Δημοσιεύτηκαν οι αποφάσεις για τη διασύνδεση των POS με τα Ταμειακά Συστήματα και την ΑΑΔΕ
Δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τέσσερις νέες αποφάσεις σχετικά με τη διασύνδεση των POS με τα Ταμειακά Συστήματα και την ΑΑΔΕ.
Παρατίθενται ακολούθως οι σύνδεσμοι προς τις αποφάσεις αυτές και συνοπτική αναφορά στο περιεχόμενο κάθε μίας (όπως αντλήθηκαν από την εβδομαδιαία ανασκόπηση του Forin.gr).
Με την απόφαση A. 1155/2023 καθορίζεται ο τρόπος, ο χρόνος, η έκταση εφαρμογής, η διαδικασία, οι υπόχρεοι και οι προϋποθέσεις διασύνδεσης των Μέσων Πληρωμών (EFT/POS) με τα Ταμειακά Συστήματα, τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και την ΑΑΔΕ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση αυτή, οι οντότητες του άρθρου 1 των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων που χρησιμοποιούν υπηρεσίες εκτέλεσης πράξεων πληρωμής με κάρτα έχουν την υποχρέωση να διασυνδέονται με την ΑΑΔΕ και να παρέχουν δεδομένα για τις συναλλαγές που διενεργούν με τη χρήση Μέσων Πληρωμών που διαθέτουν, μέσω της διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά τους Συστήματα.
Τα Ταμειακά Συστήματα, που καταλαμβάνονται από την απόφαση αυτή, λειτουργούν είτε με Παρόχους Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ) είτε με Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (ΦΗΜ) που διασυνδέονται με σύστημα λογισμικού (ERP), ανεξαρτήτως του τρόπου που λαμβάνει χώρα η διασύνδεση.
Στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων της απόφασης αυτής, δεν εμπίπτουν οι οντότητες που χρησιμοποιούν Φ.Η.Μ. και δεν κάνουν χρήση συστήματος λογισμικού (ERP) δεδομένου ότι διασυνδέονται υποχρεωτικά με την ΑΑΔΕ σύμφωνα με το πρωτόκολλο επικοινωνίας της Α.1098/2022.
Ως «Βασικός κανόνας διασύνδεσης» για την εφαρμογή της απόφασης αυτής νοείται η συνθήκη που επιτρέπει την ολοκλήρωση συναλλαγών που διενεργούνται με τη χρήση Μέσων Πληρωμών, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που έχει ολοκληρωθεί η έκδοση των σχετικών παραστατικών ανά συναλλαγή και έχουν διαβιβαστεί τα αντίστοιχα δεδομένα στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, καθώς τα Μέσα Πληρωμών δεν επιτρέπεται να λειτουργούν αυτόνομα.
Διαβάστε αναλυτικά την απόφαση A. 1155/2023.
Ανατρέξτε επίσης στην ανακοίνωση της Α.Α.Δ.Ε αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης των POS με τα Ταμειακά Συστήματα και την ΑΑΔΕ.
Με την απόφαση Α. 1156/2023 καθορίζεται ο τύπος, το περιεχόμενο, η διαδικασία και ο χρόνος υποβολής Δήλωσης Συμμόρφωσης ημεδαπών ή αλλοδαπών Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών ή Παρόχων Μέσων Πληρωμών που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων στην Α.Α.Δ.Ε.
Με τη Δήλωση Συμμόρφωσης ειδικότερα οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής ή αλλοδαπής δηλώνουν τη συμμόρφωσή τους προς τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την Α.Α.Δ.Ε. για τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν στους Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών.
Διαβάστε αναλυτικά την απόφαση Α. 1156/2023.
Με την απόφαση Α. 1157/2023 καθορίζεται ο χρόνος και η διαδικασία διασύνδεσης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων με τα Ταμειακά τους Συστήματα, και την Α.Α.Δ.Ε.
Ειδικότερα, με την απόφαση προβλέπεται ότι αμέσως μετά την υποβολή της δήλωσης συμμόρφωσης του άρθρου 15Γ ΚΦΔ, όπως αυτή ρυθμίζεται στην απόφαση Α.1156/2023, οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) υποχρεούνται να προβούν αμελλητί σε όλες τις, κατά περίπτωση, απαιτούμενες ενέργειες, ώστε οι υπηρεσίες εκτέλεσης πληρωμών που παρέχουν ή/και τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν στους Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών, να πληρούν τις λειτουργικές απαιτήσεις των αποφάσεων Α.1098/2022 και Α.1155/2023.
Με την ίδια απόφαση τροποποιείται η απόφαση Α. 1021/2023 αναφορικά με την αναβάθμιση λειτουργούντων Φορολογικών Ταμειακών Μηχανών και Αυτόνομων Δημοσιονομικών Μονάδων Επεξεργασίας (ΑΔΗΜΕ) και προβλέπεται πλέον ότι η ολοκλήρωση των αναβαθμίσεων πραγματοποιείται:
- για οντότητες-κατόχους ΦΗΜ που έχουν υποχρέωση αποδοχής πληρωμών με κάρτα ή για όσες οντότητες-κατόχους ΦΗΜ κάνουν προαιρετική χρήση Μέσων Πληρωμών με κάρτα, έως την εκάστοτε, για κάθε οντότητα-κάτοχο ΦΗΜ, καταληκτική ημερομηνία της παρ.2.5 του άρθρου 1 της απόφασης Α.1157/2023 (συγκεκριμένα, εντός τριάντα (30) ημερών από την αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την Α.Α.Δ.Ε. σε αυτούς) και σε κάθε περίπτωση έως 29.2.2024 και
- για τις λοιπές οντότητες-κατόχους ΦΗΜ έως τις 30.4.2024.
Διαβάστε αναλυτικά την απόφαση Α. 1157/2023.
Τέλος, με την απόφαση Α. 1158/2023 τροποποιείται η απόφαση Α.1035/2020 αναφορικά με τις υποχρεώσεις Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων και τις διαδικασίες ελέγχου παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.
Σημειώνεται ότι, κατά την απόφαση, ως πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης παραστατικών πωλήσεων, νοείται η οντότητα η οποία κατόπιν εντολής άλλης οντότητας (υπόχρεη οντότητα), αυθεντικοποιεί και διαβιβάζει για λογαριασμό της, σύμφωνα με τις διατάξεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας, παραστατικά πωλήσεων που εκδίδονται με τη χρήση υπηρεσιών Παρόχου.
Διαβάστε αναλυτικά την απόφαση Α. 1158/2023.
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!