Δ.ΟΡΓ.Α 1108246 ΕΞ 2024 Ανακαθορισμός αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης
Αριθμ. Δ.ΟΡΓ.Α 1108246 ΕΞ 2024
ΦΕΚ B’ 5451/30.09.2024
Τροποποίηση και συμπλήρωση των αποφάσεων υπό στοιχεία: α) Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ2020/23-10-2020 του Διοικητή της ΑΑΔΕ «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)» (Β’ 4738), ως προς τον ανακαθορισμό των αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης και β) Δ.ΟΡΓ.Α 1065199 ΕΞ 2022/20-07-2022 (Β’ 3886) όμοιας.
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Του Κεφαλαίου Α’ του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 94) και ειδικότερα του άρθρου 2 και 7, των υποπερ. ββ’ και γγ’της περ. θ’ της παρ. 4 και των παρ. 1, 5 και 6 του άρθρου 14, του άρθρου 37, καθώς και των παρ. 2 έως και 5 του άρθρου 41 αυτού,
β) του άρθρου 20 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),
γ) του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α’ 58) και ειδικότερα του άρθρου 4 αυτού και
δ) του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α’ 190) και ειδικότερα της παρ. 1 του άρθρου 2 αυτού.
2. Τις αποφάσεις του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων υπό στοιχεία:
α) Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 2020/23-10-2020 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)» (Β’ 4738), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ. ΟΡΓ. Α 1036330 ΕΞ2024/27-03-2024 «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ2020/ 23-10-2020 «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)» (Β’ 4738), ως προς τον ανακαθορισμό των επιχειρησιακών στόχων, της δομής και των αρμοδιοτήτων των Κέντρων Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.) Αττικής και Θεσσαλονίκης της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.), τη μετονομασία των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης αυτής σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης και τον ανακαθορισμό των επιχειρησιακών στόχων, της δομής και των αρμοδιοτήτων αυτών, τη μετονομασία των Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (Γ.Ε.Φ.) των Δ.Ο.Υ. των ως άνω νομών σε Γραφεία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, τη σύσταση τεσσάρων (4) νέων Γραφείων Φορολογικής Εξυπηρέτησης σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης του Νομού Αττικής, καθώς και ρύθμιση κάθε άλλου αναγκαίου σχετικού θέματος» (Β’ 1960 και 2337) όμοια.
β) Δ.ΟΡΓ.Α 1065199 ΕΞ2022/20-07-2022 «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής “Με εντολή Διοικητή” σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης» (Β’ 3886).
3. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
α) από 18, 24 και 25-09-2024 της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.),
β) από 24 και 25-09-2024 της Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης (Δ.ΕΞΥ.) και
γ) από 24-09-2024 του Αυτοτελούς Τμήματος Υποστήριξης της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.).
4. Την υπ’ αρ. 1 της 20-1-2016 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 18), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016 και τις αποφάσεις υπ’ αρ. 39/3/30-112017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 689) του Συμβουλίου Διοίκησης της ΑΑΔΕ και υπό στοιχεία 5294 ΕΞ 2020/17-1-2020 του Υπουργού Οικονομικών «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 27).
5. Την ανάγκη τροποποίησης και συμπλήρωσης των εν θέματι αποφάσεων για την ταχύτερη διεκπεραίωση των αιτημάτων των φορολογουμένων, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων της ΑΑΔΕ «Τα Αιτήματά μου», για θέματα αρμοδιότητας μητρώου των ΚΕ.ΦΟ.ΔΕ..
6. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Α. Τροποποιούμε και συμπληρώνουμε την υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ2020/23-10-2020 απόφαση «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)» (Β’ 4738), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1036330 ΕΞ2024/27-03-2024 «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ2020/ 23-10-2020 «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)» (Β’ 4738), ως προς τον ανακαθορισμό των επιχειρησιακών στόχων, της δομής και των αρμοδιοτήτων των Κέντρων Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.) Αττικής και Θεσσαλονίκης της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.), τη μετονομασία των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης αυτής σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης και τον ανακαθορισμό των επιχειρησιακών στόχων, της δομής και των αρμοδιοτήτων αυτών, τη μετονομασία των Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (Γ.Ε.Φ.) των Δ.Ο.Υ. των ως άνω νομών σε Γραφεία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, τη σύσταση τεσσάρων (4) νέων Γραφείων Φορολογικής Εξυπηρέτησης σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης του Νομού Αττικής, καθώς και ρύθμιση κάθε άλλου αναγκαίου σχετικού θέματος.» (Β’ 1960 και 2337) όμοια και ειδικότερα στο άρθρο 47Ε «Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης» αυτής προσθέτουμε παρ. 5, ως εξής:
«5. Επίσης, οι Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης, εφόσον απαιτηθεί, ασκούν μέσω αναδρομολόγησης, παράλληλα με τα ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε., την αρμοδιότητα της διαχείρισης και διεκπεραίωσης των ηλεκτρονικών αιτημάτων των φορολογούμενων αυτών, που αφορούν σε: (α) Aπόδοση, ενεργοποίηση, απενεργοποίηση, καθώς και αναβίωση Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ). (β) Έναρξη/μεταβολή εργασιών. (γ) Χορήγηση κλειδαρίθμου. (δ) Μεταβολή ατομικών στοιχείων. (ε) Έκδοση/επανεκτύπωση των σχετικών βεβαιώσεων για θέματα μητρώου.»
Β. Τροποποιούμε και συμπληρώνουμε την υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1065199 ΕΞ 2022/20-07-2022 απόφαση «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής “Με Εντολή Διοικητή” σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης» (Β’ 3886) και ειδικότερα στο άρθρο 2 αυτής, αντικαθιστούμε την παρ. 3 αυτού, ως εξής:
«3. α) Για τη διαχείριση και διεκπεραίωση των αιτημάτων των φορολογούμενων των περιπτώσεων της παρούσας, που αφορούν σε θέματα αρμοδιότητας μητρώου των ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. και υποβάλλονται/έχουν υποβληθεί σε αυτά μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων της ΑΑΔΕ «Τα Αιτήματά μου», αρμόδια είναι και οποιαδήποτε Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, που λαμβάνει σχετικό αίτημα, μέσω αναδρομολόγησης.
β) Όπου μεταβιβάζεται αρμοδιότητα ή παρέχεται η εξουσιοδότηση υπογραφής πράξεων ή άλλων εγγράφων σε υπαλλήλους των Δ.Ο.Υ., εφαρμόζεται ανάλογα και για τους υπαλλήλους των Γ.Ε.Φ. των Δ.Ο.Υ., για όσες από αυτές τις αρμοδιότητες ή τις πράξεις ή τα έγγραφα μπορούν να ασκήσουν ή να υπογράψουν, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις.».
Γ. Η παρούσα απόφαση ισχύει από δημοσιεύσεως αυτής.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 2024
Ο Διοικητής
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!