Υπουργείο Ανάπτυξης Ομιλία Γεωργιάδη επί της τροπολογίας για θέματα αγοράς, επαγγελματικών μισθώσεων και εκλογών στα Επιμελητήρια
Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων
19 Απριλίου 2022
Δελτίο Τύπου
Ομιλία Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή επί της τροπολογίας του Υπουργείου για θέματα αγοράς, επαγγελματικών μισθώσεων και εκλογών στα Επιμελητήρια
Τοποθέτηση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στην Ολομέλεια της Βουλής, για την τροπολογία – προσθήκη του ΥΠΑΝ στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τίτλο “Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις“.
«Έχουμε φέρει την εξής τροπολογία με τις εξής διατάξεις:
Άρθρο 1, είναι η τροπολογία για την οποία είχαμε μιλήσει, όπου δίνουμε το δικαίωμα στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή όταν επιβάλουμε πρόστιμο σε μία επιχείρηση για αισχροκέρδεια, δηλαδή για παραβίαση του ανώτατου ορίου στο περιθώριο μεικτού κέρδους που έχουμε θεσπίσει εν μέσω πανδημίας και εν μέσω πολέμου, να μπορούμε να δημοσιοποιούμε τα στοιχεία αυτής της επιχείρησης προς ενημέρωση των καταναλωτών, πάντα με τη ρητή επιφύλαξη ότι η επιχείρηση έχει το δικαίωμα να στραφεί στα δικαστήρια και να ακυρώσει ενδεχομένως το πρόστιμο.
Το άρθρο 2 είναι σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, μία διεύρυνση των αγαθών που συμπεριλαμβάνονται στην τροπολογία για το πλαφόν, για το ανώτατο όριο στο περιθώριο κέρδους.
Το άρθρο 3 είναι η θέσπιση του ανώτατου ορίου του 3% σε επαγγελματικές μισθώσεις για όλο το 2022, για όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Λέω τις μικρομεσαίες, επειδή εξαιρούμε ρητώς τις μεγάλες επιχειρήσεις, αυτές οι οποίες νοικιάζουν οι τράπεζες, τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και λοιπά.
Και το άρθρο 4, είναι η χρονική μετάθεση κατά 1 έτος των εκλογών των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των Επιμελητηρίων, από το τέλος του ’22, στο τέλος του ’23 λόγω των εκτάκτων συνθηκών που εξακολουθούμε να έχουμε στην ελληνική αγορά, λόγω του Covid και λόγω του πολέμου.
Κύριοι συνάδελφοι και από τον ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως από το ΚΙΝΑΛ, το άρθρο 4 στο οποίο αναφερθήκατε είναι αποδοχή από εμένα της ομοφώνου αποφάσεως της Κεντρικής Ενώσεως Επιμελητηρίων Ελλάδας και όλων των προέδρων των Επιμελητηρίων. Δεν υπάρχει ένας που να έχει διαφωνήσει.
Ήρθαν όλα τα επιμελητήρια και μας ζήτησαν να αναβληθούν οι εκλογές για τους λόγους που προαναφέρατε. Εμείς υιοθετούμε την άποψη της ΚΕΕΕ. Γιατί από τώρα όσοι ασχολούνται με τα Επιμελητήρια ξέρουν ότι η προεκλογική περίοδος με τα ψηφοδέλτια δεν γίνεται το Νοέμβριο γίνεται το Μάρτιο. Πρέπει να τους πούμε από τώρα εάν θα πρέπει να ξεκινήσουν τα ψηφοδέλτια και την προεκλογική εκστρατεία ή όχι. Αυτή είναι η απάντηση.
Άρα, λοιπόν το άρθρο 4 είναι η αποδοχή εκ μέρους της Κυβερνήσεως της ομοφώνου προτάσεως των επιμελητηριακών θεσμών. Θέλει το ΚΙΝΑΛ να πει ότι έχουν άδικο οι επιμελητηριακοί θεσμοί και πρέπει να απορριφθεί το αίτημά τους; Μπορεί να καταψηφίσει το άρθρο 4, να πει «δεν συμφωνούμε». Εγώ ως αρμόδιος Υπουργός εισηγούμαι στο κοινοβούλιο να υιοθετήσουμε το αίτημα το ομόφωνο των επιμελητηριακών θεσμών.
Τώρα, δεν είναι καινοφανές, το ξέρουν οι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, και κατά την προηγούμενη περίοδο οι εκλογές έγιναν στα έξι χρόνια. Δεν είναι κάτι καινούριο ή ασύνηθες, είναι κάτι που έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν και χωρίς να έχουμε πόλεμο και όλα αυτά που γίνονται.
Άρα, ένας λόγος παραπάνω μην αντιδικούμε σε πράγματα που είναι τόσο συνηθισμένα και στο κάτω-κάτω, επαναλαμβάνω, δεν είναι πρωτοβουλία κυβερνητική, είναι πρωτοβουλία επιμελητηριακή.
Πάμε τώρα στο άρθρο 3. Μας απασχόλησε πάρα πολύ, κύριοι συνάδελφοι για να είμαι ειλικρινής, το πώς θα εφαρμόσουμε την απόφασή μας. Γιατί; Η απόφασή μας είναι να προστατεύσουμε την μικρομεσαία επιχείρηση από την υπέρογκη αύξηση του πληθωρισμού που για όσα συμβόλαια, όσες επαγγελματικές μισθώσεις συνδέουν τον ετήσιο πληθωρισμό με την αύξηση του μισθώματος, θα τις άφηνε ενδεχομένως εκτεθειμένες σε μία πάρα πολύ μεγάλη αύξηση. γι’ αυτό και θα κάνουμε αυτό το πράγμα.
Ποια είναι τώρα τα αρνητικά μιας τέτοιας τροπολογίας με την οποία προσπαθούμε να θεραπεύσουμε αυτό το οποίο είπατε; Πλην του μικρομεσαίου επιχειρηματία στην αγορά των ακινήτων υπάρχουν και οι μεγάλες επιχειρήσεις, παραδείγματος χάριν οι τράπεζες, οι μεγάλες επώνυμες αλυσίδες, τα μεγάλα κέντρα. Δεν ήταν ποτέ στην πολιτική μας βούληση όλοι αυτοί να τύχουν αυτού του ευεργετήματος. Εγώ δηλαδή δεν ήθελα ποτέ να πω ότι η Χ τράπεζα δεν μπορεί να πληρώσει 5% αντί για 3% γιατί μπορούν να τα πληρώσουν. Εγώ ήθελα ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας, ο οποίος πραγματικά δεν μπορεί να πληρώσει, να είναι προστατευμένος.
Και παράλληλα τι άλλο δε θέλαμε; Δε θέλαμε η τροπολογία αυτή να πλήξει τις μεγάλες επενδύσεις στην αγορά των ακινήτων. Γιατί ένα κεφάλαιο είναι η προστασία του μικρομεσαίου που όλοι συμφωνούμε, ένα κεφάλαιο είναι η προσέλκυση σοβαρών και μεγάλων επενδύσεων στο χώρο του real estate όπως λέμε, των ακινήτων.
Οι πελάτες των εταιρειών αυτών είναι οι μικροί, οι μικρομεσαίοι ή οι πολύ μεγάλοι; Απάντηση: Οι πολύ μεγάλοι. Γιατί και στα εμπορικά κέντρα άνω των 15 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων -δεν τα ονοματίζω γιατί τα ξέρετε- είναι οι μεγάλες αλυσίδες, ο μικρός δεν μπορεί να μπει μέσα ούτε να περάσει από την είσοδο γιατί δεν έχει να δώσει τα χρήματα που απαιτούνται.
Ούτε βεβαίως στις εταιρίες διαχείρισης ακινήτων θα πάει να νοικιάσει ένας μικρός επιχειρηματίας. Εκεί νοικιάζουν οι τράπεζες, οι αλυσίδες, οι πολυεθνικές.
Άρα, τι κάνουμε με την τροπολογία μας; Δίνουμε το ευεργέτημα σε αυτόν που το έχει ανάγκη, που είναι ο μικρομεσαίος και αφήνουμε την αγορά να ρυθμιστεί στους μεγάλους οι οποίοι δεν έχουν την αντίστοιχη ανάγκη με τους μικρούς, ώστε να πετύχουμε και να μην πλήξουμε την αγορά ακινήτων στις μεγάλες επενδύσεις που μας ενδιαφέρει ως χώρα, γιατί μειώνουν την ανεργία, αυξάνουν το ΑΕΠ, δημιουργούν νέες υποδομές και ταυτόχρονα να μην αφήνουμε απροστάτευτο αυτόν που έχει πραγματικά ανάγκη. Αυτή είναι η ρύθμιση. Αν σε αυτό διαφωνείτε εντάξει, αλλά σε αυτό εμείς καταλήξαμε.
Επίσης, επειδή είναι σωστή η παρατήρηση, θα δώσω ως κατεύθυνση στα δελτία τύπου που εκδίδει το Υπουργείο, εάν υπάρχει περίπτωση franchise δηλαδή αλυσίδας να το πω απλά, θα ονοματίζεται το συγκεκριμένο κατάστημα ώστε να μην υφίστανται βλάβη τα υπόλοιπα.
Συνεπώς, η ρύθμιση επιλαμβάνεται των επαγγελματικών μισθώσεων. Η εκκίνηση της ρυθμίσεως έχει ως εξής, ότι μια επιχείρηση σήμερα πάλι μικρομεσαία για να μην τα επαναλάβω, αντιμετωπίζει την αύξηση στα πάγια, όπως ρεύμα κλπ., την αύξηση του βασικού μισθού που θα έρθει και λίγο μεγαλύτερη σε λίγες μέρες και ταυτόχρονα τη μείωση του τζίρου την οποία αναπόφευκτα έχει ως συνέπεια ο πληθωρισμός διότι αυτό επηρεάζει το γενικότερο οικονομικό κύκλο. Άρα, είπαμε, πρέπει να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις σε αυτή τη φάση ώστε να μείνουν όρθιες, να μη χαθούν θέσεις εργασίας και τα υπόλοιπα.
Το οικιακό ρεύμα είναι πιο μεγάλο ζήτημα, το οποίο αφορά το σύνολο της αγοράς ακινήτων στη χώρα. Θέλω να είμαι ειλικρινής, η κυβέρνηση σκέφτεται διάφορα μέτρα για να βοηθήσει τους πιο αδύναμους, θα δούμε πού θα καταλήξουμε. Αλλά μια τέτοια γενική ρύθμιση θα είχε όπως σίγουρα καταλαβαίνετε τεράστια, ίσως και υπερβολική, επίπτωση στην αγορά ακινήτων στη χώρα.
Άρα, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί σε αυτό το θέμα. Να θυμίσω μόνο για να το ξέρει το Σώμα ότι τα τελευταία τρία χρόνια στην αγορά ακινήτων έχουμε από τη μια πλευρά την αύξηση των ενοικίων που πλήττει τους φτωχότερους και τους πιο αδύναμους, πραγματικά και πρέπει να βρούμε τρόπο να το αντιμετωπίσουμε, καμία αντίρρηση. Από την άλλη όμως έχουμε και μια κοσμογονία στην οικοδομή. Ένας από τους βασικούς λόγους που έχει μειωθεί η ανεργία στην Ελλάδα είναι ότι η οικοδομή έχει πάρει μπρος μετά από πολλά χρόνια ακινησίας.
Άρα, κάθε παρέμβασή μας στην αγορά ακινήτων πρέπει να λαμβάνει υπόψη και τη δεύτερη διάσταση. Όχι μόνο την πρώτη».
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!