Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Εργασίας

Κ.Υ.Α. 120984/2022 Καθορισμός ανέργων ως δικαιούχων δωρεάν μετακίνησης με τα ΜΜΜ

Αριθμ. 120984

ΦΕΚ B' 6498/17.12.2022

Καθορισμός των ανέργων ως δικαιούχων δωρεάν μετακίνησης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ (ΟΑΣΘ), των κριτηρίων και της διαδικασίας χορήγησης της απαλλαγής από την καταβολή κομίστρου, για το δεύτερο εξάμηνο έτους 2022.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 86 του ν. 4530/2018 «Ρυθμίσεις απαλλαγών και αποζημιώσεων σχετικά με την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς» (Α’ 59), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 110 του ν. 4714/2020 (Α’ 148), διαμορφώθηκε με το άρθρο 86 του ν. 4796/2021 (Α’ 63) και συμπληρώθηκε με το άρθρο 225 του ν. 4823/2021 (Α’ 136).

2. Τον ν. 4921/2022 «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 75) και ιδίως το άρθρο 19.

3. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

4. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

5. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).

6. Τον Κανονισμό (ΕΕ) υπ’ αρ. 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων/ΓΚΠΔ).

7. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

8. Το π.δ. 123/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Α’ 151).

9. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).

10. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών (Α’ 181).

11. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ υπουργείων» (Α’ 119).

12. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

13. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

14. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

15. Το π.δ. 6/2022 «Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών, σύσταση Ειδικής Γραμματείας, μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων» (Α’ 17).

16. Το π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155).

17. Την υπό στοιχεία Υ70/30-10-2020 απόφαση Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

18. Την υπ’ αρ. 317/22-9-2021 κοινή απόφαση Πρωθυπουργού και Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Μιχαήλ Παπαδόπουλο» (Β’ 4383).

19. Την υπ’ αρ. 100603/25-10-2022 εισηγητική έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

20. Το γεγονός ότι, η εξασφάλιση μετακίνησης των ανέργων με πλήρη απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου στα αστικά συγκοινωνιακά, προσδιορίζεται ως υπηρεσία γενικού οικονομικού συμφέροντος που εξυπηρετεί την κοινωνική ανάγκη διευκόλυνσης της μετακίνησης των ανέργων.

21. Το γεγονός ότι η έκδοση της παρούσας συνεπάγεται απώλεια εσόδων στους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου και αντίστοιχη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, η οποία θα προσδιοριστεί στην κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 2 του άρθρου 86 του ν. 4530/2018 (Α’ 59),

αποφασίζουμε:

Τον καθορισμό των ανέργων ως δικαιούχων δωρεάν μετακίνησης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ (ΟΑΣΘ), των κριτήριων και της διαδικασίας χορήγησης της απαλλαγής από την καταβολή κομίστρου για το δεύτερο (β) εξάμηνο έτους 2022, ως εξής:

Άρθρο 1

Δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από την καταβολή κομίστρου μετακίνησης ανέργων στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ

Παρέχεται το δικαίωμα μετακίνησης με πλήρη απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου με τα αστικά συγκοινωνιακά μέσα της περιοχής αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας - ΟΑΣΑ ΑΕ [ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ (ΟΣΥ ΑΕ) και ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ (ΣΤΑΣΥ ΑΕ)] καθώς και τα αστικά συγκοινωνιακά μέσα της περιοχής αρμοδιότητας του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης -ΟΣΕΘ ΑΕ [(Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)] στους ανέργους οι οποίοι πληρούν τα κριτήρια που καθορίζονται στο άρθρο 2 της παρούσας, για το δεύτερο εξάμηνο έτους 2022.

Άρθρο 2

Δικαιούχοι άνεργοικριτήρια και διαδικασία παροχής δωρεάν μετακίνησης

1. Οι άνεργοι, που έχουν το δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από την καταβολή κομίστρου στα αστικά συγκοινωνιακά μέσα στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ, πρέπει να πληρούν τα κάτωθι κριτήρια:

α. να είναι άνεργοι, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ή να είναι άνεργοι κάτοχοι βεβαιώσεων ανεργίας οι οποίες εκδίδονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

β. να διαμένουν μόνιμα εντός των ορίων της Περιφέρειας Αττικής (πλην της Π.Ε. Νήσων) για τη μετακίνηση με τα αστικά μέσα συγκοινωνίας του ΟΑΣΑ AE [Ο.ΣΥ. Α.Ε. και ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε.], ή εντός των ορίων της Π.Ε. Θεσσαλονίκης για τη μετακίνηση με τα αστικά μέσα συγκοινωνίας του ΟΣΕΘ Α.Ε. (ΟΑΣΘ).

γ. να πληρούν τα κάτωθι εισοδηματικά κριτήρια:

Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, πραγματικό και τεκμαρτό, να ανέρχεται έως 14.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και έως 20.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση βάσει της υποπερ. ββ’ της περ. στ’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013 (δικαστική συμπαράσταση ή πτώχευση), ή έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013 ή τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και έχουν υποβάλει κοινή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο. Ομοίως, για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα να ανέρχεται σε 23.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο μετά το πρώτο. Στο ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα δεν περιλαμβάνεται εκείνο το οποίο αθροιστικά απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος και από την εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α του ν. 4172/2013.

Για τον προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης, του αριθμού των τέκνων, καθώς και των εισοδηματικών κριτηρίων, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, του φορολογικού έτους 2021. Αν οι σύζυγοι ή τα μέρη συμφώνου συμβίωσης υποβάλλουν χωριστή δήλωση λαμβάνεται ο μεγαλύτερος εκ του αριθμού τέκνων που έχει δηλωθεί σε μια εκ των δύο (2) δηλώσεων.

Τα δεδομένα της ίδιας ως άνω δήλωσης χρησιμοποιούνται και στις περιπτώσεις των εν διαστάσει ή διαζευγμένων συζύγων ή των φυσικών προσώπων που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης καθώς και των έγγαμων ή μερών συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση βάσει της υποπερ. ββ’ της περ. στ’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013 ή τους έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013.

δ. Η πλήρωση των προϋποθέσεων του άρθρου 1 διαπιστώνεται από τη Δ.ΥΠ.Α κατόπιν οίκοθεν ελέγχου βάσει των στοιχείων της Δ.ΥΠ.Α και διασταύρωσης με τα τηρούμενα στοιχεία λοιπών αρμόδιων φορέων (ενδεικτικά: ΑΑΔΕ, ΗΔΙΚΑ, ΓΓΠΣΔΔ). Τα στοιχεία των δικαιούχων δωρεάν μετακίνησης διατίθενται στον ΟΑΣΑ AE [Ο.ΣΥ. Α.Ε. και ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε.] και στον ΟΣΕΘ Α.Ε. (ΟΑΣΘ).

2. Κατ’ εξαίρεση τα εισοδηματικά κριτήρια της περ. γ. της παρ. 1 δεν απαιτείται να συντρέχουν για τους ανέργους του παρόντος άρθρου, οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς ανεργίας για χρονικό διάστημα μέχρι δώδεκα (12) μήνες.

3. Η δωρεάν μετακίνηση των ανωτέρω δικαιούχων είναι δυνατή μόνο:

α. στις περιοχές αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ ΑΕ, με την έκδοση και διάθεση στους δικαιούχους ανέργους από τον ΟΑΣΑ ΑΕ προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών μετακίνησης, και

β. στις περιοχές αρμοδιότητας του ΟΣΕΘ ΑΕ, με την επίδειξη πρόσφατης βεβαίωσης ανεργίας που εκδίδεται από τη Δ.ΥΠ.Α. για την εν λόγω χρήση, του ισχύοντος αποδεικτικού ανανέωσης της κάρτας ανεργίας της Δ.ΥΠ.Α. ή τον e-EΦΚΑ, κατά περίπτωση, και της αστυνομικής τους ταυτότητας ή του διαβατηρίου τους.

Άρθρο 3

Προσωποποιημένες κάρτες μετακίνησης αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ

1. Η ορθή εφαρμογή των κοινωνικών πολιτικών που αφορά στις μετακινήσεις των ειδικών ομάδων του πληθυσμού υλοποιείται σε συνάρτηση με τη βασική αρχή του συστήματος, που αφορά τη χρήση προσωποποιημένων μηνιαίων ηλεκτρονικών καρτών απεριορίστων διαδρομών από τις ειδικές ομάδες των μετακινουμένων, σύμφωνα και με τη διεθνή πρακτική, ώστε αυτές οι κάρτες να φέρουν τα στοιχεία των κατόχων και να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από αυτούς.

2. Για τη μετακίνηση των ανέργων, με πλήρη απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου μετακίνησης, απαιτείται η έκδοση προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών μετακίνησης, οι οποίες εκδίδονται σύμφωνα με τους κανόνες του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου και με τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται στην υπ’ αρ. 04/2017 Γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Η έκδοση της μηνιαίας προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών για τους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γίνεται η έκδοση όλων των προσωποποιημένων καρτών.

3. Οι προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες μετακίνησης μηνιαίας ισχύος, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τους δικαιούχους κατόχους τους με χρήση του εξοπλισμού Έκδοσης, Πώλησης, Επαναφόρτισης, Επικύρωσης και Ελέγχου του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου που έχει εγκατασταθεί σε οχήματα, σταθμούς και στάσεις του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας ΟΑΣΑ και δύνανται να αντικατασταθούν σε περιπτώσεις απώλειας, κλοπής ή δυσλειτουργίας. Οι δικαιούχοι κάτοχοι των καρτών επιδεικνύουν τα παραστατικά που πιστοποιούν το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης όποτε τους ζητείται από τους Εντεταλμένους Ελεγκτές κομίστρου.

Άρθρο 4

Διάρκεια Ισχύος

1. Η ισχύς της παρούσας εκτείνεται στο δεύτερο εξάμηνο του έτους 2022.

2. Τα εισοδηματικά κριτήρια που ορίζονται στην περ. γ. της παρ. 1 του άρθρου 2 εφαρμόζονται από τη δημοσίευση της παρούσας και έως 31/12/2022.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 14 Δεκεμβρίου 2022

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Υποδομών και Μεταφορών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!