Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Υ.Α. 2004/2024 Προϋποθέσεις, διαδικασίες, όροι, όργανα και ρύθμιση συναφών ζητημάτων, σχετικά με τη διαχείριση, τον έλεγχο και την υλοποίηση της Δράσης 1.6.2 «Αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας για την καταστροφή αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια παραγωγής από θαλάσσια προστατευόμενα είδη»

Αριθμ. 2004

ΦΕΚ B’ 6312/15.11.2024

Προϋποθέσεις, διαδικασίες, όροι, όργανα και ρύθμιση συναφών ζητημάτων, σχετικά με τη διαχείριση, τον έλεγχο και την υλοποίηση της Δράσης 1.6.2 «Αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας για την καταστροφή αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια παραγωγής από θαλάσσια προστατευόμενα είδη», της Ενωσιακής Προτεραιότητας 1, «Προώθηση της βιώσιμης αλιείας και της αποκατάστασης και διατήρησης των υδάτινων βιολογικών πόρων» και του Ειδικού Στόχου 1.6 «Συμβολή στην προστασία και στην αποκατάσταση της υδρόβιας βιοποικιλότητας και των υδρόβιων οικοσυστημάτων», του Προγράμματος «Αλιεία, Υδατοκαλλιέργεια και Θάλασσα (ΠΑΛΥΘ) 2021-2027».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Έχοντας υπόψη:

Α. Τις Εθνικές διατάξεις:

1. Το άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

2. Τον ν. 4914/2022 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας “Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων ΑΕ” και λοιπές διατάξεις» (Α’ 61) και ιδίως, την παρ. 36 του άρθρου 63 και το άρθρο 47 αυτού.

3. Τον ν. 4412/2016 (Α’ 147) περί Δημοσίων Συμβάσεων Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ).

4. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις»(Α’ 143).

5. Τον ν. 1650/1986 «Διατάξεις για την Προστασία του Περιβάλλοντος» (Α’ 160), και ιδίως το άρθρο 20 αυτού.

6. Το π.δ. 97/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» (Α’ 138).

7. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130) και ειδικότερα το άρθρο 13 «Μεταφορά αρμοδιοτήτων εντός του ιδίου Υπουργείου, σύσταση και συγχώνευση, μετονομασία Γενικών Γραμματειών», όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το π.δ. 82/2023 (Α’ 139).

8. Το π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91).

9. Την υπ’ αρ. 33318/3028/11.12.1998 κοινή υπουργική απόφαση «Καθορισμός μέτρων και διαδικασιών για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων (ενδιαιτημάτων) καθώς και της άγριας πανίδας και χλωρίδας» (Β’ 1289), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 14849/853/Ε 103/04.12.2008 (Β’ 645) όμοιά της.

10. Την υπ’ αρ. 134453/23.12.2015 κοινή υπουργική απόφαση «Ρυθμίσεις για τις πληρωμές των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων - ΠΔΕ (Τροποποίηση και αντικατάσταση της κοινής υπουργικής απόφασης 46274/26.09.2014 (Β’ 2573)» (Β’ 2857).

11. Την υπ’ αρ. 110327/16.11.2022 κοινή υπουργική απόφαση «Αναδιάρθρωση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος “Αλιεία, Υδατοκαλλιέργεια και Θάλασσα (ΠΑΛΥΘ)”, η οποία μετονομάσθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 65 του ν. 4914/2022 και κατάργηση της υπ’ αρ. 1393/25.10.2016 (Β’ 3501) κοινής υπουργικής απόφασης» (Β’ 6034).

12. Την υπ’ αρ. 114947/29.11.2022 απόφαση Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027» (Β’ 6132).

13. Την υπ’ αρ. 5483/20.01.2023 κοινή υπουργική απόφαση «Διαδικασίες δημοσιονομικών διορθώσεων και αναζήτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών στα τομεακά και Περιφερειακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027» (Β’ 390).

14. Την υπ’ αρ. 110565/17.11.2022 υπουργική απόφαση «Διαδικασία υποβολής και αξιολόγησης ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης προτάσεων ένταξης στα Προγράμματα ΕΣΠΑ 2021-2027 [(ένσταση της παρ. 7 του άρθρου 36 του ν. 4914/2022 (Α’ 61)]» (Β’ 5958), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 8542/02.05.2024 όμοιά της (Β’ 2855).

15. Την υπ’ αρ. 3866/78486/17.07.2015 απόφαση Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής των ενωσιακών διατάξεων του συστήματος επιβολής μορίων για σοβαρές παραβάσεις στον τομέα της αλιείας» (Β’ 1587).

16. Την υπ’ αρ. 99801/27.10.2023 εγκύκλιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Οδηγίες προς φορείς που εμπλέκονται στη διαχείριση συγχρηματοδούμενων δράσεων κατά την προγραμματική περίοδο 2021-2027 αναφορικά με ζητήματα κρατικών ενισχύσεων».

17. Την υπ’ αρ. 1585/07.08.2024 απόφαση έγκρισης του εγγράφου εξειδίκευσης της Δράσης 1.6.2 «Αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας για την καταστροφή αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια παραγωγής από θαλάσσια προστατευόμενα είδη», του Προγράμματος «Αλιεία, Υδατοκαλλιέργεια και Θάλασσα» (ΠΑΛΥΘ).

18. Τα κριτήρια επιλογής Πράξεων της Δράσης 1.6.2 «Αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας για την καταστροφή αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια παραγωγής από θαλάσσια προστατευόμενα είδη» και τη μεθοδολογία αξιολόγησης, όπως εγκρίνονται από την Επιτροπή Παρακολούθησης.

19. Τη μεθοδολογία υπολογισμού του ύψους της αποζημίωσης όπως συμφωνήθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 20. Το υπό στοιχεία 90071 ΕΞ 2024 ΥΠΟΙΚ 26.06.2024 έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Κρατικών Ενισχύσεων (ΕΥΚΕ). 21. Το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ) για τα Τομεακά και Περιφερειακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027.

Β. Τις Ενωσιακές διατάξεις:

1. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/1060 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Ιουνίου 2021 για τον καθορισμό κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+, το Ταμείο Συνοχής, το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας και δημοσιονομικών κανόνων για τα εν λόγω Ταμεία και για το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης, το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας και το Μέσο για τη Χρηματοδοτική Στήριξη της Διαχείρισης των Συνόρων και την Πολιτική των Θεωρήσεων (ΕΕ L 231 της 30.6.2021, σ. 159).

2. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2039/2022 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για την τροποποίηση των Κανονισμών (ΕΕ) 1303/2013 και (ΕΕ) 2021/1060 σχετικά με πρόσθετη ευελιξία για την αντιμετώπιση των συνεπειών της στρατιωτικής επίθεσης της Ρωσικής Ομοσπονδίας FAST (ευέλικτη βοήθεια για εδάφη) - CARE (ΕΕ L 275 της 25.10.2022, σ. 23).

3. Τον Κανονισμό 2021/1139 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2021 για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας και την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1004 και ειδικότερα το άρθρο 10, παρ. 1, το άρθρο 14, παρ. 1, σημείο στ), και το άρθρο 25, παρ. 2, σημείο στ) (ΕΕ L 247 της 13.7.2021, σ. 1).

4. Τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2022/79 της Επιτροπής της 19ης Ιανουαρίου 2022 για θέσπιση κανόνων εφαρμογής του κανονισμού (ΕΕ) 2021/1139 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά την καταγραφή, διαβίβαση και παρουσίαση δεδομένων εφαρμογής σε επίπεδο πράξης (EE L 13 της 20.1.2022, σ. 24).

5. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2022/2473 της Επιτροπής της 14ης Δεκεμβρίου 2022 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, τη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ L 327 της 21.12.2022, σ. 82).

6. Τον κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) 2022/2181 της Επιτροπής της 29ης Ιουνίου 2022 για τη συμπλήρωση του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/1139 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας, όσον αφορά τις ημερομηνίες έναρξης και τις χρονικές περιόδους για το απαράδεκτο των αιτήσεων στήριξης (ΕΕ L 288 της 9.11.2022, σ. 7).

7. Τον Κανονισμό (ΕΚ) 1005/2008 του Συμβουλίου της 29ης Σεπτεμβρίου 2008 περί δημιουργίας κοινοτικού συστήματος πρόληψης, αποτροπής και εξάλειψης της παράνομης, λαθραίας και άναρχης αλιείας, τροποποίησης των κανονισμών (ΕΟΚ) αριθμ. 2847/1993, (ΕΚ) 1936/2001 και (ΕΚ) αριθμ. 601/2004 και κατάργησης των κανονισμών (ΕΚ) αριθμ. 1093/94 και (ΕΚ) αριθμ. 1447/1999 (ΕΕ L 286 της 29.10.2008, σ. 1).

8. Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθμ. 1224/2009 του Συμβουλίου της 20ής Νοεμβρίου 2009 περί θεσπίσεως κοινοτικού συστήματος ελέγχου τη τήρησης των κανόνων της κοινής αλιευτικής πολιτικής, τροποποιήσεως των κανονισμών (ΕΚ) αριθμ. 847/96, (ΕΚ) αριθμ. 2371/2002, (ΕΚ) αριθμ. 811/2004, (ΕΚ) 768/2005, (ΕΚ) αριθμ. 2115/2005, (ΕΚ) αριθμ. 2166/2005, (ΕΚ) αριθμ. 388/2006, (ΕΚ) αριθμ. 509/2007, (ΕΚ) αριθμ. 676/2007, (ΕΚ) αριθμ. 1098/2007, (ΕΚ) αριθμ. 1300/2008, (ΕΚ) αριθμ. 1342/2008 και καταργήσεως των κανονισμών (ΕΟΚ) αριθμ. 2847/1993, (ΕΚ) αριθμ. 1627/94 και (ΕΚ) αριθμ. 1966/2006 (ΕΕ L 343 της 22.12.2009, σ. 1).

9. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2023/2842 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Νοεμβρίου 2023, για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1224/2009 του Συμβουλίου, καθώς και για την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΚ) αριθμ. 1967/2006 και (ΕΚ) αριθμ. 1005/2008 του Συμβουλίου και των κανονισμών (ΕΕ) 2016/1139, (ΕΕ) 2017/2403 και (ΕΕ) 2019/473 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά τον έλεγχο της αλιείας (EE L 105 της 20.12.2023, σ. 1).

10. Τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 404/2011 της Επιτροπής 8ης Απριλίου 2011 για τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων σχετικά με την εφαρμογή του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1224/2009 περί της θέσπισης κοινοτικού συστήματος ελέγχου για την εξασφάλιση της τήρησης των κανόνων της κοινής αλιευτικής πολιτικής (ΕΕ L 112 της 30.4.2011, σ. 1).

11. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1379/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για την κοινή οργάνωση των αγορών των προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, την τροποποίηση των Κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 1184/2006 και 1226/2009 του Συμβουλίου και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 104/2000 του Συμβουλίου, (ΕΕ L 354 της 28.12.2013, σ. 1).

12. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1380/2013, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με την Κοινή Αλιευτική Πολιτική, την τροποποίηση των Κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 1954/2003 και (ΕΚ) αριθ. 1224/2009 του Συμβουλίου και την κατάργηση των Κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 2371/2002 και (ΕΚ) αριθ. 639/2004 του Συμβουλίου και της απόφασης 2004/585/ΕΚ του Συμβουλίου (ΕΕ L 354 της 28.12.2013, σ. 22).

13. Την Οδηγία (ΕΕ) 2017/1371 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουλίου 2017 σχετικά με την καταπολέμηση, μέσω του ποινικού δικαίου, της απάτης εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ένωσης (ΕΕ L 198 της 28.7.2017, σ. 29).

14. Την Οδηγία 92/43/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 1992 για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων καθώς και της άγριας πανίδας και χλωρίδας (ΕΕ L 206 της 22.7.1992, σ. 7).

15. Την Οδηγία 2008/99/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Νοεμβρίου 2008 σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος μέσω του ποινικού δικαίου (ΕΕ L 328 της 6.12.2008, σ. 28).

16. Την υπό στοιχεία 2023/C 107/01 ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «Κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στον τομέα της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας».

17. Την Εκτελεστική Απόφαση της Επιτροπής με υπό στοιχεία C (2022) 8923/30.11.2022 που αφορά την έγκριση του Προγράμματος «ΑΛΙΕΙΑ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑ 2021-2027» (ΠΑΛΥΘ).

Γ. Την ανάγκη αποζημίωσης των αλιέων λόγω της καταστροφής των αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια της παραγωγής από τα θαλάσσια προστατευόμενα είδη.

Δ. Το γεγονός ότι από την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται δημόσια δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Σκοπός

Σκοπός της απόφασης αυτής είναι ο καθορισμός των προϋποθέσεων, διαδικασιών, όρων, οργάνων και κάθε άλλου συναφούς ζητήματος σχετικά με τη διαχείριση, τον έλεγχο και την υλοποίηση της Δράσης 1.6.2 «Αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας για την καταστροφή αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια παραγωγής από θαλάσσια προστατευόμενα είδη», της Ενωσιακής Προτεραιότητας 1 «Προώθηση της βιώσιμης αλιείας και της αποκατάστασης και διατήρησης των υδάτινων βιολογικών πόρων» και του Ειδικού Στόχου​ 1.6 «Συμβολή στην προστασία και στην αποκατάσταση της υδρόβιας βιοποικιλότητας και των υδρόβιων οικοσυστημάτων», του Προγράμματος «Αλιεία, Υδατοκαλλιέργεια και Θάλασσα (ΠΑΛΥΘ) 2021-2027».

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης ισχύουν οι ορισμοί:

α. των Κανονισμών (ΕΕ) 1060/2021, 1379/2013, 1380/ 2013 και 1139/2021.

β. του άρθρου 2 του ν. 4914/2022 (Α’ 61).

Άρθρο 3

Φορέας Υλοποίησης

Η αρμοδιότητα διαχείρισης της Δράσης​ 1.6.2 «Αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας για την καταστροφή αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια παραγωγής από θαλάσσια προστατευόμενα είδη» του ΠΑΛΥΘ 2021-2027, ανήκει στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Προγράμματος «Αλιεία, Υδατοκαλλιέργεια και Θάλασσα» (ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ).

Άρθρο 4

Υπαγόμενες Πράξεις

1. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας απόφασης εντάσσονται Πράξεις που εμπίπτουν στον Ειδικό Στόχο​ 1.6 «Συμβολή στην προστασία και στην αποκατάσταση της υδρόβιας βιοποικιλότητας και των υδρόβιων οικοσυστημάτων», της Ενωσιακής Προτεραιότητας 1 «Προώθηση της βιώσιμης αλιείας και της αποκατάστασης και διατήρησης των υδάτινων βιολογικών πόρων», του Ευρωπαϊκού Ταμείου Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας (ΕΤΘΑΥ).

2. Η οικονομική ενίσχυση χορηγείται στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας ως αποζημίωση για την καταστροφή των αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια της παραγωγής που προκαλούν τα θαλάσσια προστατευόμενα είδη.

Άρθρο 5

Δικαιούχοι - Όροι και προϋποθέσεις συμμετοχής

Δικαιούχοι των οικονομικών ενισχύσεων της Δράσης 1.6.2 «Αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας για την καταστροφή αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια παραγωγής από θαλάσσια προστατευόμενα είδη», είναι ιδιοκτήτες, είτε με τη μορφή ατομικής επιχείρησης είτε με τη μορφή νομικής οντότητας (μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι συμπλοιοκτησίες), αλιευτικών σκαφών παράκτιας αλιείας, οι οποίοι:

α) δεν έχουν υποβάλλει αίτηση ένταξης για χρηματοδότηση από Εθνικό ή Ενωσιακό Πρόγραμμα και δεν έχουν λάβει οικονομική ενίσχυση για το σύνολο ή μέρος της προτεινόμενης Πράξης.

β) συμμορφώνονται με τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στην παρ. 1 στοιχεία α) και β) και την παρ. 3 του άρθρου 11 του Καν. 1139/2021, όπως ορίζει ο κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμός (ΕΕ) 2022/2181 της Επιτροπής, για τη χρονική περίοδο έναρξης και λήξης κατά την οποία θεωρούνται «απαράδεκτες» οι αιτήσεις και συνυποβάλλουν ενυπόγραφη δήλωση, σύμφωνα με το Υπόδειγμα που θα περιλαμβάνεται στη σχετική Πρόσκληση.

γ) πληρούν όλες τις προϋποθέσεις της Ενωσιακής και Εθνικής νομοθεσίας για την άσκηση της οικονομικής δραστηριότητάς τους.

δ) πληρούν το σύνολο των κάτωθι όρων και προϋποθέσεων, τόσο κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης όσο και καθ’ όλη την περίοδο για την οποία παρέχεται η οικονομική ενίσχυση:

i. Τα αλιευτικά σκάφη ιδιοκτησίας τους:

- Είναι νηολογημένα ως ενεργά και είναι εγγεγραμμένα στα Ελληνικά Νηολόγια/Λεμβολόγια/ΒΕΜΣ και καταχωρημένα στο Εθνικό Αλιευτικό Μητρώο (ΕΑΜ).

- Διαθέτουν επαγγελματική αλιευτική άδεια σε ισχύ.

- Το σύνολο των στοιχείων της αλιευτικής άδειας και των λοιπών πιστοποιητικών εγγράφων εκάστου σκάφους συμφωνεί με τα καταγεγραμμένα στοιχεία του ΕΑΜ.

Σε διαφορετική περίπτωση, ο δικαιούχος οφείλει να μεριμνήσει για την επικαιροποίηση ή διόρθωση των καταχωρημένων στοιχείων στο ΕΑΜ πριν την υποβολή του σχετικού αιτήματος χρηματοδότησης, ώστε να υπάρχει πλήρης συμφωνία με τα στοιχεία της αλιευτικής άδειας και των λοιπών ναυτιλιακών εγγράφων του σκάφους. _ Πληρούν όλες τις προϋποθέσεις της Ενωσιακής και Εθνικής νομοθεσίας που διέπει τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη

ii. Υποβάλλουν αποκλειστικά μία αίτηση χρηματοδότησης στο πλαίσιο της ίδιας Πρόσκλησης της Δράσης 1.6.2 για κάθε αλιευτικό σκάφος ιδιοκτησίας τους, το οποίο πληροί τις προϋποθέσεις του σημείου δ) i. του παρόντος άρθρου.

iii. Έχουν την αρμοδιότητα υλοποίησης της Πράξης. Στην περίπτωση αλιευτικού σκάφους η ιδιοκτησία του οποίου αντιστοιχεί σε νομική οντότητα (συμπεριλαμβανομένης της συμπλοιοκτησίας), την αρμοδιότητα υλοποίησης της Πράξης διαθέτει αποκλειστικά η νομική οντότητα (η οποία διαθέτει διακριτό ΑΦΜ) και όχι τα επιμέρους μέλη αυτής. Σε περιπτώσεις μεταβίβασης αλιευτικού σκάφους εντός της περιόδου επιλεξιμότητας της παρούσας Δράσης, την αρμοδιότητα υλοποίησης της Πράξης διαθέτει αποκλειστικά ο ιδιοκτήτης του σκάφους (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης, και μόνο για το διάστημα που το σκάφος βρίσκεται στην κυριότητά του.

Άρθρο 6

Περιοχές Εφαρμογής - Ποσοστό ΕνίσχυσηςΧρηματοδότησης - Ύψος Ενίσχυσης

1. Η Δράση 1.6.2 «αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας για την καταστροφή αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια παραγωγής από θαλάσσια προστατευόμενα είδη», εφαρμόζεται σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια με ένταση ενίσχυσης ύψους 100% επί της επιλέξιμης δαπάνης της Πράξης.

2. Το ύψος της ενίσχυσης υπολογίζεται σύμφωνα με την κατηγορία του αλιευτικού σκάφους για το οποίο υποβάλλεται η αίτηση χρηματοδότησης, όπως εξειδικεύεται στη συνέχεια:

α. Αλιευτικά σκάφη που φέρουν ή/και υποχρεούνται να φέρουν VMS

Το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται σε 12,32 € ανά ημέρα άσκησης αλιευτικής δραστηριότητας.

Η πιστοποίηση του πλήθους των ημερών άσκησης αλιευτικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της επιλέξιμης χρονικής περιόδου για τα σκάφη που φέρουν Δορυφορική Συσκευή Αυτόματου Εντοπισμού Σκάφους (VMS), διενεργείται μέσω του ελέγχου των στοιχείων που διαβιβάζονται από τα δεδομένα του Συστήματος Παρακολούθησης Σκαφών (ΣΠΣ) της Διεύθυνσης Ελέγχου Αλιείας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής/Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής. Προς το σκοπό αυτό θα αποστέλλεται από την ανωτέρω Υπηρεσία προς την ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ αρχείο με τον αριθμό των ημερών για τις οποίες το αλιευτικό σκάφος άσκησε αλιευτική δραστηριότητα την επιλέξιμη χρονική περίοδο, όπως αυτή θα καθορίζεται στην Πρόσκληση.

β. Αλιευτικά σκάφη που δεν φέρουν και δεν υποχρεούνται να φέρουν VMS

Το ύψος της ενίσχυσης προσδιορίζεται εφάπαξ βάσει του παρακάτω πίνακα:

Κλίμακα Ολικού Μήκους < 6 μέτρα ≥ 6 και < 12 μέτρα
Ετήσια αποζημίωση (€) 805 1763

Στην περίπτωση απόκτησης του αλιευτικού σκάφους εντός της επιλέξιμης χρονικής περιόδου, (νέας αλιευτικής άδειας ή μεταβίβαση προϋπάρχουσας σε νέο πλοιοκτήτη), ο υπολογισμός της αποζημίωσης πραγματοποιείται αναλογικά από την ημερομηνία έκδοσης της αλιευτικής άδειας στον νέο ιδιοκτήτη.

Άρθρο 7

Γενικοί Κανόνες Επιλεξιμότητας

1. Οι Πράξεις είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση από το ΠΑΛΥΘ εφόσον: - Δεν έχουν ενταχθεί και δεν χρηματοδοτούνται από άλλο Ενωσιακό ή Εθνικό πρόγραμμα. - Πληρούνται σωρευτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής, όπως αυτές αναγράφονται στο άρθρο 5 της παρούσας.

2. Οι Πράξεις δεν είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση από το ΠΑΛΥΘ όταν έχουν υποβληθεί προς ένταξη από τον δικαιούχο, πάνω από μία φορά στο πλαίσιο της ίδιας Πρόσκλησης.

Άρθρο 8

Διάρκεια Υλοποίησης

Ως μέγιστη διάρκεια υλοποίησης της Δράσης 1.6.2 «αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας για την καταστροφή αλιευτικών εργαλείων και την απώλεια παραγωγής από θαλάσσια προστατευόμενα είδη», ορίζεται το χρονικό διάστημα ισχύος επιλεξιμότητας του ΠΑΛΥΘ.

Η επιλέξιμη περίοδος εντός της ανωτέρω μέγιστης διάρκειας υλοποίησης καθορίζεται στη σχετική Πρόσκληση.

Άρθρο 9

Υποβολή Αιτήσεων Χρηματοδότησης - Πληρωμής

1. α) Κατόπιν έκδοσης της σχετικής Πρόσκλησης, οι δυνητικοί δικαιούχοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής που θα λειτουργεί στον ιστότοπο, ο οποίος θα οριστεί στην Πρόσκληση του Γενικού Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, συμπληρώνοντας το σύνολο των υποχρεωτικών πεδίων της ηλεκτρονικής αίτησης, μεταξύ των οποίων και την ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας, μέσω της οποίας θα πραγματοποιείται η επικοινωνία και η σχετική ενημέρωση των δικαιούχων εκ μέρους της ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ.

β) Αιτήσεις στις οποίες δεν έχουν συμπληρωθεί όλα τα υποχρεωτικά προς συμπλήρωση πεδία δεν είναι δυνατό να υποβληθούν.

γ) Οι δικαιούχοι φέρουν την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής τους αίτησης χρηματοδότησης - πληρωμής. Διόρθωση ή τροποποίηση ή συμπλήρωση των αιτήσεων, συμπλήρωση τυχόν ελλειπόντων στοιχείων, έστω και διευκρινιστικών, δεν επιτρέπεται μετά την οριστικοποίηση της ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης.

δ) Λανθασμένα, ανακριβή ή ελλιπή στοιχεία κατά την υποβολή της αίτησης, οδηγούν υποχρεωτικά στην απόρριψη της αίτησης κατά τη διαδικασία αξιολόγησής της από τα αρμόδια όργανα, χωρίς καμία δυνατότητα διόρθωσης ή επανυποβολής της.

ε) Τα ζητούμενα στοιχεία που θα αποτυπώνονται στα αντίστοιχα πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης, θα πρέπει να είναι ακριβή και να ταυτίζονται με τα στοιχεία της αλιευτικής άδειας και με αυτά του Εθνικού Αλιευτικού Μητρώου (ΕΑΜ).

2. Η αίτηση χρηματοδότησης-πληρωμής επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτή. Συνεπώς, θα πρέπει να εμφανίζει ταυτότητα περιεχομένου με τα ζητούμενα δικαιολογητικά. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται στην αίτηση επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

3. Οι ημερομηνίες έναρξης/λήξης υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης-πληρωμής, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια, ορίζονται στην Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης-πληρωμής, που εκδίδεται από τον Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

4. Μετά τη λήξη της ημερομηνίας και ώρας της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησηςπληρωμής, δεν γίνεται αποδεκτή καμία υποβολή αίτησης χρηματοδότησης-πληρωμής.

5. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης που έτυχαν θετικής αξιολόγησης και ένταξης των αντίστοιχων Πράξεων, θεωρούνται ταυτόχρονα ότι είναι και αιτήσεις πληρωμής, επομένως δεν απαιτείται η υποβολή ξεχωριστής αίτησης πληρωμής εκ μέρους των δικαιούχων.

6. Η αλληλογραφία μεταξύ δικαιούχων και ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ θα είναι ηλεκτρονική, θα αποστέλλεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση που έχει δηλωθεί στην αίτηση χρηματοδότησης-πληρωμής και θα επέχει θέση γνωστοποίησης συνεπαγόμενη την έναρξη όλων των εννόμων συνεπειών και προθεσμιών.

Άρθρο 10

Δικαιολογητικά και στοιχεία της αίτησης χρηματοδότησης

Τα δικαιολογητικά που θα επισυνάπτονται στην ηλεκτρονική αίτηση χρηματοδότησης καθορίζονται στην Πρόσκληση. Κατ’ ελάχιστο απαιτούνται τα κάτωθι:

α) Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 σύμφωνα με το Υπόδειγμα που θα περιλαμβάνεται στη σχετική Πρόσκληση, με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής ή μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr). Στις περιπτώσεις συμπλοιοκτησίας, υποβάλλεται υποχρεωτικά από μία Υπεύθυνη Δήλωση για κάθε έναν εκ των συμπλοιοκτητών. Στις λοιπές περιπτώσεις νομικών οντοτήτων, η Υπεύθυνη Δήλωση υποβάλλεται από το νόμιμο εκπρόσωπο (εφόσον προβλέπεται και έχει ορισθεί), ή από το σύνολο των μελών/ εταίρων (εφόσον δεν προβλέπεται και δεν έχει ορισθεί νόμιμος εκπρόσωπος).

β) Στην περίπτωση που ο δικαιούχος δεν είναι μεμονωμένος πλοιοκτήτης ή συμπλοιοκτησία, υποβάλλονται νομιμοποιητικά έγγραφα εκπροσώπησης του δικαιούχου (Καταστατικό/Δημοσιευμένη Απόφαση Συγκρότησης Δ.Σ. και ορισμού Νόμιμου Εκπροσώπου).

γ) Φωτοαντίγραφο της 1ης σελίδας του τραπεζικού βιβλιαρίου ή βεβαίωση της τράπεζας όπου θα αναγράφεται ο IBAN, και η επωνυμία του δικαιούχου. Στην περίπτωση που ο δικαιούχος της ενίσχυσης είναι νομική οντότητα (συμπεριλαμβανομένης της συμπλοιοκτησίας), ο δικαιούχος του τραπεζικού λογαριασμού θα πρέπει υποχρεωτικά να ταυτίζεται με τον δικαιούχο της ενίσχυσης.

δ) Βεβαίωση Τρέχουσας Εικόνας Οντότητας/Επιχείρησης, μέσω της ιστοσελίδας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).

Άρθρο 11

Επιλογή και Ένταξη Πράξεων

Μετά την υποβολή αιτήσεων από τους δυνητικούς δικαιούχους, η διαδικασία που ακολουθείται για την ένταξη των Πράξεων στο ΠΑΛΥΘ 2021-2017, είναι η εξής:

Α. Αξιολόγηση των αιτήσεων.

H ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ διενεργεί άμεση αξιολόγηση των αιτήσεων (βάσει της ημερομηνίας και ώρας οριστικοποίησης της υποβολής της αίτησης στην ηλεκτρονική εφαρμογή) αφού εξετάσει το παραδεκτό της αίτησης (σύμφωνα με το άρθρο 11 του Καν. (ΕΕ) 1139/2021).

Η αξιολόγηση διενεργείται σε δύο στάδια με βάση τα κριτήρια επιλογής Πράξεων που έχουν εγκριθεί από την Επιτροπή Παρακολούθησης (Επ.Πα.) και εξειδικεύονται στην Πρόσκληση της οποίας αποτελούν αναπόσπαστο μέρος και τηρώντας τις διαδικασίες που προβλέπονται στο ισχύον Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου και περιγράφονται στην οικεία Πρόσκληση.

Β. Έκδοση Απόφασης Ένταξης - Χρηματοδότησης Πράξεων και Απόφασης Απόρριψης.

Με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης:

1. Συντάσσονται οι κάτωθι Πίνακες των οριστικών αποτελεσμάτων αξιολόγησης: - Πίνακας εγκρινόμενων αιτήσεων (Πίνακας Ι), ο οποίος δύναται να καταρτιστεί τμηματικά, για τις αιτήσεις που αξιολογήθηκαν θετικά. - Πίνακας απορριπτόμενων αιτήσεων (Πίνακας ΙΙ), ο οποίος δύναται να καταρτιστεί τμηματικά, λόγω αρνητικής αξιολόγησης.

Η ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ έχει την ευθύνη αρχειοθέτησης όλων των στοιχείων της αξιολόγησης των αιτήσεων χρηματοδότησης - πληρωμής.

2. Ο/Η Προϊστάμενος-η της ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ, εισηγείται αρμοδίως στον Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επί των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, ο οποίος εκδίδει τις σχετικές Αποφάσεις Ένταξης και Απόρριψης, αντίστοιχα. Η εισήγηση και οι Αποφάσεις Ένταξης και Απόρριψης δύναται να εκδοθούν τμηματικά για όσες αιτήσεις ολοκληρώθηκε η αξιολόγησή τους.

Η σχετική Απόφαση Ένταξης και Χρηματοδότησης Πράξεων και η Απόφαση Απόρριψης αναρτώνται και δημοσιεύονται στο Πρόγραμμα "Διαύγεια".

3. Οι τίτλοι των Πράξεων που εντάσσονται στο Πρόγραμμα, οι δικαιούχοι αυτών, καθώς και το ποσό της συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης δημοσιοποιούνται στην οικεία ιστοσελίδα του ΠΑΛΥΘ, και σε άλλες σχετικές ιστοσελίδες εθνικών και ενωσιακών οργάνων (ιστοσελίδα του ΕΣΠΑ, κ.λπ.).

Γ. Ενστάσεις.

Οι ενδιαφερόμενοι ενημερώνονται με ηλεκτρονικό μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει στην αίτησή τους, για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και δίνεται ανατρεπτική προθεσμία δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την επομένη της ημερομηνίας γνωστοποίησης των αποτελεσμάτων αξιολόγησης (αποδεικτικό παράδοσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ) για την υποβολή ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αυτών, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 110565/17.11.2022 υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 8542/02.05.2024 όμοιά της. Η μη υποβολή ένστασης εκ μέρους του δυνητικού δικαιούχου εντός της παραπάνω προθεσμίας, ισοδυναμεί με την εκ μέρους του αποδοχή των αποτελεσμάτων αξιολόγησης.

Οι ενστάσεις (ενδικοφανείς προσφυγές με την έννοια του άρθρου 25 του ν. 2690/1999) εξετάζονται από επιτροπή αξιολόγησης ενστάσεων, η οποία συγκροτείται με Απόφαση του/της Προϊσταμένου-ης της ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ. Στη διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων δεν μπορούν να συμμετέχουν στελέχη της ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ που συμμετείχαν στη διαδικασία αξιολόγησης της συγκεκριμένης αίτησης την οποία αφορά η ένσταση. Επιπλέον, θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα στελέχη που εξετάζουν την ένσταση διαθέτουν την απαιτούμενη ανεξαρτησία, μέσω της υποβολής δήλωσης μη σύγκρουσης συμφερόντων. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, εκδίδεται σχετική Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επί του αποτελέσματος εξέτασης των ενστάσεων και ενημερώνονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου οι ενιστάμενοι για το αποτέλεσμα της εξέτασης των ενστάσεών τους.

Για τις ενστάσεις που γίνονται δεκτές, εκδίδεται μετά από εισήγηση του/της Προϊσταμένου-ης της ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ, συμπληρωματικός πίνακας εγκρινόμενων αιτήσεων (Πίνακας Ι) και συμπληρώνεται η αντίστοιχη Απόφαση Ένταξης και Χρηματοδότησης Πράξεων του Γενικού Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (τροποποίηση της Απόφασης Ένταξης).

Άρθρο 12

Διαδικασία Υλοποίησης, Παρακολούθησης και Πιστοποίησης Πράξεων - Ολοκλήρωση Πράξεων - Υποχρεώσεις Δικαιούχων

1. Η περίοδος επιλεξιμότητας των Πράξεων καθορίζεται στη σχετική Πρόσκληση.

2. Η παρακολούθηση και η επαλήθευση της υλοποίησης των Πράξεων γίνεται από την ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ, η οποία προβαίνει στη διοικητική επαλήθευση, των αιτημάτων πληρωμής των δικαιούχων, βάσει της υποβληθείσας αίτησης χρηματοδότησης - πληρωμής και της Απόφασης Ένταξης-Χρηματοδότησης.

3. Η δημόσια χρηματοδότηση που αναλογεί στους δικαιούχους καταβάλλεται από την Οικονομική Υπηρεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη διενέργεια των πληρωμών του.

4. Το τελικό ποσό πληρωμής δεν μπορεί να υπερβεί το αντίστοιχο εγκεκριμένο της Απόφασης Ένταξης - Χρηματοδότησης της Πράξης.

5. Η πληρωμή πραγματοποιείται, στο ακέραιο και αποκλειστικά στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου. Το ποσό που καταβάλλεται στους δικαιούχους δεν υπόκειται σε παρακράτηση ή κατάσχεση στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά τους πρόσωπα, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν εισπράττεται οποιαδήποτε άλλη ειδική επιβάρυνση ή άλλο τέλος ισοδύναμου αποτελέσματος, το οποίο θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του ποσού που οφείλεται στους δικαιούχους.

6. Η δημόσια ενίσχυση δεν εκχωρείται σε τρίτους.

7. Κάθε άλλη λεπτομέρεια υλοποίησης των Πράξεων, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας Ολοκλήρωσης των Πράξεων και των υποχρεώσεων των δικαιούχων, θα περιγραφεί στην αντίστοιχη Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης.

Άρθρο 13

Τροποποίηση Απόφασης Ένταξης και Χρηματοδότησης Πράξεων

1. Η Απόφαση Ένταξης και Χρηματοδότησης Πράξεων τροποποιείται στην περίπτωση τμηματικής έκδοσής της, καθώς και για τη συμπερίληψη εγκρινόμενων αιτήσεων κατόπιν αποδοχής σχετικής ένστασης.

2. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, οι οποίες κρίνονται και αξιολογούνται από την ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ, είναι δυνατή η τροποποίηση της Απόφασης Ένταξης και Χρηματοδότησης των Πράξεων κατόπιν σχετικού αιτήματος δικαιούχου.

Άρθρο 14

Παρατυπίες - Ανάκτηση

1. Σε περίπτωση που η ΕΥΔ ΠΑΛΥΘ διαπιστώσει παρατυπία ή παράβαση των υποχρεώσεων του δικαιούχου, εφαρμόζονται οι διαδικασίες δημοσιονομικής διόρθωσης και η ανάκτηση των αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών σύμφωνα με την υπ’ αρ. 5483/20.1.2023 (Β’ 390) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, και Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

2. Για τις διαδικασίες πρόληψης και αντιμετώπισης απάτης ακολουθείται η Ενωσιακή και Εθνική νομοθεσία όπως εξειδικεύεται και τροποποιείται κάθε φορά. Η απόφαση αυτή ισχύει από τη ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 11 Νοεμβρίου 2024

Ο Υπουργός

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!