ΔΔΑΔ Α 1064006 ΕΞ 2020 Τροποποίηση της υπ’ αρ. ΔΔΑΔΑ 1037653 ΕΞ 2020/13.3.2020 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ: «Μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 σε χώρους λειτουργίας των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε.» (Β΄ 858)
Αριθμ. ΔΔΑΔ Α 1064006 ΕΞ 2020
ΦΕΚ B’ 2227/11.06.2020
Τροποποίηση της υπ’ αρ. ΔΔΑΔΑ 1037653 ΕΞ 2020/13.3.2020 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ: «Μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 σε χώρους λειτουργίας των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε.» (Β΄ 858).
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Του ν. 4389/2016 «Επείγουσες Διατάξεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 94) και ειδικότερα των παρ. 1, 4 και 5 του άρθρου 14, καθώς και των άρθρων 2, 17, 24, 37 και 41.
β) Της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα Μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» (Α’ 55) και ειδικότερα του άρθρου 5 αυτής, όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α’ 76).
γ) Της υπ’ αρ. Δ.ΟΡΓ. Α. 1036960/10.3.2017 απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. με θέμα: «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)» (Β΄ 968), όπως έχει τροποποιηθεί, συμπληρωθεί και ισχύει.
δ) Της υπ’ αρ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013 απόφασης του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Β’ 130), σε συνδυασμό με τις διατάξεις της περ. α΄ της παρ. 3 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016 (Α’ 94).
ε) Της υπ’ αρ. 1/20.1.2016 (Υ.Ο.Δ.Δ. 18) Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου περί διορισμού Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, σε συνδυασμό με την παρ. 10 του άρθρου 41 ν. 4389/2016 (Α’ 94), την υπ’ αρ. 39/3/30.11.2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 689) Πράξη του Συμβουλίου Διοίκησης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων εσόδων περί της Ανανέωσης της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και την υπ’ αρ. 5294 ΕΞ 2020/17.01.2020 (Υ.Ο.Δ.Δ. 27) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».
στ) του άρθρου 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (Α΄ 98), σε συνδυασμό με τις διατάξεις των παρ. 5 και 6 του άρθρου 19 του ν. 4389/2016 και της περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).
2. Του ν. 3528/2007 «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.» (Α΄ 26) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
3. Του π.δ. 16/1989 «Κανονισμός λειτουργίας Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) και των Τοπικών Γραφείων και καθήκοντα υπαλλήλων αυτών» (Α΄ 6), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ειδικότερα το άρθρο. 19 αυτού.
4. Του ν. 4174/2013 «Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις» (Α΄ 170) και ειδικότερα το Μέρος Α «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας» - Κεφάλαιο Έβδομο «Φορολογικοί Έλεγχοι».
5. Του ν. 2960/2001 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας» (Α΄ 265), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
6. Του άρθρο 4 παρ. 2 του π.δ. 231/2007 «Κανονισμός αρμοδιοτήτων και καθηκόντων των Τελωνειακών Υπαλλήλων και της λειτουργίας των Περιφερειακών Τελωνειακών Αρχών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών», (Α΄ 265).
7. Του άρθρου 5 ν. 3943/2011, «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των ελεγκτικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 66), καθώς και την παράγραφο Ε’ του άρθρου 1 του ν. 4254/2014, «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις» (Α’ 85), όπως ισχύει, σχετικά με τη σύσταση της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων και της Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου.
8. Του ν. 4328/1929 «Περί συστάσεως Γενικού Χημείου του Κράτους» (Α΄ 272), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
9. Της υπ’ αρ. 30/003/000/4638/16.12.2015 απόφασης του Αν. Γ.Γ.Δ.Ε. «Εξειδίκευση του εργαστηριακού έργου των Χημικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Γενικού Χημείου του Κράτους (Γ.Χ.Κ.) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) του Υπουργείου Οικονομικών και ανακαθορισμός της καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμοδιότητας αυτών, για τους σκοπούς των επίσημων ελέγχων στα τρόφιμα, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΚ) 882/2004» (Β΄ 2801),
10. Της υπ’ αρ. 30/002/000/8644/23.12.2016 απόφασης του Γ.Γ.Δ.Ε. «Εξειδίκευση του εργαστηριακού έργου των Χημικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Γενικού Χημείου του Κράτους και ανακαθορισμός της καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμοδιότητας αυτών σε ορισμένους εργαστηριακούς τομείς» (Β’ 4267).
11. Της υπ’ αρ. ΔΔΑΔ Α 1037653 ΕΞ 2020/13.3.2020 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ «Μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 σε χώρους λειτουργίας των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ» (Β’ 858).
12. Της υπ’ αρ. Δ1α/Γ.Π.οικ.34781/4.6.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Β’ 2168), και ειδικότερα τις διατάξεις του άρθρου 19 αυτής.
13. Της υπ’ αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/119/οικ.11682/9.6.2020 (ΑΔΑ: 9Β3Π46ΜΤΛ6-Χ5Α) εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα: «Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού».
14. Της εξαιρετικά επείγουσας και επιτακτικής ανάγκης για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και με σκοπό αφενός την προστασία της δημόσιας υγείας και των εργαζομένων και αφετέρου την λειτουργία των Υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε. για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.
15. Του γεγονότος ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού εξόδων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, αποφασίζουμε:
Λαμβάνοντας υπόψη την εξαιρετικά επείγουσα και επιτακτική ανάγκη για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και με σκοπό αφενός την προστασία της δημόσιας υγείας και των εργαζομένων και αφετέρου την λειτουργία των Υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε. για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος αποφασίζονται τα ακόλουθα:
Τροποποιούμε και συμπληρώνουμε την υπ’ αρ.: ΔΔΑΔΑ 1037653 ΕΞ 2020/13.3.2020 (Β΄ 858) απόφαση, ως κατωτέρω:
1. Το άρθρο 1 καταργείται.
2. Οι παράγραφοι 5 και 6 του άρθρου 2 καταργούνται και προστίθενται νέες παράγραφοι 5, 6, 7, 8, 9, 10 και 11 ως εξής:
«5. Η είσοδος στα καταστήματα των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ γίνεται με ελεγχόμενο τρόπο. Σε κάθε κατάστημα Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ εκδίδονται καρτέλες εισόδου σε πλαστικοποιημένη μορφή, με αριθμό προτεραιότητας εισόδου των συναλλασσομένων. Οι καρτέλες εισόδου με τον αριθμό προτεραιότητας είναι κοινές για τους συναλλασσόμενους με προγραμματισμένες συναντήσεις και για αυτούς που προσέρχονται χωρίς ραντεβού. Απόλυτη προτεραιότητα δίνεται στους συναλλασσόμενους που έχουν προγραμματισμένο ραντεβού και σε αυτούς που έχουν αποστείλει τα αιτήματά τους μέσω ταχυδρομείου, εταιρείας ταχυμεταφορών ή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Με ευθύνη του προϊσταμένου εκάστης υπηρεσίας, εκδίδονται τόσες καρτέλες εισόδου, όσος ο επιτρεπόμενος αριθμός εξυπηρετούμενων συναλλασσομένων, ο οποίος προκύπτει ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα έκαστης Υπηρεσίας που είναι διαθέσιμα για την αναμονή και εξυπηρέτηση του συναλλακτικού κοινού, τηρουμένων των γενικών κανόνων αποστάσεων για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19. Δεδομένου ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 19 της κοινής απόφασης υπ’ αρ. Δ1α/Γ.Π.οικ.34781/4.6.2020 (Β’ 2168) οι συναλλασσόμενοι πρέπει να τηρούν μεταξύ τους απόσταση 1,5 μέτρου, κατά γενικό κανόνα υπολογίζεται χώρος 2 – 2,5 τετραγωνικά μέτρα ανά άτομο, συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων.
6. Ειδικότερα για τα καταστήματα των Δ.Ο.Υ. εκδίδονται καρτέλες εισόδου σε πλαστικοποιημένη μορφή, με αριθμούς προτεραιότητας ξεχωριστά ανά τμήμα ως εξής: Α) ΜΗΤΡΩΟ, Β) ΦΠΑ - ΕΙΣΟΔΗΜΑ, Γ) ΚΕΦΑΛΑΙΟ, Δ) ΕΣΟΔΑ, Ε) ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ και ΣΤ) ΛΟΙΠΑ ΤΜΗΜΑΤΑ Δ.Ο.Υ.
7. Σε όλα τα καταστήματα των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ ορίζεται υπάλληλος, ο οποίος θα βρίσκεται στην είσοδο της Υπηρεσίας για την υποδοχή των συναλλασσόμενων, την επιβεβαίωση των προγραμματισμένων συναντήσεων και την ελεγχόμενη αναμονή και είσοδο των επισκεπτών στον χώρο της υπηρεσίας. Ο εν λόγω υπάλληλος θα είναι εφοδιασμένος με όλα τα απαραίτητα μέσα για την ατομική του προστασία του (π.χ. μάσκα, γάντια, αντισηπτικά) και θα χορηγεί τις καρτέλες εισόδου στους συναλλασσόμενους που επιθυμούν να εισέλθουν στο κατάστημα της υπηρεσίας, δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα σε αυτούς που έχουν ήδη προγραμματισμένη συνάντηση. Με την έξοδο των συναλλασσομένων από το κατάστημα των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, θα παραδίδεται η καρτέλα εισόδου στον αρμόδιο υπάλληλο, ο οποίος οφείλει να την απολυμαίνει πριν την παραδώσει στον επόμενο συναλλασσόμενο.
8. Ειδικά για τις υπηρεσιακές μονάδες της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΑΑΔΕ, η είσοδος στο κοινό επιτρέπεται μόνο κατόπιν προγραμματισμένης συνάντησης, εξαιρουμένης της κατάθεσης εγγράφων ή αιτήσεων στο κεντρικό πρωτόκολλο της υπηρεσίας, η οποία επιτρέπεται ακόμα και χωρίς προγραμματισμένη συνάντηση, κατά τις καθορισμένες ώρες εισόδου του κοινού.
9. Οι αρμόδιοι Προϊστάμενοι μεριμνούν ώστε να τηρούνται αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μέτρου μεταξύ υπαλλήλων και συναλλασσομένων, καθώς και των συναλλασσομένων μεταξύ τους.
10. Συνιστάται οι συναλλασσόμενοι που προσέρχονται στα καταστήματα των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ και οι υπάλληλοι της ΑΑΔΕ που τους εξυπηρετούν να φορούν μάσκα προσώπου.
11. Εάν διαπιστωθεί κρούσμα της νόσου, λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για την απολύμανση του χώρου και ακολουθούνται οι οδηγίες του ΕΟΔΥ.».
3. Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 τροποποιείται ως εξής:
«1. Οι συναλλασσόμενοι εξυπηρετούνται κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 του άρθρου 2 της παρούσας. Ειδικότερα στα καταστήματα των Τελωνείων εκτυπώνονται καρτέλες εισόδου σε πλαστικοποιημένη μορφή, με αριθμούς προτεραιότητας, ενιαία για όλα τα τμήματα των Τελωνείων. Επισημαίνεται ότι εκτυπώνονται τόσες καρτέλες εισόδου, όσος ο επιτρεπόμενος αριθμός εξυπηρετούμενων συναλλασσομένων, ο οποίος προκύπτει ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα έκαστης Υπηρεσίας, τηρουμένων των γενικών κανόνων αποστάσεων για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19. Κατά γενικό κανόνα υπολογίζεται χώρος 2 – 2,5 τετραγωνικά μέτρα ανά άτομο, συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε να τηρούνται αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μέτρου μεταξύ υπαλλήλων και συναλλασσομένων, καθώς και των συναλλασσομένων μεταξύ τους. Σε περιπτώσεις διενέργειας φυσικού ελέγχου, αυτή θα λαμβάνει χώρα αφού ληφθούν τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προφύλαξης».
4. Η παράγραφος 2 του άρθρου 3 καταργείται και η παράγραφος 3 αναριθμείται σε 2.
5. Το άρθρο 5 καταργείται.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα,10 Ιουνίου 2020
Ο Διοικητής
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!