Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΟΕΕ, Ο.Ε.Ε.)

ΟΕΕ Καταγραφή προβλημάτων στη λειτουργία της εφαρμογής myDATA

ΟΕΕ

Προς: Διοικητή Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων
κ. Γεώργιο Πιτσιλή

Κοιν.: Γραφείο Υφυπουργού Οικονομικών
κ. Χάρη Θεοχάρη

Θέμα: Καταγραφή προβλημάτων στη λειτουργία της εφαρμογής myDATA

Αγαπητέ κύριε Διοικητά,

Σε συνέχεια της συνάντησής μας την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2023 μετά από πρόσκλησή σας με θέμα «Ενημέρωση myDATA», δεσμεύθηκε ο Φορέας μας να καταγράψει τα προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί από τη λειτουργία των myDATA και τα οποία δημιουργούν επιπρόσθετη εργασία και δυσκολία στην άσκηση του επαγγέματος των λογιστών - φοροτεχνικών.

Τα προβλήματα διακρίνονται σε θεσμικά, σε προβλήματα που ακόμη παραμένουν άλυτα και σε προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τη λειτουργία του myDATA.

Α. Θεσμικά προβλήματα

1. Εξουσιοδοτήσεις

Ακόμη δεν έχει λυθεί των θέμα των εξουσιοδοτήσεων των λογιστών και μάλιστα των μισθωτών λογιστών. (Εξακολουθούν οι λογιστές - φοροτεχνικοί με ατομικές επιχειρήσεις να μην μπορούν να χαρακτηρίσουν τις δικές τους δαπάνες)

2. Ετεροχρονισμός εξόδων

Παραλαμβάνεται ένα έξοδο μετά από έναν ή δύο μήνες. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρειται την ημερομηνία παραλαβής, γιατί εάν καταχωρηθεί στην ημερομηνία που αναφέρει το παραστατικό τότε θα πρέπει να γίνουν και τροποποιητικές δηλώσεις Φ.Π.Α.

3. Ακυρώσεις Τιμολογίων

Όταν μια επιχείρηση ανεβάσει στο myDATA το τιμολόγιο και η άλλη επιχείρηση το αποδεχθεί και το χαρακτηρίσει, θα πρέπει να μην μπορεί η πρώτη επιχείρηση να το ακυρώσει, διότι εάν το ακυρώσει και το αναρτήσει εκ νέου με άλλο mark τότε πολύ πιθανόν να χαρακτηριστεί και δεύτερη φορά από αυτόν που το παρέλαβε. Προτείνουμε λοιπόν, να μην γίνονται ακυρώσεις μετά τον χαρακτηρισμό του τιμολογίου από αυτόν που το παρέλαβε, αλλά τροποποιήσεις.

4. Αναρτήσεις παραστατικών στο myDATA από τα FUNDS

Τα Funds που έχουν πάρει τα κόκκινα δάνεια από τις τράπεζες, ενώ εισπράττουν δόσεις και τόκους δανείων ακόμα και αν είναι για λογαριασμό τρίτων δεν τα ανεβάζουν στο myDATA.

5. Πρόστιμα – Κυρώσεις – Έλεγχος από ΣΔΟΕ ή Ελεγκτικά Κέντρα

Όταν δεν ανεβούν τα «Ζ» των ταμειακών στο e-send είτε γιατί δεν έχει internet, είτε γιατί ξεχάστηκε, να μην επιβάλουν πρόστιμο και κλείσιμο του καταστήματος για 48 ώρες, εφόσον δεν έχει σταλεί e-mail από την ΑΑΔΕ.

6. Νέες εκδόσεις

Οι εταιρίες πληροφορικής ενώ υποσχέθηκαν ότι τον 7ο μήνα θα έχουν εκδώσει τις νέες version όπου θα λύνουν προβλήματα, ακόμη δεν τις έχουν εκδώσει. Μια μόνο εταιρία, η οποία δεν έχει περισσότερο από 5% στην αγορά, ανέφερε ότι είναι έτοιμη. Ακόμη και σήμερα, έστω με την παραδοχή ότι έχουν εκδώσει και οι υπόλοιπες εταιρίες τις νέες version, απαιτείται χρόνος για την εγκατάσταση τους στις επιχειρήσεις από τους ντίλερ και για την εξοικείωση των λογιστών - φοροτεχνικών, των υπεύθυνων για τον χαρακτηρισμό εξόδων, στις νέες εφαρμογές.

7. Μη κερδοσκοπικου χαρακτήρα πρόσωπα (αθλητικά σωματεία – σύλλογοι)

Να διαβιβάζουν εισπράξεις και πληρωμές με 17.3 και 17.5 χαρακτηρισμό και να επιτρέπεται στις περιπτώσεις εκείνες που είναι λήπτες αντικριζόμενων παραστατικών, αυτά να χαρακτηρίζονται με τους παραπάνω χαρακτηρισμούς.

Β. Τεχνικά Προβλήματα

1. Εκκαθαρίσεις – πωλήσεις για λογαριασμό τρίτων.

2. Αυτοπαράδοση – Αυτοτιμολόγηση – Τέλη.

3. Δεν γίνεται ανάλυση του τιμολογίου του εκτελωνιστή.

4. Σε διακοπή εργασιών δεν μπορούμε να αναρτήσουμε το παραστατικό εάν έχει ημερομηνία προγενέστερη της διακοπής.

5. Οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ δεν παίρνουν αρνητικό πρόσημο.

6. Δεν βλέπουμε το αναλυτικό βιβλίο του myDATA για να μπούμε να κάνουμε έλεγχο με τα δικά επίσης τα βιβλία και επίσης, δεν έχουμε ισοζύγιο για να γίνουν οι συμφωνίες με τα βιβλία.

Γ. Προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τη λειτουργία του myDATA

1. Ενδοκοινωτικές αποκτήσεις – παραδόσεις

Στο ίδιο παραστατικό κάνουμε τρείς εγγραφές.

2. Έξοδα τραπεζών απλοποίηση

Για κάθε δαπάνη τραπέζης απαιτούνται δυο εγγραφές, μια για εγγραφή χρέωση του εξόδου και πίστωση της τράπεζας και μια εξόφληση της δαπάνης.

3. Τιμολόγια που περιλαμβάνουν δαπάνες με ΦΠΑ και δαπάνες χωρίς ΦΠΑ δεν χαρακτηρίζονται σε μια εγγραφή

4. Στα εμπορικά προγράμματα όταν σε ένα παραστατικό υπάρχει αγορά εμπορεύματος και μεταφορικά δεν γίνεται αντιστοίχηση σε μια εγγραφή

Σας υπενθυμίζουμε ότι σε προηγούμενες συναντήσεις μας με τις Υπηρεσίες σας και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) καταλήξαμε σε ένα χρονοδιάγραμμα ενεργειών και είχε γίνει έγκαιρα η αποστολή των θεμάτων από το ΟΕΕ. Γίνεται αντιληπτό ότι χωρίς την επίλυση των προαναφερομένων προβλημάτων δεν είναι δυνατός ο χαρακτηρισμός των δαπανών εντός της προθεσμίας που έχει τεθεί, δηλαδή μέχρι 31 Οκτωβρίου 2023.

Ο Πρόεδρος του Ο.Ε.Ε.

Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!