Κ.Υ.Α. 85715/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325/2023 Χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση ζημιών από κατολίσθηση στην περιοχή του Νέου Βουτζά
Αριθμ. 85715/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325
ΦΕΚ B' 1857/24.03.2023
Χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από την κατολίσθηση του Ιανουαρίου 2022 στην περιοχή του Νέου Βουτζά της Δημοτικής Κοινότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας - Πικερμίου της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΚΑΙ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Σύμφωνα με τις διατάξεις:
1. Της από 28.07.1978 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας «Περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1978 εις περιοχή Βορείου Ελλάδος κ.λπ. και ρυθμίσεως ετέρων συναφών θεμάτων» (Α’ 117) η οποία κυρώθηκε, τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τον ν. 867/1979 (Α’ 24), καθώς και το άρθρο 10 του ν. 2576/1998 (Α’ 25), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν. 4313/2014 (Α’ 261), βάσει του οποίου εκδίδεται η παρούσα απόφαση,
2. του άρθρου 2 της από 26.03.1981 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας «περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1981» (Α’ 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 1190/1981 (Α’ 203) καθώς και το άρθρο πέμπτο του ν. 1190/1981 (Α’ 203) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις παρ. 42 και 43 του άρθρου 1 του ν. 2412/1996 «Μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργικό Συμβούλιο σε άλλα Κυβερνητικά όργανα και άλλες διατάξεις» (Α’ 123),
3. του ν. 128/1975 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών αναφερομένων εις την λειτουργία του χρηματοδοτικού συστήματος» (Α’ 178),
4. του τελευταίου εδάφιου της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 1266/1982 «περί οργάνων ασκήσεως της νομισματικής, πιστωτικής και συναλλαγματικής πολιτικής και άλλες διατάξεις» (Α’ 81), όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 25 του ν. 1418/1984 «περί Δημοσίων Έργων και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων» (Α’ 23),
5. της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 1283/1982 «Για τις προθεσμίες υποβολής αιτήσεων δανειοδότησης των σεισμοπλήκτων και τη ρύθμιση άλλων θεμάτων» (Α’ 114),
6. του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις (Α’ 184)»,
7. των άρθρων 20, 23, 77, 79 και 80 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4337/2015 (Α’ 129),
8. του άρθρου 64 του ν. 4602/08.03.2019 (Α’ 45) που αφορά στην τροποποίηση διατάξεων του ν. 4258/2014 (Α’ 94),
9. του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137),
10. του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145),
11. του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151), σε συνδυασμό με το άρθρο 14 του π.δ. 84/2019 (Α’ 123), καθώς και του π.δ. 46/2021 «Τροποποίηση του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151)» (Α’ 119),
12. του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α’ 180), σε συνδυασμό με το άρθρο 12 του π.δ. 84/2019 (Α’ 123),
13. του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181), σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του π.δ. 84/2019 (Α’ 123) και με το π.δ. 47/2021 (Α’ 121),
14. του π.δ. 5/2022 «Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15),
15. του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων (Α’ 119),
16. του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121) και της υπό στοιχεία Υ2/09.07.2019 απόφασης του Πρωθυπουργού «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Β’ 2901),
17. του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2),
18. της υπό στοιχεία Υ22/17.06.2021 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών Στυλιανό Πέτσα» (Β’ 2607), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Υ9/12.05.2022 (Β’ 2357) απόφαση του Πρωθυπουργού,
19. του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155),
20. της υπ’ αρ. 51875/07.05.2021 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη» (Β’ 1867),
21. της υπό στοιχεία Υ1/01.03.2023 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας, Γεώργιο Γεραπετρίτη» (Β’ 1181),
22. της υπ’ αρ. 69887/03.03.2023 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γεώργιο Καραγιάννη (Β’ 1193),
23. της υπό στοιχεία Δ16α/04/773/29.11.1990 κοινής απόφασης του Υπουργού Προεδρίας και του Αναπληρωτή Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. «περί εξαιρέσεως διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών» (Β’ 746),
24. της υπ’ αρ. 50148/542/24.06.1992 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθν. Οικονομίας, Οικονομικών και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου «Περιστολή δαπανών Δημοσίου Τομέα» (Β’ 420),
25. της υπ’ αρ. 1299/07.04.2003 απόφασης του υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης «’Έγκριση του από 07.04.2003 Γενικού Σχεδίου πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματική λέξη “ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ”» (Β’ 423, παράρτημα Β’),
26. της υπό στοιχεία οικ. 4212/Β11/2.10.2013 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων «Καθορισμός ελάχιστων υποχρεωτικών απαιτήσεων για την κατάθεση φακέλων επισκευής κτιρίων από Φέρουσα Τοιχοποιία που έχουν υποστεί βλάβες από σεισμό» (Β’ 2661),
27. της υπό στοιχεία 1455/ΣΤ8/20.2.2014 απόφασης του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός ελάχιστων υποχρεωτικών απαιτήσεων για τη σύνταξη μελετών αποκατάστασης κτιρίων από οπλισμένο σκυρόδεμα, που έχουν υποστεί βλάβες από σεισμό και την έκδοση των σχετικών αδειών επισκευής» (Β’ 455),
28. της υπό στοιχεία οικ.617/ΓΔζ1/24.07.2018 (Β’ 3019) απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τη σύσταση Τομέων Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών,
29. της υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.οικ.15286/Α321/ 03.09.2021 απόφασης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Προθεσμίες και διαδικασία χορήγησης Στεγαστικής Συνδρομής για ανακατασκευή, αυτοστέγαση, αποπεράτωση και επισκευή κτιρίων που έχουν πληγεί από κατολισθήσεις» (Β’ 4216),
30. της υπό στοιχεία 270999/Δ5/05.09.2022 απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Έγκριση εφαρμογής νέου ενιαίου τιμολογίου υπολογισμού της δαπάνης των εργασιών επισκευής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές και της αντίστοιχης Στεγαστικής Συνδρομής» (Β’ 4663, ΑΔΑ: 9ΦΜΧ465ΧΘΞ-9ΜΞ),
31. του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014 (OJL 187, 26-6-2014, p. 1-78) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά και κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης και ιδίως το άρθρο 50,
32. του Κανονισμού (ΕΕ) 2472/2022 της Επιτροπής της 14ης Δεκεμβρίου 2022 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων στους τομείς της γεωργίας και δασοκομίας και σε αγροτικές περιοχές συμβιβάσιμων με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης» και ιδίως το άρθρο 37,
33. τον Κανονισμό (ΕΕ) 2473/2022 της Επιτροπής της 14ης Δεκεμβρίου 2022 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, τη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδίως το άρθρο 49,
34. του άρθρου 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού 651/2014, του άρθρου 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού 2472/2022 και του άρθρου 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού 2473/2022, σχετικά με τον ορισμό της «επιχείρησης»,
35. του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98) το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό κράτος, οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133), καθώς και το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλούνται οι ακόλουθες δαπάνες:
Α) Σε βάρος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της ΣΑΝΑ 271 (τέως ΣΑΕ 069) δαπάνη ύψους 99.223 € περίπου για την παροχή της Δωρεάν Κρατικής Αρωγής και των εξόδων κίνησης των μηχανικών που θα διενεργήσουν αυτοψίες.
Β) Σε βάρος του λογαριασμού του ν. 128/1975 (Α’ 178) δαπάνη ύψους 12.400 € περίπου για την κάλυψη των τόκων των χορηγούμενων δανείων.
Έχοντας υπόψη:
1. Το υπ’ αρ. 744693/01.08.2022 έγγραφο του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Π.Ε. Ανατολικής Αττικής της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Αττικής με τη συνημμένη γεωτεχνική μελέτη από την μελετητική εταιρεία «ΓΕΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ Ε.Π.Ε.» (ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ) με τίτλο «Γεωτεχνικές εργασίες/έρευνα για την αντιμετώπιση κατολισθήσεων της οδού Καρυωτάκη στο Νέο Βουτζά, Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, Αττικής», καθώς και τοπογραφικό διάγραμμα, που αφορά στην αντιμετώπιση του κατολισθητικού φαινομένου του Ιανουαρίου 2022 στην περιοχή Νέος Βουτζάς της Δημοτικής Κοινότητας Ραφήνας της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας - Πικερμίου.
2. Το υπ’ αρ. 1098639/02.11.2022 έγγραφο του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Π.Ε. Ανατολικής Αττικής της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Αττικής «Ζημιές σε κτίρια από την κατολίσθηση του Ιανουαρίου 2022 στον Ν. Βουτζά του Δήμου Ραφήνας Πικερμίου (αποστολή χάρτη οριοθέτησης)» με συνημμένο το σχετικό χάρτη οριοθέτησης πληγείσας και επαπειλούμενης από κατολισθητικά φαινόμενα περιοχής, που αφορά στην αντιμετώπιση του κατολισθητικού φαινομένου της 15ης Ιανουαρίου 2022 στην περιοχή Νέος Βουτζάς της Δημοτικής Κοινότητας Ραφήνας της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας - Πικερμίου.
3. Τις αυτοψίες που διενήργησαν στις 07.02.2022 μηχανικοί της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών στα πληγέντα κτίρια στο Νέο Βουτζά της Δημοτικής Κοινότητας Ραφήνας της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας - Πικερμίου της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής από την κατολίσθηση της 15ης Ιανουαρίου 2022 και την από.
4. Την υπ’ αρ. 11944/16.01.2023 εισηγητική έκθεση Δημοσιονομικών Επιπτώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
5. Το υπ’ αρ. 14727/17.01.2023 έγγραφο του Τμήματος Δημοσιονομικών Αναφορών και Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της Γεν. Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
6. Το «Γενικό Σχέδιο Πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματική λέξη “ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ”» (Β’ 423, παράρτημα Β’), σύμφωνα με το οποίο τα κατολισθητικά φαινόμενα (κατολισθήσεις, καθιζήσεις, ολισθήσεις, ερπυσμός, ροές κορημάτων, πτώσεις βράχων κ.ά.), ορίζονται ως φυσική καταστροφή.
7. Τις έκτακτες στεγαστικές και λοιπές ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί στους κατοίκους της περιοχής Νέου Βουτζά της Δημοτικής Κοινότητας Ραφήνας της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας - Πικερμίου της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, από την κατολίσθηση του Ιανουαρίου 2022,
και επειδή,
- από την κατολίσθηση του Ιανουαρίου 2022 προκλήθηκαν ζημιές σε κτίρια της περιοχής Νέου Βουτζά της Δημοτικής Κοινότητας Ραφήνας της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας - Πικερμίου της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής,
- έχει συνταχθεί το από 17.05.2022 τεύχος από την μελετητική εταιρεία «ΓΕΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ Ε.Π.Ε.» (ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ) «Γεωτεχνικές εργασίες/ έρευνα για την αντιμετώπιση κατολισθήσεων της οδού Καρυωτάκη στο Νέο Βουτζά, Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, Αττικής»,
- συντάχθηκε, σε συνέχεια του προαναφερόμενου τεύχους, ένας (1) χάρτης οριοθέτησης πληγεισών και επαπειλούμενων από την κατολίσθηση της 15ης Ιανουαρίου 2022 περιοχών (κλ. 1:250), στον οποίο καταγράφηκαν πληγέντα κτίρια,
αποφασίζουμε:
1. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ ΛΟΓΩ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΩΝ
1.1 Εφαρμόζουμε αναλόγως τις διατάξεις της από 28.7.1978 Πράξεως Νομοθετικού Περιεχομένου «Περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ σεισμών 1978 εις περιοχή Βορ. Ελλάδος κ.λπ.», η οποία κυρώθηκε, τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τους ν. 867/1979 (Α’ 24), ν. 1048/1980 (Α’ 101), ν. 1133/1981 (Α’ 54), ν. 1190/1981 (Α’ 203), ν. 1283/1982 (Α’ 114) και με το άρθρο 10 του ν. 2576/1998 (Α’ 25) το οποίο τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν. 4313/2014 (Α’ 261), καθώς και τις σχετικές κανονιστικές πράξεις που ισχύουν σήμερα, για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από την κατολίσθηση του Ιανουαρίου 2022, η οποία έχει χαρακτήρα φυσικής καταστροφής, σε κτίρια που βρίσκονται εντός της περιοχής Νέος Βουτζάς της Δημοτικής Κοινότητας Ραφήνας της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας - Πικερμίου της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής που απεικονίζεται ως πληγείσα και επαπειλούμενη στον από Σεπτέμβριο του 2022 χάρτη της μελετητικής εταιρείας «ΓΕΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ Ε.Π.Ε.» (ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ), που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του τεύχους «Γεωτεχνικές εργασίες/έρευνα για την αντιμετώπιση κατολισθήσεων της οδού Καρυωτάκη στο Νέο Βουτζά, Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, Αττικής».
1.2 Το έργο της αποκατάστασης των κτιρίων από τις προαναφερόμενες κατολισθήσεις, αναλαμβάνει ο Τομέας Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Ανατολικής Αττικής (Τ.Α.Ε.Φ.Κ.- Α.Α.), η οποία εφεξής στην παρούσα απόφαση θα αποκαλείται «αρμόδια Υπηρεσία».
2. ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ
2.1 Ο/Η ψιλός κύριος, επικαρπωτής ή ο/η έχων/-ουσα την πλήρη κυριότητα ή ο/η διαχειριστής/-τρια (σε περίπτωση διηρημένης ιδιοκτησίας) κτιρίου, που έχει πληγεί από τις εν θέματι κατολισθήσεις, εφόσον επιθυμεί τον έλεγχό του και την έκδοση έκθεσης αυτοψίας, πρέπει να υποβάλει στην αρμόδια υπηρεσία αίτηση για διενέργεια αυτοψίας στο πληγέν κτίριο, εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. της παρούσας απόφασης.
Η αίτηση αυτή θα συνοδεύεται από τίτλους ιδιοκτησίας, οδοιπορικό σκαρίφημα και φωτογραφίες του πληγέντος κτιρίου. Οι φωτογραφίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/-τριας.
2.2 α) Οι ενδιαφερόμενοι/-ες, εφόσον το κτίριό τους έχει χαρακτηριστεί κατεδαφιστέο ή δομημένο από ευτελή υλικά και βρίσκεται εντός των περιοχών που οριοθετούνται με την παρούσα απόφαση, δύνανται να ανακατασκευάσουν το πληγέν κτίριό τους ή να προβούν σε αυτοστέγαση ή αποπεράτωση σε θέση εκτός των ορίων της οριοθετημένης με την παρούσα απόφαση περιοχής και εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής.
Η αίτηση, με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις, για χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.) (άτοκο δάνειο και δωρεάν κρατική αρωγή) υποβάλλεται στην αρμόδια Υπηρεσία μετά τη δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. της παρούσας απόφασης και μέχρι ένα (1) έτος από την έκδοση διαπιστωτικής απόφασης για την ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης των κατολισθήσεων.
β) Οι ενδιαφερόμενοι/-ες που επιθυμούν να επισκευάσουν το πληγέν κτίριό τους ή να το ανακατασκευάσουν στην ίδια θέση (εφόσον έχει χαρακτηριστεί κατεδαφιστέο ή δομημένο από ευτελή υλικά), μπορούν να υποβάλουν στην αρμόδια Υπηρεσία αίτηση, με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις, για χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.) (άτοκο δάνειο και δωρεάν κρατική αρωγή), εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την έκδοση διαπιστωτικής απόφασης για την ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης των κατολισθήσεων.
Εντός της ίδιας προθεσμίας δύναται να κατατεθεί και αίτηση για έκδοση άδειας επισκευής χωρίς χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής.
3. ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ - ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
3.1. Στις περιοχές που οριοθετούνται με την παρούσα απόφαση, χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία Στεγαστική Συνδρομή (Σ.Σ.) για την ανακατασκευή ή επισκευή των κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες από τις κατολισθήσεις του θέματος, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα σχετικά κεφάλαια 4 και 6 αντίστοιχα της παρούσας απόφασης.
Η ως άνω υπολογιζόμενη Σ.Σ. ανακατασκευής, δύναται να χρησιμοποιηθεί για αυτοστέγαση (αγορά έτοιμου ή υπό ανέγερση κτιρίου) ή για αποπεράτωση ιδιόκτητου κτιρίου.
3.2. Δικαιούχοι Σ.Σ. είναι οι ιδιοκτήτες/-τριες οι οποίοι/-ες την ημέρα του συμβάντος είχαν την πλήρη ή τη ψιλή κυριότητα κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες από τις κατολισθήσεις του θέματος και χρήζουν επισκευής ή ανακατασκευής.
3.3. H Σ.Σ. συνίσταται από 80% Δωρεάν Κρατική Αρωγή (Δ.Κ.Α.) που χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία και από 20% Άτοκο Δάνειο (Α.Δ.) που χορηγείται από τα πιστωτικά ιδρύματα στους/στις δικαιούχους δανειολήπτες/-τριες.
3.4. Σε περίπτωση που στον/στην ίδιο/-α ιδιοκτήτη/τρια ανήκαν την ημέρα του συμβάντος περισσότερες της μίας ιδιοκτησίες, λειτουργικά ανεξάρτητες ως προς τη χρήση, είτε αυτές αποτελούν διηρημένες ιδιοκτησίες είτε όχι, χορηγείται Δ.Κ.Α. για όλες τις ιδιοκτησίες του/της και έως το μέγιστο όριο των 150 τ.μ. από το σύνολο του αθροίσματος των εμβαδών των ιδιοκτησιών του/της. Για τις υπόλοιπες ιδιοκτησίες του/της χορηγείται Σ.Σ. με τη μορφή Ατόκου Δανείου (Α.Δ.). Κατ’ εξαίρεση των προαναφερόμενων, Δ.Κ.Α. και Α.Δ. για όλες τις ανεξάρτητες ιδιοκτησίες του/της δικαιούται ο/η ιδιοκτήτης/-τρια στις παρακάτω περιπτώσεις:
α) για την ανακατασκευή:
- Ιερών Ναών (όχι ιδιωτικούς Ιερούς Ναούς),
- κτιρίων κοινωφελούς χρήσης, που ανήκουν στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα,
- κτιρίων τα οποία χαρακτηρίζονται ως μνημεία ή διατηρητέα στο σύνολό τους σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού, δεν αίρεται ο χαρακτηρισμός τους μετά την κατεδάφιση και οι ιδιοκτήτες προβούν σε ανακατασκευή αυτών,
- όψεων κτιρίων οι οποίες χαρακτηρίζονται διατηρητέες σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού.
β) για την επισκευή:
- φερόντων στοιχείων κτιρίων
- μη φερόντων στοιχείων για τις παρακάτω κατηγορίες κτιρίων:
i) Ιερών Ναών (όχι ιδιωτικών Ιερών Ναών),
ii) κτιρίων κοινωφελούς χρήσης, που ανήκουν στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα,
iii) κτιρίων τα οποία χαρακτηρίζονται ως μνημεία ή διατηρητέα στο σύνολό τους σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού
- όψεων κτιρίων οι οποίες χαρακτηρίζονται διατηρητέες σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού
3.5. Δε χορηγείται Στεγαστική Συνδρομή για ανακατασκευή ή επισκευή κτιρίων και δεν εκδίδεται άδεια επισκευής από την αρμόδια Υπηρεσία, στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) σε κτίρια που πριν την αρχική εκδήλωση της κατολίσθησης ήταν εγκαταλειμμένα κατά την κρίση της αρμόδιας Υπηρεσίας.
Εγκαταλειμμένο κτίριο, είναι το κτίριο το οποίο παρουσιάζει εμφανή στοιχεία εγκατάλειψης όπως π.χ. έλλειψη στέγης, έλλειψη εξωτερικών κουφωμάτων, βλάβες στα δομικά στοιχεία (στέγη, πατώματα κ.λπ.), που εμφανώς προϋπήρχαν της κατολίσθησης και οφείλονται σε απόλυτη εγκατάλειψη.
Προκειμένου να γίνει άρση του χαρακτηρισμού του εγκαταλελειμμένου πρέπει το κτίριο να ήταν στοιχειωδώς κατοικήσιμο πριν το συμβάν και ο/η ιδιοκτήτης/τρια να προσκομίσει στοιχεία που ενισχύουν την άρση του εγκαταλειμμένου, όπως δηλώσεις (Ε1), (Ε2), (Ε9), Βεβαιώσεις Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (Ο.Κ.Ω.) των τελευταίων τριών (3) προηγούμενων ετών από την κατολίσθηση.
β) Σε κτίρια πρόχειρης κατασκευής (π.χ. κτίρια από φύλλα λαμαρίνας, φύλλα μοριοσανίδας, κ.λπ.).
γ) Σε κτίρια που βρίσκονται σε δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις, σε αιγιαλό και ρέματα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις.
3.6. Στις περιπτώσεις που δεν χορηγείται στον/στη δικαιούχο δάνειο από πιστωτικό ίδρυμα ή ο/η ίδιος/-α δεν επιθυμεί τη λήψη του, δύναται να λάβει μόνο τη Δ.Κ.Α. από την αρμόδια Υπηρεσία.
3.7. Στις περιπτώσεις κτιρίων που ανήκουν σε επιχειρήσεις (κτιρίων που ιδιοκτησιακά ανήκουν σε εταιρείες ή σε φυσικά πρόσωπα τα οποία ασκούν οικονομική δραστηριότητα σε αυτά), οι ενισχύσεις χορηγούνται βάσει των κανονισμών 651/2014, 2472/2022 και 2473/2022 εφόσον πληρούνται όλες οι προβλεπόμενες σε αυτούς προϋποθέσεις.
Ως επιχείρηση, νοείται κάθε οντότητα, ανεξάρτητα από τη νομική της μορφή, που ασκεί οικονομική δραστηριότητα. Σε αυτές περιλαμβάνονται ειδικότερα αυταπασχολούμενα άτομα και οικογενειακές επιχειρήσεις που ασκούν βιοτεχνική ή άλλη δραστηριότητα, καθώς και προσωπικές εταιρείες ή ενώσεις προσώπων που ασκούν τακτικά μια οικονομική δραστηριότητα. Επισημαίνονται ιδίως τα ακόλουθα:
α) Η Σ.Σ. και τυχόν άλλες πληρωμές που λαμβάνει ο δικαιούχος για την αποκατάσταση των ζημιών των κτιρίων, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών στο πλαίσιο ασφαλιστηρίων συμβολαίων, δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 100% του κόστους αποκατάστασης της ζημίας (επιλέξιμες δαπάνες), ήτοι του κόστους επισκευής ή ανακατασκευής του κτιρίου, όπως αυτό υπολογίζεται από την αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα κεφάλαια 4 και 6, και αποδεικνύεται από τα κατάλληλα, κατά περίπτωση, παραστατικά και στοιχεία. Σε αντίθετη περίπτωση περικόπτεται αναλόγως η Σ.Σ. και επιστρέφεται εντόκως από τον/την δικαιούχο το υπερβάλλον ποσό που τυχόν έχει ήδη καταβληθεί.
β) Βάσει της παρούσας, χορηγείται Σ.Σ. στους/στις ιδιοκτήτες/-τριες ακινήτων για την αποκατάσταση των ζημιών, εφόσον δεν έχει εγκριθεί η λήψη αποζημίωσης από άλλον δημόσιο φορέα για τις ίδιες ζημιές.
γ) Η έγκριση Σ.Σ. Ανακατασκευής ή Αποπεράτωσης ή Αυτοστέγασης καθώς και η Άδεια Επισκευής του πληγέντος κτιρίου, πρέπει να χορηγείται εντός τεσσάρων (4) ετών από την εκδήλωση του γεγονότος, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 50 του κανονισμού 651/2014.
Εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος, πρέπει να συνάπτεται η δανειακή σύμβαση με τα πιστωτικά ιδρύματα για τη χορήγηση δανείου.
Ειδικά στις περιπτώσεις κτιρίων που ανήκουν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή γεωργική παραγωγή καθώς και στην παραγωγή, τη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, το σύνολο της Σ.Σ. καταβάλλεται εντός τεσσάρων (4) ετών από την εκδήλωση του γεγονότος, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 37 του κανονισμού 2472/2022 και την παρ. 4 του άρθρου 49 του κανονισμού 2473/2022.
δ) Όλα τα σχετικά δικαιολογητικά έγγραφα που αφορούν τη χορήγηση της Σ.Σ. διατηρούνται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα (10) ετών από την καταβολή της τελευταίας δόσης της Δ.Κ.Α. ή του Α.Δ. Η υποχρέωση αυτή αφορά και στα πιστωτικά ιδρύματα που χορηγούν τα σχετικά δάνεια.
ε) Σε περίπτωση που η δικαιούχος ενιαία επιχείρηση λάβει συνολική επιχορήγηση άνω των ορίων που τίθενται στο άρθρο 9 των κανονισμών 651/2014, 2472/2022 και 2473/2022, η αρμόδια για το σκοπό αυτό Υπηρεσία δημοσιεύει τις πληροφορίες που αναφέρονται στο Παράρτημα III των εν λόγω κανονισμών, σε εμπεριστατωμένο δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις (https://webgate.ec.europa.eu/ competition/transpar ency/public/search/home/), για λόγους διαφάνειας, το αργότερο εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έγκρισης χορήγησης της Σ.Σ., όπως προβλέπεται στην υποπαράγραφο Β11 του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013.
στ) Σε κάθε περίπτωση, ο δικαιούχος της Σ.Σ. υποχρεούται να προβεί στην αποκατάσταση της ζημίας για την οποία επιδοτήθηκε και να καταθέσει τα σχετικά, κατά περίπτωση, αποδεικτικά έγγραφα. Σε περίπτωση που από τα εν λόγω έγγραφα προκύπτει ότι το πραγματικό κόστος αποκατάστασης της ζημίας υπολείπεται της Σ.Σ., περικόπτεται αναλόγως η Σ.Σ. και επιστρέφεται από τον δικαιούχο το υπερβάλλον ποσό που τυχόν έχει καταβληθεί.
ζ) Στο ανωτέρω πραγματικό κόστος αποκατάστασης δεν συμπεριλαμβάνεται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.), εκτός εάν δεν είναι ανακτήσιμος βάσει της εθνικής νομοθεσίας για το Φ.Π.Α.
3.8. Οι κοινές υπουργικές αποφάσεις αναρτώνται στο διαδίκτυο βάσει του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις (Α’ 184)» και επίσης δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως βάσει του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131).
3.9. Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες αποκατάστασης ζημιών οι οποίες δεν προκλήθηκαν ως άμεσο επακόλουθο του συμβάντος του θέματος.
4. ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΤΙΡΙΩΝ
4.1 Δικαιούχοι Σ.Σ. για ανακατασκευή κτιρίων είναι οι ιδιοκτήτες/-τριες των κτιρίων:
α) που έχουν χαρακτηριστεί από την αρμόδια Υπηρεσία ως Επικινδύνως Ετοιμόρροπα (Ε.Ε.) ή Ολοσχερώς κατεστραμμένα
β) που κατεδαφίστηκαν αμέσως μετά το συμβάν με εντολή Δημόσιας ή Δημοτικής Αρχής, για λόγους δημόσιας ασφάλειας, χωρίς να έχει προηγηθεί της κατεδάφισης αυτοψία από την αρμόδια Υπηρεσία.
O/Η ιδιοκτήτης/-τρια πρέπει να υποβάλει εμπρόθεσμα (σύμφωνα με την παρ. 2.2 του κεφ. 2 «ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ» της παρούσας), αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία για έκδοση Βεβαίωσης Καθορισμού Δικαιούχου Στεγαστικής Συνδρομής για Ανακατασκευή, συνοδευόμενη επιπλέον με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
i. Παραστατικά στοιχεία διαπίστωσης της ύπαρξης του κτιρίου (π.χ. φωτογραφίες, ορθοφωτογραφίες, αεροφωτογραφίες)
ii. Παραστατικά διαπίστωσης του εμβαδού και της χρήσης του (π.χ. οικοδομική άδεια, τίτλοι ιδιοκτησίας, στοιχεία κτηματολογίου, αποδείξεις Ο.Κ.Ω., δήλωση περιουσιολογίου (Ε9) πριν την ημέρα του συμβάντος κ.λπ.).
iii. Στοιχεία ότι το κτίριο δεν ήταν εγκαταλελειμμένο (π.χ. αποδείξεις Ο.Κ.Ω., Δημοτικών τελών, Κοινοτικών τελών, έντυπα Ε1 και Ε2, κ.λπ.).
iv. Βεβαίωση της Δημόσιας ή Δημοτικής Αρχής ότι δόθηκε εντολή για την κατεδάφιση του κτιρίου για λόγους δημόσιας ασφάλειας.
Προκειμένου η αρμόδια υπηρεσία να εκδώσει Βεβαίωση Καθορισμού Δικαιούχου Στεγαστικής Συνδρομής για Ανακατασκευή, απαιτείται η έκδοση απόφασης Προϊσταμένου της αρμόδιας χωρικά Διεύθυνσης ότι το κτίριο εμπίπτει στις διατάξεις περί κατολισθαινόντων κτιρίων,
γ) που είναι δομημένα από Ευτελή Υλικά (Ε.Υ.) (ωμοπλίνθους ή μη διαμορφωμένους λίθους μικρής διατομής με συνδετικό υλικό αργιλώδες) τα οποία δεν έχουν χαρακτηρισθεί Ε.Ε. αλλά οι ζημιές που προκλήθηκαν από την κατολίσθηση δεν επιδέχονται, σύμφωνα με την κρίση της αρμόδιας Υπηρεσίας, ουσιαστικής αποκατάστασης, δηλαδή επισκευής που να εξασφαλίζει την αναγκαία αντισεισμική αντοχή τους.
4.2 Η ανακατασκευή των κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες από τις κατολισθήσεις του θέματος, γίνεται στο οικόπεδο που υπήρχε το πληγέν κτίριο (εφόσον επιτρέπεται η δόμηση) ή σε άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του/ της δικαιούχου εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας.
4.3 Χορηγείται Σ.Σ. ανακατασκευής, σύμφωνα με τα παρακάτω:
α) Για κατοικίες το ποσό των € 1000 ανά τ.μ. με ανώτατο όριο εμβαδού κλειστών χώρων του κτιρίου τα 150 τ.μ. ανά ανεξάρτητη ιδιοκτησία.
Στο προαναφερόμενο ανώτατο όριο εμβαδού κλειστών χώρων προσμετρώνται:
i) βοηθητικοί χώροι κατοικίας (οικιακές αποθήκες) που βρίσκονται εντός του κτιρίου
ii) βοηθητικοί χώροι κατοικίας (χώροι υγιεινής και μαγειρεία) που βρίσκονται εντός του κτιρίου ή και εκτός αλλά εντός του οικοπέδου
iii) κοινόχρηστοι χώροι που αναλογούν βάσει του ποσοστού της ιδιοκτησίας επί του οικοπέδου
β) Για Ιερούς Ναούς το ποσό των € 850 ανά τ.μ. για το εμβαδόν των κλειστών χώρων του κτιρίου.
γ) Για κωδωνοστάσια το ποσό των € 400 ανά τ.μ. για το εμβαδό που προκύπτει από το γινόμενο του εμβαδού κάτοψης του κωδωνοστασίου με το αποτέλεσμα της διαίρεσης του ύψους του κωδωνοστασίου (Η) με το ύψος h=3,00μ. Το ύψος (Η) ορίζεται ως η απόσταση από την έδραση του κωδωνοστασίου (συμπεριλαμβανομένου τυχόν υπογείου) έως το ανώτατο σημείο της πλάκας επικάλυψης/τρούλου αυτού.
δ) Για κτίρια κοινωφελούς χρήσης που ανήκουν στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα, το ποσό των € 500 ανά τ.μ. για το εμβαδόν των κλειστών χώρων του κτιρίου.
ε) Για αποθήκες [εκτός των οικιακών αποθηκών που αναφέρονται στην παρ. 4.3(α)i του κεφ. 4 της παρούσας απόφασης καθώς και των επαγγελματικών αποθηκών], στάβλους, αγροικίες εποχιακής χρήσης και κλειστούς χώρους στάθμευσης (parking), το ποσό των € 300 ανά τ.μ., και με ανώτατο όριο εμβαδού κλειστών χώρων του κτιρίου τα 150 τ.μ. ανά ανεξάρτητη ιδιοκτησία.
στ) Για κτίρια επαγγελματικής χρήσης, το ποσό των € 500 ανά τ.μ. για το εμβαδόν των κλειστών χώρων του κτιρίου.
ζ) Για κτηνοτροφικές μονάδες και επαγγελματικές αποθήκες, το ποσό των € 400 ανά τ.μ. για το εμβαδόν των κλειστών χώρων του κτιρίου.
η) Για κτίρια επαγγελματικής χρήσης, κτηνοτροφικές μονάδες και επαγγελματικές αποθήκες εάν το εμβαδόν των κλειστών χώρων είναι πάνω από 150 τ.μ. θα διαιρείται σε τμήματα των 150 τ.μ. Το προκύπτον τελικώς, μετά την ως άνω διαίρεση, υπόλοιπο τμήματος, αν έχει εμβαδόν μέχρι και 50 τ.μ. θα αμελείται, ενώ αν έχει εμβαδόν πάνω από 50 τ.μ. τότε θα χορηγείται Σ.Σ. ανάλογα με το εμβαδόν του.
Κάθε τμήμα με εμβαδόν μέχρι 150 τ.μ. αντιμετωπίζεται ως ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Ως εκ τούτου για το πρώτο τμήμα η Σ.Σ. θα αποτελείται από Δ.Κ.Α. και από Α.Δ., ενώ για τα υπόλοιπα τμήματα μόνο από Α.Δ.
θ) Για Pilotis (η οποία συμπεριλαμβάνεται στους κοινοχρήστους χώρους), 30% της εκάστοτε ισχύουσας τιμής μονάδας για ανακατασκευή, ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου.
ι) Για κατασκευές βοηθητικής χρήσης στο δώμα οικοδομών (οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στους κοινόχρηστους χώρους π.χ. απολήξεις κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων κ.λπ.), 50% της εκάστοτε ισχύουσας τιμής μονάδας για ανακατασκευή, ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου.
κ) Για υπόγειους χώρους, όπως αυτοί ορίζονται από τον Ν.Ο.Κ., 70% της εκάστοτε ισχύουσας τιμής μονάδας για ανακατασκευή ανάλογα με τη χρήση τους και με ανώτατα όρια εμβαδού κλειστών χώρων αυτά που αναφέρονται στα σχετικά εδάφια της παρ. 4.3.
κα) Για κτίρια που η κατασκευή τους δεν είχε ολοκληρωθεί μέχρι την εκδήλωση της κατολίσθησης, ανάλογα με το ποσοστό των εργασιών που είχαν εκτελεστεί βάσει πίνακα της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.
κβ) Για κτίρια τα οποία χαρακτηρίζονται μνημεία ή διατηρητέα σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού, και εφόσον μετά την κατεδάφιση του κτιρίου δεν αίρεται ο χαρακτηρισμός του κτιρίου ως διατηρητέου ή μνημείου και οι ιδιοκτήτες προβούν σε ανακατασκευή αυτών, σύμφωνα με τα παρακάτω:
i) σε κτίρια που χαρακτηρίζεται διατηρητέα μόνο η όψη, το ποσό της ανακατασκευής της όψης υπολογίζεται με χρήση του Νέου Ενιαίου Τιμολογίου Επισκευής της υπηρεσίας για διατηρητέα κτίρια και το ποσό της ανακατασκευής του υπολοίπου κτιρίου με τις ισχύουσες τιμές μονάδας ανακατασκευής ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου και με ανώτατα όρια εμβαδού κλειστών χώρων του κτιρίου σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα σχετικά εδάφια της παρ. 4.3,
ii) σε κτίρια που χαρακτηρίζονται ως μνημεία ή διατηρητέα στο σύνολό τους, το ποσό της ανακατασκευής του κτιρίου υπολογίζεται με τις ισχύουσες τιμές μονάδας ανακατασκευής ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου για το εμβαδόν των κλειστών χώρων του κτιρίου, προσαυξημένες κατά 20%.
κγ) Για σοφίτες ή πατάρια κύριας χρήσης, 70% της εκάστοτε ισχύουσας τιμής μονάδας για ανακατασκευή, ανάλογα με τη χρήση τους και με ανώτατα όρια εμβαδού κλειστών χώρων αυτά που αναφέρονται στα σχετικά εδάφια της παρ. 4.3.
4.4 Ο/Η δικαιούχος, προκειμένου να του/της χορηγηθεί το σύνολο της Σ.Σ., υποχρεούται να ανακατασκευάσει κτίριο εμβαδού τουλάχιστον ίσο με το 75% του εμβαδού (ή του όγκου στις περιπτώσεις επαγγελματικών χώρων) του κατεδαφιστέου κτιρίου με βάση το οποίο υπολογίστηκε η Σ.Σ. Στην περίπτωση που το ανακατασκευαζόμενο κτίριο έχει εμβαδόν μικρότερο του προαναφερόμενου εμβαδού, η Σ.Σ. θα υπολογίζεται αναλογικά ως προς το εμβαδόν για το οποίο η Σ.Σ. θα χορηγείτο ολόκληρη.
ΑΥΤΟΣΤΕΓΑΣΗ - ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ
5.1 Εγκρίνεται όπως η Σ.Σ. για ανακατασκευή κτιρίου που έχει υποστεί βλάβες από τις κατολισθήσεις του θέματος να χρησιμοποιηθεί από τον δικαιούχο για αυτοστέγαση (αγορά έτοιμου ή υπό ανέγερση κτιρίου).
Το αγοραζόμενο κτίριο θα πρέπει:
α) να είναι εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται το πληγέν κτίριο,
β) να είναι νομίμως υφιστάμενο προ του 1955 ή να έχει κατασκευαστεί με οικοδομική άδεια η οποία έχει υλοποιηθεί,
γ) να μην έχει κριθεί ακατάλληλο προς χρήση, από την αρμόδια Υπηρεσία. Επισημαίνεται ότι:
- Στις περιπτώσεις αγοραπωλησίας μεταξύ συζύγων, γονέων και παιδιών ή παππούδωνγιαγιάδων και εγγονών δεν χορηγείται Σ.Σ..
- Στις περιπτώσεις που το κτίριο στο οποίο πραγματοποιείται η αυτοστέγαση είναι προ του 1955, η στατική επάρκεια του κτιρίου θα πρέπει να βεβαιώνεται από δύο ιδιώτες Πολιτικούς Μηχανικούς.
- Για να χορηγηθεί ολόκληρο το ποσό της υπολογιζόμενης Σ.Σ., το νέο κτίριο θα πρέπει να έχει εμβαδό ίσο τουλάχιστον με το 75% του εμβαδού που υπολογίστηκε η Σ.Σ. Στις περιπτώσεις που το εμβαδόν του νέου κτιρίου είναι μικρότερο του προαναφερόμενου εμβαδού, η Σ.Σ. θα υπολογίζεται αναλογικά ως προς το εμβαδόν για το οποίο η Σ.Σ. θα χορηγείτο ολόκληρη.
- Η Σ.Σ. που χορηγείται δεν μπορεί να υπερβαίνει το αναγραφόμενο στο συμβόλαιο αγοραπωλησίας τίμημα.
5.2. Εγκρίνεται όπως η Σ.Σ. για ανακατασκευή κτιρίου που έχει υποστεί βλάβες από τις κατολισθήσεις του θέματος χρησιμοποιηθεί από τον δικαιούχο για αποπεράτωση ιδιόκτητου κτιρίου που βρίσκεται είτε στο ίδιο οικόπεδο που υπήρχε το προς ανακατασκευή κτίριο (εφόσον επιτρέπεται η δόμηση) ή σε άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δικαιούχου εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας. Επισημαίνεται ότι η Σ.Σ. χορηγείται ανάλογα με το ποσοστό των εργασιών που υπολείπονται για την αποπεράτωση του κτιρίου, βάσει πίνακα της Δ.Α.Ε.Φ.Κ. - Κ.Ε..
6. ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΚΤΙΡΙΩΝ
6.1. Δικαιούχοι Σ.Σ. για επισκευή κτιρίων είναι οι ιδιοκτήτες των κτιρίων που χαρακτηρίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία ως επισκευάσιμα και βρίσκονται εντός των κατάλληλα γεωλογικά περιοχών. Για την επισκευή όλων των κτιρίων, η Σ.Σ. υπολογίζεται ανάλογα με τις ζημιές που παρουσιάζει το κτίριο από το συμβάν του θέματος και σύμφωνα με το Νέο Ενιαίο Τιμολόγιο Επισκευών το οποίο έχει εγκριθεί με την υπό στοιχεία 270999/Δ5/01.09.2022 (Β’ 4663) απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς που καθορίζονται στην παρ. 3 της παρούσας απόφασης.
Η μελέτη επισκευής συντάσσεται από ιδιώτη μηχανικό και εκδίδεται Άδεια Επισκευής για το σύνολο του κτιρίου.
6.2. Το ανώτατο όριο της Σ.Σ. για την επισκευή φερόντων στοιχείων κτιρίου ορίζεται σε € 300 ανά τ.μ. για το συνολικό εμβαδόν του κτιρίου.
6.3. Το ανώτατο όριο της Σ.Σ. για την επισκευή μη φερόντων στοιχείων κτιρίου ορίζεται σε € 180 ανά τ.μ. για το συνολικό εμβαδόν του κτιρίου.
Επισημαίνεται ότι για κτίρια με χρήση κατοικίας (εξαιρούνται κατοικίες που είναι χαρακτηρισμένες ως διατηρητέες στο σύνολό τους ή ως μνημεία), αποθήκης, στάβλου και αγροικίας εποχιακής χρήσης, η Σ.Σ. για την επισκευή μη φερόντων στοιχείων ορίζεται σε € 180 ανά τ.μ. ανεξάρτητης ιδιοκτησίας και μέχρι 150 τ.μ.
Στο προαναφερόμενο ανώτατο όριο εμβαδού κλειστών χώρων της κατοικίας προσμετρώνται, εφόσον έχουν πληγεί:
i) βοηθητικοί χώροι κατοικίας (οικιακές αποθήκες) που βρίσκονται εντός του κτιρίου,
ii) βοηθητικοί χώροι κατοικίας (χώροι υγιεινής και μαγειρεία) που βρίσκονται εντός του κτιρίου ή και εκτός αλλά εντός του οικοπέδου,
iii) κοινόχρηστοι χώροι που αναλογούν βάσει του ποσοστού της ιδιοκτησίας επί του οικοπέδου.
6.4. Για κωδωνοστάσια, το εμβαδό που προκύπτει από το γινόμενο του εμβαδού κάτοψης του κωδωνοστασίου με το αποτέλεσμα της διαίρεσης του ύψους του κωδωνοστασίου (Η) με το ύψος h=3,00μ. Το ύψος (Η) ορίζεται ως η απόσταση από την έδραση του κωδωνοστασίου (συμπεριλαμβανομένου τυχόν υπογείου) έως το ανώτατο σημείο της πλάκας επικάλυψης/τρούλου αυτού.
6.5. Για κτίρια που χαρακτηρίζονται μνημεία ή διατηρητέα στο σύνολό τους σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού, τα ανώτατα όρια της χορηγούμενης Σ.Σ. που προαναφέρονται, προσαυξάνονται κατά 20%.
6.6. Για κτίρια επαγγελματικής χρήσης, κτηνοτροφικές μονάδες και επαγγελματικές αποθήκες εάν το εμβαδόν των κλειστών χώρων είναι πάνω από 150 τ.μ. θα διαιρείται σε τμήματα των 150 τ.μ. Το προκύπτον τελικώς, μετά την ως άνω διαίρεση, υπόλοιπο τμήματος, αν έχει εμβαδόν μέχρι και 50 τ.μ. θα αμελείται, ενώ αν έχει εμβαδόν πάνω από 50 τ.μ. τότε θα χορηγείται Σ.Σ. ανάλογα με το εμβαδόν του.
Κάθε τμήμα με εμβαδόν μέχρι 150 τ.μ. αντιμετωπίζεται ως ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Ως εκ τούτου για το πρώτο τμήμα η Σ.Σ. θα αποτελείται από Δ.Κ.Α. και από Α.Δ., ενώ για τα υπόλοιπα τμήματα μόνο από Α.Δ., και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 3.4β.
6.7. H Σ.Σ. επισκευής δεν μπορεί να υπερβαίνει τη Σ.Σ. ανακατασκευής του κτιρίου σε περίπτωση που αυτό ανακατασκευαζόταν.
6.8. Οι ιδιοκτήτες/-τριες των κτιρίων που κρίνονται επισκευάσιμα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Σ.Σ., που αναλογεί στην επισκευή του πληγέντος κτίσματος, για ανακατασκευή ή αυτοστέγαση ή αποπεράτωση με τους περιορισμούς που τίθενται στα προηγούμενα, εφόσον κατεδαφίσουν το κτίριο με δικές τους δαπάνες.
6.9. Ειδικότερα για την αποκατάσταση ζημιών σε κτιριακές εγκαταστάσεις επιχειρήσεων και επαγγελματικών χώρων η Σ.Σ. επιτρέπεται να χορηγηθεί, με τους ίδιους όρους και στους μισθωτές ή σε όσους έχουν από οποιαδήποτε νόμιμη αιτία αποδεδειγμένα τη νομή ή τη χρήση των εν λόγω χώρων, εφόσον δεν έχει υποβληθεί σχετική αίτηση, εκ μέρους των ιδιοκτητών/-τρών μέσα σε 45 ημέρες από την έκδοση διαπιστωτικής απόφασης για την ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης των κατολισθήσεων. Μετά την πάροδο των 45 ημερών το δικαίωμα υποβολής αίτησης για χορήγηση Σ.Σ. μπορεί να ασκηθεί και από τον/ την ενοικιαστή/-τρια για λογαριασμό του/της αμελούντος/-ούσας ιδιοκτήτη/-τριας. Σε κάθε περίπτωση, η υποχρέωση για την καταβολή των δόσεων του δανείου βαρύνει τον/την ιδιοκτήτη/-τρια.
7. ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ (Σ.Σ.)
7.1. Ανακατασκευή ή αυτοστέγαση ή αποπεράτωση κτιρίου
7.1.1 Το ποσό της Σ.Σ. για ανακατασκευή κτιρίου ή αυτοστέγαση (εφόσον αγοράζεται κτίριο υπό ανέγερση) χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία σε τρεις δόσεις ως εξής:
- Η πρώτη δόση Σ.Σ. καταβάλλεται με την Έγκριση χορήγησης Σ.Σ. και αντιστοιχεί στο 50% του ποσού της εγκεκριμένης Σ.Σ.
- Η δεύτερη δόση Σ.Σ. καταβάλλεται με την περαίωση του φέροντος οργανισμού του νέου κτηρίου και αντιστοιχεί στο 30% του ποσού της εγκεκριμένης Σ.Σ.
- Η τρίτη δόση Σ.Σ. καταβάλλεται με την περαίωση του νέου κτηρίου και αντιστοιχεί στο 20% του ποσού της εγκεκριμένης Σ.Σ.
Το ποσό της Σ.Σ. για αποπεράτωση κτιρίου, χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία σε δύο ισόποσες δόσεις, η πρώτη από τις οποίες καταβάλλεται με την έγκριση χορήγησης Στεγαστικής Συνδρομής και η δεύτερη με την ολοκλήρωση των εργασιών στην οικοδομή.
7.1.2 Το ποσό της Σ.Σ. για αυτοστέγαση, εφόσον αγοράζεται έτοιμο κτίριο, χορηγείται εφάπαξ, με την προσκόμιση οριστικού συμβολαίου αγοράς και πιστοποιητικού μεταγραφής.
Στις παραπάνω περιπτώσεις απαιτείται, η κατεδάφιση του πληγέντος κτιρίου με μέριμνα του/της ιδιοκτήτη/τριας, η οποία θα βεβαιώνεται από την αρμόδια Υπηρεσία.
7.2. Επισκευή κτιρίου
Το ποσό της Σ.Σ. για επισκευή κτιρίου χορηγείται σε τρεις δόσεις ως εξής:
- Η πρώτη δόση Σ.Σ. χορηγείται με την έκδοση της Άδειας Επισκευής και αντιστοιχεί στο 50% του ποσού της εγκεκριμένης Σ.Σ.
- H δεύτερη δόση Σ.Σ. χορηγείται αφού εκτελεστούν εγκεκριμένες εργασίες επισκευής, των οποίων ο προϋπολογισμός αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 40% του ποσού της εγκεκριμένης Σ.Σ. Η δεύτερη δόση Σ.Σ. αντιστοιχεί στο 30% του ποσού της εγκεκριμένης Σ.Σ.
Επισημαίνεται ότι προκειμένου να χορηγηθεί η δεύτερη δόση Σ.Σ. θα πρέπει να έχουν εκτελεστεί όλες οι εγκεκριμένες εργασίες επισκευής που αφορούν στον φέροντα οργανισμό του κτιρίου.
- Η τρίτη δόση Σ.Σ. χορηγείται με την περαίωση των εργασιών επισκευής και αντιστοιχεί στο 20% του ποσού της εγκεκριμένης Σ.Σ.
Στις περιπτώσεις που το εγκεκριμένο ποσό της Σ.Σ. είναι μέχρι € 5.000, θα χορηγείται εφάπαξ.
Σε κάθε περίπτωση, οι δικαιούχοι Σ.Σ. υποχρεούνται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης των κτιρίων τους, να υποβάλλουν αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία για χορήγηση Βεβαίωσης Περαίωσης Εργασιών, εντός του χρόνου ισχύος της αδείας.
8. ΝΕΟΙ ΚΤΗΤΟΡΕΣ
Δύνανται να καθοριστούν δικαιούχοι Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.) οι νέοι/-ες κτήτορες που απέκτησαν την πλήρη ή ψιλή κυριότητα των κτιρίων μετά τις κατολισθήσεις του θέματος, ασχέτως του τρόπου αποκτήσεως αυτών.
Στις περιπτώσεις που ο/η προκάτοχος έχει κριθεί δικαιούχος Στεγαστικής Συνδρομής θα πρέπει στη συμβολαιογραφική πράξη να μεταβιβάζεται το δικαίωμα της Στεγαστικής Συνδρομής (εξαιρείται η περίπτωση της κληρονομικής διαδοχής).
Δωρεάν Κρατική Αρωγή (Δ.Κ.Α.) δικαιούται ο/η νέος/-α κτήτορας εφόσον:
α) ο/η προκάτοχος του κτιρίου δικαιούνταν να λάβει Δ.Κ.Α. για αυτό, και
β) ο/η νέος/-α κτήτορας δικαιούται να λάβει Δ.Κ.Α. για το κτίριο σαν να ήταν στην ιδιοκτησία του/της την ημέρα του συμβάντος.
9. ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Με απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύ- θυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών, καθορίζονται ως δυσπρόσιτες περιοχές οι περιοχές που βρίσκονται τα πληγέντα κτίρια, τα οποία είτε επισκευάζονται είτε ανακατασκευάζονται σε αυτές, εφόσον δυσχεραίνεται σε μεγάλο βαθμό η προσκόμιση των υλικών και των μηχανημάτων για την εκτέλεση των οικοδομικών εργασιών. Στις περιοχές αυτές δίνεται προσαύξηση 20% στις προαναφερόμενες τιμές Σ.Σ. Στις περιπτώσεις επισκευής κτηρίων προσαυξάνονται κατά 20% και οι τιμές του εγκεκριμένου Νέου Ενιαίου Τιμολογίου Επισκευών.
10. ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
Στις περιπτώσεις επισκευής, η αμοιβή μηχανικού για μελέτη-επίβλεψη μειώνεται στο 50% της αμοιβής που καθορίζεται με τις ισχύουσες διατάξεις περί αμοιβών Μηχανικών.
11. ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΔΑΝΕΙΩΝ
Τα εν λόγω δάνεια θα χορηγηθούν από τα Πιστωτικά Ιδρύματα.
Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής ή ανακατασκευής κτιρίου ορίζεται σε δεκαπέντε (15) χρόνια, η δε εξόφλησή τους θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης.
Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής ή ανακατασκευής διατηρητέων κτιρίων ή μνημείων ορίζεται σε είκοσι πέντε (25) χρόνια, η δε εξόφλησή τους θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης.
Τα δάνεια βαρύνονται με επιτόκιο ίσο προς αυτό των εντόκων γραμματίων δημοσίου εξάμηνης διάρκειας της εκάστοτε τελευταίας εκδόσεως που χρονικά προηγείται της έναρξης κάθε περιόδου εκτοκισμού των δανείων, προσαυξημένο κατά δύο (2) ποσοστιαίες μονάδες χωρίς άλλη προσαύξηση για προμήθεια κ.τ.λ., επιδοτούμενο κατά 100% από τον λογαριασμό του ν. 128/1975 (Α’ 178).
Για τους λοιπούς όρους και τη διαδικασία σύναψης και χορήγησης των δανείων έχουν εφαρμογή οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για τη χρηματοδότηση της οικονομίας.
12. ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΔΑΝΕΙΩΝ
Για την ασφάλεια κάθε δανείου, θα εγγράφεται υπέρ του Πιστωτικού Ιδρύματος υποθήκη επί του ακινήτου που θα επισκευάζεται ή ανακατασκευάζεται ή αγοράζεται από το προϊόν του ατόκου δανείου ή αντ’ αυτού επί άλλου ακινήτου που τυχόν προσφέρεται από τον/την δανειολήπτη/-τρια, εφόσον η αξία του ακινήτου καλύπτει το ασφαλιζόμενο δάνειο.
Η υποθήκη μπορεί επίσης να μεταφέρεται εκ των υστέρων σε άλλο ακίνητο αντίστοιχης αξίας. Για ποσά μέχρι € 10.000 δεν απαιτείται εγγραφή υποθήκης.
Τα Πιστωτικά Ιδρύματα δύναται να χορηγούν δάνεια για την επισκευή ή ανακατασκευή Ιερών Ναών πληγέντων από τις κατολισθήσεις και στις περιπτώσεις που υπάρχει αδυναμία προσφοράς ακινήτου για εγγραφή υποθήκης, προς διασφάλιση του δανείου. Είναι δυνατή η υποθήκευση αστικού ακινήτου της αρμόδιας Μητρόπολης που ανήκει ο Ιερός Ναός.
Η ανωτέρω ρύθμιση δεν ισχύει για τους ιδιωτικούς Ναούς, ως προς τους οποίους έχουν εφαρμογή οι γενικώς ισχύουσες διατάξεις.
13. ΜΗ ΤΗΡΗΣΗ ΟΡΩΝ
13.1 Με ειδικό όρο των οικείων δανειακών συμβάσεων, θα καθορίζεται ρητά ότι, σε περίπτωση υποβολής από τους/τις δικαιούχους δανείων ή τους/τις νέους/-ες κτήτορες, ανακριβών δηλώσεων ή σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων, που θα αναλάβουν με όσα προβλέπονται στην παρούσα απόφαση (π.χ. έκδοση βεβαίωσης περαίωσης εργασιών κ.λπ.) και γενικά στις διατάξεις που αφορούν στην αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων, θα υπόκεινται πέρα από τις νόμιμες κυρώσεις και στις ακόλουθες αθροιστικά:
α) Κήρυξη ολοκλήρου του ποσού του δανείου ληξιπρόθεσμου και αμέσως απαιτητού από τη χορήγησή του.
β) Κατάπτωση ποινικής ρήτρας υπέρ του Δημοσίου, που θα συνομολογείται με τη δανειακή σύμβαση και θα αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% επί ολοκλήρου του ποσού του δανείου.
γ) Επιστροφή του ποσού των επιδοτούμενων τόκων των δανείων που είχαν καταβληθεί, εντόκως, με το ισχύον επιτόκιο υπερημερίας.
13.2 Το ποσό της Δ.Κ.Α., σε περίπτωση υποβολής από τους/τις δικαιούχους ή νέους/-ες κτήτορες ανακριβών δηλώσεων ή σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που θα αναλάβουν με βάση όσα προβλέπονται στην παρούσα απόφαση (π.χ. έκδοση βεβαίωσης περαίωσης εργασιών κ.λπ.) και γενικά στις διατάξεις που αφορούν στην αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων, θα επιστρέφεται εντόκως με επιτόκιο υπερημερίας το κοινώς ισχύον για κάθε περίπτωση υπερημερίας.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 10 Μαρτίου 2023
Οι Υπουργοί
Οικονομικών
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ
Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ
ΥφυπουργόςΥποδομών και Μεταφορών
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!