Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικές Ειδήσεις

Τροπολογία Ανώτατο όριο προμήθειας POS - Αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας - Υποχρέωση παρόχων πληρωμών στην παροχή POS σε επαγγελματίες που βρίσκονται στον "Τειρεσία"

Κατατέθηκε τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο "Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης" η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

Άρθρο 1: Ανώτατο όριο προμήθειας σε συναλλαγές έως δέκα ευρώ που διενεργούνται με χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών

Ειδικότερα η ρύθμιση αυτή αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του ζητήματος της επιβολής αυξημένων προμηθειών σε συναλλαγές μικρού οικονομικού αντικειμένου αξίας μέχρι και δέκα (10) ευρώ ιδιωτών-καταναλωτών, οι οποίες διενεργούνται μέσω χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων καρτών και αφορούν στη «Μικρή Λιανική», ήτοι την αγορά καθημερινών ειδών χαμηλού κόστους, ως αυτά καθορίζονται μέσω συγκεκριμένων Κωδικών Κατηγοριοποίησης Εμπόρων ("MCCs").

Στο πλαίσιο της ασφάλειας και προστασίας των συναλλαγών σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου πληθωρισμού, η πολιτεία μεριμνά προκειμένου να μειωθούν οι χρεώσεις από τη χρήση των τερματικών «POS» και να απαλλαγούν οι μικροί επιχειρηματίες από αυξημένες χρεώσεις προς παρόχους υπηρεσιών πληρωμών και τράπεζες, οι οποίες τους επιβαρύνουν υπέρμετρα. Για τον λόγο αυτό, ρυθμίζεται για τρία (3) έτη το ζήτημα της επιβολής αυξημένων προμηθειών σε συναλλαγές μικρού οικονομικού αντικειμένου αξίας μέχρι και δέκα (10) ευρώ, ιδιωτών-καταναλωτών, οι οποίες διενεργούνται μέσω χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων καρτών και αφορούν τη «Μικρή Λιανική», ήτοι την αγορά καθημερινών ειδών χαμηλού κόστους, όπως αυτά καθορίζονται μέσω συγκεκριμένων Κωδικών Κατηγοριοποίησης Εμπόρων. Για το διάστημα αυτό:

α) η ανώτατη προμήθεια εκκαθάρισης δεν δύναται να υπερβαίνει το μηδέν κόμμα πενήντα τοις εκατό (0,50%) της αξίας της συναλλαγής,

β) η ανώτατη διατραπεζική προμήθεια δεν δύναται να υπερβαίνει το μηδέν κόμμα δέκα τοις εκατό (0,10%) της αξίας της συναλλαγής για χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών και το μηδέν κόμμα δεκαπέντε τοις εκατό (0,15%) για πιστωτικές κάρτες ιδιωτών,

γ) η ανώτατη χρέωση του παρόχου υπηρεσιών πληρωμών από διεθνείς οργανισμούς καρτών δεν δύναται να υπερβαίνει το μηδέν κόμμα δέκα τοις εκατό (0,10%) της αξίας της συναλλαγής.

Η ρύθμιση αυτή αφορά μόνο μικρές επιχειρήσεις και δεν εφαρμόζεται στις ανώνυμες εταιρείες και τις επιχειρήσεις με περισσότερα από τρία (3) τερματικά υποδοχής καρτών, εκτός αν τα έχουν λάβει από τον ίδιο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών.

Άρθρο 2: Υποχρεώσεις παροχών υπηρεσιών πληρωμών - Διεύρυνση της χρήσης τερματικών POS, με αποφυγή της δημιουργίας εξ αντικειμένου εξαιρέσεων και ανισοτήτων.

Σκοπείται η ολοκλήρωση των διασυνδέσεων των ταμειακών μηχανών με τα τερματικά «POS» και η αντιμετώπιση ενός πολύ πρόσφατου προβλήματος, που ανέκυψε όταν διαπιστώθηκε ότι οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών και οι τράπεζες δεν ήθελαν να συμβάλλονται με επαγγελματίες που έχουν οφειλές και είναι καταγεγραμμένοι στο σύστημα «Τειρεσίας». Η ρύθμιση απαγορεύει την πρακτική αυτή, η οποία στρεβλώνει τις συνθήκες της αγοράς, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις -κακοπληρωτές να βρίσκονται σε ευνοϊκότερη θέση απέναντι στη φορολογική διοίκηση, σε σχέση με τους συνεπείς επιχειρηματίες, καθώς δεν θα προχωρούν στη διασύνδεση POS με τις ταμειακές τους μηχανές και θα είναι δυσκολότερος ο φορολογικός τους έλεγχος.

Για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των τραπεζών απειλείται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ ανά παράβαση.

Άρθρο 3: Διευκόλυνση της άρσης της ακινησίας ορισμένων οχημάτων, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους χρησιμοποιούν για περιορισμένο χρονικό διάστημα κάθε έτος.

Παρέχεται για μια μόνο φορά εντός του έτους 2024 η δυνατότητα άρσης της ακινησίας επιβατικού οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος και κατ' ελάχιστον την καταβολή των τελών ενός (1) μήνα.

Περαιτέρω, δίνεται η δυνατότητα σε ιδιοκτήτες οχημάτων που τελούν σε κατάσταση αναγκαστικής ακινησίας για λόγους ανωτέρας βίας κατά την παρ. 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 (Α'82), εφόσον αίρεται ο λόγος της ακινησίας αυτής εντός του έτους 2024, να καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες, μέχρι το τέλος του έτους αυτού και όχι το σύνολο των ετησίων τελών κυκλοφορίας.

Ακολουθούν αναλυτικά οι προτεινόμενες διατάξεις:

Άρθρο 1
Ανώτατο όριο προμήθειας σε συναλλαγές έως δέκα ευρώ που διενεργούνται με χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών

1. Για συναλλαγές αξίας έως και δέκα (10) ευρώ που διενεργούνται με χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών, εκδόσεως στην Ελλάδα και εμπίπτουν στους Κωδικούς Κατηγοριοποίησης Εμπόρων («MCCs»), όπως αυτοί ορίζονται από τα διεθνή Σχήματα Πληρωμών και ανήκουν στη «Μικρή Λιανική», ήτοι στους Κωδικούς: 

MCC - 5411: Παντοπωλεία και «mini markets»,

MCC - 5994: Πρακτορεία τύπου και περίπτερα,

MCC - 5192: Βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες,

MCC - 5993: Είδη καπνιστών, καπνοπωλεία,

MCC - 5462: Αρτοποιεία,

MCC-4121: Ταξί,

MCC-5441: Καταστήματα ξηρών καρπών και ζαχαρωδών ειδών,

MCC-5451: Καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων,

MCC - 7216: Στεγνοκαθαριστήρια,

MCC - 7251: Καταστήματα επιδιόρθωσης υποδημάτων,

MCC - 5697: Ραφεία, επιδιορθώσεις/μεταποιήσεις ενδυμάτων,

MCC - 5949: Καταστήματα ειδών ραπτικής, πλεκτικής, ιδίως υφασμάτων,

MCC - 5499: Διάφορα καταστήματα τροφίμων, ψιλικατζίδικα, εξειδικευμένα καταστήματα,

MCC - 5399: Διάφορα καταστήματα γενικών εμπορευμάτων,

MCC - 5331: Καταστήματα ποικίλων ειδών (ψιλικών),

και για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών από την έναρξη ισχύος της παρούσας, ισχύουν τα εξής όρια προμήθειας και χρέωσης:

α) η ανώτατη προμήθεια εκκαθάρισης που χρεώνεται ο έμπορος από τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών δεν δύναται να υπερβαίνει το μηδέν κόμμα πενήντα τοις εκατό (0,50%) της αξίας της συναλλαγής,

β) η ανώτατη διατραπεζική προμήθεια, στο πλαίσιο εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/751 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 29ης Απριλίου 2015, σχετικά με τις διατραπεζικές προμήθειες για πράξεις πληρωμών με κάρτες (L123), δεν δύναται να υπερβαίνει το μηδέν κόμμα δέκα τοις εκατό (0,10%) της αξίας της συναλλαγής για χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών και το μηδέν κόμμα δεκαπέντε τοις εκατό (0,15%) της αξίας της συναλλαγής για πιστωτικές κάρτες ιδιωτών,

γ) η ανώτατη χρέωση του παρόχου υπηρεσιών πληρωμών από διεθνείς οργανισμούς καρτών δεν δύναται να υπερβαίνει το μηδέν κόμμα δέκα τοις εκατό (0,10%) της αξίας της συναλλαγής.

2. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε ανώνυμες εταιρείες και σε επιχειρήσεις που διαθέτουν περισσότερα από τρία (3) τερματικά υποδοχής καρτών, τα οποία έχουν λάβει από τον ίδιο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών.

Άρθρο 2
Υποχρεώσεις παροχών υπηρεσιών πληρωμών

1. Πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών της παρ. 1 του άρθρου 18 του Κώδικα φορολογικής Διαδικασίας (Κ.φ.Δ. - ν. 5104/2024, Α' 58) (πάροχοι) δεν μπορούν να απορρίψουν πρόταση οντότητας της παρ. 1 του άρθρου 17 του Κ.Φ.Δ. για κατάρτιση σύμβασης με αντικείμενο μία ή περισσότερες από τις υπηρεσίες της παρ. 1 του άρθρου 18 του Κ.φ.Δ., επικαλούμενοι χαμηλή πιστοληπτική αξιολόγηση ή ικανότητα της προτείνουσας οντότητας, ή ότι εν γένει η οντότητα που επιθυμεί να συνδεθεί πραγματοποιεί συναλλαγές υψηλού ρίσκου ή αμφισβητούμενης νομιμότητας, όταν η πρόταση περιλαμβάνει τρόπους εξασφάλισης απαιτήσεων των παροχών που μπορεί να προκόψουν κατά τη λειτουργία της σύμβασης, όπως ενδεικτικά προκαταβολή ετήσιας αμοιβής, παροχή εγγύησης και δυνατότητα εκκαθάρισης συναλλαγών εντός επαρκούς χρονικού διαστήματος από την πραγματοποίησή τους.

2. Για κάθε παράβαση της παρ. 1 επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).

3. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, δύναται να εξειδικεύονται οι τρόποι εξασφάλισης των απαιτήσεων των παροχών που πρέπει να περιέχονται στην πρόταση της παρ. 1 και, ιδίως να ορίζονται:

α) η ελάχιστη προκαταβολή ετήσιας αμοιβής τους,

β) το ποσό της εγγύησης που πρέπει να τους παρασχεθεί, και

γ) το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την πραγματοποίηση των συναλλαγών μέχρι την εκκαθάρισή τους, το οποίο θεωρείται επαρκές για την εξασφάλιση των απαιτήσεων.

4. Με απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. ορίζονται ο τρόπος και η διαδικασία διαπίστωσης παραβάσεων της παρ. 1.

5. Οι παρ. 1 έως 3 ισχύουν από την έναρξη ισχύος του παρόντος μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2025.

Άρθρο 3
Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2024 με αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 2093/1992

1. Στο πέμπτο και το ενδέκατο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (Α' 181), περί είσπραξης τελών κυκλοφορίας με ειδικό σήμα, το έτος «2023» αντικαθίσταται από το έτος «2024» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1953 (Α' 82), τα τέλη κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες καιτρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, στα τύπου JEEP αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών και στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.

Στα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαφίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων στην Ελλάδα, βάσει του α.ν. 89/1967 (Α' 132), όπως ισχύει.

Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται για αυτά τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος, εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 έως 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο το έτος.

Η ακινησία δεν αίρεται εάν ο κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.

Κατ' εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, άπαξ, εντός του έτους 2024, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος.

Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση της ακινησίας.

Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση, ημέρα.

Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας εντός του έτους 2024, καταβάλλονται κατ' εξαίρεση αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους.

Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.

Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα.».

2. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 1η Μάίου 2024.

Άρθρο 4
Διεύρυνση των σκοπών του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου -Τροποποίηση άρθρου 1, παρ. 4 άρθρου 5Β, προσθήκη άρθρου 5Δ στον ν. 3986/2011

1. Στην παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3986/2011 (ΑΊ52), περί σύστασης και σκοπού του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε., προστίθεται περ. δ) ως εξής: «δ) Την ανάληψη και τη συμμετοχή σε δράσεις και διεθνείς συνεργασίες για τον σχεδίασμά, τη διαχείριση και την υλοποίηση έργων, υπηρεσιών, προμηθειών και μεταρρυθμίσεων στο πλαίσιο προγραμμάτων που εκτελούνται εκτός ελληνικής επικράτειας και χρηματοδοτούνται εν άλω ή εν μέρει από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, διεθνών ή ευρωπαϊκών οργανισμών, διεθνών προγραμμάτων και τρίτων κρατών, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 5Δ.».

2. Η παρ. 2α του άρθρου 1 του ν. 3986/2011 τροποποιείται, ώστε να εξαιρείται και η περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 1 από την εφαρμογή της παρ. 2, και η παρ. 2α διαμορφώνεται ως εξής:

«2Α. Η παρ. 2 δεν εφαρμόζεται ως προς τον σκοπό των περ. β), γ) και δ) της παρ. 1.».

3. Το πρώτο εδάφιο της περ. ε) της παρ. 4 του άρθρου 5Β του ν. 3986/2011, περί της ωρίμανσης συμβάσεων στρατηγικής σημασίας, τροποποιείται, ώστε να απαλειφθεί το χρονικό διάστημα 2021 - 2027, και η περ. ε) διαμορφώνεται ως εξής:

«ε) Εκτός των ανωτέρω, με την επιφύλαξη των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, το Ταμείο δύναται να λαμβάνει χρηματοδότηση για την παροχή των ανωτέρω υπηρεσιών από το Πρόγραμμα «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων» του Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Σ.Π.Α.), προκειμένου να ωριμάζει Συμβάσεις, που δύνανται να χρηματοδοτηθούν από πόρους του προγράμματος Ε.Σ.Π.Α.

Κατά την εκτέλεση της σύμβασης της περ. α) της παρ. 3, το Ταμείο ευθύνεται αποκλειστικά και μόνον έναντι του δικαιούχου του Προγράμματος για θέματα της αρμοδιότητάς του και υπέχει έναντι τρίτων αστική ευθύνη για πράξεις ή παραλείψεις κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του, μόνο για δόλο ή βαρεία αμέλεια.

Κάθε ευθύνη του Ταμείου από τη σύμβαση, που συναρτάται με τα ζητήματα της περ. β) αποσβέννυται με την αντίστοιχη ρητή ή σιωπηρή έγκριση του αρμόδιου για την υπογραφή της σύμβασης οργάνου.».

4. Στον ν. 3986/2011 προστίθεται άρθρο 5Δ ως εξής:

«Άρθρο 5Δ

Σχεδιασμός, διαχείριση και υλοποίηση έργων, υπηρεσιών, προμηθειών και μεταρρυθμίσεων εκτός της ελληνικής επικράτειας

1. Το Ταμείο, μέσω της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, δύναται να αναλαμβάνει ή να συμμετέχει σε δράσεις και διεθνείς συνεργασίες για τον σχεδίασμά, τη διαχείριση και την υλοποίηση έργων, υπηρεσιών, προμηθειών και μεταρρυθμίσεων στο πλαίσιο προγραμμάτων που εκτελούνται εκτός ελληνικής επικράτειας και χρηματοδοτούνται εν όλω ή εν μέρει από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, διεθνών ή ευρωπαϊκών οργανισμών, διεθνών προγραμμάτων ή τρίτων κρατών. Για την εκτέλεση των ως άνω προγραμμάτων, το Ταμείο συμπεριλαμβάνει πρόβλεψη προϋπολογισμού εσόδων για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και για το διαχειριστικό του κόστος, κατά το στάδιο εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

2. Για την εξειδικευμένη υποστήριξη του Ταμείου, δύναται να εφαρμόζεται αναλόγως η παρ. 6 του άρθρου 128 του ν. 4412/2016 (Α' 147).».

Άρθρο 5
Αφορολόγητο, ακατάσχετο και ανεκχώρητο των ποσών που χορηγούνται σε Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας που έπληγησαν από την κακοκαιρία «Daniel»

Ποσά που χορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό στους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την κάλυψη δαπανών αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν σε εγγειοβελτιωτικά έργα αρμοδιότητάς τους, λόγω της κακοκαιρίας «Daniel» που εκδηλώθηκε τον Σεπτέμβριο 2023, είναι αφορολόγητα, ακατάσχετα και ανεκχώρητα στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης.

Άρθρο 6
Ρυθμίσεις για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε οχήματα κατηγορίας 01 και 02. (ρυμουλκούμενα - τρέϊλερ), τα οποία διαθέτουν ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης (ΕΣΡ) που έχουν εκδοθεί μέχρι την 29η Δεκεμβρίου 2023

1. Στην περίπτωση οχημάτων κατηγορίας 01 και 02, συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσης - ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων, τα οποία τέθηκαν σε κυκλοφορία με ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης (Ε.Σ.Ρ.) που εκδόθηκαν σύμφωνα με την un' αρ. 16823/8.6.1978 απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών (Β' 524) μέχρι καιτην 29η Δεκεμβρίου 2023, δύναται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, να υποβληθεί αίτηση προς την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας για έκδοση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας σύμφωνα με την υπ' αρ. 2805/7.1.2021 απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών (Β' 99), η οποία συνοδεύεται από το Ε.Σ.Ρ. του οχήματος και παράβολο υπέρ του Δημοσίου ύψους διακοσίων (200) ευρώ. Η αίτηση υποβάλλεται στην υπηρεσία έκδοσης του Ε.Σ.Ρ., με κάθε νόμιμο και πρόσφορο τρόπο, χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία του ιδιοκτήτη του οχήματος. Το παράβολο αποτελεί έσοδο του Κρατικού Προϋπολογισμού και αποδίδεται στον Αναλυτικό Λογαριασμό Εσόδου (ΑΛΕ) 1450189001. Ο αϊτών προμηθεύεται το παράβολο ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-παράβολο.

2. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργείται η παρ. 2 του άρθρου 81 του ν. 5039/2023 (Α' 83) περί της διαδικασίας έγκρισης τύπου συγκεκριμένων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας ΟΙ και 02.

3. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας των τεσσάρων (4) μηνών της παρ. 1, καταργείται η ισχύς των Ειδικών Σημειωμάτων Ρυμούλκησης (Ε.Σ.Ρ.) και επιβάλλονται οι κυρώσεις των άρθρων 88 και 90 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α' 57).

4. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει έναν (1) μήνα από τη δημοσίευσή του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!