Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Οικονομικών

Υπουργείο Οικονομικών Κατατέθηκε σχέδιο νόμου με φορολογικές διατάξεις

Κατατέθηκε το σχέδιο νόμου του Υπ. Οικονομικών με τίτλο «Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, διαχείριση συμμετοχών του Δημοσίου σε ανώνυμες εταιρείες και ρυθμίσεις για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, αξιολόγηση της έναντι του Δημοσίου φερεγγυότητας και πιστοληπτικής ικανότητας φυσικών και νομικών προσώπων και σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης, ίδρυση και λειτουργία Κεντρικού Μητρώου Πιστώσεων, Συμπληρωματικός Κρατικός Προϋπολογισμός οικονομικού έτους 2022 και λοιπές διατάξεις οικονομικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα»

Σύμφωνα και με το σχετικό δελτίο τύπου που προηγήθηκε:

Με το Μέρος Α΄ του σχεδίου νόμου αναθεωρείται και εκσυγχρονίζεται το νομοθετικό πλαίσιο για την οργάνωση και τη λειτουργία των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των Λοιπών Θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε.).

Με το Μέρος Β΄ του σχεδίου νόμου, συστήνεται η «Ανεξάρτητη Αρχή Πιστοληπτικής Αξιολόγησης». Βασικός σκοπός της Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης είναι η βελτίωση και επιτάχυνση της αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας φυσικών και νομικών προσώπων. Βασικό έργο της είναι η συλλογή και αξιολόγηση πρωτογενών πληροφοριών του Δημοσίου και τραπεζικού τομέα και ο υπολογισμός της πιθανότητας αθέτησης πληρωμής για φυσικά και νομικά πρόσωπα.

Έτσι, κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, επιχείρηση και φορέας δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα θα μπορεί, κατόπιν αιτήσεώς του, να λαμβάνει δωρεάν από την Αρχή την πιστοληπτική του βαθμολόγηση, η οποία θα αποτελεί τη βάση για ευκαιρίες νέας χρηματοδότησης.

Με το Μέρος Γ΄ του σχεδίου νόμου συστήνεται το «Κεντρικό Μητρώο Πιστώσεων», το οποίο αποτελεί κύριο μεταρρυθμιστικό έργο του Υπουργείου Οικονομικών, που εντάσσεται στον 4ο Πυλώνα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας», με στόχο την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού τομέα και των κεφαλαιαγορών.

Βλέπε σχετικά θέματα στο Forin.gr για λοιπές διατάξεις του νομοσχεδίου ακολούθως:

 

Επιπλέον στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και οι παρακάτω διατάξεις:

Άρθρο 171
Ειδική πρόβλεψη σχετικά με τη διόρθωση των φορολογητέων κερδών – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 50, παρ. 84 στο άρθρο 72 ν. 4172/2013 και παρ. 4 στο άρθρο 19 ν. 4174/2013

Με την προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 50 του ν. 4172/2013 επιδιώκεται η επίλυση του θέματος της προσαρμογής των φορολογητέων κερδών ημεδαπών συνδεδεμένων επιχειρήσεων για τις μεταξύ τους ενδοομιλικές συναλλαγές, όταν κατόπιν ελέγχου η Φορολογική Διοίκηση έχει προβεί σε διόρθωση κερδών. Επιπλέον, με την εισαγωγή της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 72 του ν.4172/2013 επιδιώκεται να εφαρμοστεί η τροποποιούμενη διάταξη του άρθρου 50 του ν. 4172/2013 και στις υποθέσεις που εκκρεμούν
ενώπιον της Φορολογικής Διοίκησης ή των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως αυτές ορίζονται στην παρ. 50 του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013, Α’ 170) υπό τον όρο ότι οι πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου εκδίδονται μετά την έναρξη ισχύος της ως άνω προσθήκης στο άρθρο 50 ΚΦΕ, ήτοι στις υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας κατόπιν άσκησης ενδικοφανούς ή δικαστικής προσφυγής ή τακτικού ενδίκου μέσου ή αίτησης αναίρεσης ή εκείνες για τις οποίες εκκρεμεί η προθεσμία άσκησης ενδικοφανούς ή δικαστικής προσφυγής ή τακτικού ενδίκου μέσου ή αίτησης αναίρεσης και
στις υποθέσεις οι οποίες έχουν συζητηθεί και δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη απόφαση του δικαστηρίου.

Άρθρο 169
Εξαίρεση του εξωϊδρυματικού επιδόματος από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις - Τροποποίηση παρ. 1 και κατάργηση παρ. 2 άρθρου 14, προσθήκη παρ. 83 στο άρθρο 72 του ν. 4172/2013

Με την προτεινόμενη διάταξη επιδιώκεται η εξαίρεση του εξωϊδρυματικού επιδόματος και κάθε συναφούς ποσού που καταβάλλεται σε άτομα με αναπηρίες από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις.

​Άρθρο 158

Πεδίο εφαρμογής ηλεκτρονικού τιμολογίου - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 148 του ν. 4601/2019 (άρθρο 1 της Οδηγίας 2014/55/ΕΕ)

Η ρύθμιση στοχεύει στην προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/55/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014 (L 133) για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο δημοσίων δαπανών.

Άρθρο 159
Υποβολή, παραλαβή και διαχείριση ηλεκτρονικών τιμολογίων - Τροποποίηση άρθρου 151 ν. 4601/2019

Η ρύθμιση στοχεύει στην προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/55/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014 (L 133) για την έκδοση και λήψη ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο δημοσίων δαπανών.

Άρθρο 160
Εξουσιοδοτική διάταξη ως προς ζητήματα ηλεκτρονικού τιμολογίου - Τροποποίηση άρθρου 154 ν. 4601/2019

Η ρύθμιση στοχεύει στην προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/55/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014 (L 133) για την έκδοση και τη λήψη ηλεκτρονικών τιμολογίων, καθώς και τη συναφή πληρωμή δαπανών, εκ μέρους των αναθετουσών αρχών / αναθετόντων φορέων, στο πλαίσιο δημοσίων δαπανών.

Άρθρο 170
Προσδιορισμός του καθαρού εισοδήματος από ακίνητη περιουσία για το Άγιο Όρος και τις Ιερές Μονές αυτού - Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 47 ν. 4172/2013

Με το προτεινόμενο άρθρο ορίζεται η έκπτωση των κάθε είδους δαπανών και όχι μόνο αυτών που συνδέονται με την εκμετάλλευση συγκεκριμένου ακινήτου για το Άγιο Όρος και τις Ιερές Μονές.

Άρθρο 172
Αποσαφήνιση του πεδίου εφαρμογής της φορολογίας χαρτοσήμου ως προς τα δάνεια, τις λοιπές χρηματοδοτήσεις και τους τόκους αυτών - Τροποποίηση περ. β΄ παρ. 1 άρθρου 63 του ν. 2859/2000, Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας

Με την προτεινόμενη διάταξη με την οποία προστίθενται εδάφια στην περ. β της παρ.1 του άρθρου 63 του ν.2859/2000 αναφορικά με τις πράξεις οι οποίες υπόκεινται σε τέλη χαρτοσήμου επιδιώκεται να αποσαφηνιστεί πλήρως το πεδίο εφαρμογής της φορολογίας χαρτοσήμου ως προς τα δάνεια, τις λοιπές χρηματοδοτήσεις και τους τόκους αυτών.

Άρθρο 133
Προσδιορισμός επιχειρήσεων ως δικαιούχων κρατικής αρωγής – Τροποποίηση περ. β΄ άρθρου 3 ν. 4797/2021

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση συμπληρώνεται ο ορισμός και αποσαφηνίζεται η έννοια του «δικαιούχου κρατικής αρωγής» αναφορικά με τις κοινωνίες αστικού και κληρονομικού δικαίου και τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις, που υπάγονται στην έννοια των επιχειρήσεων. Ειδικότερα, προβλέπεται ρητά ότι στην έννοια των επιχειρήσεων υπάγονται οι κοινωνίες αστικού και κληρονομικού δικαίου που ασκούν νόμιμη οικονομική δραστηριότητα και διευκρινίζεται ότι στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις ανήκουν οι γεωργικές και κτηνοτροφικές μονάδες, τις οποίες κατέχουν είτε φυσικά πρόσωπα κατ’ επάγγελμα αγρότες είτε νομικά πρόσωπα.

Άρθρο 134
Διαδικασία επιχορήγησης επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέων – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 7 ν. 4797/2021

Η προτεινόμενη ρύθμιση στοχεύει στην πληρέστερη ρύθμιση των προϋποθέσεων και της διαδικασίας επιχορήγησης με την αναγκαία συμπλήρωση και περαιτέρω εξειδίκευση της διάταξης που εξουσιοδοτεί τον Υπουργό Οικονομικών για την έκδοση αποφάσεων, με τις οποίες καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την κάλυψη της ζημίας και τη διαδικασία καταβολής της επιχορήγησης. Ειδικότερα, με σκοπό την πληρέστερη ρύθμιση των όρων και της διαδικασίας επιχορήγησης προβλέπεται πλέον ρητά ότι με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται και το ανώτατο ύψος επιχορήγησης που μπορεί να χορηγηθεί ανά δικαιούχο ή/και ανά κατηγορία δικαιούχων/ζημιάς, καθώς και οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την κάλυψη της ζημίας.

Επιπλέον, για την κάλυψη και των περιπτώσεων θανάτου ή συνταξιοδότησης του δικαιούχου φυσικού προσώπου, καθώς και των περιπτώσεων εταιρικού μετασχηματισμού της δικαιούχου επιχείρησης, όπως συγχώνευσης επιχειρήσεων, διάσπασης ή μετατροπής της επιχείρησης σε άλλη μορφή, εισάγεται η δυνατότητα ρύθμισης με την ίδια ή όμοια ως άνω απόφαση. Ειδικότερα, δύναται να καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την καταβολή της επιχορήγησης σε περίπτωση θανάτου ή συνταξιοδότησης δικαιούχου φυσικού προσώπου, καθώς και στις περιπτώσεις εταιρικού μετασχηματισμού της δικαιούχου επιχείρησης, όπως συγχώνευσης επιχειρήσεων, διάσπασης ή μετατροπής της επιχείρησης σε άλλη μορφή. Η εν λόγω ρύθμιση αφορά τις θεομηνίες από την 1η Ιουνίου 2020 και μετά.

Άρθρο 135
Επιχορήγηση μη κατά κύριο επάγγελμα αγροτών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 12 ν. 4797/2021

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση συμπληρώνεται η διάταξη για την επιχορήγηση μη κατά κύριο επάγγελμα αγροτών με την προσθήκη της δυνατότητας χορήγησης προκαταβολής έναντι του συνολικού ποσού της επιχορήγησης, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της αντίστοιχης ρύθμισης που προβλέπεται ήδη για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες στο άρθρο 12Β του ν. 4797/2021 ώστε να διασφαλισθεί ή ίση μεταχείριση των δύο κατηγοριών δικαιούχων. Τέλος, τροποποιείται ο τίτλος του άρθρου ώστε να καθίσταται σαφές ότι η διάταξη αφορά την επιχορήγηση κατόχων αγροτικής εκμετάλλευσης που δεν είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες.

Άρθρο 136
Διαδικασία επιχορήγησης αγροτικών εκμεταλλεύσεων για ζημιές σε φυτικά μέσα παραγωγής – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 12Β ν. 4797/2021

Με την προτεινόμενη ρύθμιση ορίζεται με σαφήνεια ότι δικαιούχοι επιχορήγησης για ζημιές σε φυτικά μέσα παραγωγής είναι αγροτικές εκμεταλλεύσεις που κατέχονται είτε από φυσικά πρόσωπα, κατ’ επάγγελμα αγρότες, είτε από νομικά πρόσωπα.

Άρθρο 176
Απαλλαγή από ΦΠΑ δωρεών που προορίζονται για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος Ελλάδος

Η προτεινόμενη ρύθμιση έχει ως αντικείμενο την εφαρμογή των διατάξεων περί απαλλαγής από τον ΦΠΑ, σε δωρεές που προορίζονται για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος Ελλάδος στην Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ένα έργο εθνικής εμβέλειας, με ιδιαίτερη σημασία για τη διεθνή προβολή και τις διεθνείς σχέσεις της Χώρας. Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται αποκλειστικά από δωρεές προερχόμενες από διάφορους φορείς, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το Γερμανικό Κράτος. Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας τέτοιων δωρεών καθιστά αναγκαία την αποσαφήνιση του νομικού καθεστώτος της απαλλαγής τους από τον ΦΠΑ, με ειδική προς τούτο ρύθμιση. Η ειδική αυτή ρύθμιση θα συμβάλλει (α) στην απλούστευση της διαδικασίας έγκρισης της απαλλαγής και (β) στο να αξιοποιηθούν στον μέγιστο βαθμό τα κονδύλια από κάθε είδους υφιστάμενες και μελλοντικές δωρεές, αλλά και να αποφευχθούν σχετικές καθυστερήσεις στην πρόοδο του πολύ σημαντικού έργου της ανέγερσης του Μουσείου.

Δείτε αναλυτικά το σχέδιο νόμου και την αιτιολογική έκθεση στη συνέχεια:

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!