Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

ΥΠΕΝ/Δ ΗΕ/96261/1630/2024 Επιδότηση της τιμολογητέας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ενεργοβόρων καταναλωτών

Αριθμ. ΥΠΕΝ/Δ ΗΕ/96261/1630

ΦΕΚ B' 5128/10.09.2024

Χορήγηση επιδότησης της τιμολογητέας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας των ενεργοβόρων καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Την παρ. 3 του άρθρου εξηκοστού πρώτου του ν. 4839/2021 «Κύρωση της από 26.7.2021 τροποποίησης και αντικατάστασης της από 3.6.2019 επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς για το Έργο VI της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος “Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος” και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας και των Παραρτημάτων της και άλλες επείγουσες διατάξεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19» (Α’ 181).

2. Τον ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου για Έρευνα, Παραγωγή και Δίκτυα Μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (Α’ 179).

3. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

4. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).

5. Tην υπ’ αρ. 74104/5570/08.07.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου» (Β’ 4408).

6. Το π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114).

7. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139).

8. Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ)» (Α’ 160).

9. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομιών» (Α’ 181).

10. Την υπ’ αρ. 102928/10.7.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β’ 4441).

11. Την ανακοίνωση αριθ. 2022/C 131 I/01 της Επιτροπής σχετικά με το Προσωρινό πλαίσιο κρίσης για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό τη στήριξη της οικονομίας μετά την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας όπως τροποποιήθηκε με τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής C/2022/5342 και C/2022/426/01 (εφεξής το Προσωρινό Πλαίσιο), και την ανακοίνωση αριθ. 2023/C 101/03 της Επιτροπής σχετικά με το Προσωρινό πλαίσιο κρίσης και μετάβασης για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό τη στήριξη της οικονομίας μετά την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας όπως τροποποιήθηκε με τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής C/2023/1188 και C/2024/3113 (εφεξής το Προσωρινό Πλαίσιο κρίσης και μετάβασης).

12. Τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες (Β’ 832/2013).

13. Τον Κώδικα του Διαχειριστή ΑΠΕ και Εγγυήσεων Προέλευσης, όπως εγκρίθηκε με την υπ’ αρ. 509/2018 (Β’ 2307) απόφαση της ΡΑΕ.

14. Τον Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Β’ 4658/2020), που τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 1000/2021 (Β’ 6256) απόφαση της ΡΑΕ.

15. Τον Κώδικα Διαχείρισης Ηλεκτρικών Συστημάτων Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών (Κώδικας ΜΔΝ), όπως εγκρίθηκε με την υπ’ αρ. 39/2014 (Β’ 304) απόφαση της ΡΑΕ.

16. Τον Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, που εγκρίθηκε με την υπ’ αρ. 395/2016 (Β’ 78/2017) απόφαση της ΡΑΕ.

17. Την υπ’ αρ. 1443/2020 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Θέσπιση Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης» (Β’ 4737).

18. Την υπό στοιχεία C(2023) 9138/19.12.2023 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «State Aid SA.107915 (2023/N) - Greece TCTF: Support scheme for energy-intensive consumers».

19. Το υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/70396/1187/ 28.06.2024 υπηρεσιακό σημείωμα του Γενικού Διευθυντή Ενέργειας προς τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

20. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/70402/1544/ 04.07.2024 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

21. Το γεγονός ότι, σύμφωνα και με την υπό σημείο 21 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών δεν αναμένεται να προκληθεί δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Σκοπός - Πεδίο Εφαρμογής

Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι o καθορισμός των δικαιούχων ενεργοβόρων επιχειρήσεων - καταναλωτών της επιδότησης της τιμολογητέας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τον ορισμό της περ. β’ της παρ. 73 της ενότητας 2.4 του υπό στοιχείο 12) Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης, από τον ειδικό λογαριασμό με την ονομασία «Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης», του ύψους επιδότησης σε ευρώ ανά μεγαβατώρα (MWh), της διαδικασίας, του τρόπου και του χρόνου χορήγησής της, της περιόδου κατανάλωσης, των ορίων κατανάλωσης, των ανωτάτων ορίων επιδότησης ανά επιχείρηση, της διαδικασίας ελέγχου σώρευσης κρατικών ενισχύσεων καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη χορήγηση της ανωτέρω επιδότησης.

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας, ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:

1. Ως «ενεργοβόρος επιχείρηση» νοείται η νομική οντότητα στην οποία οι αγορές ενεργειακών προϊόντων (συμπεριλαμβανομένων των ενεργειακών προϊόντων εκτός του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας) ανέρχονται τουλάχιστον στο 3,0 % της αξίας παραγωγής ή του κύκλου εργασιών, με βάση τα στοιχεία των χρηματοοικονομικών λογιστικών εκθέσεων για το ημερολογιακό έτος 2021. Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν δεδομένα για το πρώτο εξάμηνο του 2022, οπότε η δικαιούχος μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ενεργοβόρος επιχείρηση» εάν οι αγορές ενεργειακών προϊόντων (συμπεριλαμβανομένων των ενεργειακών προϊόντων εκτός του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας) ανέρχονται τουλάχιστον στο 6,0 % της αξίας παραγωγής ή του κύκλου εργασιών.

2. Ως «επιλέξιμη περίοδος» νοείται η περίοδος από 1η Απριλίου 2023 έως 30ή Ιουνίου 2024.

3. Ως «EBITDA» νοούνται τα κέρδη προ τόκων, φόρων, απομείωσης και αποσβέσεων, εξαιρουμένων εφάπαξ απομειώσεων.

4. Ως «περίοδος αναφοράς» νοείται το χρονικό διάστημα από 1η Ιανουαρίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.

5. Ως «δικαιούχοι του Παραρτήματος Ι» νοούνται οι ενεργοβόρες επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται σε έναν ή περισσότερους τομείς ή υποτομείς του παραρτήματος Ι του υπό στοιχείο 12 Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης, το οποίο ενσωματώνεται στο Παράρτημα Ι της παρούσας.

Άρθρο 3

Δικαιούχοι της Επιδότησης

1. Δικαιούχοι της επιδότησης είναι ενεργοβόρες επιχειρήσεις με εγκατάσταση ενός τομέα ή υποτομέα ή τμήμα αυτής που διαθέτει επιχειρησιακή αυτοτέλεια, οι οποίες δραστηριοποιούνται σε έναν ή περισσότερους τομείς ή υποτομείς του Παραρτήματος Ι και οι οποίες επιπλέον έχουν είτε μείωση των EBITDA (εξαιρουμένης της ενισχύσεως) κατά τουλάχιστον 40 % κατά την επιλέξιμη περίοδο σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου αναφοράς είτε αρνητικά EBITDA (εξαιρουμένης της ενισχύσεως) κατά την επιλέξιμη περίοδο. Για την εφαρμογή της παρούσας συγκρίνονται τα αθροιστικά μεγέθη των EBITDA της επιλέξιμης περιόδου, διαστήματος 15 μηνών με τα αθροιστικά μεγέθη των EBITDA της περιόδου αναφοράς κατά την οποία λαμβάνονται υπόψη δύο φορές οι τιμές του 2ου τριμήνου του 2021, ώστε να συμπληρωθεί διάστημα 15 μηνών.

2. Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χρηματοοικονομικό τομέα εξαιρούνται του μέτρου της παρούσας.

Άρθρο 4

Διάρκεια Χορήγησης Επιδότησης Μεθοδολογία Υπολογισμού του Ύψους Επιδότησης

1. Η επιδότηση παρέχεται για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας των μηνών της επιλέξιμης περιόδου.

2. Οι επιλέξιμες δαπάνες στην επιλέξιμη περίοδο υπολογίζονται σύμφωνα με τον τύπο:

Υ = (p(t) - p(ref)*1.5) * q

Όπου

Υ είναι οι επιλέξιμες δαπάνες της επιλέξιμης περιόδου t είναι η επιλέξιμη περίοδος

ref είναι η περίοδος αναφοράς

p(t) είναι η μέση μοναδιαία τιμή της καταναλωθείσας ηλεκτρικής ενέργειας του εν δυνάμει δικαιούχου στην επιλέξιμη περίοδο t η οποία υπολογίζεται βάσει της Μεσοσταθμικής Τιμής Αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τα στοιχεία της διορθωτικής εκκαθάρισης που προβλέπεται στον Κανονισμό Αγοράς Εξισορρόπησης για το σύνολο των ημερών της επιλέξιμης περιόδου, καθώς και της μοναδιαίας επίπτωσης των ποσών που ο δικαιούχος έχει τυχόν καταβάλει στο πλαίσιο εκκαθάρισης πράξεων αντιστάθμισης κινδύνου ανηγμένων στην κατανάλωση q κατά την επιλέξιμη περίοδο t. Αυτή η τιμή δεν περιλαμβάνει φόρους, άλλες χρεώσεις, χρεώσεις δικτύου, άλλα τέλη ή επιστροφές φόρων.

p(ref)είναι η μέση μοναδιαία τιμή της καταναλωθείσας ηλεκτρικής ενέργειας του εν δυνάμει δικαιούχου την περίοδο αναφοράς. Αυτή η τιμή δεν περιλαμβάνει φόρους, άλλες χρεώσεις, χρεώσεις δικτύου, άλλα τέλη ή επιστροφές φόρων.

q είναι η καταναλωθείσα ηλεκτρική ενέργεια του εν δυνάμει δικαιούχου κατά την διάρκεια της επιλέξιμης περιόδου t. Για τον υπολογισμό του q υπολογίζεται μόνο η κατανάλωση ενέργειας η οποία έχει αγοραστεί προς κατανάλωση από τους τελικούς καταναλωτές. Οι ποσότητες πωλήσεων ηλεκτρισμού, οι ποσότητες που προέρχονται από αυτοπαραγωγή, η κατανάλωση ενέργειας του ίδιου του ενεργειακού τομέα και οι απώλειες που σημειώνονται κατά τη μετατροπή και τη διανομή της ενέργειας δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό του q. Η ποσότητα q της επιλέξιμης περιόδου δεν δύναται να υπερβαίνει το 70% της κατανάλωσης ηλεκτρισμού του εν δυνάμει δικαιούχου τους αντίστοιχους μήνες στην περίοδο αναφοράς. Για την εφαρμογή της παρούσας συγκρίνονται τα αθροιστικά μεγέθη της καταναλωθείσας ηλεκτρικής ενέργειας της επιλέξιμης περιόδου, διαστήματος 15 μηνών με τα αθροιστικά μεγέθη της καταναλωθείσας ηλεκτρικής ενέργειας της περιόδου αναφοράς, κατά την οποία λαμβάνονται υπόψη δύο φορές οι τιμές του 2ου τριμήνου του 2021, ώστε να συμπληρωθεί διάστημα 15 μηνών.

3. Για όλους τους δικαιούχους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας της παρούσας, η μέγιστη μοναδιαία επιδότηση ορίζεται για την επιλέξιμη περίοδο στο ποσό των πενήντα (50) ευρώ (€) ανά Μεγαβατώρα (MWh), ανεξαρτήτως ορίου κατανάλωσης.

4. Η συνολική ενίσχυση ανά δικαιούχο δεν δύναται να υπερβαίνει το 80% των επιλέξιμων δαπανών ανά δικαιούχο της παρ.

2. Στο ποσό της συνολικής ενίσχυσης ανά δικαιούχο περιλαμβάνονται κάθε μορφής φόροι και λοιπές επιβαρύνσεις.

5. Τα EBITDA του δικαιούχου στην επιλέξιμη περίοδο, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της παρούσας, δεν δύνανται να υπερβαίνουν αθροιστικά το 70% των EBITDA του δικαιούχου τους αντίστοιχους μήνες στην περίοδο αναφοράς. Στην περίπτωση όπου ο δικαιούχος είχε αρνητικά EBITDA κατά την περίοδο αναφοράς, η επιδότηση της παρούσας δεν δύναται να οδηγήσει σε θετικά EBITDA στην επιλέξιμη περίοδο. Για την εφαρμογή της παρούσας συγκρίνονται τα αθροιστικά μεγέθη των EBITDA της επιλέξιμης περιόδου, διαστήματος 15 μηνών με τα αθροιστικά μεγέθη των EBITDA της περιόδου αναφοράς κατά την οποία λαμβάνονται υπόψη δύο φορές οι τιμές του 2ου τριμήνου του 2021, ώστε να συμπληρωθεί διάστημα 15 μηνών.

6. Ο συνολικός προϋπολογισμός του μέτρου της παρούσας είναι 70 εκατομμύρια ευρώ (70.000.000 €). Σε περίπτωση υπέρβασης του συνολικού προϋπολογισμού του μέτρου, η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. μειώνει το ποσό που πιστώνει σε κάθε δικαιούχο αναλογικά ανά δικαιούχο ώστε το συνολικό κόστος του μέτρου να μην υπερβεί το ποσό του πρώτου εδαφίου.

7. Η ενίσχυση χορηγείται το αργότερο μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2024.

Άρθρο 5

Διαδικασία απόδοσης της επιδότησης και υποχρεώσεις των δικαιούχων

1. Οι εν δυνάμει δικαιούχοι προσκομίζουν στην Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου της επιχείρησης και έκθεση ορκωτού λογιστή.

2. Ο τύπος και το περιεχόμενο της υπεύθυνης δήλωσης του νόμιμου εκπροσώπου της επιχείρησης καθορίζονται από τη Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε., στην οποία κατ’ ελάχιστο δηλώνονται:

α) Ότι η επιχείρηση αιτείται να λάβει την επιδότηση μέρους της αύξησης της τιμής ηλεκτρικής ενέργειας βάσει του τμήματος 2.4 του Προσωρινού πλαισίου και του Προσωρινού πλαισίου κρίσης και μετάβασης.

β) Ότι η επιχείρηση ανήκει στους εν δυνάμει δικαιούχους του Παραρτήματος Ι.

γ) Ότι η επιχείρηση πλήττεται από την ενεργειακή κρίση την περίοδο της επιλέξιμης περιόδου.

δ) Ότι η επιχείρηση είναι σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες περί καταστρατήγησης και δεν υπόκειται σε κυρώσεις που έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στις οποίες περιλαμβάνονται ενδεικτικά:

1. Πρόσωπα, οντότητες ή φορείς που κατονομάζονται ρητά στις νομικές πράξεις που επιβάλλουν τις εν λόγω κυρώσεις,

2. επιχειρήσεις που ανήκουν σε ή ελέγχονται από πρόσωπα, οντότητες ή φορείς έναντι των οποίων έχουν επιβληθεί κυρώσεις από την ΕΕ,

3. επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε βιομηχανικούς κλάδους έναντι των οποίων έχουν επιβληθεί κυρώσεις από την ΕΕ, στο βαθμό που η ενίσχυση αυτή θα υπονόμευε τους στόχους των σχετικών κυρώσεων.

ε) Ότι η τυχόν επιδότηση δεν συναρτάται με μετεγκατάσταση της παραγωγικής δραστηριότητας ή άλλης δραστηριότητας του δικαιούχου από άλλη χώρα εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.).

στ) Ότι η επιχείρηση δεν δραστηριοποιείται στον χρηματοοικονομικό τομέα.

ζ) Όλες τις επιχειρήσεις με τις οποίες συνιστά ενιαία επιχείρηση.

η) Όλες τις ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχείρηση υπό καθεστώς ήσσονος σημασίας (de minimis) ή/και ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχείρηση βάσει του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού ή/και ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχείρηση βάσει του Προσωρινού Πλαισίου COVID-19 ή/και ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχείρηση βάσει τμημάτων του Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης και Μετάβασης και

θ) Στην περίπτωση που η επιχείρηση προμηθεύονταν ηλεκτρισμό από την αγορά μέσω Προμηθευτή/ Προμηθευτών καθ’ όλη την επιλέξιμη περίοδο ή μέρος αυτής, τότε δηλώνονται όλοι οι αριθμοί παροχής της επιχείρησης, οι οποίοι τροφοδοτούν δραστηριότητες που εμπίπτουν στους τομείς ή υποτομείς του Παραρτήματος Ι καθώς και οι Αριθμοί Φορολογικού Μητρώου που αντιστοιχούν σε αυτούς, όλοι οι Προμηθευτές Ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτούν τις ανωτέρω παροχές συμπεριλαμβανομένου του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου τους, η απορροφούμενη ενέργεια από κάθε Προμηθευτή, καθώς και η περίοδος εκπροσώπησης του καθενός.

Στην περίπτωση που η επιχείρηση προμηθεύονταν ηλεκτρισμό απευθείας από την αγορά καθ’ όλη την επιλέξιμη περίοδο ή μέρος αυτής, τότε δηλώνονται όλοι οι αριθμοί παροχής της επιχείρησης οι οποίοι τροφοδοτούν δραστηριότητες που εμπίπτουν στους τομείς ή υποτομείς του Παραρτήματος Ι και δεν εκπροσωπούνται από Προμηθευτή καθώς και οι Αριθμοί Φορολογικού Μητρώου που αντιστοιχούν σε αυτούς, η απορροφούμενη ενέργεια από κάθε μετρητή, το χρονικό διάστημα κατανάλωσης, καθώς και ο τραπεζικός λογαριασμός, στον οποίο επιθυμεί ο εν δυνάμει δικαιούχος να κατατεθεί το ποσό της επιδότησης.

3. Στην έκθεση ορκωτού λογιστή περιλαμβάνονται:

α) Δήλωση ότι η επιχείρηση ανήκει στις ενεργοβόρες επιχειρήσεις του Παραρτήματος Ι κατά τον ορισμό του άρθρου 2,

β) δήλωση ότι εκπληρώνονται τα κριτήρια των άρθρων 3 και 4 όσον αφορά τα EBITDA και

γ) οι επιλέξιμες δαπάνες της επιλέξιμης περιόδου για την επιχείρηση καθώς και όλες οι παράμετροι που απαιτούνται για τον υπολογισμό των επιλέξιμων δαπανών, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσης, ήτοι η μέση μοναδιαία τιμή της καταναλωθείσας ηλεκτρικής ενέργειας του εν δυνάμει δικαιούχου στην επιλέξιμη περίοδο t, η μέση μοναδιαία τιμή της καταναλωθείσας ηλεκτρικής ενέργειας του εν δυνάμει δικαιούχου την περίοδο αναφοράς και η καταναλωθείσα ηλεκτρική ενέργεια του εν δυνάμει δικαιούχου κατά την διάρκεια της επιλέξιμης περιόδου t. Ο ορκωτός λογιστής κάνει πλήρη έλεγχο των ανωτέρω παραμέτρων και πιστοποιεί την ακρίβεια αυτών.

4. Προκειμένου για τη διενέργεια του συνόλου των απαιτούμενων υπολογισμών στο πλαίσιο εφαρμογής της παρούσας, η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. δύναται να αιτείται από τον εν δυνάμει δικαιούχο την προσκόμιση περαιτέρω στοιχείων ή/και ψηφιακών έγγραφων.

5. Οι εν δυνάμει δικαιούχοι προσκομίζουν στην Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. μέχρι την 12η Σεπτεμβρίου του έτους 2024 την υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου και την έκθεση ορκωτού λογιστή της παρ. 1. Οι εν δυνάμει δικαιούχοι δύνανται να προσκομίζουν στην Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. τροποποιήσεις επί των εγγράφων του πρώτου εδαφίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου του έτους 2024.

6. Η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε., εντός 20 ημερών, από την λήψη των στοιχείων των παρ. 2 και 3 από τους εν δυνάμει δικαιούχους, και όχι αργότερα από τις 30 Σεπτεμβρίου του έτους 2024, ελέγχει, με την επιφύλαξη τήρησης τυχόν θεμάτων εμπιστευτικότητας, τις υπεύθυνες δηλώσεις των νόμιμων εκπροσώπων των επιχειρήσεων και τις εκθέσεις ορκωτών λογιστών των επιχειρήσεων, επιβεβαιώνει με τους αρμόδιους διαχειριστές τις καταναλώσεις των δικαιούχων, υπολογίζει και χορηγεί την επιδότηση κάθε δικαιούχου βάσει των επιλέξιμων δαπανών.

7. Η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. χορηγεί την επιδότηση είτε πιστώνοντας στον Προμηθευτή που εκπροσωπεί ή εκπροσωπούσε τον εκάστοτε δικαιούχο κατά την επιλέξιμη περίοδο το αντίστοιχο ποσό με βάση την επιδότηση του άρθρου 3, είτε στην περίπτωση που ο δικαιούχος καθ’ όλη την επιλέξιμη περίοδο ή μέρος αυτής δεν εκπροσωπούνταν από Προμηθευτή, πιστώνοντας απευθείας στον δικαιούχο το αντίστοιχο ποσό με βάση την επιδότηση του άρθρου 3, στον λογαριασμό που έχει γνωστοποιήσει στην υπεύθυνη δήλωση της παρ. 1.

8. Ο Προμηθευτής που εκπροσωπεί ή εκπροσωπούσε τον δικαιούχο κατά την επιλέξιμη περίοδο πιστώνει το ποσό στους δικαιούχους στον αμέσως επόμενο λογαριασμό που εκδίδεται από την πίστωση του ποσού από την Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. στον Προμηθευτή.

9. Στην περίπτωση που η ενίσχυση σε μεμονωμένο δικαιούχο υπερβαίνει το ποσό των πενήντα εκατομμυρίων ευρώ (50.000.000 €), ο δικαιούχος υποχρεούται να υποβάλει στην Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. εντός ενός έτους από την ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης σχέδιο στο οποίο θα περιγράφει πώς θα μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της ενεργειακής του κατανάλωσης ή πώς θα υλοποιήσει τις απαιτήσεις του σημείου 38 του Προσωρινού πλαισίου κρίσης και μετάβασης του στοιχείου 12) του προοιμίου της παρούσας σχετικές με την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια εφοδιασμού.

Άρθρο 6

Υποχρεώσεις και έλεγχοι

1. Η επιδότηση προς τους δικαιούχους του άρθρου 2 χορηγείται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υποκεφαλαίου 2.4 του Προσωρινού Πλαισίου και του Προσωρινού πλαισίου κρίσης και μετάβασης του στοιχείου 12) του προοιμίου της παρούσας.

2. Αρμόδιος φορέας για την χορήγηση της κρατικής ενίσχυσης της παρούσας είναι η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε.

3. Η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς σώρευσης άλλων επιδοτήσεων που χορηγούνται δυνάμει του υποκεφαλαίου 2.4 του Προσωρινού Πλαισίου και του Προσωρινού πλαισίου κρίσης και μετάβασης, διενεργεί ελέγχους σώρευσης των επιδοτήσεων.

4. Κάθε αρμόδια Υπηρεσία ή/και Προμηθευτής υποχρεούται να θέτει στη διάθεση του φορέα σώρευσης της παρ. 3 τις βάσεις δεδομένων που τηρεί με όλες τις πληροφορίες και τα αναγκαία στοιχεία, προκειμένου να πραγματοποιούνται οι απαραίτητοι έλεγχοι.

5. Η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. θέτει στη διάθεση των υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της ΡΑΕ κάθε πληροφορία σχετική με την πορεία εφαρμογής της.

6. H Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. δύναται να προβαίνει σε έλεγχο υπέρβασης του ανώτατου ορίου ενίσχυσης της παρ. 1 μέχρι 31 Δεκεμβρίου του έτους 2024. Στην περίπτωση της εκ των υστέρων διαπίστωσης υπέρβασης του ανώτατου ορίου ενίσχυσης της παρ. 1, για την εκάστοτε επιχείρηση, η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. ανακτά τη χορηγηθείσα ενίσχυση στο σύνολό της, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, προσαυξημένη με το επιτόκιο ανάκτησης της ΕΕ, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και ο δικαιούχος δε δύναται να εισπράξει νέα ενίσχυση, έως ότου συμμορφωθεί πλήρως με τις απαιτήσεις του παρόντος άρθρου.

7 Η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. δημοσιεύει στον ιστότοπό της τις σχετικές πληροφορίες για κάθε μεμονωμένη ενίσχυση άνω των 100.000 ευρώ σε δικαιούχους σύμφωνα με το Τμήμα 3 του Προσωρινού Πλαισίου και του Προσωρινού πλαισίου κρίσης και μετάβασης εντός δώδεκα (12) μηνών από την χορήγηση της ενίσχυσης.

8. Η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. υποβάλλει ετήσια έκθεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τις επιδοτήσεις του παρόντος άρθρου σύμφωνα με το Τμήμα 3 του Προσωρινού Πλαισίου και του Προσωρινού πλαισίου κρίσης και μετάβασης του στοιχείου 12) του προοιμίου της παρούσας.

9. Η Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε. διασφαλίζει ότι τηρούνται λεπτομερή αρχεία σχετικά με όλα τα ποσά που αφορούν τη χορήγηση της ενίσχυσης. Τα αρχεία αυτά πρέπει να περιέχουν όλες τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες για να πιστοποιηθεί ότι έχουν τηρηθεί οι όροι που αφορούν τις επιλέξιμες δαπάνες.

Τα αρχεία αυτά τηρούνται για δέκα (10) έτη από την ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης και διαβιβάζονται στην Επιτροπή κατόπιν σχετικού αιτήματος.

Άρθρο 7

Ισχύς

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 9 Σεπτεμβρίου 2024

Οι Υπουργοί

Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ

Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΔΟΥΚΟΥ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!