Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικές Ειδήσεις

ΕΛΣΤΑΤ Στο 9,1% ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο 2022 από 12% το Σεπτέμβριο

Επιβραδύνθηκε στο 9,1% ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Οκτώβριο εφέτος από 12% τον Σεπτέμβριο, ωστόσο καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε όλη τη γκάμα των προϊόντων και υπηρεσιών, εκτός από τις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Ειδικότερα, μέσα σε ένα έτος οι τιμές αυξήθηκαν σε:

  • Φυσικό αέριο (68,4%),
  • Στερεά καύσιμα (23,3%),
  • Πετρέλαιο θέρμανσης (20,8%),
  • Καύσιμα και λιπαντικά (17,8%) και
  • Ηλεκτρισμό (7,4%).

Στο λεγόμενο «καλάθι του νοικοκυριού», ανατιμήσεις υπήρξαν σε:

  • Γαλακτοκομικά και αυγά (24,2%),
  • Ψωμί και δημητριακά (19,3%),
  • Κρέατα γενικά (17,3%),
  • Έλαια και λίπη (16,6%),
  • Καφέ- κακάο- τσάι (13,4%),
  • Λαχανικά γενικά (13,2%),
  • Λοιπά τρόφιμα (12%),
  • Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (6,1%),
  • Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (6,1%),
  • Αλκοολούχα ποτά μη σερβιριζόμενα (5,4%),
  • Φρούτα γενικά (3,9%) και
  • Ψάρια γενικά (2,4%).

Ενώ, στα υπόλοιπα προϊόντα και τις υπηρεσίες υπήρξαν ανατιμήσεις σε:

  • Ένδυση και υπόδηση (5,4%),
  • Ενοίκια κατοικιών (1,6%),
  • Επισκευή και συντήρηση κατοικίας (4,2%),
  • Υπηρεσίες κοινοχρήστων (1,5%),
  • Έπιπλα και διακοσμητικά είδη (5,7%),
  • Οικιακές συσκευές και επισκευές (5,6%),
  • Υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης (6,8%),
  • Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (16,1%),
  • Οικιακές υπηρεσίες (8%),
  • Φαρμακευτικά προϊόντα (5,9%),
  • Ιατρικά προϊόντα (3,2%),
  • Ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (1,4%),
  • Νοσοκομειακή περίθαλψη (0,6%),
  • Αυτοκίνητα καινούργια (12,3%),
  • Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (19,4%),
  • Μοτοποδήλατα- μοτοσικλέτες (8,4%),
  • Ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου (10,3%),
  • Συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς (2,8%),
  • Μεταφορά επιβατών με ταξί (32,9%),
  • Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (30,6%),
  • Μεταφορά επιβατών με πλοίο (26,7%),
  • Διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού (3,9%),
  • Μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα (2,6%),
  • Κινηματογράφους- θέατρα (14,3%),
  • Γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης (9,6%),
  • Πακέτο διακοπών (12%),
  • Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (2,4%),
  • Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (2,5%),
  • Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (7%),
  • Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (20,2%),
  • Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας (2,7%) και
  • Άλλα είδη ατομικής φροντίδας (8,4%).

Μεταξύ Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου, οι τιμές μειώθηκαν σε

  • Φυσικό αέριο (52,8%),
  • Πετρέλαιο θέρμανσης (11,2%) και
  • Ηλεκτρισμό (2,9%),

ωστόσο αυξήθηκαν σε

  • Πετρέλαιο κίνησης (11,2%) και
  • Καύσιμα αυτοκινήτου- βενζίνη (2,3%).

Στο «καλάθι του νοικοκυριού, ανατιμήσεις υπήρξαν σε:

  • Ζυμαρικά (7,2%),
  • Λαχανικά νωπά (5,5%),
  • Πατάτες (3,5%),
  • Γάλα νωπό πλήρες (3,4%),
  • Ψωμί (2%),
  • Αρνί και κατσίκι (2%),
  • Τυριά (1,8%),
  • Φρούτα νωπά (1,4%),
  • Ελαιόλαδο (1,3%),
  • Χοιρινό (1%) και
  • Μοσχάρι (0,8%),

ενώ μειώθηκαν οι τιμές σε

  • Ψάρια νωπά (3,6%).

Στην υπόλοιπη γκάμα των προϊόντων και υπηρεσιών, καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε:

  • Ένδυση και υπόδηση (3,5%),
  • Ενοίκια κατοικιών (0,5%),
  • Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1%),
  • Οικιακές υπηρεσίες (5,5%),
  • Αυτοκίνητα καινούργια (0,8%),
  • Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (3%),
  • Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (1,7%),
  • Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία (0,5%) και
  • Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας (1,5%).

Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (7,7%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Οκτώβριο 2022 με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021 προέκυψε αύξηση 9,1%, έναντι αύξησης 3,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2021 με το 2020.

Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 14,8% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ- κακάο- τσάι, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων.
  • 2,2% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 5,4% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 11,2% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 10,6% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 2,7% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 13,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα- μοτοσικλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 2,5% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές.
  • 2% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 8,6% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
  • 4,2% στην ομάδα «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:

  • 2% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Ενώ, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 1,2% τον Οκτώβριο 2022 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2022, έναντι αύξησης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 9,5% τον Οκτώβριο εφέτος, έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε τον Οκτώβριο πέρυσι.

Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε μείωση 1,2%, έναντι αύξησης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!