ΟΠΕΚΑ Συνέντευξη της διοικητού του ΟΠΕΚΑ, Ξένιας Παπασταύρου στην aftodioikisi.gr
ΟΠΕΚΑ
20 Απριλίου 2022
Δελτίο Τύπου
Συνέντευξη της διοικητού του ΟΠΕΚΑ, Ξένιας Παπασταύρου στην aftodioikisi.gr
Η Ξένια Παπασταύρου μιλάει αποκλειστικά στην aftodioikisi.gr για μια σειρά σημαντικών θεμάτων. Μας ενημερώνει για το Επίδομα Παιδιού-Α21, τα προγράμματα Αγροτικής Εστίας, τις έκτακτες ενισχύσεις αυτής της περιόδου και τους δικαιούχους, ενώ μας περιγράφει και τη νέα προσέγγιση στον Οργανισμό, που είναι η καλύτερη επαφή με τους πολίτες. Όπως λέει: «απώτερος στόχος της διοίκησης είναι κάθε πολίτης που δικαιούται στήριξη να τη λαμβάνει έγκαιρα, ορθά και με αξιοπρέπεια, γιατί όλοι οι άνθρωποι δικαιούνται στην καθημερινότητα τους μια καλύτερη ζωή».
Κυρία Παπασταύρου, αφού σας ευχαριστήσουμε για τη συνέντευξη στην aftodioikisi.gr, θα θέλαμε να μιλήσουμε ειδικότερα, για κάποιες παροχές-επιδόματα. Για παράδειγμα, το Επίδομα Παιδιού-Α21. Δώστε μας την τελευταία εικόνα.
To Επίδομα Παιδιού είναι μία σημαντική παροχή που στηρίζει οικογένειες, των οποίων το οικογενειακό εισόδημα δεν ξεπερνά τα €15.000 για την κάλυψη βασικών αναγκών διαβίωσης και ανατροφής των παιδιών. Οι δικαιούχοι κυμαίνονται σταθερά γύρω στις 856.000 τα τελευταία χρόνια. Η προσπάθειά μας σήμερα έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση των υπηρεσιών μας, την καλύτερη εξυπηρέτηση και πληροφόρηση των δικαιούχων. Βάσει των ηλεκτρονικών μηνυμάτων που λαμβάνουμε από τους πολίτες αναπροσαρμόζουμε την πληροφόρηση μέσω της ιστοσελίδας opeka.gr, θέλοντας να ανταποκριθούμε σε αυτά που πραγματικά χρειάζονται οι πολίτες. Δίνουμε έμφαση στη λεπτομέρεια. Για παράδειγμα, υπενθυμίζουμε ακόμη και απλά πράγματα, ότι για να εγκριθεί μία αίτηση πρέπει να γίνει οριστική υποβολή της. Πολλές φορές συμβαίνει οι πολίτες να αποθηκεύουν μία αίτηση προσωρινά και μετά να κλείνει η πλατφόρμα και να χάνουν την προθεσμία. Μία τέτοια «λεπτομέρεια» μπορεί να επηρεάζει χιλιάδες ανθρώπους.
–Πώς και σε ποιους θα καταβληθεί η «επιπλέον» 1,5 δόση που εξήγγειλε η Κυβέρνηση; Έχει «κλειδώσει» η ημερομηνία πληρωμής;
Η έκτακτη προσαύξηση του Επιδόματος Παιδιού που ψηφίστηκε στις 31.03 θα δοθεί έως την 21η Απριλίου 2022 σε όλους τους δικαιούχους του Επιδόματος Παιδιού του έτους 2022. Δηλαδή, σε όσους ήδη έλαβαν την πρώτη δόση το 2022, ήτοι 577.105 δικαιούχοι, καθώς και σε όσους κάνουν αίτηση αργότερα και καταστούν δικαιούχοι μέχρι να κλείσει το πρόγραμμα στις 14 Ιανουαρίου 2023.
-Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για τα άλλα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ, όπως το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων, το επίδομα γέννησης, το Ε.Ε.Ε, το επίδομα στέγασης και βεβαίως τα επιδόματα ΑμΕΑ. Έχουμε κάτι νεότερο για όλα αυτά;
Για τη στήριξη των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας, αποφασίστηκε από την Κυβέρνηση στην έκτακτη προσαύξηση να συμπεριληφθούν οι δικαιούχοι των προνοιακών αναπηρικών επιδομάτων, οι δικαιούχοι της μηνιαίας σύνταξης ανασφάλιστων υπερηλίκων του ν.1296/1982 και του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων που θα λάβουν 200 ευρώ επιπλέον καθώς και οι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος που θα λάβουν διπλή δόση. Όσοι πολίτες κριθούν εκ των υστέρων δικαιούχοι αναδρομικής καταβολής αναπηρικού προνοιακού επιδόματος για τον μήνα Απρίλιο 2022 θα λάβουν την προσαύξηση.
-Τι σχεδιασμός υπάρχει φέτος για τα προγράμματα Αγροτικής Εστίας; Πότε ανοίγουν;
Όπως κάθε χρόνο, τα προγράμματα του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας θα ξεκινήσουν τον Μάιο 2022 και θα λήξουν τον Ιούνιο του 2023. Σκοπός τους είναι η οικονομική ενίσχυση και η ψυχαγωγία. Δικαιούχοι είναι οι αγρότες, οι αγρότισσες μητέρες και τα παιδιά τους. Θα υλοποιηθούν συνολικά 7 προγράμματα, Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού, Ιαματικού Τουρισμού, Εκδρομικού, Παιδικό Κατασκηνωτικό, Δωρεάν παροχής Βιβλίων και εισιτηρίων θεάτρου και πρόγραμμα παροχής χρηματικών βοηθημάτων σε τρίτεκνες και πολύτεκνες αγρότισσες μητέρες, ενώ ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 15 εκατομμύρια ευρώ.
-Κλείνοντας, θα θέλαμε την προσωπική σας εικόνα και άποψη για την γενικότερη κατάσταση στην κοινωνία μας, αλλά και τις ανάγκες των ανθρώπων, όπως τις παρατηρείτε και τις βιώνετε (και) μέσα από τον Οργανισμό.
Βρισκόμαστε δίπλα στους πολίτες. Κι αυτό δεν το λέω μεταφορικά. Ακούμε τους πολίτες, διαβάζουμε τα μηνύματά τους. Αυτή η επαφή είναι για μας ο πυρήνας της καθημερινότητάς μας. Χάρη σε αυτήν αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες και σχεδιάζουμε βελτιώσεις που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ανθρώπων και των οικογενειών τους. Αποτέλεσμα αυτής προσέγγισης είναι και η πρωτοβουλία που πήραμε για να μειώσουμε την ανασφάλεια των πολιτών για το πότε πληρώνονται τα επιδόματα. Για τη διευκόλυνση των πολιτών καθιερώσαμε με νομοθετική διάταξη τον Φεβρουάριο 2020 την σταθερή ημερομηνία για την καταβολή των επιδομάτων, την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα.
Βλέπουμε επίσης ότι οι πολίτες χρειάζονται άμεση και κατανοητή ενημέρωση για τα δικαιώματά τους και για την πορεία των αιτήσεών τους. Γι’ αυτό μέσα στην πανδημία σπεύσαμε σε χρόνο ρεκόρ να δημιουργήσουμε σε συνεργασία με ανάδοχο ένα σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο πανελλαδικής εξυπηρέτησης, το οποίο τον Ιούλιο 2021 εντάχθηκε στο 1555, το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείο Εργασίας. Και γι’ αυτό συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με στόχο όλα τα επιδόματα να υποστηριχθούν από ψηφιακή εφαρμογή.
Σε αυτό το πλαίσιο και με βαθύτατο αίσθημα ευθύνης και απόλυτη συναίσθηση του έργου και της σπουδαιότητας του ΟΠΕΚΑ, απώτερος στόχος της διοίκησης είναι κάθε πολίτης που δικαιούται στήριξη να τη λαμβάνει έγκαιρα, ορθά και με αξιοπρέπεια, γιατί όλοι οι άνθρωποι δικαιούνται στην καθημερινότητα τους μια καλύτερη ζωή.
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!