θεώρηση στοιχείων
επιχείρηση ενοικίασης αυτοκινήτων έως 31/12/2012 τηρούσε πρόσθετο βιβλίο εισερχομένων αυτοκινήτων και αθεώρητο συνενωμένο μισθωτήριο συμβόλαιο ενοικίασης-απυ.Από 01/01/2013 καταργείται το πρόσθετο βιβλίο.Θα εκδίδει θεωρημένο συνενωμένο μισθωτήριο συμβόλαιο-απυ ή πρέπει να εκδίδει αποδειξη από φορολογικό μηχανισμό ή ταμειακή μηχανή?
- 1 Απάντηση
Υποθέτω εννοείτε τηρούσε πρόσθετο Βιβλίο κίνησης οχημάτων και οχι βιβλίο εισερχομένων οχημάτων.
Μέχρι 28/02/13 (περίοδος προσαρμογής βάση ΠΟΛ 1004/4.1/2003) μπορει να χρησιμοποιεί το προηγούμενο καθεστώς δηλαδή προσθετο βιβλίο(προυπόθεση η θεώρηση του) και αθεώρητα Μισθωτήριο -ΑΠΥ.
Από 01/03/13 εκδίδει τα φορολογικά της στοιχεία βάσει των γενικών διατάξεων των αρθρων 6,7 & 9 του ΚΦΑΣ, καθως επίσης και των διατάξεων του αρθρου 1 του ν.1809/1988.
Αυτά Επισήμως.
Ανεπισήμως
Ο νόμος ν.1809/1988 στο άρθρο 1 , και συγκεκριμένα στην παράγραφο 1 προβλέπει κατ' εξαίρεση έκδοση χειρογράφων αποδείξεων παροχης Υπηρεσιων κλπ, "σε ειδικές περιπτώσεις για συναλλαγές που πραγματοποιεί ο επιτηδευματίας (σήμερα ο Υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών) εκτός του κεντρικου καταστήματος ή υποκαταστήματος του"
Το συγκεριμένο από μόνο του δίδει την δυνατότητα έκδοσης Θεωρημένου Συνενωμένου Μισθωτήριου Συμβόλαιου/ΑΠΥ, για συναλλαγές εκτός γραφείου.(πχ.σε παραδόσεις παραλαβές σε ξενοδοχεία κλπ. μετά από τηλεφωνική κράτηση)
Ο ιδιος νόμος στο ίδιο άρθρο 1 στην παράγραφο 2, τονίζει ότι με απόφαση Υπουργού ρυθμίζονται τόσο η έναρξη ισχύος του μέτρου όσο και οι κατηγορίες επαγγελματιων που υπάγονται σε αυτό. Με την ΑΥΟ ΠΟΛ. 1037/92 ο τότε Υπουργός δημοσίευσε τις κατηγορίες επαγγελμάτων που εξαιρούνται και μιά απο αυτές είναι η Ενοικίαση αυτοκινήτων.
Στην πρόσφατη ερμηνεία του ΚΦΑΣ από τον κο Δασκαλόπουλο, και για την Ενοικίαση αυτοκινήτων , σημειώνει ότι "Καταργήθηκε το πρόσθετο Βιβλίο αλλά οι επιχειρήσεις αυτές εξαιρούνται από την υποχρεωτική φ.τ.μ.,με την ΑΥΟ ΠΟΛ 1037/92" με την υποδειξη ότι στις εξαιρέσεις της ΠΟΛ 1037/92, δεν αναφερονται η ενοικίαση μοτοπσυκλετων ή μοτοποδηλάτων, οπότε η δραστηριότητα αυτή υποκειται στην χρήση φτμ.
Οπότε με το σκεπτικό αυτό είστε καλυμμένη με θεώρηση συνενωμένου Μισθωτηρίου/ΑΠΥ στην ΔΟΥ.
Προσοχή όμως σε διάφορες ΔΟΥ αλλα και μεταξύ λογιστών οι απόψεις ακόμη διίστανται προφανώς γιατί ακόμα ο ΚΦΑΣ είναι σε νηπιακή κατάσταση και η ενημέρωση έρχεται είτε αργά είτε ετεροχρονισμένα.
Η άποψη μου (χωρίς να είμαι ειδικός) είναι ότι αφού η ΠΟΛ 1037/92 δεν ρυθμίζει θέματα του ΚΒΣ αλλά θέματα άλλου νόμου, και στο σημείο που δεν έρχονται σε αντίθεση με άλλα άρθρα του ΚΦΑΣ , εξακολουθούν να ισχύουν (οπότε και η ερμηνεία Δασκαλόπουλου είναι ορθή)
Παραμένουν όμως αναπάντητα και κάποια ερωτηματικά όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία που πρέπει να εκδίδει η επιχείρηση (λόγω της φύσης του επαγγέλματος) και ειδικότερα την εξομοίωση ή όχι του μισθωτηρίου Συμβολαίου (συνενωμένου ή μη) με Δελτιο Αποστολής (συνοδευτικού) του οχήματος (το οποίο όχημα είναι πάγιο στοιχείο της επιχείρησης και πρέπει να δικαιολογεί τις μετακινήσεις του εκτός μονάδας.) ή ομοίως την εξομοίωση με Δελτίο Αποστολής του Υπηρεσιακού Σημειώματος (non revenew ticket) (για τις διάφορες μετακινήσεις του οχήματος εκτός εγκατάστασης της επιχείρησης, π.χ. για επισκευή,συνεργείο, κτεο , για διάθεση υποκαταστήματος κ.λ,π,)(Στο Βιβλιο Κίνησης οχημάτων ήταν υποχρεωτική η εγγραφή καθε κίνησης στην μερίδα του κάθε αυτοκινήτου.Λόγω του ότι ήταν θεωρημένο , αποτελούσε και φορολογικό στοιχείο)Τώρα όμως?
Γι αυτά πιστεύω θα πρέπει να περιμένουμε κι αλλη διευκρινιστική Εγκύκλιο, οι οποία ελπίζω να έρθει και σύντομα (ευχή δικιά μου).