Διασύνδεση ERP - POS Τροποποίηση της Α. 1157/2023 αναφορικά με το χρόνο διασύνδεσης σε περίπτωση τεχνικής αδυναμίας
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση Α. 1146/2024 με την οποία τροποποιήθηκε η απόφαση Α. 1157/2023 "Καθορισμός του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα.".
Ειδικότερα, με τη νέα απόφαση προβλέπεται ότι σε περίπτωση που οι υπόχρεες προς διασύνδεση οντότητες διαθέτουν έκδοση Εμπορικού/ Λογιστικού Προγράμματος Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»), το οποίο αδυνατεί για τεχνικούς λόγους να διασυνδεθεί με τον τύπο Μέσου Πληρωμών τους, οφείλουν να προβούν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες έως και την 29.11.2024. Σημειώνεται πως η εν λόγω αδυναμία διασύνδεσης προκύπτει από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με εκδόσεις Εμπορικών/Λογιστικών Προγραμμάτων Διαχείρισης (ERP), ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ στη διαδρομή Διασύνδεση POS - Ταμειακών Συστημάτων -> Πρωτόκολλα/Τεκμηρίωση για διασύνδεση με βάση την υπό στοιχεία Α.1155/2023. (Δείτε το σχετικό πίνακα ενημερωμένο έως 1/10/2024 πατώντας εδώ)
Επιπλέον, με την ίδια απόφαση μετατίθεται στις 31.12.2024 (από 31.10.2024) η προθεσμία συμμόρφωσης στην περίπτωση που οι οντότητες ενώ έχουν ήδη προβεί σε υλοποιήσεις διασύνδεσης του Ταμειακού Συστήματος με τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν, οι οποίες αν και δεν συμμορφώνονται επακριβώς με τα πρωτόκολλα των υπό στοιχεία Α.1098/2022 ή Α.1155/2023, κατά περίπτωση, αποφάσεων, δεν επιτρέπουν κατ’ ελάχιστο, την ελεύθερη πληκτρολόγηση ποσού στο Μέσο Πληρωμής και εφόσον η ΑΑΔΕ λάβει σχετική ενημέρωση από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών.
Αναλυτικότερα οι νέες διατάξεις είναι οι εξής:
1. Η περ. γ’ της παρ. 2.5 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:
«γ) Έως και την 30.9.2024, εφόσον διασυνδέονται σύμφωνα με το πρωτόκολλο επικοινωνίας της υπό στοιχεία Α.1155/2023 (Β’ 5992) απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ και εξαιρετικά έως και την 29.11.2024, στην περίπτωση που διαθέτουν έκδοση Εμπορικού/ Λογιστικού Προγράμματος Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»), το οποίο αδυνατεί για τεχνικούς λόγους να διασυνδεθεί με τον τύπο Μέσου Πληρωμών που διαθέτει η οντότητα. Η εν λόγω αδυναμία διασύνδεσης προκύπτει από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με εκδόσεις Εμπορικών/Λογιστικών Προγραμμάτων Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»), ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ στη διαδρομή Διασύνδεση POS - Ταμειακών Συστημάτων -> Πρωτόκολλα/Τεκμηρίωση για διασύνδεση με βάση την υπό στοιχεία Α.1155/2023.».
2. Η περ. δ’ της παρ. 2.5 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:
«δ) Έως 31.12.2024, εφόσον έχουν ήδη προβεί σε υλοποιήσεις διασύνδεσης του Ταμειακού Συστήματος με τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν, οι οποίες καίτοι δεν συμμορφώνονται επακριβώς με τα πρωτόκολλα των υπό στοιχεία Α.1098/2022 ή Α.1155/2023, κατά περίπτωση, αποφάσεων, δεν επιτρέπουν κατ’ ελάχιστο, την ελεύθερη πληκτρολόγηση ποσού στο Μέσο Πληρωμής και εφόσον η ΑΑΔΕ λάβει σχετική ενημέρωση από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών.».
Δείτε αναλυτικά την απόφαση Α. 1146/2024 και την απόφαση Α. 1157/2023 κωδικοποιημένη όπως ισχύει.
Το σχόλιο έχει διαγραφεί
Οι πάροχοι θα κάνουν κάπου την καταχώρηση του ραντεβού;
ΓΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΟΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ( ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΗΛΕΚ.ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΛΙΑΝΙΚΗΣ) ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΖΗΤΑΕΙ ΝΑ ΕΚΔΟΣΟΥΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΞΟΦΛΗΣΕΙ ΜΕ ΚΑΡΤΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ,
ΕΧΩ ΠΑΡΟΧΟ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΠΑΙΖΕΙ ΡΟΛΟ ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙ ΓΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΕΣ
Τα ERP εκδίδουν αποδείξεις είσπραξης και στέλνουν εντολή στο POS για τη χρέωση.
Καλημέρα. Γνωρίζετε πώς είναι εφικτή η νέα καταχώρηση εταιρείας στον "Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης [...]" ;