12ο Thessaloniki Tax Forum Πιτσιλής: Δικαιώνεται η επιλογή "να μεγαλώνουμε διαρκώς την απόσταση ανάμεσα σε ελεγκτές και ελεγχόμενους"
Γύρω στους 350.000 πολίτες έχουν κατεβάσει την εφαρμογή myAADE, στην οποία αρχές Ιουνίου θα ενταχθούν τα εκκαθαριστικά και οι δηλώσεις, ενώ τέλος του χρόνου θα μπορούν να κάνουν χρήση και τα νομικά πρόσωπα, υπογράμμισε ο διοικητής ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, στην τοποθέτησή του στο 12ο Thessaloniki Tax Forum.
Απαντώντας στις ερωτήσεις που έθεσε ο πρόεδρος της Φορολογικής Επιτροπής του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Ιωάννης Σταυρόπουλος, ο κ. Πιτσιλής τόνισε ότι βούληση της ΑΑΔΕ είναι ο αυτοπεριορισμός σε σχέση με τον έλεγχο, καθώς δεν είναι επιχειρησιακά αποδεκτό να χρονίζουν υποθέσεις και δημιουργεί πρόβλημα σε πολίτες και επιχειρήσεις.
Επισήμανε ακόμη, ότι προχωράμε πέρα από την ψηφιοποίηση διαδικασιών, σε δομές που προσφέρουν καθετοποιημένη εξυπηρέτηση, όπως τα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης (ολοκληρώνεται όπως είπε, αυτό της Θεσσαλονίκης), Φορολογίας Κεφαλαίου και Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης, τα οποία έρχονται Ιούνιο και Ιούλιο.
Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιλή, όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας για τη ΔΟΥ Χαλκίδας, δικαιώνουν την επιλογή «να μεγαλώνουμε διαρκώς την απόσταση ανάμεσα σε ελεγκτές και ελεγχόμενους και άρα την απόσταση από τη διαφθορά».
O κ. Πιτσιλής επισήμανε ότι στην πλατφόρμα myDATA έχουν καταγραφεί 2,6 τρισ. ευρώ συναλλαγές και 3,6 δισ παραστατικά. Πρόσθεσε δε, ότι με εντολή του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, έρχεται η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Ερωτηθείς σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη, υπογράμμισε ότι μπορεί να προσφέρει βοήθεια στην υλοποίηση μοντέλου πρόβλεψης με ελεγκτική στόχευση και στον εντοπισμό συμπεριφορών που πιθανόν να σημαίνουν μη καταβολή φόρων. Σχετικό πρόγραμμα «τρέχει» στο Ταμείο Ανάκαμψης, που δίνει τη δυνατότητα για profiling και προβλεψιμότητα, ενώ το εργαλείο για τον εντοπισμό δεξαμενών κολύμβησης εμπλουτίζεται με δεδομένα από το Κτηματολόγιο.
Επιπλέον, τόνισε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξυπηρέτηση του πολίτη, με την παραγωγή απάντησης από το σύστημα στις ερωτήσεις του, που υποβάλλονται είτε με δακτυλογράφηση, είτε φωνητικά. Tα chatbots θα είναι μέρος του ευρύτερου σχεδίου παν-καναλικής εξυπηρέτησης που ετοιμάζεται μέσα από το νέο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων.
Το 12ο Thessaloniki Tax Forum διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!