Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. 20448 ΕΞ 2022 Διαδικασία επιμερισμού του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας, αποζημίωσης του Παρόχου Καθολικής Υπηρεσίας (καθορισμένη επιχείρηση).

Αριθμ. 20448 ΕΞ 2022

ΦΕΚ B’ 2657/30.05.2022

Διαδικασία επιμερισμού του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας, αποζημίωσης του Παρόχου Καθολικής Υπηρεσίας (καθορισμένη επιχείρηση).

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ

O ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184), ιδίως τα στοιχεία κδ και λγ της παρ. 2 του άρθρου 113, το άρθρο 114, το άρθρο 197, το άρθρο 198 και το Μέρος Β’ του Παραρτήματος VII,

β) του ν. 4070/2012 «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις», (Α’ 82) και ιδίως τα άρθρα 6 έως 11,

γ) του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005Α´ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),

δ) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),

ε) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),

στ) του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85),

ζ) του π.δ. 56/2021 «Διορισμός Υπουργού και Υφυπουργού» (Α’ 142),

η) της υπ’ αρ. 1786/14-02-2022 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θεόδωρο Λιβάνιο» (Β’ 638),

θ) του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

2. Την υπ’ αρ. 1013/6/1-11-2021 απόφαση της ΕΕΤΤ «Εισήγηση της ΕΕΤΤ προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διαδικασία επιμερισμού του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας, αποζημίωσης του Παρόχου Καθολικής Υπηρεσίας (καθορισμένη επιχείρηση)».

3. Την υπό στοιχεία 7435 ΕΞ 2022/28.02.2022 απόφαση του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Καθορισμός του περιεχομένου της Καθολικής Υπηρεσίας, του εύλογου αιτήματος, των προϋποθέσεων, των κριτηρίων επιλογής και της διαδικασίας για τον καθορισμό επιχείρησης ή επιχειρήσεων που υπέχουν υποχρέωση παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» (Β’ 1297).

4. Την υπό στοιχεία 11584 ΕΞ 2022/28-03-2022 εισήγηση δημοσιονομικών επιπτώσεων του Τμήματος Τακτικού Προϋπολογισμού της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής

Αντικείμενο της παρούσας αποτελεί ο καθορισμός του τρόπου επιμερισμού του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας και αποζημίωσης του Παρόχου της Καθολικής Υπηρεσίας (καθορισμένη επιχείρηση). Στο πλαίσιο της παρούσας δεν εμπίπτει η διαδικασία ελέγχου του καθαρού κόστους που δηλώνει η καθορισμένη επιχείρηση ως Καθαρό Κόστος Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας.

Άρθρο 2

Ορισμός του καθαρού κόστους Καθολικής Υπηρεσίας

Σύμφωνα με το Μέρος Α’ του Παραρτήματος VII του ν. 4727/2020, το Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας ορίζεται ως η διαφορά μεταξύ του καθαρού κόστους λειτουργίας μιας καθορισμένης επιχείρησης με υποχρεώσεις Καθολικής Υπηρεσίας και της λειτουργίας της χωρίς τις υποχρεώσεις Καθολικής Υπηρεσίας. Για τον υπολογισμό του καθαρού κόστους πρέπει να συνεκτιμώνται τα οφέλη, συμπεριλαμβανομένων των άυλων ωφελειών, που αποκομίζει η καθορισμένη επιχείρηση. Αυτό ισχύει, είτε το δίκτυο είναι πλήρως ανεπτυγμένο, είτε βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και επέκτασης.

Άρθρο 3

Υπόχρεες Επιχειρήσεις

Το Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας επιμερίζεται μεταξύ των αδειοδοτημένων παρόχων που παρέχουν Υπηρεσίες Φωνής (κωδικοί υπηρεσιών Α0104, Β0203, Β0205, Β0207, Β0208 και Β0209, ως ισχύουν, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα Κανονισμό Γενικών Αδειών) ή/και Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης συμπεριλαμβανομένων SMS (Short Messaging Service)/MMS (Multimedia Messaging Service) Προστιθέμενης Αξίας (κωδικός υπηρεσίας Β0108, ως ισχύει, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα Κανονισμό Γενικών Αδειών) ή/και υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο (κωδικός υπηρεσίας Β0104, ως ισχύει, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα Κανονισμό Γενικών Αδειών) ή/και υπηρεσίες τηλεφωνικού καταλόγου (κωδικός υπηρεσίας Β0206, ως ισχύει, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα Κανονισμό Γενικών Αδειών) στην ελληνική επικράτεια.

Άρθρο 4

Κριτήρια Συμμετοχής Παρόχων στον επιμερισμό του καθαρού κόστους Καθολικής Υπηρεσίας

1. Στον επιμερισμό του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας, συμμετέχουν μόνο οι υπόχρεες επιχειρήσεις του άρθρου 3, των οποίων ο συνολικός κύκλος εργασιών από παροχή δημοσίων δικτύων ή/και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών διαθέσιμων στο κοινό είναι μεγαλύτερος των εννέα εκατομμυρίων (9.000.000) ευρώ. Για τον επιμερισμό του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας ως συνολικός κύκλος εργασιών νοείται ο κύκλος εργασιών που υποβάλλουν οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών σύμφωνα με τον Κανονισμό Γενικών Αδειών για τον προσδιορισμό των ετήσιων διοικητικών τελών τους. Για τη συμμετοχή στον επιμερισμό του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας από το συνολικό κύκλο εργασιών αφαιρείται το ποσό των εννέα εκατομμυρίων (9.000.000) ευρώ.

2. Σε περίπτωση υπόχρεων επιχειρήσεων που βρίσκονται υπό κοινό έλεγχο, το προαναφερθέν όριο των εννέα εκατομμυρίων (9.000.000) ευρώ για τη συμμετοχή στον επιμερισμό του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας ελέγχεται με βάση το άθροισμα των εσόδων όλων των υπόχρεων επιχειρήσεων που βρίσκονται υπό κοινό έλεγχο.

3. Το Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας επιμερίζεται στις υπόχρεες επιχειρήσεις του άρθρου 3, κατά την αναλογία συμμετοχής τους στο άθροισμα του κύκλου εργασιών όλων των υπόχρεων επιχειρήσεων του άρθρου 3, όπως αυτός ορίζεται στην παρ. 1 του παρόντος.

4. Σε περίπτωση υπόχρεων επιχειρήσεων που βρίσκονται υπό κοινό έλεγχο, ο υπολογισμός της συμμετοχής στο Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας γίνεται αρχικά για το σύνολο των υπόχρεων επιχειρήσεων υπό κοινό έλεγχο και στη συνέχεια η συνεισφορά τους επιμερίζεται σε κάθε μία από αυτές ανάλογα με τον κύκλο εργασιών της στο σύνολο του κύκλου εργασιών όλων των υπόχρεων επιχειρήσεων που βρίσκονται υπό κοινό έλεγχο.

Άρθρο 5

Διαδικασία Επιμερισμού του καθαρού κόστους Καθολικής Υπηρεσίας

1. Όταν, κατόπιν αιτήματος αποζημίωσης της καθορισμένης επιχείρησης, η ΕΕΤΤ διαπιστώσει ότι υφίσταται υπερβολική επιβάρυνσή της, η ΕΕΤΤ οφείλει, εντός τριών (3) μηνών από τη διαπίστωση αυτή, να υπολογίσει με βάση την παρούσα την ακριβή συνεισφορά κάθε μιας από τις υπόχρεες επιχειρήσεις και να την κοινοποιήσει σε αυτές. Για τον προσδιορισμό της συνεισφοράς κάθε μιας από τις υπόχρεες επιχειρήσεις, η ΕΕΤΤ παίρνει ως βάση υπολογισμού τις δηλώσεις τους για το σύνολο των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων τους, όπως αυτές υποβάλλονται σύμφωνα με τον Κανονισμό Γενικών Αδειών για τον προσδιορισμό των ετήσιων ανταποδοτικών τελών τους.

2. Οι υπόχρεες επιχειρήσεις του άρθρου 3 υποχρεούνται να καταβάλλουν τη συμμετοχή τους στο Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας, εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από τη γνωστοποίηση της υποχρέωσής τους σε αυτές. Το αναλογούν ποσό καταβάλλεται από τις υπόχρεες επιχειρήσεις σε λογαριασμό της εκάστοτε καθορισμένης επιχείρησης, ενημερώνοντας την ΕΕΤΤ για την καταβολή του ποσού κοινοποιώντας της αντίγραφο του αποδεικτικού κατάθεσης. Από την ανωτέρω υποχρέωση εξαιρούνται η Καθορισμένη Επιχείρηση ή οι Καθορισμένες Επιχειρήσεις, μόνο στο βαθμό που η υποχρέωσή τους αφορά σε Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας για το οποίο οι ίδιες είναι δικαιούχοι αποζημίωσης.

3. Η τελευταία ημέρα της ανωτέρω τρίμηνης προθεσμίας για την καταβολή της συνεισφοράς των υπόχρεων επιχειρήσεων στο Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας αποτελεί τη δήλη ημέρα καταβολής, μετά την παρέλευση της οποίας, η συνεισφορά επιβαρύνεται με τον νόμιμο τόκο υπερημερίας, όπως αυτός καθορίζεται με πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

4. Η πέραν των τριάντα (30) ημερών καθυστέρηση καταβολής της συμμετοχής των υπόχρεων επιχειρήσεων στο Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας επισύρει, πλέον του τόκου υπερημερίας, την επιβολή προστίμου ή άλλων διοικητικών κυρώσεων από την EETT, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 137 και 138 του ν. 4727/2020.

5. Η ΕΕΤΤ διατηρεί τη δυνατότητα καταβολής της συνεισφοράς στο Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας από τους υπόχρεους παρόχους τμηματικά κατόπιν σχετικής συμφωνίας τους με τον πάροχο/τους παρόχους Καθολικής Υπηρεσίας. Η σχετική συμφωνία συνάπτεται μεταξύ των μερών και υποβάλλεται στην ΕΕΤΤ, εντός τριών (3) μηνών από τη γνωστοποίηση της υποχρέωσης καταβολής της συμμετοχής στο Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας. Η ΕΕΤΤ παρακολουθεί την τήρηση της συμφωνίας από τα δύο μέρη. Η καταβολή των δόσεων, όπως έχουν συμφωνηθεί, γίνεται σε λογαριασμό της εκάστοτε καθορισμένης επιχείρησης. Εάν δεν τηρηθεί ο συμφωνημένος διακανονισμός, επιβάλλεται ο νόμιμος τόκος υπερημερίας, όπως αυτός καθορίζεται με πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η ΕΕΤΤ, σε κάθε περίπτωση, δύναται να ασκήσει τις εκ του άρθρου 138 του ν. 4727/2020 αρμοδιότητές της.

6. Κατά τον επιμερισμό του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας, οι υπόχρεες επιχειρήσεις καταβάλλουν ανά πάροχο καθολικής υπηρεσίας και ανά έτος, το ύψος της συμμετοχής τους, που αντιστοιχεί στο Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας ενός έτους. Εάν η διαπίστωση της ΕΕΤΤ, ότι η Καθορισμένη Επιχείρηση ή οι Καθορισμένες Επιχειρήσεις υφίστανται υπερβολική επιβάρυνση από τις υποχρεώσεις Καθολικής Υπηρεσίας που έχουν αναλάβει, αφορά περισσότερα του ενός έτη, τότε η συμμετοχή των υπόχρεων επιχειρήσεων στο Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας ανά Πάροχο Καθολικής Υπηρεσίας καταβάλλεται σε ετήσιες δόσεις, ίσες σε αριθμό με τον αριθμό των ετών που αφορά η διαπίστωση της ΕΕΤΤ ανά Πάροχο Καθολικής Υπηρεσίας. Σε κάθε περίπτωση, είναι δυνατή η καταβολή της ετήσιας συνεισφοράς στο Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας από τους υπόχρεους παρόχους τμηματικά, κατόπιν σχετικής συμφωνίας τους με τον πάροχο/τους παρόχους Καθολικής Υπηρεσίας σύμφωνα με τα ανωτέρω.

Άρθρο 6

Δημοσίευση Στοιχείων

Με την επιφύλαξη των κοινοτικών και εθνικών κανόνων για το επιχειρηματικό απόρρητο, στην περίπτωση που έχει ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός επιμερισμού του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας, η ΕΕΤΤ δημοσιεύει ετήσια έκθεση, στην οποία φαίνεται το υπολογιζόμενο κόστος των υποχρεώσεων Καθολικής Υπηρεσίας, προσδιορίζονται οι συνεισφορές κάθε μιας από τις υπόχρεες επιχειρήσεις και προσδιορίζεται το οποιοδήποτε όφελος στην αγορά, που, ενδεχομένως, αποκομίζουν οι καθορισμένες επιχειρήσεις.

Άρθρο 7

Καταργούμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται η υπ’ αρ. 31923/1135/24-5-2007 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών «Καθορισμός διαδικασίας επιμερισμού του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας και αποζημίωσης του παρόχου Καθολικής Υπηρεσίας (καθορισμένη επιχείρηση)» (Β’ 876).

Άρθρο 8

Ισχύς/Εφαρμογή

Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται αναφορικά με τον Επιμερισμό Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας του ημερολογιακού έτους 2022 και εφεξής.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Καλλιθέα, 26 Μαΐου 2022

Οι Υπουργοί

Οικονομικών ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ

Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!