Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. A1β/Γ.Π. οικ.: 97975/2017 Μεταφορά και κατανομή των αρμοδιοτήτων του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 σε οργανικές μονάδες της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας

Aριθμ. A1β/Γ.Π. οικ.: 97975 

ΦΕΚ B 4464 - 30.12.2016

Μεταφορά και κατανομή των αρμοδιοτήτων του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 σε οργανικές μονάδες της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας. 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ 

Έχοντας υπόψη: 

1. Τις διατάξεις του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143), όπως αυτό προστέθηκε με την παρ. 24 του άρθρου 10 του ν. 4337/2015 (Α’ 129) και συμπληρώθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 58 του ν. 4438/2016 (Α’ 220). 

2. Την αριθ. 2/16570/0026/13.5.2016 κοινή υπουργική απόφαση «Καθορισμός διαδικασίας και εξειδίκευση μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου/Ειδικό Λογιστήριο στις Οικονομικές Υπηρεσίες των Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης» (Β’ 1381 - ΑΔΑ: 6ΡΩΣΗ-ΞΝΛ). 

3. Το π.δ. 106/2014 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α’ 173), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 

4. Το άρθρο 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005» (Α’ 98). 

5. Το π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 116). 

6. Το π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α’ 208). 

7. Το π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 210). 

8. Την αριθ. Υ29/8-10-2015 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη» (Β’ 2168). 

9. Τις εγκυκλίους του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αριθ. 2/51290/0026/2.6.2016 με θέμα την παροχή οδηγιών επί της αριθ. 2/16570/0026/13.5.2016 κοινή υπουργική απόφαση (ΑΔΑ: 9637Η-ΩΛΦ) και αριθ. 2/77786/0026/26.9.2016 με θέμα «Αναδιοργάνωση των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών» (ΑΔΑ: 6ΞΓΑΗ-ΦΒΑ). 

10. Την αριθ. πρωτ. 1214/6-12-2016 εισήγηση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας. 

11. Το υπ’ αριθμ. Γ.Υ.οικ. 4570/7-12-2016 έγγραφο του Γραφείου Υπουργού. 

12. Την ανάγκη αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου δαπανών από 1.1.2017. 

13. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την υπ’αριθμ. Βια/ 13-12-2016 εισήγηση του Γεν. Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών), αποφασίζουμε: 

Άρθρο 1 

1. Κατανέμουμε τις αρμοδιότητες της παραγράφου 1 του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014, όπως αυτές εξειδικεύτηκαν στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 της αριθ. 2/16570/0026 κοινής υπουργικής απόφασης, σε οργανικές μονάδες της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας. 

Για το σκοπό αυτό: 

α) Η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών μετονομάζεται σε Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης και αναδιοργανώνεται ως ακολούθως: 

αα. Το Τμήμα Εκτέλεσης Προϋπολογισμού και Ελέγχου των Δαπανών της ως άνω Διεύθυνσης μετονομάζεται σε Τμήμα Εκτέλεσης Προϋπολογισμού. 

ββ. Συνιστάται στη Διεύθυνση αυτή Τμήμα Πληρωμής Δαπανών και Λοιπών Οικονομικών θεμάτων. 

β) Καταργείται το Τμήμα Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών και οι αρμοδιότητες του μεταφέρονται στο Τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών της ίδιας Διεύθυνσης. 

2. Συνεπεία των ρυθμίσεων της παρ. 1 του παρόντος άρθρου: 

α) αντικαθίσταται η περίπτωση γ της παρ. 2 του άρθρου 11 του π.δ. 106/2014, ως ακολούθως: 

«γ) Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης». 

β) Οι περ. γ των παρ. 2 και 3 του άρθρου 12 του π.δ. 106/2014 καταργούνται. Οι αρμοδιότητες αα έως και ιαια της περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 12 του ως άνω π.δ. μεταφέρονται στην περ. β της παρ. 3 του ιδίου άρθρου και π.δ., στην οποία προστίθενται υποπεριπτώσεις, ως ακολούθως: 

«θθ) Η προετοιμασία και η προώθηση σχεδίων, συμπεριλαμβανομένων και σχεδίων νόμων, που αφορούν σε διαχείριση ή παροχή κρατικών πόρων και ενδέχεται να εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης με την έννοια του άρθρου 107.1 της ΣΛΕΕ για γνωμοδότηση ή και έγκριση από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών (ΚεΜΚΕ). 

ιι) Η υποβολή προτάσεων διόρθωσης και βελτίωσης των σχεδίων που προετοιμάζονται από υπηρεσίες του Υπουργείου, πριν την προώθηση τους στην ΚεΜΚΕ. ιαια) Η εποπτεία και η υποστήριξη των φορέων αρμοδιότητας του σε ό,τι αφορά την τήρηση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, κατά την προετοιμασία και την υλοποίηση μέτρων που εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης. 

ιβιβ) Η έγκριση όλων των σχεδίων κρατικών ενισχύσεων που δεν απαιτούν κοινοποίηση. 

ιγιγ) Η παροχή στην ΚεΜΚΕ κάθε είδους βοήθειας και υποστήριξης, σε περίπτωση κοινοποίησης ενός σχεδίου από την ΚεΜΚΕ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή σε περίπτωση αιτήματος της ΕΕ για παροχή πληροφοριών επί μέτρων κρατικής ενίσχυσης αρμοδιότητάς της. 

ιδιδ) Η μέριμνα για την καταχώριση των σχεδίων στο ηλεκτρονικό σύστημα SANI. 

ιειε) Η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής της ετήσιας έκθεσης κρατικών ενισχύσεων μέσω του διαδραστικού συστήματος SARI. 

ιστιστ) Η μέριμνα για την ενημέρωση του Μητρώου παρακολούθησης κρατικών ενισχύσεων της υποπαραγράφου Β.8 του ν. 4152/2013, ως προς τα μέτρα αρμοδιότητάς τους. 

ιζιζ) Η εποπτεία για την εφαρμογή των αποφάσεων ανάκτησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί από το Υπουργείο ή τους εποπτευόμενους φορείς αρμοδιότητάς του, με βάση τις οδηγίες της ΚεΜΚΕ και η παροχή όλων των απαραίτητων στοιχείων στην ΚεΜΚΕ για την υποβολή τους στην ΕΕ. Ειδικότερα: ιηιη) Η υποστήριξη των φορέων χορήγησης παράνομων ενισχύσεων που χρήζουν ανάκτησης, κατά τον προσδιορισμό των ωφελούμενων επιχειρήσεων, των ποσών, και των τόκων ανά ωφελούμενο που πρέπει να ανακτηθούν. 

ιθιθ) Η μέριμνα ώστε ο φορέας χορήγησης της ενίσχυσης να προβεί εξαρχής σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέχρι και την τελική ανάκτηση των παρανόμως χορηγηθέντων κρατικών ενισχύσεων (π.χ. εγγραφή σε πίνακα απαιτήσεων για δικαιούχους που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς πτώχευσης, κ.λπ.)». 

γ) Αντικαθίσταται το άρθρο 14 του π.δ. 106/2014, ως ακολούθως: 

«Άρθρο 14 

Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης Επιχειρησιακοί Στόχοι - Διάρθρωση 

1. Η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης έχει ως επιχειρησιακό στόχο την αποτελεσματική διαχείριση και το συντονισμό των ενεργειών που αφορούν στην υλοποίηση του Προϋπολογισμού και του Π.Δ.Ε. Παρακολουθεί τις οικονομικές εξελίξεις και εφαρμόζει τις οδηγίες του Υπουργείου Οικονομικών και Γ.Λ.Κ., σχετικά με την εκτέλεση του Προϋπολογισμού και του Π.Δ.Ε., συμπεριλαμβανομένης και της εκκαθάρισης των δαπανών, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή κατά τη διάρκεια του έτους. 

2. Η Διεύθυνση συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: 

α) Τμήμα Εκτέλεσης Προϋπολογισμού. 

β) Τμήμα Εφαρμογής Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. 

γ) Τμήμα Μισθοδοσίας. 

δ) Τμήμα Πληρωμής Δαπανών και Λοιπών Οικονομικών Θεμάτων. 

3. Οι αρμοδιότητες κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων ως ακολούθως: 

α) Τμήμα Εκτέλεσης Προϋπολογισμού, αρμόδιο για δαπάνες κάθε κατηγορίας πλην αυτών που αφορούν στην αρμοδιότητα του Β’ Τμήματος. 

αα) Η μέριμνα για την εκτέλεση του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας. 

ββ) Η παρακολούθηση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού και της διαχείρισης των δαπανών. 

γγ) Η μέριμνα για την επιχορήγηση των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υγείας, την καταβολή των εισφορών και συνδρομών σε διεθνείς Οργανισμούς κ.λπ. κατόπιν εισηγήσεων των αρμοδίων Διευθύνσεων. 

δδ) Κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρεώσεων, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος του διατάκτη και καταχώρηση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων. 

εε) Έλεγχος τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων και παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων, για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης. 

στστ) Σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δ.Υ.Ε.Ε. σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3δ του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 όπως ισχύει και του περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες προεδρικού διατάγματος (π.δ. 80/2016). 

ζζ) Έλεγχος και εκκαθάριση δαπανών με βάση τα πλήρη και νόμιμα δικαιολογητικά αυτών. 

ηη) Έκδοση τίτλου για την πληρωμή των δαπανών, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και εντός των προβλεπομένων προθεσμιών από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο. 

θθ) Σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη ως προς τη νομιμότητα και κανονικότητα των εκκαθαριζόμενων δαπανών και υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στη αρμόδια Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ. Κράτους), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του ν. 4270/2014

ιι) Σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπου ελέγχου. 

ιαια) Τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων Τακτικού Προϋπολογισμού. 

ιβιβ) Τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής. 

ιγιγ) Εισήγηση αρμοδίως για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και λαβόντα αχρεώστητης πληρωμής. 

ιδιδ) Παροχή απόψεων στα Δικαστήρια, εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Υ.Ε.Ε.) των δικαστικών αποφάσεων αυτών από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα. 

ιειε) Μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών. 

ιστιστ) Τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις. 

ιζιζ) Συγκέντρωση δεδομένων από το Μητρώο Δεσμεύσεων και υποβολή σχετικών αναφορών στη Δ/νση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών. ιηιη) Καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και τήρηση του μητρώου αυτών. 

ιθιθ) Αποκατάσταση πάγιων προκαταβολών. 

κκ) Έκδοση επιτροπικών ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες. 

κακα) Παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη. 

κβκβ) Παρακολούθηση του βιβλίου υπολόγων και εισήγηση στον ΓΔΟΥ για την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. 

κγκγ) Έκδοση συμψηφιστικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) για την εμφάνιση των εξόδων που βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στη δημόσια ληψοδοσία, καθώς και έκδοση λοιπών συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, όπου προβλέπεται. 

κδκδ) Ορθολογική αξιοποίηση των πόρων του Υπουργείου βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του ν. 4270/2014

β) Τμήμα Εφαρμογής Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 

αα) Η συνεργασία με άλλες Υπηρεσίες του Υπουργείου, τους εποπτευόμενους φορείς και με τις Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης των συγχρηματοδοτούμενων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων για την επεξεργασία και την υποβολή προτάσεων στο Τμήμα ΜΠΔΣ και Προϋπολογισμού για την κατάρτιση των μακροπρόθεσμων και ετήσιων προγραμμάτων του Π.Δ.Ε. σε κάθε τομέα πολιτικής, καθώς και για την αναθεώρηση τροποποίησή τους. 

ββ) Η παρακολούθηση της εκτέλεσης του ετήσιου Π.Δ.Ε. τα ανώτατα όρια και τους στόχους του τριμήνου, καθώς και την υποβολή προτάσεων αναθεώρησής του. 

γγ) Η συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης σε όλα τα στάδια εκτέλεσης του Π.Δ.Ε. 

δδ) Η υπογραφή ως αρμόδιος φορέας χρηματοδότησης των τεχνικών δελτίων προτεινόμενων πράξεων που αφορούν συγχρηματοδοτούμενα ή εθνικά έργα και τα οποία πληρώνονται από το συγχρηματοδοτούμενο ή εθνικό σκέλος του Π.Δ.Ε του Υπουργείου. 

εε) Η έκδοση προτάσεων κατανομής πιστώσεων ανά κωδικό έργου. 

στστ) Η υποβολή προτάσεων αναμόρφωσης, τροποποίησης ή ανακατανομής του προϋπολογισμού των έργων του Π.Δ.Ε. στο πλαίσιο των ανωτάτων χρηματικών ορίων και η αναμόρφωση των πιστώσεων εντός των ανώτατων ορίων του Υπουργείου και των εποπτευόμενων Οργανισμών. 

ζζ) Η συγκέντρωση δεδομένων και ο συντονισμός εργασιών για την προετοιμασία και την προώθηση των προτάσεων χρηματοδότησης των έργων του Π.Δ.Ε. από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. 

ηη) Η έκδοση αιτημάτων χρηματοδότησης-κατανομών έργων ΕΣΠΑ, σύμφωνα με τον κεντρικό λογαριασμό ΕΣΠΑ. 

θθ) Η έκδοση οδηγιών και εντολών κατανομής του Π.Δ.Ε. ώστε οι λογαριασμοί έργων που τηρούνται στη Τράπεζα της Ελλάδος να πιστώνονται ανάλογα. 

ιι) Η παρακολούθηση των κατανομών, των πληρωμών και της απορροφητικότητας των πιστώσεων (ποσοστό απορρόφησης) των έργων που έχουν ενταχθεί στο Π.Δ.Ε., η συγκέντρωση οικονομικών δεδομένων για συναλλαγές σε τραπεζικούς λογαριασμούς έργων που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος (extrait), καθώς και ο έλεγχος και επεξεργασία γενικών λογιστικών δεδομένων. 

ιαια) Η διαχείριση των χρηματοροών του Π.Δ.Ε. και η παρακολούθηση της πορείας εκτέλεσης των έργων που εντάσσονται στο Π.Δ.Ε. και ιδίως τις δαπάνες των έργων αυτών. 

ιβιβ) Η παρακολούθηση μέσω του διαχειριστή οφειλών Δημοσίων Επενδύσεων στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Οφειλών Δημοσίων Επενδύσεων (Π.ΣΥ.Π.Ο.Δ.Ε.) των απλήρωτων υποχρεώσεων και ληξιπρόθεσμων οφειλών των έργων και η αποστολή στο Τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών για τη μηνιαία ενημέρωση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. 

ιγιγ) Η τήρηση Μητρώου Δεσμεύσεων του Π.Δ.Ε. και η αποστολή μηνιαίων καταστάσεων στο Τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών για τη μηνιαία ενημέρωση του Γ.Λ.Κ. μέσω του Portal. 

ιδιδ) Η συγκέντρωση στατιστικών στοιχείων πληρωμών του Π.Δ.Ε. 

ιειε) Η παροχή πληροφοριών στους φορείς εφαρμογής και τις υπηρεσίες που είναι υπεύθυνες για έργα του Π.Δ.Ε. σχετικά με Συλλογικές Αποφάσεις Έργων (Σ.Α.Ε.) και με Συλλογικές Αποφάσεις Μελετών (Σ.Α.Μ.), καθώς και για την κοινοποίηση λεπτομερών οικονομικών δεδομένων για έργα που έχουν σχέση με αυτούς τους φορείς και αυτές τις υπηρεσίες. 

ιστιστ) Η μέριμνα για την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων δαπανών δημοσίων επενδύσεων. 

ιζιζ) Η αποστολή φορολογικών δηλώσεων του Υπουργείου σε συνεργασία με τον εκπρόσωπο του Υπουργείου μέσω δικτύου taxis και απόδοση του παρακρατούμενου φόρου που αφορά πληρωμές του Π.Δ.Ε. στη Τράπεζα της Ελλάδος. 

ιηιη) Η έκδοση αποφάσεων για το διορισμό υπολόγων - διαχειριστών έργων του Π.Δ.Ε. οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για τη πληρωμή των έργων που υλοποιούνται από υπηρεσίες του Υπουργείου, καθώς και για την έγκριση χρηματοδότησης έργων, μέσω ΠΔΕ, που υλοποιούνται από νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. 

ιθιθ) Η παρακολούθηση του έργου των υπολόγων και η έκδοση σχετικών οδηγιών σχετικά με τα προβλήματα που προκύπτουν κατά τη διαδικασία των πληρωμών και την επίλυσή τους. 

κκ) Η διασφάλιση ότι οι διαχειριστές έργων του Υπουργείου έχουν κατάλληλες οικονομικές γνώσεις, καθώς και η εκπαίδευση τους σε συνεργασία με το Γ.Λ.Κ. και με το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. 

κακα) Ο έλεγχος των δικαιολογητικών για την εκκαθάριση των πληρωμών των έργων του Π.Δ.Ε. από τους υπολόγους - διαχειριστές. 

κβκβ) Η αποστολή των δικαιολογητικών πληρωμής στο αρμόδιο τμήμα της Δ/νσης για την έκδοση ισόποσων συμψηφιστικών Χ.Ε.Π. προς τακτοποίηση των υπολόγωνδιαχειριστών των έργων. 

κγκγ) Η ενημέρωση των υπολόγων-διαχειριστών σχετικά με τις διαδικασίες πληρωμής και των παραστατικών αυτών. 

κδκδ) Η πληροφόρηση των υπολόγων διαχειριστών έργων, σχετικά με την οικονομική κατάσταση των έργων τους. 

γ) Τμήμα Μισθοδοσίας, αρμόδιο για δαπάνες αποδοχών, συντάξεων, πρόσθετων αμοιβών, αποζημιώσεων και με οποιαδήποτε άλλη ονομασία καταβαλλόμενων απολαβών του πάσης φύσεως προσωπικού του Υπουργείου, των φυσικών προσώπων με οποιονδήποτε τύπου μίσθωση έργου ή παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έμμισθης εντολής, καθώς και αποζημιώσεων φοιτητών και σπουδαστών για την πρακτική τους άσκηση σε Υπηρεσίες του Υπουργείου. 

αα) Η προώθηση αποφάσεων για έγκριση αποζημιώσεων, υπερωριακής, νυκτερινής και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας των υπαλλήλων του Υπουργείου. 

ββ) Η προώθηση αποφάσεων σχετικά με τις αμοιβές μελών συμβουλίων, επιτροπών και ομάδων εργασίας του Υπουργείου. 

γγ) Η μέριμνα για την καταβολή μισθοδοσίας του πάσης φύσεως προσωπικού των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Φορέων. 

δδ) Κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρεώσεων, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος του διατάκτη και καταχώρηση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες προεδρικού διατάγματος (π.δ. 80/2016), για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος. 

εε) Έλεγχος τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων και παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων, για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης. 

στστ) Σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δ.Υ.Ε.Ε. σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3δ του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 όπως ισχύει και του περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες προεδρικού διατάγματος (π.δ. 80/2016). 

ζζ) Έλεγχος και εκκαθάριση των δαπανών αρμοδιότητας του Τμήματος με βάση τα πλήρη και νόμιμα δικαιολογητικά αυτών. ηη) Έκδοση τίτλου για την πληρωμή δαπανών αρμοδιότητας του Τμήματος, σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και εντός των προβλεπομένων προθεσμιών από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο. 

θθ) Σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών αρμοδιότητας του Τμήματος και υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ. Κράτους), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του ν. 4270/2014

ιι) Σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπου ελέγχου αναφορικά με δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος. 

ιαια) Τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος. 

ιβιβ) Εισήγηση αρμοδίως για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και λαβόντα αχρεώστητης πληρωμής. 

ιγιγ) Τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων Τακτικού Προϋπολογισμού για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος. 

ιδιδ) Παροχή απόψεων στα Δικαστήρια, εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Υ.Ε.Ε.) των δικαστικών αποφάσεων αυτών από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος.

 ιειε) Μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών. 

ιστιστ) Τήρηση μητρώου πάσης φύσεως προσωπικού του οικείου Υπουργείου. 

ιζιζ) Παροχή βεβαίωσης επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού κάθε κατηγορίας του Υπουργείου, για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό του.  

ιηιη) Παροχή στοιχείων, βεβαιώσεων και οδηγιών αναφορικά με αποδοχές, πρόσθετες αμοιβές, αποζημιώσεις, κρατήσεις κ.λπ., για το πάσης φύσεως προσωπικό του Υπουργείου. 

ιθιθ) Παροχή στοιχείων επί θεμάτων που αφορούν στο Τμήμα. 

δ) Τμήμα Πληρωμής Δαπανών και Λοιπών Οικονομικών Θεμάτων. 

αα) Παραγωγή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΟΠΣΔΠ) ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού προς την Τράπεζα της Ελλάδος για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων και την απόδοση των διενεργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων σε αυτούς. 

ββ) Μέριμνα για τη διενέργεια συμψηφισμών και απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών. 

γγ) Ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων. 

δδ) Καταχώρηση στοιχείων και τήρηση των Μητρώων Κατασχέσεων και Εκχωρήσεων. 

εε) Παρακολούθηση, επεξεργασία και αναφορά της συγκέντρωσης εσόδων. 

στστ) Κάθε άλλο θέμα σχετικό με τις ανωτέρω αρμοδιότητες». 

Άρθρο 2 

1. Στο άρθρο 35 «Προϊστάμενοι Οργανικών Μονάδων»: 

α. απαλείφεται η εγγραφή «ΤΜΗΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ», 

β. οι τίτλοι των κάτωθι οργανικών μονάδων, όπως αναφέρονται στο σχετικό πίνακα: 

γ. προστίθεται μετά το «ΤΜΗΜΑ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ» εγγραφή ως ακολούθως: 

2. Οι υπάλληλοι που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος προΐστανται στις οργανικές μονάδες που με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης μετονομάζονται εξακολουθούν να ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου στις ίδιες οργανικές μονάδες. 

Άρθρο 3 

Η παρούσα απόφαση αρχίζει να ισχύει από την 01/01/2017. 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

Αθήνα, 29 Δεκεμβρίου 2016 

Οι Υπουργοί 

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ 

 Υγείας ΑΝΔΡΕΑΣ ΞΑΝΘΟΣ 

Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!