστου 2024.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 64 του ν. 4430/2016 «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της και άλλες διατάξεις» (Α’205).
2. Το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 «Για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη και άλλες διατάξεις» (Α’101).
3. Τον ν. 4765/2021 «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις» (Α’6) και ιδίως την περ. ιη της παρ. 2 του άρθρου 2.
4. Τον ν. 4921/2022 «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις» (Α’75).
5. Τον ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση του Ο.Α.Ε.Δ και άλλες διατάξεις» (Α’258).
6.Τον ν. 4144/2013 «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας» (Α’88).
7. Την παρ. 6 του άρθρου 10 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας ν. 2690/1999 (Α’45).
8. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’143).
9. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’133).
10. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’137).
11.Τα άρθρα 33 και 36 του ν. 4808/2021 «Για την Προστασία της Εργασίας - Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής «Επιθεώρηση Εργασίας» - Κύρωση της Σύμβασης 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και παρενόχλησης στον κόσμο της εργασίας - Κύρωση της Σύμβασης 187 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για το Πλαίσιο Προώθησης της Ασφάλειας και της Υγείας στην Εργασία - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της ιδιωτικής ζωής, άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις» (Α’101).
12. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων).
13.Τηνπερ.βτηςπαρ.2τουάρθρου2τουπ.δ.164/2004 «Ρυθμίσεις για τους εργαζομένους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στο δημόσιο τομέα» (Α’ 134), το οποίο κωδικοποιήθηκε με το άρθρο 97 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (π.δ. 80/2022, Α’222).
14. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’133).
15. Το π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (προσοντολόγιο κλαδολόγιο)» (Α’232).
16. Την παρ. 2 του άρθρου 12 του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’145).
17. Το π.δ. 133/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α’161).
18.Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’168).
19. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’181).
20. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’130).
21.Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’131).
22. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α’139).
23. Το π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’91).
24. Την υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ Φ.ΕΠ. 1/934/6966/ 21.4.2023 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών «Εξαιρέσεις από τον ετήσιο προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού του δημόσιου τομέα του άρθρου 51 του ν. 4622/2019» (Β’2614).
25.Την υπό στοιχεία 2/85154/ΔΠΓΚ/4.3.2022 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Αναπροσαρμογή ορίων της παρ. 1 του άρθρου 67 του ν. 4270/2014 - Καθορισμός δαπανών για τις οποίες δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 67 του ν.4270/2014 περί πολυετών υποχρεώσεων.» (Β’1137).
26. Την υπό στοιχεία 102928ΕΞ2023/10.7.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β’4441).
27.Την υπ’αρ. 947/19.6.2024 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Εσωτερικών, Παρασκευή Χαραλαμπογιάννη» (Β’3715).
28. Την παρ. 2 του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Δ15/Δ’/42878/19.8.2024 απόφασης του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης «Ρύθμιση και αναστολή ασφαλιστικών εισφορών για της πληγέντες από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 11η έως και την 13η Αυγούστου 2024 σε περιοχές της Περιφέρειας Αττικής» (Β’4746).
29. Τις υπ’ αρ. 2495/87/24.9.2024 και 3028/104/ 19.11.2024 αποφάσεις του ΔΣ της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).
30. Το υπ’αρ. 48039/18.10.2024 έγγραφο του Τμήματος Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
31. Την υπό στοιχεία ΓΝ 123/2024 γνωμοδότηση της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
32.Την υπ’αρ. 1238566/29.11.2024 βεβαίωση δέσμευσης πίστωσης της Δ.ΥΠ.Α.
33.Την υπ’αρ. 01-00/524/15-1-2025 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης της Δ.ΥΠ.Α. (ΑΔΑ:9ΥΘΤ4691Ω2-Θ4Λ).
34. Την υπ’αρ. 53907/17.12.2024 εισήγηση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
35.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας προκαλείται συνολική μέγιστη δαπάνη ύψους έως του ποσού του ενός εκατομμυρίου οκτακοσίων χιλιάδων ευρώ (1.800.000€), το οποίο βαρύνει τον προϋπολογισμό της Δ.ΥΠ.Α., ΚΑΕ 2493 «Επιχορηγήσεις για την καταπολέμηση της ανεργίας» Η συνολική δαπάνη κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής: για το έτος 2025: έως 1.600.000,00 € για το έτος 2026: έως 200.000,00 €
36.Το γεγονός ότι με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζεται νέα διοικητική διαδικασία με επίσημο τίτλο «Πρόγραμμα απασχόλησης κατοίκων πυρόπληκτων περιοχών Αττικής», αποφασίζουμε:
Την κατάρτιση ειδικού προγράμματος απασχόλησης 100 ανέργων κατοίκων των πυρόπληκτων περιοχών της Αττικής στους πυρόπληκτους Δήμους από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 11η έως την 13η Αυγούστου 2024, ως εξής:
Άρθρο 1
Στόχος - Αντικείμενο του προγράμματος
1.Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας των εγγεγραμμένων ανέργων, οι οποίοι διαμένουν μόνιμα κατά την 19.8.2024, ημερομηνία δημοσίευσης της υπό στοιχεία Δ15/Δ’/42878/19.8.2024 (Β’4746) απόφασης του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, στους πυρόπληκτους δήμους της Αττικής όπως αυτοί ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1 αυτής, με έμφαση τη μακροχρόνια ανεργία και την ανεργία των νέων, βάσει των στοιχείων της εγγεγραμμένης ανεργίας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης. Ως μόνιμη κατοικία νοείται η κατοικία, όπως ορίζεται και αποδεικνύεται με τα στοιχεία που αντλούνται από το φορολογικό μητρώο που διαχειρίζεται η ΑΑΔΕ σύμφωνα με το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α’184).
2. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η απασχόληση 100 ανέργων μέσω της τοποθέτησής τους (εφεξής Ωφελούμενοι/ες) στους πυρόπληκτους δήμους της Αττικής σύμφωνα με την ανωτέρω παράγραφο (εφεξής Φορείς Υποδοχής σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 2 της παρούσας).
Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνονται και οι ενέργειες ορισμού των ΦορέωνΥποδοχής/ή και Υπηρεσιών Τοποθέτησης, οι κατηγορίες, οι κλάδοι και οι ειδικότητες, σύμφωνα με το π.δ.85/2022(Α’232) όπως ισχύει, η κατάταξη και η σύζευξη των ανέργων με τις θέσεις εργασίας των ΦορέωνΥποδοχής ή και Υπηρεσιών Τοποθέτησης, η χρονική διάρκεια και οι όροι της απασχόλησης, η χρηματοδότηση του προγράμματος και οι αμοιβές των ωφελουμένων.
Άρθρο 2
Ρόλος της Δ.ΥΠ.Α. - Φορέας Υποδοχής - Αμοιβές Ωφελουμένων - Χρηματοδότηση
1. Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση διαχείριση και παρακολούθηση του προγράμματος είναι η Δ.ΥΠ.Α., η οποία εκδίδει Δημόσια Πρόσκληση όπου εξειδικεύονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του. Επίσης, η Δ.ΥΠ.Α. είναι φορέας αρμόδιος για την υποδοχή των ηλεκτρονικών αιτήσεων των ωφελουμένων και την κατάρτιση του Πίνακα ωφελουμένων, τη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις απασχόλησης των Φορέων Υποδοχής/ή και των Υπηρεσιών Τοποθέτησης, τη διενέργεια δειγματοληπτικών επιτόπιων επαληθεύσεων στον Φορέα Υποδοχής/ή και στις ΥπηρεσίεςΤοποθέτησης καθώς επίσης την καταβολή των αμοιβών στους ωφελούμενους και των ασφαλιστικών εισφορών στον Φορέα Υποδοχής/ή και στις Υπηρεσίες Τοποθέτησης.
2. Ως Φορείς Υποδοχής ορίζονται οι πυρόπληκτοι Δήμοι της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων και των δήμων των οποίων δημοτικές ενότητες επλήγησαν, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας.
Οι Φορείς Υποδοχής/ή και Υπηρεσίες Τοποθέτησης θα απασχολήσουν τους ωφελούμενους και θα πιστοποιούν την απασχόλησή τους στη Δ.ΥΠ.Α., προκειμένου να καταβληθεί το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος. Επιπλέον, συμμορφώνονται με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και ιδίως εκείνες του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων - ΓΚΠΔ/General Data Protection Regulation - GDPR) της νόμιμης συλλογής, τήρησης και φύλαξης των πληροφοριακών στοιχείων (microdata) των ωφελουμένων, τα οποία προστατεύονται ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τα οποία διαβιβάζει στη Δ.ΥΠ.Α.. Επίσης, οι Δήμοι στους οποίους και θα απασχοληθούν οι ωφελούμενοι δεν θα πρέπει να ασκούν οικονομική δραστηριότητα.
3. Οι ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές των ωφελουμένων ανέρχονται σε 1.200 ευρώ.
Άρθρο 3
Διαδικασία Ένταξης - Διάρκεια και Όροι Απασχόλησης
1. Ο Φορέας Υποδοχής υποβάλλει στη Δ.ΥΠ.Α., μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αίτημα ένταξης στο πρόγραμμα, στο οποίο περιλαμβάνονται τρία (3) παραρτήματα, ως εξής:
α) Παράρτημα I, στο οποίο αναγράφονται: η Περιφερειακή Ενότητα, η Υπηρεσία Τοποθέτησης του Φορέα Υποδοχής ή/και της ΥπηρεσίαςΤοποθέτησης σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας και ο αριθμός των θέσεων.
β) Παράρτημα II, στο οποίο αναλυτικά αναφέρονται τα ειδικά και γενικά προσόντα της θέσης.
γ) Παράρτημα III, στο οποίο αναλυτικά αναφέρονται τα τυχόν πρόσθετα προσόντα της θέσης.
Κατόπιν ο Διοικητής της Δ.ΥΠ.Α. εκδίδει τη σχετική απόφαση ένταξης στο ανωτέρω πρόγραμμα. Μετά την έκδοση της απόφασης, η Δ.ΥΠ.Α. καταρτίζει και εκδίδει τη Δημόσια Πρόσκληση.
2. Η συνολική χρονική διάρκεια απασχόλησης των ωφελουμένων ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες.
3. Οι ωφελούμενοι απασχολούνται στον Φορέα Υποδοχής ή/και στην Υπηρεσία Τοποθέτησης σύμφωνα με το γενικό ή ειδικό θεσμικό πλαίσιο που τον διέπει.
Άρθρο 4
Ωφελούμενοι του προγράμματοςπροϋποθέσεις ένταξης
1. Οι ωφελούμενοι του προγράμματος πρέπει:
α) Να είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο της Δ.ΥΠ.Α..
β) Να διαμένουν μόνιμα κατά την 19.8.2024 στις πυρόπληκτες περιοχές της Αττικής όπως ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Δ15/Δ’/42878/19.8.2024 (Β’4746) απόφασης του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
γ) Να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και να διαθέτουν συμπληρωμένο Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης (ΑΣΔ).
δ) Να είναι Έλληνες πολίτες, πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. (ν. 2431/1996), Βορειοηπειρώτες, ομογενείς και ομογενείς που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο, χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητά τους τους ως Ελλήνων κατά το γένος και τη συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (ν.δ. 3832/1958).
Για τους πολίτες των μελών της Ε.Ε. απαιτείται η γνώση της ελληνικής γλώσσας σε βαθμό επαρκή για την άσκηση των καθηκόντων του οικείου κλάδου, η οποία αποδεικνύεται με πιστοποιητικό ελληνομάθειας (ν. 4027/2011, άρθρο 9) που χορηγείται από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας:
α) Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Αθήνα και
β) Καραμαούνα 1, Πλ. Σκρα, Τ.Κ. 551 32 Θεσσαλονίκη, των κατωτέρω επιπέδων:
Α’ΕΠΙΠΕΔΟ/Α2 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Υ.Ε.).
Β’ΕΠΙΠΕΔΟ/Β1 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) μη Διοικητικού Προσωπικού ή και Εργατοτεχνικού Προσωπικού.
Γ’ ΕΠΙΠΕΔΟ/Β2 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Πανεπιστημιακής (Π.Ε.) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.), μη Διοικητικού Προσωπικού και για την Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Διοικητικού Προσωπικού.
Δ’ΕΠΙΠΕΔΟ/Γ1 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Πανεπιστημιακής (Π.Ε.) καιΤεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) Διοικητικού Προσωπικού.
Επίσης, αποδεικνύεται με αντίστοιχο πιστοποιητικό του Σχολείου της Ελληνικής Γλώσσας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το οποίο χορηγείται ύστερα από σχετική εξέταση του υποψηφίου ή από άλλη σχολή ή σχολείο ελληνικής γλώσσας.
2. Οι ωφελούμενοι/ες του προγράμματος πρέπει:
α) Να μην έχουν καταδικαστεί για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση (κοινή ή στην υπηρεσία), απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία δικηγόρου, δωροδοκία, καταπίεση, απιστία περί την υπηρεσία, παράβαση καθήκοντος, καθ’ υποτροπή συκοφαντική δυσφήμηση, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερία τους έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής,
β) να μην είναι υπόδικοι που έχουν παραπεμφθεί με τελεσίδικο βούλευμα ή κατ’άλλον νόμιμο τρόπο (άρθρο 43 του ν. 4139/2013) για κακούργημα ή για πλημμέλημα της περ. α, έστω και αν το αδίκημα αυτό έχει παραγραφεί,
γ) να μην έτους στερηθεί λόγω καταδίκης τα πολιτικά τους δικαιώματα και για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή,
δ) να μην τελούν υπό στερητική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική), υπό επικουρική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) και υπό τις δύο αυτές καταστάσεις,
ε) να μην έχουν απολυθεί από θέση δημόσιας υπηρεσίας ή Ο.Τ.Α. ή άλλου Νομικού Προσώπου του Δημοσίου τομέα, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσεως ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο, οφειλόμενο σε υπαιτιότητα του εργαζομένου, αν δεν παρέλθει πενταετία από την απόλυση,
στ) Προκειμένου για ειδικότητες βοηθητικού ή ανειδίκευτου προσωπικού, εξαιρούνται από το κώλυμα οι υποψήφιοι που έχουν εκτίσει την ποινή ή τα μέτρα ασφαλείας που τους έχουν επιβληθεί, έχουν αρθεί ή έχουν απολυθεί υπό όρους.
3. Κριτήρια κατάταξης των ωφελούμενων αποτελούν τα ακόλουθα:
i. Χρονικό διάστημα συνεχόμενης ανεργίας εγγεγραμμένης ανεργίας ωφελούμενου, ένα (1) μόριο ανά πλήρη μήνα, χωρίς ανώτατο όριο
ii. Ετήσιο δηλωθέν εισόδημα (συμπεριλαμβανομένου και του αυτοτελούς εισοδήματος) του φορολογικού έτους όπως η Δημόσια Πρόσκληση ορίζει ως εξής:
α) Ατομικό 0-3.500,00 ευρώ | Τριάντα (30) μόρια |
β) Οικογενειακό 0- 7.000,00 ευρώ | |
α) Ατομικό 3.500,01-5.000,00 ευρώ | Είκοσι πέντε (25) μόρια |
β) Οικογενειακό 7.000,01 -10.000,00 ευρώ | |
α) Ατομικό 5.000,01 - 8.000,00 ευρώ | Είκοσι (20) μόρια |
β) Οικογενειακό 10.000,01-16.000,00 ευρώ | |
α) Ατομικό 8.000,01- 12.000,00 ευρώ | Δέκα (10) μόρια |
β) Οικογενειακό 16.000,01 - 26.000,00 ευρώ | |
α) Ατομικό 12.000,01 και άνω | Μηδέν (0) μόρια |
β) Οικογενειακό 26.000,01 και άνω |
ii. Ηλικία
18 έως 29 ετών | Σαράντα πέντε (45) μόρια |
30 έως 44 ετών | Τριάντα πέντε (35) μόρια |
45 έως 54 ετών | Είκοσι πέντε (25) μόρια |
55 ετών και άνω | Δεκαπέντε (15) μόρια |
iv. Αριθμός ανήλικων τέκνων: δέκα (10) μόρια για κάθε ανήλικο τέκνο.
v. Ανήλικα Τέκνα ΑΜΕΑ: επιπλέον δέκα (10) μόρια για κάθε ανήλικο τέκνο ΑΜΕΑ.
4. Το σύστημα επιλογής βασίζεται στη μοριοδότηση των παραπάνω κριτηρίων, στον καθορισμό τυχόν δικαιολογητικών που πρέπει να υποβληθούν από τους δυνητικά ωφελούμενους, στον ορισμό μηχανισμού ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών και στη βαθμολόγηση, κατάταξη και τοποθέτηση των υποψηφίων σε αντίστοιχες θέσεις με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού. Όλα τα παραπάνω εξειδικεύονται στην σχετική δημόσια πρόσκληση που καταρτίζει η Δ.ΥΠΑ., η οποία εκδίδεται κατόπιν έγκρισης του ΑΣΕΠ.Το ΑΣΕΠ εγκρίνει ή τροποποιεί το σχέδιο της σχετικής πρόσκλησης μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την περιέλευση του αντίστοιχου σχεδίου σε αυτό.
Άρθρο 5
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων και κατάρτιση Πίνακα Κατάταξης Ανέργων
1. Οι δυνητικά ωφελούμενοι, κατόπιν σχετικής Δημόσιας Πρόσκλησης της Δ.ΥΠ.Α., καλούνται να υποβάλουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, μία αίτηση συμμετοχής για την απασχόλησή τους στις προκηρυσσόμενες θέσεις, μιας μόνο κατηγορίας εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ), επιλέγοντας από μία (1) μέχρι τρεις (3) συνολικά υπηρεσίες τοποθέτησης του Φορέα Υποδοχής.
2. Η ηλεκτρονική αίτηση αναρτάται στην ιστοσελίδα της Δ.ΥΠ.Α. (www.dypa.gov.gr). Σε περίπτωση υποβολής της αίτησης με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που ορίζεται ρητά στη Δημόσια Πρόσκληση, ο υποψήφιος αποκλείεται από τη διαδικασία κατάρτισης του πίνακα κατάταξης ανέργων και, κατά συνέπεια, από τη διαδικασία των προσλήψεων που υλοποιείται βάσει αυτού.
3. Η ηλεκτρονική αίτηση υποβάλλεται μέσα στην προθεσμία που ορίζεται στη Δημόσια Πρόσκληση. Το εμπρόθεσμο αυτής κρίνεται με βάση την ημερομηνία της αποστολής της ηλεκτρονικής αίτησης στη Δ.ΥΠ.Α.. Μετά τη λήξη της προθεσμίας δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων.
4. Η ηλεκτρονική αίτηση του ανέργου επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986, όσον αφορά στα στοιχεία που περιλαμβάνονται και αναφέρονται σε αυτήν. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από τον υποψήφιο στην ηλεκτρονική αίτηση επισύρει τον αποκλεισμό του από τη διαδικασία και τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. Η αίτηση συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τη Δ.ΥΠ.Α. για τη χρήση και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του αιτούντος για τους σκοπούς της οικείας πρόσκλησης.
5. Ο άνεργος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής του αίτησης. Ειδικότερα, υποχρεούται να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που ορίζονται στη Δημόσια Πρόσκληση και αντιστοιχούν σε προτιμήσεις υπηρεσιών τοποθέτησης και κριτήρια κατάταξης σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσας. Διόρθωση ή τροποποίηση ή συμπλήρωση των αιτήσεων για τυχόν ελλιπή στοιχεία δικαιολογητικά, έστω και συμπληρωματικά ή διευκρινιστικά, επιτρέπεται με νέες αιτήσεις, οι οποίες υποβάλλονται σε αντικατάσταση των προηγουμένων οι οποίες και ακυρώνονται, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων. Στην αίτηση δηλώνεται επίσης ότι ο/η αιτών/ουσα υποψήφιος/φια έχει λάβει γνώση και αποδέχεται τους όρους του παρόντος προγράμματος και της σχετικής Δημόσιας Πρόσκλησης. Μετά τη λήξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων ο/η υποψήφιος/φια μπορεί να εκτυπώσει την ηλεκτρονική αίτησή του, στην οποία περιλαμβάνονται ο αριθμός και η ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής.
6. Η Δ.ΥΠ.Α. επεξεργάζεται ηλεκτρονικά τις αιτήσεις των ανέργων, υποψηφίων για την απασχόλησή τους, ανά κατηγορία εκπαίδευσης, κλάδο και ειδικότητα, όπου απαιτείται, στο πλαίσιο του παρόντος προγράμματος και κατατάσσει με μηχανογραφικό τρόπο τους υποψηφίους σε προσωρινό πίνακα κατάταξης ανέργων. Στον πίνακα αυτόν αναγράφονται υποχρεωτικά ο αριθμός πρωτοκόλλου της ηλεκτρονικής αίτησης (κωδικός αριθμός ηλεκτρονικής αίτησης), η συνολική βαθμολογία των υποψηφίων, οι μονάδες που αντιστοιχούν σε καθένα από τα κριτήρια κατάταξης της παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσας, η σειρά κατάταξης με βάση τη συνολική βαθμολόγηση των κριτηρίων, η ειδικότητα των υποψηφίων, οι δηλωθείσες προτιμήσεις και ο υπεύθυνος φορέας υποδοχής ή/και υπηρεσία τοποθέτησης. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής των προϋποθέσεων συμμετοχής στη διαδικασία και των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη για την κατάταξη των υποψηφίων στον Φορέα Υποδοχής, είναι ο χρόνος λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στην πρόσκληση για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης ανέργων.
7. Ο πίνακας της ανωτέρω παραγράφου, ο οποίος αποτελεί Προσωρινό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων, καταρτίζεται από τη Δ.ΥΠ.Α. και υπογράφεται από τον Διοικητή της Δ.ΥΠ.Α. ή από άλλο όργανο που ορίζεται με απόφασή του. Η Δ.ΥΠΑ. καταρτίζει επίσης πίνακα υποψηφίων οι οποίοι αποκλείονται από τον Προσωρινό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων, με αναφορά του συγκεκριμένου λόγου αποκλεισμού για κάθε υποψήφιο. Ο Προσωρινός Πίνακας Κατάταξης Ανέργων καθώς και ο Προσωρινός Πίνακας Αποκλειομένων αναρτώνται στο διαδικτυακό τόπο της Δ.ΥΠ.Α. και ανακοινώνεται η έκδοσή τους στον πίνακα ανακοινώσεων της αρμόδιας υπηρεσίας (ΚΠΑ2) της Δ.ΥΠ.Α..
8. Κατά των πινάκων της παρ. 7 του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η υποβολή, αποκλειστικά με ηλεκτρονικό μόνο τρόπο, ένστασης προς το ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) εργάσιμων ημερών, η οποία αρχίζει από την επόμενη ημέρα της ανάρτησης των πινάκων στο διαδικτυακό τόπο της Δ.ΥΠ.Α.. Μετά τη λήξη της προθεσμίας δεν είναι δυνατή η υποβολή ενστάσεων. Οι λεπτομέρειες για την υποβολή και την εξέταση των ενστάσεων καθορίζονται στην οικεία πρόσκληση της Δ.ΥΠ.Α..
9. Κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων από το Δ.Σ. της Δ.ΥΠ.Α., εντός 10 εργάσιμων ημερών, εγκρίνεται από τον Διοικητή της Δ.ΥΠ.Α. ή από άλλο όργανο που ορίζεται με απόφασή του, ο Οριστικός Πίνακας Κατάταξης Ανέργων, ο οποίος αναρτάται στο διαδικτυακό τόπο της Δ.ΥΠ.Α. και ανακοινώνεται η έκδοσή του στον πίνακα ανακοινώσεων της αρμόδιας υπηρεσίας (ΚΠΑ2) της Δ.ΥΠ.Α.. 10. Οι άνεργοι που περιλαμβάνονται στον οριστικό πίνακα κατάταξης ανέργων οφείλουν να είναι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο ανέργων της Δ.ΥΠ.Α., τόσο κατά την ημερομηνία υπόδειξής τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες (ΚΠΑ2) της Υπηρεσίας στον Φορέα Υποδοχής ή/και στις Υπηρεσίες Τοποθέτησης, όσο και κατά την τοποθέτησή τους και την αναγγελία πρόσληψης τους στο πληροφοριακό σύστημα (ΠΣ) ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ από τον Φορέα Υποδοχής ή/και τις Υπηρεσίες Τοποθέτησης.
11. Όσοι από την επόμενη ημέρα της προθεσμίας λήξης υποβολής των αιτήσεών τους απώλεσαν προσωρινά την ιδιότητα του ανέργου λόγω ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης ή ασθένειας και την επανακτούν μέχρι την ημερομηνία υπόδειξής και τοποθέτησής τους στον Φορέα Υποδοχής ή/και στις Υπηρεσίες Τοποθέτησης, παραμένουν στον οριστικό πίνακα κατάταξης ανέργων με τα ίδια αρχικά κριτήρια κατάταξης. Τα ανωτέρω δεν ισχύουν για όσους απώλεσαν προσωρινά την ιδιότητα του ανέργου λόγω μη ανανέωσης του δελτίου ανεργίας τους ή λόγω ανάκλησης του δελτίου ανεργίας ή λόγω κυρώσεων από την αρμόδια υπηρεσία (ΚΠΑ2) της Δ.ΥΠ.Α..
Άρθρο 6
Επιλογή προσωπικού - Τοποθέτηση σε Υπηρεσίες Τοποθέτησης
1. Δικαίωμα τοποθέτησης σε θέσεις πλήρους απασχόλησης στον Φορέα Υποδοχής ή/και στις Υπηρεσίες Τοποθέτησης έχουν οι υποψήφιοι που έχουν ενταχθεί στον Οριστικό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων και μόνο εφόσον διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ, τόσο κατά την υπόδειξή τους από το ΚΠΑ2 όσο και κατά την τοποθέτησή τους από τον Φορέα Υποδοχής ή/και τις Υπηρεσίες Τοποθέτησης, και υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν τα τυπικά προσόντα που προβλέπονται στην οικεία Δημόσια Πρόσκληση.
2. Η επιλογή πραγματοποιείται από τη Δ.ΥΠ.Α., από τον Οριστικό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων με βάση τη συνολική βαθμολογία των υποψηφίων και τις προτιμήσεις τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην οικεία Δημόσια Πρόσκληση. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στη συνολική βαθμολογία, προηγείται ο άνεργος που συγκεντρώνει τις περισσότερες μονάδες από το πρώτο κριτήριο κατάταξης και αν αυτές συμπίπτουν, από το δεύτερο κριτήριο και ούτω καθεξής από τα επιμέρους κριτήρια της παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσας. Αν και πάλι δεν καταστεί δυνατός ο καθορισμός της σειράς κατάταξης βάσει όλων των ανωτέρω, αυτή καθορίζεται σύμφωνα με το χρόνο υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης.
3. Οι υποψήφιοι πρέπει να υποβάλουν αυτοπροσώπως, μετά την επιλογή τους, στον Φορέα Υποδοχής ή/και στην Υπηρεσία Τοποθέτησης που θα απασχοληθούν όλα τα προβλεπόμενα από την οικεία πρόσκληση δικαιολογητικά. Η μη υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών επιφέρει τον αποκλεισμό τους. Ο Φορέας Υποδοχής ή/ και η ΥπηρεσίαΤοποθέτησης φέρει την ευθύνη ελέγχου:
i. των γενικών προσόντων τοποθέτησης,
ii. των απαιτούμενων τυπικών προσόντων ανά κατηγορία εκπαίδευσης, κλάδο και ειδικότητα τοποθέτησης, και
iii. των τίτλων σπουδών πρόσθετων προσόντων, για το σύνολο των ωφελουμένων.
4. Ο Φορέας Υποδοχής ή/και η Υπηρεσία Τοποθέτησης υποχρεούται να προβεί στην ηλεκτρονική αναγγελία πρόσληψης (Ε3), των υποδειχθέντων από τα ΚΠΑ2 επιλεγέντων ανέργων, εντός εξήντα (60) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που ο ωφελούμενος προσκομίσει στον φορέα το συστατικό σημείωμα και στη συνέχεια να ενημερώσει τη Δ.ΥΠ.Α. για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
5. Ο Φορέας Υποδοχής ή και οι Υπηρεσίες Τοποθέτησης, για τις περιπτώσεις των υποδειχθέντων ανέργων οι οποίοι δεν αποδέχονται την τοποθέτηση τους σε αυτόν ή δεν προσκομίζουν τα αιτούμενα δικαιολογητικά ή δεν διαθέτουν τα τυπικά και τυχόν ειδικά προσόντα ή αποχωρούν οικειοθελώς, ενημερώνουν σχετικά το ΚΠΑ2 της Δ.ΥΠΑ. και δύναται να ζητήσει την αντικατάσταση τους. Οι υποδειχθέντες άνεργοι οι οποίοι δεν αποδέχονται τη θέση τοποθέτησης διαγράφονται οριστικά από τον ισχύοντα οριστικό πίνακα κατάταξης ανέργων. Η μη αποδοχή της θέσης τοποθέτησης επιφέρει κυρώσεις σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο και αποκλεισμό του από τη δυνατότητα συμμετοχής του σε νέο ειδικό πρόγραμμα για το Δημόσιο που θα υλοποιήσει η Δ.ΥΠ.Α.
6. Οποιαδήποτε τυχόν διαφορά προκύψει μεταξύ του Φορέα Υποδοχής ή/και των Υπηρεσιών Τοποθέτησης, των ωφελούμενων και των Υπηρεσιών Απασχόλησης της Δ.ΥΠΑ. επιλύεται βάσει του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (άρθρο 24 του ν. 2690/1999, Α’45).
7. Στην περίπτωση που ο Φορέας Υποδοχής ή/και η ΥπηρεσίαΤοποθέτησης δεν αποδεχθεί τον υποδειχθέντα από το ΚΠΑ2 άνεργο, δεν καλύπτεται η συγκεκριμένη θέση. Οι υποδειχθέντες άνεργοι που δεν τοποθετούνται με ευθύνη των ΥπηρεσιώνΤοποθέτησης τοποθετούνται, με απόφαση του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α., σε αντίστοιχη θέση άλλης Υπηρεσίας Τοποθέτησης, βάσει της αίτησής τους, καθ’ υπέρβαση του εγκεκριμένου σε αυτόν αριθμού θέσεων και με σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Τοποθέτησης.
8. Πρόωρη διακοπή της συμμετοχής ωφελούμενου στο πρόγραμμα από τον Φορέα Υποδοχής ή/και την ΥπηρεσίαΤοποθέτησης δύναται να πραγματοποιηθεί σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας ή σπουδαίου υπηρεσιακού λόγου (ενδεικτικά: απιστία στην υπηρεσία, ανάρμοστη συμπεριφορά, αδικαιολόγητη απουσία από την υπηρεσία) με αιτιολογημένη έκθεση του Φορέα Υποδοχής ή/ και της Υπηρεσίας Τοποθέτησης κοινοποιούμενη στο δικαιούχο και στη Δ.ΥΠΑ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο Φορέας Υποδοχής ή και η Υπηρεσία Τοποθέτησης δύναται να τον αντικαταστήσει από τον πίνακα επιλαχόντων. Σε περιπτώσεις σπουδαίου υπηρεσιακού λόγου, ο ωφελούμενος δύναται να διαγραφεί από το Μητρώο ωφελούμενων του προγράμματος κατόπιν απόφασης του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α. ή άλλου οργάνου που ορίζεται με απόφαση του Διοικητή.
9. Στις περιπτώσεις πρόωρης διακοπής της συμμετοχής ωφελούμενου στο πρόγραμμα για λόγους ανωτέρας βίας που αφορούν στον Φορέα Υποδοχής ή/και στην Υπηρεσία Τοποθέτησης, η θέση δεν καλύπτεται από έτερο ωφελούμενο. Ο ωφελούμενος τοποθετείται, με απόφαση του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α., σε αντίστοιχη θέση άλλης ΥπηρεσίαςΤοποθέτησης, βάσει της αίτησής του ή άλλης επιλογής του, καθ’ υπέρβαση του εγκεκριμένου σε αυτόν αριθμού θέσεων και με τη σύμφωνη γνώμη της νέας Υπηρεσίας Τοποθέτησης.
10. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση πρόωρης διακοπής της συμμετοχής ωφελούμενου στο πρόγραμμα, για λόγους που δεν οφείλονται στον ίδιο, από τον Φορέα Υποδοχής ή/και την Υπηρεσία Τοποθέτησης εκτός των αναφερομένων στην παρ. 9, η θέση δεν καλύπτεται από έτερο ωφελούμενο. Ο ωφελούμενος τοποθετείται, με απόφαση του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α., σε αντίστοιχη θέση άλλης ΥπηρεσίαςΤοποθέτησης, βάσει της αίτησής του ή άλλης επιλογής του, καθ’ υπέρβαση του εγκεκριμένου σε αυτόν αριθμού θέσεων και με τη σύμφωνη γνώμη της νέας Υπηρεσίας Τοποθέτησης.
11. Με την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου του προγράμματος, η σύμβαση εκάστου ωφελουμένου λύεται αυτοδικαίως, χωρίς καμία αποζημίωση και χωρίς να απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης. Ο Φορέας Υποδοχής έχει την υποχρέωση, με τη λήξη του προγράμματος, να χορηγεί στους ωφελούμενους Βεβαίωση Χρόνου Απασχόλησης.
12. Το ΑΣΕΠ εποπτεύει την τήρηση των αρχών της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας και ελέγχει την νομιμότητα των διαδικασιών επιλογής των ανέργων. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις επιλογής ή δεν αποδεικνύονται τα κριτήρια βάσει των οποίων ο υποψήφιος κατατάχτηκε στον Οριστικό Πίνακα Κατάταξης, η ένταξη του ανακαλείται υποχρεωτικά με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Φορέα Υποδοχής ή/και της ΥπηρεσίαςΤοποθέτησης και ενημερώνεται σχετικά η Δ.ΥΠ.Α.
Για τυχόν διαφορές που αφορούν θέματα αμφισβήτησης τυπικών προσόντων μεταξύ των ωφελούμενων και του Φορέα Υποδοχής ή/ και της Υπηρεσίας Τοποθέτησης, αρμόδιο όργανο είναι το ΑΣΕΠ. Η Δ.ΥΠ.Α. και ο Φορέας Υποδοχής ή/και οι ΥπηρεσίεςΤοποθέτησης κοινοποιούν αμελλητί στο ΑΣΕΠ τα σχετικά δικαιολογητικά/έγγραφα που απαιτούνται για να προβεί στις προβλεπόμενες από τις αρμοδιότητές του ενέργειες.
13. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων, μετά από οποιαδήποτε καταβολή ποσού της επιχορήγησης, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 4978/2022 «Κύρωση Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων» (Α’190).
Άρθρο 7
Επιλέξιμες Δαπάνες
1. Η Δ.ΥΠ.Α. στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος της παρούσας καλύπτει:
α) Τις ακαθάριστες αποδοχές των ωφελουμένων που απασχολούνται στο Φορέα Υποδοχής,
β) τις ασφαλιστικές εργοδοτικές εισφορές του Φορέα Υποδοχής,
γ) τον Φόρο Μισθωτών Υπηρεσιών, και
δ) τις δαπάνες που προκαλούνται για την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 36 του ν. 4808/2021 (Α’101).
2. Οι ωφελούμενοι ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ, για κύρια σύνταξη, υγειονομική περίθαλψη, επικουρική ασφάλιση και εφάπαξ παροχή και λαμβάνουν τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 2, ανώτατα μηνιαία ποσά για 25 ημέρες. Σε περίπτωση ωφελουμένων που απασχολούνται σε εργασίες και ειδικότητες ή χώρους εργασίας, για τους οποίους προκύπτει ασφάλιση στον Κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων καταβάλλονται οι προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Σε περίπτωση ωφελουμένων που υπάγονται στην ασφάλιση του ΤΕΚΑ, καταβάλλονται οι προβλεπόμενες εισφορές υπέρ του φορέα αυτού.
3. Επιλέξιμη δαπάνη αποτελεί και η προβλεπόμενη εισφορά του άρθρου 89Γ παρ. 1 και 5 του ν. 3996/2011 (Α’170).
4. Οι ωφελούμενοι δύναται να ενταχθούν στα εβδομαδιαία προγράμματα εργασίας του φορέα υποδοχής ή και των υπηρεσιών τοποθέτησης που δημιουργούν πρόσθετο μισθολογικό κόστος υπό την προϋπόθεση ότι ο φορέας θα καλύψει την επιπλέον δαπάνη.
5. Εκτός από τις επιλέξιμες δαπάνες που ορίζονται στο παρόν άρθρο, η Δ.ΥΠ.Α. και ο φορέας Υποδοχής ή/και η Υπηρεσία Τοποθέτησης δεν υποχρεούνται να καταβάλουν οποιαδήποτε άλλη παροχή, αποζημίωση ή ενίσχυση στους ωφελούμενους.
6. Για κάθε ημέρα απουσίας που δεν οφείλεται σε άσκηση νόμιμου δικαιώματος (άδεια, βραχυχρόνια αναρρωτική άδεια, ανυπαίτιο κώλυμα των άρθρων 657 και 658 του Αστικού Κώδικα) το οποίο δικαιολογεί αμοιβή, περικόπτονται αντίστοιχα οι ακαθάριστες αποδοχές υπό την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου 2 της παρούσας.
Άρθρο 8
Διαδικασία καταβολής σε ωφελούμενους των αποδοχών και των ασφαλιστικών εισφορών
1. Μετά τη λήξη κάθε μήνα απασχόλησης, ο Φορέας Υποδοχής ή/και οι ΥπηρεσίεςΤοποθέτησης υποβάλλουν, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, στο αρμόδιο ΚΠΑ2 τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) Βεβαίωση υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο του φορέα στην οποία δηλώνεται ότι το πρόγραμμα υλοποιείται σύμφωνα με τους όρους της παρούσας.
β) Μηνιαία συγκεντρωτική κατάσταση, υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο του επιβλέποντος φορέα, στην οποία αναφέρονται τα ακόλουθα στοιχεία του ωφελούμενου:
i. Ονοματεπώνυμο και όνομα πατέρα και μητέρας
ii. Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ)
iii. Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ)
iv. Αριθμός Μητρώου (ΑΜ) Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (eΕΦΚΑ)
v. Κωδικός πακέτου κάλυψης ασφαλισμένου-ωφελούμενου
vi. Χρονολογία γέννησης
vii. Ημερομηνία αναγγελίας πρόσληψης
viii. Αριθμός ημερών ασφάλισης
ix. Μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές ωφελούμενου/ ασφαλισμένου
x. Μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές φορέα υποδοχής
xi. Συνολικές μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές (ωφελούμενου και φορέα υποδοχής)
xii. Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών (Φ.Μ.Υ.)
xiii. Καθαρές μηνιαίες αμοιβές ωφελούμενου
xiv. Αριθμός καταθετικού λογαριασμού σε μορφή IBAN, με υποχρεωτικά πρώτο δικαιούχο τον ωφελούμενο (μόνο για την πρώτη πληρωμή).
γ) Μηνιαίες ηλεκτρονικές Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ), για τους ωφελούμενους του προγράμματος ξεχωριστά, οι οποίες συντάσσονται ειδικά για τις ανάγκες του προγράμματος.
δ) Σημείωμα πληρωμής Φ.Μ.Υ.
ε) Αριθμό λογαριασμού σε μορφή IBAN οποιασδήποτε εμπορικής τράπεζας που δραστηριοποιείται στον ελληνικό χώρο συμπεριλαμβανομένου και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων του Φορέα Υποδοχής ή/ και της Υπηρεσίας Τοποθέτησης και
στ) Ταυτότητα πληρωμής Τρεχουσών Εισφορών (Τ.Π.Τ.Ε.) e-ΕΦΚΑ και Φ.Μ.Υ..
2. Ο τρόπος υποβολής των ως άνω δικαιολογητικών καθορίζεται στην πρόσκληση.
3. Μετά τη διαδικασία της έγκρισης της πληρωμής, η Δ.ΥΠ.Α. πιστώνει άμεσα τους λογαριασμούς των ωφελούμενων με τα ποσά που αντιστοιχούν στις καθαρές αμοιβές τους, βάσει της μηνιαίας κατάστασης της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.
4. Η Δ.ΥΠ.Α. καταβάλει τις ασφαλιστικές εισφορές και τον Φ.Μ.Υ. στον φορέα Υποδοχής ή/και στην Υπηρεσίας Τοποθέτησης. Παραμένει η υποχρέωση υποβολής της ΑΠΔ από τον Φορέα Υποδοχής στον e-ΕΦΚΑ και προσκόμισής της στην αρμόδια Υπηρεσία της Δ.ΥΠ.Α..
Άρθρο 9
Υποχρεώσεις Φορέα Υποδοχής ή/και Υπηρεσίας Τοποθέτησης
1. Ο Φορέας Υποδοχής ή/και η ΥπηρεσίαΤοποθέτησης με πλήρη ευθύνη τους υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ασφάλεια και υγεία των ωφελουμένων στον τόπο απασχόλησής τους ως προς όλες τις πτυχές και στο ίδιο επίπεδο προστασίας που παρέχεται και στους άλλους εργαζομένους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία.
2. Ο Φορέας Υποδοχής ή/και η Υπηρεσία Τοποθέτησης υποχρεούνται να αποτρέψουν κάθε μορφής βία και παρενόχληση σε βάρος των ωφελουμένων, που εκδηλώνεται κατά τη διάρκεια της απασχόλησης τους είτε συνδέεται με αυτήν είτε προκύπτει από αυτήν, συμπεριλαμβανομένης της βίας και παρενόχλησης λόγω φύλου και της σεξουαλικής παρενόχλησης, σύμφωνα τον ν. 4808/2021(Α’101).
3. Ο Φορέας Υποδοχής ή/και η ΥπηρεσίαΤοποθέτησης υποχρεούνται να απασχολούν τους ωφελούμενους στους κλάδους και ειδικότητες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί. Ο Φορέας Υποδοχής ή/και η Υπηρεσία Τοποθέτησης απασχολούν τους ωφελούμενους σε περιοχές αρμοδιότητας και σε τομείς δραστηριότητάς τους.
4. Ο Φορέας Υποδοχής ή/και η Υπηρεσία Τοποθέτησης υποχρεούνται να παρέχουν στους ωφελούμενους επαρκή και κατάλληλη εκπαίδευση για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, καθώς και τις κατάλληλες οδηγίες αναφορικά με τους κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία τους.
5. Ο Φορέας Υποδοχής ή/και η Υπηρεσία Τοποθέτησης απαγορεύεται να αναθέτουν σε ωφελούμενους καθήκοντα τα οποία απαιτούν εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία η οποία δεν προκύπτει από τον κλάδο και την ειδικότητα τους.
Άρθρο 10
Έλεγχος και παρακολούθηση
1.Τα αρμόδια όργανα, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα με σκοπό:
- Τη χρηστή και αποτελεσματική διαχείριση των πόρων,
- Την τήρηση των εθνικών και ενωσιακών διατάξεων,
- Την ορθή υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου,
- Την επιλεξιμότητα των δαπανών,
- Την πρόληψη ή τη διαπίστωση τυχόν παραβάσεων και την επιβολή κυρώσεων,
- Την ανάκτηση τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών μετά τη διαπίστωση σχετικής παράβασης,
- Την εξασφάλιση επαρκούς διαδρομής ελέγχου, προκειμένου να διασφαλιστούν η αποτελεσματικότητα και η ορθή εφαρμογή του παρόντος προγράμματος.
2. Στο πλαίσιο του ειδικού προγράμματος της παρούσας, διενεργούνται από τη Δ.ΥΠ.Α., προς τον Φορέα Υποδοχής ή/και τις Υπηρεσίες Τοποθέτησης επιτόπιες επαληθεύσεις για την πιστοποίηση της απασχόλησης καθώς και καθολικές διοικητικές επαληθεύσεις για την πιστοποίηση της απασχόλησης των ωφελουμένων και την ορθή καταβολή του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους.
Μετά το πέρας της επιτόπιας επαλήθευσης συντάσσεται η Έκθεση Επιτόπιας Επαλήθευσης και ενημερώνεται σχετικά ο Φορέας Υποδοχής ή/και η Υπηρεσία Τοποθέτησης έχοντας τη δυνατότητα υποβολής αντιρρήσεων επί των αποτελεσμάτων της έκθεσης εντός προβλεπόμενων προθεσμιών.
Οι επαληθεύσεις του προγράμματος διενεργούνται από υπαλλήλους της Δ.ΥΠ.Α. σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’αρ. οικ. 3066/12-1-2023 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Καθορισμός διαδικασίας, οργάνων, κατηγορίες προσωπικού και αποζημίωσης για τη διενέργεια ελέγχων των παροχών και προγραμμάτων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.)» (Β’155).
Στο παρόν πρόγραμμα εφαρμόζεται το άρθρο 29 του ν. 4144/2013, σύμφωνα με το οποίο κατά τη διάρκεια των επιτόπιων ελέγχων που διενεργούν υπάλληλοι της Δ.ΥΠ.Α. η ελεγκτική διαδικασία δεν παρακωλύεται από τους ελεγχόμενους. Ενδεχόμενη παρακώλυση δύναται να αποτελέσει λόγο απένταξής τους από το πρόγραμμα ή διακοπής της παροχής προς αυτούς.
Οι ελεγκτές της Δ.ΥΠ.Α. δεν διώκονται και δεν ενάγονται για γνώμη που διατύπωσαν ή πράξη που διενήργησαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
Άρθρο 11
Τήρηση κανόνων πληροφόρησης και δημοσιότητας
Η Δημόσια Πρόσκληση του προγράμματος δημοσιεύεται στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ και αναρτάται στην ιστοσελίδα της Δ.ΥΠ.Α. Επίσης, συντάσσεται ΔελτίοΤύπου το οποίο αναρτάται στην ιστοσελίδα της Δ.ΥΠ.Α. στο διαδίκτυο (www.dypa.gov.gr) και αποστέλλεται μέσω του Γραφείου Τύπου της Δ.ΥΠ.Α. στον ημερήσιο τύπο.
Άρθρο 12
Τελικές διατάξεις
Στη Δημόσια Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που καταρτίζεται και εκδίδεται από τη Δ.ΥΠ.Α., δύναται να εξειδικεύονται περαιτέρω λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος.
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 7 Φεβρουαρίου 2025
Οι Υπουργοί
Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ
Υφυπουργός Εσωτερικών ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΓΙΑΝΝΗ
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!