ΕΣΕΕ Επέκταση της συνεργασίας της με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
EPA/ANA-MPA/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Την επέκταση της συνεργασίας της ΕΣΕΕ με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο πλαίσιο ενημερωτικών δράσεων για την αποφυγή πιθανής οικονομικής εξαπάτησης των επιχειρηματιών συζήτησαν με τον επικεφαλής της διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Γιώργο Παπαπροδρόμου ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης και ο γενικός γραμματέας της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας.
Στην συνάντηση, συζητήθηκαν και άλλα θέματα, όπως η ανάγκη για την δημιουργία ηλεκτρονικής εισαγγελίας με θεματική διαβάθμιση, η δημιουργία «ομπρέλας προστασίας» για τα ανοικτά κέντρα εμπορίου της ΕΣΕΕ, η περαιτέρω συνεργασία για την δημιουργία περισσότερο εξειδικευμένων help desk κ.λπ.
Συμφωνήθηκε ότι η συνεργασία των δύο φορέων, θα συνεχιστεί μόνιμα σε τεχνικό επίπεδο καθώς, όπως επισημάνθηκε, με την αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου στις καθημερινές αγορές και τις εμπορικές συναλλαγές, κρίνεται επιβεβλημένη η διεύρυνση της ενημέρωσης ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου ιδιαίτερα μεταξύ άλλων του εμπορικού κόσμου.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ επεσήμανε ότι επιτήδειοι έχουν, δυστυχώς, εντοπίσει και εκμεταλλευτεί κενά ασφαλείας αλλά και την «καλή πίστη» των κατόχων των καρτών και έχουν παρατηρηθεί κρούσματα απάτης σε πολλές περιπτώσεις. Συνηθέστεροι τρόποι εξαπάτησης και ως εκ τούτου αυξημένη προσοχή και επιφύλαξη χρειάζεται στις παρακάτω περιπτώσεις:
1. Απατεώνες τηλεφωνούν σε κατόχους καρτών και προσποιούνται τους υπαλλήλους εταιρείας και προφασίζονται βλάβη στην υπηρεσία έκδοσης προπληρωμένων καρτών (pre-paid cards), πείθοντας τους κατόχους να γνωστοποιήσουν τους κωδικούς.
2. Υποκλοπή των κωδικών ασφαλείας με «χακάρισμα» με τη μέθοδο DGA (Distributed Guessing Attack) ειδικά για τις κάρτες τύπου Visa, των οποίων το σύστημα ασφαλείας δεν ενεργοποιείται όταν οι επιθέσεις γίνονται από διαφορετικούς ιστότοπους.
3. Κρούσματα φοροδιαφυγής μέσω τερματικών αποδοχής καρτών - POS. Τα συγκεκριμένα τερματικά συνοδεύονται από μία χρεωστική επαγγελματική κάρτα Mastercard, η οποία συνδέεται με έναν λογαριασμό της επιχείρησης σε ευρώ, με μοναδικό ΙΒΑΝ και βρίσκεται σε τράπεζα εκτός Ελλάδος. Μετά τη συναλλαγή, τα χρήματα μεταφέρονται άμεσα στο λογαριασμό της επιχείρησης εκτός Ελλάδος και ο επιχειρηματίας μπορεί να τα εκταμιεύσει είτε μέσω της Mastercard από ΑΤΜ στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, να μεταφέρει τα χρήματα όπου επιθυμεί, να δέχεται εμβάσματα κ.λπ. Με τον τρόπο αυτό αφενός αποφεύγει τις επιπτώσεις των «capital controls» και αφετέρου εμφανίζει τμήμα ή το σύνολο του κύκλου εργασιών στο εξωτερικό και ως εκ τούτου δεν φορολογείται στην Ελλάδα.
4. Ειδικό λογισμικό «παράγει» τυχαία 16ψήφιους αριθμούς (γεννήτριες τυχαίων αριθμών), ορισμένοι εκ των οποίων τυχαίνει να συμπέσουν με πραγματικές, πιστωτικές κυρίως, κάρτες, οι οποίες και χρεώνονται κατά τις συναλλαγές του κατόχου των μέσω διαδικτύου.
5. Παλαιότερες τεχνικές τύπου «Νιγηριανής απάτης» (ψευδείς ιστορίες για δήθεν αδυναμία μεταφοράς χρημάτων και εκκλήσεων για βοήθεια) και Phising (παραπλανητικά e-mail και ψεύτικές ιστοσελίδες βιτρίνας για την υφαρπαγή κωδικών/ εμπιστευτικών πληροφοριών).
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΣΕΕ έχει ήδη υλοποιήσει από κοινού με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος την καινοτόμα δράση με την ονομασία «FeelSafe» και τη δημιουργία του αντίστοιχου ιστότοπου www.cyberalert.gr/feelsafe/, με στόχο την από κοινού συστηματική και επιστημονική μελέτη των θεμάτων και προβλημάτων που προκύπτουν για το εμπόριο και τους καταναλωτές από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, με σκοπό την ενημέρωση εμπόρων και καταναλωτών για τους διαδικτυακούς κινδύνους και την ασφαλή χρήση του διαδικτύου στις εμπορικές συναλλαγές και τις διαδικτυακές αγορές.
Επίσης, η ιστοσελίδα http://cyberalert.gr/feelsafe/ αλλά και η πρωτοποριακή εφαρμογή (application) για iOS & Android «FeelSafe» αποτελούν βασικό βήμα ενημέρωσης των καταναλωτών αλλά και των μελών της Ε.Σ.Ε.Ε., μιας και το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών, χρησιμοποιεί «έξυπνα» κινητά στην καθημερινότητά του. Στην πλατφόρμα αυτή παρουσιάζονται με άμεσο τρόπο οδηγίες για την αποφυγή ηλεκτρονικών απατών ανά κατηγορία. Ο συνδυασμός αυτών των πληροφοριών με online γραμμή καταγγελιών (SOS) και η καθημερινή ενημέρωση από εξειδικευμένους αξιωματικούς της ΔΙ.Δ.Η.Ε. για τις τρέχουσες παγίδες - απάτες κρίνεται ως καθοριστική στην έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών. Η εφαρμογή FeelSafe είναι διαθέσιμη για Android και για iOS.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!