Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. Γ456/239599/2025 Παραβάσεις της νομοθεσίας για τις διεθνείς επιβατικές μεταφορές με λεωφορεία δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης

Αριθμ. Γ456/239599

ΦΕΚ B' 7644/31.12.2024

Παραβάσεις της νομοθεσίας για τις διεθνείς επιβατικές μεταφορές με λεωφορεία δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, κατάταξη παραβάσεων, διοικητικά πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις.

ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Την περ. α της παρ. 1 και την παρ. 2 του άρθρου 4Β του ν. 3446/2006 (Α’ 49), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 30 του ν. 4663/2020 (Α’ 30).

2. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/403 της 18ης Μαρτίου 2016 για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΚ) 1071/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά την κατάταξη των σοβαρών παραβάσεων των κανόνων της Ένωσης, οι οποίες ενδέχεται να οδηγούν στην απώλεια της υπόληψης του οδικού μεταφορέα, και για τροποποίηση του παραρτήματος III της οδηγίας 2006/22/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (EE L 74 της 19.3.2016, σ. 8).

3. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4320/2015 (Α’ 29).

4. Το άρθρο 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131).

5. Το ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184)

6. To π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151).

7. To π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

8. To π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ υπουργείων» (Α’ 119).

9. To π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130)

10. To π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91),

11. To π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και Μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139).

12. Την υπ’ αρ. 277/17.6.2024 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλειο Οικονόμου» (Β’ 3466).

13. Την υπό στοιχεία 102928 ΕΞ 2023/10.07.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β’ 4441).

14. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

15. Τον κανονισμό (ΕΚ) 1073/2009 (L 300/14-11-2009) και τις διμερείς και πολυμερείς Συμφωνίες και Πρωτοκόλλων Οδικών Μεταφορών, όπου η Ελλάδα αποτελεί συμβαλλόμενο μέρος.

16. Την υπό στοιχεία Γ456/οικ.8679/662/14 απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Έλεγχος της νομιμότητας της κυκλοφορίας των ημεδαπών και αλλοδαπών λεωφορείων των μεταφορικών επιχειρήσεων που εκτελούν διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές.» (Β’ 366).

17. Την υπό στοιχεία Γ456/οικ.7383/531/2012 απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία για την εξυπηρέτηση διεθνών τακτικών και έκτακτων μεταφορών επιβατών με λεωφορεία» (Β’ 250).

18. Την υπό στοιχεία Γ5/29480/2304/2001 απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης - Οικονομικών - Εμπορικής Ναυτιλίας - Δημόσιας Τάξης - Μεταφορών και Επικοινωνιών «’Έλεγχοι της νομιμότητας και ασφάλειας της κυκλοφορίας και των εκπομπών καυσαερίων όλων των οχημάτων, ελληνικών και αλλοδαπών που κυκλοφορούν στην χώρα, Αρμόδια ’Όργανα, Διαδικασία είσπραξης προστίμων και συναφή θέματα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5, παρ. 4 και άρθ. 8, παρ. 5 του ν. 2801/2000» (Β’ 614).

19. Την παρ. 1 του άρθρου 100 του ν. 5039/2023 «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 83).

20. Την υπ’ αρ. 57594 Εισηγητική Έκθεση Δημοσιονομικών Επιπτώσεων του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

21. Το γεγονός ότι από την παρούσα ουδεμία δαπάνη προκαλείται στον κρατικό προϋπολογισμό,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Σκοπός - Πεδίο Εφαρμογής

1. Σκοπός της παρούσας είναι ο καθορισμός των παραβάσεων, η κατάταξη των παραβάσεων σε κατηγορίες ανάλογα με τη σοβαρότητά τους και η εξειδίκευση των διοικητικών κυρώσεων και των διοικητικών μέτρων αναφορικά με την πρόσβαση στην αγορά των οδικών επιβατικών μεταφορών και τη διενέργεια διεθνών οδικών επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης.

2. Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται κατά τους ελέγχους που πραγματοποιούνται από τις αρχές ελέγχου του άρθρου 2 του ν. 3446/2006 σε ημεδαπά και αλλοδαπά λεωφορεία καθώς και κατά την διαδικασία λήψης των λοιπών διοικητικών μέτρων που ορίζονται στο άρθρο 7 και 8 της παρούσας.

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας νοούνται ως:

α) Μισθωτής: η επιχείρηση που πραγματοποιεί οδικές επιβατικές μεταφορές με όχημα που έχει τεθεί στη διάθεσή της χωρίς οδηγό δυνάμει σύμβασης μίσθωσης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης.

β) Λεωφορείο: το αυτοκίνητο όχημα που προορίζεται κυρίως για τη μεταφορά προσώπων 10 και άνω θέσεων, συμπεριλαμβανομένης και της θέσης του οδηγού.

Οι λοιποί όροι του Παραρτήματος έχουν την έννοια που τους αποδίδεται στις διατάξεις του ευρωπαϊκού, διεθνούς και εθνικού δικαίου, όπου προβλέπονται οι αντίστοιχες υποχρεώσεις.

Άρθρο 3

Καθορισμός και κατάταξη παραβάσεων και κυρώσεων

Οι παραβάσεις και οι κυρώσεις καθορίζονται και κατατάσσονται σε κατηγορίες στους πίνακες του Παραρτήματος, ως εξής:

α) Στην πρώτη στήλη «Αριθμ.» αναφέρεται ο αύξων αριθμός της παράβασης.

β) Στη δεύτερη στήλη «Παράβαση» περιγράφεται με συντομία η παράβαση. Η περιγραφή της παράβασης συμπληρώνεται από τις διατάξεις που προβλέπουν την αντίστοιχη υποχρέωση.

γ) Στην τρίτη στήλη «Βαθμός Σοβαρότητας» αναφέρεται η κατάταξη της παράβασης ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητάς της στις εξής κατηγορίες: Ιδιαιτέρως Σοβαρή Παράβαση (ΙΣΠ), Πολύ Σοβαρή Παράβαση (ΠΣΠ), Σοβαρή Παράβαση (ΣΠ) και Ελαφρά Παράβαση (ΕΠ).

δ) Στην τέταρτη στήλη «Υπόχρεος» αναφέρεται το ή τα πρόσωπα, φυσικά ή νομικά, που είναι υπόχρεα για την καταβολή του προστίμου, όπου ως «Ι» νοείται ο ιδιοκτήτης ή ο μισθωτής, σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, ως «Ο» ο οδηγός του οχήματος

ε) Στην πέμπτη στήλη «Πρόστιμο» αναφέρεται δίπλα σε κάθε υπόχρεο το διοικητικό πρόστιμο που επιβάλλεται για την παράβαση, σε ευρώ.

στ) Στην έκτη στήλη «Κωδ. ΕΜΜΕ» αναφέρεται ο κωδικός καταχώρισης στο Εθνικό Μητρώο Μεταφορικών Επιχειρήσεων (ΕΜΜΕ), εφ’ όσον η παράβαση περιλαμβάνεται στις παραβάσεις που καταχωρούνται στο ΕΜΜΕ σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1071/2009 και την λοιπή νομοθεσία.

Άρθρο 4

Υπόχρεοι - καταλογισμός

1. Τα πρόστιμα καταλογίζονται στα πρόσωπα που αναφέρονται στην στήλη «Υπόχρεοι» στους πίνακες του Παραρτήματος.

2. Στους ιδιοκτήτες ή τους μισθωτές που είναι και οδηγοί των οχημάτων τους καταλογίζεται μόνο το πρόστιμο που αφορά τον ιδιοκτήτη. Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, το πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον μισθωτή.

3. Σε περίπτωση συρροής παραβάσεων καταλογίζεται ένα συνολικό διοικητικό πρόστιμο, που αποτελείται από το άθροισμα των προστίμων για όλες τις παραβάσεις που συρρέουν.

4. Οι προβλεπόμενες στην παρούσα διοικητικές κυρώσεις επιβάλλονται ανεξάρτητα από ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται από άλλες διατάξεις νόμου.

Άρθρο 5

Οφειλή εις ολόκληρον

Ο ιδιοκτήτης ή ο μισθωτής σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, είναι συνυπεύθυνος εις ολόκληρον με τον οδηγό για την καταβολή των διοικητικών προστίμων που επιβάλλονται στον οδηγό.

Άρθρο 6

Υποχρεώσεις κατά τον έλεγχο

1. Κατά τη διενέργεια ελέγχου ο οδηγός και ο ιδιοκτήτης/μισθωτής είναι υποχρεωμένοι:

α) να συνεργάζονται με τα όργανα ελέγχου, παρέχοντας πρόσβαση στο όχημα

β) να επιδεικνύουν στις αρχές ελέγχου τα έγγραφα, δημόσια ή ιδιωτικά, που αποδεικνύουν τη νομιμότητα της κυκλοφορίας και της μεταφοράς.

2. Σε περίπτωση άρνησης συνεργασίας στον έλεγχο βεβαιώνεται η παράβαση με αριθμό Α1, επιπλέον των παραβάσεων που διαπιστωθούν εφόσον καταστεί δυνατός ο έλεγχος και ανεξαρτήτως τυχόν ποινικής ευθύνης.

Άρθρο 7

Διοικητικά μέτρα

1. Για την παράβαση με αστερίσκο (*) του πίνακα Β του Παραρτήματος (Β11) πέραν των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται από τις αρχές ελέγχου, επιβάλλονται περαιτέρω διοικητικά μέτρα από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι αρχές ελέγχου, εφόσον διαπιστωθεί παράβαση λόγω μεταβίβασης ή εκχώρησης άδειας διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής (Β11 του Παραρτήματος) ενημερώνουν και αποστέλλουν την άδεια που μεταβιβάστηκε ή εκχωρήθηκε στη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (εφεξής ΔΕΜ). Με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιβάλλεται στην μεταφορική επιχείρηση (ημεδαπή ή αλλοδαπή), το διοικητικό μέτρο της ανάκλησης της άδεια διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής. Το προαναφερθέν διοικητικό μέτρο επιβάλλεται μετά από εισήγηση της ΔΕΜ. Οι αλλοδαπές μεταφορικές επιχειρήσεις ενημερώνονται για την απόφαση ανάκλησης της άδειας μέσω του αρμόδιου Υπουργείου της χώρας εγκατάστασης τους. Ειδικά, για τις αλλοδαπές κοινοτικές μεταφορικές επιχειρήσεις ο όρος «άρση σύμφωνης γνώμης» χρησιμοποιείται αντί του όρου «ανάκληση». Η μεταφορική επιχείρηση δύναται να εκκινήσει εκ νέου διαδικασία αδειοδότησης (κατάθεση νέου φακέλου με όλα τα δικαιολογητικά) τρεις μήνες μετά την έκδοση της απόφασης ανάκλησης/άρση σύμφωνης γνώμης της άδειας.

2. Για τις παραβάσεις με δύο αστερίσκους (**) του πίνακα Γ του Παραρτήματος (Γ10, Γ11, Γ12), πέραν των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται από τις αρχές ελέγχου, επιβάλλονται περαιτέρω διοικητικά μέτρα από τις αρμόδιες ελληνικές φορολογικές αρχές. Οι αρχές ελέγχουν ενημερώνουν τις αρμόδιες ελληνικές φορολογικές αρχές για τις παραβάσεις αυτές.

3. Οι αστυνομικές και λιμενικές αρχές ενημερώνουν το Κράτος Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πλην της Ελλάδας όπου είναι εγκατεστημένη η μεταφορική επιχείρηση για τις παραβάσεις που έχει διαπράξει η επιχείρηση με τα οχήματα που διαθέτει σε ελληνικό έδαφος και για τις οποίες αναφέρεται κωδικός ΕΜΜΕ στην έκτη στήλη του Παραρτήματος. Η κοινοποίηση της παράβασης γίνεται μέσω της διασύνδεσης των εθνικών ηλεκτρονικών μητρώων μεταφορικών επιχειρήσεων (European Registers of Road Transport Undertakings, ERRU).

4. Οι αρχές ελέγχου του άρθρου 2 του ν. 3446/2006 ενημερώνουν:

α) την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας όπου έχει εκδοθεί η άδεια άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα επιχείρησης εγκατεστημένης στην Ελλάδα για τις παραβάσεις που έχει διαπράξει η επιχείρηση με τα οχήματα που διαθέτει σε ελληνικό έδαφος, για τις οποίες αναφέρεται κωδικός ΕΜΜΕ στην έκτη στήλη του Παραρτήματος,

β) την Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις παραβάσεις με αστερίσκο (*) του πίνακα Β του Παραρτήματος (Β11) είτε αφορά ελληνική ή αλλοδαπή κοινοτική ή μη επιχείρηση,

γ) τις αρμόδιες ελληνικές φορολογικές αρχές για τις παραβάσεις με δύο αστερίσκους (**) του πίνακα Γ του Παραρτήματος (Γ10, Γ11, Γ12), είτε αφορούν ελληνική ή αλλοδαπή κοινοτική ή μη επιχείρηση.

Άρθρο 8

Επιβολή διοικητικών μέτρων από την Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του Υπ.ΥΠ.ΜΕ

Στις περιπτώσεις που προβλέπεται ανάκληση/άρση σύμφωνης γνώμης της άδειας διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής, αυτή γίνεται μετά από εισήγηση της ΔΕΜ και απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ανάκληση/άρση σύμφωνης γνώμης: το διοικητικό μέτρο οριστικής άρσης της ισχύος της άδειας διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής. Στην παρούσα απόφαση όπου η παράβαση αφορά τις αλλοδαπές κοινοτικές μεταφορικές με τη χρήση του όρου «ανάκληση» εννοείται «άρση σύμφωνης γνώμης».

Σε περίπτωση παραίτησης ελληνικής μεταφορικής επιχείρησης από το δικαίωμα διενέργειας της διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής μεταξύ Ελλάδας και κρατών - μελών της Ε.Ε. εκδίδεται απόφαση ανάκλησης της άδειας από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετά από εισήγηση της ΔΕΜ. Για την επαναδραστηριοποίησή της ακολουθείται η διαδικασία χορήγησης άδειας διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής. Η ελληνική μεταφορική επιχείρηση οφείλει να ενημερώσει την ΔΕΜ τρεις (3) μήνες νωρίτερα για την πρόθεσή της να παραιτηθεί του ως άνω δικαιώματος για την διενέργεια της γραμμής.

Σε περίπτωση παραίτησης μεταφορικής επιχείρησης από το δικαίωμα διενέργειας διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής μεταξύ Ελλάδας και κρατών μη μελών της Ε.Ε. ή/και λύσης συνεργασίας (μονομερώς ή από κοινού), η μεταφορική επιχείρηση υποχρεούται να ενημερώσει τρεις (3) μήνες νωρίτερα για την πρόθεσή της, την έτερη συνεργαζόμενη μεταφορική επιχείρηση (εφόσον προβλέπεται τήρηση της σχέσης 1:1) και τη ΔΕΜ. Με την επιφύλαξη διαφορετικών προβλέψεων βάσει των διμερών Συμφωνιών και Πρωτοκόλλων, εκδίδεται απόφαση ανάκλησης για κάθε μία από τις άδειες διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής που είχαν χορηγηθεί στις μεταφορικές επιχειρήσεις (ημεδαπή και αλλοδαπή) για την εν λόγω γραμμή. Οι αποφάσεις ανάκλησης εκδίδονται από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετά από εισήγηση της ΔΕΜ. Για την επαναδραστηριοποίηση τους ακολουθείται η ισχύουσα διαδικασία χορήγησης άδειας διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής.

Άρθρο 9

Μεταβατικές διατάξεις

Οι διοικητικές κυρώσεις ή μέτρα της παρούσας επιβάλλονται για τις παραβάσεις που διαπιστώνονται από τη θέση της σε ισχύ.

Σε περίπτωση εκκρεμών διοικητικών μέτρων από την ΔΕΜ για παραβάσεις που είχαν διαπιστωθεί πριν τη θέση σε ισχύ της παρούσας, αυτά επιβάλλονται σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης.

Άρθρο 10

Καταργούμενες διατάξεις

Από τη θέση σε ισχύ της παρούσας παύει να ισχύει:

1. η υπ’ αρ. Γ456/οικ.8679/662/14/2014 απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Έλεγχος της νομιμότητας της κυκλοφορίας των ημεδαπών και αλλοδαπών λεωφορείων των μεταφορικών επιχειρήσεων που εκτελούν διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές.» (Β’ 366),

2. το άρθρο 6 «Διοικητικός Έλεγχος - Κυρώσεις»της υπ’ αρ. Γ456/οικ. 7383/531/12/2012 απόφασης του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία για την εξυπηρέτηση διεθνών τακτικών και έκτακτων μεταφορών επιβατών με λεωφορεία.» (Β’ 250),

3. οι παρ. 9 και 10 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. Γ5/29480/2304/01/2001 απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης - Οικονομικών - Εμπορικής Ναυτιλίας - Δημόσιας Τάξης - Μεταφορών και Επικοινωνιών «’Έλεγχοι της νομιμότητας και ασφάλειας της κυκλοφορίας και των εκπομπών καυσαερίων όλων των οχημάτων, ελληνικών και αλλοδαπών που κυκλοφορούν στην χώρα, Αρμόδια ’Όργανα, Διαδικασία είσπραξης προστίμων και συναφή θέματα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5, παρ. 4 και άρθ. 8, παρ. 5 του ν. 2801/2000.» (Β’ 614).

Άρθρο 11

Προσαρτάται το Παράρτημα ως αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

Άρθρο 12

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει δύο (2) μήνες από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παπάγου, 17 Δεκεμβρίου 2024

Οι Υφυπουργοί

Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ

Υποδομών και Μεταφορών
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!