Υ.Α. 68225 ΕΞ 2021 Τροποποίηση της υπό στοιχεία 127519 ΕΞ 2020/6-11-2020 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός των θεμάτων λειτουργίας της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών» (Β΄4939).
Αριθμ. 68225 ΕΞ 2021
ΦΕΚ B’ 2666/23.06.2021
Τροποποίηση της υπό στοιχεία 127519 ΕΞ 2020/6-11-2020 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός των θεμάτων λειτουργίας της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών» (Β΄4939).
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Της παρ. 11 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020 «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/1852, (ΕΕ) 2018/822, (ΕΕ) 2020/876, (ΕΕ)2016/1164, (ΕΕ) 2018/1910 και (ΕΕ) 2019/475, συνεισφορά Δημοσίου για την αποπληρωμή δανείων πληγέντων δανειοληπτών λόγω των δυσμενών συνεπειών της νόσου COVID-19 και άλλες διατάξεις» (Α΄148), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 40 του ν. 4797/2021 (Α΄ 66),
β) της περ. ε) της παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ)-δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α΄143),
γ) των άρθρων 76 και 77 του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις (Α΄184),
δ) της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α΄131),
ε) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α΄ 133),
στ) του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 181),
ζ) του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005 - Α΄ 98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133),
η) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α 121 και Α΄126 Διορθώσεις Σφαλμάτων),
θ) του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α΄ 123),
ι) της υπ’ αρ. 339/18-7-2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Απόστολο Βεσυρόπουλο» (Β΄3051),
ια) της υπό στοιχεία 93995ΕΞ 2019/30-8-2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση καθηκόντων μετακλητής Γενικής Γραμματέως της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών, στην Αθηνά Καλύβα του Κωνσταντίνου (ΥΟΔΔ 670).
2. α) Την υπό στοιχεία 127519 ΕΞ 2020/6-11-2020 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός των θεμάτων λειτουργίας της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών» (Β΄4939).
β) Την υπό στοιχεία 148348 ΕΞ 2020/28-12-2020 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Παράταση προθεσμιών εξέτασης αιτήσεων εξώδικης επίλυσης φορολογικών διαφορών της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών του άρθρου 16 του ν. 4714/2020 (Α΄148)» (Β΄5825, ΑΔΑ: Ψ413Η-ΕΒΦ), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 37414 ΕΞ 2021/29-3-2021 (Β΄1227, ΑΔΑ: ΨΒΣ6Η-ΑΔ3), όμοια.
3. Την υπό στοιχεία 65229 ΕΞ 2021/2-6-2021 εισήγηση της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών.
4. Τα από 13-5-2021 και 25-5-2021 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τη Διεύθυνση Φορολογικής Πολιτικής.
5. Την ανάγκη τροποποίησης της εν θέματι απόφασης και ειδικότερα των άρθρων 5, 6, 7 και
6. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Οικονομικών, αποφασίζουμε:
Ι. Τροποποιούμε την υπό στοιχεία 127519 ΕΞ 2020/ 6-11-2020 (Β΄4939) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ως εξής:
1. Επί του άρθρου 5:
α) Στο τέλος της περίπτωσης ε) του έκτου εδαφίου του άρθρου 5, προστίθεται εδάφιο, ως εξής:
«…,γενικώς, δυνάμει της παρ. 8 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020».
β) Το ένατο εδάφιο του ίδιου άρθρου αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Ο αιτών δύναται να προβάλλει περισσότερους του ενός από τους ισχυρισμούς των περ. α) έως δ)».
γ) Μετά το ένατο εδάφιο προστίθεται νέο εδάφιο, ως εξής:
«Εφόσον εις βάρος του αιτούντος έχουν επιβληθεί και πρόσθετοι φόροι, τόκοι, προσαυξήσεις και πρόστιμα, λογίζεται ότι στο αίτημα εξώδικης επίλυσης της φορολογικής διαφοράς εμπεριέχεται και αίτημα για μείωσή τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020».
δ) Η περίπτωση (γ) του δέκατου εδάφιου του ίδιου άρθρου αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«γ) το δικόγραφο του εκκρεμούς ένδικου βοηθήματος ή μέσου και όλα τα δικόγραφα των προηγούμενων σταδίων της υπόθεσης».
ε) Στην περίπτωση (στ) του δέκατου εδαφίου του ίδιου άρθρου διαγράφεται το τελευταίο εδάφιο.
στ) Το προτελευταίο εδάφιο του ίδιου άρθρου αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Το ηλεκτρονικό σύστημα της Επιτροπής επιτρέπει την υποβολή των συμπληρωματικών της αίτησης εγγράφων, μέχρι την ημερομηνία χρέωσης της υπόθεσης σε Τμήμα».
2. Επί του άρθρου 6: Το όγδοο εδάφιο του άρθρου 6, αντικαθίσταται ως εξής:
«Σε κάθε περίπτωση, ο εισηγητής υπολογίζει, ανά χρήση και ανά φορολογία, τα ποσά του κύριου φόρου, των πρόσθετων φόρων, των τόκων, των προσαυξήσεων και των προστίμων, τα οποία περιλαμβάνονται στο σώμα της πρότασης που υποβάλλει η Επιτροπή στον αιτούντα».
3. Επί του άρθρου 7:
α) Το έκτο εδάφιο του άρθρου 7 τροποποιείται ως ακολούθως:
«Αν προβάλλεται ο ισχυρισμός του εδαφίου ε' της παρ. 4 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020, το αίτημα γίνεται δεκτό».
β) Το τελευταίο εδάφιο του ίδιου άρθρου τροποποιείται ως ακολούθως:
«Η πρόταση της Επιτροπής κοινοποιείται στον αιτούντα, από τη γραμματεία της Επιτροπής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 4174/2013 και αυτός δύναται να την αποδεχθεί εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την κοινοποίησή της».
II. Αντικαθιστούμε το άρθρο 9 της εν θέματι απόφασης ως εξής:
«Ο αιτών δύναται να αποδεχθεί την πρόταση της Επιτροπής, εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την κοινοποίησή της, υπογράφοντας ο ίδιος στην περίπτωση φυσικού προσώπου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτού στην περίπτωση νομικού προσώπου και αναρτώντας στον ιστότοπο www.eefdd.gr, σαρωμένο αντίγραφο της πρότασης της Επιτροπής, στο οποίο έχει θέσει την υπογραφή του, με θεώρηση του γνησίου αυτής, έως την εκπνοή της πέμπτης (5ης) εργάσιμης ημέρας από την ηλεκτρονική κοινοποίηση σε αυτόν της ως άνω πρότασης.
Ο αιτών κατά το χρονικό σημείο της υπογραφής της πρότασης, επιλέγει και τον επιθυμητό αριθμό δόσεων. Ο αριθμός των δόσεων είναι ίδιος, τόσο για την καταβολή του κύριου φόρου όσο και για την καταβολή των πρόσθετων φόρων, τόκων, προσαυξήσεων και προστίμων.
Σε περίπτωση αποστολής στην Επιτροπή οποιουδήποτε άλλου εγγράφου, πλην της κατά τα ανωτέρω καθολικής και ανεπιφύλακτης αποδοχής, τούτο δεν λαμβάνεται υπόψη και θεωρείται ότι η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή.
Εφ' όσον χωρήσει εμπρόθεσμη αποδοχή της πρότασης, συντάσσεται σύμφωνα με αυτήν αμελλητί, με επιμέλεια του οριζόμενου από τον Πρόεδρο του Τμήματος Μέλους της Επιτροπής, σχετικό πρακτικό εξώδικης επίλυσης. Τα πρακτικό εξώδικης επίλυσης κοινοποιείται στον αιτούντα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 4174/2013 (Α΄170) και δημοσιεύεται χωρίς αναφορά ονομάτων. Σε περίπτωση μη αποδοχής από τον αιτούντα της πρότασης της Επιτροπής, συντάσσεται πρακτικό ματαίωσης της εξώδικης επίλυσης.
Το πρακτικό εξώδικης επίλυσης είναι εκτελεστός τίτλος κατά την έννοια του άρθρου 45 του ν. 4174/2013 (Α΄ 170) και το αναγραφόμενο σε αυτό ποσό βεβαιώνεται ως δημόσιο έσοδο, ενώ η αρχική βεβαίωση διαγράφεται.
Η διαγραφή της αρχικής βεβαίωσης συνεπάγεται την αναστολή της προθεσμίας παραγραφής του αρχικού τίτλου βεβαίωσης έως την ολοσχερή εξόφληση της οφειλής που προκύπτει από το πρακτικό.
Ο αιτών υποχρεούται να αναρτήσει το αποδεικτικό περί της κατ' άρθρο 16 παρ. 7 του ν. 4714/2020 (Α΄170) καταβολής του τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%) του κύριου φόρου που οφείλεται ή ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) σε περίπτωση αυτοτελών προστίμων, στον ιστότοπο www.eefdd.gr, εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την καταβολή του.
Ποσά που έχουν καταβληθεί έναντι του κύριου φόρου ή του αυτοτελούς προστίμου συνυπολογίζονται κατά τον προσδιορισμό του ποσοστού του τριάντα τοις εκατό (30%) ή του ποσοστού είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) αντίστοιχα.
Η καταβολή του ποσού του κύριου φόρου ή του αυτοτελούς προστίμου, το οποίο προκύπτει από τον συμβιβασμό μετά από την αφαίρεση του ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του κύριου φόρου ή είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των αυτοτελών προστίμων, πραγματοποιείται σε 1 έως 24 δόσεις χωρίς να ισχύουν επ’ αυτών τα αναγραφόμενα στον πίνακα της παρ. 8 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020 ποσοστά έκπτωσης. Σε περίπτωση προβολής του ισχυρισμού της περ. ε) της παρ. 4, του άρθρου 16 του ν. 4714/2020 η καταβολή αποκλειστικά των αναλογούντων προσθέτων φόρων, τόκων, προσαυξήσεων και προστίμων πραγματοποιείται με κλιμακούμενο ποσοστό έκπτωσης, αναλόγως προς τον αριθμό των δόσεων που έχει επιλέξει ο φορολογούμενος.
Η καταβολή των ανωτέρω δόσεων δεν επιβαρύνεται με τόκο, τέλος χαρτοσήμου ή οποιοδήποτε άλλο ποσό. Ποσά που έχουν καταβληθεί έναντι του κύριου φόρου, των πρόσθετων φόρων, των τόκων, των προσαυξήσεων και των προστίμων συνυπολογίζονται.
Το ποσό του συμβιβασμού δεν δύναται να υπαχθεί σε άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής.
Οι Γραμματείς της Επιτροπής ενημερώνουν αμελλητί, ηλεκτρονικά, το Συμβούλιο της Επικρατείας ή το αρμόδιο Τακτικό Διοικητικό Δικαστήριο για την έκδοση του πρακτικού επίλυσης ή ματαίωσης στην ηλεκτρονική διεύθυνση που αναγράφεται στο πιστοποιητικό της περ. στ' του άρθρου 5, άλλως εγχάρτως, εφόσον απαιτείται.
Εάν δεν καταβληθεί ποσοστό τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%) του κύριου φόρου που οφείλεται, ή ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) σε περίπτωση αυτοτελών προστίμων, εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών από την κοινοποίησή του πρακτικού επίλυσης , και δεν χωρήσει νομίμως η εξόφληση του συνόλου αυτού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020, καθώς και εάν δεν καταβληθούν δύο (2) συνεχόμενες μηνιαίες δόσεις ή καθυστερήσει η καταβολή των δύο (2) τελευταίων δόσεων για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, ο συμβιβασμός ανατρέπεται αναδρομικά, θεωρείται ότι δεν επήλθε ποτέ και τυχόν καταβληθέντα ποσά θεωρούνται ότι καταβλήθηκαν έναντι οφειλής του αρχικού τίτλου, ο οποίος βεβαιώνεται εκ νέου ως δημόσιο έσοδο.
Σιωπηρή απόρριψη αίτησης που εκκρεμεί ενώπιον της Επιτροπής, δεν χωρεί πριν την παρέλευση της ημερομηνίας, της παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020, όπως έχει τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία 148348 ΕΞ 2020/28.12.2020 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών (Β΄5825). Με πράξεις του Γενικού Προϊσταμένου ενημερώνονται τα δικαστήρια, στα οποία εκκρεμούν υποθέσεις περί των αιτήσεων που δεν εξετάστηκαν μέχρι την ημερομηνία που ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020, όπως έχει τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία 148348 ΕΞ 2020/28.12.2020 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών (Β΄5825)».
IΙΙ. Ως εκ τούτου τα άρθρα 5,6,7 του διατακτικού της τροποποιούμενης απόφασης, διαμορφώνονται ως εξής:
«Άρθρο 5
Αίτηση Εξώδικης Επίλυσης της Φορολογικής Διαφοράς
Ο διάδικος φορολογούμενος σε εκκρεμείς ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων διαφορές από πράξη επιβολής φόρου ή προστίμου κατά τη φορολογική νομοθεσία μπορεί να υποβάλει αίτηση ενώπιον της Επιτροπής με αίτημα την εξώδικη επίλυση της διαφοράς, με τους όρους και τις προϋποθέσεις, που αναφέρονται στην παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020.
Η αίτηση υποβάλλεται, αποκλειστικά ηλεκτρονικά, στον ιστότοπο www.eefdd.gr έως την ημερομηνία που ορίζεται στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020 και λαμβάνει ηλεκτρονικά αριθμό φακέλου. Ο αιτών λαμβάνει ειδοποίηση ηλεκτρονικά για την καταχώρηση της αίτησής του και δύναται να παρακολουθεί την πορεία της στον ως άνω ιστότοπο. Οι Γραμματείς της Επιτροπής, αμελλητί, ενημερώνουν ηλεκτρονικά το Συμβούλιο της Επικρατείας ή το αρμόδιο Τακτικό Διοικητικό Δικαστήριο περί της υποβολής της αίτησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση που αναγράφεται στο πιστοποιητικό της περ. στ΄ του παρόντος άρθρου, άλλως εγχάρτως, εφόσον απαιτείται.
Η αίτηση υπογράφεται από δικηγόρο και αναφέρει το όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, αριθμό φορολογικού μητρώου, την ηλεκτρονική διεύθυνση και την ακριβή διεύθυνση της κατοικίας του φορολογουμένου του νόμιμου αντιπροσώπου του και του αντικλήτου του, εφόσον έχει ορισθεί, αν υποβάλλεται δε από νομικό πρόσωπο, ένωση προσώπων ή ομάδα περιουσίας, την επωνυμία και την έδρα τους, τον αριθμό φορολογικού μητρώου, καθώς και το όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, αριθμό φορολογικού μητρώου, ηλεκτρονική διεύθυνση και την ακριβή διεύθυνση της κατοικίας και του χώρου εργασίας του νομίμου εκπροσώπου τους.
Στην αίτηση γίνεται συνοπτική αναφορά στους λόγους, που κατά την κρίση του αιτούντος, θεμελιώνουν το αίτημα και περιλαμβάνονται περιοριστικά στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020, ήτοι:
α) παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει τον επίδικο φόρο ή πρόστιμο λόγω παρόδου του χρόνου, εντός του οποίου η Φορολογική Διοίκηση είχε δικαίωμα προς καταλογισμό αυτών,
β) παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει τον επίδικο φόρο ή πρόστιμο λόγω λήψης φορολογικού πιστοποιητικού χωρίς επιφύλαξη,
γ) εσφαλμένο καταλογισμό του φόρου ή προστίμου λόγω πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης ή αριθμητικού σφάλματος,
δ) αναδρομική εφαρμογή της ευμενέστερης φορολογικής κύρωσης σύμφωνα με όσα έχουν γίνει δεκτά από τη νομολογία του ΣτΕ,
ε) μείωση του πρόσθετου φόρου, του τόκου, των προσαυξήσεων και των προστίμων, γενικώς, δυνάμει της παρ. 8 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020.
Για το παραδεκτό της αίτησης, οι ισχυρισμοί των περ. α) έως δ) πρέπει να περιλαμβάνονται στα κατατεθέντα ενώπιον των δικαστηρίων της ουσίας για τη διαφορά δικόγραφα.
Ισχυρισμοί που δεν περιλαμβάνονται στους ως άνω περιοριστικώς αναφερόμενους, σε κάθε περίπτωση, δεν εξετάζονται από την Επιτροπή, έστω και αν είχαν προβληθεί στα κατατεθέντα ενώπιον των δικαστηρίων δικόγραφα.
Ο αιτών δύναται να προβάλλει περισσότερους του ενός από τους ισχυρισμούς των περ. α) έως δ). Εφόσον εις βάρος του αιτούντος έχουν επιβληθεί και πρόσθετοι φόροι, τόκοι, προσαυξήσεις και πρόστιμα, λογίζεται ότι στο αίτημα εξώδικης επίλυσης της φορολογικής διαφοράς εμπεριέχεται και αίτημα για μείωσή τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020.
Με την αίτηση συνυποβάλλονται ηλεκτρονικά, με επιμέλεια του αιτούντος:
α) οι εκδοθείσες καταλογιστικές πράξεις της Φορολογικής Αρχής και οι σχετικές εκθέσεις ελέγχου,
β) τυχόν ασκηθείσα κατά αυτών ενδικοφανής προσφυγή, με την τυχόν απόφαση που εκδόθηκε επ’ αυτής ή τυχόν στοιχεία περί της σιωπηρής απόρριψής της,
γ) το εκκρεμές ένδικο βοήθημα ή μέσο και όλα τα δικόγραφα των προηγούμενων σταδίων της υπόθεσης,
δ) τυχόν δικαστικές αποφάσεις, που έχουν εκδοθεί έως τη στιγμή εκείνη στο πλαίσιο της οικείας διαφοράς,
ε) στοιχεία αποδεικτικά του εμπροθέσμου του εκκρεμούντος ενδίκου βοηθήματος ή μέσου,
στ) βεβαίωση της Γραμματείας του Δικαστηρίου, στο οποίο εκκρεμεί η υπόθεση, όπου αναγράφεται η ηλεκτρονική της διεύθυνση και βεβαιώνεται ότι η υπόθεση δεν έχει συζητηθεί.
ζ) η πληρεξουσιότητα του υποβάλλοντος την αίτηση δικηγόρου, η οποία παρέχεται με ιδιωτικό έγγραφο με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής ή με εξουσιοδότηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Προκειμένου για νομικά πρόσωπα, συνυποβάλλονται επιπροσθέτως τα έγγραφα που αποδεικνύουν τη νομιμοποίηση του νομίμου εκπροσώπου τους και
η) σαρωμένη υπεύθυνη δήλωση των διαπιστευμένων προσώπων του άρθρου 2 για την ορθότητα και ακρίβεια των δηλωθέντων προσωπικών στοιχείων στο ηλεκτρονικό σύστημα της Επιτροπής με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής ή μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Προκειμένου για δικηγόρους απαιτείται επιπροσθέτως η ανάρτηση σαρωμένου αντιγράφου της δικηγορικής ταυτότητας.
Το ηλεκτρονικό σύστημα της Επιτροπής επιτρέπει την υποβολή των συμπληρωματικών της αίτησης εγγράφων, μέχρι την ημερομηνία χρέωσης της υπόθεσης σε Τμήμα. Αίτηση που δεν συνοδεύεται από τα έγγραφα των προηγουμένων εδαφίων, απορρίπτεται ως απαράδεκτη.
Άρθρο 6
Διαδικασία κατανομής αιτήσεων και εισηγήσεων
Με απόφαση του Γενικού Προϊσταμένου ορίζεται το Τμήμα της Επιτροπής, στο οποίο ανατίθεται η εξέταση κάθε υποβαλλόμενης αίτησης.
Η ως άνω απόφαση καταχωρίζεται σε ηλεκτρονικό αρχείο, που τηρείται από τους Γραμματείς της Επιτροπής.
Με απόφαση του Προέδρου του Τμήματος, στο οποίο ανατέθηκε η εξέταση της αίτησης, ορίζεται ο εισηγητής εφοριακός υπάλληλος, ο οποίος επιφορτίζεται με τη σύνταξη της εισήγησης και το Μέλος του Τμήματος, το οποίο εισηγείται επί του παραδεκτού της αίτησης και επιφορτίζεται με τη σύνταξη του Πρακτικού. Οι υποθέσεις κατανέμονται ισομερώς μεταξύ του Προέδρου και των Μελών του Τμήματος. Η ως άνω απόφαση καταχωρίζεται σε σχετικό ηλεκτρονικό αρχείο, που τηρείται από τους Γραμματείς της Επιτροπής.
Ο εισηγητής συντάσσει γραπτή εισήγηση, η οποία αναρτάται στο πληροφοριακό σύστημα της Επιτροπής προς γνώση των Μελών του Τμήματος, εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών από την χρέωση της υπόθεσης σε αυτόν. Με απόφαση του Προέδρου του Τμήματος μπορεί να παρατείνεται αιτιολογημένα η προθεσμία του προηγουμένου εδαφίου. Εφόσον η εισήγηση είναι έστω και εν μέρει θετική, περιλαμβάνει υπολογισμό της φορολογικής υποχρέωσης του αιτούντος. Σε κάθε περίπτωση, ο εισηγητής υπολογίζει, ανά χρήση και ανά φορολογία, τα ποσά του κύριου φόρου, των πρόσθετων φόρων, των τόκων, των προσαυξήσεων και των προστίμων, τα οποία περιλαμβάνονται στο σώμα της πρότασης που υποβάλλει η Επιτροπή στον αιτούντα.
Με επιμέλεια των Γραμματέων της Επιτροπής συντάσσεται έκθεμα για τη συνεδρίαση εκάστου Τμήματος. Το έκθεμα καταχωρίζεται σε σχετικό ηλεκτρονικό αρχείο, που τηρείται από τους Γραμματείς της Επιτροπής και αποστέλλεται με επιμέλειά της τους στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις του Προέδρου, των Μελών του Τμήματος και των εισηγητών.
Αν το Τμήμα κρίνει απαραίτητη την υποβολή πρόσθετων πληροφοριακών στοιχείων, πλην των δικαιολογητικών του άρθρου 5, δύναται να τα ζητήσει, αποκλειστικά ηλεκτρονικά, από τον αιτούντα, ο οποίος τα παρέχει, αποκλειστικά ηλεκτρονικά με ανάρτησή τους στον ιστότοπο www.eefdd.gr, εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την ημέρα που θα ζητηθούν. Στην περίπτωση που ο αιτών δεν ανταποκριθεί εντός της ως άνω προθεσμίας, το Τμήμα προχωρά στην διαδικασία εξέτασης της αίτησης, χωρίς τα στοιχεία αυτά.
Άρθρο 7
Συνεδριάσεις των Τμημάτων και διαδικασία λήψης απόφασης
Η Επιτροπή αποφαίνεται κατά πλειοψηφία και η συνεδρίαση δύναται να πραγματοποιείται και ηλεκτρονικά.
Η Επιτροπή ελέγχει κατ’ αρχάς το παραδεκτό της ενώπιόν της αίτησης και το κατά πόσο το εκκρεμές ένδικο βοήθημα ή μέσο, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων είναι, κατά την κρίση της, εμπρόθεσμο.
Στην περίπτωση που η Επιτροπή κρίνει απαράδεκτη την αίτηση, κοινοποιεί στον αιτούντα πρακτικό ματαίωσης της εξώδικης επίλυσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 4174/2013 (Α΄ 170). Εφόσον η αίτηση κριθεί παραδεκτή και προβάλλονται ισχυρισμοί των περ. α) έως δ) της παρ. 4 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020, αυτοί εξετάζονται με βάση τη νομολογία και την πάγια πρακτική της Φορολογικής Διοίκησης.
Στις περιπτώσεις αυτές, η αίτηση μπορεί να γίνει μερικά ή ολικά δεκτή.
Αν προβάλλεται ο ισχυρισμός του εδαφίου ε' της παρ. 4 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020, το αίτημα γίνεται δεκτό. Σε κάθε περίπτωση, κατά την οποία η αίτηση κρίνεται παραδεκτή, η Επιτροπή υποβάλλει στον αιτούντα συγκεκριμένη πρόταση, η οποία περιέχει επαρκή αιτιολογία αναφέροντας συνοπτικά τους ισχυρισμούς του, τους λόγους (νομολογία κ.λπ.), για τους οποίους γίνονται δεκτοί ή όχι και σαφή προσδιορισμό της κατά νόμο φορολογικής του υποχρέωσης.
Η πρόταση της Επιτροπής κοινοποιείται στον αιτούντα, από τη γραμματεία της Επιτροπής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 4174/2013 και αυτός δύναται να την αποδεχθεί εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την κοινοποίησή της».
ΙV. Κατά τα λοιπά ισχύει η ανωτέρω τροποποιούμενη απόφαση.
Η απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 9 Ιουνίου 2021
Ο Υπουργός
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!