Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

ΚΦΑΣ

Άριθμ. Πρωτ. 1087951/599/0015/11.12.2007 Συνέπειες από λήψη αθεώρητων φορολογικών στοιχείων.

1087951/599/0015/11.12.2007

ΘΕΜΑ: Συνέπειες από λήψη αθεώρητων φορολογικών στοιχείων.

Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού εγγράφου της Οικονομικής Επιθεώρησης …………με το οποίο τίθεται το ερώτημα, εάν είναι νόμιμα για τον λήπτη τα φορολογικά στοιχεία (τιμολόγια τεχνικών έργων) που έλαβε από εταιρεία και τα οποία εξέδιδε αθεώρητα σύμφωνα με τις διατάξεις της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ. 1105/1999 (νυν Α.Υ.Ο.Ο. ΠΟΛ. 1083/2003), πλην όμως, όπως διαπιστώθηκε από φορολογικό έλεγχο, δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις υπαγωγής στο μέτρο της έκδοσης αθεώρητων στοιχείων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Όπως έχει διευκρινισθεί στην παρ. 33.7 της 3/24-11-92 ερμηνευτικής εγκυκλίου του Κ.Β.Σ., δεν προβλέπονται κυρώσεις σε βάρος των αντισυμβαλλομένων (ληπτών) που παρέλαβαν αθεώρητα τιμολόγια ή άλλα φορολογικά στοιχεία για πραγματική συναλλαγή, ενώ έπρεπε να είναι θεωρημένα, με την προϋπόθεση ότι αυτά καταχωρήθηκαν κανονικά στα τηρούμενα βιβλία από αυτούς, εφόσον υπάρχει υποχρέωση καταχώρησης.

2. Ενόψει των ανωτέρω η λήψη αθεώρητων φορολογικών στοιχείων με βάση τις διατάξεις της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ. 1105/1999 (ή Α.Υ.Ο. ΠΟΛ. 1071/2000 ή Α.Υ.Ο. ΠΟΛ. 1166/2002 ή Α.Υ.Ο.Ο. ΠΟΛ. 1083/2003), χωρίς να πληρούνται από τον εκδότη αυτών οι προϋποθέσεις υπαγωγής του στο υπόψη μέτρο, εφόσον είναι ακριβή και εμφανίζουν πραγματική επαγγελματική συναλλαγή, έχουν δε καταχωρηθεί εμπροθέσμως στα τηρούμενα βιβλία, δεν επισύρει κυρώσεις από πλευράς διατάξεων του Κ.Β.Σ. σε βάρος του λήπτη αυτών τηρουμένης της προαναφερθείσας προϋπόθεσης.

Επισημαίνεται ότι τα προαναφερόμενα όσον αφορά την μη επιβολή κυρώσεων σε βάρος του λήπτη αθεώρητων στοιχείων, λειτουργούν ανεξάρτητα από τις συνέπειες – κυρώσεις που επιβάλλονται σε βάρος του εκδότη των στοιχείων αυτών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2523/1997.

3. Στο σημείο αυτό και ανεξάρτητα από το ερώτημα, κρίνεται σκόπιμο, όσον αφορά τις συνέπειες – κυρώσεις σε βάρος του εκδότη των στοιχείων αυτών, να επισημανθούν τα ακόλουθα.

Σύμφωνα με την παράγραφο 12.5.1. της εγκυκλίου 3/1992, με την οποία ερμηνεύθηκαν οι διατάξεις του Κ.Β.Σ. (π.δ. 186/1992), το τιμολόγιο για τα τεχνικά έργα ή άλλες εγκαταστάσεις, είναι αθεώρητα, αν τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι του εργολάβου, με την προϋπόθεση ότι κατασκευάζεται νέο τεχνικό έργο είναι δηλαδή ουσιαστικά τιμολόγια πώλησης. Αντίθετα, όταν δηλαδή τα υλικά παρέχονται από τον εργοδότη, ο κατασκευαστής υποχρεούται να εκδίδει θεωρημένο τιμολόγιο για την παροχή των υπηρεσιών. Πάντως, δεν απαγορεύεται η χρήση του ίδιου στελέχους με τον τίτλο «ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ», το οποίο, εφόσον είναι θεωρημένο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλες τις περιπτώσεις εκτέλεσης τεχνικών έργων ή εγκαταστάσεων (με ή χωρίς υλικά του εργολάβου κ.λπ.).

Περαιτέρω, με τις διατάξεις της Α.Υ.Ο.Ο. ΠΟΛ. 1083/2003, η οποία έχει χαρακτήρα υποχρεωτικό και δε σημαίνει την κατ’ επιλογή ένταξη του υπόχρεου στο μέτρο, απαλλάσσονται από την θεώρηση ορισμένα φορολογικά στοιχεία, τηρουμένων των προϋποθέσεων που ορίζονται κατά κατηγορία.

Έχοντας υπόψη τα προαναφερόμενα, εάν τα υπόψη τιμολόγια τεχνικών έργων που εκδίδονται από χειρόγραφο στέλεχος είναι κατ’ ουσία τιμολόγια πώλησης (γεγονός που δεν προκύπτει από τα συνημμένα στοιχεία αφού φέρουν το γενικό τίτλο «τιμολόγιο τεχνικών έργων»), είναι αθεώρητα ούτως ή άλλως από τις γενικές διατάξεις δεδομένου ότι έχει προηγηθεί η έκδοση δελτίων αποστολής για τα αγαθά που ενσωματώνονται στο έργο. Συνεπώς στην περίπτωση που είναι τιμολόγια πώλησης δεν εμπίπτουν εξ ορισμού στην ΠΟΛ. 1083/2003, το γεγονός δε ότι εκ παραδρομής αναγράφεται σ’ αυτά η ένδειξη « ΑΘΕΩΡΗΤΑ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ Α.Υ.Ο. ΠΟΛ. 1105/1999» δεν αναιρεί το χαρακτήρα τους ως αθεώρητων από τις γενικές διατάξεις του Κ.Β.Σ. και κατά συνέπεια στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί να γίνει λόγος για μη τήρηση των προϋποθέσεων έκδοσης αυτών ως αθεωρήτων. Σε διαφορετική περίπτωση, εάν δηλαδή πρόκειται για τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, τότε συντρέχει λόγος διερεύνησης των σχετικών προϋποθέσεων.

4. Το παρόν με φωτοαντίγραφο του εγγράφου της Οικονομικής Επιθεώρησης ………….καθώς και των συνημμένων σε αυτό, κοινοποιείται στη Διεύθυνση Φ.Π.Α. για τυχόν δικές της ενέργειες σε θέματα αρμοδιότητάς της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!