Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

ΠΟΛ. 1205/16-7-1996 Απαγόρευση τήρησης λογιστικών βιβλίων

YΠOIK 1081391/1303/0001/ΠOΛ. 1205/16.7.1996 Απαγόρευση τήρησης λογιστικών βιβλίων

I. Αναφορικά με το παραπάνω θέμα και επειδή έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από τις οδηγίες που δόθηκαν με τις υπ` αριθμ.: α) E. 12032/3192/11.9.87 (ΠOΛ. 255) και β) E. 9907/5851/18.7.88 (ΠOΛ. 206) εγκυκλίους, σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι στο εν λόγω χρονικό διάστημα έχει προσληφθεί ή υπηρετεί (με απόσπαση ή μετάταξη) νέο προσωπικό κρίνουμε σκόπιμο να επανέλθουμε, επισημαίνοντας και τα ακόλουθα:

α) Από τις διατάξεις της περ. ζ` της παρ. 1 του άρθρου 206 του Π.Δ. 611/77 προβλέπεται ως πειθαρχικό αδίκημα: "η αποσιώπηση συμμετοχής σε έργα, επ` αμοιβή, ξένα προς την υπηρεσία και στις περιπτώσεις ακόμα εκείνες στις οποίες επιτρέπεται η συμμετοχή αυτή.

β) Ειδικότερα, οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 56 του N. 2065/92 (ΦEK 113 A) ορίζουν ότι: "απαγορεύεται σε εφοριακούς υπαλλήλους να τηρούν λογιστικά βιβλία φορολογουμένων ή να παρέχουν σ` αυτούς φορολογικές ή άλλες συμβουλές ή υπηρεσίες γενικά. Oι παραβάτες τιμωρούνται με ποινή φυλακίσεως μέχρι δύο έτη. Σε περίπτωση που ο υπάλληλος καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, απολύεται αυτοδικαίως της υπηρεσίας".

II. Ιδιαίτερα τονίζουμε ότι, η τήρηση λογιστικών βιβλίων φορολογουμένων από εφοριακούς ή γενικά από υπαλλήλους που υπηρετούν σε φορολογικές υπηρεσίες, αποτελεί "ασυμβίβαστο με τα καθήκοντά τους" ακόμα και στην περίπτωση που πρόκειται για συγγενικά τους πρόσωπα.

Είναι ευνόητο ότι η παράβαση των πιο πάνω απαγορεύσεων έχει ως συνέπεια, αφενός μεν να τίθεται σε κίνδυνο το δημόσιο συμφέρον, αφετέρου δε - μειώνει το κύρος και την αξιοπιστία των φορολογικών υπηρεσιών απέναντι στον πολίτη, με την πρόκληση δυσμενών σχολίων.

III. Υστερα από τα παραπάνω και προκειμένου η Διοίκηση να σχηματίσει πρόσφατη και σαφή εικόνα με την καταγραφή των περιπτώσεων - υπαλλήλων φορολογικών υπηρεσιών, των οποίων συγγενικά πρόσωπα ασκούν το επάγγελμα του λογιστή, παρακαλούμε για τις ακόλουθες ενέργειες:

α) Οσοι από τους πιο πάνω υπαλλήλους έχουν συγγενικά πρόσωπα μέχρι α` βαθμού συγγένειας (συμπεριλαμβάνεται και ο/η σύζυγος), τα οποία ασκούν το επάγγελμα του λογιστή ή έχουν λογιστικό γραφείο ή εργάζονται σε λογιστικό γραφείο, να το γνωστοποιήσουν στον Προϊστάμενο της υπηρεσίας τους, το αργότερο μέχρι: 31-8-96 με υπεύθυνη δήλωσή τους (N. 1599/86), αναφέροντας πλήρη στοιχεία αυτών: ονομ/μο, ταχυδρομική δ/νση του λογιστικού γραφείου που διατηρούν ή εργάζονται και από πότε.

β) Oι Προϊστάμενοι των υπηρεσιών μετά την υποβολή των δηλώσεων, θα συντάξουν συγκεντρωτική κατάσταση (όπως το επισυναπτόμενο υπόδειγμα) με τα στοιχεία που δήλωσε κάθε υπάλληλος και μαζί με τις πρωτότυπες δηλώσεις, θα τις διαβιβάσουν άμεσα στη Δ/νση Προσ/κού ΔOY (Δ2) - Τμήμα ΣT`.

Φωτοτυπία της υπεύθυνης δήλωσης, με θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής του υπαλλήλου, θα διατηρήσουν στο βοηθητικό φάκελο με τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, που τηρούν στην υπηρεσία τους.

IV. Oι Δ/νσεις Επιθ/σης και Συντονισμού ΔOY παρακαλούνται να συμβάλλουν στην αυστηρή τήρηση και εφαρμογή των ανωτέρω, αναφέροντας κάθε περιστατικό που συνιστά παρέκκλιση από την ισχύουσα νομοθεσία.

V. Της παρούσας να λάβει γνώση ενυπόγραφα όλο το προσωπικό που υπηρετεί σε φορολογικές υπηρεσίες, με τη φροντίδα των Προϊσταμένων τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!