Συχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις ΑΑΔΕ Απόδοση ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου μέσω βιντεοκλήσης από το myAADElive
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
www.aade.gr
Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για απόδοση ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου ή Κλειδαρίθμου μέσω βιντεοκλήσης από την Υπηρεσία myAADElive (Τελευταία Ενημέρωση: 17/10/2024)
Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ myAADElive
1. myAADE και myAADElive είναι ίδια Υπηρεσία;
Πρόκειται για διαφορετικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
myAADE είναι η ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ, για όλες τις υπηρεσίες που παρέχονται προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
myAADElive είναι η υπηρεσία της ΑΑΔΕ μέσω της οποίας μπορείτε να λάβετε, κατόπιν αιτήσεως σας, ΑΦΜ και Κλειδάριθμο ή μόνο Κλειδάριθμο με βιντεοκλήση.
2. Για ποιες υπηρεσίες μπορώ να εξυπηρετηθώ από την Υπηρεσία myAADElive;
- Για την απόδοση ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου, εφόσον είστε Φυσικό Πρόσωπο που ενεργεί για τον εαυτό του.
- Για την απόδοση Κλειδαρίθμου κατά την αρχική εγγραφή ή την επανεγγραφή σας στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, εφόσον είστε Φυσικό Πρόσωπο που ενεργεί για τον εαυτό του.
3. Με ποιους τρόπους παρέχονται οι συγκεκριμένες υπηρεσίες από την υπηρεσία myAADElive?
Η υπηρεσία myAADElive εξυπηρετεί τους φορολογούμενους με δύο τρόπους:
- Μέσω προγραμματισμένων ραντεβού.
- Μέσω της υπηρεσίας FAA (First Available Agent). Πρόκειται για εξυπηρέτηση μέσω Άμεσης βιντεοκλήσης με τον πρώτο διαθέσιμο εκπρόσωπο της υπηρεσίας.
4. Σε ποιές περιπτώσεις δεν μπορώ να εξυπηρετηθώ από την Υπηρεσία myAADElive;
- Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν έχουν επισυναφθεί τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και στις περιπτώσεις που πρέπει να προηγηθούν τυχόν μεταβολές προσωπικών στοιχείων.
- Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται άδεια διαμονής και αυτή δεν υπάρχει ή έχει λήξει ή δεν επαληθεύεται από τις αντίστοιχες βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.Για τους παραπάνω λόγους, εκτός της Άμεσης Βιντεοκλήσης, σας δίνεται και η δυνατότητα του προγραμματισμένου ψηφιακού ραντεβού, προκειμένου να συγκεντρώσετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
- Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες εκπροσωπείστε από τρίτο πρόσωπο με απλή εξουσιοδότηση ή από νόμιμο εκπρόσωπο (πχ γονέα, φορολογικό εκπρόσωπο κ.λπ.). Η υπηρεσία myAADElive εξυπηρετεί μόνο τα φυσικά πρόσωπα που ενεργούν τα ίδια για τον εαυτό τους.
5. Πού μπορώ να βρω τις οδηγίες χρήσης της Υπηρεσίας myAADElive;
Οι αναλυτικές οδηγίες χρήσης βρίσκονται στην διαδρομή www.aade.gr > ψηφιακή πύλη myAADE > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος.
6. Χρειάζεται να επιδείξω κάποιο έγγραφο κατά τη βιντεοκλήση;
Κατά τη βιντεοκλήση χρειάζεται να επιδείξετε μόνο το πρωτότυπο έγγραφο ταυτοποίησης (ταυτότητα, διαβατήριο, άδεια διαμονής).
7. Μπορώ να διορθώσω στοιχεία του μητρώου μου στο TAXIS μέσω της υπηρεσίας myAADElive;
Όχι , η υπηρεσία δεν μπορεί να καταχωρήσει μεταβολές στοιχείων μητρώου. Ωστόσο, μπορείτε να αιτηθείτε είτε ο ίδιος είτε εξουσιοδοτημένος ή νόμιμος εκπρόσωπός σας, ηλεκτρονικά τη διόρθωση στοιχείων φυσικού προσώπου μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) > Τα Αιτήματά μου > Νέο Αίτημα/Κατηγορία Υπηρεσιών: Φορολογία > Θεματική Ομάδα: Μητρώο > Διαδικασία: Μεταβολές στοιχείων φυσικού προσώπου πλην δήλωσης θανάτου και κληρονόμων.
8. Μπορώ να πάρω επανεκτύπωση - βεβαίωση ΑΦΜ από την Υπηρεσία σας μέσω βιντεοκλήσης;
Όχι, ωστόσο μπορείτε να εκδώσετε βεβαίωση η οποία περιέχει τα στοιχεία Μητρώου σας μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), μέσω της διαδρομής: Μητρώο & Επικοινωνία > Βεβαιώσεις Μητρώου > Τρέχουσα Εικόνα Φυσικού Προσώπου > Έκδοση ή μέσω του myAADEapp για κινητές συσκευές στη διαδρομή My Wallet > Στοιχεία Μητρώου Φυσικού Προσώπου > Προεπισκόπηση
9. Πώς μπορώ να κλείσω ραντεβού στην υπηρεσία σας;
Κατόπιν υποβολής της αίτησης για απόδοση ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου ή Κλειδαρίθμου επιλέγετε Ραντεβού μέσω της υπηρεσίας myAADElive. Οι σχετικές διαδρομές είναι:
1. Για απόκτηση ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου:
Ψηφιακή πύλη myAADE > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Ενεργώ για τον εαυτό μου. Υποβάλετε την αίτηση και επιλέγετε να ταυτοποιηθείτε μέσω βιντεοκλήσης στο εικονίδιο Ραντεβού myAADElive (βιντεοκλήση).
2. Για απόδοση Κλειδαρίθμου:
Ψηφιακή πύλη myAADE > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Κλειδάριθμος > Αρχική εγγραφή ή Επανεγγραφή > Φυσικό πρόσωπο > Ενεργώ για τον εαυτό μου.
Υποβάλετε την αίτηση και επιλέγετε να ταυτοποιηθείτε μέσω βιντεοκλήσης στο εικονίδιο Ραντεβού myAADElive (βιντεοκλήση).
10. Πώς μπορώ να εξυπηρετηθώ από τον πρώτο διαθέσιμο εκπρόσωπο στην υπηρεσία σας;
Κατόπιν υποβολής της αίτησης για απόδοση ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου ή Κλειδαρίθμου, επιλέγετε Άμεση Βιντεοκλήση με τον πρώτο διαθέσιμο εκπρόσωπο. Οι σχετικές διαδρομές είναι:
1. Για απόκτηση ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου:
Ψηφιακή πύλη myAADE > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Ενεργώ για τον εαυτό μου. Υποβάλετε την αίτηση και επιλέγετε να ταυτοποιηθείτε μέσω βιντεοκλήσης, στο εικονίδιο Άμεση Βιντεοκλήση myAADElive.
2. Για απόδοση Κλειδαρίθμου:
Ψηφιακή πύλη myAADE > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Κλειδάριθμος > Αρχική εγγραφή ή Επανεγγραφή > Φυσικό πρόσωπο > Ενεργώ για τον εαυτό μου.
Υποβάλετε την αίτηση και επιλέγετε να ταυτοποιηθείτε μέσω βιντεοκλήσης, στο εικονίδιο Άμεση Βιντεοκλήση myAADElive.
11. Στο ημερολόγιο κράτησης ραντεβού δεν υπάρχει διαθεσιμότητα. Πώς μπορώ να κλείσω ραντεβού;
Τα ραντεβού της Υπηρεσίας myAADElive, ανοίγουν για τις επόμενες δεκαπέντε (15) ημερολογιακές ημέρες από την ημέρα αναζήτησης. Παρακαλούμε, επαναλάβετε τη διαδικασία μέχρι την εξεύρεση διαθέσιμου ραντεβού.
Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καθημερινά την εξυπηρέτηση μέσω της Άμεσης Βιντεοκλήσης με τον πρώτο διαθέσιμο εκπρόσωπο της υπηρεσίας myAADElive.
12. Μπορώ να μεταθέσω ένα ραντεβού σε άλλη ημερομηνία;
Ναι, μπορείτε να προγραμματίσετε εκ νέου ένα ραντεβού μέσω του e-mail επιβεβαίωσης της κράτησής σας, το οποίο λάβατε από την Υπηρεσία myAADElive. Στο ηλεκτρονικό μήνυμα, στις λεπτομέρειες της κράτησης, επιλέγετε το εικονίδιο «Προγραμματισμός εκ νέου», στη συνέχεια την νέα ημερομηνία και ώρα και τέλος «Ενημέρωση κράτησης».
13. Μπορώ να κλείσω ραντεβού πριν τη συμπλήρωση της αίτησης Απόδοσης ΑΦΜ ή Κλειδαρίθμου;
Μπορείτε να κλείσετε ραντεβού μόνο μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης Απόδοσης ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου ή της αίτησης Κλειδαρίθμου, ακολουθώντας τα βήματα όπως περιγράφονται στην ερώτηση 9.
14. Πώς μπορώ να ακυρώσω ένα ραντεβού;
Μπορείτε να ακυρώσετε ένα ραντεβού μέσω του e-mail επιβεβαίωσης της κράτησής σας την οποία λάβατε από την Υπηρεσία myAADElive.
Στο κάτω μέρος του μηνύματος όπου αναφέρονται τα στοιχεία του προγραμματισμένου ραντεβού σας, επιλέγετε «Προγραμματισμός εκ νέου» και «Ακύρωση Κράτησης».
15. Υπάρχει η δυνατότητα, υπάλληλος της Υπηρεσίας σας να κλείσει για λογαριασμό μου νέο ραντεβού για την υπηρεσία myAADΕlive;
Όχι, η κράτηση των ραντεβού γίνεται μόνο από τον ενδιαφερόμενο πολίτη με ηλεκτρονικό τρόπο, όπως αναφέρεται ανωτέρω, στην ερώτηση 9.
16. Μπορεί να γίνει απόδοση ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου ή Κλειδαρίθμου σε ανήλικο τέκνο, μέσω της Υπηρεσίας myAADElive;
Η υπηρεσία myAADElive εξυπηρετεί μόνο ενήλικα άτομα που ενεργούν για τον εαυτό τους.
Το αίτημα για απόδοση ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου ή Κλειδαρίθμου σε ανήλικα τέκνα, υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE, από τον νόμιμο εκπρόσωπο του ανηλίκου, ο οποίος συνδέεται στην εφαρμογή χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς του κωδικούς TAXISnet. Η αίτηση εξυπηρετείται μέσω της ψηφιακής εφαρμογής των αιτημάτων και ο ΑΦΜ ή/και ο Κλειδάριθμος αποστέλλεται με ηλεκτρονικό τρόπο. H διαδρομή είναι: Ψηφιακή πύλη myAADE > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Ενεργώ ως νόμιμος εκπρόσωπος.
17. Δεν έχω κάμερα στον υπολογιστή μου. Είναι απαραίτητη;
Ναι, είναι απαραίτητο η συσκευή από την οποία θα συνδεθείτε, να διαθέτει κάμερα και μικρόφωνο επειδή η εξυπηρέτηση στην Υπηρεσία myAADElive γίνεται μέσω βιντεοκλήσης, η οποία καταγράφεται μετά από τη σύμφωνη γνώμη σας, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.
Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κινητό σας ή άλλη συσκευή, η οποία διαθέτει μικρόφωνο και κάμερα.
Στην περίπτωση κατά την οποία δεν έχετε αυτή τη δυνατότητα, δεν μπορείτε να εξυπηρετηθείτε από την Υπηρεσία myAADElive και θα πρέπει να απευθυνθείτε με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ ή ΥΦΕ ή ΚΕΦΟΔΕ, επιλέγοντας να προγραμματίσετε ραντεβού μέσω της εφαρμογής ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου ή του Κλειδαρίθμου.
18. Γιατί δεν ανοίγει η κάμερά μου ώστε να συνδεθώ στην βιντεοκλήση;
Βεβαιωθείτε πως έχετε κατεβάσει στη συσκευή από την οποία συνδέεστε, την εφαρμογή Microsoft Teams και πως η κάμερά σας είναι ενεργή. Εναλλακτικά μπορείτε να δοκιμάσετε να συνδεθείτε από άλλη συσκευή πχ. κινητό, αφού πρώτα εγκαταστήσετε την εφαρμογή Microsoft Teams.
Αν ωστόσο έχετε ήδη επιλέξει την υπηρεσία της Άμεσης Βιντεοκλήσης, προτείνουμε να επαναλάβετε εκ νέου τη διαδικασία. Συγκεκριμένα, πραγματοποιείτε ανάκτηση της αίτησης απόδοσης ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου ή Κλειδαρίθμου μέσω της επιλογής «ανάκτηση για προβολή και προγραμματισμό ταυτοποίησης» και επιλέγετε Άμεση Βιντεοκλήση myAADElive.
19. Δεν λειτουργεί το μικρόφωνό μου. Υπάρχει δυνατότητα να πραγματοποιηθεί το ραντεβού μέσω τηλεφώνου;
Όχι, είναι απαραίτητο η συσκευή από την οποία θα συνδεθείτε, να διαθέτει κάμερα και μικρόφωνο, επειδή η εξυπηρέτηση από την Υπηρεσία myAADElive γίνεται μέσω βιντεοκλήσης, η οποία καταγράφεται για λόγους ελέγχου της ταυτοπροσωπίας και απόδειξης της συναλλαγής.
20. Μπορώ να συνδεθώ και μέσω κινητού τηλεφώνου ή μόνο από Η/Υ;
Ναι, μπορείτε να συνδεθείτε και μέσω κινητού τηλεφώνου, με την προϋπόθεση να έχετε πρόσβαση στο internet και να έχετε κατεβάσει στη συσκευή από την οποία συνδέεστε, την εφαρμογή Microsoft Teams.
21. Πώς θα συνδεθώ στη βιντεοκλήση; Θα με καλέσετε εσείς για να συνδεθώ;
- Εφόσον έχετε κλείσει Προγραμματισμένο Ραντεβού:
Στη βιντεοκλήση συνδέεστε πατώντας στο εικονίδιο με την επιλογή «Συμμετοχή στην συνάντηση», το οποίο βρίσκεται στο ηλεκτρονικό μήνυμα (e-mail), που παραλάβατε κατά την επιβεβαίωση της κράτησης του ραντεβού σας. Στη συνέχεια, γίνεται αποδοχή της κλήσης από τον αρμόδιο υπάλληλο. Δεν σας καλεί η Υπηρεσία.
- Εφόσον έχετε επιλέξει την υπηρεσία Άμεσης Βιντεοκλήσης:
Πατήστε στην επιλογή «ΕΙΣΟΔΟΣ», που βρίσκεται στο δεξί μέρος της οθόνης σας με τίτλο «Άμεση βιντεοκλήση με την υπηρεσία myAADΕlive». Θα ενημερωθείτε για τον εκτιμώμενο χρόνο αναμονής και μετά από σύντομο προέλεγχο της αίτησής σας θα εμφανιστεί στην οθόνη σας ο σχετικός σύνδεσμος προκειμένου να συνδεθείτε με τον επόμενο διαθέσιμο εκπρόσωπο.
22. Έχω κλείσει ραντεβού από το εξωτερικό όπου βρίσκομαι, αλλά κανείς δεν συνδέεται στη βιντεοκλήση. Τι συμβαίνει;
Θα πρέπει να ελέγξετε τη ρύθμιση της ζώνης ώρας που έχετε καταχωρήσει στην συσκευή από την οποία συνδέεστε. Η ώρα πραγματοποίησης της βιντεοκλήσης είναι σε ζώνη ώρας (UTC+2:00) Athens, Bucharest.
23. Αν δεν έχω το e-mail επιβεβαίωσης του ραντεβού μπορώ να συνδεθώ με άλλον τρόπο;
Προκειμένου να συνδεθείτε στο προγραμματισμένο ραντεβού είναι απαραίτητο να λάβετε το e-mail επιβεβαίωσης. Εάν, για οποιονδήποτε λόγο δεν λάβατε το e-mail επιβεβαίωσης, μπορείτε είτε να κλείσετε νέο ραντεβού είτε να εξυπηρετηθείτε με τον πρώτο διαθέσιμο εκπρόσωπο στην υπηρεσία της άμεσης βιντεοκλήσης. Εφιστούμε την προσοχή σας στην προσεκτική συμπλήρωση του e-mail σας, στη φόρμα κράτησης του ραντεβού σας.
24. Ποιος παρευρίσκεται στη βιντεοκλήση;
Στη βιντεοκλήση παρευρίσκεται μόνο ο άμεσα ενδιαφερόμενος, ο οποίος είναι υποχρεωτικά ενήλικος με δικαιοπρακτική ικανότητα (δηλαδή δεν έχει τεθεί σε δικαστική συμπαράσταση).
25. Μπορώ να εξουσιοδοτήσω τρίτο πρόσωπο να συνδεθεί;
Όχι, στη διαδικασία της myAADElive δεν μπορείτε να εκπροσωπηθείτε από τρίτο πρόσωπο με εξουσιοδότηση. Ο νόμιμος εκπρόσωπος ή ο εξουσιοδοτούμενος εκπρόσωπος ολοκληρώνουν τη διαδικασία απόδοσης ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου ή Κλειδαρίθμου, συνδεόμενοι με τους κωδικούς τους στην εφαρμογή ΑΦΜ & ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ > Ενεργώ ως νόμιμος εκπρόσωπος ή > Ενεργώ ως εξουσιοδοτούμενος εκπρόσωπος, ανάλογα την περίπτωση.
26. Μπορώ να εξυπηρετηθώ σε άλλη γλώσσα εκτός από την ελληνική;
Ναι, η συνομιλία κατά την διάρκεια της βιντεοκλήσης μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική γλώσσα.
27. Δεν μιλάω ελληνικά ή αγγλικά. Μπορώ να συνδεθώ έχοντας έναν διερμηνέα μαζί μου;
Όχι, στην Υπηρεσία μας δεν μπορείτε να εξυπηρετηθείτε με διερμηνέα ή μεταφραστή.
28. Ποια είναι τα ταυτοποιητικά έγγραφα που επιδεικνύονται κατά τη βιντεοκλήση;
Τα ταυτοποιητικά έγγραφα που επιδεικνύονται πρωτότυπα κατά την βιντεοκλήση είναι κατά περίπτωση:
- Ταυτότητα σε ισχύ: Αστυνομική ταυτότητα, στρατιωτική ταυτότητα,
- Ταυτότητα Σωμάτων Ασφαλείας, ταυτότητα Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς κ.λπ.
- Διαβατήριο σε ισχύ:
Προσοχή: Οι Έλληνες πολίτες κάτοικοι Ελλάδος ταυτοποιούνται αποκλειστικά με την αστυνομική τους ταυτότητα, ενώ οι κάτοικοι εξωτερικού και με το διαβατήριο, εφόσον δεν έχουν Ελληνική ταυτότητα σε ισχύ. - Άδεια διαμονής σε ισχύ:
Οι πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα επιδεικνύουν τη σχετική άδεια διαμονής ή το στοιχείο που αποδεικνύει τη νόμιμη διαμονή στη χώρα σύμφωνα με την ισχύουσα κάθε φορά νομοθεσία. Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να επαληθεύονται στις αντίστοιχες βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
29. Δεν έχω μαζί μου το έγγραφο ταυτοποίησής μου. Μπορώ να ολοκληρώσω την βιντεοκλήση;
Όχι, απαραίτητη προϋπόθεση ολοκλήρωσης της βιντεοκλήσης είναι η επίδειξη και καταγραφή του πρωτότυπου εν ισχύ στοιχείου ταυτοποίησης.
30. Είμαι αστυνομικός/λιμενικός/πυροσβέστης και δεν έχω δηλώσει τη νέα μου ταυτότητα στο Μητρώο του TAXIS. Μπορώ να εξυπηρετηθώ από την Υπηρεσία σας;
Όχι, θα πρέπει προηγουμένως να δηλώσετε την νέα σας ταυτότητα στην αρμόδια ΔΟΥ ή ΚΕΦΟΔΕ, προκειμένου να ενημερωθεί η εικόνα σας στο υποσύστημα Μητρώου TAXIS.
31. Είμαι πολίτης τρίτης χώρας κάτοικος Ελλάδος. Έκτος από το διαβατήριο και τη βεβαίωση υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης για ανανέωση άδειας διαμονής, χρειάζεται να επιδείξω και την άδεια διαμονής που έχει λήξει;
Ναι, κατά τη συναλλαγή πολιτών τρίτων χωρών με δημόσιες Υπηρεσίες, στις οποίες προσκομίζουν τη βεβαίωση υποβολής αίτησης για ανανέωση άδειας διαμονής, η οποία έχει λήξει, θα πρέπει να επισυνάπτετε και να επιδεικνύετε παράλληλα το διαβατήριο και την προς ανανέωση (ληγμένη) άδεια διαμονής.
32. Η άδεια διαμονής μου έχει λήξει. Μπορώ να ολοκληρώσω τη βιντεοκλήση;
Οι αλλοδαποί υπήκοοι τρίτων χωρών ή ανιθαγενείς, που κατοικούν στο εσωτερικό της χώρας, ταυτοποιούνται με τον αριθμό της εν ισχύ άδειας διαμονής τους. Αν κατά τη βιντεοκλήση έχει λήξει ο αρχικά εκδοθείς τίτλος διαμονής και έχει υποβληθεί η ηλεκτρονική αίτηση ανανέωσης της άδειας διαμονής, απαιτείται η ακρίβεια των στοιχείων και η ισχύς της εκδοθείσας ηλεκτρονικής βεβαίωσης να διασταυρωθεί ηλεκτρονικά, είτε μέσω διαλειτουργικότητας με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ.) «Μετανάστευση» του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, είτε μέσω αναζήτησης στην Ηλεκτρονική Πορεία Φακέλου Πολίτη Τρίτης Χώρας του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Στο τέλος, αφού επιδειχθεί η άδεια διαμονής που έχει λήξει και η βεβαίωση ανανέωσης της άδειας, μπορεί να ολοκληρωθεί η συναλλαγή.
33. Η αίτηση για ΑΦΜ & Κλειδάριθμο είναι μία ή διαφορετικές;
Η αίτηση για ΑΦΜ είναι ταυτόχρονα και αίτηση για Κλειδάριθμο. Υπάρχει ωστόσο και η ανεξάρτητη αίτηση για απόδοση Κλειδαρίθμου, εφόσον υφίσταται ΑΦΜ.
34. Κάνοντας καινούρια αίτηση ή διόρθωση της προηγούμενης αίτησής μου πριν το προγραμματισμένο ραντεβού μου, πρέπει να κλείσω νέο ραντεβού;
Δεν χρειάζεται να κλείσετε νέο ραντεβού. Μπορείτε να ενημερώσετε τα στοιχεία της κράτησής σας με το νέο αριθμό αίτησης. Τα στοιχεία της κράτησης του ραντεβού σας, σας έχουν αποσταλεί με ενημερωτικό μήνυμα στο e-mail που δηλώσατε και επιβεβαιώθηκε κατά τη συμπλήρωση της αίτησής σας.
35. Γιατί ενώ έχω συνδεθεί μέσω Microsoft Teams, δεν εμφανίζεται κάποιος εκπρόσωπος;
Βεβαιωθείτε ότι έχετε συνδεθεί μέσω του email επιβεβαίωσης της κράτησής σας. Πιθανόν το email να έχει μεταβληθεί σε σχέση με αυτό που είχε έρθει αρχικά κατά την διαδικασία του κλεισίματος του ραντεβού. Πάντα θα επιλέγετε το εικονίδιο «Συμμετοχή στην συνάντηση», στο πιο πρόσφατο ηλεκτρονικό μήνυμα (e-mail), που παραλάβατε σχετικά με τη κράτηση του ραντεβού σας. Στη συνέχεια, γίνεται αποδοχή της κλήσης από τον υπάλληλο.
36. Μπορώ να αλλάξω μέρα και ώρα προγραμματισμένου ραντεβού;
Ναι, σας παρέχετε αυτή η δυνατότητα μέσω της επιλογής <Τροποποίηση ραντεβού> που λαμβάνεται μέσω του mail επιβεβαίωσης του ραντεβού
37. Ποιες είναι οι ώρες λειτουργίας της υπηρεσίας άμεσης εξυπηρέτησης;
Καθημερινά από 08.00-14.30 (πλην εορτών και αργιών) σε ζώνη ώρας (UTC+2:00) Athens, Bucharest.
38. Βρίσκομαι εκτός του σπιτιού μου. Πώς θα συνδεθώ μαζί σας στη βιντεοκλήση;
Μπορείτε να συνδεθείτε από οπουδήποτε και αν βρίσκεστε, αρκεί να έχετε πρόσβαση στο διαδίκτυο, μέσω οποιασδήποτε συσκευής (κινητό, tablet, laptop κ.λπ.). Θα χρειαστεί να κάνετε χρήση του προγράμματος Microsoft Teams, το οποίο θα πρέπει να έχετε ήδη εγκαταστήσει στη συσκευή σας.
39. Μπορώ να σας καλέσω τηλεφωνικά ή στο τηλέφωνο από το οποίο με καλείτε;
Όχι, δεν μπορείτε να μας καλέσετε τηλεφωνικά διότι η διαδικασία εξυπηρέτησης από την Υπηρεσία myAADElive είναι αποκλειστικά διαδικτυακή. Μπορείτε να καλέσετε στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στο 213 1621000. Ωστόσο, εάν χρειαστεί να επικοινωνήσει η Υπηρεσία μαζί σας για οποιονδήποτε λόγο σχετικό με την αίτηση την οποία υποβάλλατε, θα σας καλέσουμε στο τηλέφωνο επικοινωνίας που δηλώσατε, όταν κάνατε την κράτηση του ραντεβού σας.
Β. ΑΦΜ & ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ
40. Πού θα κάνω αίτηση για ΑΦΜ & Κλειδάριθμο;
Η διαδρομή για την εφαρμογή είναι:
www.aade.gr > Ψηφιακή πύλη myAADE > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Ενεργώ για τον εαυτό μου
41. Η αίτηση για ΑΦΜ & Κλειδάριθμο είναι μία ή διαφορετικές;
Η αίτηση για ΑΦΜ είναι ταυτόχρονα και αίτηση για Κλειδάριθμο. Υπάρχει ωστόσο και η ανεξάρτητη αίτηση για απόδοση Κλειδαρίθμου, εφόσον υφίσταται ΑΦΜ.
42. Πώς κάνουμε ανάκτηση και τροποποίηση της αίτησης απόδοσης ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου;
Μπορείτε να τροποποιήσετε την αίτησή σας μέσω της διαδικασίας Ανάκτησης αίτησης.
Ακολουθείτε τη διαδρομή:
www.aade.gr > ψηφιακή πύλη myAADE > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Ενεργώ για τον εαυτό μου > Ανάκτηση
Η ανάκτηση πραγματοποιείται με την καταχώριση του αριθμού της αίτησης και του αριθμού ταυτοποιητικού εγγράφου και μπορεί να γίνει είτε για τροποποίηση της αίτησης, είτε για επιλογή διαφορετικού τρόπου ταυτοποίησης όπως:
α. προγραμματισμένο ραντεβού
β. άμεση βιντεοκλήση με τον πρώτο διαθέσιμο εκπρόσωπο
γ. ραντεβού με αυτοπρόσωπη παρουσία στη Δ.Ο.Υ.
Αν πρέπει να γίνει τροποποίηση/διόρθωση της αίτησης, κάποιες επιλογές αρχικοποιούνται (χάνονται οι τιμές που είχαν καταχωρηθεί) και δεν εμφανίζονται τα δικαιολογητικά που είχαν αρχικά επισυναφθεί, ώστε η συμπλήρωση και η επισύναψη να γίνουν εκ νέου.
Με την υποβολή της αίτησης, αυτή παίρνει νέο αριθμό τον οποίο το σύστημα συνδέει με τον προηγούμενο, και επιλέγεται εκ νέου τρόπος ταυτοποίησης. Αν η ανάκτηση της αίτησης γίνει μόνο για την επιλογή άλλου τρόπου ταυτοποίησης, όλα τα πεδία και τα δικαιολογητικά παραμένουν ως είχαν, δεν αποδίδεται στην αίτηση άλλος αριθμός, απλώς ανοίγουν οι επιλογές των τρόπων ταυτοποίησης.
43. Όταν κάνω ανάκτηση της αρχικής αίτησης θα πρέπει να υποβάλλω ξανά όλα τα επισυναπτόμενα δικαιολογητικά;
Ναι, πρέπει να επισυναφθούν εκ νέου όλα τα δικαιολογητικά, εφόσον η ανάκτηση γίνεται για τροποποίηση της αίτησης.
44. Στην ηλεκτρονική αίτηση απόκτησης ΑΦΜ, στην σελίδα «Γενικές Πληροφορίες» πρέπει να συμπληρώσω το πεδίο «Δικαστική Συμπαράσταση»;
Ναι, είναι υποχρεωτικό πεδίο.
Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος για τον οποίο ζητείται η απόδοση ΑΦΜ τελεί υπό δικαστική συμπαράσταση, την αίτηση μπορεί να υποβάλει μόνο ο νόμιμος εκπρόσωπός του που είναι ο δικαστικός συμπαραστάτης ή πρόσωπο που έχει αυτός εξουσιοδοτήσει.
45. Ποια είναι η έννοια της δικαστικής συμπαράστασης και ποιος ο σκοπός της;
Δικαστική συμπαράσταση είναι η κατάσταση στην οποία τίθεται ενήλικο πρόσωπο, όταν αποφασίζεται από δικαστήριο ότι λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής, ή λόγω σωματικής αναπηρίας, αδυνατεί να εκπροσωπεί τον εαυτό του.
Το δικαστήριο διορίζει το δικαστικό συμπαραστάτη του ο οποίος είναι ο νόμιμος εκπρόσωπος που ενεργεί για λογαριασμό στο όνομα του συμπαραστατούμενου. Στην περίπτωση αυτή, την αίτηση απόδοσης ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου μπορεί να υποβάλλει μόνο ο νόμιμος εκπρόσωπός του που είναι ο δικαστικός συμπαραστάτης ή πρόσωπο που έχει αυτός εξουσιοδοτήσει.
46. Έχω κυπριακή ταυτότητα. Ποιόν αριθμό αναγράφω; Τί είδος ταυτότητας αναγράφω; Σε ποια γλώσσα αναγράφω τα προσωπικά μου στοιχεία;
Εάν η κυπριακή σας ταυτότητα έχει εκδοθεί πριν το 2015, αναγράφετε τον αριθμό εγγράφου που αναφέρεται στη μπροστινή όψη της ταυτότητάς σας.
Αν η ταυτότητά σας έχει εκδοθεί μετά το 2015, αναγράφετε τον αριθμό που αναφέρεται στη μπροστινή όψη της ταυτότητας, στην επάνω δεξιά γωνία της. Συνήθως προηγούνται δύο γράμματα με λατινικούς χαρακτήρες (CR.... ή ΗΤ....) μπροστά από τον αριθμό.
Ως είδος ταυτότητας, επιλέγετε ταυτότητα ευρωπαϊκής ένωσης.
Τα στοιχεία σας αναγράφονται με ελληνικούς χαρακτήρες.
47. Με ποιόν τρόπο κάνουμε ακύρωση της αίτησης για ΑΦΜ;
Δεν μπορείτε να κάνετε ακύρωση της αίτησης για ΑΦΜ.
48. Η απόδοση του ΑΦΜ θα μου χορηγηθεί με κάποιο επίσημο έγγραφο;
Ναι, η βεβαίωση απόδοσης του ΑΦΜ, σας αποστέλλεται ψηφιακά υπογεγραμμένη από τον υπάλληλο που σας εξυπηρέτησε στο e-mail που δηλώσατε στην αίτησή σας. Η βεβαίωση θα σας αποσταλεί μετά την ολοκλήρωση της Βιντεοκλήσης εντός του ωραρίου λειτουργίας της Υπηρεσίας.
49. Σε ποιο e-mail θα αποσταλεί η βεβαίωση απόδοσης ΑΦΜ;
Στο e-mail που έχει δηλωθεί και επιβεβαιωθεί στην ηλεκτρονική αίτησή απόκτησης ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου.
50. Ποια είναι τα δικαιολογητικά που πρέπει να επισυναφθούν στην ψηφιακή Αίτηση Απόκτησης ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου, σε Φυσικό Πρόσωπο;
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα παρακάτω, τα οποία υποβάλλονται κατά περίπτωση:
Καρτέλα προσωπικών στοιχείων
Ταυτοποιητικό έγγραφο
- Έλληνες υπήκοοι άνω των 12 ετών, κάτοικοι Ελλάδος : Αστυνομική Ταυτότητα
- Έλληνες υπήκοοι κάτω των 12 ετών, κάτοικοι Ελλάδος : Χωρίς ταυτότητα
- Έλληνες υπήκοοι, κάτοικοι εξωτερικού (ενήλικες και ανήλικοι) :
- Αστυνομική Ταυτότητα
- Υπηρεσιακή Ταυτότητα
- Ταυτότητα Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Διαβατήριο Αλλοδαποί υπήκοοι EE, κάτοικοι Ελλάδος(ενήλικες και ανήλικοι):
- Ταυτότητα Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Διαβατήριο
Αλλοδαποί υπήκοοι τρίτων χωρών κάτοικοι Ελλάδος (ενήλικες και ανήλικοι):
- Ταυτότητα Ομογενούς
- Διαβατήριο
- Πιστοποιητικό γέννησης αλλοδαπού
ΚΑΙ υποχρεωτικά:
- Άδεια Διαμονής (εκτός της περίπτωσης της υποβολής ταυτότητας ομογενούς)
Αλλοδαποί υπήκοοι κάτοικοι Εξωτερικού (ενήλικες και ανήλικοι):
- Ταυτότητα Ομογενούς
- Ταυτότητα Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Διαβατήριο
- Πιστοποιητικό γέννησης αλλοδαπού
Καρτέλα συζύγου/μέρους συμφώνου συμβίωσης
- Ληξιαρχική πράξη γάμου
- Ληξιαρχική πράξη συμφώνου συμβίωσης
- Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
Καρτέλα ασκούντος γονική μέριμνα
- Πιστοποιητικό γέννησης
- Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
- Έγγραφη δήλωση με γνήσιο υπογραφής από τον γονέα που δεν υποβάλει, ότι συναινεί στην απόδοση ΑΦΜ.
Καρτέλα δικαστικής συμπαράστασης
- Δικαστική Απόφαση
Καρτέλα φορολογικού εκπροσώπου
Σύμφωνα με την απόφαση Α. 1069/02-05-2024 η δήλωση φορολογικού εκπροσώπου είναι προαιρετική εφόσον ο φορολογούμενος δηλώνει ότι αποδέχεται η κοινοποίηση των κάθε είδους πράξεων, εγγράφων και ατομικών ειδοποιήσεων της Φορολογικής Διοίκησης προς αυτόν να γίνεται στα στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει στη Φορολογική Διοίκηση.
- Δήλωση Ορισμού Φορολογικού Εκπροσώπου (απαραίτητο μόνο όταν η αίτηση υποβάλλεται από το νόμιμο εκπρόσωπο) Πληρεξούσιο έγγραφο ή Υπεύθυνη Δήλωση με γνήσιο της υπογραφής για τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου στο οποίο θα αναγράφονται τα στοιχεία του φορολογικού εκπροσώπου και το ταυτοποιητικό του έγγραφο.
Αν έχει συνταχθεί σε άλλη γλώσσα από την ελληνική, χρειάζεται Επισημείωση της Χάγης - Σφραγίδα Apostille και μετάφραση αυτού. - Δήλωση Αποδοχής Ορισμού Φορολογικού Εκπροσώπου (εάν η αίτηση υποβάλλεται από τον κάτοικο εξωτερικού για τον εαυτό του) Υπεύθυνη δήλωση του φορολογικού εκπροσώπου είτε από το gov.gr, είτε από το ΚΕΠ με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής του, με την οποία αποδέχεται το ορισμό του ως φορολογικού εκπροσώπου.
51. Τα έγγραφά μου έχουν Επισημείωση της Χάγης - σφραγίδα apostille στην αγγλική γλώσσα. Χρειάζεται να είναι μεταφρασμένα και στα ελληνικά;
Ναι, τα αλλοδαπά έγγραφα που προσκομίζονται στις δημόσιες Υπηρεσίες, άρα και στις Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, εφόσον δεν έχουν συνταχθεί στην ελληνική γλώσσα θα πρέπει να προσκομίζονται νομίμως επικυρωμένα με συνημμένη πλήρη μετάφρασή τους στα ελληνικά, από τις κατά νόμο αρμόδιες υπηρεσίες.
52. Έχω υπεύθυνη δήλωση υπογεγραμμένη από πιστοποιημένο υπάλληλο Κύπρου. Χρειάζεται και Επισημείωση της Χάγης - Σφραγίδα apostille;
Ναι, οι Υπεύθυνες Δηλώσεις που έχουν συνταχθεί στο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας αποτελούν ιδιωτικά έγγραφα και για να προσκομιστούν από τους ενδιαφερομένους στις Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα πρέπει προηγουμένως να έχει τεθεί επί αυτών, η επισημείωση της Χάγης (σφραγίδα apostille).
Εφόσον η θεώρηση είναι στην αγγλική γλώσσα, απαιτείται μετάφρασή της στην ελληνική.
53. Έχω πληρεξούσιο με επισημείωση της Χάγης - Σφραγίδα apostille με το οποίο ορίζω φορολογικό εκπρόσωπο. Σε ποιό σημείο το καταχωρώ στην ηλεκτρονική αίτηση απόκτησης ΑΦΜ;
Στην σελίδα «Σχετιζόμενος ΑΦΜ» στο πεδίο «Αποδεικτικό Έγγραφο», επιλέγετε «Πληρεξούσιο» ενώ ως «Αριθμό Εγγράφου», καταχωρείτε τον αύξοντα αριθμό του apostille και ως «Ημ. Εγγράφου», την ημερομηνία θεώρησης αυτού.
54. Δηλώνω έγγαμος χωρίς ΑΦΜ συζύγου. Απαιτείται να επισυνάψω κάποιο δικαιολογητικό;
Ναι, χρειάζεται να επισυνάψετε Ληξιαρχική πράξη γάμου στην οποία αναφέρονται τα στοιχεία του γάμου.
55. Πού επισυνάπτω τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την απόδοση ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου;
Στην τελευταία καρτέλα της ηλεκτρονικής Αίτησης Απόκτησης ΑΦΜ & Κλειδαρίθμου, με τίτλο «Επισυναπτόμενα/Δήλωση Συμφωνίας» - Απαιτούμενα δικαιολογητικά - Επιλογή αρχείων.
56. Πώς επισυνάπτω (μορφή και μέγεθος) στην αίτηση τα δικαιολογητικά;
Τα δικαιολογητικά υποβάλλονται είτε όλα μαζί είτε το καθένα ξεχωριστά. Μπορείτε να επισυνάψετε μέχρι 10 αρχεία. Το μέγιστο μέγεθος του κάθε συνημμένου είναι 3MB. Οι τύποι αρχείων που μπορείτε να επισυνάψετε είναι: pdf, png, jpg, jpeg, gif.
57. Δεν μπορώ να ανεβάσω τα δικαιολογητικά στην αίτηση ΑΦΜ. Μπορώ να τα στείλω με e-mail;
Όχι, τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά, επισυνάπτονται στην ψηφιακή Αίτηση Απόκτησης ΑΦΜ και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της.
58. Αν δεν έχω το πρωτότυπο πληρεξούσιο, μπορώ να επισυνάψω το ακριβές του αντίγραφο από δικηγόρο;
Ναι, θα πρέπει στην επικύρωση να αναφέρεται ότι είναι ακριβές αντίγραφο εκ του πρωτοτύπου.
59. Πώς μπορώ να επισυνάψω πολλά αρχεία στην αίτηση;
Μπορείτε να επισυνάψετε καθένα αρχείο ξεχωριστά ή όλα ταυτόχρονα.
Για να επισυνάψετε περισσότερα από ένα αρχεία στην ψηφιακή σας αίτηση αρκεί να τα επιλέξετε ταυτόχρονα, έχοντας «πατημένο» το πλήκτρο CTRL στο πληκτρολόγιό σας.
Πριν προχωρήσετε στην υποβολή της αίτησης, ελέγξτε ότι τα αρχεία που επιλέξατε εμφανίζονται στο αριστερό μέρος της τελευταίας καρτέλας της αίτησης.
60. Πώς μπορώ να επιλέξω εναλλακτικό τρόπο ταυτοποίησης;
Από την επιλογή Ανάκτηση αίτησης απόκτησης ΑΦΜ Ανάκτηση για προβολή και προγραμματισμό ταυτοποίησης , ο φορολογούμενος μπορεί να δει ξανά την αίτηση που υπέβαλε, και να επιλέξει εναλλακτικό τρόπο ταυτοποίησης. Γ ια την ανάκτηση της αίτησης ΑΦΜ απαιτείται ο αριθμός της αίτησης, και η συμπλήρωση του αριθμού του ταυτοποιητικού εγγράφου.
61. Ενώ συμπλήρωσα την αίτηση απόδοσης ΑΦΜ, δεν σημείωσα τον αριθμό υποβολής.
Μπορείτε να τον αναζητήσετε στο email επιβεβαίωσης της αίτησής σας που αποστέλλεται από την υπηρεσία μας μετά την υποβολή.
Γ. ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ
62. Τι είναι ο κλειδάριθμος;
Σύμφωνα με την Α.1190/2023, κάθε Φυσικό ή Μη Φυσικό Πρόσωπο, ημεδαπό ή αλλοδαπό, φορολογικός κάτοικος Ελλάδας ή εξωτερικού, που έχει ήδη ΑΦΜ και επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες χρηστών του ΤΑΧΙβηθΙ, υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής στο διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (www.aade.gr). Με την έγκριση της αίτησης, αποστέλλεται ο κλειδάριθμος, απαραίτητο στοιχείο για την ολοκλήρωση της εγγραφής.
63. Πού θα κάνω αίτηση για Κλειδάριθμο;
Η διαδρομή για την εφαρμογή είναι www.aade.gr > Ψηφιακή πύλη myAADE > Ενότητα ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Κλειδάριθμος.
64. Πώς γίνεται η απόδοση Κλειδαρίθμου σε Φυσικό πρόσωπο που ενεργεί για τον εαυτό του;
Μετά τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης, ο φορολογούμενος μπορεί να παραλάβει τον κλειδάριθμο με έναν από τους κάτωθι τρόπους:
- Αυτόματα, με ταυτοποίηση μέσω πιστωτικού ιδρύματος και παρόχου κινητής τηλεφωνίας, χωρίς μεσολάβηση υπαλλήλου, με αποστολή του κλειδαρίθμου στο κινητό τηλέφωνο και στο email του φορολογούμενου, ή
- Μέσω άμεσης βιντεοκλήσης με υπάλληλο της Υπηρεσίας myAADElive, ή
- Μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης με υπάλληλο της Υπηρεσίας myAADElive, ή
- Μέσω προγραμματισμένου ραντεβού με φυσική παρουσία στο ΚΕΦΟΔΕ, τις ΥΦΕ ή στις ΔΟΥ.
65. Ε Τι συμπληρώνω στο username και password στην αίτηση Κλειδαρίθμου;
Εδώ δηλώνεται το επιθυμητό όνομα χρήστη και τον κωδικό του λογαριασμού που θα δημιουργηθεί.
Επιθυμητό όνομα χρήστη-username : Το username θα πρέπει να αποτελείται από 8-20 λατινικούς ή αριθμητικούς χαρακτήρες. Εφόσον είναι διαθέσιμο, αποδίδεται με την έγκριση της αίτησης. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα, πατώντας το πλήκτρο «χρήση προτεινόμενου username» εφαρμογή να προτείνει στον χρήστη τυποποιημένο username.
Προσωρινός κωδικός - password: Ο κωδικός του λογαριασμού (password) πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον 8 χαρακτήρες, εκ των οποίων ένας αριθμητικός, ένας κεφαλαίος αλφαβητικός, ένας πεζός αλφαβητικός και ένας ειδικός χαρακτήρας. Το password αυτό χαρακτηρίζεται προσωρινό καθώς για λόγους ασφαλείας ζητείται από τον φορολογούμενο να το αλλάξει κατά τη διαδικασία της ενεργοποίησης του λογαριασμού του. Με σκοπό την αποφυγή λάθους πληκτρολόγησης, ο χρήστης καλείται να καταχωρήσει δύο φορές το στοιχείο αυτό.
66. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να λάβω αυτοματοποιημένα τον Κλειδάριθμο;
Η απόδοση του κλειδαρίθμου για την περίπτωση του φυσικού προσώπου που ενεργεί για τον εαυτό του, μπορεί να γίνει πλήρως αυτοματοποιημένα, με αποστολή του κλειδαρίθμου στο κινητό τηλέφωνο και στο email του φορολογούμενου, εφόσον δηλωθεί ΙΒΑΝ ελληνικού πιστωτικού ιδρύματος και κινητό τηλέφωνο που είναι καταχωρημένο στο όνομά του σε ελληνικό πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και ταυτόχρονα δηλωμένο στο πιστωτικό ίδρυμα.
67. Μπορεί να παραλάβει τον Κλειδάριθμο από την υπηρεσία myAADElive τρίτο πρόσωπο που έχει εξουσιοδότηση;
Όχι, ο κλειδάριθμος από την υπηρεσία myAADElive, αποδίδεται μόνο στον ίδιο τον φορολογούμενο (ενεργώ για τον εαυτό μου).
68. Στην αίτηση του Κλειδαρίθμου δεν έχω σταθερό τηλέφωνο για να συμπληρώσω. Τι μπορώ να κάνω;
Μπορείτε να συμπληρώσετε το κινητό σας τηλέφωνο στο συγκεκριμένο πεδίο.
69. Έκανα αίτηση για κλειδάριθμο αλλά δεν μου έρχεται ο κωδικός επιβεβαίωσης email. Τι πρέπει να κάνω;
Βεβαιωθείτε ότι έχετε γράψει σωστά το email σας. Τέλος, ελέγξτε την ανεπιθύμητη αλληλογραφία του λογαριασμού σας.
70. Πώς μπορώ να κάνω αίτηση επανεγγραφής;
Η επιλογή «Επανεγγραφή» αφορά την περίπτωση που ενεργοποιήθηκαν στο παρελθόν κωδικοί και έχουν χαθεί και άρα πρέπει να ξαναγίνει εγγραφή και κατά περίπτωση, ταυτοποίηση. Η επιλογή αυτή περιέχει όλα τα στάδια και έχει τις ίδιες προϋποθέσεις επιτυχούς διεκπεραίωσης με την επιλογή «Αρχική Εγγραφή». Η διαδρομή για την εφαρμογή είναι www.aade.gr > ψηφιακή πύλη myAADE > ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Κλειδάριθμος > Επανεγγραφή.
71. Πότε θα παραλάβω τον Κλειδάριθμο μετά τη βιντεοκλήση;
Η αποστολή του Κλειδαρίθμου γίνεται άμεσα. Προτείνεται να ελέγχετε και την ανεπιθύμητη αλληλογραφία στο e-mail σας.
72. Τι θα κάνω όταν παραλάβω τον Κλειδάριθμο;
Ο λογαριασμός του φορολογουμένου, για τον οποίο έχουν ήδη ορισθεί όνομα χρήστη (username), προσωρινός κωδικός πρόσβασης (password) και Κλειδάριθμος, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αν δεν ενεργοποιηθεί.
Η ενεργοποίηση γίνεται από την εφαρμογή του Κλειδαρίθμου, στην οποία καθοδηγούνται φορολογούμενοι ή/και εκπρόσωποι μέσω των ενημερωτικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων που τους αποστέλλονται στο email τους.
73. Πώς θα ενεργοποιήσω τον Λογαριασμό Χρήστη (UserAccount) στο TAXISnet;
Η διαδρομή που ακολουθείτε από την εφαρμογή ΑΦΜ & Κλειδάριθμος είναι: Κλειδάριθμος/Ενεργοποίηση λογαριασμού.
Για να ολοκληρωθεί η ενεργοποίηση του λογαριασμού σας, απαιτείται να γνωρίζετε:
- το όνομα χρήστη (username)
- τον προσωρινό κωδικό πρόσβασης (password),
- τον Κλειδάριθμο.
74. Πώς θα παραλάβω τον κλειδάριθμο;
Μετά το τέλος της πραγματοποίησης της βιντεοκλήσης με εκπρόσωπο της ΑΑΔΕ ο Κλειδάριθμος θα σας αποσταλεί με ηλεκτρονικό μήνυμα στο e-mail που έχει επιβεβαιωθεί κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
75. Τι προβλέπεται στις περιπτώσεις που δεν έχω παραλάβει τον Κλειδάριθμο με email;
Η αποστολή του Κλειδαρίθμου γίνεται στο e-mail που έχει επιβεβαιωθεί κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Θα πρέπει να ελέγχετε τόσο την εισερχόμενη όσο και την ανεπιθύμητη αλληλογραφία σας για την παραλαβή του σχετικού ηλεκτρονικού μηνύματος.
Αν παρόλα αυτά διαπιστώσετε ότι δεν τον έχετε λάβει, τότε θα πρέπει να συμπληρώσετε νέα αίτηση εγγραφής και να επαναλάβετε την διαδικασία της βιντεοκλήσης για την αποστολή νέου ηλεκτρονικού μηνύματος που να περιέχει έναν νέο Κλειδάριθμο.
76. Πώς μπορώ να ανακτήσω τον κωδικό μου όταν τον έχω ξεχάσει;
Από την ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) > ψηφιακή πύλη mvAADE > Ενότητα ΑΦΜ & Κλειδάριθμος > Επιλογή Κλειδάριθμος > Ξέχασα τον κωδικό μου, μπορεί να γίνει αλλαγή του κωδικού ενός λογαριασμού ( Φυσικού ή Μη Φυσικού Προσώπου, από όποια εφαρμογή δημιουργήθηκε ο λογαριασμός ), με την προϋπόθεση ότι είναι γνωστό το όνομα χρήστη (usermame) και ο κλειδάριθμος που είχε αποδοθεί κατά την αρχική εγγραφή ή την επανεγγραφή του φορολογούμενου. Τα απαιτούμενα στοιχεία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας είναι:
- Όνομα χρήστη (username)
- Κλειδάριθμος
Νέος κωδικός (password) και επιβεβαίωση αυτού
77. Μπορώ να αλλάξω το e-mail που δήλωσα στην αίτηση του Κλειδαρίθμου σε μεταγενέστερο χρόνο;
Ναι, μπορείτε μέσα από τον προσωπικό σας λογαριασμό χρήστη στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ «myAADE», στο πεδίο «Μητρώο & Επικοινωνία», να δηλώσετε και να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας, όπως τηλέφωνο κινητό -σταθερό, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου e-mail κλπ
Για την έκδοση ΑΦΜ/κλειδαρίθμου φυσικού προσώπου πυο διαμένει στο εξωτερικό είναι πλεόν υποχρεωτικό να γνωρίζουμε το VAT number εξωτερικού για να στέλνεται η αίτηση κανονικά. Μέχρι πριν λίγο καιρό η αίτηση έφευγε ακόμα και αν αυτό το πεδίο το άφηνε κανείς κενό. Αν δεν γνωρίζουμε το εξωτερικό VAT number και πληκτρολογήσουμε 9 μηδενικά υπάρχει πρόβλημα; Διότι με τα 9 μηδενικά η αίτηση φεύγει κανονικά, αλλά το θέμα είναι να γίνεται σωστά η δουλεία.