Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις

Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων Τοποθέτηση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για το νομοσχέδιο για τις Δημόσιες Συμβάσεις

Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

3 Μαρτίου 2021

Δελτίο Τύπου

Τοποθέτηση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για το νομοσχέδιο για τις Δημόσιες Συμβάσεις

«Δυο λόγια εισαγωγικά και μπαίνω μετά σε ένα – ένα τα άρθρα που θέλω να αναφερθώ, για να έχουμε την εικόνα του νομοσχεδίου. Πρώτα απ’ όλα είμαστε σε μια πολύ περίεργη πολιτική συγκυρία,κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Είμαι υποχρεωμένος εφόσον είμαι στο βήμα της Βουλής των Ελλήνων, να αναφερθώ λίγο σε αυτήν. Κοιμηθήκαμε χθες το βράδυ βλέποντας τις φωτογραφίες στο διαδίκτυο από μία τρομακτική θα έλεγα συγκέντρωση στην Αθήνα υποστηρικτών του Δημήτρη Κουφοντίνα και της απεργίας πείνας, με κεντρικό πανό, «Γεννηθήκαμε 17 Νοέμβρη».

Αναρωτιέμαι αυτά τα παλιόπαιδα που κρατάγανε αυτό το πανό, τους συγγενείς των νεκρών από τη 17 Νοέμβρη τους σκέφτηκαν όταν έκαναν την πορεία και όταν σηκώνανε αυτό το πανό;

Και την ώρα που σκεφτόμασταν ότι στην πατρίδα μας έχει χαθεί πλέον στη μερίδα αυτή της άκρας Aριστεράς, με την οποία ταυτίζεται δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ τις τελευταίες μέρες, πάσα έννοια λογικής και δημοκρατίας και ανθρωπισμού, το πιο συγκλονιστικό είναι ότι το πανό «Γεννηθήκαμε 17 Νοέμβρη», δηλαδή υποστηρίζουμε 23 δολοφονίες, το σηκώνουνε επ’ ονόματι του ανθρωπισμού. Αυτό είναι  το ακόμη πιο εξοργιστικό.

Την ώρα λοιπόν που λέγαμε, αν είναι δυνατόν αυτό να συμβαίνει, σήμερα έγινε ίσως η πιο σοκαριστική πολιτική δήλωση που έχει γίνει από Βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου, καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης. Ο κύριος Θοδωρής Δρίτσας, δυστυχώς Τομεάρχης Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ, είπε ούτε λίγο ούτε πολύ την εξής φράση: «κανένας δεν είχε τρομοκρατηθεί από τη 17 Νοέμβρη». Κανένας δεν είχε τρομοκρατηθεί από τη 17 Νοέμβρη και ότι η 17 Νοέμβρη σκότωνε μόνο από τη δεξιά παράταξη και για αυτό μπορεί η δεξιά παράταξη να έχει και λίγο μια οργή ή μια μνησικακία που δεν πρέπει όμως κατά τη φράση του, να θολώνει την κρίση της.

Κύριοι συνάδελφοι,  η τρομοκρατία σε όλο τον δυτικό κόσμο διώκεται ποινικά με τους σκληρότερους νόμους.  Ο δημόσιος εκθειασμός της τρομοκρατίας διώκεται ποινικά στις περισσότερες χώρες του δυτικού κόσμου. Δεν μπορείς να είσαι μέλος της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και των δυτικών αξιών εάν επαινείς την τρομοκρατία, δηλαδή την εν ψυχρώ δολοφονία.

Είναι αδύνατο για τον κύριο Τσίπρα, αδύνατον, να μην τοποθετηθεί στη σημερινή δήλωση του κυρίου Δρίτσα, όπου για να μην κοροϊδευόμαστε εφόσον έχουν περάσει και αρκετές ώρες και καμία δήλωση δεν έχει υπάρξει από τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως, ούτε και πιστεύω ότι θα υπάρξει, διότι στην πραγματικότητα ο λόγος που στηρίζουν την απεργία πείνας του Δημήτρη Κουφοντίνα με όλη αυτή την ένταση των τελευταίων ημερών είναι γιατί πιστεύουν δυστυχώς τα ίδια με τον Δημήτρη Κουφοντίνα.  Και αυτό είναι σοκαριστικό για την ελληνική δημοκρατία.

Είναι αδύνατον ο ΣΥΡΙΖΑ να σταθεί ως κόμμα του δημοκρατικού τόξου εάν δεν καταδικάσει τη σημερινή δήλωση του κυρίου Δρίτσα, θα τολμούσα να πω αν δεν διαγράψει τον κύριο Δρίτσα, διότι σε κανένα κόμμα δημοκρατικό στον δυτικό κόσμο δεν μπορεί να σταθεί βουλευτής που έχει κατ΄ αυτό τον τρόπο δημοσίως υποστηρίξει μια τρομοκρατική οργάνωση όπως η 17 Νοέμβρη.

Και φυσικά αυτό το οποίο συνέβη σήμερα δείχνει με τον πλέον καθαρό τρόπο τη στάση της κυβερνήσεως να τηρηθούν απαρέγκλιτα οι ίδιοι νόμοι για όλους και να μην υποχωρήσει η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, όπως στο παρελθόν η Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, στα καπρίτσια ενός κακομαθημένου όπως είναι ο Δημήτρης Κουφοντίνας, ο οποίος νομίζει ότι πρέπει να έχει ειδική μεταχείριση από το ελληνικό κράτος.

Υπενθυμίζω κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι το 2015 ο Δημήτρης Κουφοντίνας έκανε απεργία πείνας για να μην μεταφερθεί στο Κορυδαλλό και το 2021 κάνει απεργία πείνας για να μεταφερθεί στον Κορυδαλλό.  Για τέτοιο κακομαθημένο πρόκειται, που νομίζει ότι πρέπει όλη η Ελλάδα να σκύβει και να ασχολείται με αυτόν.

Κάποια στιγμή πρέπει να λεχθούν τα πράγματα ως έχουν. Οι νόμοι ισχύουν για όλους, προφανώς δεν τους σεβόταν ο Δημήτρης Κουφοντίνας γιατί αν τους σεβόταν δεν θα σκότωνε εν ψυχρώ ανθρώπους.Προφανώς εξακολουθεί να μην θέλει να σέβεται τους νόμους της ελληνικής δημοκρατίας αλλά το σοκαριστικό είναι οι πολιτικές δυνάμεις του κοινοβουλίου να σπεύδουν να υιοθετήσουν όλα τα επιχειρήματα κατά της δημοκρατίας.

Περιμένω, κύριοι συνάδελφοι, από το κόμμα σας ευθεία καταδίκη των σημερινών δηλώσεων του κυρίου Δρίτσα που είναι σοκαριστικές και ντροπιαστικές για κάθε δημοκράτη στον πλανήτη.

Κλείνω τη σύντομη αυτή αναγκαστική πολιτική τοποθέτηση. Μπαίνω λίγο στα ζητήματα, λοιπόν, τώρα του νομοσχέδιου. Πρώτα από όλα η τροπολογία μας τώρα ολοκληρώνεται, σε λίγη ώρα θα είναι αναρτημένη. Άρα θα σας μοιραστεί σήμερα, σε λίγα λεπτά στις ηλεκτρονικές σας θυρίδες για να μπορούμε να την συζητήσουμε αύριο στην Ολομέλεια.

Υπήρξε μια καθυστέρηση διότι εν τω μεταξύ αποφασίσαμε και αναφέρομαι στον εισηγητή της πλειοψηφίας, τον κύριο Μπουκώρο, ο οποίος έδειξε ιδιαιτέρως ενδιαφέρον για αυτό το θέμα και θα παρατείνουμε με κατάθεση υπουργικής τροπολογίας την υποχρέωση δημοσίευσης των διαφόρων προκηρύξεων των έργων εις τον επαρχιακό Τύπο μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου του 2023.

Άρα, λοιπόν, το αίτημα το οποίο θέσατε στην εισήγηση σας έγινε δεκτό από την κυβέρνηση. Αντιλαμβανόμαστε ότι μέσα στις εξαιρετικά δύσκολες χρονικές συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία δεν μπορούμε να αφήσουμε τον επαρχιακό Τύπο στην μοίρα του.

Έρχεται, λοιπόν, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και θεραπεύει και αυτή την ανησυχία που σωστά θέσατε στην πρωτολογία σας.

Ως προς τον κύριο Βιλιάρδο, δυο μόνο που του χρωστάω από χτες παρατηρήσεις. Η πρώτη. Αναφέρθηκα χτες στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι η Ελλάδα ήταν η δεύτερη χώρα μετά την Σουηδία στην απορρόφηση δαπανών για τον Covid-19, ως προς την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα. Αμφισβήτησε ο κύριος Βιλιάρδος ότι υπάρχει αυτή η δήλωση. Είπατε ότι δεν υπάρχει, την έβγαλα από το μυαλό μου περίπου.

Καταθέτω για τα πρακτικά την δήλωση της Επιτρόπου, της κυρίας Φερέιρα. Μπορεί να μην καταλάβατε σε τι αναφερόμουν. Εγώ είπα για την απορρόφηση των κονδυλίων. Η απορρόφηση των κονδυλίων και η ταχύτητα τους είναι ανάσχεση της υφέσεως. Χωρίς, δηλαδή, αυτή την απορρόφηση θα είχαμε πολύ μεγαλύτερη ύφεση. Αυτή είναι η σύνδεση.

Σας διαβάζω, λοιπόν, αυτή είναι η χθεσινή δήλωση της Επιτρόπου:This indicator show that we are in the right track in the cohesion policy implementation and that by 2023 the end of the programming period will be able to make the most of the resources available under cohesion policy.

Και συνεχίζει: Sweden, πρώτη χώρα. Greece. δεύτερη χώρα, κατάφεραν να απορροφήσουν με μεγάλη ταχύτητα τους ευρωπαϊκούς πόρους.  Το ότι η Ελλάδα μας εν μέσω αυτής της κρίσης καταφέρνει να είναι η δεύτερη χώρα σε ταχύτητα και μέγεθος απορρόφησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων είναι μια δική μας επιτυχία και στο μέτρο που με αφορά, στην ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αισθάνομαι μεγάλη υπερηφάνεια, όχι για μένα φυσικά, αλλά για τους συνεργάτες μου που κατάφεραν να το κάνουν αυτό πραγματικότητα.

Ως προς την ύφεση τώρα. Από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ισπανίας, η οποία στις 29 Ιανουαρίου έβγαλε την τελική της εκτίμηση βάσει των προσωρινών στοιχείων πάντα. Ακόμα με αυτά δουλεύουμε, για την ύφεση στην Ισπανία το έτος 2020, που αναφέρει ότι θα είναι  11% ή και λίγο περισσότερο. Ο λόγος που το αναφέρω φυσικά, όχι για να είμαι χαιρέκακος προς τη φίλη Ισπανία, προς Θεού. Απλώς να εξηγήσω ότι μέσα στο 2020 όλες οι χώρες της  Ευρώπης και της Ευρωζώνης αντιμετώπισαν μία τεράστια ύφεση, προφανώς αναπόφευκτη για τις οικονομίες της Ευρωζώνης, για αυτό και καμία χώρα δεν κατάφερε να αποφύγει και έχω εξηγήσει χθες και προχθές για ποιο λόγο η Ελληνική οικονομία από την αρχή αυτής της πανδημίας θεωρήθηκε ως η πιο ευάλωτη από την κρίση του κορωνοϊού, λόγω της πολύ μεγάλης διασυνδέσεως τουρισμού και πανδημίας.

Πιστεύουμε ότι το 2021, παρόλο που μέχρι τώρα η εξέλιξη της πανδημίας δεν πηγαίνει σίγουρα όπως θα το θέλαμε, και σήμερα τα στοιχεία είναι άσχημα, δεν είναι καλά και καταλαβαίνετε αυτό δημιουργεί περαιτέρω ανησυχία για τη διάρκεια της καραντίνας και για την επίπτωση της καραντίνας στην οικονομία μας, να μην κοροϊδευόμαστε. Παρά ταύτα, ελπίζουμε ότι με την πρόοδο του εμβολίου την καλυτέρευση των κλιματολογικών συνθηκών και τα μέτρα που έχουμε λάβει, ο Απρίλιος θα είναι  ένας πολύ καλύτερος μήνας και από τον Μάιο και μετά θα έχουμε επιστρέψει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην κανονικότητα.

Αυτό τον δρόμο ακολουθούμε. Όπως ξέρετε στον δείκτη πια του εμβολιασμού η Ελλάδα κινείται με πολύ μεγάλη ταχύτητα και είναι πολύ πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Επιταχύνουμε ακόμα περισσότερο τους ρυθμούς σε αυτό, για να μπορέσουμε να βγάλουμε την Ελλάδα μας από αυτό το φοβερό εφιάλτη που ήρθε και έπεσε πάνω στη χώρα, δυστυχώς και στον πλανήτη, με πολύ μεγάλη σφοδρότητα και προφανώς επηρεάζει την οικονομία και την ύφεση.

Δυο λόγια μόνο στον κύριο Βιλιάρδο για όσα είπε χθες. Είναι  λάθος σε διαφορετικές οικονομικές στιγμές να κρίνεις τα οικονομικά στοιχεία με τα γυαλιά του παρελθόντος. Ασφαλώς το 2010, όταν επικρατούσε μια  κανονικότητα στην παγκόσμια οικονομία, το μεγάλο έλλειμα δημιουργούσε πολύ μεγάλη ανησυχία στις αγορές. Οδήγησε άλλωστε τότε στη μεγάλη αύξηση των επιτοκίων δανεισμού, στην έξοδό μας από τις αγορές και στον αναγκαστικό δανεισμό μέσω του μηχανισμού στήριξης, των κοινώς λεγομένων μνημονίων.

Αυτό όμως, δηλαδή να βλέπεις το μεγάλο έλλειμα ως πολύ αρνητικό παράγοντα για την οικονομία,είναι ο τρόπος να τον βλέπεις την εποχή της κανονικότητας.

Την εποχή της μη κανονικότητας, όπου τώρα διανύουμε, σε όλες τις εκθέσεις των μεγάλων επενδυτικών οίκων αξιολόγησης, το μεγάλο έλλειμμα δεν προκαλεί την ίδια ανησυχία. Αντιθέτως από πολλούς εκλαμβάνεται και ως θετικός δείκτης.  Για ποιο λόγο; Διότι σε εποχές που η οικονομία στερείται πολύ μεγάλης ρευστότητας λόγω των μέτρων της καραντίνας και όλα τα άλλα να μην τα επαναλάβω, οι δημόσιες δαπάνες και άρα το μεγαλύτερο έλλειμμα είναι το μόνο εργαλείο που έχεις για να συμπληρώσεις το έλλειμμα ρευστότητας που φέρνει στην οικονομία η πραγματική ζωή. Και με αυτή την επιπλέον ρευστότητα να συντηρήσεις ζωντανή την οικονομία για να την βρεις ζωντανή και λειτουργούσα μετά την πανδημία. Και αυτό είναι που επιτυγχάνει η Κυβέρνηση, προφανώς το έλλειμμα μεγαλώνει αφού από τη μια πλευρά αυξάνεις τις δαπάνες, από την άλλη παγώνεις τα έσοδα.

Όπως το χρέος τώρα που συχνά αναφέρατε, κύριε Βιλιάρδο και το λόγο του χρέους ως προς το ΑΕΠ που συνεχώς αυξάνει. Πρώτα από όλα αυξάνει και λόγω του δανεισμού αλλά και λόγω της μειώσεως του ΑΕΠ. Αφού λέμε ότι έχουμε ύφεση μειούται το ΑΕΠ άρα ο λόγος χρέους ΑΕΠ ούτως ή άλλως αυξάνει. Συν τον πρώτο δανεισμό λόγω του ελλείμματος, αυξάνει περισσότερο.

Αναπόφευκτο και αυτό, είναι αυτός υπερβάλλων λόγος ανησυχίας; Οι ίδιες οι αγορές που συνεχώς κρατάνε τα επιτόκιά μας σε πάρα πολύ χαμηλό σημείο δεν ανησυχούν. Αυτοί που μας δίνουν τα λεφτά τους δηλαδή, δεν ανησυχούν. Για αυτό και μας τα δίνουν φτηνά.

Ο λόγος που δεν ανησυχούν είναι διπλός.  Ο πρώτος είναι ότι το ελληνικό χρέος, και αυτή είναι μια ειδοποιός διαφορά με τα χρέη όλων των άλλων κρατών της Ευρώπης, λόγω των μηχανισμών στηρίξεων δηλαδή των λεγομένων μνημονίων και εις πείσμα εκείνων που καθόντουσαν σε κάτι τραπεζάκια εδώ στο Σύνταγμα απέναντι και πουλάγανε φούμαρα, είναι διακρατικό χρέος ρυθμισμένο και με πολύ χαμηλό ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης.

Κλείνω αυτή την μικρή αναφορά και έρχομαι τώρα στο νομοσχέδιο και πάω σε ορισμένα άρθρα που αφορούν περισσότερο το υπουργείο Ανάπτυξης. Διατάξεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Είναι νομοτεχνικές βελτιώσεις για να μπορεί να λειτουργεί καλύτερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού και πάμε τώρα στις διατάξεις, που με ενδιαφέρει πολύ και άκουσα μια μικρή κριτική για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα.

Για τις αλλαγές τις οποίες βάζουμε στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, να πω μερικά λόγια για το τι έχουμε κάνει. Εμένα μου ανέθεσε ο κύριος Πρωθυπουργός από τις 9 Ιουλίου του 2019 την ευθύνη αυτού του υπουργείου που μέσα στην ευθύνη μου είναι και η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα για την οποία ερχόμαστε σήμερα στον παρόν νομοσχέδιο και φέρνουμε κάποιες διατάξεις για να κάνουν την λειτουργία της περισσότερο αποτελεσματική και γρήγορη.

Καταθέτω για τα πρακτικά τι πέτυχε η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα αυτούς τους 18 μήνες. Το 2019 στον απολογισμό η Αναπτυξιακή Τράπεζα είχε συνολικά έσοδα 16.764.147 ευρώ. Από αυτά τα 16 εκατομμύρια, όπως θα δείτε εδώ με την κόκκινη, στο κόκκινο που έχουμε βάλει στο πλαίσιο, τα 13 εκατομμύρια είναι  μόνο τόκοι. Είναι  οι τόκοι από τις καταθέσεις του κεφαλαίου στην Τράπεζα της Ελλάδος. Στον απολογισμό του 2020 τα 16 εκατομμύρια τα κάναμε 31.706.903. Σχεδόν τα διπλασιάσαμε.

Εδώ δε θα διαπιστώσετε ότι το κομμάτι των τόκων μειώνεται πάρα πολύ και ανεβαίνει ένα πράσινο κομμάτι εδώ, το οποίο είναι τα έσοδα διαχειρίσεως κεφαλαίου από την κανονική δουλειά δηλαδή που κάνει η Τράπεζα.

Εδώ θα δείτε ότι στον προϋπολογισμό του 2020 προβλέπαμε 28 εκατομμύρια, τα φτάσαμε δηλαδή, 28.142.000, τα ξεπεράσαμε, πήγαμε στα 31 όπως είπα πριν, και τώρα στον προϋπολογισμό του 2021 προβλέπω ότι θα εισπράξουμε φέτος 41 εκατομμύρια.

Παραλάβαμε από την Αναπτυξιακή Τράπεζα 16 εκατομμύρια και τη φτάνουμε φέτος 41 εκατομμύρια. Προσέξτε, όμως, το πράσινο εδώ. Έχει πάει στα 26 εκατομμύρια. Για να καταλάβετε το ’19 που παραλάβαμε, πραγματικά χρήματα από τη διαχείριση κεφαλαίου, η Αναπτυξιακή δεν είχε ούτε ένα ευρώ. Μηδέν.Το 2021 η Αναπτυξιακή Τράπεζα θα πάρει από κανονική διαχείριση κεφαλαίων 26.615.000. Από πραγματική δουλειά δηλαδή. Γιατί το λέω όλο αυτό; Γιατί εμείς την Αναπτυξιακή Τράπεζα τη βάλαμε μπρος, τη λειτουργούμε, την πιστεύουμε και τη θεωρούμε σημαντικό εργαλείο στα πλαίσια του κράτους.

Και μάλιστα πρέπει να σας πω ότι είμαι εξαιρετικά ευτυχής που χθες η DG ECFIN για πρώτη φορά στην έκθεσή της, κάνει ειδική μνεία στην έκθεση για την Ελλάδα, στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα. Στο εγγυοδοτικό εργαλείο το οποίο βγάλαμε και το οποίο σήμερα, επειδή είχαμε το πρωί την εβδομαδιαία συνάντησή μας με τις τράπεζες, έχει ξεπεράσει και σε απορρόφηση και ο πρώτος και ο δεύτερος κύκλος το 92%. Θεωρήθηκε στην έκθεση της DG ECFIN ως ένα από τα εργαλεία πρότυπα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα διαχείρισης κοινοτικών πόρων κατά τη διάρκεια του Covid-19.

Αυτά γιατί τα λέω; Προφανώς αξίζουν συγχαρητήρια στην κυρία Χατζηπέτρου, στον κύριο Τσακίρη και σε όλη την ομάδα που δουλέψανε για να γίνει αυτό πραγματικότητα.

Αλλά, το λέω για να εξηγήσω γιατί φέρνουμε τις διατάξεις. Όσο μεγαλώνει και επιτυγχάνει και φέρνει αποτελέσματα, φτάνει σε κάποιο όριο. Για να ξεπεράσουμε αυτό το  όριο και να γίνουμε περισσότερο αποτελεσματικοί χρειάζεται να δουλέψει η Αναπτυξιακή Τράπεζα με περισσότερο ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει και εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο, αυτός είναι και ο λόγος που μπορεί να προσλάβει στον ιδιωτικό τομέα και ούτω καθεξής.  Διότι μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει η αναπτυξιακή Τράπεζα σε λίγα χρόνια όχι να έχει 41 εκατομμύρια αλλά 400 εκατομμύρια, 1 δισεκατομμύριο, 2 δισεκατομμύρια και να ανταγωνίζεται τις αντίστοιχες αναπτυξιακές τράπεζες των άλλων χωρών και να γίνει ένα πραγματικό εργαλείο όπως έπρεπε να είναι.

Ο λόγος, λοιπόν, που ζητάμε την έγκριση της Βουλής για να έχει η Αναπτυξιακή Τράπεζα αυτή την ευελιξία είναι τα αποτελέσματα που αυτούς τους λίγους μήνες έχουμε ήδη επιτύχει στην Αναπτυξιακή Τράπεζα από την ώρα που λάβαμε την εντολή από τον κύριο Πρωθυπουργό και προσπαθούμε να τιμήσουμε την εμπιστοσύνη που μας έδειξε.

Τώρα, ως προς το ΤΕΕ δεν χρειάζεται να πω πολλά. Να πω μόνο ότι θα αποσύρουμε μαζί με τον κύριο Καραμανλή το άρθρο 192.

Κύριοι συνάδελφοι από τον ΣΥΡΙΖΑ, και εσείς ασκήσατε κριτική για το άρθρο 192, το αποσύρουμε. Χρειαζόμαστε λίγο περισσότερη διαβούλευση ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι θα γίνει σωστά. Ακούω τις ενστάσεις που θέσατε και τις ανησυχίες σας. Δεν θέλω να νομίσετε ότι όταν μιλάτε στη Βουλή, κύριε συνάδελφε, δεν σας ακούω. Σημείωσα με πολύ μεγάλη προσοχή αυτά που είπατε. Όλη σας η εισήγηση ήταν εισηγητού διαβασμένου για το νομοσχέδιο.  Και ήταν πέραν από τα πολιτικά που μπορεί να λέμε εμείς εδώ, εποικοδομητική η συζήτηση που κάναμε. Και είναι καλό να γίνεται εποικοδομητική συζήτηση στη Βουλή. Από την εποικοδομητική συζήτηση στη Βουλή τελικά αυτός που βγαίνει κερδισμένος είναι ο πολίτης γιατί δεν νομοθετούμε ούτε για εμένα ούτε για εσάς. Νομοθετούμε για τον ελληνικό λαό.

Λοιπόν, δέχομαι τις ενστάσεις, αποσύρουμε το άρθρο. Θα το φέρουμε σε μια μεγαλύτερη διαβούλευση όταν θα είμαστε βέβαιοι ότι όταν θα έρθει θα γίνει σωστά. Αυτό φυσικά δεν αναιρεί πουθενά το ρόλο που επιφυλάσσουμε στο ΤΕΕ ακριβώς γιατί το θεωρούμε σημαντικό συμπαραστάτη.

Είπατε ότι το κάνουμε γιατί είναι φίλος μας ο κύριος Στασινός και από την παράταξή μας. Θέλω να είμαι ειλικρινής, δεν λέει πουθενά μέσα κανένα άρθρο ότι είναι υποχρεωτικό να κερδίζει πάντα η Νέα Δημοκρατία. Άρα, όλα αυτά που δίνουμε ως αρμοδιότητες θα τα έχει το ΤΕΕ και όταν, αν και δεν το πολυβλέπω, χάσει ποτέ ο Στασινός στο Τεχνικό Επιμελητήριο.

Όμως επειδή εμένα δεν μου αρέσει να κρύβομαι, θέλω να είμαι και ειλικρινής. Προφανώς η παρουσία και η σοβαρότητα του Στασινού και ο τρόπος που χειρίζεται τα πράγματα πια το ΤΕΕ υπό τον Στασινόεπαγγελματικώς έπαιξε ρόλο στο να λάβουμε αυτή την απόφαση. Όχι λόγω κομματικής τοποθέτησης. Λόγω επάρκειας, λόγω ικανότητας, λόγω γνώσης του αντικείμενου. Αυτό είναι που μας έκανε και μας έπεισε ότι, ναι, μπορεί το ΤΕΕ να αναλάβει αυτόν τον σπουδαίο ρόλο για το κράτος. Να μην φοβάστε, λοιπόν, που το ΤΕΕ αναβαθμίζεται από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και από την συνεργασία των δυο υπουργείων, Ανάπτυξης και Υποδομών.

Και πάμε τώρα στο άρθρο το αγαπημένου του φίλου μου του κυρίου Αρσένη, το άρθρο 219. Να πω δυο λόγια ακόμα.

Στον κύριο Φάμελο απήντησα. Αφού απήντησααποχώρησε και από το κοινοβούλιο. Λογική αντίδραση. Εσείς είστε πιο, έτσι, επίμονος. Οφείλω, λοιπόν, να σας απαντήσω, έτσι για να το βάλουμε σε μια σειρά.

Τι είπατε στην ομιλία σας προηγουμένως; Θα χτίζει ο καθένας όπου θέλει στις περιοχές Natura. Θα καταστραφεί το περιβάλλον. Νομοθετούμε, είπατε, εν κρυπτώ, δεν ξέρω πως το είπατε ακριβώς. Ότι ενώσαμε όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις εναντίον μας. Ότι είναι παράνομο και αυτό θα καταπέσει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Λοιπόν, πρώτον. Το λέω κυρίως για αυτούς που μας παρακολουθούν και όχι για τον κύριο Αρσένη, που προφανώς δεν θα πειστεί. Τι νομοθετούμε; Νομοθετούμε ότι έως βγουν τα γενικά σχέδια για τις περιοχές Natura και για όλη την επικράτεια, κάνω εδώ μια παύση.

Ποιο είναι το βασικό επιχείρηση πολλών εισηγητών που μίλησαν εναντίον αυτού του συγκεκριμένου άρθρου; Ότι οι περιοχές Natura είναι το 30% της επικράτειας. Μα το ότι οι περιοχές Natura είναι το 30% της επικράτειας δεν μειώνει την αξία του να φέρουμε αυτό το άρθρο. Μεγαλώνει την αξία του να φέρουμε αυτό το άρθρο.

Εάν, λοιπόν, οι περιοχές Natura ήταν λίγες και ασήμαντες, θα έλεγες, ας περιμένουν επ’ άπειρον πότε θα γίνουν οι μελέτες. Και άρα αφού είναι λίγες και ασήμαντες θα περιμένουν επ’ άπειρον. Το ότι είναι το 30% της επικράτειας σε αναγκάζει να βάζεις έναν μοχλό πίεσης και να προχωρήσεις. Γιατί ακριβώς δεν μπορούν να προσχωρήσουμε όλοι στην λογική του κυρίου Αρσένη να μην γίνει τίποτα στο 30% της επικράτειας. Κάτι πρέπει να γίνει. Κάπως πρέπει να ζήσει και ο κόσμος και να φάει ψωμί.

Άρα, λοιπόν, ναι, πλην εκείνων των σημείων, των περιοχών Natura που δεν μπορείς να κάνεις τίποτα και είναι μηδέν η δραστηριότητα γιατί είναι εξαιρετικά σημαντική για το περιβάλλον, στα υπόλοιπα πρέπει κάτι να κάνεις.

Πάμε τώρα. Ισχύει το επιχείρημα, θα χτίζει όπου θέλει σύμφωνα με το άρθρο που έχουμε φέρει; Φυσικά και δεν ισχύει. Γιατί δεν ισχύει; Γιατί το λέει ο Γεωργιάδης; Όχι. Το λέει το άρθρο. Τι λέει το άρθρο; Λέει ότι για να έρθει να βγει αυτό το Προεδρικό Διάταγμα, πρέπει προηγουμένως να γίνει ειδική περιβαλλοντική μελέτη που να εξηγεί ο επενδυτής τι είναι αυτή η ήπια επένδυση που θα φέρει.

Δεν σας έχω ακούσει στη ζωή μου μέχρι σήμερα, ούτε μία φορά, να λέτε για μία επένδυση που να είναι  καλή. Σας έχω προκαλέσει πολλές φορές στη Βουλή. Δεν σας αρέσει το Ελληνικό. Πήγατε στο Συμβούλιο της Επικρατείας να το σταματήσετε. Φάγατε τα μούτρα σας. Δεν πειράζει. Δεν σας αρέσει η Ελληνικός Χρυσός, γιατί είναι μεταλλουργεία. Δεν σας αρέσει η επένδυση στην Ελούντα, γιατί είναι πολύ μεγάλη για το περιβάλλον. Μπορείτε να μας πείτε, κύριε Αρσένη, όταν τελειώσω την ομιλία μου, μια επένδυση που σας αρέσει; Μια που είναι της αρεσκείας σας, να την καταλάβουμε.

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν να φάνε. Που πρέπει να έχουν δουλειά. Και αν δεν γίνει ποτέ καμία επένδυση στην Ελλάδα δεν θα βρουν δουλειά, δεν θα έχουν να φάνε. Άρα, λοιπόν, αν αφήσουμε να επικρατήσουν οι ιδέες οι δικές σας θα πρέπει όλοι οι άλλοι να πεινάσουν. Επειδή αυτό δεν μπορεί να γίνει θα πρέπει να βρούμε έναν νόμιμο, πολιτισμένο τρόπο, με δικλείδες ασφαλείας, με σεβασμό στο περιβάλλον και να μπορεί να γίνεται κάτι στην χώρα.

Τώρα, το άρθρο 219, επαναλαμβάνω, το είπε πάρα πολύ σωστά ο κύριος Καλογιάννης, ο οποίος νομίζω και με την εμπειρία του από το υπουργείο κατά το παρελθόν, κατάλαβε και την ουσία του.

Εκεί που ανέφερε ο κύριος συνάδελφος για την οργάνωση την επαγγελματική, που ασχολείται με το περιβάλλον, δεν θέλω να πω περισσότερα, καταλαβαίνουμε σε ποια αναφέρθηκε, γιατί μην ξεχνάμε, δεν είναι όλοι οι άνθρωποι που ασχολούνται με το περιβάλλον και με την οικολογία μόνο με αγαθές προθέσεις. Βιοπορίζονται πολλοί από αυτό και εξυπηρετούν τα δικά τους συμφέροντα.

Λοιπόν, τι είπε ο κύριος Καλογιάννης; Είπε ότι αυτή η διάταξις, το 90% δεν θα χρειαστεί ποτέ. Δεν θα χρειαστεί. Διότι εάν πιεστούν όλοι και τελειώσουν τις περιβαλλοντικές μελέτες που λένε μέχρι το καλοκαίρι, δεν προλαβαίνουν να βγάλουν Προεδρικό Διάταγμα, ούτε να αλλάξει η ειδική περιβαλλοντική μελέτη, ούτε η ΣΜΠΕ.

Άρα αν γίνει αυτό  που λέμε και τελειώσουν οι μελέτες και βγουν τα γενικά σχέδια η διάταξη θα παραμείνει ανενεργή. Θα πείτε τώρα, άρα γιατί τη φέρνεις; Τη φέρνεις για δυο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι για να ξέρουν όλοι ότι δεν θα περιμένεις επ΄ άπειρον. Ξέρετε πόσα χρόνια έχουμε ήδη περάσει περιμένοντας αυτές τις μελέτες;  Πέντεχρόνια μέχρι στιγμής διαρκεί αυτή η διαδικασία.

Εγώ να δεχθώ ότι αυτή τη φορά το καλοκαίρι του ’21 θα τιμηθεί η ημερομηνία και θα γίνει. Πολύ ωραία, αν γίνει κανένα πρόβλημα.  Δεν χρειαζόμαστε διάταξη, γιατί χαλάμε τις καρδιές μας; Αν δεν γίνει όμως, αν αρχίσουν οι φασαρίες, οι ενστάσεις, αυτά τα γνωστά τα ελληνικά και πάει και το ’22 και το ’23 και το ’24 και υπάρχει μια καλή πρόταση που είναι νόμιμη και μπορεί να βάλει και μια θέση εργασίας σε μια περιοχή, αυτή να μην σταματήσει.

Αυτό είναι όλο. Να έχεις δηλαδή και ένα μοχλό πιέσεως προς αυτούς που κάνουν τις μελέτες να τελειώνουν και σε όλους να καταλάβουν ότι κάποια στιγμή πρέπει να τελειώνουμε και από την άλλη να ξέρεις ως κράτος ότι αν κάποιος φέρει μια σοβαρή και νόμιμη και φιλοπεριβαλλοντική πρόταση θα μπορείς να την προχωρήσεις.

Αυτή είναι η έννοια του άρθρου. Τόσο φοβερό είναι για να γίνει αυτή η πολύ μεγάλη φασαρία, να συλλέγονται υπογραφές;  Εντάξει.  Επαναλαμβάνω, σε όλους αυτούς τους χιλιάδες που υπογράφουν προφανώς οι περισσότεροι είναι άνθρωποι αγαθών προθέσεων και το κάνουν με καλή καρδιά. Προφανώς η προστασία του περιβάλλοντος είναι πολύ σωστό πράγμα και όλοι το θέλουμε και ποιος από εμάς θέλει να ζει σε μια γη που καταστρέφεται;

Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, αγαπητέ κύριε Αρσένη, είναι η Κυβέρνηση που έλαβε τη γενναία απόφαση της απολιγνιτοποιήσεως που κανείς δεν το περίμενε. Υπάρχει απόφαση κυβερνήσεως στην Ελλάδα περισσότερο φιλοπεριβαλλοντική από αυτήν;  Όχι.  Η δική μας Κυβέρνηση είναι η πρώτη που έλαβε αυτή τη μεγάλη απόφαση και απέδειξε έμπρακτα ότι σέβεται το περιβάλλον.  Όχι η δική σας, εμείς κλείσαμε τους λιγνίτες.

Λοιπόν, αφήστε τώρα που και εκεί όταν πήγαμε με τον Χατζηδάκη τότε στο Αμύνταιο και στην Πτολεμαΐδα μας κυνήγαγε ο μισός ΣΥΡΙΖΑ γιατί κλείνουμε τους λιγνίτες.  Τα αφήνω αυτά, δεν πειράζει.

Άρα κοντολογίς, δεν χρειαζόμαστε μαθήματα από εσάς για την προστασία του περιβάλλοντος. Το περιβάλλον και το αγαπάμε και το προστατεύουμε και το διασφαλίζουμε εμείς.  Το άρθρο το συγκεκριμένο δεν απειλεί το περιβάλλον διότι έχει πολλές ασφαλιστικές δικλείδες. Δεν θα πέσει σε κανένα ευρωπαϊκό δικαστήριο και εγώ σε αντίθεση με εσάς σέβομαι και εμπιστεύομαι το Συμβούλιο της Επικρατείας. Αν από όλες τις δικλείδες που προανέφερα σε κάποιον ξεφύγει κάτι στο τέλος θα πάει και στο ΣτΕ. Τώρα, η ιδέα ότι κάποιος από εμάς θα κοροϊδέψει το ΣτΕ και θα το περάσει κρυφά,εντάξει, τι να σας πω, εγώ δεν μπορώ να προσχωρήσω σε αυτή την άποψη.

Άρα λοιπόν δεν συζητείται, το άρθρο προχωράει κανονικά, δεν έχει κανένα πρόβλημα και ούτε πρόκειται να καταπέσει σε κανένα δικαστήριο.  Τα υπόλοιπα άρθρα είναι νομοτεχνικής φύσεως άρα δεν χρειάζεται να αναφερθώ ιδιαίτερα σε αυτά καθώς δεν προκάλεσαν και ιδιαίτερη συζήτηση από τους συναδέλφους, άρα προφανώς έχουν και τη μεγαλύτερη επιδοκιμασία της Βουλής.

Κλείνοντας, για να φτάσουμε εδώ σήμερα και να είμαστε αύριο στην Ολομέλεια προς ψήφιση αυτού του νομοθετήματος εργάστηκαν πάρα πολλοί άνθρωποι.

Θέλω ιδιαίτερα να αναφερθώ στον καθηγητή τον κύριο Δελλή και σε όλη τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή που δούλεψε επί πολλούς μήνες για να μπορεί να γίνει αυτή η δουλειά.  Όπως καταλαβαίνετε αυτή είναι μια τεχνική δουλειά που σε νομοπαρασκευαστικό επίπεδο είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Συνεργαστήκαμε πολλά συναρμόδια υπουργεία επίσης επί σειρά μηνών για να μπορούμε να καταλήξουμε σε αυτό το νομοθέτημα. Ακούσαμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό από τους πολίτες τα σχόλια στη δημόσια διαβούλευση. Και νομίζω κάναμε μια εξαιρετικά εποικοδομητική συζήτηση και πως ελέχθησε πολύ καλό κλίμα στην πραγματικότητα, θα έλεγα σε εξαιρετικά καλό κλίμα.

Όλο αυτό τι λέει;  Λέει ότι είναι ένα νομοθέτημα που πρέπει να του δώσουμε την ευκαιρία να λειτουργήσει και να βοηθήσει την πατρίδα μας να κάνει ένα γρήγορο άλμα ως προς την απορρόφηση των πολύ μεγάλων πόρων που θα έχουμε στη διάθεσή μας τα επόμενα χρόνια.

Και επαναλαμβάνω, κύριε συνάδελφε, και με αυτό θα κλείσω, όλα τα νομοθετήματα δοκιμάζονται στην πράξη.  Εάν δούμε στην πράξη ότι κάτι κολλάει εδώ είμαστε για να το διορθώσουμε. Πιστεύουμε όμως ότι η μεγάλη προετοιμασία και προπαρασκευή που κάναμε θα μας δικαιώσει και ως προς τη δευτερογενή νομοθεσία που αποτελεί μια δόκιμη ανησυχία, τη θεωρώ καλόπιστη ανησυχία αυτή από τους συναδέλφους, πρέπει να σας πω ότι ήδη δουλεύουμε για την έκδοσή της.

Και έτσι είμαστε, προπορευόμαστε στο χρονοδιάγραμμα, θα δείτε ότι θα πάμε πολύ γρήγορα την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που χρειάζεται για να λειτουργήσει εξ ολοκλήρου ο νόμος. Ούτως ή άλλως ο νόμος θα λειτουργήσει 1η Ιουνίου και 1η Σεπτεμβρίου, όπως γράφει μέσα από τα άρθρα του. Δεν χρειάζεται όλη η δευτερογενής νομοθεσία για να λειτουργήσει. Αλλά εμείς θα τρέξουμε και τη δευτερογενή νομοθεσία με πολύ μεγάλη επιμέλεια διότι αυτός ο νόμος είναι κρίσιμος για το μέλλον της πατρίδας μας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!