Ε. 2073/2024 Παροχή οδηγιών για τη διαδικασία της ψηφιακής υποβολής, έκδοσης και διαχείρισης του «Δελτίου Κίνησης (Transit Log) των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ |
ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΑΔΑ ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ ΑΔΑ: ΠΡΟΣ |
Θέμα: «Παροχή οδηγιών για τη διαδικασία της ψηφιακής υποβολής, έκδοσης και διαχείρισης του «Δελτίου Κίνησης (Transit Log) των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής»
Σχετ.: H υπό στοιχεία Α.1124/30-07-2024 απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ με θέμα «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ257/139/23-02-2000 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός τύπου «Δελτίου Κίνησης» (Transit Log) (Β'378 και Β'426)» (Β'4542)
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ Α) ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Με την παρούσα εγκύκλιο παρέχονται οδηγίες για την ψηφιακή υποβολή, έκδοση και διαχείριση του «Δελτίου Κίνησης» (Transit Log) ιδιωτικών σκαφών αναψυχής. Β) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Με την παρούσα εγκύκλιο παρέχονται οδηγίες σχετικά με τις απαιτούμενες τελωνειακές διατυπώσεις και τη διαδικασία έκδοσης και διαχείρισης του «Δελτίου Κίνησης» (Transit Log) από το χρονικό σημείο του κατάπλου του ιδιωτικού σκάφους στον πρώτο λιμένα εισόδου της χώρας μέχρι τον απόπλου του σκάφους αυτού από τον τελευταίο λιμένα εξόδου από τη χώρα και την τακτοποίηση του Δελτίου Κίνησης. Γ) ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εγκυκλίου εμπίπτουν: α) τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας ή με σημαία άλλου κράτους μέλους, για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί οι αναλογούσες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις, με ολικό μήκος άνω των επτά (7) μέτρων που καταπλέουν σε ελληνικά λιμάνια, τα οποία προκειμένου να διακινούνται στα ελληνικά χωρικά ύδατα πρέπει να εφοδιάζονται από την αρμόδια Τελωνειακή Αρχή με «Δελτίο Κίνησης» (Transit Log) ορισμένης ισχύος για το καθεστώς προσωρινής εισαγωγής, ενός μήνα ή αορίστου ισχύος, κατά περίπτωση, β) τα πρόσωπα που κατέχουν, εκμεταλλεύονται ή χρησιμοποιούν ιδιωτικά σκάφη αναψυχής στα ελληνικά χωρικά ύδατα, καθώς και οποιαδήποτε πρόσωπα τυχόν εμπλέκονται στη διακίνηση των σκαφών αυτών (πράκτορες, εκτελωνιστές κ.λπ.), γ) οι τελωνειακές αρχές που είναι αρμόδιες για τη διασφάλιση της τήρησης των όρων και προϋποθέσεων του ειδικού καθεστώτος προσωρινής εισαγωγής, καθώς επίσης και της τήρησης των απαιτούμενων τελωνειακών διατυπώσεων κατά την διακίνηση των εν λόγω σκαφών αναψυχής. |
1. Εισαγωγή
Κατόπιν έκδοσης της ως άνω σχετικής υπό στοιχεία Α.1124/30-07-2024 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με την οποία καθιερώνεται, στο πλαίσιο ψηφιοποίησης και απλούστευσης των τελωνειακών διατυπώσεων και διαδικασιών, από 5.8.2024 η ψηφιακή διαδικασία υποβολής και έκδοσης του «Δελτίου Κίνησης» (Transit Log) και των δικαιολογητικών αυτού εγγράφων για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ολικού μήκους άνω των 7 μέτρων που καταπλέουν σε ελληνικά λιμάνια, ως προς την υποβολή και διαχείριση δελτίου κίνησης, μέσω εφαρμογής που λειτουργεί στην ψηφιακή πύλη myAADE, όπως περιγράφεται στο σημείο 2.2. της παρούσας, παρέχονται οδηγίες, σύμφωνα με τα ειδικότερα αναφερόμενα στην υπό στοιχεία Δ 257/139/23-02-2000 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών «Καθορισμός τύπου «Δελτίου Κίνησης» (Transit Log) « (Β'378 και 426), για τις κάτωθι περιπτώσεις έκδοσης Δελτίου Κίνησης:
α. «Δελτίο Κίνησης» ορισμένης ισχύος, για σκάφη που:
- φέρουν σημαία τρίτης χώρας και ανήκουν ή κατέχονται από πρόσωπα εγκατεστημένα σε τρίτη χώρα/ ή φέρουν σημαία άλλου κράτους – μέλους της ΕΕ και ανήκουν σε πρόσωπα εγκατεστημένα σε τρίτη χώρα,
- δεν έχουν καταβληθεί οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που τους αναλογούν
β. «Δελτίο Κίνησης» αορίστου ισχύος, για σκάφη που:
- φέρουν σημαία τρίτης χώρας και ανήκουν σε πρόσωπα εγκατεστημένα σε τρίτη χώρα ή σε κράτος μέλος της ΕΕ,
- έχουν καταβληθεί οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που τους αναλογούν
γ. «Δελτίο Κίνησης» ενός (1) μήνα, για σκάφη που:
- φέρουν σημαία τρίτης χώρας ή άλλου κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί οι αναλογούσες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις ή δεν προκύπτει κατά τον κατάπλου ότι αυτές έχουν καταβληθεί και
- έχει τη συνήθη κατοικία του σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή στην Ελλάδα.
2. Υπόχρεα πρόσωπα
2.1. Υπόχρεο πρόσωπο για την υποβολή του «Δελτίου Κίνησης»
Στην περίπτωση υποβολής «Δελτίου Κίνησης» Ορισμένης Ισχύος, υπόχρεο πρόσωπο για την υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» είναι, είτε το πρόσωπο που φέρει το σκάφος προς χρήση στη χώρα μας, ανεξάρτητα εάν είναι ή όχι ο πλοιοκτήτης, και το οποίο έχει τη συνήθη κατοικία του στην τρίτη χώρα (κάτοχος - χρήστης), είτε ο πλοίαρχος, εφόσον εξουσιοδοτείται για τον σκοπό αυτό από τον κάτοχο - χρήστη. Τα πρόσωπα αυτά συμπληρώνουν τα κατά περίπτωση απαιτούμενα στοιχεία στο «Δελτίο Κίνησης» Ορισμένης Ισχύος και υποβάλλουν τα κατά περίπτωση απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα για την έκδοσή του.
Στην περίπτωση υποβολής του «Δελτίου Κίνησης» Αορίστου Ισχύος ή ενός (1) μήνα υπόχρεο πρόσωπο είναι ο πλοίαρχος, ή ο πλοιοκτήτης ή ο κάτοχος – χρήστης.
2.2 Πρόσβαση του υπόχρεου προσώπου στην εφαρμογή «Ψηφιακή Υποβολή Transit Log - Δελτίου Κίνησης»
Η πρόσβαση του υπόχρεου προσώπου για την ψηφιακή υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» στο μηχανογραφικό σύστημα διενεργείται μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Ψηφιακή Υποβολή Transit Log - Δελτίου Κίνησης» και συγκεκριμένα μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE στη διαδρομή Εφαρμογές > Τελωνειακές Υπηρεσίες > Ηλεκτρονικές Συναλλαγές > Transit Log – Δελτίο κίνησης.
3. Διατυπώσεις για έκδοση του «Δελτίου Κίνησης»
3.1 Συμπλήρωση στοιχείων στο «Δελτίο Κίνησης»
Στο Παράρτημα 1 που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας περιλαμβάνονται τα πεδία (υποχρεωτικά/προαιρετικά), τα οποία συμπληρώνονται από το υπόχρεο πρόσωπο, κατά περίπτωση.
Ειδικότερα τα στοιχεία του «Δελτίου Κίνησης» που συμπληρώνονται από τα υπόχρεα πρόσωπα είναι τα ακόλουθα:
- Στοιχεία του πλοίου
- Στοιχεία του πλοιοκτήτη
- Στοιχεία του πλοιάρχου
- Στοιχεία του κατόχου – χρήστη
- Χρονική διάρκεια (Ισχύς/Validity)
3.2 Διαδικασία ψηφιακής υποβολής και έκδοσης του «Δελτίου Κίνησης»
Η διαδικασία ψηφιακής υποβολής και έκδοσης του «Δελτίου Κίνησης» είναι η ακόλουθη:
3.2.1 Υποβολή - Αποδοχή «Δελτίου Κίνησης» και απόδοση αριθμού καταχώρησης (MRN) Yποβολή Δελτίου Κίνησης
Μετά τη δήλωση κατάπλου του σκάφους στις λιμενικές αρχές του πρώτου ελληνικού λιμένα εισόδου στην χώρα, το υπόχρεο πρόσωπο υποβάλλει το «Δελτίο Κίνησης» και τα σχετικά δικαιολογητικά έγγραφα στο τελωνείο έκδοσης [το οποίο στην περίπτωση έκδοσης Δελτίου Κίνησης ορισμένης ισχύος ορίζεται στο άρθρο 13 της υπό στοιχεία Δ.247/13/1988 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Προσωρινή εισαγωγή ορισμένων μεταφορικών μέσων και ειδών ατομικής χρήσης» (Β'195)], ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής Ψηφιακή Υποβολή Transit Log - Δελτίου Κίνησης (βλ. ανωτέρω 2.2 «Πρόσβαση του υπόχρεου προσώπου στην εφαρμογή «Ψηφιακή Υποβολή Transit Log – Δελτίου Κίνησης)).
Στα συνυποβαλλόμενα με το «Δελτίο Κίνησης» δικαιολογητικά έγγραφα συμπεριλαμβάνεται και η θεώρηση από τη λιμενική αρχή της δήλωσης κατάπλου επί της «Κατάστασης Επιβαινόντων (Crew and Passenger List)».
Σημειώνεται ότι, υπάρχει συστημικά, τόσο η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής πολλαπλών αρχείων σε περίπτωση που τα δικαιολογητικά που πρέπει να επισυναφθούν ψηφιακά είναι περισσότερα του ενός, όσο και συμπιεσμένου αρχείου με συμπερίληψη σε αυτό όλων των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών.
Το τελωνείο έκδοσης του «Δελτίου Κίνησης» μέσα από τις εκκρεμείς εργασίες (dashboard) στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων ICISnet προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες:
- ελέγχει το υποβληθέν «Δελτίο Κίνησης»,
- τροποποιεί τα πεδία του «Δελτίου Κίνησης» μετά από διασταύρωση με τα συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά (αναριθμητισμοί, αναγραμματισμοί, ελλιπή στοιχεία διεύθυνσης κλπ)
- ελέγχει τα δικαιολογητικά έγγραφα
Με την ολοκλήρωση των ως άνω ελέγχων, το τελωνείο προβαίνει, συστημικά, στην απόρριψη ή την αποδοχή του «Δελτίου Κίνησης», με γνωστοποίηση στο υπόχρεο πρόσωπο του σχετικού αποτελέσματος, μέσω e-mail, στο οποίο επισυνάπτεται και το «Δελτίο Κίνησης» (σε μορφή pdf) σε περίπτωση αποδοχής του. Ειδικότερα:
Α. E-mail “Απόρριψη Υποβολής Δελτίου Κίνησης”:
Εφόσον το υποβληθέν «Δελτίο Κίνησης» ύστερα από τον απαιτούμενο έλεγχο του τελωνείου, δεν πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις του καθεστώτος της προσωρινής εισαγωγής ή τις προϋποθέσεις για έκδοση του «Δελτίου Κίνησης» διάρκειας ενός (1) μήνα ή αορίστου ισχύος κατά περίπτωση, απορρίπτεται από το τελωνείο.
Ο συναλλασσόμενος ενημερώνεται, σχετικά με το γεγονός της απόρριψης του Δελτίου Κίνησης, μέσω e-mail, στο οποίο αναφέρονται και οι λόγοι απόρριψης αυτού.
Β. E-mail «Αποδοχή Yποβολής Δελτίου Κίνησης»:
Εφόσον το υποβληθέν «Δελτίο Κίνησης», ύστερα από τον απαιτούμενο έλεγχο του τελωνείου γίνει αποδεκτό, αποδίδεται, αυτόματα με την αποδοχή, συστημικά, ο αριθμός αναφοράς κίνησης (MRN), ο οποίος αποστέλλεται στο υπόχρεο πρόσωπο, μέσω e-mail.
Επισημαίνεται ότι ο κωδικός του παραστατικού που δηλώνει ότι το αναγραφόμενο MRN αφορά στο «Δελτίο Κίνησης» είναι τα γράμματα «DK» που διακρίνονται στο 5ο και 6ο ψηφίο του MRN (π.χ. MRN 24GRDK010200112233).
Σημειώνεται ότι παρέχεται η δυνατότητα εκτύπωσης του «Δελτίου Κίνησης» τόσο από το τελωνείο έκδοσης αυτού, όσο και από το υπόχρεο πρόσωπο που το υπέβαλλε, μετά την ολοκλήρωση της ψηφιακής καταχώρησης.
3.2.2. Χρήση του «Δελτίου Κίνησης»
Η χρήση του «Δελτίου Κίνησης» είναι η ακόλουθη:
Α) «Δελτίο Κίνησης» Ορισμένης Ισχύος
- Σε κάθε ενδιάμεσο λιμένα προσέγγισης του σκάφους απαιτείται η δήλωση κατάπλου - απόπλου επί της Κατάστασης Επιβαινόντων (Crew and Passenger List) από την αρμόδια Λιμενική Αρχή. Σε περίπτωση έκδοσης Δελτίου Κίνησης ορισμένης ισχύος η Λιμενική Αρχή πριν τον απόπλου του σκάφους ελέγχει εάν ο κάτοχος - χρήστης επιβαίνει στο σκάφος.
- Για κάθε αλλαγή στο πρόσωπο του κατόχου - χρήστη και στο πρόσωπο του πλοιάρχου, απαιτείται ενημέρωση της τελωνειακής αρχής με την ψηφιακή υποβολή των δικαιολογητικών εγγράφων του νέου δικαιούχου προσώπου για το καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής ή/και των δικαιολογητικών εγγράφων που περιέχουν τα στοιχεία του νέου πλοιάρχου στην εφαρμογή «Ψηφιακή Υποβολή Transit Log - Δελτίου Κίνησης» . Η Κατάσταση Επιβαινόντων (Crew and Passenger List) με τις θεωρήσεις κατάπλου – απόπλου από τις Λιμενικές Αρχές αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό του «Δελτίου Κίνησης» έγγραφο, το οποίο επισυνάπτεται, ως συνυποβαλλόμενο αρχείο στην ανωτέρω ψηφιακή εφαρμογή.
Η Τελωνειακή Αρχή ελέγχει τα συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά και εφόσον γίνουν αποδεκτά, καταχωρεί τις αλλαγές στα αντίστοιχα πεδία στην ανωτέρω ψηφιακή εφαρμογή.
Σε περίπτωση διαχείμασης του ιδιωτικού σκάφους, τα σχετικά με αυτήν στοιχεία καταχωρούνται από την Τελωνειακή Αρχή στο πεδίο «Πληροφορίες» της ανωτέρω ψηφιακής εφαρμογής. - Τα υπόχρεα πρόσωπα ενημερώνουν την Τελωνειακή Αρχή για το τελευταίο λιμάνι από το οποίο θα αποπλεύσει το σκάφος από τα ελληνικά χωρικά ύδατα, υποβάλλοντας ψηφιακά το έντυπο «Αίτηση για τακτοποίηση του Δελτίου Κίνησης», ώστε η Τελωνειακή Αρχή να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες, μέσω του πεδίου «Τακτοποίησης» στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων ICISnet προκειμένου να τακτοποιηθεί το «Δελτίο Κίνησης».
Β) «Δελτίο Κίνησης» διάρκειας ενός (1) μήνα
- Το «Δελτίο Κίνησης» ενός (1) μήνα χρησιμοποιείται για την ελεύθερη διακίνηση του ιδιωτικού σκάφους στα ελληνικά χωρικά ύδατα και με το πέρας της προθεσμίας αυτής απαιτείται η έξοδος του σκάφους αυτού από τη χώρα. Σε αντίθετη περίπτωση απαιτείται ο τελωνισμός αυτού και η καταβολή των αναλογουσών δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων ή η απόδειξη της πλήρωσης των προϋποθέσεων για την έκδοση «Δελτίου Κίνησης» αορίστου ισχύος και η συνακόλουθη έκδοση αυτού.
- Η τακτοποίηση του «Δελτίου Κίνησης» πραγματοποιείται σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα σχετικά με το «Δελτίο Κίνησης» ορισμένης ισχύος.
Γ) «Δελτίο Κίνησης» Αορίστου Ισχύος
• Το «Δελτίο Κίνησης» Αορίστου ισχύος χρησιμοποιείται για την ελεύθερη διακίνηση του ιδιωτικού σκάφους στα ελληνικά χωρικά ύδατα, εφόσον πληρούνται και εξακολουθούν να ισχύουν οι όροι έκδοσής του (πρόσωπο στο οποίο έχει εκδοθεί κ.λπ.).
3.2.2.1. Ενέργειες της Τελωνειακής Αρχής
• Πριν από την αποδοχή και την απόδοση MRN σε υποβληθέν «Δελτίο Κίνησης», η Τελωνειακή Αρχή οφείλει να αποκλείσει την πιθανότητα έκδοσης πολλών «Δελτίων Κίνησης» για το ίδιο ιδιωτικό σκάφος, διενεργώντας σχετική έρευνα στο υποσύστημα εισαγωγών του ICISnet.
• Η Τελωνειακή Αρχή δεν προβαίνει σε καμία ενέργεια επί του “Δελτίου Κίνησης” στo ICISnet, εάν έχει συμπληρωθεί στο πεδίο «Πληροφορίες» ότι το συγκεκριμένο σκάφος είναι σε διαχείμαση.
3.2.3. Διόρθωση του «Δελτίου Κίνησης»
Η αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, μετά την αποδοχή του «Δελτίου Κίνησης» και την απόδοση MRN, δύναται να προβεί σε τροποποίηση στοιχείων του «Δελτίου Κίνησης» που τυχόν χρήζουν διόρθωσης μετά από διασταύρωση με τα συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά (αναριθμητισμοί, αναγραμματισμοί, ελλιπή στοιχεία διεύθυνσης κλπ).
4. Εφεδρική (χειρόγραφη) Διαδικασία
α) Όταν η ψηφιακή εφαρμογή «Ψηφιακή Υποβολή Transit Log – Δελτίου Κίνησης» δεν είναι διαθέσιμη και ως εκ τούτου το υπόχρεο πρόσωπο δεν δύναται να υποβάλει το «Δελτίο Κίνησης» και τα σχετικά δικαιολογητικά ψηφιακά, ακολουθείται κατ’ εξαίρεση εφεδρική – χειρόγραφη διαδικασία κατάθεσης και έκδοσης Δελτίου Κίνησης σε έντυπη μορφή στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, η οποία εν συνεχεία καταχωρεί το Δελτίο Κίνησης στο Υποσύστημα Εισαγωγών του ICISnet και αναρτά ψηφιακά τα σχετικά δικαιολογητικά.
β) Όταν η ψηφιακή εφαρμογή «Ψηφιακή Υποβολή Transit Log – Δελτίου Κίνησης» είναι διαθέσιμη, αλλά το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων (ICISnet) δεν είναι διαθέσιμο, το υπόχρεο πρόσωπο υποβάλλει ψηφιακά το «Δελτίο Κίνησης» και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα στην ως άνω ψηφιακή εφαρμογή. Εν συνεχεία ακολουθείται η εφεδρική - χειρόγραφη διαδικασία έκδοσης του Δελτίου Κίνησης από την αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Μόλις αποκατασταθεί το τεχνικό θέμα, η Τελωνειακή Αρχή αποδέχεται ψηφιακά το «Δελτίο Κίνησης» στο Υποσύστημα Εισαγωγών του ICISnet.
γ) Όταν η ψηφιακή εφαρμογή «Ψηφιακή Υποβολή Transit Log – Δελτίου Κίνησης» και το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων (ICISnet) δεν είναι διαθέσιμα, ακολουθείται η εφεδρική -χειρόγραφη διαδικασία κατάθεσης και έκδοσης Δελτίου Κίνησης στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Μόλις αποκατασταθεί το τεχνικό θέμα, η Τελωνειακή Αρχή καταχωρεί στο Υποσύστημα Εισαγωγών του ICISnet το «Δελτίο Κίνησης» και αναρτά ψηφιακά τα σχετικά δικαιολογητικά στο ICISnet.
δ) Όταν υπάρχει αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο από το υπόχρεο πρόσωπο, ακολουθείται η εφεδρική – χειρόγραφη διαδικασία κατάθεσης και έκδοσης Δελτίου Κίνησης στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, η οποία εν συνεχεία καταχωρεί το «Δελτίο Κίνησης» και αναρτά ψηφιακά τα δικαιολογητικά στο Υποσύστημα Εισαγωγών του ICISnet.
5. Δικαιολογητικά έγγραφα για την έκδοση του «Δελτίου Κίνησης»
5α. Δικαιολογητικά έγγραφα για την έκδοση του «Δελτίου Κίνησης» Ορισμένης Ισχύος
Το υπόχρεο πρόσωπο υποβάλλει τα ακόλουθα δικαιολογητικά έγγραφα στην ανωτέρω ψηφιακή εφαρμογή «Ψηφιακή Υποβολή Transit Log - Δελτίου Κίνησης» (βλ. ανωτέρω 2.2), προκειμένου να εκδοθεί το «Δελτίο Κίνησης» ορισμένης ισχύος, εφόσον πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις του καθεστώτος της προσωρινής εισαγωγής:
- Έγγραφο εθνικότητας (Registry)
- Κατάσταση επιβαινόντων (Crew and Passenger List) [με την θεώρηση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής του πρώτου ελληνικού λιμένα κατάπλου του ιδιωτικού σκάφους αναψυχής].
- Πληρεξούσιο από πλοιοκτήτη που ορίζει τον πλοίαρχο και τον κάτοχο – χρήστη (Power of attorney)
- Διαβατήριο πλοιάρχου και κατόχου – χρήστη (όλες τις σελίδες)
- Υπεύθυνη Δήλωση του κατόχου - χρήστη για έκδοση «Δελτίου Κίνησης» ορισμένης ισχύος
- Αποδεικτικό πληρωμής ΤΕΠΑΗ
Σε περίπτωση που δεν έχει πληρωθεί, το ΤΕΠΑΗ εισπράττεται από το τελωνείο με τη διαδικασία που προβλέπεται στην ΠΟΛ 1210/07-11-2018 «Καθορισμός του τρόπου, της διαδικασίας και του χρόνου απόδοσης του ΤΕΠΑΗ, της διαδικασίας και των αρχών ελέγχου καταβολής του, του τύπου και του περιεχομένου των πράξεων βεβαίωσης της οφειλής από τη μη καταβολή του, του σχετικού προστίμου και των οργάνων έκδοσης αυτών, των οργάνων και της διαδικασία απαγόρευσης απόπλου και άρσης αυτής καθώς και του ποσοστού μείωσης του ΤΕΠΑΗ, των ειδικών κριτηρίων για την παροχή της και του τρόπου απόδειξής τους» (Β'5170) - Ανάθεση πρακτόρευσης/εξουσιοδότηση (σε περίπτωση αντιπροσώπευσης του υπόχρεου προσώπου)
- Ασφάλεια ιδιωτικού σκάφους
Στο Παράρτημα 2 που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας παρατίθενται υποδείγματα αιτήσεων που χρησιμοποιούνται κατά περίπτωση σε όλα τα στάδια διακίνησης του σκάφους στα ελληνικά χωρικά ύδατα, από την είσοδό του στον πρώτο λιμένα εισόδου, την έκδοση Δελτίου Κίνησης ορισμένης ισχύος μέχρι τον απόπλου του από το τελευταίο λιμάνι εξόδου από τα ελληνικά χωρικά ύδατα και τη συνακόλουθη τακτοποίηση του εκδοθέντος Δελτίου Κίνησης. Τα ανωτέρω υποδείγματα δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα, αλλά αποσκοπούν στην ομοιόμορφη εφαρμογή της διαδικασίας.
5β. Δικαιολογητικά έγγραφα έκδοση Δελτίου Κίνησης, ισχύος ενός (1) μήνα και αορίστου ισχύος
Για την έκδοση του «Δελτίου Κίνησης» ενός (1) μήνα ή αορίστου ισχύος, τα υπόχρεα πρόσωπα υποβάλλουν στην ανωτέρω ψηφιακή εφαρμογή «Ψηφιακή Υποβολή Transit Log - Δελτίου Κίνησης» (βλ. ανωτέρω 2.2 αναλυτική ψηφιακή διαδρομή) τα δικαιολογητικά έγγραφα από τα οποία πιστοποιείται από την Τελωνειακή Αρχή η ορθή καταχώριση των στοιχείων που έχουν συμπληρωθεί στην ψηφιακή εφαρμογή.
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!