Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Εργασίας

Κ.Υ.Α. 3242/76/2021 Καθορισμός της διαδικασίας και του τρόπου καταβολής της επιδότησης αποζημίωσης αποδοχών αδείας εργαζομένων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δωδεκάμηνης - συνεχούς λειτουργίας για το έτος 2020.

Αριθμ. 3242/76

ΦΕΚ B’ 284/27.01.2021

Καθορισμός της διαδικασίας και του τρόπου καταβολής της επιδότησης αποζημίωσης αποδοχών αδείας εργαζομένων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δωδεκάμηνης - συνεχούς λειτουργίας για το έτος 2020.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τη διάταξη του άρθρου 67 του ν. 4745/2020 «Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010, σύμφωνα με τις επιταγές της παρ. 1 του άρθρου 6 της Ε.Σ.Δ.Α., ως προς την εύλογη διάρκεια της πολιτικής δίκης, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και άλλες διατάξεις» (Α’ 214).

2. Τη διάταξη του άρθρου 69 του ν. 4756/2020 «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων» (Α’ 235).

3. Την υπ’ αρ.Δ1α/ΓΠ.οικ.20035/22-03-2020 «Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων συνεχούς λειτουργίας, στο σύνολο της Επικράτειας, για το χρονικό διάστημα από 23.3.2020 ή 26.03.2020, κατά περίπτωση, έως και 30.4.2020» (Β’ 987), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

4. Τις διατάξεις του π.δ. 81/2019 (Α’ 119) «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων».

5. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

6. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

7. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168), όπως ισχύει.

8. Τις διατάξεις του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181), όπως ισχύουν.

9. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

10. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις», (Α’ 143), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

11. Τις διατάξεις του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

12. Το άρθρο 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α’ 98), όπως ισχύει και διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

13. Την υπ’ αρ. Υ70/30-10-2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

14. Την υπό στοιχεία 40331/Δ1.13521/13.9.2019 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Επανακαθορισμός όρων ηλεκτρονικής υποβολής εντύπων αρμοδιότητας ΣΕΠΕ και ΟΑΕΔ» (Β’ 3520), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

15. Την υπ’ αρ. οικ. 1686/84/14-01-2021 εισήγηση του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

16. Το γεγονός ότι με την εφαρμογή της παρούσας απόφασης προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό εκτιμώμενου ύψους δώδεκα εκατομμυρίων εκατόν εβδομήντα πέντε χιλιάδων και διακοσίων ευρώ (12.175.200 €) για την κάλυψη της δαπάνης, η οποία βαρύνει τις πιστώσεις του Κρατικού προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2021, Ε.Φ. 1023-7110000000 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» του Υπουργείου Οικονομικών, Α.Λ.Ε. 2910601058.

17. Το γεγονός ότι η ειδική εντολή πληρωμής του άρθρου 4 επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, αποφασίζουμε:

Τον καθορισμό της διαδικασίας επιδότησης της αποζημίωσης αποδοχών αδείας εργαζομένων σε επιχειρήσεις - εργοδότες που ανήκουν στον ξενοδοχειακό κλάδο δωδεκάμηνης λειτουργίας, για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι συμβάσεις εργασίας των εργαζόμενων αυτών είχαν τεθεί σε αναστολή κατά το έτος 2020, που καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και τη διαδικασία πληρωμής της, ως ακολούθως:

Άρθρο 1

Καταβολή των αποδοχών αδείας και επιδόματος αδείας για το έτος 2020 από επιχειρήσεις - εργοδότες που ανήκουν στον ξενοδοχειακό κλάδο, δωδεκάμηνης-συνεχούς λειτουργίας

1. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ανήκουν στον ξενοδοχειακό κλάδο δωδεκάμηνης λειτουργίας και απασχολούν εργαζόμενους με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας οι οποίες είχαν τεθεί σε αναστολή εντός του έτους 2020, καταβάλλουν στους εργαζόμενους αυτούς τις αποδοχές αδείας και το επίδομα αδείας, επί του ονομαστικού τους μισθού, για το έτος 2020, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, κατά τρόπο ώστε, να έχουν καταβληθεί:

  • για όσους απασχολούνται με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, το αργότερο έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, και
  • για όσους απασχολούνται με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, το αργότερο έως τη λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Για τον υπολογισμό των αποδοχών αδείας και του επιδόματος αδείας λαμβάνεται υπόψη:

  • για τους εργαζόμενους με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι συμβάσεις εργασίας αυτές είχαν τεθεί σε αναστολή.
  • για τους εργαζόμενους με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου το χρονικό διάστημα για το οποίο είχε συμφωνηθεί εξ αρχής η παροχή εργασίας.

2. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παραγράφου 1 έχουν, σε κάθε περίπτωση, την υποχρέωση συμπλήρωσης και τήρησης του βιβλίου αδειών καθώς και της συμπλήρωσης και καταχώρισης στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» του Εντύπου Ε11 σύμφωνα με την παρ. 3 του άρ.4 του α.ν. 539/1945 (Α’ 229), όπως ισχύει, καθώς και την υπό στοιχεία 40331/ Δ1.13521/2019 (Β’ 3520 υπουργική απόφαση, όπως ισχύει.

Άρθρο 2

Καταβολή από τον κρατικό προϋπολογισμό ειδικής αποζημίωσης αποδοχών αδείας εργαζομένων, για το χρονικό διάστημα που οι συμβάσεις εργασίας τους είχαν τεθεί σε αναστολή κατά το έτος 2020, σε επιχειρήσειςεργοδότες που ανήκουν στον ξενοδοχειακό κλάδο δωδεκάμηνης-συνεχούς λειτουργίας

1. Στις επιχειρήσεις-εργοδότες του άρθρου 1 καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, για κάθε εργαζόμενο με σύμβαση αορίστου χρόνου του οποίου η σύμβαση έχει τεθεί σε αναστολή εντός του έτους 2020, ειδική αποζημίωση αποδοχών αδείας που ανέρχεται:

  • για τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης, σε 2/25 υπολογιζόμενα επί της μηνιαίας αποζημίωσης ειδικού σκοπού των πεντακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ (534€) για τα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα αναστολής των συμβάσεων εργασίας τους, ως εξής: ποσό ειδικής αποζημίωσης = 534/25 * 2 = 42,72 ευρώ ανά μήνα αναστολής της σύμβασης εργασίας, και
  • για τους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, σε 2/25 υπολογιζόμενα επί της μηνιαίας αποζημίωσης ειδικού σκοπού των πεντακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ (534€), για τα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα αναστολής των συμβάσεων εργασίας τους, κατ’ αναλογία των ημερών εργασίας τους, ως εξής: αριθμός ημερών μερικής απασχόλησης μηνιαίως/25 * 42,72 (π.χ μηναία απασχόληση 12 ημερών: 12/25 = 0,48* 42,72 = 20,51) ανά μήνα αναστολής της σύμβασης εργασίας. Ο αριθμός ημερών μερικής απασχόλησης μηνιαίως προκύπτει ως εξής:

Οι ώρες εβδομαδιαίας απασχόλησης των μερικώς απασχολούμενων διαιρούνται με το 40 που αντιστοιχεί στις εβδομαδιαίες ώρες πλήρους απασχόλησης και το αποτέλεσμα που προκύπτει πολλαπλασιάζεται με το 25 που αντιστοιχεί στον αριθμό ημερών πλήρους απασχόλησης μηνιαίως.

Σε περίπτωση κατά την οποία από τον ανωτέρω υπολογισμό προκύπτει δεκαδικός αριθμός 0,50 και πάνω γίνεται στρογγυλοποίηση προς τα πάνω. (π.χ. εβδομαδιαία εργασία 20 ώρες/40=0,5*25=12,5 ημέρες που στρογγυλοποιείται σε 13 ημέρες).

2. Το ποσό της αποζημίωσης αποδοχών αδείας της παρ. 1 είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

3. Τα οριζόμενα στις παράγραφο 1 του παρόντος δεν εφαρμόζονται σε περιπτώσεις επιχειρήσεωνεργοδοτών που θα κάνουν χρήση της δυνατότητας που παρέχεται από το άρθρο 69 του ν. 4756/2020 (Α’ 235) περί μεταφοράς της ετήσιας κανονικής άδειας έτους 2020 εργαζομένων με συμβάσεις εργασίας που τελούν σε αναστολή.

Άρθρο 3

Διαδικασία λήψης ειδικής αποζημίωσης - Υπεύθυνη Δήλωση

Οι επιχειρήσεις - εργοδότες του άρθρου 1 προβαίνουν σε υπεύθυνη δήλωση στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ στην οποία καταχωρίζουν τα κάτωθι:

i. τα στοιχεία της επιχείρησης, μεταξύ των οποίων το ΑΦΜ, καθώς και τα στοιχεία του τραπεζικού τους λογαριασμού (IBAN),

ii. ότι κατέβαλλαν στους εργαζόμενους τις αποδοχές αδείας και το επίδομα αδείας επί του ονομαστικού μισθού για το έτος 2020, iii. ότι δεν θα κάνουν χρήση της δυνατότητας που παρέχεται από το άρθρο 69 του ν. 4756/2020 (Α’ 235) περί μεταφοράς της ετήσιας κανονικής άδειας έτους 2020 εργαζομένων με συμβάσεις εργασίας που τελούν σε αναστολή.

Άρθρο 4

Γενικές διατάξεις

1. Για τη διαδικασία καταβολής της ειδικής αποζημίωσης, όπως αυτή ορίζεται στην παρούσα, ορίζεται ως αρμόδιος φορέας το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Η παραπάνω καταβολή γίνεται με πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου - εργοδότη, σύμφωνα με την υποβαλλόμενη δήλωσή του. Από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» εξάγεται σε ηλεκτρονική μορφή αναλυτική κατάσταση δικαιούχων - εργοδοτών, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους, τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή ΙΒΑΝ, το πιστωτικό Ίδρυμα στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός, το ποσό της καταβολής, όπως προκύπτει από την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου της παρ. 1 του άρθρου 2, και τον ΑΦΜ τους.

2. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρεία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία διαβιβάζεται. Επίσης, διαβιβάζεται στη ΔΙΑΣ Α.Ε., στη Διεύθυνση Ατομικών Ρυθμίσεων και στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων εργοδοτών σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, που περιλαμβάνει και τον αριθμό των δικαιούχων εργοδοτών, το συνολικό ποσό της καταβολής ολογράφως και αριθμητικώς, ανά τράπεζα ή πιστωτικό ίδρυμα. Το ποσό της συνολικής δαπάνης εγκρίνεται από τον αρμόδιο διατάκτη του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, έπειτα από εισήγηση της Διεύθυνσης Ατομικών Ρυθμίσεων.

3. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εγκρίνεται η μεταφορά της πίστωσης του συνολικού ποσού αυτής μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης.

4. Η ανωτέρω έντυπη συγκεντρωτική κατάσταση αποστέλλεται μέσω της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) η οποία εκδίδει, βάσει αυτής, εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου Νο 200 «Ελληνικό Δημόσιο - Συγκέντρωση Εισπράξεων - Πληρωμών», και την πίστωση του ενδιάμεσου λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου με IBAN GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 με ονομασία «πληρωμές ΕΔ με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ Α.Ε.» που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος με:

α) το συνολικό ποσό ανά δικαιούχο -εργαζόμενο και

β) με το ποσό που αφορά το ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ), σύμφωνα με την υπ’ αρ. 109/12-3-2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

Η Τράπεζα της Ελλάδος εξουσιοδοτείται για την κάλυψη του ανά συναλλαγή κόστους προς τρίτους.

Ύστερα από την έγκριση της Δ/νσης Λογαριασμών και Ταμ. Προγραμματισμού του ΓΛΚ, η οποία παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, χρεώνεται ο λογαριασμός με IBAN GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698, προκειμένου να διοδευθούν οι επιμέρους πληρωμές προς τους τραπεζικούς λογαριασμούς των τελικών δικαιούχων.

Τυχόν υπόλοιπα στο λογαριασμό μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, μεταφέρονται με εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος από τη Διεύθυνση Λογαριασμού Ταμειακού Προγραμματισμού του Γ.Λ.Κ., σε πίστωση του λογαριασμού με ΙΒΑΝ GR7101000230000000000200211 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού.

Η ανωτέρω εντολή κοινοποιείται στη Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών και στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης, της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και στη ΔΙΑΣ Α.Ε.

5. Τα ποσά που απέτυχαν να πληρωθούν επιστρέφουν στο λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με ΙΒΑΝ: GR7101000230000000000200211 με αιτιολογία κίνησης τον ειδικό κωδικό πληρωμής της ΔΙΑΣ ΑΕ και λογιστικοποιούνται στα έσοδα του προϋπολογισμού.

Για τις αποτυχούσες πληρωμές η ΔΙΑΣ Α.Ε. ενημερώνει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» προκειμένου να ενημερωθούν οι δικαιούχοι και να συμπεριληφθούν στην επόμενη πληρωμή.

6. Για την πληρωμή ειδικής αποζημίωσης, η ειδική εντολή πληρωμής της παρ. 4 του παρόντος άρθρου επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

7. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία, πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

8. Η Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού, οι συμβαλλόμενες τράπεζες και τα λοιπά πιστωτικά ιδρύματα δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται μόνο για τυχόν λάθη από δική τους υπαιτιότητα.

9. Δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα:

α) Η απόφαση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την έκδοση του συμψηφιστικού χρηματικού εντάλματος.

β) Η συγκεντρωτική κατάσταση της παρ. 2 του παρόντος άρθρου.

γ) Αντίγραφο της εντολής προς την Τράπεζα της Ελλάδος και αντίγραφο κίνησης (extrait) της Τράπεζας της Ελλάδος για τη χρέωση του λογαριασμού Νο 200.

Άρθρο 5

Αχρεωστήτως καταβληθέντα - αναδρομικότητα και συμψηφισμός πληρωμών

1. Με την επιφύλαξη τυχόν προστίμων που προβλέπονται από άλλες διατάξεις στα φυσικά πρόσωπα που δηλώνουν ψευδή στοιχεία στην αίτησή τους, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία σε περίπτωση υποβολής ψευδούς δηλώσεως.

2. Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται σε βάρος του ανοικείως λαβόντος, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του νομίμως εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 22 Ιανουαρίου 2021

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!