Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Εργασίας

Δ.15/Δ’/38646/2023 Προσδιορισμός της διαδικασίας κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών στους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί ή έχει λυθεί με καταγγελία, στις περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης, οι οποίες επλήγησαν από τις πλημμύρες της 15ης Οκτωβρίου 2022.

Αριθμ. Δ.15/Δ’/38646

ΦΕΚ B’ 2358/12.04.2023

Προσδιορισμός της διαδικασίας κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών στους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί ή έχει λυθεί με καταγγελία, στις περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης, οι οποίες επλήγησαν από τις πλημμύρες της 15ης Οκτωβρίου 2022.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 48 και την παρ. 10 του άρθρου 82 του ν. 4997/2022 «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις» (Α’ 219).

2. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

3. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143), και ιδίως την περ. ιβ του άρθρου 20.

4. Το π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).

5. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).

6. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

7. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

8. Το άρθρο 7 του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/ Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

9. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155) και το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

10. Την υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

11. Την υπ’ αρ. 71672/27.9.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παναγιώτη Τσακλόγλου» (Β’ 4443).

12. Τον ν. 5004/2022 «Κύρωση του κρατικού προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023» (Α’ 235) και την υπ’ αρ. 122943/31945/19.12.2022 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Κατανομή Πιστώσεων Τακτικού Προϋπολογισμού Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Οικονομικού Έτους 2023» (ΑΔΑ: 9ΟΞ746ΜΤΛΚ-5ΒΣ).

13. Την ανάγκη διασφάλισης και προστασίας των θέσεων εργασίας στις περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης που επλήγησαν από τις πλημμύρες της 15ης.10.2022.

14. Το υπ’ αρ. 9025/27.01.2023 εισηγητικό σημείωμα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (ορθή επανακοινοποίηση με το υπ’ αρ. 32589/27.03.2023 έγγραφο), βάσει της περ. ε’ της παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4484/2017 (Α’ 110).

15. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό η οποία εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσει συνολικά το ποσό των 53.071,88 ευρώ και θα καλυφθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στον ΕΦ 1033-203-0000000 και ΑΛΕ 2310589001 και είναι εντός των ορίων του τρέχοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Διαδικασία κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών λόγω αναστολής συμβάσεων εργασίας

Η διαδικασία κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων σε επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως κλάδου και επιχειρηματικής δραστηριότητας, που δραστηριοποιούνται σε περιοχές που ανήκουν στα διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Ηρακλείου και Λασιθίου της Περιφέρειας Κρήτης, και οι οποίες επλήγησαν από τις πλημμύρες της 15ης.10.2022 και πιστοποιούνται ως πληγείσες από την οικεία Περιφερειακή Ενότητα, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τέθηκαν σε αναστολή, βάσει του άρθρου 48 του ν. 4997/2022 (Α’ 219), ορίζεται ως εξής:

1. Οι ασφαλιστικές εισφορές (ασφαλισμένου και εργοδότη) για τους εργαζόμενους που αμείβονται με μισθό ή ημερομίσθιο, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου, Αορίστου ή Ορισμένου χρόνου, με πλήρη ή μειωμένη ή εκ περιτροπής απασχόληση, των οποίων η σύμβαση εργασίας αναστέλλεται βάσει του άρθρου 48 του ν. 4997/2022 (Α’ 219), και οι οποίες αντιστοιχούν στο χρόνο αναστολής της σύμβασης εργασίας, υπολογίζονται επί του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου του εργαζομένου, και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

2. Οι ασφαλιστικές εισφορές προς τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. για τους ανωτέρω εργαζόμενους προσδιορίζονται μέσω των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) που υποβάλλονται από τον εργοδότη για κάθε μισθολογική περίοδο, καθώς και για την αναλογία δώρου εορτών Χριστουγέννων έτους 2022 και δώρου εορτών Πάσχα έτους 2023 σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

α. Για το χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης έως την αναστολή των συμβάσεων εργασίας, καθώς και για την αναλογία δώρου εορτών Χριστουγέννων έτους 2022 και δώρου εορτών Πάσχα έτους 2023 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης, καταχωρίζονται στην ΑΠΔ τα στοιχεία της πραγματικής απασχόλησης.

β. Για το χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας, καθώς και για την αναλογία δώρου εορτών Χριστουγέννων έτους 2022 και δώρου εορτών Πάσχα έτους 2023 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας, καταχωρίζονται στην ΑΠΔ της ίδιας μισθολογικής περιόδου, τα στοιχεία του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου, με πλήρη ή μειωμένη απασχόληση ή εκ περιτροπής απασχόληση με βάση τις συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου, Αορίστου ή Ορισμένου χρόνου, όπως αυτά θα καταχωρίζονταν εάν δεν είχαν τεθεί σε αναστολή οι συμβάσεις εργασίας. Η συμπλήρωση των σχετικών πεδίων των ΑΠΔ γίνεται με βάση τα ισχύοντα πακέτα κάλυψης και με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-Ε.Φ.Κ.Α. και του Τ.Ε.Κ.Α.

Σε κάθε περίπτωση η ημερομηνία έναρξης αναστολής των συμβάσεων εργασίας είναι αυτή που δηλώνεται στην οικεία ΑΠΔ.

3. Στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις - εργοδότες καταβάλλουν σε εργαζόμενους της παρ. 1, αποδοχές οικειοθελώς ή εξ ελευθεριότητας ή λόγω διακοπής της αναστολής της σύμβασης εργασίας για ορισμένο χρονικό διάστημα, τα ποσά των αποδοχών αυτών που καταβάλλονται από τις υπόχρεες επιχειρήσεις - εργοδότες καταχωρίζονται στην ΑΠΔ με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-Ε.Φ.Κ.Α. και του Τ.Ε.Κ.Α.

4. Το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχεί στις αποδοχές που καταχωρίζονται στις ΑΠΔ βάσει της παρ. 2β καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

5. Για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. κατά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών της οικείας μισθολογικής περιόδου υπολογίζεται το ύψος των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα.

Ο e-Ε.Φ.Κ.Α. συγκεντρώνει μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται στις παρ. 2 και 3 και αποστέλλει στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών για τον eΕ.Φ.Κ.Α. που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

6. Για το Τ.Ε.Κ.Α., μετά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των εισφορών της οικείας μισθολογικής περιόδου, οι υπόχρεοι σε καταβολή ασφαλιστικών εισφορών υπέρ αυτού υποχρεούνται σε πλήρη εξόφληση και του ποσού που αντιστοιχεί σε ασφαλιστικές εισφορές υπέρ αυτού και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα, μη δυνάμενοι να συμψηφίσουν την οφειλή αυτή με το καλυπτόμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό ποσό. Το Τ.Ε.Κ.Α. συγκεντρώνει μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται στις παρ. 2 και 3 και αποστέλλει στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών για το Τ.Ε.Κ.Α. που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

7. Οι επιχορηγήσεις που καταβάλλονται στον e-Ε.Φ.Κ.Α. και στο Τ.Ε.Κ.Α. για την κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών, σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό με ισόποση μεταφορά πιστώσεων από τις Γενικές Κρατικές Δαπάνες του Υπουργείου Οικονομικών στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

8. Τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις ΑΠΔ για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. διασταυρώνονται με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς και με συγκριτικά στοιχεία απασχόλησης προηγούμενων μηνών και ιστορικά στοιχεία λειτουργίας της επιχείρησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται, με τις οποίες βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και, όπου απαιτείται, εκδίδονται και επιδίδονται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. ηλεκτρονικά οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής.

9. Τυχόν υποβληθείσες ΑΠΔ που αφορούν σε μισθολογικές περιόδους για τις οποίες η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί βάσει του άρθρου 48 του ν. 4997/2022 τροποποιούνται ώστε να απεικονίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με τις ανωτέρω παραγράφους.

10. Για τον e-Ε.Φ.Κ.Α., τυχόν ποσά ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που έχουν καταβληθεί από την επιχείρηση - εργοδότη και αφορούν στις ανωτέρω μισθολογικές περιόδους, παραμένουν ως πιστωτικό υπόλοιπο στον eΕ.Φ.Κ.Α. και συμψηφίζονται με ασφαλιστικές εισφορές επόμενων μισθολογικών περιόδων.

11. Για το Τ.Ε.Κ.Α., τα ποσά ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που έχουν καταβληθεί από την επιχείρηση - εργοδότη, αφορούν στις ανωτέρω μισθολογικές περιόδους, και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα, εγγράφονται ως πιστωτικό υπόλοιπο στο Τ.Ε.Κ.Α. υπέρ της επιχείρησης - εργοδότη και συμψηφίζονται με ασφαλιστικές εισφορές επόμενων μισθολογικών περιόδων. Προϋπόθεση της εγγραφής των ποσών αυτών ως πιστωτικού υπολοίπου είναι η προηγούμενη ολοκλήρωση της μεταφοράς των αντίστοιχων ποσών από τον κρατικό προϋπολογισμό προς το Τ.Ε.Κ.Α.

12. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο προκύψει ότι οι επιχειρήσεις - εργοδότες δεν εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του άρθρου 48 παρ. 1 έως και 4 του ν. 4997/2022 (Α’ 219):

α. Στην περίπτωση του e-Ε.Φ.Κ.Α., οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές επιστρέφονται από αυτόν στο Ελληνικό Δημόσιο και καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις - εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές επιβαρυνόμενες με τον προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής, και

β. στην περίπτωση του Τ.Ε.Κ.Α., οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις - εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές επιβαρυνόμενες με τον προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής και κατόπιν επιστρέφονται στο Ελληνικό Δημόσιο από το Τ.Ε.Κ.Α.

13. α. Εφόσον προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΔΟΕΑΠ, στα Ταμεία Επαγγελματικής Υποχρεωτικής Ασφάλισης και στα ΝΠΙΔ εκ μετατροπής βάσει της παρ. 20 του άρθρου 6 του ν. 3029/2002 υποχρεωτικής ασφάλισης, οι ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζόμενους της παρ. 1 προσδιορίζονται μέσω των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών που υποβάλλονται από τον εργοδότη για κάθε μισθολογική περίοδο, καθώς και για την αναλογία δώρου εορτών Χριστουγέννων έτους 2022 και δώρου εορτών Πάσχα έτους 2023, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

β. i. Για το χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης έως την αναστολή των συμβάσεων εργασίας, καθώς και για την αναλογία δώρου εορτών Χριστουγέννων έτους 2022 και δώρου εορτών Πάσχα έτους 2023 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης, καταχωρίζονται στην αναλυτική κατάσταση εισφορών τα στοιχεία της πραγματικής απασχόλησης.

ii. Για το χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας, καθώς και για την αναλογία δώρου εορτών Χριστουγέννων έτους 2022 και δώρου εορτών Πάσχα έτους 2023 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας, καταχωρίζονται στην ίδια αναλυτική κατάσταση εισφορών τα στοιχεία του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου, με πλήρη ή μειωμένη απασχόληση ή εκ περιτροπής απασχόληση με βάση τις συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου, Αορίστου ή Ορισμένου χρόνου, όπως αυτά θα καταχωρίζονταν εάν δεν είχαν τεθεί σε αναστολή οι συμβάσεις εργασίας. Η συμπλήρωση των σχετικών πεδίων των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών γίνεται με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας των ανωτέρω φορέων.

γ. Στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις - εργοδότες καταβάλλουν σε εργαζόμενους της παρ. 1, αποδοχές οικειοθελώς ή εξ ελευθεριότητας ή λόγω διακοπής της αναστολής της σύμβασης εργασίας για ορισμένο χρονικό διάστημα, τα ποσά των αποδοχών αυτών που καταβάλλονται από τις υπόχρεες επιχειρήσεις - εργοδότες καταχωρίζονται στην αναλυτική κατάσταση εισφορών, με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας των ανωτέρω φορέων.

δ. Το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχεί στις αποδοχές που καταχωρίζονται στις αναλυτικές καταστάσεις εισφορών βάσει της υποπερ. ii της περ. β καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ε. Κατά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών της οικείας μισθολογικής περιόδου υπολογίζεται το ύψος των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα.

Οι ανωτέρω φορείς συγκεντρώνουν μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται στις περ. β και γ και αποστέλλουν στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

στ. Οι επιχορηγήσεις που καταβάλλονται στους ανωτέρω φορείς ασφάλισης για την κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών, σύμφωνα με τα ανωτέρω, καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό με ισόποση μεταφορά πιστώσεων από τις Γενικές Κρατικές Δαπάνες του Υπουργείου Οικονομικών στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

ζ. Τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις αναλυτικές καταστάσεις εισφορών διασταυρώνονται με τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις ΑΠΔ του e-Ε.Φ.Κ.Α., τα οποία έχουν προηγουμένως διασταυρωθεί με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς και με συγκριτικά στοιχεία απασχόλησης προηγούμενων μηνών και ιστορικά στοιχεία λειτουργίας της επιχείρησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται, με τις οποίες βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και, όπου απαιτείται, εκδίδονται και επιδίδονται από τους ανωτέρω φορείς οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

η. Τυχόν υποβληθείσες αναλυτικές καταστάσεις εισφορών που αφορούν σε μισθολογικές περιόδους για τις οποίες η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί βάσει του άρθρου 48 του ν. 4997/2022 τροποποιούνται ώστε να απεικονίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με τα ανωτέρω.

θ. Τυχόν ποσά ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που έχουν καταβληθεί από την επιχείρηση - εργοδότη και αφορούν στις ανωτέρω μισθολογικές περιόδους παραμένουν ως πιστωτικό υπόλοιπο στους ανωτέρω φορείς και συμψηφίζονται με ασφαλιστικές εισφορές επόμενων μισθολογικών περιόδων.

ι. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο προκύψει ότι οι επιχειρήσεις - εργοδότες δεν εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του άρθρου 48 παρ. 1 έως και 4 του ν. 4997/2022 (Α’ 219) οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές επιστρέφονται από τους ανωτέρω φορείς στο Ελληνικό Δημόσιο και καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις - εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές επιβαρυνόμενες με τον προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής.

Άρθρο 2

Διαδικασία κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών λόγω καταγγελίας σύμβασης εργασίας

Η διαδικασία κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών βάσει της παρ. 5 του άρθρου 48 του ν. 4997/2022, εργαζομένων σε επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως κλάδου και επιχειρηματικής δραστηριότητας, που δραστηριοποιούνται σε περιοχές που ανήκουν στα διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Ηρακλείου και Λασιθίου της Περιφέρειας Κρήτης, και οι οποίες επλήγησαν από τις πλημμύρες της 15ης.10.2022 και πιστοποιούνται ως πληγείσες από την οικεία Περιφερειακή Ενότητα, των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει λυθεί με καταγγελία, κατά το χρονικό διάστημα από τις 15.10.2022 μέχρι και τις 25.11.2022, ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4667/2022 (Α’ 219), ορίζεται ως εξής:

1. α. Για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. για κάθε μισθολογική περίοδο παράγεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σε συνεργασία με τον e-Ε.Φ.Κ.Α., αυτοτελής ΑΠΔ με βάση τα πληροφοριακά συστήματα και τα αρχεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, του e-Ε.Φ.Κ.Α., της Δ.ΥΠ.Α. και των λοιπών συναρμόδιων φορέων, και χωρίς υποχρέωση καμίας περαιτέρω σχετικής ενέργειας εκ μέρους των επιχειρήσεων - εργοδοτών.

β. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναλαμβάνει την καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών (ασφαλισμένου και εργοδότη), υπολογιζόμενων επί του ποσού της αποζημίωσης ειδικού σκοπού της παρ. 5 του άρθρου 48 του ν. 4997/2022 (Α’ 219) και για 25 ημερομίσθια ασφάλισης, κατ’ ανώτατο όριο μηνιαίως, με το ίδιο πακέτο βάσει του οποίου υπολογίζονταν οι ασφαλιστικές τους εισφορές κατά το χρόνο λύσης με καταγγελία της σύμβασης εργασίας.

γ. Ως τελική ημερομηνία παραγωγής των οικείων ΑΠΔ και καταβολής των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών ορίζεται η 31.5.2023.

2. α. Σε περίπτωση που προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης και καταβολής ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΔΟΕΑΠ, στα Ταμεία Επαγγελματικής Υποχρεωτικής Ασφάλισης και τα ΝΠΙΔ εκ μετατροπής βάσει της παρ. 20 του άρθρου 6 του ν. 3029/2002 υποχρεωτικής ασφάλισης, παράγεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σε συνεργασία με τους ανωτέρω φορείς κοινωνικής ασφάλισης, αυτοτελής αναλυτική κατάσταση εισφορών, με βάση τα πληροφοριακά συστήματα και τα αρχεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, του e-Ε.Φ.Κ.Α., της Δ.ΥΠ.Α. και των λοιπών συναρμόδιων φορέων, και χωρίς υποχρέωση καμίας περαιτέρω σχετικής ενέργειας εκ μέρους των επιχειρήσεων - εργοδοτών.

β. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναλαμβάνει την καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών (ασφαλισμένου και εργοδότη), υπολογιζόμενων επί του ποσού της αποζημίωσης ειδικού σκοπού της παρ. 5 του άρθρου 48 του ν. 4997/2022 (Α’ 219) και για 25 ημερομίσθια ασφάλισης, κατ’ ανώτατο όριο μηνιαίως, με το ίδιο πακέτο βάσει του οποίου υπολογίζονταν οι ασφαλιστικές τους εισφορές κατά το χρόνο λύσης με καταγγελία της σύμβασης εργασίας.

γ. Ως τελική ημερομηνία παραγωγής των οικείων των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών και καταβολής των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών ορίζεται η 31.5.2023.

3. Τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό προσδιορίζονται βάσει των υποβληθεισών από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ΑΠΔ και αναλυτικών καταστάσεων εισφορών.

4. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο προκύψει ότι οι ασφαλισμένοι δεν εμπίπτουν στις ρυθμίσεις της παρ. 5 του άρθρου 48 του ν. 4997/2022 (Α’ 219), οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές επιστρέφονται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α., το Τ.Ε.Κ.Α. και τους λοιπούς φορείς στο Ελληνικό Δημόσιο.

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 11 Απριλίου 2023

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!