Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Εργασίας

Φ.51220/76359/2021 Άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας και διασυνοριακής μεταφοράς των Ιδρυμάτων Επαγγελματικών Συνταξιοδοτικών Παροχών (Ι.Ε.Σ.Π.) και λεπτομέρειες εφαρμογής των άρθρων 10 και 11 του ν. 4680/2020.

Αριθμ. Φ.51220/76359

ΦΕΚ B’ 5063/02.11.2021

Άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας και διασυνοριακής μεταφοράς των Ιδρυμάτων Επαγγελματικών Συνταξιοδοτικών Παροχών (Ι.Ε.Σ.Π.) και λεπτομέρειες εφαρμογής των άρθρων 10 και 11 του ν. 4680/2020.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τα άρθρα 10 και 11 του ν. 4680/2020 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016 για τις δραστηριότητες και την εποπτεία των Ιδρυμάτων Επαγγελματικών Συνταξιοδοτικών Παροχών (Ι.Ε.Σ.Π.) και άλλες διατάξεις» (Α’ 72).

2. Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 13 και της παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133), σε συνδυασμό με το άρθρο 90 του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α’ 98).

3. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

4. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

5. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).

6. Την υπ’ αρ. 71672/27-9-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παναγιώτη Τσακλόγλου» (Β’ 4443).

7. Τη σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, όπως διατυπώθηκε με το υπ’ αρ. οικ.233/16-6-2021 έγγραφό της.

8. Τη σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, όπως διατυπώθηκε με την υπ’ αρ. 2/922/19-7-2021 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της.

9. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Αντικείμενο

Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι ο καθορισμός των στοιχείων που πρέπει να παρέχονται από τα Ι.Ε.Σ.Π.-T.E.A. στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατά την υποβολή της αίτησης για άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας και διασυνοριακής μεταφοράς, του τρόπου εποπτείας των Ι.Ε.Σ.Π. που ασκούν διασυνοριακή δραστηριότητα στην ημεδαπή καθώς και της διαδικασίας έγκρισης διασυνοριακής μεταφοράς.

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για τους σκοπούς των διατάξεων της παρούσας απόφασης νοούνται ως:

1. α) «Ίδρυμα Επαγγελματικών Συνταξιοδοτικών Παροχών», εφεξής Ι.Ε.Σ.Π.: το ίδρυμα, το οποίο λειτουργεί, ανεξαρτήτως της νομικής του μορφής, σε κεφαλαιοποιητική βάση και ιδρύεται, ξεχωριστά από οποιαδήποτε χρηματοδοτούσα επιχείρηση ή επαγγελματική ένωση, με στόχο να χορηγεί συνταξιοδοτικές παροχές στο πλαίσιο μιας επαγγελματικής δραστηριότητας, με βάση συμφωνία ή σύμβαση, η οποία έχει συναφθεί:

αα) μεμονωμένα ή συλλογικά μεταξύ εργοδότη(-ών) και εργαζομένου(-ων) ή των αντίστοιχων εκπροσώπων τους, ή

αβ) με ελεύθερους επαγγελματίες, μεμονωμένα ή συλλογικά, κατά το δίκαιο του κράτους - μέλους καταγωγής και του κράτους - μέλους υποδοχής, και το οποίο αναπτύσσει δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με τον ανωτέρω στόχο.

β) «Ιδρύματα Επαγγελματικών Συνταξιοδοτικών Παροχών - Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης», εφεξής Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.: τα Ι.Ε.Σ.Π., τα οποία ιδρύονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 3029/2002 (Α’ 160).

2. «Συνταξιοδοτικό καθεστώς»: η σύμβαση, η συμφωνία, το έγγραφο καταπιστεύματος (trust deed) και οι κανόνες που καθορίζουν ποιες συνταξιοδοτικές παροχές χορηγούνται και υπό ποιους όρους.

3. «Συνταξιοδοτικές παροχές»: οι παροχές που καταβάλλονται με γνώμονα τη συνταξιοδότηση ή την αναμονή για τη συνταξιοδότηση ή, εφόσον είναι συμπληρωματικές των εν λόγω συνταξιοδοτικών παροχών και παρέχονται επικουρικά, υπό μορφή πληρωμών σε περίπτωση θανάτου, αναπηρίας ή παύσης της απασχόλησης ή υπό μορφή καταβολής ενισχύσεων ή παροχής υπηρεσιών σε περίπτωση ασθενείας, ένδειας ή θανάτου. Προκειμένου να διευκολύνεται η οικονομική ασφάλεια κατά τη σύνταξη, οι παροχές αυτές μπορούν να λαμβάνουν τη μορφή πληρωμών εφ’ όρου ζωής, πληρωμών για προσωρινό χρονικό διάστημα, εφάπαξ ποσού ή οιουδήποτε συνδυασμού αυτών.

4. «Χρηματοδοτούσα επιχείρηση»: οποιαδήποτε επιχείρηση ή άλλος φορέας, ανεξαρτήτως του εάν περιλαμβάνει ή απαρτίζεται από ένα ή περισσότερα νομικά ή φυσικά πρόσωπα, που ενεργεί υπό την ιδιότητα εργοδότη ή ελεύθερου επαγγελματία ή οποιουδήποτε συνδυασμού αυτών και προσφέρει συνταξιοδοτικό καθεστώς ή καταβάλλει εισφορές σε Ι.Ε.Σ.Π.

5. «Αρμόδια αρχή»: Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η Εθνική Αναλογιστική Αρχή και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

6. «Κράτος - μέλος καταγωγής»: το κράτος - μέλος, στο οποίο έχει καταχωριστεί ή εγκριθεί το Ι.Ε.Σ.Π. και στο οποίο βρίσκεται το κύριο διοικητικό του κατάστημα, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4680/2020 (Α’ 72).

7. «Κράτος - μέλος υποδοχής»: το κράτος - μέλος, του οποίου η κοινωνική και εργατική νομοθεσία σχετικά με τα επαγγελματικά συνταξιοδοτικά καθεστώτα διέπει τις σχέσεις μεταξύ χρηματοδοτούσας επιχείρησης και μελών ή δικαιούχων.

8. «Μεταφέρον Ι.Ε.Σ.Π.»: Ι.Ε.Σ.Π., το οποίο μεταφέρει, πλήρως ή εν μέρει, τις τεχνικές προβλέψεις και άλλες υποχρεώσεις και δικαιώματα ενός συνταξιοδοτικού καθεστώτος, καθώς και τα αντίστοιχα στοιχεία ενεργητικού ή ισοδύναμο χρηματικό ποσό, σε Ι.Ε.Σ.Π. που έχει καταχωριστεί ή εγκριθεί σε άλλο Κράτος - Μέλος.

9. «Παραλαμβάνον Ι.Ε.Σ.Π.»: Ι.Ε.Σ.Π., το οποίο παραλαμβάνει, πλήρως ή εν μέρει, τις τεχνικές προβλέψεις και άλλες υποχρεώσεις και δικαιώματα ενός συνταξιοδοτικού καθεστώτος, καθώς και τα αντίστοιχα στοιχεία ενεργητικού ή ισοδύναμο χρηματικό ποσό, από Ι.Ε.Σ.Π. που έχει καταχωριστεί ή εγκριθεί σε άλλο Κράτος - Μέλος.

10. «Διασυνοριακή δραστηριότητα»: η διαχείριση συνταξιοδοτικού καθεστώτος, στο οποίο η σχέση μεταξύ της χρηματοδοτούσας επιχείρησης και των ενδιαφερομένων μελών και δικαιούχων διέπεται από τη σχετική με τον τομέα των επαγγελματικών συνταξιοδοτικών καθεστώτων κοινωνική και εργατική νομοθεσία άλλου κράτους - μέλους από το κράτος - μέλος καταγωγής.

Άρθρο 3

Άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.

Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται, όταν η Ελλάδα είναι Κράτος - Μέλος καταγωγής.

1. Το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. που επιθυμεί να δεχθεί χρηματοδότηση από επιχείρηση εγκατεστημένη σε άλλο Κράτος - Μέλος, υποβάλλει σχετική αίτηση στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στην οποία περιλαμβάνονται οι κάτωθι πληροφορίες:

α) το όνομα του Κράτους - Μέλους ή των Κρατών - Μελών υποδοχής, που προσδιορίζεται κατά περίπτωση από τη χρηματοδοτούσα επιχείρηση,

β) η επωνυμία και ο τόπος εγκατάστασης του κύριου διοικητικού καταστήματος της χρηματοδοτούσας επιχείρησης,

γ) τα κύρια χαρακτηριστικά του συνταξιοδοτικού καθεστώτος που θα διαχειριστεί το Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α. για λογαριασμό της χρηματοδοτούσας επιχείρησης.

Οι ανωτέρω πληροφορίες εξειδικεύονται στο πρώτο μέρος (Μέρος 1) του πρότυπου πίνακα του Παραρτήματος A, το οποίο υποβάλλεται, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.

2. Το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. υποβάλλει, ταυτόχρονα με τη γνωστοποίηση της πρόθεσης για άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας, τις πληροφορίες που περιλαμβάνονται στο δεύτερο μέρος (Μέρος 2) του πρότυπου πίνακα του Παραρτήματος Α, μαζί με τα αναφερόμενα σε αυτόν συνοδευτικά έγγραφα.

Η γνωστοποίηση θεωρείται πλήρης μόνο εάν περιέχει όλες τις πληροφορίες που αναφέρονται στο Παράρτημα Α, η δε τρίμηνη προθεσμία για την αξιολόγηση άρχεται από την ημερομηνία παραλαβής του συνόλου των πληροφοριών.

3. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων διαβιβάζει, εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών, την αίτηση του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α και όλα τα συνοδευτικά έγγραφα στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή και στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

4. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφού λάβει από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την επιβεβαίωση για την πληρότητα των υποβληθέντων στοιχείων, ενημερώνει εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. για την έναρξη της προθεσμίας των τριών (3) μηνών που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 4680/2020 (Α’ 72).

5. Η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή αξιολογεί, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία:

α) τη διοικητική δομή του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., σύμφωνα με το οργανόγραμμά του, το οποίο ενσωματώνεται και αναλύεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας,

β) τις εξωτερικές αναθέσεις βασικών λειτουργιών και των άλλων δραστηριοτήτων του Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α.,

γ) την οικονομική κατάσταση του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα υποβληθέντα στοιχεία, όπως χρηματοοικονομικές καταστάσεις και εκθέσεις, αναλογιστική έκθεση, επικαιροποιημένη δήλωση αρχών επενδυτικής πολιτικής, πίνακα επενδύσεων του τελευταίου τριμήνου, τελευταία έκθεση διαχείρισης κινδύνων, έκθεση για τη σχέση των περιουσιακών στοιχείων του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. προς τις υποχρεώσεις του,

δ) τις απαιτήσεις για ικανότητα και εμπειρία καθώς και τα επαγγελματικά προσόντα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., των προσώπων που ασκούν πραγματικά τη διοίκησή του, των προσώπων που ασκούν τις βασικές λειτουργίες και των μελών της Επενδυτικής Επιτροπής, σε συνάρτηση με την προτεινόμενη διασυνοριακή δραστηριότητα.

6. Κατά την αξιολόγηση της επιδιωκόμενης διασυνοριακής δραστηριότητας, η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή, με βάση τις πληροφορίες που υποβλήθηκαν από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., λαμβάνει υπόψη τα κάτωθι:

α) το στόχο της προληπτικής εποπτείας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4680/2020 (Α’ 72), ήτοι την προστασία των δικαιωμάτων των μελών και των δικαιούχων και τη διασφάλιση της σταθερότητας και της αξιοπιστίας του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.,

β) τις απαιτήσεις που θέτει ο ν. 4680/2020 (Α’ 72) και η κείμενη νομοθεσία αναφορικά με τη διοικητική διάρθρωση και την οικονομική κατάσταση του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α, καθώς και τη φήμη, την εμπειρία και τα επαγγελματικά προσόντα των προσώπων που αναφέρονται στην παρ. 5,

γ) τις απαιτήσεις που θέτουν οι διατάξεις των άρθρων 31 έως 34 του ν. 4680/2020 (Α’ 72) αναφορικά με το διορισμό διαχειριστή επενδύσεων και θεματοφύλακα, καθώς και τις απαιτήσεις πληροφόρησης των άρθρων 35 έως 43 του ν. 4680/2020 (Α’ 72),

δ) το μέγεθος, τη φύση, την κλίμακα και την πολυπλοκότητα της επιδιωκόμενης διασυνοριακής δραστηριότητας,

ε) την τήρηση της τρίμηνης προθεσμίας της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 4680/2020 (Α’ 72).

7. Η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή δύναται να ζητήσει από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. περαιτέρω πληροφορίες, όπως αυτές αναφέρονται στο άρθρο 49 του ν. 4680/2020 (Α’ 72).

Όταν η αρμόδια αρχή ζητά, στο πλαίσιο αξιολόγησης της επιδιωκόμενης δραστηριότητας, από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. περαιτέρω πληροφορίες ή έγγραφα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 49 του ν. 4680/2020 (Α’ 72):

α) προσδιορίζει τις αιτούμενες πληροφορίες ή έγγραφα,

β) ορίζει σαφείς προθεσμίες για τη διαβίβαση των αιτούμενων πληροφοριών,

γ) ενημερώνει το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. ότι, εάν δεν λάβει τις απαιτούμενες πληροφορίες ή έγγραφα εντός της ορισμένης προθεσμίας της ανωτέρω περ. β), δεν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα εκδώσει απορριπτική απόφαση.

8. Η Εθνική Αναλογιστική Αρχή και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, το αργότερο δέκα (10) ημέρες πριν τη λήξη της τρίμηνης προθεσμίας, αποστέλλουν στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τη γνώμη τους σχετικά με την αξιολόγηση της αίτησης του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. για άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας.

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, εντός της προβλεπόμενης τρίμηνης προθεσμίας, εκδίδει αιτιολογημένη απορριπτική απόφαση για την άσκηση της αιτούμενης διασυνοριακής δραστηριότητας ή κοινοποιεί τις πληροφορίες της παρ. 1 στην αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής και ενημερώνει αρμοδίως το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.

Η μη κοινοποίηση των πληροφοριών ως αποτέλεσμα παράλειψης έκδοσης απόφασης επέχει θέση απορριπτικής απόφασης και, όπως και η απορριπτική απόφαση, υπόκεινται σε αίτηση ακύρωσης ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.

9. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κοινοποιεί στο Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. τις πληροφορίες που λαμβάνει από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής σχετικά με τις απαιτήσεις της κοινωνικής και εργατικής νομοθεσίας, οι οποίες πρέπει να πληρούνται από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. κατά τη διαχείριση του συνταξιοδοτικού καθεστώτος που χρηματοδοτείται από την επιχείρηση του Κράτους - Μέλους υποδοχής, τις απαιτήσεις παροχής πληροφοριών του κράτους αυτού, οι οποίες ισχύουν για τη διασυνοριακή δραστηριότητα, καθώς και τις απαιτήσεις για το διορισμό θεματοφύλακα.

10. Το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. μπορεί να αρχίσει να ασκεί διασυνοριακή δραστηριότητα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κοινωνικής και εργατικής νομοθεσίας του Κράτους - Μέλους υποδοχής στον τομέα των επαγγελματικών συνταξιοδοτικών καθεστώτων, τις απαιτήσεις παροχής πληροφοριών του εν λόγω κράτους, καθώς και τις απαιτήσεις για τον διορισμό θεματοφύλακα:

α) αφότου του κοινοποιηθούν οι πληροφορίες αυτές, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, ή

β) εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των έξι (6) εβδομάδων από την παραλαβή των πληροφοριών της παρ. 1 από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής.

11. Tο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά από γνώμη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, δύναται να ανταλλάσσει πληροφορίες με την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής, όταν έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές ή γεγονότα που μπορεί να επηρεάσουν το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. ή την άσκηση της διασυνοριακής δραστηριότητας στο Κράτος - Μέλος υποδοχής. Οι αλλαγές ή τα γεγονότα αφορούν κυρίως:

α) αλλαγές στις πληροφορίες που έχουν υποβληθεί από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης της διασυνοριακής δραστηριότητας,

β) γεγονότα που μπορούν να προκαλέσουν συνέπειες στη διασφάλιση των συνταξιοδοτικών παροχών ή στην προστασία των στοιχείων ενεργητικού του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. Στην περίπτωση αυτή, η κοινοποίηση πληροφοριών προληπτικής φύσης στην αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής εξετάζεται από την κατά περίπτωση αρμόδια αρχή, κατά τρόπο αναλογικό και εύλογο, και εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο για την άσκηση των προβλεπόμενων εποπτικών καθηκόντων από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής.

Οι περιπτώσεις κοινοποίησης πληροφοριών προληπτικής φύσης μπορεί να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:

α) ασυνέχεια ή σοβαρό κίνδυνο ασυνέχειας των δραστηριοτήτων του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.,

β) σημαντικές αλλαγές στη δομή του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.,

γ) ουσιαστικές αλλαγές στη συμμετοχή των μελών στο Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.,

δ) ασυνέχεια στην καταβολή εισφορών στο Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α.,

ε) πτώχευση ή εκκαθάριση της χρηματοδοτούσας επιχείρησης και

στ) σοβαρές δυσμενείς διαφοροποιήσεις στο χαρτοφυλάκιο επενδύσεων του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. ή άλλες διαπιστώσεις που έχουν επίδραση στην οικονομική του κατάσταση.

Κατά την άσκηση της προληπτικής εποπτείας, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ενημερώνει την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής για τυχόν κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στο Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. και που μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά τη λειτουργία του συνταξιοδοτικού καθεστώτος στο Κράτος - Μέλος υποδοχής.

12. Το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. υπόκειται σε συνεχή εποπτεία από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής όσον αφορά στη συμμόρφωση των δραστηριοτήτων του με τις απαιτήσεις της κοινωνικής και εργατικής νομοθεσίας, τις απαιτήσεις παροχής πληροφοριών του κράτους αυτού και τις απαιτήσεις για τον διορισμό θεματοφύλακα. Εφόσον κατά την εποπτεία αυτή προκύπτει μη ορθή εφαρμογή της εφαρμοστέας νομοθεσίας, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων λαμβάνει, σε συντονισμό με την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής, τα απαραίτητα μέτρα, για να διασφαλίσει ότι το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. θα παύσει τη διαπιστωθείσα παράβαση.

13. Το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. δύναται, πριν από την επίσημη γνωστοποίηση της πρόθεσής του να ασκήσει διασυνοριακή δραστηριότητα, να υποβάλει σχέδιο της γνωστοποίησης, ήτοι το Παράρτημα Α και τα συνοδευτικά έγγραφα, στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με σκοπό την πληρέστερη και ορθότερη προετοιμασία από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. της επίσημης αίτησης γνωστοποίησης.

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να επικοινωνεί και να ανταλλάσσει πληροφορίες με την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής, σχετικά με διατάξεις της κοινωνικής και εργατικής νομοθεσίας του Κράτους - Μέλους υποδοχής, τις οποίες πρέπει να τηρεί το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. κατά την άσκηση της διασυνοριακής δραστηριότητας και οι οποίες είναι πιθανό να έχουν αντίκτυπο στις απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την εκπλήρωση των εποπτικών καθηκόντων της αρμόδιας αρχής.

Η χρονική διάρκεια των διαδικασιών της παρούσας παραγράφου δεν μπορεί να υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες, με το πέρας των οποίων το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. δύναται να υποβάλλει τη γνωστοποίηση της πρόθεσης για άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας, όπως ορίζεται στις παρ. 1 και 2.

Άρθρο 4

Άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας Ι.Ε.Σ.Π. στην ελληνική επικράτεια

Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται όταν η Ελλάδα είναι Κράτος - Μέλος υποδοχής.

1. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφού λάβει από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής τις πληροφορίες σχετικά με την πρόθεση του Ι.Ε.Σ.Π. για άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας στην Ελλάδα, αποστέλλει, εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών, τη σχετική ενημέρωση στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή και στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

2. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ενημερώνει την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής, πριν το Ι.Ε.Σ.Π. αρχίσει να διαχειρίζεται συνταξιοδοτικό καθεστώς για χρηματοδοτούσα επιχείρηση που διαθέτει εγκατάσταση στην ημεδαπή, για τις εθνικές διατάξεις της κοινωνικής και εργατικής νομοθεσίας, για τις απαιτήσεις παροχής πληροφόρησης των άρθρων 35 έως 43 του ν. 4680/2020 (Α’ 72) καθώς και για τις απαιτήσεις για τον διορισμό θεματοφύλακα της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4680/2020 (Α’ 72).

Περαιτέρω, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, έπειτα από γνώμη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ενημερώνει την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής για τυχόν ασυμβατότητες των όρων του συνταξιοδοτικού καθεστώτος με τις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας.

Η ενημέρωση των προηγούμενων εδαφίων πραγματοποιείται εντός προθεσμίας έξι (6) εβδομάδων από την παραλαβή όλων των πληροφοριών που προβλέπονται στην παρ. 1 από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής.

3. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ενημερώνει την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής για κάθε σημαντική μεταβολή των διατάξεων της εθνικής εργατικής και κοινωνικής νομοθεσίας για την επαγγελματική ασφάλιση, που μπορεί να επηρεάσει τα χαρακτηριστικά συνταξιοδοτικού καθεστώτος του Ι.Ε.Σ.Π. που χρηματοδοτείται από επιχείρηση της ημεδαπής, για κάθε σημαντική μεταβολή των απαιτήσεων παροχής πληροφοριών που προβλέπονται από τα άρθρα 35 έως 43 του ν. 4680/2020 (Α’ 72), καθώς και για κάθε σημαντική μεταβολή των απαιτήσεων για τον διορισμό θεματοφύλακα, όπως αυτές προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4680/2020 (Α’ 72).

4. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι αρμόδιο για την εποπτεία των δραστηριοτήτων του Ι.Ε.Σ.Π., σύμφωνα με την ελληνική κοινωνική και εργατική νομοθεσία για την επαγγελματική ασφάλιση, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4680/2020 (Α’ 72) και η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή για κάθε εφαρμοστέα διάταξη σύμφωνα με τα άρθρα 35 έως 43 του ν. 4680/2020 (Α’ 72).

5. Στο πλαίσιο εφαρμογής των προβλεπόμενων στην παρ. 4 και της άσκησης συνεχούς εποπτείας, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων:

α) προβαίνει σε κάθε θεμιτή ενέργεια σε συνεργασία με την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, προκειμένου να διαπιστώσει ότι το Ι.Ε.Σ.Π. που ασκεί διασυνοριακή δραστηριότητα στην ημεδαπή τηρεί τις προβλεπόμενες απαιτήσεις,

β) δύναται να ζητά, είτε με δική του πρωτοβουλία είτε κατόπιν αιτήματος της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής ή της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής, σε περιοδική βάση ή κατά περίπτωση, πληροφορίες και στοιχεία σχετικά με το συνταξιοδοτικό καθεστώς που διαχειρίζεται το Ι.Ε.Σ.Π.

Εφόσον κατά την εποπτεία αυτή προκύψει μη ορθή εφαρμογή της εφαρμοστέας νομοθεσίας, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ενημερώνει πάραυτα την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων παρέχει κάθε δυνατή συνδρομή στην αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής, προκειμένου αυτή να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για τη συμμόρφωση του Ι.Ε.Σ.Π.

6. Στην περίπτωση που το Ι.Ε.Σ.Π. εξακολουθεί να παραβιάζει τις εφαρμοστέες διατάξεις της εθνικής κοινωνικής και εργατικής νομοθεσίας σχετικά με την επαγγελματική ασφάλιση ή τις απαιτήσεις παροχής πληροφοριών ή τις απαιτήσεις για τον διορισμό του θεματοφύλακα, παρά τη λήψη μέτρων από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής, ή στην περίπτωση που δεν έχουν ληφθεί τέτοια μέτρα, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να λάβει τα κατάλληλα μέτρα, αφού ενημερώσει την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής.

Εφόσον κριθεί απολύτως αναγκαίο, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά από γνώμη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, δύναται να απαγορεύσει στο Ι.Ε.Σ.Π. να λειτουργεί στην ημεδαπή για λογαριασμό της χρηματοδοτούσας επιχείρησης, εκδίδοντας σχετική απόφαση, η οποία κοινοποιείται στην αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής και στο Ι.Ε.Σ.Π.

Άρθρο 5

Διασυνοριακή μεταφορά σε Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.

Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται, όταν το παραλαμβάνον Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. είναι εγκεκριμένο στην Ελλάδα.

1. Το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., το οποίο πρόκειται να παραλάβει, πλήρως ή εν μέρει, τεχνικές προβλέψεις και άλλες υποχρεώσεις και δικαιώματα ενός συνταξιοδοτικού καθεστώτος, καθώς και τα αντίστοιχα στοιχεία ενεργητικού ή ισοδύναμα χρηματικά ποσά, από Ι.Ε.Σ.Π. που έχει καταχωριστεί ή εγκριθεί σε άλλο Κράτος - Μέλος, υποβάλλει σχετική αίτηση στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στην οποία περιλαμβάνονται οι ακόλουθες πληροφορίες:

α) έγγραφη συμφωνία μεταξύ του μεταφέροντος Ι.Ε.Σ.Π και του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α., στην οποία περιγράφονται οι όροι της μεταφοράς,

β) περιγραφή των κύριων χαρακτηριστικών του συνταξιοδοτικού καθεστώτος,

γ) περιγραφή των προς μεταφορά στοιχείων τεχνικών προβλέψεων, λοιπών υποχρεώσεων και πάσης φύσης δεσμεύσεων και δικαιωμάτων, και των αντίστοιχων περιουσιακών στοιχείων ή ισοδύναμου χρηματικού ποσού,

δ) η επωνυμία και ο τόπος των κύριων διοικητικών καταστημάτων του μεταφέροντος Ι.Ε.Σ.Π. και του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., και το Κράτος - Μέλος, στο οποίο είναι καταχωρισμένο ή εγκεκριμένο κάθε Ι.Ε.Σ.Π.,

ε) η επωνυμία της χρηματοδοτούσας επιχείρησης και ο τόπος, στον οποίο βρίσκεται το κύριο διοικητικό κατάστημα αυτής,

στ) αποδεικτικά στοιχεία της προηγούμενης έγκρισης από την πλειοψηφία των ενδιαφερομένων μελών και την πλειοψηφία των ενδιαφερομένων δικαιούχων ή, κατά περίπτωση, από την πλειοψηφία των εκπροσώπων τους, καθώς και τη χρηματοδοτούσα επιχείρηση, εφόσον υφίσταται,

ζ) τα ονόματα των Κρατών - Μελών, των οποίων η κοινωνική και εργατική νομοθεσία σχετικά με τα επαγγελματικά συνταξιοδοτικά καθεστώτα εφαρμόζεται στο συνταξιοδοτικό καθεστώς που αφορά, όταν η μεταφορά καταλήγει σε διασυνοριακή δραστηριότητα.

Οι ανωτέρω πληροφορίες εξειδικεύονται στο πρώτο μέρος (Μέρος 1) του πρότυπου πίνακα του Παραρτήματος Β, ο οποίος υποβάλλεται από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

2. Το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α υποβάλλει, ταυτόχρονα με τη γνωστοποίηση της πρόθεσης για άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας, τις πληροφορίες που περιλαμβάνονται στο δεύτερο μέρος (Μέρος 2) του πρότυπου πίνακα του Παραρτήματος Β, μαζί με τα αναφερόμενα σε αυτόν συνοδευτικά έγγραφα.

3. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων διαβιβάζει, εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών, την αίτηση και τα συνοδευτικά έγγραφα στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή και στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

4. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφού λάβει από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την επιβεβαίωση για την πληρότητα των υποβαλλόμενων στοιχείων, ενημερώνει εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. για την έναρξη της προθεσμίας των τριών (3) μηνών.

Η αίτηση θεωρείται πλήρης μόνο εάν περιέχει όλες τις πληροφορίες που αναφέρονται στο Παράρτημα Β, η δε τρίμηνη προθεσμία για την αξιολόγηση άρχεται από την ημερομηνία παραλαβής του συνόλου των πληροφοριών.

5. H πλήρης αίτηση του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α. διαβιβάζεται στην αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής του μεταφέροντος Ι.Ε.Σ.Π., χωρίς καθυστέρηση.

6. Η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή αξιολογεί μόνο εάν:

α) όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται στις παρ. 1 και 2 έχουν υποβληθεί από το παραλαμβάνον Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α.,

β) η διοικητική δομή, η οικονομική κατάσταση του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. και η υπόληψη ή τα επαγγελματικά προσόντα ή η πείρα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. και των προσώπων που ασκούν πραγματικά τη διοίκηση του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. είναι επαρκή για την ανάληψη της προτεινόμενης μεταφοράς,

γ) τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα των μελών και των δικαιούχων του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.ΠΤ.Ε.Α. και το μεταφερόμενο μέρος του καθεστώτος προστατεύονται επαρκώς κατά τη μεταφορά και μετά από αυτήν,

δ) οι τεχνικές προβλέψεις του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. είναι πλήρως χρηματοδοτημένες κατά την ημερομηνία της μεταφοράς, όταν η μεταφορά καταλήγει σε διασυνοριακή δραστηριότητα, και

ε) τα στοιχεία ενεργητικού που πρόκειται να μεταφερθούν είναι επαρκή και κατάλληλα για να καλύψουν τις τεχνικές προβλέψεις, τις λοιπές υποχρεώσεις και πάσης φύσης δεσμεύσεις και δικαιώματα προς μεταφορά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τα υποβαλλόμενα στοιχεία.

7. Ειδικότερα η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή αξιολογεί, μεταξύ άλλων:

α) τη διοικητική δομή του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., σύμφωνα με το οργανόγραμμά του, το οποίο ενσωματώνεται και αναλύεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας,

β) τις εξωτερικές αναθέσεις βασικών λειτουργιών και των άλλων δραστηριοτήτων του Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α.,

γ) την οικονομική κατάσταση του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα υποβληθέντα στοιχεία, όπως χρηματοοικονομικές καταστάσεις και εκθέσεις, αναλογιστική έκθεση, επικαιροποιημένη δήλωση αρχών επενδυτικής πολιτικής, πίνακα επενδύσεων, έκθεση διαχείρισης κινδύνων, έκθεση για τη σχέση των περιουσιακών στοιχείων του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. προς τις υποχρεώσεις του,

δ) τις απαιτήσεις για ικανότητα και εμπειρία καθώς και τα επαγγελματικά προσόντα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., των προσώπων που ασκούν πραγματικά τη διοίκησή του, των προσώπων που ασκούν τις βασικές λειτουργίες και των μελών της Επενδυτικής Επιτροπής.

8. Η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή δύναται να ζητήσει από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. περαιτέρω πληροφορίες που κρίνονται απαραίτητες για τη διαδικασία αξιολόγησης.

Οποιοδήποτε αίτημα παροχής από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. περαιτέρω πληροφοριών, που λαμβάνει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων από την αρμόδια αρχή του μεταφέροντος Ι.Ε.Σ.Π., διαβιβάζεται άμεσα στο Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.

Όταν η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή ζητά, στο πλαίσιο της αξιολόγησης της διασυνοριακής μεταφοράς, από το παραλαμβάνον Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. περαιτέρω πληροφορίες ή έγγραφα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 49 του ν. 4680/2020 (Α’ 72):

α) προσδιορίζει τις αιτούμενες πληροφορίες ή έγγραφα,

β) ορίζει σαφείς προθεσμίες για τη διαβίβαση των αιτούμενων πληροφοριών,

γ) ενημερώνει το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. ότι, εάν δεν λάβει τις απαιτούμενες πληροφορίες ή έγγραφα εντός της ορισμένης προθεσμίας της ανωτέρω περ. β), δεν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα εκδώσει απορριπτική απόφαση.

9. Κατά την αξιολόγηση της αίτησης του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή λαμβάνει υπόψη:

α) το στόχο της προληπτικής εποπτείας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4680/2020 (Α’ 72), ήτοι την προστασία των δικαιωμάτων των μελών και των δικαιούχων και τη διασφάλιση της σταθερότητας και της αξιοπιστίας των Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.,

β) τις απαιτήσεις της παρ. 6,

γ) όταν η μεταφορά καταλήγει σε διασυνοριακή δραστηριότητα, το μέγεθος, τη φύση, την κλίμακα και την πολυπλοκότητα της διασυνοριακής δραστηριότητας,

δ) την τήρηση της προβλεπόμενης τρίμηνης προθεσμίας.

10. Εντός διαστήματος τριών (3) μηνών από την παραλαβή της αίτησης της παρ. 1 το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφού λάβει προηγουμένως τη σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, καθώς και την έγκριση της αρμόδιας αρχής του Κράτους - Μέλους καταγωγής του μεταφέροντος Ι.Ε.Σ.Π., εκδίδει απόφαση έγκρισης ή αιτιολογημένη απορριπτική απόφαση επί της αιτούμενης μεταφοράς. Η απόφαση γνωστοποιείται στο Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α. εντός του χρονικού διαστήματος των τριών (3) μηνών.

Η απορριπτική απόφαση ή η παράλειψη έκδοσής της δύναται να προσβληθεί από το Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α. με αίτηση ακύρωσης ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.

11. Σε περίπτωση έγκρισης και εφόσον η μεταφορά καταλήγει σε διασυνοριακή δραστηριότητα, η εγκριτική απόφαση συνεπάγεται και την έγκριση της διασυνοριακής δραστηριότητας και δεν απαιτείται περαιτέρω διαδικασία από το παραλαμβάνον Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. Σε περίπτωση απόρριψης της αιτούμενης μεταφοράς και εφόσον το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. επιθυμεί την άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας, τότε υποβάλλει νέο αίτημα σύμφωνα με το άρθρο 3.

12. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ενημερώνει για την απόφαση, εντός δύο (2) εβδομάδων από τη λήψη της απόφασης, την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής του μεταφέροντος Ι.Ε.Σ.Π και το μεταφέρον Ι.Ε.Σ.Π.

13. Σε περίπτωση έγκρισης και εφόσον η μεταφορά καταλήγει σε διασυνοριακή δραστηριότητα, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κοινοποιεί στο Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. τις πληροφορίες που λαμβάνει από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής του μεταφέροντος Ι.Ε.Σ.Π. για τις διατάξεις της κοινωνικής και εργατικής νομοθεσίας του συνταξιοδοτικού καθεστώτος, οι οποίες πρέπει να τηρούνται κατά τη διαχείρισή του, για τις σχετικές απαιτήσεις παροχής πληροφοριών του κράτους αυτού καθώς και για τις απαιτήσεις διορισμού θεματοφύλακα, εφόσον υφίστανται.

Η κοινοποίηση των πληροφοριών του προηγούμενου εδαφίου στο Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. διενεργείται εντός μιας (1) εβδομάδας από την παραλαβή τους από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής του μεταφέροντος Ι.Ε.Σ.Π.

14. Η διασυνοριακή μεταφορά μπορεί να πραγματοποιηθεί μόλις το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. λάβει την απόφαση έγκρισης, όπως αναφέρεται στην παρ. 10, ή εάν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία διαβίβασης της απόφασης από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ήτοι μετά από τρεις (3) μήνες και επτά (7) εβδομάδες από την υποβολή της αίτησης της παρ. 1 από το παραλαμβάνον Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.

15. Εάν η μεταφορά καταλήγει σε άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α., εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 12 του άρθρου 3.

16. Το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. δύναται, πριν από την επίσημη αίτηση της διασυνοριακής μεταφοράς, να υποβάλει σχέδιο της αίτησης, ήτοι το Παράρτημα Β και τα συνοδευτικά έγγραφα, στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με σκοπό την πληρέστερη και ορθότερη προετοιμασία από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. της επίσημης αίτησης.

Σε περίπτωση που η διασυνοριακή μεταφορά καταλήγει σε διασυνοριακή δραστηριότητα, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να επικοινωνεί και να ανταλλάσσει πληροφορίες με την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους υποδοχής, σχετικά με διατάξεις της κοινωνικής και εργατικής νομοθεσίας του Κράτους - Μέλους υποδοχής, τις οποίες πρέπει να τηρεί το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. κατά την άσκηση της διασυνοριακής δραστηριότητας και οι οποίες είναι πιθανό να έχουν αντίκτυπο στις απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την εκπλήρωση των εποπτικών καθηκόντων της αρμόδιας αρχής.

Η χρονική διάρκεια των διαδικασιών της παρούσας παραγράφου δεν μπορεί να υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες, με το πέρας των οποίων το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. δύναται να υποβάλλει την αίτηση για διασυνοριακή μεταφορά, όπως ορίζεται στις παρ. 1 και 2.

Άρθρο 6

Διασυνοριακή μεταφορά από Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.

Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται στην περίπτωση που το μεταφέρον Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α είναι εγκεκριμένο στην Ελλάδα:

1. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων λαμβάνει από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π. την αίτηση σχετικά με τη παραλαβή, πλήρως ή εν μέρει, των τεχνικών προβλέψεων, των λοιπών υποχρεώσεων και των πάσης φύσης δεσμεύσεων και δικαιωμάτων ενός συνταξιοδοτικού καθεστώτος, καθώς και τα αντίστοιχα περιουσιακά στοιχεία ή ισοδύναμα χρηματικά ποσά, από το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων γνωστοποιεί, εντός οκτώ (8) εβδομάδων από την παραλαβή της αίτησης, στην αρμόδια αρχή του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων διαβιβάζει εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών την αίτηση στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή και στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

2. Η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή αξιολογεί μόνο εάν:

α) στην περίπτωση μερικής μεταφοράς τεχνικών προβλέψεων, λοιπών υποχρεώσεων και πάσης φύσης δεσμεύσεων και δικαιωμάτων, καθώς και των αντίστοιχων περιουσιακών στοιχείων ή ισοδύναμων χρηματικών ποσών του συνταξιοδοτικού καθεστώτος, τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα των μελών και των δικαιούχων του μέρους του καθεστώτος που δεν μεταφέρεται, είναι επαρκώς προστατευμένα,

β) τα ατομικά δικαιώματα των μελών και των δικαιούχων είναι τουλάχιστον τα ίδια μετά τη μεταφορά,

γ) τα περιουσιακά στοιχεία που αντιστοιχούν στο συνταξιοδοτικό καθεστώς που πρόκειται να μεταφερθεί είναι επαρκή και κατάλληλα για να καλύψουν τις υποχρεώσεις, τις τεχνικές προβλέψεις και άλλες υποχρεώσεις και δικαιώματα προς μεταφορά, σύμφωνα με τις εφαρμοστέες εθνικές διατάξεις.

3. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησης το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να ζητά, είτε με δική του πρωτοβουλία είτε κατόπιν αιτήματος της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής ή της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, από την αρμόδια αρχή του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π. περαιτέρω πληροφορίες. Αιτήματα παροχής περαιτέρω πληροφοριών της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς αποστέλλονται στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, προκειμένου να διαβιβασθούν στην αρμόδια αρχή του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.

Σε περίπτωση μερικής μεταφοράς, η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή δύναται να ζητά από το μεταφέρον Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α. όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την εφαρμογή της παρ. 2, σύμφωνα και με το άρθρο 49 του ν. 4680/2020 (Α’ 72).

4. Η Εθνική Αναλογιστική Αρχή και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, το αργότερο δέκα (10) ημέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας των οκτώ (8) εβδομάδων, αποστέλλουν στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τη σύμφωνη γνώμη τους σχετικά με την αξιολόγηση της αίτησης του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.

5. Κατά την αξιολόγηση της αίτησης του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π., η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή λαμβάνει υπόψη:

α) τον στόχο της προληπτικής εποπτείας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4680/2020 (Α’ 72), ήτοι την προστασία των δικαιωμάτων των μελών και των δικαιούχων και τη διασφάλιση της σταθερότητας και της αξιοπιστίας του Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α.,

β) τις απαιτήσεις της παρ. 2,

γ) την τήρηση της προβλεπόμενης προθεσμίας των οκτώ (8) εβδομάδων.

6. Όταν η μεταφορά καταλήγει σε διασυνοριακή δραστηριότητα, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ενημερώνει επίσης την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π. για τις διατάξεις της κοινωνικής και εργατικής νομοθεσίας σχετικά με την επαγγελματική ασφάλιση, οι οποίες πρέπει να τηρούνται κατά τη διαχείριση του μεταφερόμενου συνταξιοδοτικού καθεστώτος, για τις απαιτήσεις παροχής πληροφοριών, οι οποίες ισχύουν για τη διασυνοριακή δραστηριότητα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, καθώς και για τις απαιτήσεις διορισμού θεματοφύλακα, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4680/2020 (Α’ 72). Η γνωστοποίηση αυτή διενεργείται εντός επιπλέον τεσσάρων (4) εβδομάδων από τη λήψη της απόφασης περί έγκρισης της αιτούμενης μεταφοράς από την αρμόδια αρχή του Κράτους - Μέλους καταγωγής του παραλαμβάνοντος Ι.Ε.Σ.Π.

7. Εάν η μεταφορά καταλήγει σε άσκηση διασυνοριακής δραστηριότητας του Ι.Ε.Σ.Π. στην ελληνική επικράτεια, τότε εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 3, 4, 5 και 6 του άρθρου 4.

Άρθρο 7

Υποχρεώσεις Ενημέρωσης

1. Το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. ενημερώνει άμεσα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την ημερομηνία έναρξης ή λήξης της διασυνοριακής δραστηριότητας καθώς και για οποιοδήποτε αίτημα τερματισμού της διασυνοριακής δραστηριότητας.

2. Σε περίπτωση διασυνοριακής μεταφοράς σε Ι.Ε.Σ.Π.Τ.Ε.Α., το παραλαμβάνον Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. ενημερώνει άμεσα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την ουσιαστική εφαρμογή της μεταφοράς και την ταυτόχρονη έναρξη της διασυνοριακής δραστηριότητας, εφόσον η μεταφορά καταλήγει σε διασυνοριακή δραστηριότητα.

3. Στο Μητρώο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καταχωρίζεται το κράτος - μέλος υποδοχής, στο οποίο το Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. ασκεί διασυνοριακή δραστηριότητα.

4. Οι πληροφορίες σχετικά με την πραγματοποίηση της μεταφοράς καθώς και την ημερομηνία έναρξης ή λήξης της διασυνοριακής δραστηριότητας κοινοποιούνται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στην Ε.Ι.Ο.Ρ.Α., ήτοι στην Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (Ε.Α.Α.Ε.Σ.).

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 7 Οκτωβρίου 2021

Ο Υφυπουργός

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!