Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. 26691/2025 Καθορισμός επιχορήγησης των πληγέντων από τον ανεμοστρόβιλο της 24ης Σεπτεμβρίου 2019 στην Κοινότητα Καλαμάτας της Δ.Ε. Καλαμάτας του Δήμου Καλαμάτας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου (ενίσχυση ήσσονος σημασίας).

Αριθμ. 26691 ΕΞ 2025

ΦΕΚ Β 764 - 21.02.2025

Καθορισμός επιχορήγησης των πληγέντων από τον ανεμοστρόβιλο της 24ης Σεπτεμβρίου 2019 στην Κοινότητα Καλαμάτας της Δ.Ε. Καλαμάτας του Δήμου Καλαμάτας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου (ενίσχυση ήσσονος σημασίας).

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.Τον ν. 4797/2021 «Κρατική αρωγή προς επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς για θεομηνίες, επείγουσες ρυθμίσεις για τη στήριξη της οικονομίας, συμπληρωματικός κρατικός προϋπολογισμός και συνταξιοδοτική ρύθμιση και λοιπές επείγουσες διατάξεις» (Α' 66) και ιδίως το άρθρο 4, τις παρ. 5 και 7 του άρθρου 7, την παρ. 1 του άρθρου 22 και την παρ. 3 του άρθρου 24.

2.Τον ν. 5000/2022 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 - Κύρωση Πρόσθετης Πράξης στο Νέο Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ναυτιλιακής Κοινότητας και φορολογικές ρυθμίσεις για τη ναυτιλία - Επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις - Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και του Δικτύου Κρατικών Ενισχύσεων - Μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις οικονομικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα» (Α' 226).

3. Το Κεφάλαιο ΙΑ «Ψηφιακή Διαφάνεια - Πρόγραμμα Διαύγεια» του ν. 4727/2020 (Α' 184) «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» και τον ν. 3469/2006 «ΕθνικόΤυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α' 131).

4. Το άρθρο 13 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133).

5. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (A' 143).

6.Τον ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Α' 87) και ιδίως το άρθρο 160.

7.Το άρθρο 10 του ν. 2576/1998 «Βελτίωση των διαδικασιών για την ανάθεση της κατασκευής των δημοσίων έργων και άλλες διατάξεις» (A' 25), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν. 4313/2014 (Α' 261).

8. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (A' 130).

9. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 131).

10. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α' 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α' 139), ιδίως την παρ. 1 του άρθρου 1 αυτού.

11.Την υπό στοιχεία 102928 ΕΞ 2023/10.7.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β' 4441).

12. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του ΥπουργείουΟικονομικών» (A' 181).

13. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α' 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α'133).

14.Το π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (A' 145).

15.Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2023/2831 της Επιτροπής της 13ης Δεκεμβρίου 2023 σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (EE L της 15.12.2023 σ.1) και ιδίως το άρθρο 3 αυτού.

16.Την υπό στοιχεία 74617ΕΞ2021/23.6.2021 απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων επί των διαδικασιών επιχορήγησης επιχειρήσεων για θεομηνίες του ν. 4797/2021 (Α' 66)» (ΑΔΑ: 68ΦΓΗ-ΧΟΨ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

17. Την υπ’ αρ. 4050/17.1.2023 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

18.Το υπό στοιχεία 16691/ΔΑΕΦΔΕ/6.9.2023 έγγραφο του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών, Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Δυτικής Ελλάδος.

19. Την υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. 3352/Α325/ 11.8.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών «Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τους ανεμοστρόβιλους της 24ης Σεπτεμβρίου 2019 και 4ης Νοεμβρίου 2019, σε περιοχές του Δήμου Καλαμάτας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου» (Β' 3499). 20. Το υπό στοιχεία 111822 ΕΞ 2021/14.9.2021 (ΑΔΑ:ΨΦΛΘΗ-ΖΦ7) έγγραφο της Διεύθυνσης Χρηματοοικονομικής Πολιτικής της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών.

21. Το υπ’ αρ. 283538/1091/23.11.2020 έγγραφο του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Π.Ε. Μεσσηνίας.

22. Το υπό στοιχεία Α.Π. 119859 ΕΞ 2024/21.8.2024 έγγραφο τουΤμήματος Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Εποπτευόμενων Φορέων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

23. Την ανάγκη υποστήριξης των επιχειρήσεων που επλήγησαν από τον ανεμοστρόβιλο της 24ης Σεπτεμβρίου 2019 που έπληξε περιοχές στη Δ.Κ. Καλαμάτας της Δ.Ε. Καλαμάτας του Δήμου Καλαμάτας.

24. Το υπό στοιχεία Α.Π. 125335 ΕΞ 2024/4.9.2024 έγγραφο της Γεν. Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών, Τμήμα Β' Προϋπολογισμού Π.Δ.Ε. και Μ.Π.Δ.Σ. 25. Την υπό στοιχεία ΓΝ 108_2024 της Κ.Ε.Μ.Κ.Ε.

26. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό πέραν της δαπάνης ύψους 1.257,68 ευρώ περίπου σε βάρος του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (ΣΑΝΑ 851 ΚΩΔ. ΕΡΓΟΥ 2022ΝΑ85100004), η οποία καλύπτεται από την υπ’αρ. 4050/17.1.2023 (ΑΔΑ: ΨΙ3Κ46ΜΤΛΠ-0ΓΙ) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η ανωτέρω δαπάνη ύψους 1.257,68 ευρώ, εμπίπτει στις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) υπ’αρ. 2023/2831.

27. Το γεγονός ότι με τη χορήγηση της παρούσας ενίσχυσης δεν προκαλείται υπέρβαση του ανώτατου ορίου ενισχύσεων ήσσονος σημασίας όπως αυτό καθορίζεται στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2023/2831.

28.Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ - ΜΙΤΟΣ, αποφασίζουμε:

Άρθρο μόνο

1. Παρέχεται επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των ζημιών που προκλήθηκαν από τον ανεμοστρόβιλο της 24ης Σεπτεμβρίου 2019 που έπληξε περιοχές στη Δ.Κ.

Καλαμάτας της Δ.Ε. Καλαμάτας του Δήμου Καλαμάτας, της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου οι οποίες έχουν οριοθετηθεί με την υπό στοιχεία 3352/Α325/11.8.2020 (Β' 3499) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4797/2021, ιδίως των άρθρων 4, 7, 22 και 24 του νόμου αυτού και του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831.

2. Η επιχορήγηση παρέχεται για την αντιμετώπιση ζημιών των επιχειρήσεων οι οποίες έχουν καταγραφεί από την αρμόδια Επιτροπή Κρατικής Αρωγής της Περιφέρειας σύμφωνα με το υπό στοιχείο 21 έγγραφο του προοιμίου και καλύπτει στοιχεία ενεργητικού όπως κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμό, πρώτες ύλες, εμπορεύματα, φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, μέσα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου του εγγείου κεφαλαίου και αποθηκευμένα προϊόντα, τα οποία κατεγράφησαν ως κατεστραμμένα.

3. Η επιχορήγηση συνίσταται σε δωρεάν χρηματική ενίσχυση του Δημοσίου και είναι ίση με το 30% του συνόλου, της κατά περίπτωση εκτιμηθείσας ζημίας, από την αρμόδια Επιτροπή εντοπισμού, καταγραφής και αποτίμησης ζημιών της Περιφέρειας. Ειδικά για τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, η επιχορήγηση συνίσταται σε δωρεάν χρηματική ενίσχυση του Δημοσίου και είναι ίση με το 30% του ποσού της εκτιμηθείσας ζημίας, που δεν καλύπτεται από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, με ανώτατο όριο τα ποσά που προβλέπονται στον υπό στοιχείο 14 Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για την καταβολή της απαιτείται η ολοκλήρωση της διαδικασίας προσδιορισμού του ποσού της ζημίας που καλύπτεται από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

4. Μη επιλέξιμοι για ενίσχυση είναι οι παρακάτω τομείς και περιπτώσεις: • Πρωτογενής παραγωγή γεωργικών προϊόντων καθώς και προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας και χάριν πληρότητας και οι ακόλουθοι: • Μεταποίηση και εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, αν το ποσό της ενίσχυσης καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζονται ή διατίθενται στην αγορά. • Μεταποίηση και εμπορία γεωργικών προϊόντων, αν το ποσό της ενίσχυσης καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των εν λόγω προϊόντων που αγοράζονται από πρωτογενείς παραγωγούς ή διατίθενται στην αγορά από τις οικείες επιχειρήσεις· ή όταν η ενίσχυση συνοδεύεται από την υποχρέωση απόδοσής της εν μέρει ή εξ ολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς. • Δραστηριότητες που σχετίζονται με εξαγωγές προς τρίτες χώρες ή προς κράτη μέλη, ιδίως δε τις ενισχύσεις που συνδέονται άμεσα με τις εξαγόμενες ποσότητες, με τη δημιουργία και τη λειτουργία δικτύου διανομής ή με άλλες τρέχουσες δαπάνες που σχετίζονται με την εξαγωγική δραστηριότητα. Ενισχύσεις για τις οποίες τίθεται ως όρος η χρήση εγχώριων αγαθών και υπηρεσιών αντί εισαγόμενων. Σημειώνεται ότι, στην περίπτωση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε τομείς οι οποίοι εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του Καν (ΕΕ) 2831/2023 και δραστηριοποιούνται επίσης σε άλλους τομείς ή ασκούν άλλες δραστηριότητες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Καν (ΕΕ) 2831/2023, θα πρέπει να διασφαλίζεται με κατάλληλα μέσα όπως είναι η διακριτή λογιστική παρακολούθηση των δραστηριοτήτων, ότι οι δραστηριότητες στους εξαιρούμενους τομείς δεν επωφελούνται από τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας του Καν (ΕΕ) 2831/2023 (παρ. 2 του άρθρου 1).

5. Για την καταβολή της επιχορήγησης απαιτείται εντός προθεσμίας δύο μηνών από την έκδοση της παρούσης, η προσκόμιση των δικαιολογητικών της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπό στοιχεία 74617 ΕΞ 2021/23.6.2021 (Β' 2670) (ΑΔΑ: 68ΦΓΗ-ΧΟΨ) απόφασης του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας ΧρηματοπιστωτικούΤομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

6. Επιπροσθέτως, απαιτείται η προσκόμιση Υπεύθυνης Δήλωσης (ως Παράρτημα Α) στην οποία να αναφέρονται όλες οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας τις οποίες έχουν λάβει οι δυνητικοί δικαιούχοι και οι επιχειρήσεις που συνιστούν ενιαία επιχείρηση με αυτήν, από οποιοδήποτε πρόγραμμα κατά την τελευταία τριετία με βάση οποιοδήποτε Κανονισμό de minimis (ΕΕ 2023/2831, 1408/2013, 1407/2013, 717/2014), ήτοι κατά την ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης και κατά τα δύο προηγούμενα έτη σε ημερολογιακή βάση. Οι ενισχύσεις αυτές συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της παρούσας, δεν δύναται να υπερβαίνουν το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ. Για τον έλεγχο της σώρευσης, η περίοδος που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του ανώτατου επιτρεπτού ποσού των χορηγηθεισών ενισχύσεων βασίζεται στην ακριβή ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης και καλύπτει ακριβώς τα τρία προηγούμενα ημερολογιακά έτη, έως δηλαδή την ίδια ημερομηνία του τρίτου έτους που προηγείται της χορήγησής της. Όταν με τη χορήγηση νέας ενίσχυσης βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2831/2023 σημειωθεί υπέρβαση του ανώτατου ορίου που προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 3, η εν λόγω νέα ενίσχυση δεν υπάγεται στο ευεργέτημα του παρόντος Κανονισμού (σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 6). Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο της επιχείρησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες διαπιστωθεί, εκ των υστέρων, υπέρβαση του ανώτατου ορίου ενίσχυσης, που τίθεται στον Κανονισμό, ή υποβολή ψευδών στοιχείων, και προκύπτει ότι η επιχείρηση δεν είναι δικαιούχος ή είναι δικαιούχος μικρότερου ποσού από το χορηγηθέν ποσό, ζητείται η άμεση επιστροφή του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης, άλλως σε περίπτωση που δεν τίθεται ζήτημα συμμόρφωσης με τις προϋποθέσεις κρατικών ενισχύσεων του υπερβάλλοντος ποσού της ενίσχυσης, εντόκως από την ημερομηνία που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου μέχρι την ημερομηνία βεβαίωσής του, με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης, εφαρμοζόμενου κατά τα λοιπά του ΚΕΔΕ. Το ανακτητέο ποσό της χορηγηθείσας ενίσχυσης, βεβαιώνεται και εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α' 190). Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, όλες οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους:

α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης,

β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης,

γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί δεσπόζουσα επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού αυτής της τελευταίας,

δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις που έχουν οποιαδήποτε από τις σχέσεις που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως δ) με μία ή περισσότερες άλλες επιχειρήσεις θεωρούνται επίσης ενιαία επιχείρηση.

7. Η βεβαίωση περί του ύψους των ζημιών παρέχεται από την αρμόδια Υπηρεσία της Περιφέρειας με βάση τις ζημιές που κατέγραψαν οι αρμόδιες επιτροπές. Από το ύψος της εκτιμηθείσας ζημίας αφαιρείται τυχόν ασφαλιστική αποζημίωση που έλαβε ή πρόκειται να λάβει ο δικαιούχος. Σε κάθε περίπτωση, για την καταβολή της επιχορήγησης απαιτείται η ολοκλήρωση του προσδιορισμού του ποσού της ζημίας που καλύπτεται από ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

8. Σύμφωνα με την υπό στοιχεία 59886/ΕΥΚΕ913/ 11.6.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας (ΠΣΣΕ-ΗΣ)» (Β' 2417), ως επικαιροποιείται, οι φορείς που χορηγούν ενισχύσεις Ήσσονος Σημασίας υποχρεούνται να εισάγουν ένα σύνολο στοιχείων στο ΠΣΣΕΗΣ, απαραίτητο για τον έλεγχο της τήρησης των ορίων ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας και για να αναγνωριστεί μοναδικά η ενιαία επιχείρηση και η ενίσχυση, καθώς η χρήση του είναι υποχρεωτική για το σύνολο των φορέων που τις χορηγούν, ανεξαρτήτως της πηγής χρηματοδότησης. Οι σχετικές πληροφορίες για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που χορηγούνται καταχωρούνται στο πληροφοριακό σύστημα εντός 20 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης.

9. Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας και του ελέγχου των στοιχείων του φακέλου, ο φάκελος διαβιβάζεται από την αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας ΧρηματοπιστωτικούΤομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, συνοδευόμενος από την αναλυτική κατάσταση των πληγεισών επιχειρήσεων η οποία περιλαμβάνει τα στοιχεία που αναφέρονται στην παρ. 4 του άρθρου 5 της υπό στοιχεία 74617 ΕΞ 2021/23.6.2021 (Β' 2670) (ΑΔΑ: 68ΦΓΗ-ΧΟΨ) κοινής απόφασης του Υπουργού και του

Υφυπουργού Οικονομικών, όπως ισχύει, σε ηλεκτρονική μορφή. Η ΓΔΟΥ προβαίνει σε εκκαθάριση και πληρωμή στους δικαιούχους του δικαιούμενου ποσού.

10. Τα δικαιολογητικά της παρ. 4 τηρούνται στην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για δέκα (10) έτη από την ημερομηνία καταβολής της επιχορήγησης.

11. Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας υποχρεούνται να τηρούν για διάστημα πέντε (5) τουλάχιστον ετών το σύνολο των φακέλων και των σχετιζόμενων εγγράφων και δικαιολογητικών επιχορήγησης κάθε επιχείρησης για τους σκοπούς του ελέγχου του άρθρου 21 του ν. 4797/2021.

12. Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται η υπό στοιχεία 74617ΕΞ2021/23.6.2021 (Β' 2670) (ΑΔΑ: 68ΦΓΗ-ΧΟΨ) απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 13 Φεβρουαρίου 2025

Ο Υπουργός ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ 

Ο Υφυπουργός ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!