Δ 257/139/2000 Καθορισμός τύπου «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG).
Αριθ. Δ 257/139
ΦΕΚ B' 378/24.03.2000
Καθορισμός τύπου «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG).
"Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ" [1]
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 137 έως και 144 του ΚΑΝ (ΕΟΚ) 2913/92.
2. Τις διατάξεις του άρθρου 723 του ΚΑΝ (ΕΟΚ) 2454/93.
3. Τις διατάξεις των άρθρων 11 και 17 του Ν.1165/1918 (ΦΕΚ 59/Α και 73/Α) «περί Τελωνειακού Κώδικος», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
4. Τις διατάξεις των άρθρων 55, 55α, 58 παρ. 3 και του Παραρτήματος II του Ν. 1642/86 (ΦΕΚ 125/Α) «περί Φ.Π.Α.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
5. Τις διατάξεις της ΕΔΥΟ 41/61 «περί τρόπου κινήσεως και εφοδιασμού θαλαμηγών πλοίων».
6. Την ανάγκη αντιμετώπισης των προβλημάτων που δη-μιουργήθηκαν από την εφαρμογή της ΕΔΥΟ 41/61, μετά την 1/1/1993.
7. Την υπ’ αριθ. 1107147/1239/Α/006/4.10.1996 (ΦΕΚ 922/Β/9.10.1996) Κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων Υπουργού Οικονομικών στους Υφυπουργούς Οικονομικών».
8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε τον τύπο του «Δελτίου κίνησης» (TRANSIT LOG) και τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία χορήγησης αυτού, ως ακολούθως:
"Άρθρο 1
Ιδιωτικά Πλοία Αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας ή άλλου Κράτους - Μέλους της ΕΕ. [2]
Κάθε ιδιωτικό πλοίο αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας ή άλλου Κράτους - Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το οποίο δεν έχουν καταβληθεί οι αναλογούσες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις και το οποίο καταπλέει σε ελληνικά λιμάνια, προκειμένου να διακινείται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, υποχρεούται στην ψηφιακή υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή ως ακολούθως:
1. Όταν το πρόσωπο που φέρνει το ιδιωτικό πλοίο αναψυχής για να το χρησιμοποιήσει στη χώρα μας, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι ο πλοιοκτήτης, έχει τη συνήθη κατοικία του, όπως αυτή ορίζεται με την υπό στοιχεία Δ.247/88 Α.Υ.Ο. σε τρίτη χώρα, υποχρεούται στην ψηφιακή υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (Transit Log) στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή ως το συνημμένο στην παρούσα «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ», ισχύος δεκαοχτώ (18) μηνών από την ημερομηνία της έκδοσής του. Τα πρόσωπα, που δύνανται διαδοχικά να χρησιμοποιούν το σκάφος στη χώρα μας πρέπει να έχουν τη συνήθη κατοικία τους όπως αυτή ορίζεται με την υπό στοιχεία Δ.247/88 Α.Υ.Ο. Το παραπάνω χρονικό διάστημα μπορεί να παραταθεί για άλλους έξι (6) μήνες, χωρίς να υπερβαίνει το όριο των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, μετά από αίτηση του δικαιούχου προσώπου.
2. Όταν το πρόσωπο που φέρνει το ιδιωτικό πλοίο αναψυχής για να το χρησιμοποιήσει στη χώρα μας, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι ο πλοιοκτήτης, έχει τη συνήθη κατοικία του σε άλλο Κράτος - Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή στην Ελλάδα, υποχρεούται στην ψηφιακή υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, ως το συνημμένο «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ», ισχύος κατ’ ανώτατο όριο ενός (1) μήνα από την ημερομηνία της έκδοσής του, για την εντός της προθεσμίας αυτής διακίνηση και επανεξαγωγή του πλοίου. Η προθεσμία αυτή δεν παρατείνεται.
3. Στις περιπτώσεις που το πρόσωπο των παρ. 1 και 2 φέρνει το ιδιωτικό πλοίο αναψυχής στη χώρα μας και επιθυμεί να παραμείνει στα ελληνικά χωρικά ύδατα για μεγαλύτερο από το κατά περίπτωση χορηγηθέν διάστημα, πρέπει να προβεί στον εκτελωνισμό του πλοίου και να καταβάλλει τους αναλογούντες σ’αυτό δασμούς και φόρους. Η υποχρέωση αυτή για τον εκτελωνισμό του πλοίου δεν δημιουργεί υποχρέωση για ύψωση της ελληνικής σημαίας, εφόσον ο πλοιοκτήτης δεν το επιθυμεί και του παρέχεται το δικαίωμα από τις ισχύουσες διατάξεις να διατηρεί τη σημαία του, ούτε δημιουργεί δικαίωμα για ύψωση της ελληνικής σημαίας, εφόσον αυτό δεν επιτρέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις. Για την μετά τον εκτελωνισμό διακίνησή του στα ελληνικά χωρικά ύδατα, εφόσον το ιδιωτικό πλοίο αναψυχής διατηρεί τη σημαία που φέρει, υποχρεούται στην ψηφιακή υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), στην αρμόδιαΤελωνειακή Αρχή ως το συνημμένο «ΥΠΟΔΕΙΓ- ΜΑ», αορίστου ισχύος.
Όταν κάποιος από τους πλοιοκτήτη, πλοίαρχο/κυβερνήτη, κάτοχο-χρήστη ή εκπρόσωπο του πλοιοκτήτη, έχει τη συνήθη κατοικία του στην Ελλάδα, αντίγραφο του χορηγούμενου στην περίπτωση αυτή «Δελτίου Κίνησης» αορίστου ισχύος, διαβιβάζεται άμεσα στην αρμόδια για τη φορολογία τους υπηρεσία."
"....." [3]
"Άρθρο 2" [4]
Μεταβίβαση κυριότητας Ιδιωτικών Πλοίων Αναψυχής.
1. Όταν ιδιωτικό πλοίο αναψυχής, που φέρει την Ελληνική σημαία, μεταβιβάζεται σε πρόσωπο που έχει τη συνήθη κατοικία του σε τρίτη χώρα, και στη συνέχεια υψώνεται σ’ αυτό σημαία τρίτης χώρας, καθιερώνεται υποχρέωση τήρησης διατυπώσεων εξαγωγής στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Στην περίπτωση κατά την οποία το πλοίο παραμένει στα Ελληνικά χωρικά ύδατα, εφαρμόζονται τα οριζόμενα στο άρθρο 1 της παρούσας και το τελωνειακό παραστατικό εξαγωγής πιστώνεται με το εκδι-δόμενο κατά περίπτωση Δελτίο Κίνησης. Η ίδια διαδικασία τηρείται και στην περίπτωση που ιδιωτικό πλοίο αναψυχής με σημαία άλλου Κράτους -Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης μεταβιβάζεται σε πρόσωπο που έχει τη συνήθη κατοικία του στην Ελλάδα, και υψώνεται σ’ αυτό σημαία τρίτης χώρας.
2. Όταν ιδιωτικό πλοίο αναψυχής με Ελληνική σημαία, ευρισκόμενο σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υψώσει σημαία τρίτης χώρας, τότε κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 795, του Καν. ΕΟΚ 2454/93, σχετικά με διατάξεις εφαρμογής του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα, απαιτείται η κατάθεση διασάφησης εξαγωγής εκ των υστέρων.
"Άρθρο 3
Ψηφιακή υποβολή, έκδοση και διαχείριση του Δελτίου Κίνησης (Transit Log) - Εφεδρική διαδικασία [5]
1. Η υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), των δικαιολογητικών εγγράφων, καθώς και η διαδικασία έκδοσης και διαχείρισής του στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής πραγματοποιείται αποκλειστικά ψηφιακά μέσω εφαρμογής στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.
2. Το «Δελτίο Κίνησης» υποβάλλεται ψηφιακά μετά τη δήλωση κατάπλου του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής στις λιμενικές αρχές του πρώτου ελληνικού λιμένα κατάπλου.
3. Όταν η εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Υποβολής Transit Log- Δελτίου Κίνησης ή/και του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος των Τελωνείων δεν είναι διαθέσιμα επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η εφεδρική (χειρόγραφη) διαδικασία καταχώρισης ή/και διαχείρισης του Δελτίου Κίνησης καθώς και προσκόμισης δικαιολογητικών αντίστοιχα στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Η εφεδρική (χειρόγραφη) διαδικασία καταχώρισης και διαχείρισης του Δελτίου Κίνησης καθώς και η προσκόμιση δικαιολογητικών επιτρέπεται και στην περίπτωση που υπάρχει αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο από τον συναλλασσόμενο. Μετά την αποκατάσταση του προβλήματος στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων, το «Δελτίο Κίνησης» και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καταχωρούνται ηλεκτρονικά από την τελωνειακή αρχή."
Άρθρο 4
Μεταβατικές διατάξεις
1. Μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκτύπωσης των νέων εντύπων του «Δελτίου κίνησης» (TRANSIT LOG), εξακολουθεί να χρησιμοποιείται το έντυπο Τ- 01.02 που προβλέπεται από την ΕΔΥΟ 41/1961, επί του οποίου θα συμπληρώνονται, απαραιτήτως, τα επιπλέον στοιχεία που αναφέρονται στο συνημμένο, στην παρούσα απόφαση, Υπόδειγμα.
"2. [6] Τα Δελτία Κίνησης Αορίστου Ισχύος, που έχουν χορηγηθεί σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας ή άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως την έναρξη ισχύος της παρούσας, αντικαθίστανται, το αργότερο, μέχρι την 31.12.2001, με το «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), που καθορίζεται, για κάθε περίπτωση, με την παρούσα απόφαση."
Άρθρο 5
Έναρξη ισχύος
"[1] 1. Η Απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
2. Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως."
Αθήνα, 23 Φεβρουάριου 2000
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓ. ΔΡΥΣ
Υποσημειώσεις (7)
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!