ΑΚΙΟΕ: Σας προτρέπουμε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση για τα Λογιστικά Πρότυπα
Είναι ευκαιρία να δείτε πως οι συνάδελφοι από το προεδρείο του ΟΕΕ , οι συνάδελφοι της ΔΗΚΙΟ και της ΠΟΦΕΕ στηρίζουν το επάγγελμα και αποφασίζουν για εσένα και το μέλλον σου.
Ερωτήματα που προκύπτουν από την ανάγνωση στα «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» (Ε.Λ.Π.).
1.Οι υποδομές του κράτους – ΓΓΠΣ – πρέπει να προσαρμοστούν και να αναβαθμιστούν για να λαμβάνουν τις πληροφορίες που θα στέλνουν οι επιχειρήσεις και οι συνάδελφοι σύμφωνα με τα νέα πρότυπα.
Έχει υπολογιστεί άραγε ποιο θα είναι το κόστος για τις αναγκαίες αλλαγές στις υποδομές του κράτους και που θα βρεθούν αυτοί οι πόροι στην κάλυψη των αναγκών αυτών ;
2.Οι συνάδελφοι Λογιστές είναι υποχρεωμένοι να επιβαρυνθούν το κόστος για την αναβάθμιση του εξοπλισμού και των προγραμμάτων, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες των επιχειρήσεων που παρακολουθούν. Να δαπανήσουν χρήματα και χρόνο – που δεν έχουν – για να εκπαιδευτούν στα νέα πρότυπα. Πως θα μπορέσουν να ανταποκριθούν ;
3.Γιατί να τις επιβαρύνουμε με σημαντικό κόστος τις επιχειρήσεις όταν δεν μπορούν στις ήδη υπάρχουσες υποχρεώσεις να ανταποκριθούν;
4.Πως μιλάμε για μείωση κόστους όταν το σύνολο των εμπλεκομένων – επιχειρήσεις , λογιστές και υποδομές του κράτους –είναι υποχρεωμένοι να υποβληθούν σε σημαντικά έξοδα για προγράμματα ,ηλεκτρονικούς υπολογιστές , χρόνο εκπαίδευσης ;
5.Η Ε.Ε. προβλέπει την υποχρεωτικήεφαρμογή των Δ.Λ.Π. μόνο από τις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο επιχειρήσεις και μόνο για τις Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις , εμείς γιατί να γενικεύουμε την εφαρμογή αυτών των προτύπων (Ε.Λ.Π.) και σε επιχειρήσεις που δεν έχουν υποχρέωση ΔΛΠ ;
6.Αφού μέχρι σήμερα επικοινωνούσαν οι επιχειρήσεις με τις Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ , τώρα τι θα πούμε σε όλους τους Ευρωπαίους ; Γιατί να αλλάξουμε τα πρότυπα που χρησιμοποιούσαμε εφόσον είναι αναχρονιστικά την στιγμή που τα ίδια και απαράλλακτα εφαρμόζουν και οι ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης ;
7.Πως μιλάμε για απαρχαιωμένες διατάξεις όταν εφαρμόζουν την λογιστική τυποποίηση , έχοντας ενσωματώσει την οδηγία 2013/34/ΕΕ και δεν υπήρχε πρόβλημα στην λειτουργία των επιχειρήσεων ούτε είχε τεθεί θέμα από την ΕΕ;
8.Γιατί αφού επαγγέλλεστε την απλοποίηση δεν γίνεται εξίσωση των φορολογικών με τις λογιστικές διατάξεις, ώστε να αποφύγουμε, όσο είναι δυνατόν, την τήρηση διπλών βιβλίων;
9.Στα άρθρα 18 - 24 περιλαμβάνονται και διατάξεις των Δ.Λ.Π. για την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων, οι οποίες δεν προβλέπονται από την Οδηγία 2013/34/Ε.Ε. Επίσης, στο νομοσχέδιο στα άρθρα 18 – 24 περιλαμβάνονται προαιρετικές διατάξεις της Οδηγίας 2013/34/Ε.Ε. ως υποχρεωτικές χωρίς να εξηγούνται στην εισηγητική έκθεση; Το ερώτημα που υπάρχει είναι δυνατόν να παρεκκλίνουμε της οδηγίας (;) είναι δυνατόν προαιρετικές διατάξεις να τις ορίζουμε υποχρεωτικές (;)είναι δυνατόν να περιλαμβάνουμε διατάξεις που δεν είναι υποχρεωτικές και δεν προβλέπατε στην οδηγία της ΕΕ- για την αποτίμηση των παγίων στοιχείων ;
10.Με το άρθρου 18, παρ. 3α (με βάση την εκτιμώμενη ωφέλιμη οικονομική ζωή των παγίων) δημιουργεί στις επιχειρήσεις την υποχρέωση να προσδιορίζουν για κάθε ένα πάγιο στοιχείο την ωφέλιμη οικονομική ζωή του και με βάση την εκτίμηση αυτή να προσδιορίζουν και να διενεργούν κάθε φορά (ανά έτος) την απόσβεσή του. Εκ του άρθρου αυτού υπάρχουν τα ερωτήματα , ποιος θα κάνει αυτή την εκτίμηση; Θα χρειάζονται εκτιμητές; Κάθε επιχείρηση θα μπορεί να κάνει τη δική της εκτίμηση όπως αυτή επιθυμεί; Σε κάθε περίπτωση θα προκύπτει συντελεστής απόσβεσης διαφορετικός από το φορολογικό συντελεστή και η επιχείρηση θα είναι υποχρεωμένη να τηρεί διπλό μητρώο παγίων στοιχείων και κατ' επέκταση λογιστικά βιβλία του νομοσχεδίου και παράλληλα φορολογικά βιβλία;
11.Είναι δυνατόν οι επιχειρήσεις να επιβαρυνθούν με το κόστος των εκτιμήσεων των εκτιμητών για την ωφέλιμη οικονομική ζωή των πάγιων ; Είναι δυνατόν οι επιχειρήσεις να επιβαρυνθούν με το κόστος τήρησης διπλών μητρώων παγίων και κατ επέκταση διπλά βιβλία(φορολογικά και λογιστικά) ;
12.Πως μπορεί μια επιχείρηση - με ένα μεγάλο αριθμό παγίων - να παρακολουθεί και να οργανώσει διπλά μητρώα παγίων ; Ποιο κόστος καλείται να καταβάλει στην οργάνωση και την λειτουργιά των λογιστηρίων ;
13.Στο άρθρο 20, και στο θέμα των αποθεμάτων : «Μετά την αρχική αναγνώριση, τα αποθέματα επιμετρούνται στην κατ' είδος χαμηλότερη αξία μεταξύ κόστους κτήσης και της καθαρής ρευστοποιήσιμης αξίας. Δημιουργείται και εδώ η ανάγκη τήρησης διπλών βιβλίων;
Όμως στην οδηγία 2013/34/Ε.Ε. η ρευστοποιήσιμη αξία των αποθεμάτων δεν προβλέπεται από καμία διάταξη της Οδηγίας. Είναι διάταξη των Δ.Λ.Π., δεν μπορεί να λειτουργήσει στις επιχειρήσεις και δεν αναγνωρίζεται φορολογικά. Γιατί να υποβληθούν οι επιχειρήσεις και οι συνάδελφοι σε αυτή τη δοκιμασία χωρίς να έχει κανείς όφελος ;
14.Γιατί να επιβληθούν διατάξεις των Δ.Λ.Π. και στις μη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο επιχειρήσεις, χωρίς να δικαιολογούμε το όφελος για τις ίδιες τις επιχειρήσεις και για την εθνική οικονομία ;
15.Γιατί να εφαρμόσουν οι αλλοδαπές ναυτιλιακές επιχειρήσεις (όλες έχουν τον τύπο της Α.Ε.ή Ε.Π.Ε./S.A. ή LTD) το νομοσχέδιο στο σύνολό του; Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί ; Μήπως τις οδηγεί στην αλλαγή του τρόπου εγκατάστασης με απρόβλεπτες συνέπειες για την απασχόληση των εργαζομένων;
16.Μήπως λόγο της βιασύνης να εφαρμοστεί το σχέδιο νόμου θα οδηγήσει χιλιάδες Λογιστές να εγκαταλείψουν επιχειρήσεις στις οποίες θα επιβληθούν τα πρότυπα αυτού του τύπου και να δοθούν οι επιχειρήσεις αυτές σε oργανωμένα συμφέροντα που διακαώς επιθυμούν την εφαρμογή τους ;
17.Μήπως με την εφαρμογή του προτύπου αυτού γίνεται «βορά» σε μονοπωλιακές καταστάσεις η λογιστική εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων ;
Με Εκτίμηση
Η Συντονιστική Επιτροπή της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!