Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Φ. 210.2/48384/2016 Τροποποίηση του π.δ. 273/1939 (Α΄ 229) σχετικά με την κατανομή των αρμοδιοτήτων του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 σε οργανικές μονάδες του Συνηγόρου του Πολίτη.

Αριθμ. Φ. 210.2/48384/2016
ΦΕΚ Β 4552/30-12-2016

Τροποποίηση του π.δ. 273/1939 (Α΄ 229) σχετικά με την κατανομή των αρμοδιοτήτων του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 σε οργανικές μονάδες του Συνηγόρου του Πολίτη.

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
ΚΑΙ Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:
α) Του ν. 2477/1997 (Α' 59) «Συνήγορος του Πολίτη και Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης», όπως ισχύει.
β) Του ν. 3051/2002 (Α' 220) «Συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές, τροποποίηση και συμπλήρωση του συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και συναφείς ρυθμίσεις», όπως ισχύει.
γ) Του ν. 3094/2003 (Α΄ 10) «Συνήγορος του Πολίτη και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
δ) Του π.δ. 273/1999 (Α' 229) «Κανονισμός λειτουργίας του Συνηγόρου του Πολίτη», όπως ισχύει.
ε) Του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - Δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α' 143), όπως προστέθηκε με την παρ. 24 του άρθρου 10 του ν. 4337/2015 (Α' 129) και συμπληρώθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 58 του ν. 4438/2016 (Α 220) και ισχύει.
στ) Του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α' 208).
ζ) Του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 210).
η) Του π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 116).
θ) Της υπ' αριθ. Υ29/8-10-2015 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Γεώργιο Χουλιαράκη» (Β' 2168).

2. Τη με αριθμ.: ΔΙΔΚ/Φ.ΣτΠ/οικ.19875/22-07-2016 - ΑΔΑ: ΩΙΒΕ465ΦΘΕ-ΕΧ7 (ΦΕΚ 403/τ.Υ.Ο.Δ.Δ./26-07-2016) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με την οποία διορίστηκε στη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη ο Ανδρέας Ποττάκης, Διδάκτωρ Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Οξφόρδης, Δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω και ΣτΕ, το από 27-07-2016 Πρωτόκολλο Διαβεβαίωσης και την από 27-07-2016 Βεβαίωση Ανάληψης Καθηκόντων.

3. Την αριθμ. 2/16570/0026/13-5-2016 (Β΄ 1381) κοινή απόφαση του Υπουργού και του αναπλ. Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός διαδικασίας και εξειδίκευση μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου/Ειδικό Λογιστήριο στις οικονομικές Υπηρεσίες Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης».

4. Τις εγκυκλίους υπ' αριθμ. 2/14226/0021/ 25-2-2015, 2/82950/0021/31-12-2015, 2/51290/0026/ 2-6-2016, 2/68982/0026/5-8-2016 και 2/77786/026/ 26-9-2016 του Υπουργείου Οικονομικών.

5. Την ανάγκη άσκησης των εν προκειμένω μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων, ήτοι (α) ελέγχου, εκκαθάρισης και έκδοσης εντολής πληρωμής δαπανών καθώς και (β) λογιστικής παρακολούθησης και πληρωμής των δαπανών, διακριτά από υπηρεσιακές μονάδες του φορέα, αρχής γενομένης από 1-1-2017, προκειμένου να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αξιοπιστία του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου δαπανών.

6. Την υπ'αριθμ. ΔΙΠΔΑ/Φ.2/23/32809/23.12.2016 εισήγηση του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, σχετικά με το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: Τροποποιούμε το π.δ. 273/1999 (Α' 229) «Κανονισμός λειτουργίας του Συνηγόρου του Πολίτη», όπως ισχύει, ως ακολούθως:

Α. Στο άρθρο 11, η παράγραφος 1.β. τροποποιείται ως προς τη μετατροπή του Γραφείου Προμηθειών σε αυτοτελές Γραφείο Προμηθειών και την προσθήκη Αυτοτελούς Γραφείου Πληρωμών, Δημοσιονομικών Αναφορών και λοιπών Οικονομικών Θεμάτων και αντικαθίσταται ως εξής:

"β) Τα Γραφεία:
1) Διοικητικής Μέριμνας
2) Προμηθειών
3) Πληροφόρησης και Εξυπηρέτησης Πολιτών
4) Διοικητικής Υποστήριξης Θεσσαλονίκης
5) Πληρωμών, Δημοσιονομικών Αναφορών και λοιπών Οικονομικών Θεμάτων.

Τα Γραφεία υπάγονται:
- Το Διοικητικής Μέριμνας, στο Τμήμα Διοίκησης. - Το Προμηθειών, λειτουργεί ως αυτοτελές, υπαγόμενο στο Διευθυντή Γραμματείας.
- Το Πληροφόρησης και Εξυπηρέτησης Πολιτών, στο Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης.
- Το Διοικητικής Υποστήριξης Θεσσαλονίκης λειτουργεί ως αυτοτελές, υπαγόμενο στο Διευθυντή Γραμματείας.
- Το Πληρωμών, Δημοσιονομικών Αναφορών και λοιπών Οικονομικών Θεμάτων, λειτουργεί ως αυτοτελές, υπαγόμενο στο Διευθυντή Γραμματείας".

Β. Στο άρθρο 11, παράγραφος 3, προστίθενται στοιχεία, ως εξής:

ε) την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από το διατάκτη και την καταχώρηση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων,

στ) τον έλεγχο τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων και την παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης,

ζ) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Υ.Ε.Ε) σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3δ του άρθρου 66 του ν. 4270/2014, όπως ισχύει και του περί ανάληψης υποχρεώσεων π.δ. 80/2016,

η) τον έλεγχο νομιμότητας και κανονικότητας, καθώς και την εκκαθάριση των δαπανών του οικείου φορέα με βάση τα νόμιμα δικαιολογητικά αυτών,

θ) την έκδοση εντολής πληρωμής των δαπανών του οικείου φορέα, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο,

ι) τη σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας της δαπάνης και την υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 26 του ν. 4270/2014,

ια) την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής,

ιβ) την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων όπου προβλέπεται,

ιγ) την καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και την τήρηση του μητρώου αυτών,

ιδ) την κοινοποίηση στην αρμόδια Δ.Υ.Ε.Ε των δικαστικών αποφάσεων από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό της Αρχής, την παροχή απόψεων στα δικαστήρια και την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων,

ιε) τη βεβαίωση επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού κάθε κατηγορίας του φορέα, για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό της Αρχής,

ιστ) την εισήγηση, αρμοδίως, για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και λαβόντα αχρεώστητης πληρωμής,

ιζ) τη μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών.

Γ. Στο άρθρο 11, προστίθεται παράγραφος 9, ως εξής:

9. Το Γραφείο Πληρωμών, Δημοσιονομικών Αναφορών και λοιπών Οικονομικών Θεμάτων είναι αρμόδιο για την εκτέλεση των κάτωθι αρμοδιοτήτων:

α) την κατάρτιση και τροποποίηση του τακτικού προϋπολογισμού καθώς και του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων,

β) την παραγωγή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΟΠΣΔΠ) ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού προς την Τράπεζα της Ελλάδος για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων και την απόδοση των διενεργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων σε αυτούς,

γ) τη μέριμνα για τη διενέργεια συμψηφισμών και την απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών,

δ) την ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων,

ε) την καταχώριση των στοιχείων κατασχέσεων και εκχωρήσεων στα τηρούμενα μητρώα,

στ) τη συγκέντρωση στοιχείων και τη σύνταξη των δημοσιονομικών αναφορών (μηνιαία - τριμηνιαία έκθεση μητρώου δέσμευσης, τριμηνιαία στοιχεία πληρωτέων υποχρεώσεων για την ΕΛ.ΣΤΑΤ, έκθεση παρακολούθησης εκτέλεσης προϋπολογισμού βάσει στοχοθεσίας, κλπ). Δ. Στο άρθρο 14, προστίθεται τελευταίο εδάφιο, ως ακολούθως:

Στο Γραφείο Πληρωμών, Δημοσιονομικών Αναφορών και λοιπών Οικονομικών Θεμάτων, επικεφαλής ορίζεται υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Διοικητικού — Οικονομικού ή του κλάδου TE Διοικητικού —Λογιστικού.

Κατά τα λοιπά, το π.δ. 273/1999 (Α΄ 229) ισχύει ως έχει. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 30 Δεκεμβρίου 2016

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ

Η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ

Ο Συνήγορος του Πολίτη
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΟΤΤΑΚΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!