Βουλή Τροπολογία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας με μεταβολές στον ΚΦΕ
Με τροπολογία που κατατέθηκε στο προσφάτως κατατεθέν νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας επέρχονται μεταβολές στις διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Ειδικότερα, με το άρθρο 5 της τροπολογίας διασαφηνίζεται ότι το ποσό προκαταβολής φόρου εισοδήματος του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 των άρθρων 69 και 71 του Κώδικα φορολογίας Εισοδήματος μηδενίζεται για νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ή φυσικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα, εντασσόμενη, πέραν των κλάδων των αεροπορικών ή ακτοπλοϊκών μεταφορών, και στους κλάδους υπηρεσιών συναφών με τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές μεταφορές.
Με το άρθρο 4 της τροπολογίας επίσης τροποποιείται το άρθρο 27Α του ΚΦΕ για την επιβεβαίωση της ικανότητας απορρόφησης ζημιών της αναγνωριζόμενης ως εποπτικό κεφάλαιο αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης και στην περίπτωση διαδικασίας εξυγίανσης. Η αναφορά σε πτώχευση διαγράφεται, καθώς τα πιστωτικά ιδρύματα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 27 Α δεν πτωχεύουν.
Παρατίθενται ακολούθως οι προτεινόμενες διατάξεις της τροπολογίας στο σύνολό τους:
Άρθρο 1
Διαδικασία ανταλλαγής ακινήτων μεταξύ της υπό ειδικής διαχείρισης επιχείρησης και του Δημοσίου
Τροποποίηση της παρ. 5 του άρθρου 75 του ν.4307/2014 (Α’246)
1. Η παρ. 5 του άρθρου 75 του ν. 4307/2014 (Α' 246), αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Οι πράξεις για την πραγματοποίηση της μεταβίβασης απαλλάσσονται από κάθε φόρο, τέλος ή δικαίωμα Δημοσίου ή τρίτων, καθώς καιτελών χαρτοσήμου, εξαιρουμένου του ΦΠΑ. Επίσης, η υπό ειδική διαχείριση επιχείρηση απαλλάσσεται από την υποχρέωση να προσκομίσει αποδεικτικό ενημερότητας της φορολογικής διοίκησης και ασφαλιστική ενημερότητα για τη σύναψη της σύμβασης μεταβίβασης, για τη λήψη δανείων, πίστοδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων οποιοσδήποτε μορφής, καθώς και για κάθε άλλη συναλλαγή με το Δημόσιο, καθ' όλη τη διάρκεια της ειδικής διαχείρισης. Στη σύμβαση μεταβίβασης δεν απαιτείται, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, να μνημονεύονται ούτε να προσαρτώνται πιστοποιητικά της φορολογικής διοίκησης οποιοσδήποτε μορφής ή χρήσης, ούτε οποιοσδήποτε άλλης δημόσιας υπηρεσίας, οργανισμού ή εταιρείας ή των Ο.Τ.Α. κάθε βαθμού, ούτε βεβαιώσεις ή υπεύθυνες δηλώσεις τρίτων προβλεπόμενες σε οποιαδήποτε διάταξη νόμου. Κατ' εξαίρεση γίνεται μνεία και προσαρτώνται αντίγραφο κτηματολογικού φύλλου και απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος για τα μεταβιβαζόμενα δικαιώματα σε ακίνητα περιοχών στις οποίες υφίσταται λειτουργούν κτηματολόγιο και τοπογραφικό διάγραμμα του άρθρου 5 του ν. 651/1977, όπου απαιτείται κατά την κείμενη νομοθεσία. Οι υποθηκοφύλακες και προϊστάμενοι κτηματολογικών γραφείων καταχωρούν υποχρεωτικά τη σύμβαση μεταβίβασης στα οικεία βιβλία, κατά τα παραπάνω κατ' εξαίρεση προβλεπόμενα. Τα προηγούμενα εδάφια εφαρμόζονται και σε περιπτώσεις συμβολαιογραφικών πράξεων που αφορούν σε δικαιοπραξίεςτου ειδικού διαχειριστή κατά τη διάρκεια της ειδικής διαχείρισης και μόνο για το συμβαλλόμενο πρόσωπο που βρίσκεται σε ειδική διαχείριση. Τα προηγούμενα εδάφια έχουν εφαρμογή στην περίπτωση σύναψης συμβολαιογραφικών πράξεων για την ανταλλαγή ακινήτων, ίσης αξίας σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 72, μεταξύ της υπό ειδικής διαχείρισης επιχείρησης καί του Δημοσίου ή και νομικών προσώπων τα οποία απολαμβάνουν τα προνόμια του Δημοσίου, και ισχύουν και για τα δύο αντισυμβαλλόμενα μέρη. Στην περίπτωση ανταλλαγής ακινήτων ίσης αξίας με τους ως άνω αντισυμβαλλομένους, στη σχετική συμβολαιογραφική πράξη αναγράφεται μόνο η αξία κάθε ανταλλασσόμενου ακινήτου σύμφωνα με τις εκθέσεις εκτίμησης του άρθρου 72. Επιπλέον, σε περίπτωση ανταλλαγής ακινήτων μεταξύ των ως άνω αντισυμβαλλομένων, κατά την οποία τα εκποιούμενα ακίνητα βαρύνονται με εμπράγματες ασφάλειες, κατασχέσεις καί εν γένεί περιορισμούς διάθεσης, τα βάρη και οι περιορισμοί δεν εμποδίζουν την ανταλλαγή και μεταφέρονται εξ ολοκλήρου αυτοδικαίως, καί χωρίς να απαιτείται συναίνεση των προσώπων υπέρ των οποίων αυτά υφίστανται, στα ίσης αξίας ακίνητα που αποκτώνται, συνεπεία της ανταλλαγής, από την υπό ειδική διαχείριση επιχείρηση. Η μεταφορά των βαρών και περιορισμών στα εξ ανταλλαγής ακίνητα της υπό ειδική διαχείριση επιχείρησης γίνεται αναδρομικώς από τον χρόνο της αρχικής εγγραφής έκαστου στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή κτηματολογικό γραφείο και με την ίδια χρονική τάξη μεταξύ τους, ως αυτά είχαν κατά τη σύστασή τους. Η ως άνω κατάργηση και μεταφορά βαρών και περιορισμών επίτων ακινήτων συντελείται από και δια της μεταγραφής του συμβολαίου ανταλλαγής στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή κτηματολογικό γραφείο. Ο Προϊστάμενος του αρμόδιου υποθηκοφυλακείου ή κτηματολογικού γραφείου διενεργεί υποχρεωτικά και ατελώς, αυτεπαγγέλτως ή κατ' αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον, τις σχετικές πράξεις διαγραφής των αρχικών εγγραφών στα μεταβιβαζόμενα αιτία ανταλλαγής ακίνητα καιτις μεταφέρει, με τους ίδιους όρους και τάξη, στα αποκτώμενα από την υπό ειδική διαχείριση επιχείρηση, αιτία ανταλλαγής, ακίνητα. Ο περιορισμός αμοιβών της παρ. 6 εφαρμόζεται και σε συμβάσεις ανταλλαγής ακινήτων της παρ. 4 του άρθρου 72, εφόσον δεν ισχύουν ευνοϊκότερες διατάξεις κατά τη σύναψη και μεταγραφή της σύμβασης».
2. Η παρ. 1 εφαρμόζεται και σε επιχειρήσεις που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Άρθρο 2
Παραχώρηση δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και ζητήματα του ν. 4495/2017- Τροποποίηση των παρ. 1 και 2 του άρθρου 8 του ν. 4664/2020
Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 και η παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4664/2020 (Α'32) τροποποιούνται και το άρθρο 8 διαμορφώνεται ως εξής:
1. Το Δημόσιο παραχωρεί για σαράντα εννέα (49) έτη από τη σύναψη της σύμβασης παραχώρησης, με δυνατότητα παράτασης, το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης επί της ζώνης ή τμημάτων της ζώνης αιγιαλού, όπως έχει καθορισθεί με την υπ' αρ. 16301/30.9.1994 απόφαση της Νομάρχη Δυτικής Αττικής (Δ' 1147) έμπροσθεν των εγκαταστάσεων των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς και επί του αναγκαίου θαλάσσιου χώρου, σε κάθε πρόσωπο, το οποίο λειτουργεί νομίμως επιχείρηση ναυπηγείου, συμπεριλαμβανομένης κάθε άλλης υποστηρικτικής προς αυτό δραστηριότητας, επί των γεωτεμαχίων που αποτελούν το όλο συγκρότημα των ναυπηγείων. Σε περίπτωση που λειτουργεί επιχείρηση ναυπηγείου και κάθε άλλη υποστηρικτική προς αυτό δραστηριότητα σε τμήμα μόνο της όλης έκτασης, η υποχρέωση παραχώρησης κατά το προηγούμενο εδάφιο αφορά το αναλογούν τμήμα της ζώνης του αιγιαλού και του θαλασσίου χώρου, που ορίζεται από τις προβολές που εκκινούν από τις πλάγιες πλευρές της εδαφικής έκτασης επί της οποίας βρίσκεται η επιχείρηση. Σε περίπτωση που το σύστημα των προβολών αποκλείει ή περιορίζει ουσιωδώς το ανωτέρω δικαίωμα παραχώρησης άλλης ενδιαφερόμενης παρακείμενης επιχείρησης ναυπηγείου, τότε λαμβάνονται υπόψη οι λειτουργικές ανάγκες κάθε επιχείρησης.
Για την παραχώρηση του δικαιώματος της αποκλειστικής χρήσης κατά τα προηγούμενα εδάφια, ο δικαιούχος καταβάλλει αντάλλαγμα ανταποκρίνόμενο σε τιμές αγοράς. Το αντάλλαγμα προσδιορίζεται με κοινή απόφαση των Προϊσταμένων των αρμόδιων Γενικών Διευθύνσεων των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σύμφωνα με το άρθρο 109 του ν. 4622/2019 (Α' 133), η οποία εκδίδεται εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος επί τη βάσει εκθέσεων δύο ανεξάρτητων εκτιμήσεων της αξίας του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης των παραχωρουμένων επί της ζώνης ή τμημάτων αιγιαλού ανά τετραγωνικό μέτρο, καθώς και του αντίστοιχου θαλάσσιου χώρου. Ol εκτιμήσεις ανατίθενται σε πιστοποιημένους εκτιμητές του μητρώου που τηρείται στο Υπουργείο Οικονομικών. Με την ως άνω κοινή απόφαση καθορίζονται, επιπλέον, ο φορέας, η διαδικασία είσπραξής του, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Η κοινή απόφαση αυτή αναθεωρείται, με επίσπευση του φορέα παραχώρησης, ανά πενταετία από την έκδοσή της, ως προς τον καθορισμό της αξίας του δικαιώματος αποκλεισακής χρήσης.
Η παρούσα διάταξη δεν θίγει τα δικαιώματα αποκλειστικής χρήσης οποιοσδήποτε έκτασης της εταιρείας ΕΝΑΕ έως την οριστική μεταβίβαση του ενεργητικού της.
2. (α) Για τα αυθαίρετα κτίρια και τις λοιπές αυθαίρετες κατασκευές, καθώς και τις αυθαίρετες αλλαγές χρήσης κτιρίων ή κατασκευών που βρίσκονται στα γεωτεμάχια του συγκροτήματος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εφόσον έχουν ανεγερθεί ή πραγματοποιηθεί, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 2941/2001 (Α'201) και πριν από τις 28.7.2011, η υπαγωγή στις διατάξεις του ν. 4495/2017 (Α' 167) διενεργείται κατά παρέκκλιση των οριζομένων στο άρθρο 89 αυτού, με κατάθεση φακέλου δικαιολογητικών, όπως αυτά προβλέπονται υπό τα στοιχεία (α), (β), (δ), (ε), (στ) kol (ζ) στο άρθρο 99 του ν. 4495/2017 (Α' 167), σε έντυπη μορφή. Η δήλωση υπαγωγής μπορεί να υποβληθεί και από τον ειδικό διαχειριστή της ΕΝΑΕ.
(β) Η Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος καί Ενέργειας, μετά τον έλεγχο πληρότητας των στοιχείων και δικαιολογητικών, που αφορούν στην αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης, εκδίδει διοικητική πράξη αποδοχής της σχετικής δήλωσης υπαγωγής. Τα υπό στοιχεία (η) και (θ) δικαιολογητικά του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 (Α' 167), όπου απαιτούνται, υποβάλλονται εντός των προβλεπόμενων στις κείμενες διατάξεις προθεσμιών, με την έντυπη διαδικασία.
(γ) Με την έκδοση της ως άνω διοικητικής πράξης αναστέλλεται επί τριάντα (30) έτη η επιβολή κυρώσεων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και επιτρέπεται κατά το χρονικό αυτό διάστημα, η έναρξη και ολοκλήρωση κάθε σχετικής διοικητικής διαδικασίας για την εγκατάσταση και λειτουργία ναυπηγικών και υποστηρικτικών προς αυτές δραστηριοτήτων. Ειδικώς για μεταβιβάσεις που γίνονται από τον ειδικό διαχειριστή της εταιρείας ΕΝΑΕ, σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 4307/2014 (Α'246), δεν ισχύει η απαγόρευση της παρ. 1 του άρθρου 82 του ν. 4495/2017 (Α'167).
(δ) Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της κυριότητας κάθε αντικειμένου της διοικητικής πράξης αποδοχής της δήλωσης υπαγωγής, στο πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας του ν. 4307/2014 ή και κάθε άλλης διαγωνιστικής διαδικασίας σύμφωνα με την ίσχύουσα νομοθεσία και, σε κάθε περίπτωση, το αργότερο εντός ενός (1) μηνός από τη μεταβίβαση αυτήν, καταβάλλονται από τον αποκτώντα την κυριότητα, το παράβολο που προβλέπεται στο στοιχείο (l) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 (Α' 167), καθώς και το πρόστιμο υπαγωγής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 100 του ν. 4495/2017, υπολογιζόμενο σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια που ισχύουν κατά την ημερομηνία έκδοσης της διοικητικής πράξης αποδοχής της δήλωσης υπαγωγής, το οποίο εξοφλείται ολοσχερώς.
Τυχόν άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας αυτής, συνεπάγεται αυτοδικαίως τη μη εφαρμογή εφεξής και ανατροπή των εννόμων συνεπειών της παρ. 2(γ) του παρόντος, πλην της μεταβίβασης της κυριότητας.
3. Δεν επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών εντός των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου, όσο διαρκεί η ειδική διαχείριση, εφόσον προηγουμένως δεν έχει εκδοθεί πιστοποιητικό (ενεργητικής) πυροπροστασίας, σύμφωνα με την ίσχύουσα νομοθεσία. Κατ' εξαίρεση, κατά τη διάρκεια της ειδικής διαχείρισης, επιτρέπεται η εκτέλεση των εργασιών που αφορούν στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη τήρησης των απαιτούμενων από την ίσχύουσα νομοθεσία μέτρων και μέσων πυροπροστασίας.
Η υφιστάμενη άδεια λειτουργίας της επιχείρησης της ΕΝΑΕ διατηρείται σε ισχύ μέχρι καιτην ολοκλήρωση της μεταβίβασης του ενεργητικού της εταιρείας κατά τον ν. 4307/2014 (Α' 246) και μεταβιβάζεται στους ειδικούς διαδόχους. Για την έναρξη εργασιών εντός των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου, με εξαίρεση εκείνες που αφορούν το Πολεμικό Ναυτικό, απαιτείται η προηγούμενη έκδοση πιστοποιητικού (ενεργητικής) πυροπροστασίας, κατά τις κείμενες διατάξεις, το οποίο μεταβιβάζεται ως διοικητική άδεια στον ειδικό διάδοχο της επιχείρησης, σύμφωνα με την ίσχύουσα νομοθεσία, και ανάλογα με την κατηγορία επικινδυνότητας στην οποία κατατάσσεται η επιχείρηση.
Κάθε ειδικός διάδοχος που αποκτά το σύνολο ή τμήμα του ενεργητικού της ΕΝΑΕ, στο πλαίσιο του ν. 4307/2014 (Α' 246), ασκεί δραστηριότητες εντός του ναυπηγείου, μόνο εφόσον αποκτήσει άδεια λειτουργίας και το προβλεπόμενο πιστοποιητικό (ενεργητικής) πυροπροστασίας, εάν αυτό δεν υπήρχε κατά την εκποίηση του ενεργητικού.
4. Το ακίνητο που εμπίπτει εντός του συγκροτήματος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά με ΚΑΕΚ 05 146 01 01 001/0/0 δύναται να μεταβιβάζεται, ολόκληρο ή τμηματικά, σε τρίτους στο πλαίσιο της διαδικασίας ειδικής διαχείρισης. Τυχόν κατάτμησή του πρέπει υποχρεωτικά να τηρεί τα ελάχιστα όρια που τίθενται από την ισχύουσα στην περιοχή Ζ.Ο.Ε. καί να μην συνίστά κατάτμηση δασικής έκτασης. Χωριστή εκποίηση υφιστάμενων αυτοτελών δασοτεμαχίων εντός του ενιαίου ακινήτου είναι επιτρεπτή. Όσα ακίνητα εντός της εκτάσεως των ναυπηγείων Σκαραμαγκά αποκτήθηκαν από την ΕΝΑΕ κατά κυριότητα, με συμβολαιογραφική πράξη, απευθείας από το Δημόσιο και υπάγονται στη δασική νομοθεσία, μπορούν να μεταβιβάζονται σε τρίτους, χωρίς να θίγεται από τη μεταβίβαση αυτή ο δασικός τους χαρακτήρας. Τυχόν μη καταργηθέντα ρυμοτομικά σχέδια εντός της έκτασης που αποκτήθηκε από απαλλοτριώσεις για χώρο βιομηχανικών εγκαταστάσεων και τα οποία έχουν παραμείνει ανενεργά, μέχρι σήμερα, καταργούνται από την έναρξη ισχύος της διάταξης αυτής.».
Άρθρο 3
Υφιστάμενη εγκατάσταση λιμενικής υποδομής για την εξυπηρέτηση σκοπών εθνικής άμυνας - Τροποποίηση του άρθρου 86 του ν. 4504/2017
Στο τέλος του άρθρου 86 του ν. 4504/2017 (Α' 184) προστίθεται παρ. 12 ως εξής:
«12. Υφιστάμενη εγκατάσταση ανέλκυσης, καθέλκυσης και χερσαίας μεταφοράς υποβρυχίων (shiplift) η οποία βρίσκεται εντός του αιγιαλού και θαλασσίου χώρου έμπροσθεν των εγκαταστάσεων των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και, μεταξύ άλλων, συμβάλλει στην κάλυψη των αυξημένων επιχειρησιακών αναγκών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την εθνική άμυνα της χώρας, για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, θεωρείται νόμιμη με την έκδοση σχετικής απόφασης από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κατόπιν εισήγησης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας αναφορικά με τη σπουδαίότητα και σημασία της εν λόγω εγκατάστασης για την εθνική άμυνα και σχετικό αίτημα του φορέα διαχείρισης ή του κυρίου της εγκατάστασης ή άλλου αρμοδίου φορέα το οποίο συνοδεύεται από:
α) τεχνική περιγραφή του προς νομιμοποίηση έργου-εγκατάστασης,
β) εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα με κλίμακα 1:500 και με συντεταγμένες κορυφών λιμενικής εγκατάστασης σε ΕΓΣΑ 87.
γ) φωτογραφίες και χάρτη της ευρύτερης περιοχής με την ακριβή θέση του έργου-εγκατάστασης.
Άρθρο 4
Τροποποίηση του άρθρου 27 Α του ΚΦΕ για την επιβεβαίωση της ικανότητας απορρόφησης ζημιών της αναγνωριζόμενης ως εποπτικό κεφάλαιο αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης
Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 27 Α του ν. 4172/2013 (Α' 167), η λέξη «πτώχευσης» αντικαθίσταται με τη φράση «διαδικασίας εξυγίανσης» και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Στην περίπτωση διαδικασίας εξυγίανσης, ειδικής εκκαθάρισης ή εκκαθάρισης του νομικού προσώπου, σε εφαρμογή διατάξεων της ελληνικής νομοθεσίας ή της ευρωπαϊκής, όπως αυτή έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο, το υπολειπόμενο ποσό της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 2, μετατρέπεται σε οριστική και εκκαθαρισμένη απαίτηση κατά τα οριζόμενα στην ίδια παράγραφο. Εάν η φορολογική απαίτηση δεν συμψηφισθεί ολοσχερώς με τον αναλογούντα φόρο εισοδήματος του νομικού προσώπου, το μη συμφηφισθέν μέρος της ανωτέρω απαίτησης αποτελεί άμεσα εισπράξιμη απαίτησή του από το Δημόσιο.»
Άρθρο 5
Προσθήκη στην παρ. 59 του άρθρου 72 ΚΦΕ - Μείωση προκαταβολής φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019 και στους κλάδους συναφών υπηρεσιών των αεροπορικών ή ακτοπλοϊκών μεταφορών
Στην περ. β' του τέταρτου από το τέλος εδαφίου της παρ. 59 του άρθρου 72 του ν. 4172/2013 (Α' 167), μετά τις λέξεις «των αεροπορικών ή ακτοπλοϊκών μεταφορών» προστίθεται η φράση «και σε κλάδους συναφών υπηρεσιών» και η περ. β' διαμορφώνεται ως εξής:
«β) εντάσσεται στους κλάδους των αεροπορικών ή ακτοπλοϊκών μεταφορών και σε κλάδους συναφών υπηρεσιών.»
Επί του άρθρου 4
Σε συνέχεια της θέσεως σε ισχύ και εφαρμογή του ν. 4335/2015 (Α' 87), με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη η Οδηγία 2014/59/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 15ης Μαΐου 2014, για τη θέσπιση πλαισίου για την ανάκαμψη και την εξυγίανση πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων και για την τροποποίηση της οδηγίας 82/891/ΕΟΚ του Συμβουλίου, και των οδηγιών 2001/24/ΕΚ, 2002/47/ΕΚ, 2004/25/ΕΚ, 2005/56/ΕΚ, 2007/36/ΕΚ, 2011/35/ΕΕ, 2012/30/ΕΕ και 2013/36/ΕΕ, καθώς και των κανονισμών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (EE) αριθ. 1093/2010 καί (EE) apL0. 648/2012 (EE L 173 της 12.6.2014, σ. 190 έως 348} κρίνεταί σκόπιμο, για λόγους ασφάλειας δικαίου καί συμμόρφωσης με τον Κανονισμό (EE) αριθ. 575/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου koltou Συμβουλίου της 26ης Ιουνίου 2013 σχετικά με τις απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας για πιστωτικά ιδρύματα και επιχειρήσεις επενδύσεων και την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 648/2012 (EE L 176 της 27.6.2013, σ. 1), να επιβεβαιωθεί η ικανότητα απορρόφησης ζημιών της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης του άρθρου 27 Α και στην περίπτωση διαδικασίας εξυγίανσης. Η αναφορά σε πτώχευση διαγράφεται, καθώς τα πιστωτικά ιδρύματα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 27 Α δεν πτωχεύουν.
Με την προτεινόμενη διάταξη διασαφηνίζεται ότι το ποσό προκαταβολής φόρου εισοδήματος του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 των άρθρων 69 και 71 του Κώδικα φορολογίας Εισοδήματος μηδενίζεται για νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ή φυσικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα, εντασσόμενη, πέραν των κλάδων των αεροπορικών ή ακτοπλοϊκών μεταφορών, και στους κλάδους υπηρεσιών συναφών με τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές μεταφορές.
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!