Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. 824/2021 «Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ΟΤΑ α' και β' βαθμού, συνδέσμων Δήμων και Νομικών Προσώπων ΟΤΑ: Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντώνης Τρίτσης”» Τροποποίηση της υπ’ αρ. 22766/9.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β' 1386).

Αριθμ. 824

ΦΕΚ B' 5480/25.11.2021

«Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ΟΤΑ α' και β' βαθμού, συνδέσμων Δήμων και Νομικών Προσώπων ΟΤΑ: Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντώνης Τρίτσης”» Τροποποίηση της υπ’ αρ. 22766/9.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β' 1386).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

ΥΓΕΙΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. Του ν. 4824/2021 «Κύρωση: α) της από 5.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου "Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κινδύνου πυρκαγιών» (Α' 138) και β) της από 13.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την αποτελεσματική προστασία και την ταχεία αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, την άμεση στήριξη των πληγέντων από τις πυρκαγιές του Ιουλίου/Αυγούστου 2021 και συναφείς διατάξεις" (Α' 143) και άλλες διατάξεις» (Α’ 156),

β. της παρ. 5 του άρθρου 130 του ν. 4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» (Α’ 67),

γ. του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),

δ. του άρθρου 69 του ν. 4509/2017 «Μέτρα θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και άλλες διατάξεις» (Α’ 201), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει με το άρθρο δέκατο πέμπτο του ν. 4783/2021(Α'38) και το άρθρο 38 του ν. 4807/2021(Α'96),

ε. του ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25ΕΕ)» (Α’ 147),

στ. της παρ. 7 του άρθρου 53 του ν. 4314/2014 «Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/2017 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α' 297) και άλλες διατάξεις» (Α’ 265),

ζ. του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143),

η. της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3965/2011 «Αναμόρφωση πλαισίου λειτουργίας Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Σύσταση Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 113), την 34/13.1.2012 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών περί «έγκρισης της 3427/22.12.2011 απόφασης του Δ.Σ. του Τ.Π. και Δανείων με την οποία προσδιορίζονται τα στοιχεία του Ενεργητικού και Παθητικού που εντάσσονται στον εμπορικό κλάδο του Ταμείου» (Β' 55) και την 2/23510/0094/9.4.2012 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Κανονισμός του Τ.Π. και Δανείων κατ’ εφαρμογή του άρθρου 4 του ν. 3965/2011» (Β' 1083),

θ. του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Α’ 87),

ι. του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006 Α’ 114),

ια. του π.δ. 95/1996 «Οργανισμός του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων» (Α’ 76),

ιβ. του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (π.δ. 63/2005 Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133).

ιγ. του π.δ. 169/2013 «Ρύθμιση θεμάτων χορήγησης δανείων σε ΟΤΑ και σε άλλους φορείς από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων» (Α’ 272),

ιδ. του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α’ 148),

ιε. του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α’ 180),

ιστ. του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181),

ιζ. του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α’ 192),

ιη. του π.δ. 70/2021 «Σύσταση Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 161),

θ. του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),

κ. του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (A' 123),

κα. του π.δ. 71/2021 «Διορισμός Υπουργού και Υφυπουργού» (Α' 162),

κβ. του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85),

κγ. του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2),

κδ. Του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155).

κε. της υπό στοιχεία Υ6/09.07.2019 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β 2902),

κστ. της υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β' 4805),

κζ. της υπό στοιχεία Υ22/17.06.2021 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, Στυλιανό Πέτσα» (Β' 2607),

κη. της υπ’ αρ. 51875/7-5-2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ιωάννη Τσακίρη» (Β' 1867),

κθ. της υπ’ αρ. 22766/09.04.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ΟΤΑ α' και β' βαθμού, συνδέσμων Δήμων και Νομικών Προσώπων ΟΤΑ: Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντώνης Τρίτσης”» (Β' 1386),

λ. της υπ’ αρ. 23430/22.12.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 22766/9.4.2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β' 1386)» (Β' 5691),

λα. της υπ’ αρ. 6302/08.04.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών Ανάπτυξης και Επενδύσεων - Προστασίας του Πολίτη Υγείας Εσωτερικών Επικρατείας «Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ΟΤΑ α' και β' βαθμού, συνδέσμων Δήμων και Νομικών Προσώπων ΟΤΑ: Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντώνης Τρίτσης”» Τροποποίηση της υπ’ αρ. 22766/9.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β' 1386)» (Β' 1399).

λβ. της υπ’ αρ. 134453/23.12.2015 κοινής απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού «Ρυθμίσεις για τις πληρωμές των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ΠΔΕ» (Β' 2857),

λγ. της υπ’ αρ. 829/18.06.2020 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών (ΑΔΑ: ΩΕΩΤ46ΜΤΛ6-ΕΥΤ).

2. Την ανάγκη ενίσχυσης των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, των Συνδέσμων Δήμων και των νομικών προσώπων των ΟΤΑ με ένα καινοτόμο, ευέλικτο και στοχευμένο αναπτυξιακό πρόγραμμα για την ενίσχυση της αναπτυξιακής προοπτικής, την ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας και την εξομάλυνση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης, καθώς και την άρση των οικονομικών επιπτώσεων από την πανδημία του κορωνοϊού.

3. Την εισήγηση της Επιτροπής Αξιολόγησης του Προγράμματος η οποία διατυπώθηκε στο υπ’ αρ. 10 πρακτικό της.

4. Την υπό στοιχεία ΓΔΟΤΑΑΠ/2021/130/4.11.2021 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Αναπτυξιακής Πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών.

5. Το γεγονός ότι από την εφαρμογή των ρυθμίσεων της παρούσας, βάσει στοιχείων της Ειδικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών, δεν προκαλείται περαιτέρω επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό σε σχέση με την τροποποιούμενη απόφαση, αποφασίζουμε:

Την τροποποίηση υπ’ αρ. 22766/09.04.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ΟΤΑ α' και β' βαθμού, συνδέσμων Δήμων και Νομικών Προσώπων ΟΤΑ: Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντώνης Τρίτσης”» (Β' 1386), ως εξής:

Άρθρο 1

1. Η παρ. 1 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος για όλη την προγραμματική περίοδο, ανέρχεται στο ποσό των δύο δισεκατομμυρίων πεντακοσίων εκατομμυρίων (2.500.000.000,00) ευρώ, χρήματα τα οποία προέρχονται από δανεισμό από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων καθώς και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (Ε.Τ.Ε.Π.). Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που έργα, προμήθειες, μελέτες και υπηρεσίες δεν είναι επιλέξιμες προς δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, οι αναγκαίοι πόροι προέρχονται από δανεισμό από ίδιους πόρους του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων με όρους και διαδικασίες που ορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του. Στο Πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν πράξεις συνολικού προϋπολογισμού δημοσίας δαπάνης μέχρι 138% της συνολικής δαπάνης του Προγράμματος». Ειδικότερα για την ένταξη πράξεων συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης από 125% και έως 138% της συνολικής δαπάνης του Προγράμματος απαιτείται η προηγούμενη έγκριση του Υπουργού Οικονομικών.

2. Η παρ. 1 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας και τα κριτήρια για την επιλογή των προτάσεων (αιτήσεων ένταξης) στο Πρόγραμμα αφορούν ιδίως:

α) Την τυπική πληρότητα της πρότασης (αίτησης ένταξης) με τη συμπλήρωση και την υποβολή όλων των προβλεπόμενων στην πρόσκληση δικαιολογητικών και εγγράφων, νομίμως υπογεγραμμένων,

β) την επιλεξιμότητα της πρότασης (όπως, υποβολή εντός της προθεσμίας της πρόσκλησης, επιβεβαίωση ότι ο φορέας που υποβάλλει την πρόταση εμπίπτει στις κατηγορίες δυνητικών δικαιούχων όπως αυτοί ορίζονται στην πρόσκληση, επιβεβαίωση ότι η περίοδος υλοποίησης της πρότασης εμπίπτει εντός της περιόδου επιλεξιμότητας του Προγράμματος),

γ) την πληρότητα και τη σαφήνεια του φυσικού αντικειμένου της πρότασης και τη ρεαλιστικότητα του προϋπολογισμού και του προτεινόμενου χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης της πρότασης,

δ) την τήρηση του εθνικού και ενωσιακού νομοθετικού πλαισίου αναφορικά με την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών, προμηθειών και υπηρεσιών και του εθνικού νομοθετικού πλαισίου για την απασχόληση προσωπικού, τη συμβατότητα της πρότασης με τους κανόνες του ανταγωνισμού και των κρατικών ενισχύσεων,

ε) την ενσωμάτωση οριζόντιων πολιτικών (όπως, αειφόρος ανάπτυξη, προαγωγή της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών και αρχή της μη διάκρισης, εξασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία),

στ) τη σκοπιμότητα της πρότασης,

ζ) τον βαθμό ωριμότητας της πρότασης,

η) τη διοικητική, επιχειρησιακή και χρηματοοικονομική δυνατότητα του δικαιούχου,

θ) τη μη δυνατότητα συγχρηματοδότησης από άλλα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα,

ι) το ποσοστό κάλυψης του ανώτατου ορίου συνολικού προϋπολογισμού (πλαφόν) προτάσεων που μπορούν να ενταχθούν στο Πρόγραμμα για κάθε δυνητικό δικαιούχο της παρ. 4 του άρθρου 2, κατά τα ειδικώς οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 9».

3. Η παρ. 2 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Για την ένταξη των προτάσεων (αιτήσεων ένταξης) στο Πρόγραμμα εφαρμόζονται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις της παρ. 1 ανεξαρτήτως εάν αυτά αναγράφονται ή εξειδικεύονται στην οικεία πρόσκληση».

4. Η παρ. 3 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού αναπτυξιακής προοπτικής και κοινωνικής αλληλεγγύης μέσω των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης, τίθεται ανώτατο όριο συνολικού προϋπολογισμού (πλαφόν) προτάσεων που μπορούν να ενταχθούν στο Πρόγραμμα για κάθε κατηγορία δυνητικών δικαιούχων της παρ. 4 του άρθρου 2, ως εξής:

Κατηγορία 1 40.000.000 ευρώ

Κατηγορία 2 25.000.000 ευρώ

Κατηγορία 3 22.000.000 ευρώ

Κατηγορία 4 18.000.000 ευρώ

Κατηγορία 5 12.000.000 ευρώ

Κατηγορία 6 6.000.000 ευρώ

Κατηγορία 7 30.000.000 ευρώ

Δεν συνυπολογίζονται στον συνολικό προϋπολογισμό (πλαφόν) ανά δικαιούχο οι προτάσεις (αιτήσεις ένταξης) που υποβάλλονται:

α) στην Πρόσκληση ΑΤ14 με τίτλο «Ελλάδα 1821 Ελλάδα 2021»,

β) στην πρόσκληση ΑΤ11 με τίτλο «Δράσεις για υποδομές που χρήζουν αντισεισμικής προστασίας (προσεισμικός έλεγχος)»,

γ) στην Ομάδα Α της Πρόσκλησης ΑΤ02 με τίτλο «Ολοκληρωμένη διαχείριση αστικών λυμάτων»,

δ) στη Δράση (δ) «Αποκατάσταση χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων (Χ.Α.Δ.Α.)» της Πρόσκλησης ΑΤ04 με τίτλο «Χωριστή Συλλογή Βιοαποβλήτων, Γωνιές Ανακύκλωσης και Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων»,

ε) στην Ομάδα Γ «Ειδικά Σχολεία, Επαγγελματικά Λύκεια, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία που εξυπηρετούν δύο (2) ή περισσότερους Δήμους» της Πρόσκλησης ΑΤ07 με τίτλο «Αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος των Δήμων», καθώς και

στ) σε πρόσκληση που τυχόν εκδοθεί και θα αφορά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας», χωρίς την υπέρβαση του συνολικού προϋπολογισμού του Προγράμματος.

5. Το άρθρο 9 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 9

Διαδικασία και κριτήρια ένταξης έργων, προμηθειών, μελετών και υπηρεσιών και τροποποίησης αποφάσεων ένταξης:

1. Η Επιτροπή Αξιολόγησης αξιολογεί τις προτάσεις (αιτήσεις ένταξης) και εισηγείται στον Υπουργό Εσωτερικών την ένταξη ή μη της πρότασης στο Πρόγραμμα.

2. Με την επιφύλαξη της παρ. 3, κάθε πρόταση (αίτηση ένταξης) αξιολογείται από την Επιτροπή Αξιολόγησης αυτοτελώς ως προς τη συμμόρφωσή της με τα κριτήρια της πρόσκλησης, με σειρά προτεραιότητας η οποία καθορίζεται από την ημερομηνία του πρωτοκόλλου υποβολής. Η αξιολόγηση των προτάσεων (αιτήσεων ένταξης) που έχουν υποβληθεί συνεχίζεται, με τη σειρά της ημερομηνίας του πρωτοκόλλου υποβολής, μέχρι να εξαντληθεί ο διαθέσιμος προϋπολογισμός της πρόσκλησης ή μέχρι να αξιολογηθεί ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων ένταξης. Στην περίπτωση εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού, η ΕΥΔΕ ΥΠΕΣ ενημερώνει τους δυνητικούς δικαιούχους μέσω της οικείας ιστοσελίδας της.

3. Κατ’ εξαίρεση της παρ. 2, η Επιτροπή Αξιολόγησης αξιολογεί στο πλαίσιο κάθε πρόσκλησης κατά προτεραιότητα:

α) προτάσεις (αιτήσεις ένταξης) δυνητικών δικαιούχων σε περιοχές της ελληνικής επικράτειας που επλήγησαν από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν στην Ελληνική Επικράτεια κατά το χρονικό διάστημα που ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4824/2021 (Α’ 156) και για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας,

β) προτάσεις (αιτήσεις ένταξης) δυνητικών δικαιούχων οι συνολικές εντάξεις των οποίων δεν έχουν υπερβεί το 50% του πλαφόν τους, όπως αυτό ορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 6 εφόσον οι προτάσεις αυτές αποτελούν προτεραιότητα των εν λόγω δικαιούχων σύμφωνα με την προτεραιοποίηση που έχει υποβληθεί στην ΕΥΔΕ ΥΠΕΣ κατά την παρ. 6 του άρθρου 6,

γ) ειδικώς για την Πρόσκληση ΑΤ04 με τίτλο «Χωριστή Συλλογή Βιοαποβλήτων, Γωνιές Ανακύκλωσης και Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων», προτάσεις (αιτήσεις ένταξης) δυνητικών δικαιούχων με τον μεγαλύτερο μόνιμο πληθυσμό ενόψει της σύνδεσης του πληθυσμού με τις ποσότητες αστικών αποβλήτων για τις οποίες επιβάλλεται τέλος ταφής σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 4819/2021 (Α’ 129) από 01.01.2022.

4. Η ένταξη ή η απόρριψη προτάσεων (αιτήσεων ένταξης) έργων, προμηθειών, μελετών και υπηρεσιών στο πρόγραμμα γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Αξιολόγησης. Ειδικώς η ένταξη προτάσεων έργων, προμηθειών, μελετών και υπηρεσιών στο Πρόγραμμα γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, κατόπιν σύμφωνης γνώμης των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών Υγείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, εφόσον οι προτεινόμενες δράσεις και παρεμβάσεις εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των παραπάνω Υπουργών. Με την ίδια απόφαση τίθενται οι υποχρεώσεις των δικαιούχων. Η απόφαση ένταξης ή απόρριψης δημοσιεύεται στο διαδίκτυο («Πρόγραμμα Διαύγεια») με μέριμνα της ΕΥΔΕ ΥΠΕΣ.

5. Η απόφαση ένταξης δύναται να τροποποιηθεί με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Αξιολόγησης. Σε περίπτωση που αίτημα τροποποίησης της απόφασης ένταξης που τυχόν υποβληθεί από δυνητικό δικαιούχο δεν γίνει δεκτό από την Επιτροπή Αξιολόγησης, ο δυνητικός δικαιούχος ενημερώνεται σχετικώς από την ΕΥΔΕ ΥΠΕΣ και η απόφαση ένταξης δεν τροποποιείται.

6. Το α’ εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 10, τροποποιείται ως εξής «Η αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων του δικαιούχου στο τελικό ποσό που διαμορφώθηκε σύμφωνα με την παρ. 2 του παρόντος άρθρου ή την παρ. 4 του άρθρου 11, γίνεται από το εθνικό ή συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ του Υπ. Εσωτερικών, με μεταφορά ποσών στο λογαριασμό της παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσας.

7. Η παρ. 2 του άρθρου 11 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Στις περιπτώσεις:

α) δικαιούχων που δεν κάνουν ορθή και σύννομη χρήση των πόρων του Προγράμματος, όπως αυτό διαπιστώνεται από την ΕΥΔΕ ΥΠΕΣ ή ελεγκτικά όργανα που ελέγχουν τις ενέργειες και τις δαπάνες των δικαιούχων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,

β) έργων που δεν είναι ολοκληρωμένα και λειτουργικά κατά τη λήξη του Προγράμματος, όπως αυτή ορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 1 της παρούσας ή

γ) μη τήρησης της υποχρέωσης της παρ. 6 του άρθρου 12, η πράξη απεντάσσεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, η δανειακή σύμβαση καταγγέλλεται, πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων παύει να χρηματοδοτείται από το ΠΔΕ και ο δικαιούχος υποχρεούται να επιστρέψει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων το σύνολο του ποσού που έχει εκταμιευθεί προς αυτόν από το συνομολογηθέν δάνειο, ανεξάρτητα από τα ποσά που έχουν αποδοθεί από το ΠΔΕ για την αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων του, καθώς και το σύνολο του ποσού που αφορά σε κάθε είδους έξοδα και λοιπές δαπάνες συνομολόγησης και εξόφλησης του δανείου αυτού.

Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Αξιολόγησης, η πράξη απεντάσσεται στην περίπτωση που ο δικαιούχος δεν κινήσει τη διαδικασία δημοπράτησης του φυσικού αντικειμένου, όπως αυτό περιγράφεται στην απόφαση ένταξης, εντός έξι (6) μηνών από τη σύναψη της δανειακής σύμβασης με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, εκτός εάν η καθυστέρηση οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, οπότε η σχετική προθεσμία παρατείνεται για τον απολύτως αναγκαίο χρόνο. Ειδικώς για τις πράξεις που έχουν ήδη ενταχθεί στο Πρόγραμμα ή έχουν μεταφερθεί σε αυτό και για τις οποίες η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου έχει παρέλθει, αυτές απεντάσσονται στην περίπτωση που ο δικαιούχος δεν κινήσει τη διαδικασία δημοπράτησης του φυσικού αντικειμένου, όπως αυτό περιγράφεται στην απόφαση ένταξης, έως τις 31.03.2022, εκτός εάν η καθυστέρηση οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, οπότε η σχετική προθεσμία παρατείνεται για τον απολύτως αναγκαίο χρόνο».

8. Στο άρθρο 11 προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής:

«4. Σε περίπτωση ένταξης πράξης σε άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο (ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας κ.ά.)η πράξη απεντάσσεται και η δανειακή σύμβαση τροποποιείται αντιστοίχως με έκτακτη απόσβεση του μη εκταμιευμένου υπολοίπου, ώστε το τελικό ποσό δανειοδότησης να περιορίζεται στο ποσό που έχει εκταμιευθεί μέχρι την απένταξη της πράξης. Κάθε είδους έξοδα και λοιπές δαπάνες συνομολόγησης και εξόφλησης του δανείου εξακολουθούν να βαρύνουν το ΠΔΕ».

9. Η παρ. 2 του άρθρου 14 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Στη βάση των εκθέσεων κλεισίματος των πράξεων καθώς και των πορισμάτων των πιθανών ελέγχων, η ΕΥΔΕ ΥΠΕΣ συντάσσει την τελική έκθεση κλεισίματος. Κατόπιν εισήγησης της ΕΥΔΕ ΥΠΕΣ, ο Υπουργός Εσωτερικών εκδίδει τη σχετική απόφαση ολοκλήρωσης της πράξης».

10. Η παρ. 3 του άρθρου 14 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Η απόφαση ολοκλήρωσης της πράξης αποστέλλεται στο ΤΠΔ, κοινοποιείται στη Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής του ΥΠΕΣ και αποτελεί αποδέσμευση του δικαιούχου από κάθε υποχρέωση αποπληρωμής του, η οποία βαρύνει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με την επιφύλαξη της παρ. 6 του άρθρου 10 της παρούσας.»

Άρθρο 2

Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ’ αρ. 22766/09.04.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ΟΤΑ α' και β' βαθμού, συνδέσμων Δήμων και Νομικών Προσώπων ΟΤΑ: Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντώνης Τρίτσης”» (Β' 1386).

Άρθρο 3

Η παρούσα απόφαση καταλαμβάνει τις προτάσεις (αιτήσεις ένταξης) που έχουν ήδη υποβληθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος και δεν έχουν ενταχθεί ακόμη σε αυτό, καθώς και το σύνολο των προσκλήσεων που έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας ή πρόκειται να εκδοθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος.

Άρθρο 4

Η έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να αναρτηθεί στο διαδίκτυο («Πρόγραμμα Διαύγεια») και δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 25 Νοεμβρίου 2021

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

Υγείας
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ

Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ

Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Επικρατείας
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!