Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Οικονομικών

ΥΠΟΙΚ: Ομιλία του υπουργού οικονομικών στη βουλή

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ     

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ     

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νίκης 5-7     
10180 Αθήνα 
Tηλ.:  210-3332553/4 
Fax: 210-3332559 
e-mail: press@minfin.gr 

Τρίτη, 29 Απριλίου 2014 

Δελτίο Τύπου 

Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Ενσωμάτωση της οδηγίας για την πρόσβαση στη δραστηριότητα των πιστωτικών  ιδρυμάτων και στην προληπτική εποπτεία πιστωτικών  ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων» 

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, 

Σήμερα, συζητάμε ένα σχέδιο νόμου που προς μεγάλη απογοήτευση κάποιων, φαντάζομαι, δεν έχει τα επαχθή μέτρα τα οποία εναγωνίως αναζητούσαν. Τις προηγούμενες μέρες έγινε μεγάλη «κερδοσκοπία» για το κατά πόσο  θα υπήρχαν μέτρα δυσμενή εδώ. 

Κάποιοι έχουν συνδέσει τόσο πολύ το πολιτικό τους μέλλον με την πολεμική του Μνημονίου που δεν μπορούν να φανταστούν και να διαμορφώσουν πολιτική ατζέντα εκτός από αυτή που αφορά το Μνημόνιο. 

Όμως ήδη οι εξελίξεις και η πραγματικότητα έχουν αρχίσει να τους ξεπερνούν. 

Έτσι, σε συνέχεια της θεσμοθέτησης του κοινωνικού μερίσματος, με τις υπό συζήτηση διατάξεις, δίνεται η δυνατότητα σε χιλιάδες συμπολίτες μας και μικρομεσαίες επιχειρήσεις να καρπωθούν για πρώτη φορά μια ωφέλεια, έστω και μικρή, από την υπερπροσπάθεια που κατέβαλαν έως σήμερα, τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια. 

Το παρόν νομοσχέδιο όχι απλά διαψεύδει για ακόμη μια φορά την ακατάσχετη αδολεσχία των καταστροφολόγων και των συνομωσιολόγων, που βλέποντας το Πρόγραμμα Οικονομικής Προσαρμογής να ολοκληρώνεται και να αποδίδει χάνουν τη γη κάτω από τα πόδια τους, αλλά επιβεβαιώνει την κυβερνητική στρατηγική αποδεικνύοντας ότι η Ελληνική Πολιτεία πλέον μπορεί, σταδιακά, με μεθοδικό και συστηματικό τρόπο να απαλύνει τους συμπολίτες μας που το έχουν περισσότερο ανάγκη και κυρίως να βγάλει τη χώρα από την κρίση.  

Γιατί όμως διαψεύδονται συνεχώς οι Κασσάνδρες; 

Γιατί η Κυβέρνηση αυτή κάνει τη δουλειά της χωρίς να ευαγγελίζεται ανέφικτα οράματα. 

Είμαστε συνεπείς σε όσα έχουμε πει από την πρώτη μέρα. Και όσο θα παραμένουμε πιστοί στους δημοσιονομικούς μας στόχους θα υπάρχουν πάντα περιθώρια αναπροσαρμογής και βελτίωσης της φορολογικής επιβάρυνσης των πολιτών.  

Και αυτό πράττουμε: 

Τώρα που μπορούμε, προσφέρουμε τη δυνατότητα σε χιλιάδες επιχειρήσεις, υπό προϋποθέσεις, να μην προκαταβάλουν το ΦΠΑ που δεν έχουν εισπράξει ακόμα. 

Τώρα που μπορούμε, προχωρούμε στη φορολογική ελάφρυνση των ανέργων, των φοιτητών, των μικροκαταθετών αλλά και των κληρονόμων, που αδυνατούν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους λόγω των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης. 

Και η κυβέρνηση θα συνεχίσει να απαλύνει τους Έλληνες πολίτες, όταν θα το επιτρέπουν οι δημοσιονομικές και οικονομικές συνθήκες. 

Αλλά δεν θα το κάνει εις βάρος των μελλοντικών γενεών, όπως γινόταν στο παρελθόν. 

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, 

Η Ελλάδα δεν εκτελεί πλέον μόνο ένα πρόγραμμα οικονομική προσαρμογής. Η Ελλάδα γίνεται πιο ανταγωνιστική και πιο εξωστρεφής, αλλάζοντας το αναπτυξιακό υπόδειγμα στο οποίο βασίζεται. 

Ανακτάμε μέρα με τη μέρα τη διεθνή αξιοπιστία μας: 

Τώρα, ακόμη και οι πιο σκληροί επικριτές διεθνώς αναγνωρίζουν τον ελληνικό οικονομικό άθλο. 

Το Ελληνικό Δημόσιο επέστρεψε στις αγορές ομολόγων μετά από τέσσερα χρόνια ενώ έλαβε επίσημη αναγνώριση από τη EUROSTAT ως προς το ύψος του άνευ προηγουμένου δημοσιονομικού της πλεονάσματος. Θυμίζω ότι μέχρι πριν λίγους μήνες το αμφισβητούσατε, λέγατε ότι είναι «μαϊμού», ότι δεν υπάρχει.  Τώρα, βέβαια, κάνατε μία «τουμπίτσα» κύριε Τσακαλώτο και λέτε ότι υπάρχει αλλά έγινε με αίμα. Αποφασίστε τελικά. Υπάρχει ή δεν υπάρχει;  

Παράλληλα και οι ελληνικές τράπεζες επιστρέφουν σταδιακά στις αγορές κεφαλαίου και χρήματος αποκαθιστώντας και αυτές την αξιοπιστία τους.  

Πριν από λίγη ώρα τελείωσε και η ΑΜΚ της Eurobank, η οποία παρουσίασε σημαντική υπερκάλυψη επιβεβαιώνοντας το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα.  

Αντλήθηκαν περίπου 2,86 δισ. Υπερκαλύφθησαν και η δημόσια και η διεθνής προσφορά. Πάνω από 250 θεσμικοί επενδυτές υψηλής ποιότητας όπως χαρακτηρίζονται συμμετείχαν στη διεθνή προσφορά επιβεβαιώνοντας το ισχυρό ενδιαφέρον τους για τις ελληνικές τράπεζες. Περίπου 10% των νέων μετοχών κατανέμονται σε ιδιώτες επενδυτές και σε θεσμικούς και λοιπούς επενδυτές, κατά την έννοια της απόφασης 2/460/2008 του ΔΣ της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς που συμμετείχαν έγκαιρα στη δημόσια προσφορά και 90% από τις νέες μετοχές κατανέμονται σε επενδυτές που συμμετείχαν έγκαιρα στη διεθνή προσφορά.  Μεταξύ, των οποίων -θα διαβάσετε και στο πρωτοσέλιδο των FT- ίσως οι σημαντικότεροι οίκοι συμμετείχαν στην προσφορά αυτή.  

Η Eurοbank, λοιπόν, γίνεται η πρώτη ελληνική τράπεζα που αποκτά και πάλι πλειοψηφική ιδιωτική μετοχική βάση. Η εξέλιξη αυτή είναι ένα ορόσημο στη διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.  

Κύριε Λαφαζάνη, μιλήσατε χθες για ζημιές. Θα αναφέρω απλώς κάποια νούμερα για να ξέρετε πού βρισκόμαστε σήμερα. Μάλιστα, τα νούμερα αυτά είναι πριν την ΑΜΚ της Eurobank.  

Σήμερα, το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΤΧΣ έχει δαπανήσει περίπου 40 δισ. στο τραπεζικό σύστημα, από τα οποία τα 25 δισ. στις τέσσερις συστημικές τράπεζες που ανακεφαλαιοποίησε και τα υπόλοιπα στην εξυγίανση του τραπεζικού συστήματος.  

Μέσω του κουρέματος, της διαδικασίας του PSI και της μετέπειτα επαναγοράς των νέων κουρεμένων ομολόγων από το κράτος, το Ελληνικό Δημόσιο κέρδισε από τις τράπεζες περίπου 35 δισ. Ενώ σήμερα έχει μέσω του ΤΧΣ-και χωρίς να λάβουμε υπόψη αυτό που είπα πριν για τη Eurobank-  έχει στην κατοχή του τραπεζικές μετοχές χονδρικά, περίπου 21-22 δισ. 24 σήμερα με αυτό, αλλά ας το αφήσουμε έξω.   

Αυτή η χρηματιστηριακή αξία θα αυξάνεται καθώς τα μεγέθη των τραπεζών και της οικονομίας βελτιώνονται. Με άλλα λόγια, το ισοζύγιο οφέλους- κόστους είναι ξεκάθαρα θετικό για το Ελληνικό Δημόσιο και σήμερα βρίσκεται στα 16 δισ., με προοπτική περαιτέρω ανόδου καθώς η οικονομία βελτιώνεται.  

Αυτά είναι τα νούμερα κύριε Λαφαζάνη και όχι αυτά που οραματίζεστε και φαντάζεστε εσείς. 

Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα κεφαλαιοποιείται και θωρακίζεται. Η εμπιστοσύνη καταθετών, αγορών και επενδυτών σε αυτό αποκαθίσταται μέρα με τη μέρα και μαζί με αυτή  αυξάνεται η δυνατότητα των τραπεζών να διοχετεύσουν ρευστότητα στην αγορά, ώστε να συνδράμουν στην επιτάχυνση της επαναφοράς της ελληνικής οικονομίας σε αναπτυξιακή τροχιά.  

Οι ελληνικές τράπεζες αποτελούν πλέον αναπόσπαστο τμήμα ενός ενιαίου ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος, που θα λειτουργεί υπό ένα συνεκτικό και σύγχρονο πλαίσιο εποπτείας. 

Αυτή η ευρωπαϊκή μεταρρυθμιστική προσπάθεια του τραπεζικού τομέα της Ε.Ε. είναι η πιο φιλόδοξη μέχρι σήμερα και η ελληνική προεδρία έχει συμβάλει δραστικά στην κατεύθυνση αυτή. Περιλαμβάνει ενιαίους κανόνες για τις 8.200 τράπεζες της Ε.Ε. και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο θα οικοδομηθεί η ευρωπαϊκή τραπεζική ένωση.  

Το σχετικό εθνικό πλαίσιο συμπληρώνεται και προσαρμόζεται με τις διατάξεις του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, με τις οποίες ενσωματώνουμε την τέταρτη εκδοχή της Οδηγίας Κεφαλαιακών Απαιτήσεων (CRD IV), που υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Απρίλιο και το Συμβούλιο τον Ιούνιο 2013. 

Ο πρωταρχικός στόχος της οδηγίας 2013/36 είναι η ομογενοποίηση των εθνικών διατάξεων που αφορούν την πρόσβαση στη δραστηριότητα των πιστωτικών ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων επενδύσεων, τους λεπτομερείς όρους διακυβέρνησής τους και το εποπτικό τους πλαίσιο. 

Η οδηγία αποσκοπεί στη διασφάλιση της φερεγγυότητας των πιστωτικών ιδρυμάτων. Εάν, παρά τις απαιτήσεις περί φερεγγυότητας, επέλθει κρίση, είναι ανάγκη να υπάρχει η εγγύηση ότι τα ιδρύματα θα μπορούν να εξυγιανθούν με εύτακτο τρόπο, περιορίζοντας τις επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία και αποφεύγοντας την ανάγκη επιβάρυνσης των φορολογουμένων. 

Παράλληλα ενισχύονται οι κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών, ώστε να μπορούν αυτές να αντιμετωπίζουν καλύτερα τις κρίσεις, ενώ ισχυροποιούνται και οι κανόνες εποπτείας τους. 

Η διαμόρφωση απαιτήσεων προληπτικής εποπτείας διασφαλίζει ότι όλα τα πιστωτικά ιδρύματα και οι επιχειρήσεις επενδύσεων ακολουθούν τους ίδιους κανόνες ανά την Ένωση, γεγονός που ενισχύει την εμπιστοσύνη στη σταθερότητα των ιδρυμάτων, ιδίως σε ακραίες συνθήκες. 

Επιπρόσθετα, περιορίζονται τα μπόνους των τραπεζικών στελεχών, προκειμένου να συγκρατηθούν οι κερδοσκοπικές αναλήψεις κινδύνων. Διότι μία από τις αιτίες που είχαμε το πρόβλημα στο τραπεζικό σύστημα ήταν ακριβώς οι κερδοσκοπικές αναλήψεις κινδύνων, προκειμένου τα στελέχη να πάρουν μπόνους. 

Επίσης οι υιοθετούμενες διατάξεις θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη, αφού θα καταστήσουν ευκολότερη τη χορήγηση δανείων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν τον πυλώνα της πραγματικής οικονομίας. 

Ειδικότερα: 

Οι τράπεζες της ΕΕ θα πρέπει να διαθέτουν περισσότερα κεφάλαια ως αποθεματικά κεφάλαια ασφαλείας σε περιπτώσεις κρίσεων.  

Κύριε Τσακαλώτε, εμείς δουλεύουμε στην πραγματική οικονομία. Δεν είμαστε πια στις αίθουσες των πανεπιστήμιων,  που αναφέρεστε  εσείς και θα πω συγκριμένα πράγματα για το πώς ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνεται το ρεαλισμό και τον κοινό νου. Άλλο τα πανεπιστήμια και άλλο η πράξη.  

Συγκεκριμένα, οι τράπεζες θα πρέπει να διατηρούν ένα κατ' ελάχιστον 8% κεφαλαίων καλής ποιότητας, εκ των οποίων περισσότερο από το ήμισυ (4,5% των συνολικών κεφαλαίων της τράπεζας) θα πρέπει να είναι Κατηγορίας 1, της υψηλότερης δηλαδή ποιότητας με το χαμηλότερο κίνδυνο (από 2% που είναι σήμερα). 

Τα κεφάλαια αυτά θα πρέπει να ρευστοποιούνται εύκολα, δηλαδή να μπορούν άμεσα να μετατραπούν σε μετρητά για να καλύπτουν τις ανάγκες των καταθετών και πιστωτών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. 

Επιπλέον, οι τράπεζες υποχρεούνται να διατηρούν «απόθεμα ασφαλείας διατήρησης κεφαλαίου» για την απορρόφηση των όποιων ζημιών και την προστασία του κεφαλαίου τους, καθώς και «αντικυκλικά κεφαλαιακά αποθέματα ασφαλείας», τα οποία θα διασφαλίζουν ότι σε περιόδους οικονομικής ανάπτυξης θα σχηματίζεται μία επαρκής κεφαλαιακή βάση, ώστε να μπορούν οι τράπεζες να συνεχίζουν να παρέχουν πιστώσεις σε περιόδους κρίσεων. Αυτό επιβάλλει ο ρεαλισμός και ο κοινός νους.  

Επίσης, μειώνεται ο συντελεστής ονομαστικού κινδύνου που εφαρμόζουν οι τράπεζες, όταν πρόκειται για δάνεια προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις.  Αυτό με τη σειρά του θα μειώσει το ποσό των κεφαλαίων που πρέπει να διαθέτουν ως αποθεματικά οι τράπεζες για την κάλυψη ενδεχόμενων κόκκινων δανείων, καθιστώντας έτσι τα κεφάλαια αυτά διαθέσιμα προς δανεισμό. Στόχος της ρύθμισης αυτής είναι να δοθεί κίνητρο για την παροχή χρηματοδότησης κυρίως σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Η αναλογία βασικού μισθού και μπόνους των τραπεζιτών θα μειωθεί σε 1 προς 1, προκειμένου να περιορισθούν οι κερδοσκοπικές αναλήψεις κινδύνων. Η αναλογία αυτή θα μπορεί να αυξηθεί κατ' ανώτατο όριο σε 1 προς 2 μετά από έγκριση του 66% τουλάχιστον των μετόχων που κατέχουν το ήμισυ των μετοχών που εκπροσωπούνται, ή το 75% των ψήφων, εάν δεν υπάρχει απαρτία. 

Μία άλλη σημαντική ρύθμιση της νέας νομοθεσίας προβλέπει ότι θα πρέπει να αναβάλλεται η καταβολή του 25% τουλάχιστον του κάθε μπόνους που υπερβαίνει το 100% του μισθού για τουλάχιστον πέντε έτη. Αυτό θα γίνει προκειμένου να ενθαρρυνθούν οι τραπεζίτες να υιοθετούν πιο μακροπρόθεσμες στρατηγικές. 

Βάσει της νέας νομοθεσίας, οι τράπεζες υποχρεούνται να δηλώνουν τα κέρδη τους, τους φόρους που κατέβαλαν και τη βοήθεια που έλαβαν από κάθε χώρα, καθώς επίσης τον κύκλο εργασιών τους και τον αριθμό των υπαλλήλων τους. Από το 2014 αυτοί οι αριθμοί θα αναφέρονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ από το 2015 θα δημοσιοποιούνται πλήρως. 

Επίσης, οι τράπεζες ελέγχονται από τις αρχές ανταγωνισμού των κρατών μελών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών, της οποίας οι ελεγκτικές αρμοδιότητες διευρύνονται. 

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφερθώ και στις υπόλοιπες διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών: 

Οι εισαγόμενες διατάξεις για τις Συνεταιριστικές Τράπεζες αντιμετωπίζουν ορισμένες από τις ελλείψεις του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας τους. 

Θα ήθελα να πω ότι ασπάζομαι την άποψη όσων βουλευτών αναφέρθηκαν στη δυνητική συμβολή των τραπεζών αυτών στην προσπάθεια για τη βελτίωση της ρευστότητας  αλλά και το θετικό αναπτυξιακό πρότυπο σε περιφερειακό αλλά και εθνικό επίπεδο, στο οποίο συνεισφέρουν οι συνεταιριστικές τράπεζες.  

Γι αυτό προτιθέμεθα να εξετάσουμε, σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδος, ως εποπτικής αρχής, τις προτάσεις που κατέθεσε η Ένωση Συνεταιριστικών Τραπεζών Ελλάδος. 

Σε σχέση με όσα καθ’ υπερβολήν και χωρίς πολιτική ευαισθησία αναφέρθηκαν χθες από τον κύριο Λαφαζάνη και σήμερα από τον κύριο Γελαλή περί σκανδάλων, κάτι που συνεχίζεται, για τη μεταφορά περιουσιακών στοιχείων των υπό εξυγίανση τραπεζών θα ήθελα να επισημάνω τα εξής: 

Η Ελλάδα λόγω της πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης κλήθηκε να διαμορφώσει ένα πλαίσιο κανόνων που θα επέτρεπαν την ανασυγκρότηση του τραπεζικού συστήματος χωρίς κλυδωνισμούς και χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η χρηματοπιστωτική σταθερότητα. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που οι σχετικές διατάξεις εφαρμόστηκαν με επιτυχία και επέτρεψαν τη διασφάλιση καταθέσεων και τη σταθερότητα του εγχώριου τραπεζικού συστήματος. Διότι αυτό είναι το δημόσιο αγαθό και αυτό είναι το ζητούμενο. Όχι η διάσωση τραπεζιτών αλλά των καταθέσεων του κόσμου και η ευστάθεια του συστήματος. Μπορείτε οι ίδιοι να διαπιστώσετε ότι οι αρχές στις οποίες οικοδομήθηκε το εθνικό πλαίσιο κανόνων εξυγίανσης ταυτίζονται επακριβώς με τις αρχές και τους κανόνες που εν τέλει υιοθετήθηκαν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα ισχύσουν από 01/01/2015 σε όλη την Ε.Ε.  

Ειδικά για το άρθρο 141, στο οποίο αναφέρθηκε χθες ο κύριος Λαφαζάνης, το μέτρο μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων από ένα  πιστωτικό ίδρυμα που αντιμετωπίζει πρόβλημα φερεγγυότητας και βιωσιμότητας σε ένα άλλο, είναι η κλασική μέθοδος εξυγίανσης σε όλα τα νομικά συστήματα. Κανένα σκάνδαλο δεν υπάρχει, παρά μόνο στο μυαλό σας. Αποτελεί επιτακτική ανάγκη η διάσωση κρίσιμων τραπεζικών εργασιών όπως οι καταθέσεις, τα δάνεια, τα συστήματα πληρωμών. Αυτή είναι η βασική αρχή εξυγίανσης. Διασφαλίστηκε έτσι υποχρεωτικώς η σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος και όχι το πιστωτικό ίδρυμα. Οι συναλλαγές αυτές είναι συναλλαγές ανάγκης, όχι προϊόντα ελεύθερης βούλησης. Δεν μπορούμε λοιπόν, να βάζουμε και φόρους πάνω στις υποχρεωτικές αυτές συναλλαγές. 

Θα ήθελα όμως να σταθώ και στη διάταξη που αφορά το θεσμικό πλαίσιο περί παραχώρησης του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού. Επειδή υπήρξε μια κακόπιστη κριτική από πλευράς αξιωματικής αντιπολίτευσης στη διάταξη για την αξιοποίηση του αιγιαλού αλλά και του νέου νομοσχεδίου για την αξιοποίηση αιγιαλού και γενικότερα της δημόσιας περιουσίας.  

Κατ’ αρχάς πρέπει να καταστήσουμε σαφές ότι ο αιγιαλός ήταν, είναι και θα είναι κοινόχρηστος και δημόσιος. Αυτό δεν αλλάζει. Η διάταξη η σχετική με τις όμορες ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις  επιδιώκει αποκλειστικά την ομαλή λειτουργία τους την ερχόμενη τουριστική περίοδο, καθώς δίνει τη δυνατότητα παράλληλα με τη  μίσθωση από τους δήμους του αιγιαλού και τη μίσθωση από την ΕΤΑΔ, του δημόσιου κτήματος που παρεμβάλλεται ανάμεσα σε αυτές και στον αιγιαλό.  

Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο δεν χαρίζουμε τη δημόσια γη αλλά εξασφαλίζουμε και έσοδα από τη δημόσια γη που παρεμβάλλεται ανάμεσα στις επιχειρήσεις και στον αιγιαλό.  

Αυτά για να αποφεύγονται οι κορώνες περί σκανδάλων και οι παρανοήσεις σκόπιμες και μη.  

Αλλά, δεν είναι πρώτη φορά που η αξιωματική αντιπολίτευση μπερδεύεται και μπερδεύει. 

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δυο βασικές απόψεις για το νόμισμα της χώρας. Αυτό που οι ειδικοί θα ονόμαζαν διχοτόμηση προσωπικότητας. Έχουμε τη συνιστώσα της δραχμής με τον κύριο Λαφαζάνη και μία συνιστώσα περίεργη, που θέλει ευρώ αλλά να χρεοκοπεί όποτε θέλει, να  μοιράζει λεφτά όποτε θέλει, να κόβει λεφτά, ας την πούμε συνιστώσα του οιονεί ευρώ. Σήμερα, όμως, ο ΣΥΡΙΖΑ δια στόματος του κυρίου Δραγασάκη μας είπε ότι εκτός από τις δυο αυτές εναλλακτικές για το νόμισμα της χώρας υπάρχει και ο δρόμος του δημοψηφίσματος. Τι άλλο θα ακούσουμε κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ; Αποφασίστε επιτέλους τι θέλετε. Δραχμή, ευρώ, δημοψήφισμα, οιονεί ευρώ; Θέλετε ένα νόμισμα που στη μία πλευρά θα έχει δραχμή και στην άλλη ευρώ; Αυτός είναι ο ρεαλισμός και ο κοινός νους που όπως είπατε πριν «θεραπεύετε»; Δεν είναι πρόβλημα ότι δυσκολεύομαι ο ίδιος να παρακολουθήσω την πολυφωνία σας, αλλά προκαλείτε τεράστια σύγχυση και στους δικούς σας ψηφοφόρους. Σήμερα έχουμε 29 Απριλίου. Μέχρι τις εκλογές είμαι σίγουρος ότι θα ακούσουμε και άλλες εναλλακτικές λύσεις για το νόμισμα της χώρας.  

Αντίθετα, η κυβέρνηση είναι σταθερά προσηλωμένη στο δρόμο του ευρώ και δεν παλινδρομεί. Ακόμη και στις σκοτεινότερες περιόδους της κρίσης. Δεν παίζουμε εδώ κύριοι. Το νόμισμά μας είναι το ευρώ, τελεία και παύλα. Σταματήσετε, λοιπόν, να ακροβατείτε σε τεντωμένο σχοινί. Ευχόμαστε κάποια στιγμή να κατασταλάξετε οριστικά. 

Σας ευχαριστώ πολύ. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!