Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

ΚΦΑΣ

ΠΟΛ. 1301/14-11-1997 Θεώρηση στοιχείων συνεπεία διατάξεων παρ. 1 άρθρου 24 ν. 2515-1997

YΠOIK 1116926/825/0015/ΠOΛ. 1301/14.11.1997

Θεώρηση στοιχείων συνεπεία διατάξεων παρ. 1 άρθρου 24 ν. 2515/1997

Σε συνέχεια της εγκυκλίου μας 1095661/560/ΠOΛ. 1263/19.9.1997, που αναφέρεται στην παύση ισχύος μετά την 1.1.1998, ορισμένων κατηγοριών φορολογικών στοιχείων, παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες, καθόσον αφορά την εφαρμογή των διατάξεων που αναφέρονται στη μη θεώρηση, λόγω ύπαρξης συγκεκριμένων φορολογικών χρεών και οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία και επιμελητήρια:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 36 (παρ. 2 ι` και 8) δεν θεωρούνται στοιχεία σε επιτηδευματίες που δεν έχουν εκπληρώσει τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, εάν δεν παρασχεθεί ασφάλεια ή δεν έχουν εκπληρώσει ληξιπρόθεσμες και απαιτητές υποχρεώσεις τους, οι οποίες ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο δραχμές, από πάσης φύσης φόρους του δημοσίου από την επαγγελματική τους δραστηριότητα, από δάνεια με την εγγύηση του δημοσίου και από πρόστιμα για παραβάσεις των διατάξεων του KBΣ.

2. Περαιτέρω σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 2081/1992 και του άρθρου 63 του ν. 2084/1992, ομοίως δεν θεωρούνται φορολογικά στοιχεία και όταν οφείλονται εισφορές στα Επιμελητήρια και τα Ασφαλιστικά Ταμεία.

3. Ακόμη σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 36 του KBΣ για τις προαναφερόμενες κατηγορίες χρεών είναι δυνατόν κατά παρέκκλιση ο Προϊστάμενος της αρμόδιας ΔOY να θεωρήσει περιορισμένο αριθμό στοιχείων με τις προϋποθέσεις που τάσσονται από τις υπόψη διατάξεις.

4. Επιπλέον με τις διατάξεις του άρθρου 24 παρ. 1 του ν. 2515/1997 καθίστανται ως γνωστό άκυρα στα χέρια των κατόχων συγκεκριμένα στοιχεία, που είχαν θεωρηθεί πριν την 31.12.1996.

5. Σκοπός της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 1 του ν. 2515/97 είναι α) η καλύτερη διαχείριση των θεωρούμενων στοιχείων, ενόψει εφαρμογής και του νέου μηχανογραφικού συστήματος (TAXIS) καθώς και η δημιουργία νέου μητρώου φορολογουμένων, β) η ακύρωση παλαιών φορολογικών στοιχείων, τα οποία έχουν θεωρηθεί πριν από αρκετά χρόνια σε επιτηδευματίες, οι οποίοι, είτε είναι σε αδράνεια, είτε έχουν διακόψει την άσκηση επιτηδεύματος και δεν έχουν προσκομίσει τα αχρησιμοποίητα στοιχεία για ακύρωση, στις κατά τόπους ΔOY, είτε έχουν περιέλθει σ` αυτούς με παράνομο τρόπο (παράνομη θεώρηση, κλεμμένα κλπ), καθόσον είχε διαπιστωθεί ότι στις περιπτώσεις αυτές χρησιμοποιούνται για πραγματοποίηση φοροδιαφυγής.

6. Είναι λοιπόν φανερό ότι, η θεώρηση νέων στοιχείων για χρήση τους μετά την 1.1.1998 συνέπεια της ανωτέρω διάταξης, αφορά εξαιρετική διαδικασία η δε θεώρηση γίνεται αναγκαστικά, καίτοι οι φορολογούμενοι κατέχουν φορολογικά στοιχεία για την αντιμετώπιση τρεχουσών συναλλακτικών τους αναγκών.

Με βάση τα ανωτέρω και προκειμένου να μην δημιουργηθούν προβλήματα, τόσο στους φορολογούμενους, όσο και στις ΔOY, οι οποίες θα έχουν πρόσθετο φόρτο θεωρήσεων εγκρίνεται να μη ζητείται προσκόμιση φορολογικής ενημερότητας ή βεβαίωσης επιμελητηρίων και ασφαλιστικών ταμείων, στις περιπτώσεις που προσκομίζονται στοιχεία για θεώρηση αποκλειστικά και μόνο των ειδών στοιχείων που αναφέρονται στο άρθρο 24 παρ. 1 του ν. 2515/1997 και εφόσον η θεώρηση γίνεται συνεπεία εφαρμογής του νόμου αυτού, δηλαδή για αντικατάσταση στοιχείων που διαθέτει η επιχείρηση και έχουν θεωρηθεί έως 31.12.1996 τα οποία θεωρούνται άκυρα από 1.1.1998.

Στις περιπτώσεις αυτές να θεωρείται περιορισμένος αριθμός στοιχείων, ανάλογος του πλήθους των στοιχείων που καθίστανται αυτοδίκαια άκυρα, το οποίο (πλήθος) μπορεί να προκύπτει με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο, όπως με την προσκόμιση του τελευταίου σε χρήση στοιχείου, σε συνδυασμό με τις καρτέλλες θεώρησης, τα σημειώματα θεώρησης κλπ.

7. Επισημαίνεται ότι, σε κάθε περίπτωση θεώρησης βιβλίων και στοιχείων που δεν εμπίπτουν στην εξαιρετική διαδικασία που ανωτέρω αναφέρεται (θεώρηση στοιχείων συνεπεία εφαρμογής άρθρου 24 παρ. 1 ν. 2515/1997), εφαρμόζονται απαρεγκλίτως οι ισχύουσες διατάξεις, δηλαδή, ελέγχονται οι προϋποθέσεις θεώρησης (φορολογική, ασφαλιστική ενημερότητα κλπ.) και όπου κρίνει ο αρμόδιος Προϊστάμενος ΔOY, θεωρεί περιορισμένο αριθμό στοιχείων, κάνοντας χρήση των δικαιωμάτων του, με βάση τις διατάξεις της περ. ι` της παρ. 2 και της παρ. 8 του άρθρου 36 του KBΣ.

8. Τέλος, οι Προϊστάμενοι των ΔOY παρακαλούνται όπως προβούν στις απαραίτητες ενέργειες στο μέτρο του δυνατού, έτσι ώστε τα τμήματα KBΣ να ανταποκριθούν στον αυξημένο φόρτο θεώρησης στοιχείων κατά την περίοδο αυτή έως 31.12.1997.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!