Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις

CLEON 3rd Law Forum on Taxation - Απολογιστικό δελτίου τύπου

3rd LAW FORUM ON TAXATION

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η CLEON Conferences & Communications διοργάνωσε το 3rd LAW FORUM ON TAXATION υπό την αιγίδα του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας (ΟΕΕ), της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και του Συνδέσμου Ανώνυμων Εταιρειών & Επιχειρηματικότητας (ΣΑΕΕ). Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 18 Οκτωβρίου 2023 στο ξενοδοχείο NJV Athens Plaza.

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
Επίκαιρες φορολογικές εξελίξεις

ΕΝΟΤΗΤΑ ΙI
Βελτιστοποίηση ελέγχων μέσω της χρήσης ψηφιακών μέσων

ENOTHTA III
Διεθνείς εξελίξεις

SPEECH: Η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αντιμετώπιση του ρόλου των φορέων διευκόλυνσης που συμμετέχουν στη διευκόλυνση της φοροδιαφυγής και του επιθετικού φορολογικού σχεδιασμού (SAFE) – Ειδικότερο περιεχόμενο, εξελίξεις και αβεβαιότητες

ENOTHTA IV

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Το συνέδριο άνοιξε με το χαιρετισμό και την εισαγωγική του ομιλία ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΟΕΕ), Κωνσταντίνος Κόλλιας, αναφέρθηκε σε δύο βασικά αιτήματα του ΟΕΕ: Την πλήρη κατάργηση του κώδικα τελών χαρτοσήμου, μιας αναχρονιστικής και γραφειοκρατικής νομοθεσίας, και την άμεση υπογραφή της ΚΥΑ, που προβλέπει τη δυνατότητα παράτασης υποβολής των δηλώσεων για πελάτες λογιστών-φοροτεχνικών, οι οποίοι αδυνατούν να εργαστούν λόγω σοβαρής ασθένειας, κύησης-λοχείας ή θανάτου.

Ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γεώργιος Πιτσιλής, αναφέρθηκε στην ενεργό παρακολούθηση και διαμόρφωση των διεθνών εξελίξεων από την ελληνική φορολογική διοίκηση. Εστίασε στην τεράστια πρόοδο που έχει συντελεστεί στο πεδίο του ψηφιακού μετασχηματισμού και την ουσιαστική συμβολή της στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Επεσήμανε δε την αξία της διασύνδεσης των POS και των ταμειακών συστημάτων των επιχειρήσεων με την ΑΑΔΕ, ως το επόμενο αποφασιστικό βήμα προς την ίδια κατεύθυνση.

Τέλος, ο Υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, σημείωσε στην εισαγωγική του ομιλία ότι: «Την πρώτη τετραετία η κατεύθυνση ήταν η μείωση των φορολογικών συντελεστών ως έκφραση της φορολογικής δικαιοσύνης ώστε να αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημα και να στηριχθεί η ανάπτυξη όπως και έγινε και δεν χάθηκαν έσοδα. Η κατεύθυνση την δεύτερη τετραετία από τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι αυτή της αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής με επιτάχυνση των πρωτοβουλιών σε αυτή την κατεύθυνση.».

Ο Γιάννης Μαστροκώστας στη συζήτηση One on One συζήτησε με τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρη Θεοχάρη για το πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να συμβάλλουν στη στρατηγική του υπουργείου για φορολογική δικαιοσύνη. Αναφέρθηκε, επίσης, στις επενδύσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με χαρακτηριστική την επένδυση 700 εκατ. ευρώ και των πλέον των 1000 προσλήψεων στην Παπαστράτος και τo μετασχηματισμό της εταιρείας για μία Ελλάδα χωρίς τσιγάρο.

Στο πρώτο panel με θέμα: «Επίκαιρες φορολογικές εξελίξεις», η Νικολέττα Μερκούρη, Εταίρος, Φορολογικές Υπηρεσίες EY Ελλάδος, ανέλυσε τον Μηχανισμό Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (ΜΣΠΑ), έναν κλιματικό δασμό ή περιβαλλοντικό φόρο, μέρος της δέσμης μέτρων “Fit for 55” της ΕΕ, σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου 2023. Στόχος, μεταξύ άλλων, του ΜΣΠΑ είναι η αποτροπή της διαρροής άνθρακα, η συγκράτηση της παραγωγής εντός ΕΕ, η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των Ευρωπαίων παραγωγών και η επίτευξη κλιματικής ουδετερότητάς στην ΕΕ έως το 2050. Η κυρία Μερκούρη εξειδίκευσε το πεδίο εφαρμογής του Μηχανισμού, με υπόχρεες εγκατεστημένες και μη εγκατεστημένες στην ΕΕ επιχειρήσεις, που εισάγουν ή/και θέτουν σε ενεργητική τελειοποίηση στην ΕΕ συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων με καταγωγή από τρίτες χώρες, όπως αλουμίνιο, σίδηρος και χάλυβας, τσιμέντο, ηλεκτρική ενέργεια, λιπάσματα και υδρογόνο. Εξήγησε δε, ότι κατά τη μεταβατική περίοδο (έως 31.12.2025) οι υπόχρεοι θα υποβάλλουν μόνο τριμηνιαίες Eκθέσεις στο Μεταβατικό Μητρώο ΜΣΠΑ, ενώ η χρηματική επιβάρυνση επέρχεται από την 1η Ιανουαρίου 2026 με την κατάθεση κατά την εισαγωγή των καλυπτόμενων αγαθών Πιστοποιητικών ΜΣΠΑ. Καταλήγοντας, η κυρία Μερκούρη διαχώρισε τις άμεσες και έμμεσες συνέπειες του ΜΣΠΑ στην εφοδιαστική αλυσίδα – από την υποχρέωση άμεσης συμμόρφωσης έως την αύξηση των τιμών αγοράς – ενώ υπογράμμισε και την ανάγκη στρατηγικής προσέγγισης του ΜΣΠΑ απο τις επιχειρήσεις με δράσεις όπως η εκτίμηση της οικονομικής επίδρασης του ΜΣΠΑ στην εφοδιαστική αλυσίδα και η επανεξέταση της διάρθρωσης των εισαγωγών εντός ΕΕ.

Ο Χρήστος Κρίγκας, Accountant-Tax expert Co-founder KnK Accounting, με τίτλο ομιλίας: «Νέες μέθοδοι στις ελεγκτικές διαδικασίες φυσικών και νομικών προσώπων. Σκέψεις και προβληματισμοί», επεσήμανε τα προβλήματα που προκύπτουν από την παρουσία πολλών υπηρεσιών και φορέων στην ελεγκτική διαδικασία. Αναφέρθηκε και στις αδυναμίες που διαφαίνεται ότι θα ανακύψουν με την εφαρμογή πρακτικών έμμεσου ελέγχου. Αυτές θα δημιουργήσουν ακόμη πιο επικίνδυνα προβλήματα, αν καταλήξουμε σε πρακτικές έμμεσου ελέγχου σε φυσικά πρόσωπα. Συνολική είναι η διαπίστωση ότι καλό θα ήταν να συνειδητοποιήσουν και οι ελεγκτικές αρχές είναι πως πολύ καλύτερο είναι να λειτουργεί η πρόληψη – με την διαμόρφωση προβλεπτών και πειστικών πλαισίων – και τούτο επειδή ακριβώς ο έλεγχος έχει προβλήματα.

Ο Παναγιώτης Δαβέρος, Ανώτερος Διευθυντής, Επικεφαλής Φορολογικών & Τελωνειακών του Ομίλου HelleniQ Energy, ως ομιλητής στο 3ο Law Forum on Taxation, παρουσίασε τις σημαντικότερες φορολογικές εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, οι οποίες αναμένεται να μας απασχολήσουν εφεξής ολοένα και περισσότερο, αναδεικνύοντας σχετικούς προβληματισμούς και προτάσεις.

Εστίασε στην επιβολή του ελάχιστου συντελεστή 15% (Pillar II) για τη φορολόγηση πολυεθνικών Ομίλων με ετήσια ενοποιημένα έσοδα τουλάχιστον € 750 εκατ. με έναρξη στην Ε.Ε. από την 1/1/2024, καθώς και στο ενιαίο σύνολο κανόνων για τη φορολογική βάση Ομίλων (BEFIT) από το 2028, επισημαίνοντας την ανάγκη ρύθμισης το συντομότερο στο Εθνικό Δίκαιο, την σχεδιαζόμενη διαμόρφωση των εθνικών φορολογικών συντελεστών σε διεθνές επίπεδο και την επαναξιολόγηση των Συμβάσεων Αποφυγής Διπλής Φορολογίας (ΣΑΔΦ).

Υπογράμμισε ότι η διεθνοποίηση, οδηγεί σε διεθνείς κοινούς ελέγχους (Οδηγία DAC 7), που πρόσφατα ο Νόμος 5047/2023 ενσωμάτωσε στην Εθνική Νομοθεσία, προβλέποντας επέκταση της διοικητικής συνεργασίας και της ανταλλαγής πληροφοριών, ενώ ταυτόχρονα διαμορφώνεται ανάγκη προσαρμογής ελεγκτικών Αρχών και Υπηρεσιών διεθνώς.

Ανέδειξε το πλαίσιο της απαιτούμενης ελάχιστης οικονομικής υπόστασης (minimum economic substance) σύμφωνα με την Οδηγία ATAD ΙΙΙ (Shell Entities) για την εφαρμογή φορολογικών ρυθμίσεων όπως η απαλλαγή παρακράτησης, οι ΣΑΔΦ κλπ., βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων που θεσπίζονται, με εφαρμογή από την 1/1/2024.

Τέλος, τόνισε τη σημασία της Έκθεσης ανά Χώρα (Country by Country Reporting), η οποία πλέον υπόκειται σε δημοσιότητα και δεν αποτελεί άλλη μια ετήσια δηλωτική υποχρέωση, αλλά διαγνωστική μελέτη αξιολόγησης και εργαλείο κοινών ελέγχων.

O Δημήτρης Καραβάς, Partner, Dryllerakis & Associates Law Firm, στην εισήγησή του: «Η νομολογιακή διάπλαση των κριτηρίων μεταβολής της φορολογικής κατοικίας», παρουσίασε σειρά αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας με τις οποίες διαδοχικά διευρύνεται η υποχρέωση της φορολογικής διοίκησης να ελέγχει όλα τα στοιχεία του πραγματικού προτού απορρίψει αίτημα για αλλαγή της φορολογικής κατοικίας, και τούτο επιτείνοντας την υποχρέωση για αιτιολόγηση των απορριπτικών αποφάσεων. Στην διαπίστωση περί του τόπου επικέντρωσης των ζωτικών συμφερόντων του αιτούντος μεταφορά φορολογικής κατοικίας, η οικονομική δραστηριοποίηση, η λειτουργία οικογένειας και η ύπαρξη περιουσίας οφείλουν να σταθμίζονται ουσιαστικά και όχι τυπικά.

Στο δεύτερο panel σχετικά με τη: «Βελτιστοποίηση ελέγχων μέσω της χρήσης ψηφιακών μέσων», ο Ευάγγελος Λάζος, Head of Tax, Aegean Airlines, σημείωσε ότι: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η μετάβαση στο υβριδικό μοντέλο των λογιστηρίων αποτελεί μονόδρομο για τις επιχειρήσεις, ενώ είναι αναγκαία η ανάπτυξη και υποστήριξη εσωτερικών ελέγχων με τη χρήση μεθόδων και ψηφιακών εργαλείων προκειμένου οι επιχειρήσεις να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Επιπλέον, απαιτείται η εναρμόνιση του φορολογικού πλαισίου και του πλαισίου myDATA λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των διαφόρων κλάδων».

Τις πρόσφατες εξελίξεις στο ψηφιακό φορολογικό περιβάλλον στην Ελλάδα, παρουσίασε ο Γιάννης Γουλιάς, Εταίρος, Φορολογικές Υπηρεσίες EY Ελλάδος, σε συνέχεια των σχετικών κυβερνητικών εξαγγελιών στη ΔΕΘ. Συγκεκριμένα, ο κ. Γουλιάς ανέλυσε το πλαίσιο για την ηλεκτρονική τιμολόγηση (e-invoicing) σε B2B και B2G συναλλαγές, αλλά και την ηλεκτρονική έκδοση και διαβίβαση στοιχείων διακίνησης αγαθών (e-delivery notes). Επιπρόσθετα, εστίασε στη διαβίβαση δεδομένων στην πλατφόρμα myDATA και τις σχετικές προθεσμίες που θα πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις, καθώς και στην υποχρεωτική διασύνδεση των POS με τη Φορολογική Διοίκηση, με ιδιαίτερη έμφαση στις εφαρμοστικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν πρόσφατα από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ. Κλείνοντας, ο κ. Γουλιάς παρατήρησε ότι, τα τελευταία χρόνια, η εμπιστοσύνη στη χρήση της τεχνολογίας στη φορολογία έχει ενισχυθεί, ενώ μένει να αποδειχθεί κατά πόσο η επένδυση αυτή, θα είναι προς όφελος των επιχειρήσεων και θα συμβάλει στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και τη μείωση των φορολογικών συντελεστών.

Ο Ρένος Καραστάθης, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Στρατηγικής Τεχνολογιών Πληροφορικής (ΔΙ.Σ.ΤΕ.ΠΛ.), Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.), Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, εξήγησε πώς, μετά από 3 χρόνια λειτουργίας των ηλεκτρονικών βιβλίων με πολλές προσαρμογές και τροποποιήσεις, έχει επιτευχθεί σημαντικό αποτέλεσμα – και σε επίπεδο αύξησης των φορολογικών εσόδων. Επιπλέον όμως, υπάρχει και βελτίωση σε επίπεδο ελάφρυνσης των διαδικασιών υπέρ των φορολογούμενων/επιχειρήσεων, όπως με την κατάργηση της υποχρέωσης για υποβολή καταστάσεων προμηθευτών, ή πάλι με την προώθηση των προσυμπληρωμένων δηλώσεων ΦΠΑ. Ταυτόχρονα, με την λειτουργία αυτή υποβοηθούνται και άλλες εφαρμογές (πχ. σε επίπεδο αγροτικών ενισχύσεων) ενώ επιτρέπεται και η μετάβαση σε στοχευμένους πλέον ελέγχους.

«Διεθνείς εξελίξεις» αναλύθηκαν στο τρίτο panel. Οι νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες της ΕΕ στην αγορά των κρυπτονομισμάτων αναπτύχθηκαν από την Δήμητρα Χ. Πάσσιου, Δικηγόρο – Εταίρο της Saplegal – Α.Σ. Παπαδημητρίου & Συνεργάτες. Η Δήμητρα Χ. Πάσσιου αναφέρθηκε συνοπτικά στο νέο κανονιστικό πλαίσιο στην αγορά των κρυπτοστοιχείων, όπως αποτυπώνεται στον Κανονισμό 2023/1111/ΕΕ και παρουσίασε τις διατάξεις της τροποποίησης της Οδηγίας 2011/16/ΕΣ για την ανταλλαγή πληροφοριών (DAC8). Με της νέους κανόνες της DAC8 επεκτείνονται οι απαιτήσεις αναφοράς στις συναλλαγές με κρυπτοστοιχεία, έτσι ώστε τα κράτη μέλη να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες που απαιτούνται για την παρακολούθηση των εσόδων που προκύπτουν με τη χρήση κρυπτοστοιχείων για σκοπούς άμεσης φορολογίας. Στόχος της DAC8 είναι η βελτίωση της διαφάνειας στο χώρο των σχετικών συναλλαγών αλλά και η διασφάλιση της χρηματοοικονομικής σταθερότητας και της προστασίας των επενδυτών.

Η Κωνσταντίνα Γαλλή, Partner, International Tax & Transaction Services, Tax services, EY Greece, εξήγησε πώς σειρά από Ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες επιδιώκουν να διευκολύνουν την φορολογική συμμόρφωση με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και πώς επιχειρείται να περιορισθεί η διαρροή φορολογικών εσόδων (που έχει υπολογισθεί ότι, σε βάθος 20ετίας, κόστισαν 150 δις ευρώ σε απώλειες – συμπεριλαμβανομένων και των περιπτώσεων απάτης). Στο μέλλον των προθέσεων και σχεδιασμών σε επίπεδο ΕΕ φθάνουν μέχρι και στην διαμόρφωση κοινού πιστοποιητικού φορολογικής κατοικίας, με τις αναμενόμενες βέβαια δυσκολίες.

Στην εισήγηση της η Κατερίνα Πέρρου, Δικηγόρος - Νομική Σύμβουλος Διοικητή ΑΑΔΕ, αναφέρθηκε στην πρόσφατη πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να υποβάλει πρόταση οδηγίας για την υιοθέτηση κανόνων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές σε επίπεδο ΕΕ. Αν και οι κανόνες για τις ενδοομιλικές τιμολογήσεις ανήκουν στο πεδίο της άμεσης φορολογίας, περιοχή αποκλειστικής αρμοδιότητας των κρατών μελών, η Επιτροπή προτείνει ότι η εναρμόνιση των κανόνων στο πεδίο αυτό θα επιτρέψει την ομοιόμορφη εφαρμογή τους στην ΕΕ. Έτσι προτείνει την υιοθέτηση της αρχής των ίσων αποστάσεων σε επίπεδο ενωσιακού δικαίου καθώς και την αναγνώριση της δεσμευτικότητας των Κατευθυντήριων Οδηγιών του ΟΟΣΑ για την ερμηνεία και την εφαρμογή της αρχής των ίσων αποστάσεων. Η πρόταση οδηγίας, αν και δεν καλύπτει πλήρως το εύρος των Κατευθυντήριων Οδηγιών του ΟΟΣΑ,  περιλαμβάνει μερικές διατάξεις που ενισχύουν την ασφάλεια. Κλείνοντας την εισήγησή της η κα. Πέρρου εξέφρασε την ευχή η ενσωμάτωση στην ΕΕ του πλαισίου του ΟΟΣΑ για τις ενδοομιλικές συναλλαγές να γίνει με τρόπο που να ενισχύει την ασφάλεια δικαίου και να μην δημιουργεί ένα ακόμα επίπεδο γραφειοκρατίας.

Ο Δημήτρης Χ. Χριστόπουλος, Managing Partner, D.C. CHRISTOPOULOS & PARTNERS, στην ομιλία του με τίτλο: «Παραοικονομία και Κρυπτοοικονομία, Εξελίξεις και προκλήσεις σε μια πιθανή νέα τάξη πραγμάτων», περιέγραψε την παρατηρούμενη υπερδραστηριοποίηση και το έντονο φορολογικό ενδιαφέρον λόγω (και) της αύξησης της αντίληψης περί της αξίας των κρυπτονομισμάτων – η οποία πάντως παρουσιάζεται μάλλον αναντίστοιχη με την πραγματικότητα, αφού αυτά αντιπροσωπεύουν κάτι σαν 0,23% του παγκόσμιου πλούτου. Πλην όμως η ανερχόμενη έμφαση στα στοιχεία αυτά οφείλεται επιπλέον στην διαπίστωση ότι λειτουργούν ως σημαντικό μέσο νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες/ως διαδρομή «ξεπλύματος χρήματος» , οπότε δημιουργούνται πολυεπίπεδες συνθήκες/ανάγκες για έλεγχο των εν λόγω κινήσεων.

Ο Πέτρος Πανταζόπουλος, Δικηγόρος, ΔΝ, Μεταδιδάκτορας Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, στην ομιλία του παρουσίασε την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αντιμετώπιση του ρόλου των φορέων διευκόλυνσης που συμμετέχουν στη διευκόλυνση της φοροδιαφυγής και του επιθετικού φορολογικού σχεδιασμού (Securing the Activity Framework of Enablers - SAFE). Ανέλυσε τους στόχους, τα κεντρικά σημεία και το χρονοδιάγραμμα της πρωτοβουλίας και στάθηκε ιδιαίτερα στα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει o υπερπληθωρισμός τέτοιων κανόνων, ιδίως όταν οι επιπτώσεις από τις Οδηγίες DAC και ATAD δεν έχουν μέχρι σήμερα ακόμη με ακρίβεια καταγραφεί, ενώ και η παράλειψη θέσπισης επαρκώς σαφών και αντικειμενικών κανόνων μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω ανασφάλεια και διοικητικό φόρτο στους φορολογικούς συμβούλους και να βλάψει το νόμιμο και καλόπιστο φορολογικό σχεδιασμό των επιχειρήσεων και των ιδιωτών.

Ο συντονιστής της συζήτησης για τα φορολογικά ζητήματα των επιχειρήσεων, Στέφανος Μήτσιος, Partner, Επικεφαλής Φορολογικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος, τόνισε την ανάγκη μετασχηματισμού των φορολογικών και οικονομικών διευθύνσεων, σε ένα ψηφιακό φορολογικό περιβάλλον αυξημένων δηλωτικών απαιτήσεων και ελέγχων. Εξήγησε δε, ότι ο μετασχηματισμός αυτός, σύμφωνα με πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της EY, γεννά πολλές προκλήσεις, όπως η έλλειψη σχεδίου για την αξιοποίηση των δεδομένων και της τεχνολογίας και οι ελλείψεις σε ανθρώπινο κεφάλαιο. Στην περίπτωση της Ελλάδος, ο κ. Μήτσιος παρατήρησε ότι η ψηφιοποίηση της φορολογικής διοίκησης επαναπροσδιόρισε τον ρόλο των οικονομικών διευθύνσεων, παρόλα αυτά με διοικητικό, οικονομικό κόστος και κόστος σε ανθρώπινους πόρους, όμως σημείωσε ότι αναμένονται, βεβαίως, και πολλά οφέλη. Κλείνοντας, ο κ. Μήτσιος παρέθεσε και ορισμένα πεδία προς βελτίωση, όπως η περαιτέρω απλοποίηση του φορολογικού συστήματος και η πάταξη της φοροδιαφυγής, υπογραμμίζοντας ότι είναι καιρός να ελαφρυνθούν και οι μισθωτοί, που βαρύνονται υπέρμετρα, χωρίς αντίστοιχη ανταποδοτικότητα.

Από την πλευρά του,  ο Βασίλης Μπαλούμης,  CFO της Lavipharm, σε σχετική ερώτηση, σημείωσε ότι «η πολυπλοκότητα της φορολογικής νομοθεσίας, η πολυνομία  και η έλλειψη κωδικοποίησης  έχουν ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να χρειάζονται τις συμβουλές ειδικών έτσι ώστε να μπορούν να απαντούν με εγκυρότητα σε φορολογικά ερωτήματα. Και φυσικά, όλα αυτά έχουν κόστος για τις επιχειρήσεις». Σε αντίστοιχη ερώτηση,  ο κ. Μπαλούμης ανέφερε ότι «οι μεγάλες επιχειρήσεις, σε σχέση με άλλες κατηγορίες φορολογουμένων, αδικούνται στην κατανομή των φορολογικών βαρών καθώς διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα». Επιπλέον, ο κ. Μπαλούμης τόνισε ότι «ο θεσμός του φορολογικού πιστοποιητικού προάγει, εκτός από τη φορολογική συμμόρφωση,  και τη δημιουργία πληθώρας καταρτισμένων στελεχών  με εξειδίκευση στο φορολογικό και λογιστικό αντικείμενο». 

Ο Θωμάς Παραμύθας, Δικηγόρος και Φορολογικός Σύμβουλος, παρουσίασε τις ειδικότερες οπτικές προσέγγισης της  έννοιας του transfer pricing, τόσο από την πλευρά του έλληνα νομοθέτη όσο και από την πλευρά των  φορολογουμένων και των φορολογικών ελεγκτικών αρχών. Επικεντρώθηκε δε ιδιαίτερα στον τρόπο που τα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια αντιμετώπισαν και ερμήνευσαν τους κανόνες της ενδοομιλικής τιμολόγησης, παρουσιάζοντας τα νομολογιακά συμπεράσματα των τελευταίων ετών και τα ζητήματα που τα έχουν απασχολήσει μέχρι σήμερα, ενώ παράλληλα έκανε αναφορά σε ενδιαφέρουσες αποφάσεις της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών  επί σχετικών ενδικοφανών προσφυγών που ασκήθηκαν.

Το συνέδριο συντόνισε ο δικηγόρος και δημοσιογράφος, Αντώνης Παπαγιαννίδης.

Gold Sponsor: ΕΥ
Silver Sponsors: DRYLLERAKIS & ASSOCIATES LAW FIRM, HELLENiQ ENERGY, ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ Α.Β.Ε.Σ., Saplegal – Α. Σ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Bronze Sponsors: Fortsakis, Diakopoulos & Associates (fdm&a), D. C. Christopoulos & Partners

Communication Sponsors: e-forologia, TaxHeaven, forin.gr, επιχειρώ, crisis monitor

Για περισσότερες πληροφορίες: 3rd Law Forum on Taxation | Cleon Conferences & Communications

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!