Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. 160387/2023 Έκτακτη ενίσχυση σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε.

Αριθμ. 160387

ΦΕΚ B' 3333/19.05.2023

Χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης ποσού 18.300.622,00 € σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., καθώς και σε μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων του π.δ. 967/1979, λόγω των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από την ραγδαία αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 120 του ν. 5007/2022 «Ολοκληρωμένο σύστημα παροχής Ανακουφιστικής Φροντίδας, ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις» (Α’ 241).

2. Το Τμήμα 2.1 της Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Προσωρινό πλαίσιο κρίσης και μετάβασης για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό τη στήριξη της οικονομίας μετά την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας» (C101/17.03.2023).

3. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

4. Τον ν. 5000/2022 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 - Κύρωση Πρόσθετης Πράξης στο Νέο Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ναυτιλιακής Κοινότητας και φορολογικές ρυθμίσεις για τη ναυτιλία - Επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις - Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και του Δικτύου Κρατικών Ενισχύσεων - Μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις οικονομικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα.» (Α’ 226).

5. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: Οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης των κυβερνητικών οργάνων και της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης» (Α’ 133).

6. Τον ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις.» (Α’ 184), όπως ισχύει.

7. Το άρθρο 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

8. Το π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).

9. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

10. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

11. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και Κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

12. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

13. Το π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151).

14. Την υπ’ αρ. 2/39549/0026/11-6-2015 (Β’ 1138) κοινή υπουργική απόφαση.

15. Την υπ’ αρ. 2/8045/22-02-2023 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών με θέμα «Μεταβολές Εκτελούμενου Προϋπολογισμού».

16. Την υπ’ αρ. 85597/17-03-2023 (Α.Δ.Α: ΨΗ- ΟΡ465ΧΘΞ-ΨΞΜ) απόφαση ανάληψης υποχρέωσης.

17. Την υπό στοιχεία Υ 70/2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

18. Την υπό στοιχεία Υ1/02-03-2023 (Β’ 1181) απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας, Γεώργιο Γεραπετρίτη».

19. Την υπ’ αρ. 102555/03-04-2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας, με θέμα «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Μιχαήλ Παπαδόπουλο» (Β’ 2133).

20. Την υπ’ αρ. 81689/15-03-2023 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Ορισμός αποφαινόμενου οργάνου και διατάκτη κατά την παρ. 6 του άρθρου 13 και τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 37 του ν. 4622/2019(Α’ 133)» (Β’ 1573).

21. Την υπ’ αρ. 7838/02.01.2023 κοινή εισήγηση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Υ.Σ.) και της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Σ.).

22. Την υπ’ αρ. 7839/02.01.2023 εισήγηση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Υ.Σ.).

23. Το υπ’ αρ. 1201/03-01-2023 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και το υπ’ αρ. 918/03-01-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Σάμου.

24. Το υπ’ αρ. 176557/11218/03-01-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Κυκλάδων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

25. Το υπ’ αρ. 9077/03-01-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων της Περιφέρειας Αττικής.

26. Το υπ’ αρ. 333/05-01-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Δωδεκανήσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

27. Το υπ’ αρ. 5918/05-01-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

28. Το υπ’ αρ. 3774/202/05-01-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

29. Το γεγονός ότι κατά το έτος 2022 υπήρξε ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης που ανήλθε έως και 65% σε σχέση με την τιμή που είχε στις αρχές του 2022, εξέλιξη που επιβάρυνε σε μέγιστο βαθμό τους αστικούς και υπεραστικούς συγκοινωνιακούς φορείς και τους μεμονωμένους μεταφορείς άγονων γραμμών νήσων, καθώς δεν αυξήθηκαν αντίστοιχα οι τιμές των κομίστρων που καθορίζονται από την υπό στοιχεία Β οικ.69088/4971/2015 (Β’ 2498) υπουργική απόφαση.

30. Το γεγονός ότι από τις προτεινόμενες διατάξεις δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη, πέραν αυτής που προβλέφθηκε κατά την ψήφιση του ν. 5007/2022.

31. Την υπ’ αρ. 88543/21-03-2023 εισηγητική έκθεση δημοσιονομικών επιπτώσεων του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

32. Την υπ’ αρ. 091/2023 Γνωμοδότηση της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων.

33. Τη με προσωρινό αριθμό 2841865/18-5-2023 κοινοποίηση στην ηλ. πλατφόρμα SANI της Ε. Επιτροπής της υπόθεσης με θέμα “Emergency aid to KTEL and KTEL S.A. companies due to rise in fuel prices”,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Αντικείμενο - Κατηγορίες Δικαιούχων

Αντικείμενο της απόφασης είναι η χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης με τη μορφή άμεσης επιχορήγησης σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. καθώς και σε μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων του π.δ. 967/1979 (Α’ 272), προκειμένου να περιοριστούν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από τη ραγδαία αύξηση του πετρελαίου κίνησης.

Οι ενισχύσεις στο πλαίσιο της παρούσας χορηγούνται σύμφωνα με τους όρους του Τμήματος 2.1 της υπό στοιχεία (C101/17.03.2023) Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) «Προσωρινό πλαίσιο κρίσης και μετάβασης για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό τη στήριξη της οικονομίας μετά την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας», όπως ισχύει.

Άρθρο 2

Προσδιορισμός έκτακτης ενίσχυσης

1. Το συνολικό ποσό της έκτακτης ενίσχυσης για τους δικαιούχους του άρθρου 1 ανέρχεται σε 18.300.622,00 ευρώ.

Η συνολική ενίσχυση ανά ενιαία επιχείρηση δεν δύναται να υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ (αιτούσα και συνδεδεμένες),συνυπολογιζόμενων τυχόν άλλων ενισχύσεων που έχουν καταβληθεί σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης βάσει του Τμήματος 2.1 της υπό στοιχεία (C101/17.03.2023) Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ως «ενιαία επιχείρηση» λογίζονται όλες οι επιχειρήσεις που είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους, ήτοι οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους:

α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης

β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης

γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί κυριαρχική επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού αυτής της τελευταίας

δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.

Οι επιχειρήσεις που έχουν οποιαδήποτε από τις σχέσεις που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως δ) του ανωτέρω εδαφίου μέσω μίας ή περισσότερων άλλων Επιχειρήσεων ή μέσω οποιουδήποτε από τους επενδυτές που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 3 της Σύστασης υπό στοιχεία 2003/361/ΕΚ θεωρούνται συνδεδεμένες. Οι επιχειρήσεις που διατηρούν μια από τις εν λόγω σχέσεις μέσω φυσικού προσώπου ή ομάδας φυσικών προσώπων που ενεργούν από κοινού θεωρούνται επίσης συνδεδεμένες επιχειρήσεις, εφόσον ασκούν το σύνολο ή τμήμα των δραστηριοτήτων τους στην ίδια αγορά ή σε όμορες αγορές. Σε περίπτωση μικτής δραστηριότητας οι δικαιούχοι υποχρεούνται να τηρούν διακριτή λογιστική παρακολούθηση.

2. Για τις επιχειρήσεις αστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, η έκτακτη ενίσχυση ορίζεται στο ποσό των 2.692.068,00 ευρώ συνολικά. Ο συνολικός αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων που δικαιούνται έκτακτη ενίσχυση, και είναι ενταγμένα σε αστικά ΚΤΕΛ, την Κ.Ε.Κ.Π.Α.Π.Υ.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ, ανέρχεται σε 1.052. Ως προϋπόθεση για τη χορήγηση της έκτακτης ενίσχυσης στους δικαιούχους αστικούς συγκοινωνιακούς φορείς είναι ότι τα λεωφορεία αυτών ήταν σε επιχειρησιακή λειτουργία κατά το έτος 2022 και δεν έχει ανακληθεί η άδεια κυκλοφορίας τους.

3. Για τις επιχειρήσεις υπεραστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, η έκτακτη ενίσχυση ορίζεται στο ποσό των 15.510.134,00 ευρώ συνολικά. Ο συνολικός αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων που δικαιούνται τη έκτακτη ενίσχυση, και είναι ενταγμένα σε υπεραστικά ΚΤΕΛ, ανέρχεται σε 4.761. Ως προϋπόθεση για τη χορήγηση της έκτακτης ενίσχυσης στους υπεραστικούς συγκοινωνιακούς φορείς είναι ότι τα λεωφορεία αυτών ήταν σε επιχειρησιακή λειτουργία κατά το έτος 2022 και δεν έχει ανακληθεί η άδεια κυκλοφορίας τους.

4. Η κατανομή των ποσών των παρ. 2 και 3 στους αστικούς και υπεραστικούς συγκοινωνιακούς φορείς, σύμφωνα με τις υπ’ αρ. 7838/02.01.2023 και υπ’ αρ. 7839/02.01.2023 εισηγήσεις των Ομοσπονδιών Π.Ο.Α.Υ.Σ. και Π.Ο.Α. Σ., απεικονίζεται στους πίνακες 1 και 2 του Παραρτήματος Ι που προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής, με την επιφύλαξη των κανόνων σώρευσης του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1.

5. Για τους μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων του π.δ. 967/1979, η έκτακτη ενίσχυση ορίζεται στο ποσό των 98.420 ευρώ συνολικά. Ο συνολικός αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων εξυπηρέτησης άγονων γραμμών νήσων, που δικαιούνται της έκτακτης ενίσχυσης, ανέρχεται σε 52. Η αποζημίωση ανά λεωφορείο για τους μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις εξυπηρέτησης άγονων γραμμών νήσων είναι μικρότερη σε σχέση με αυτήν για τους συγκοινωνιακούς φορείς ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, δεδομένου ότι τα οχήματα αυτά εκτελούν σημαντικά μικρότερο αριθμό οχηματοχιλιομέτρων σε σχέση με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ. Ως προϋπόθεση για τη χορήγηση της έκτακτης ενίσχυσης στους μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων, είναι ότι τα λεωφορεία αυτών ήταν σε επιχειρησιακή λειτουργία κατά το έτος 2022 και δεν έχει ανακληθεί η άδεια κυκλοφορίας τους.

6. Η κατανομή του ποσού της παρ. 5 στους μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων, απεικονίζεται στον πίνακα 3 του Παραρτήματος Ι με την επιφύλαξη των κανόνων σώρευσης του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1.

7. Οι ενισχύσεις βάσει της παρούσας χορηγούνται το αργότερο μέχρι 31/12/2023.

8. Οι ενισχύσεις βάσει της παρούσας ανακοίνωσης δεν χορηγούνται σε επιχειρήσεις στις οποίες επιβλήθηκαν κυρώσεις από την Ε.Ε., στις οποίες περιλαμβάνονται ενδεικτικά:

  • πρόσωπα, οντότητες ή φορείς που κατονομάζονται ρητά στις νομικές πράξεις που επιβάλλουν τις εν λόγω κυρώσεις·
  • επιχειρήσεις που ανήκουν σε ή ελέγχονται από πρόσωπα, οντότητες ή φορείς έναντι των οποίων έχουν επιβληθεί κυρώσεις από την Ε.Ε.· ή
  • επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε βιομηχανικούς κλάδους έναντι των οποίων έχουν επιβληθεί κυρώσεις από την Ε.Ε., στο βαθμό που η ενίσχυση αυτή θα υπονόμευε τους στόχους των σχετικών κυρώσεων.

Άρθρο 3

Διαδικασία χορήγησης έκτακτης ενίσχυσης

1. Οι χορηγούμενες έκτακτες ενισχύσεις του άρθρου 2 πιστώνονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και στη συνέχεια καταβάλλονται στους δικαιούχους, κατόπιν ελέγχου των δικαιολογητικών του άρθρου 4 της παρούσας και με την επιφύλαξη των κανόνων σώρευσης του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας.

2. Οι σχετικές πληρωμές πραγματοποιούνται με ευθύνη των αρμόδιων οικονομικών υπηρεσιών μέσω της έκδοσης Χρηματικών Ενταλμάτων Πληρωμής.

3. Η υπ’ αρ. 2/39549/0026/11-6-2015 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 1138) εφαρμόζεται και εν προκειμένω. Συμπληρωματικά, ως απαραίτητα δικαιολογητικά εκκαθάρισης της δαπάνης από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία είναι τα κάτωθι:

Κατάσταση πληρωμής δαπάνης υπογεγραμμένη από τον αρμόδιο διατάκτη, στην οποία θα αναφέρονται τουλάχιστον:

i) Ο λογαριασμός οικονομικής ταξινόμησης,

ii) ο φορέας, του οποίου επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός,

iii) το οικονομικό έτος, τον προϋπολογισμό του οποίου βαρύνει η δαπάνη,

iv) τα στοιχεία του δικαιούχου (ονοματεπώνυμο/επωνυμία, Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή ΙΒΑΝ),

ν) το δικαιούμενο ποσό,

vi) τυχόν κρατήσεις και φόρος,

vii) το συνολικό καθαρό πληρωτέο ποσό και

viii) η αρμόδια Δ.Ο.Υ. του δικαιούχου.

4. Οι έκτακτες ενισχύσεις του άρθρου 2 της παρούσας καταβάλλονται σε όλους τους ανωτέρω δικαιούχους, όπως απεικονίζονται στους Πίνακες 1, 2 και 3 του Παραρτήματος Ι της παρούσας.

5. Το συνολικό ποσό ενίσχυσης που μπορεί να λάβει κάθε δικαιούχος (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης (αιτούσα και συνδεδεμένες αυτής) στο πλαίσιο της παρούσας αθροιζόμενο με οποιαδήποτε άλλη ενίσχυση βάσει του αντίστοιχου τμήματος προηγούμενων προσωρινών πλαισίων κρίσης, δεν μπορεί να υπερβαίνει, ανά πάσα στιγμή τα 2 εκατ. ευρώ. Στο ποσό των 2 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται κάθε μορφής φόροι και λοιπές επιβαρύνσεις. Σε περίπτωση υπέρβασης, το υπερβάλλον ποσό περικόπτεται αναλόγως. Ο έλεγχος της σώρευσης διενεργείται από τη χορηγούσα αρχή, ήτοι τη Γενική Γραμματεία Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε πρώτη φάση με βάση τα σχετικά στοιχεία που υποβάλλει η επιχείρηση κατά την αίτηση και το ύψος της ενίσχυσης που λαμβάνει βάσει της παρούσας προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε να μην οδηγεί σε υπέρβαση των κατά περίπτωση ανωτέρω ορίων. Σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης, στο πλαίσιο της παρούσας, από περισσότερες ή όλες τις επιχειρήσεις που συνθέτουν ενιαία επιχείρηση, και εφόσον, κατόπιν διασταύρωσης των σχετικών αιτήσεων, διαπιστωθεί ότι το συνολικό ποσό που αιτούνται οι εν λόγω επιχειρήσεις υπερβαίνει τα ανώτατα κατά περίπτωση όρια της παρούσας, το ύψος της ενίσχυσης για κάθε μία από αυτές μειώνεται αναλογικά, με βάση το αιτούμενο από κάθε μία επιχείρηση ποσό, προκειμένου το συνολικό εγκριθέν ποσό ενίσχυσης ανά ενιαία επιχείρηση να μην υπερβαίνει τα εν λόγω όρια.

6. Τα μέτρα κρατικής ενίσχυσης που καλύπτονται από την Aνακοίνωση της Επιτροπής μπορούν να σωρευθούν με ενισχύσεις βάσει του προσωρινού πλαισίου COVID-19, των Κανονισμών για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας ή Κανονισμών Απαλλαγής κατά κατηγορία, υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι αντίστοιχοι κανόνες σώρευσής τους.

Άρθρο 4

Δικαιολογητικά

1. Για την καταβολή της ανωτέρω έκτακτης ενίσχυσης στους δικαιούχους θα πρέπει να προσκομιστούν τα κάτωθι δικαιολογητικά:

α) Υπεύθυνη Δήλωση του δικαιούχου, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής ή ηλεκτρονικά θεωρημένη μέσω του gov.gr, ότι τα λεωφορεία αυτού (αριθμός λεωφορείων που αναφέρεται στους Πίνακες 1, 2 ή 3), ήταν σε επιχειρησιακή λειτουργία κατά το έτος 2022 και δεν έχει ανακληθεί η άδεια κυκλοφορίας τους και ότι το ποσό της έκτακτης ενίσχυσης που του αναλογεί βάσει της παρούσας σε επίπεδο ενιαίας επιχειρήσεις συνυπολογιζόμενων τυχόν άλλων ενισχύσεων που τυχόν έχει λάβει βάσει του Τμήματος 2.1 της Ανακοίνωσης δεν υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ.

β) Έγγραφο πιστωτικού ιδρύματος με τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) του δικαιούχου, στον οποίο θα πιστωθεί το ποσό της έκτακτης ενίσχυσης.

γ) Έγγραφο Φορολογικής Αρχής όπου θα αποτυπώνονται ΑΦΜ και Δ.Ο.Υ. του δικαιούχου.

δ) Αντίγραφο Άδειας Κυκλοφορίας του Λεωφορείου Δημοσίας Χρήσης για τους δικαιούχους του Πίνακα 3.

2. Τα ποσά της έκτακτης ενίσχυσης που χορηγούνται ως αποζημίωση στους δικαιούχους του άρθρου 1, είναι ανεκχώρητα και ακατάσχετα στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκεινται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α’ 167), δεν δεσμεύονται και δεν συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

3. Το Παράρτημα Ι προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.

Άρθρο 5

Υποχρέωση διαφάνειας και άλλες υποχρεώσεις

1. Οι ενισχύσεις που χορηγούνται δυνάμει του Προσωρινού Πλαισίου στο πλαίσιο της παρούσας και υπερβαίνουν το ποσό των 100.000 ευρώ, αναρτώνται από τη χορηγούσα αρχή, στην εφαρμογή της Ε.Ε. για την διαφάνεια “Transparency Award Module” (ΤΑΜ), εντός ενός έτους από την χορήγησή τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σημείο 87 του Προσωρινού Πλαισίου και στο άρθρο 32 του ν. 5000/2022 (Α’ 226).

2. Με τη λήψη της ενίσχυσης τεκμαίρεται η συναίνεση του δικαιούχου λήπτη της ενίσχυσης για τη δημοσιοποίηση των στοιχείων για την ενίσχυση που έλαβε.

3. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία τους ζητηθεί αρμοδίως, ιδίως, για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης.

4. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο της επιχείρησης από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο ελέγχου διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας, υπέρβαση του ανώτατου ορίου ενίσχυσης, ή υποβολή ψευδών στοιχείων, ζητείται η άμεση επιστροφή του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης εντόκως από την ημερομηνία που τέθηκε στη διάθεση της δικαιούχου επιχείρησης εκ των αναφερόμενων στην παρ. 2 του άρθρου 1, σύμφωνα με την κείμενη σχετική εθνική και ενωσιακή νομοθεσία, έντοκα σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης που ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υποχρεούται να τηρεί λεπτομερή αρχεία για τουλάχιστον δέκα (10) έτη από την ημερομηνία χορήγησης των μεμονωμένων ενισχύσεων. Επίσης, η εν λόγω υπηρεσία μεριμνά για την ανάρτηση των ενισχύσεων που χορηγούνται βάσει του Προσωρινού Πλαισίου στο ΤΑΜ κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 1, καθώς και για την υποβολή των ετήσιων εκθέσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά τα προβλεπόμενα στα σημεία 87 και 89 του Προσωρινού Πλαισίου.

Άρθρο 6

Ισχύς

1. Από την ισχύ της παρούσης καταργείται η υπ’ αρ. 109746/07-04-2023 (Β’ 2444) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών.

2. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 18 Μαΐου 2023

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!