Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. 24835/2016 Μεταφορά και κατανομή αρμοδιοτήτων του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 στις υφιστάμενες οργανικές μονάδες της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών - Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Τουρισμού

Αριθμ. 24835 

ΦΕΚ B 4475 - 30.12.2016 

Μεταφορά και κατανομή αρμοδιοτήτων του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 στις υφιστάμενες οργανικές μονάδες της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών - Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Τουρισμού. 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 

Έχοντας υπόψη: 

1. Τις διατάξεις: 

1.1 της παρ. 2α του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 58 του ν. 4438/2016 (Φ.Ε.Κ. Α’ 220), 

1.2 του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. Α΄ 112) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4210/2013 (Φ.Ε.Κ. Α’ 254), 

1.3 του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Φ.Ε.Κ. Α’ 98) όπως εκάστοτε ισχύει, 

1.4 του π.δ. 112/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Τουρισμού» (Φ.Ε.Κ. Α’ 178), 

1.5 του π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Φ.Ε.Κ. Α’ 116), 

1.6 του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (ΦΕΚ Α’ 208), 

1.7 του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Φ.Ε.Κ. Α’ 210), 1.8 της υπ’ αριθμ. Υ29/8.10.2015 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη» (Φ.Ε.Κ. Β’ 2168). 

2. Την από 8-12-2016 εισήγηση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών -Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Τουρισμού. 

3. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: 

1. Τη μεταφορά και κατανομή των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στο Υπουργείο Τουρισμού στις υφιστάμενες οργανικές μονάδες της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών - Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Τουρισμού. 

2. Τη μετονομασία των Τμημάτων (Προϋπολογισμού και ΜΠΔΣ, Δημοσιονομικών Αναφορών και Εποπτευόμενων Φορέων και Εκκαθάρισης Δαπανών και Οικονομικής Διαχείρισης Κεντρικής Υπηρεσίας και Περιφερειακών Υπηρεσιών) της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού όπου η περίπτωση α’ της παρ.1 του άρθρου 5 του π.δ. 112/2014 αντικαθίσταται ως εξής: 

«α) Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών η οποία συγκροτείται από το Τμήμα Προϋπολογισμού, Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) και Δημοσιονομικών Αναφορών, το Τμήμα Εποπτευομένων Φορέων και Πληρωμής Δαπανών Κεντρικής Υπηρεσίας, το Τμήμα Εκκαθάρισης Αποδοχών και το Τμήμα Εκτέλεσης Τακτικού Προϋπολογισμού και Π.Δ.Ε.». 

3. Την αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων μεταξύ των Τμημάτων της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού, όπου το άρθρο 6 του π.δ. 112/2014 αντικαθίστανται ως εξής: 

«Άρθρο 6 

Επιχειρησιακοί στόχοι, αρμοδιότητες Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών 

Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών έχει ως επιχειρησιακό στόχο την διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του. Οι αρμοδιότητες των τμημάτων της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών κατανέμονται σε αυτά ως ακολούθως: 

1. Το Τμήμα Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και Δημοσιονομικών Αναφορών (πρώην Τμήμα Προϋπολογισμού και ΜΠΔΣ) είναι αρμόδιο για: 

α) Τον σχεδιασμό, την κατάρτιση και την τροποποίηση του Τακτικού Προϋπολογισμού και του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) των υπηρεσιών του Υπουργείου εντός των οριζόμενων χρονικών προθεσμιών. 

β) Τον σχεδιασμό, την κατάρτιση και την τροποποίηση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) του Υπουργείου. 

γ) Την αξιολόγηση των αναμενόμενων ή πιθανών δημοσιονομικών επιπτώσεων κάθε πρότασης πολιτικής, προγράμματος ή δράσης στον προϋπολογισμό του Υπουργείου ή της Κυβέρνησης και την παροχή γνώμης. 

    δ) Την παρακολούθηση των στοιχείων εκτέλεσης του Τακτικού Προϋπολογισμού και του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου, προκειμένου οι δαπάνες να καλυφθούν εντός των διαθέσιμων πιστώσεων του Προϋπολογισμού και των εγκεκριμένων από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) κονδυλίων / ποσοστών διάθεσης. 

ε) Την παρακολούθηση της εναρμόνισης του Προϋπολογισμού με το ΜΠΔΣ. 

στ) Την έγκαιρη ενημέρωση των αρμόδιων φορέων σε περίπτωση που πλησιάζει η κάλυψη των ανώτατων ορίων εκτέλεσης του τακτικού προϋπολογισμού τους. ζ) Τη διατύπωση εισήγησης προς το ΓΛΚ σχετικά με αιτήματα μεταβολών του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου. 

η) Την παρακολούθηση της ανάληψης δεσμεύσεων, των τιμολογίων, των πληρωμών καθώς και της εξέλιξης των δημοσιονομικών στοιχείων που απορρέουν από αυτά. 

θ) Την παρακολούθηση του Π.Δ.Ε σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο, του ετήσιου Π.Δ.Ε, των ανώτατων ορίων και των στόχων του τριμήνου, καθώς και την αναθεώρηση του Π.Δ.Ε ανάλογα με το τι υπαγορεύουν οι καθορισμένες προθεσμίες. 

ι) Την έκδοση αποφάσεων ορισμού υπόλογων - διαχειριστών και υπεύθυνων λογαριασμού των έργων του Π.Δ.Ε των εκτελούμενων από υπηρεσίες του Υπουργείου έργων και των έργων εξουσιοδότησης εκτελούμενων με ευθύνη ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ. 

ια) Τη μέριμνα για έκδοση απόφασης του διατάκτη περί μεταφοράς πιστώσεων σε δευτερεύοντες διατάκτες. 

ιβ) Τη συνεργασία με το Τμήμα Εποπτευόμενων Φορέων και Πληρωμής Δαπανών Κεντρικής Υπηρεσίας για την προετοιμασία των απαιτούμενων αναλύσεων και αναφορών σχετικά με τα στοιχεία του τακτικού προϋπολογισμού, του Π.Δ.Ε και ΜΠΔΣ. 

ιγ) Την κοινοποίηση εγκυκλίων που σχετίζονται με την κατάρτιση, εκτέλεση, τροποποίηση του Τακτικού Προϋπολογισμού και του Π.Δ.Ε στις υπηρεσίες του Υπουργείου και την παροχή των απαιτούμενων υποστηρικτικών υπηρεσιών. 

ιδ) Την παρακολούθηση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Υπουργείου Τουρισμού και την παροχή υποστήριξης σε θέματα Προϋπολογισμού στις περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του ΓΛΚ. 

ιε) Τη συγκέντρωση των δημοσιονομικών στοιχείων από τα Μητρώα δεσμεύσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού, του Π.Δ.Ε των ειδικών φορέων και την καταγραφή τους στη διαδικτυακή πύλη (e-portal) σε τακτική βάση. 

ιστ) Τη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων και αναφορών για το Π.Δ.Ε του Υπουργείου Τουρισμού και τη διαβίβασή τους στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. ιζ) Τις αποφάσεις επιχορήγησης για έμμεσες πληρωμές έργων του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων της Κεντρικής διοίκησης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (κοινή υπουργική απόφαση 134453/28-12-2015 (ΦΕΚ 2857/τ.Β’). 

ιη) Τη συνεργασία με το Τμήμα Εποπτευόμενων Φορέων και Πληρωμής Δαπανών Κεντρικής Υπηρεσίας για την κατάρτιση και υποβολή των προβλεπόμενων αναφορών σχετικά με την λειτουργία των Μητρώων δεσμεύσεων και σχετικά με καθυστερημένες πληρωμές. 

ιθ) Τη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων και αναφορών για τις υπηρεσίες του Υπουργείου και τη διαβίβαση τους στη Βουλή, στο ΓΛΚ και στην Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). 

κ) Τη σύνταξη μελετών, αναλύσεων και την υποβολή προτάσεων με σκοπό την τήρηση του Προϋπολογισμού και του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, τα οποία αποτελούν μέρος της δημοσιονομικής στρατηγικής. 

κα) Την αξιολόγηση του εκτελεστικού προϋπολογισμού, με στόχο την αύξηση εσόδων, τη μείωση των δαπανών και την εν γένει χρησιμοποίηση όλων των πόρων με αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο. 

κβ) Την παραγωγή, έλεγχο και επεξεργασία οικονομικών απολογιστικών στοιχείων για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού εν όλω ή εν μέρει. 

κγ) Ορθολογική αξιοποίηση των πόρων του Υπουργείου βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του ν. 4270/2014

κδ) Τη συνεργασία με το Τμήμα Προμηθειών και Διαχείρισης Υλικού - Εγκαταστάσεων και την ανάπτυξη σχετικών οικονομικών αναφορών. 

κε) Τη μέριμνα για έκδοση απόφασης ορισμού υπολόγου για Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) και έγκριση έκδοσης Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής (ΧΕΠ). 

2. Το Τμήμα Εποπτευομένων Φορέων και Πληρωμής Δαπανών Κεντρικής Υπηρεσίας (πρώην Τμήμα Δημοσιονομικών Αναφορών και Εποπτευόμενων Φορέων) είναι αρμόδιο για: 

α) Τη συγκέντρωση των δημοσιονομικών στοιχείων από τα Μητρώα δεσμεύσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού και του Π.Δ.Ε, των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου και την καταγραφή τους στη διαδικτυακη πύλη (e-portal) σε τακτική βάση ή τον έλεγχο των καταγραφών των εποπτευόμενων φορέων. 

β) Τη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων και αναφορών για τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου και τη διαβίβαση τους στο ΓΛΚ. 

γ) Τον έλεγχο της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των υποβαλλόμενων από τους εποπτευόμενους φορείς οικονομικών στοιχείων. 

δ) Την καθοδήγηση των εποπτευόμενων και άλλων φορέων για την προετοιμασία του ΜΠΔΣ, για προσχέδια προϋπολογισμού και για άλλα έγγραφα. 

ε) Τη διασφάλιση της έγκαιρης επεξεργασίας και κωδικοποίησης των προσχεδίων προϋπολογισμού των εποπτευόμενων και άλλων φορέων σύμφωνα με εγκυκλίους και οδηγίες που εκδίδονται από το Υπουργείο Οικονομικών και το ΓΛΚ. 

στ) Τη μέριμνα για την έγκαιρη επεξεργασία, κωδικοποίηση προτάσεων προϋπολογισμού των εποπτευόμενων και λοιπών φορέων. 

ζ) Τη μέριμνα για την ευθυγράμμιση των στόχων δημοσιονομικής πολιτικής με τους στόχους που τίθενται μέσω των προϋπολογισμών των εποπτευόμενων φορέων. 

η) Τη μέριμνα για την παρακολούθηση των οικονομικών αποτελεσμάτων των εποπτευόμενων και λοιπών φορέων. 

θ) Την παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των εποπτευόμενων φορέων και την ανάλυση και επεξεργασία των οικονομικών τους στοιχείων. 

ι) Την παρακολούθηση των χορηγούμενων στους εποπτευόμενους και λοιπούς φορείς επιχορηγήσεων 

ια) Τη μέριμνα για την έγκαιρη κοινοποίηση των εγκυκλίων που αφορούν στην οικονομική διαχείριση των εποπτευόμενων και λοιπών φορέων. 

ιβ) Την παρακολούθηση των ελλειμμάτων και χρεών που εμφανίζουν οι εποπτευόμενοι φορείς σε τακτική (τριμηνιαία/μηνιαία) βάση. 

ιγ) Την έγκριση αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο. Τ. για δαπάνες άνω των πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ, δυνάμει του εδ. β’ της παρ.7 του άρθρου 4 του ν. 3270/2004. 

ιδ) Την έγκριση του Προϋπολογισμού (τόσο του αρχικού όσο και των αναμορφώσεών του) των εποπτευόμενων και λοιπών φορέων και την εποπτεία επί του λογιστικού αυτών, όπου από τις κείμενες διατάξεις αυτό προβλέπεται. 

ιε) Τον έλεγχο και την έγκριση του απολογισμού και του ισολογισμού σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. ιστ) Τη μέριμνα για την έκδοση αποφάσεων για την έγκριση επιχορηγήσεων στους εποπτευόμενους φορείς. 

ιζ) Τη μέριμνα για την έκδοση αποφάσεων για την έγκριση απόδοσης των ποσών του άρθρου 37 του ν. 4403/2016 στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.). 

ιη) Την παρακολούθηση εκτέλεσης του προϋπολογισμού των εποπτευόμενων φορέων και την παροχή υποστήριξης σε αυτούς σε θέματα προϋπολογισμού στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του ΓΛΚ. 

ιθ) Την έγκριση αναλήψεων πολυετούς υποχρέωσης του άρθρου 67 του ν. 4270/2014 για τους εποπτευόμενους φορείς. 

κ) Την εκτέλεση των εντολών πληρωμής των δαπανών του Π.Δ.Ε. των εκτελούμενων από υπηρεσίες του Υπουργείου έργων και τις επιχορηγήσεις των έργων εξουσιοδότησης εκτελούμενων με ευθύνη ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ. κα) Παραγωγή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΟΠΣΔΠ) ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού προς την Τράπεζα της Ελλάδος για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων και την απόδοση των διενεργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων σε αυτούς. 

κβ) Μέριμνα για τη διενέργεια συμψηφισμών και απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών. 

κγ) Ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων. 

κδ) Καταχώριση στοιχείων και τήρηση των Μητρώων Κατασχέσεων και Εκχωρήσεων. 

κε) Παροχή απόψεων στα Δικαστήρια για θέματα της αρμοδιότητας του τμήματος. 

3. Το Τμήμα Εκκαθάρισης Αποδοχών είναι αρμόδιο για: α) Τη σύνταξη του ετήσιου προϋπολογισμού δαπάνης μισθοδοσίας και λοιπών αμοιβών και την προώθηση τους στο Τμήμα Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και Δημοσιονομικών Αναφορών. 

β) Την εποπτεία των υπολόγων χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής μετακινήσεων εκτός έδρας. 

γ) Την τήρηση του μισθολογικού Μητρώου του τακτικού προσωπικού και πάσης φύσεως προσωπικού και την τήρηση στοιχείων για τη μισθοδοσία του μη τακτικού προσωπικού του Υπουργείου. 

δ) Την παροχή στοιχείων, βεβαιώσεων και οδηγιών για τις αποδοχές, πρόσθετες αμοιβές, αποζημιώσεις, κρατήσεις κ.λπ., για το πάσης φύσεως προσωπικό του Υπουργείου. 

ε) Την αποστολή των ασφαλιστικών κρατήσεων στα ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και των ποσών που αφορούν την αποπληρωμή δανείων προς τα αντίστοιχα πιστωτικά ιδρύματα. 

στ) Τη μέριμνα για την είσπραξη ποσών αχρεωστήτως καταβληθέντων που αφορούν αποδοχές. 

ζ) Την παροχή απαντήσεων και στοιχείων επί θεμάτων που αφορούν στο Τμήμα. 

η) Την παροχή τεκμηριωμένων απόψεων προς τα Διοικητικά Δικαστήρια, σχετικά με διαφορές που προκύπτουν μεταξύ υπαλλήλων και του Δημοσίου. 

θ) Την εκτέλεση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων σχετικά με αξιώσεις κατά του Δημοσίου που αφορούν ζητήματα αποδοχών, όπως για οικογενειακά επιδόματα, αποζημιώσεις για δεδουλευμένες αποδοχές που δεν καταβλήθηκαν, κ.λπ. 

ι) Την έκδοση και τακτοποίηση Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής (ΧΕΠ) για μετακινήσεις. 

ια) Έλεγχος, εκκαθάριση και ενταλματοποίηση δαπανών για αποδοχές, πρόσθετες και παρεπόμενες παροχές, μετακινήσεις εκτός έδρας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, μεταθέσεις και αποσπάσεις υπαλλήλων της κεντρικής υπηρεσίας και των περιφερειακών υπηρεσιών κατά το μέρος που δεν υπάγονται σε αρμοδιότητα Β’ διατακτών, καθώς και για την πρακτική άσκηση των φοιτητών - σπουδαστών σε υπηρεσίες του Υπουργείου, με βάση τα πλήρη και νόμιμα δικαιολογητικά αυτών. 

ιβ) Παρακολούθηση του βιβλίου υπολόγων και εισήγηση στον ΓΔΟΥ για την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. 

ιγ)Τήρηση και παρακολούθηση των λογιστικών βιβλίων για δαπάνες αρμοδιότητας του τμήματος. 

ιδ) Έκδοση τίτλου για την πληρωμή δαπανών αρμοδιότητας του τμήματος, σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο. 

ιε) Σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη για τις δαπάνες αρμοδιότητας του τμήματος κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών και υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ. Κράτους), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του ν. 4270/2014

ιστ) Σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπου ελέγχου για δαπάνες αρμοδιότητας του τμήματος. 

ιζ) Εισήγηση για καταλογισμό εις βάρος δημοσίου υπολόγου, καθώς και τρίτου, στον οποίον κατεβλήθησαν χρηματικά ποσά αχρεωστήτως. 

ιη) Παροχή απόψεων στα Δικαστήρια, εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Υ.Ε.Ε.) των δικαστικών αποφάσεων αυτών από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος. 

ιθ) Μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών. κ) Παροχή βεβαίωσης επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού κάθε κατηγορίας του Υπουργείου, για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό του. 

4. Το Τμήμα Εκτέλεσης Τακτικού Προϋπολογισμού και Π.Δ.Ε. (πρώην Τμήμα Εκκαθάρισης Δαπανών και Οικονομικής Διαχείρισης Κεντρικής Υπηρεσίας και Περιφερειακών Υπηρεσιών) είναι αρμόδιο για: 

α) Την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων Τακτικού Προϋπολογισμού και Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) με τον εκάστοτε προβλεπόμενο τρόπο. 

β) Την εκτέλεση του Τακτικού Προϋπολογισμού, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) του Υπουργείου. 

γ) Κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρεώσεων, κατόπιν τεκμηριωμένου και νομίμου αιτήματος του διατάκτη και καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες προεδρικού διατάγματος (π.δ. 80/2016). 

δ) Έλεγχος τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων και παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων, για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης. 

ε) Σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δ.Υ.Ε.Ε. σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3δ του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 όπως ισχύει και του περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες προεδρικού διατάγματος (π.δ. 80/2016). 

στ) Έλεγχος και εκκαθάριση δαπανών με βάση τα πλήρη και νόμιμα δικαιολογητικά αυτών,που υπεβλήθησαν από τη Διεύθυνση που αιτήθηκε την ανάληψη υποχρέωσης. 

ζ) Έκδοση τίτλου για την πληρωμή των δαπανών, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο. 

η) Την εκκαθάριση δαπανών και την έκδοση των αντίστοιχων εντολών πληρωμής των εκτελούμενων, από το Υπουργείο, έργων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (κοινή υπουργική απόφαση 134453/28-12-2015/Φ.Ε.Κ. 2857/τ.Β’). 

θ) Σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη ως προς τη νομιμότητα και κανονικότητα των εκκαθαριζόμενων δαπανών και υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στην αρμόδια Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ. Κράτους), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του ν. 4270/2014

ι) Σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπου ελέγχου. 

ια) Τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής εκτός μετακινήσεων. 

ιβ) Εισήγηση για καταλογισμό εις βάρος δημοσίου υπολόγου, καθώς και τρίτου, στον οποίον κατεβλήθησαν χρηματικά ποσά αχρεωστήτως. 

ιγ) Παροχή απόψεων στα Δικαστήρια, εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Υ.Ε.Ε.) των δικαστικών αποφάσεων αυτών από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα για δαπάνες αρμοδιότητας του τμήματος. 

ιδ) Μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών.

ιε) Την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις για τις δαπάνες αρμοδιότητάς του. 

ιστ) Καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και τήρηση του Μητρώου αυτών. 

ιζ) Παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη. 

ιη) Έκδοση συμψηφιστικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) για την εμφάνιση των εξόδων που βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στη δημόσια ληψοδοσία, καθώς και έκδοση λοιπών συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, όπου προβλέπεται. 

ιθ) Τις ετήσιες προβλέψεις αναγκαίων πιστώσεων για τη λειτουργία των περιφερειακών υπηρεσιών και την ενημέρωση του Τμήματος Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και Δημοσιονομικών Αναφορών. 

κ) Την κατάρτιση μηνιαίων προβλέψεων για τις αναγκαίες πιστώσεις και τις ταμειακές ανάγκες των περιφερειακών υπηρεσιών και την ενημέρωση του Τμήματος Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και Δημοσιονομικών Αναφορών. 

κα) Τη μέριμνα για την έγκαιρη αποστολή από τις περιφερειακές υπηρεσίες στο Τμήμα Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και Δημοσιονομικών Αναφορών των αναγκαίων στοιχείων για τις δημοσιονομικές αναφορές. 

κβ) Την παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων στις περιφερειακές υπηρεσίες για τη διασφάλιση της νομιμότητας στην οικονομική τους διαχείριση. 

κγ) Την έκδοση Επιτροπικών Ενταλμάτων για μεταβίβαση πιστώσεων στις περιφερειακές υπηρεσίες (Δευτερεύοντες Διατάκτες). 

κδ) Την εποπτεία των υπολόγων χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής δαπανών πλην των μετακινήσεων εκτός έδρας. 

κε) Την εκτέλεση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, σχετικών με αξιώσεις τρίτων φυσικών ή νομικών προσώπων κατά του Ελληνικού Δημοσίου, πλην των αξιώσεων που αναφέρονται στην περίπτωση ιβ’ των αρμοδιοτήτων του Τμήματος Εκκαθάρισης Αποδοχών και κστ΄ του Τμήματος Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και Δημοσιονομικών Αναφορών.» 

4. Την τροποποίηση των περ. 1, 2 και 4 της παρ. Γ του άρθρου 30 του π.δ. 112/2014 ως ακολούθως:

«1. Στο Τμήμα Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και Δημοσιονομικών Αναφορών (πρώην Τμήμα Προϋπολογισμού και ΜΠΔΣ) προΐσταται υπάλληλος, κλάδου ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού. 

2. Στο Τμήμα Εποπτευόμενων φορέων και Πληρωμής Δαπανών Κεντρικής Υπηρεσίας (πρώην Τμήμα Δημοσιονομικών Αναφορών και Εποπτευόμενων Φορέων) προΐσταται υπάλληλος, κλάδου ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού. 

4. Στο Τμήμα Εκτέλεσης Τακτικού Προϋπολογισμού και Π.Δ.Ε. (πρώην Τμήμα Εκκαθάρισης Δαπανών και οικονομικής Διαχείρισης Κεντρικής Υπηρεσίας και Περιφερειακών Υπηρεσιών) προΐσταται υπάλληλος, κλάδου ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού.» 

5. Οι υπάλληλοι που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος προΐστανται στις οργανικές μονάδες που με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης μετονομάζονται εξακολουθούν να ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου στις ίδιες οργανικές μονάδες. 

6. Η έναρξη ισχύος της παρούσης ορίζεται από την 01-01-2017. 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

Αθήνα, 29 Δεκεμβρίου 2016 

Οι Υπουργοί 

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ 

Διοικητικής  Ανασυγκρότησης ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ 

Τουρισμού ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!