Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. 18361/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325/2024 Ηλεκτρονική αίτηση ιδιοκτήτη/ειδικού διαχειριστή για έκδοση άδειας επισκευής κτηρίου και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής

Αριθμ. 18361/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325

ΦΕΚ B' 1527/07.03.2024

Ηλεκτρονική αίτηση ιδιοκτήτη/ειδικού διαχειριστή για έκδοση άδειας επισκευής κτηρίου και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής με καθορισμένη τιμή ανά τ.μ. εμβαδού πληγείσας στάθμης κτηρίου από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

  • Του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184), και ιδίως του Κεφαλαίου ΣΤ’ και της παρ. 19 του άρθρου 107,
  • της από 28.07.1978 Πράξεως Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας «Περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ σεισμών 1978 εις περιοχήν Βορείου Ελλάδος και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων» (Α’ 117), η οποία κυρώθηκε με τον ν. 867/1979 (Α’ 24),
  • της από 26.03.1981 Πράξεως Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας «περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1981» (Α’ 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 1190/1981 (Α’ 203),
  • των άρθρων 7 και 14 του π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130),
  • του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131),
  • του π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139),
  • του άρθρου 45 «Μεταβατικές διατάξεις για τη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής - Τροποποίηση άρθρου 14 π.δ. 77/2023», του ν. 5082/2024 «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 9).

2. Την υπό στοιχεία ΥΠ512/10.7.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Τριαντόπουλο» (Β’ 4438).

3. Την υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./20875/Α325/04.10.2023 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτήρια από τις πλημμύρες που εκδηλώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2023 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων α) Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας, Λάρισας και Τρικάλων, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, β) Φθιώτιδας και Ευβοίας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και γ) Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής» (Β’ 5813, διόρθωση σφάλματος Β’ 5842), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις υπό στοιχεία 36972/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325/03.12.2023 (Β’ 6842), 42081/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325/17.12.2023 (Β’ 7130), 45008/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325/29.12.2023 (Β’ 7536) και 4579/ Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325/22.01.2024 (Β’ 430) όμοιες αποφάσεις,

4. Την υπό στοιχεία 38428 ΕΞ 2021/29.10.2021 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Κανόνες για την παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών» (Β’ 5231).

5. Την υπό στοιχεία 3981 ΕΞ 2020/25.2.2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Παροχή Υπηρεσίας Αυθεντικοποίησης Χρηστών oAuth2.0 σε Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων Φορέων» (Β’ 762).

6. Την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 2020/23.10.2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Διαδικασία αυθεντικοποίησης υπαλλήλων του δημοσίου τομέα σε ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες» (Β’ 4798).

7. Την υπό στοιχεία 118944 ΕΞ 2019/23.10.2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Β’ 3990).

8. Την υπό στοιχεία 5620 ΕΞ 2021/26.2.2021 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων για την υποβολή αιτήσεων και την έκδοση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) καθώς και για τη χρήση των θυρίδων φορέων και χρηστών που τηρούνται σε αυτή» (Β’ 849).

9. Την υπ’ αρ. 613/01.03.2024 κοινή απόφαση των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Τήρηση θυρίδων Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.grΕΨΠ)» (Β’ 1482).

10. Την ανάγκη απλούστευσης και ψηφιοποίησης της διαδικασίας υποβολής αίτησης για έκδοση άδειας επισκευής πληγέντος κτηρίου (με καθορισμένη τιμή ανά τ.μ. εμβαδού πληγείσας στάθμης) από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.grΕΨΠ).

11. Το γεγονός ότι με την έκδοση της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

12. Την υπό στοιχεία 16167/ΓΔΟΥ/ΔΠΔΑ/01.03.2024 εισήγηση κατά το άρθρο 24 του ν. 4270/2014, του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Σκοπός και πεδίο εφαρμογής

Η παρούσα απόφαση ρυθμίζει τη διαδικασία υποβολής αίτησης ιδιοκτήτη/ειδικού διαχειριστή για έκδοση άδειας επισκευής και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής με καθορισμένη τιμή ανά τ.μ. εμβαδού πληγείσας στάθμης κτηρίου από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 μέσω της εφαρμογής των θυρίδων της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr - ΕΨΠ).

Άρθρο 2

Ηλεκτρονική εφαρμογή για την αίτηση ιδιοκτήτη/ειδικού διαχειριστή για έκδοση άδειας επισκευής και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής με καθορισμένη τιμή ανά τ.μ. εμβαδού πληγείσας στάθμης κτηρίου

1. Δημιουργείται και παρέχεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr - ΕΨΠ) εφαρμογή για την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης - υπεύθυνης δήλωσης ιδιοκτήτη/ειδικού διαχειριστή για έκδοση άδειας επισκευής και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής με καθορισμένη τιμή ανά τ.μ. εμβαδού πληγείσας στάθμης κτηρίου από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 («εφαρμογή»).

2. Χρήστες της εφαρμογής είναι:

α) Φυσικά πρόσωπα, ιδιοκτήτες (με πλήρη ή ψιλή κυριότητα) πληγέντων κτηρίων ή νόμιμοι εκπρόσωποι επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέων και ατομικές επιχειρήσεις («αιτούντες»), που υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση,

β) εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι («υπάλληλοι») της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας που παραλαμβάνουν στις θυρίδες της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ - gov.gr) τις ηλεκτρονικές αιτήσεις, με σκοπό την διεκπεραίωσή τους.

Άρθρο 3

Πρόσβαση στην εφαρμογή και ενέργειες χρηστών

1. Ο/Η αιτών/-ούσα αποκτά πρόσβαση στην εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020.

2. Οι υπάλληλοι αποκτούν πρόσβαση στην εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησής τους με την χρήση των κωδικών δημόσιας διοίκησης.

3. Ο/Η αιτών/-ούσα καταχωρίζει ή επιβεβαιώνει στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται από τον νόμο για την αίτηση - υπεύθυνη δήλωση για την έκδοση Άδειας Επισκευής και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής, με καθορισμένη τιμή ανά τ.μ. εμβαδού πληγείσας στάθμης κτηρίου, και ιδίως:

α) Τα προσωπικά του στοιχεία, ιδίως όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, Α.Φ.Μ., ημερομηνία γέννησης, αριθμό δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, ηλεκτρονική διεύθυνση,

β) στοιχεία ιδιοκτησιακού καθεστώτος,

γ) στοιχεία αναφορικά με το πληγέν κτήριο, όπως τη θέση του (ταχυδρομική διεύθυνση, δήλωση ότι δεν βρίσκεται σε δασική έκταση, αιγιαλό ή ρέμα, κ.λπ.), καθορισμό της πληγείσας στάθμης, χαρακτηρισμό του πληγέντος κτηρίου από επιτροπές της Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ. και τυχόν χορήγηση δωρεάν κρατικής αρωγής από προγενέστερη φυσική καταστροφή,

δ) στοιχεία αναφορικά με τη χορήγηση δωρεάν κρατικής αρωγής για την αποκατάσταση του πληγέντος κτηρίου από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 και στοιχεία για τυχόν άλλα ακίνητα που έχουν πληγεί από τις εν λόγω πλημμύρες,

ε) στοιχεία λογαριασμού Πιστωτικού Ιδρύματος για την πίστωση της στεγαστικής συνδρομής.

4. Ο/Η αιτών/-ούσα μεταφορτώνει τα απαραίτητα δικαιολογητικά:

α) Τίτλους ιδιοκτησίας και πιστοποιητικό ιδιοκτησίας από το αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή κτηματολογικό φύλλο από το αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο,

β) φωτογραφίες του πληγέντος κτηρίου (όψεων και βλαβών),

γ) βεβαίωση δηλωθείσας περιουσιακής κατάστασης όπως έχει δηλωθεί την 1η Ιανουαρίου 2023 (Ε9) και βεβαίωση δηλωθείσας περιουσιακής κατάστασης όπως έχει δηλωθεί την 1 η Ιανουαρίου 2024 (Ε9), στην περίπτωση μεταβολής περιουσιακών στοιχείων εντός του 2023,

δ) βεβαίωση ιδιώτη μηχανικού περί μη διαπίστωσης βλαβών στον φέροντα οργανισμό του κτηρίου, μόνο στην περίπτωση κτηρίου που έχει χαρακτηριστεί προσωρινά ακατάλληλο για χρήση «ΚΙΤΡΙΝΟ»,

ε) υπεύθυνη δήλωση προκατόχου (στην περίπτωση που το ακίνητο έχει μεταβιβαστεί μετά τη φυσική καταστροφή),

στ) πρακτικό Γενικής Συνέλευσης (στην περίπτωση κτηρίου διηρημένων ιδιοκτησιών -με σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίαςμε βλάβες σε κοινόχρηστους/κοινόκτητους χώρους ή και εγκαταστάσεις), πράξη σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας ή/και πίνακα κατανομής ποσοστών ιδιοκτησίας,

ζ) υπεύθυνη δήλωση ιδιοκτήτη ότι δεν ασκεί οικονομική δραστηριότητα (στην περίπτωση ιδιοκτησίας που έχει επαγγελματική χρήση και ανήκει σε φυσικό πρόσωπο),

η) υπεύθυνη δήλωση σχετικά με αποζημίωση της εταιρείας, στην περίπτωση πληγέντος κτηρίου που ανήκει σε επιχείρηση (κτηρίου που ιδιοκτησιακά ανήκει σε εταιρεία ή σε φυσικό πρόσωπο το οποίο ασκεί οικονομική δραστηριότητα σε αυτό),

θ) προαιρετικά άλλα δικαιολογητικά, όπως στέλεχος οικοδομικής άδειας, ρύθμιση ν. 4014/2011, στοιχεία για την απόδειξη του μη δασικού χαρακτήρα της έκτασης που βρίσκεται το πληγέν ακίνητο κ.λπ.).

5. Η υποβαλλόμενη αίτηση της παρ. 1 του άρθρου 2 φέρει τα χαρακτηριστικά ασφαλείας της παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4727/2020 και συγκεκριμένα:

α) Μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR και

β) εγκεκριμένη ή προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

6. Η αίτηση της παρ. 1 του άρθρου 2 έχει ισχύ πρωτότυπου εγγράφου, όταν διακινείται ως ηλεκτρονικό έγγραφο με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), ή αντιγράφου, όταν διακινείται ως έντυπο έγγραφο, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4727/2020.

7. Με την υποβολή της αίτησης αυτή αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην οικεία θυρίδα της αρμόδιας Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ. και αντίγραφό της αποθηκεύεται στην προσωπική θυρίδα του/της αιτούντος/-ούσας.

8. Οι υπάλληλοι παραλαμβάνουν τις ηλεκτρονικές αιτήσεις στο περιβάλλον των θυρίδων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και τις διαχειρίζονται σύμφωνα με τους όρους και τις διαδικασίες που ορίζονται στον ν. 4797/2021 (Α’ 66).

Άρθρο 4

Ειδικές ρυθμίσεις για τη λειτουργία της εφαρμογής

1. Η εφαρμογή διαλειτουργεί μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) με τα απαραίτητα μητρώα του δημοσίου για την άντληση στοιχείων ταυτοποίησης των χρηστών.

2. Η διαλειτουργικότητα της παρ. 1 πραγματοποιείται σύμφωνα με το ισχύον Πλαίσιο Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την πολιτική ορθής χρήσης διαδικτυακών υπηρεσιών και τις διατάξεις περί προστασίας τυχόν δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Άρθρο 5

Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

1. Το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας είναι υπεύθυνο επεξεργασίας, κατά την έννοια της περ. 7 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων - ΓΚΠΔ), για τους σκοπούς της διεκπεραίωσης των αιτήσεων που λαμβάνουν.

2. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ορίζεται ως αυτοτελώς υπεύθυνος επεξεργασίας, κατά την έννοια της περ. 7 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων - ΓΚΠΔ), για τους σκοπούς της λειτουργίας της εφαρμογής.

3. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των διακινούμενων δεδομένων, πληροφοριών και εγγράφων και κατ’ ελάχιστον, της καταγραφής και παρακολούθησης των προσβάσεων, της διασφάλισης ιχνηλασιμότητας και της προστασίας των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

Άρθρο 6

Έναρξη Ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 7 Μαρτίου 2024

Οι Υπουργοί

Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ

Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!