Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. 26329/2022 Διαδικασίες Υλοποίησης Ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας, Διαδικασίες Δημιουργίας και Διατήρησης Καταλόγων Προμηθευτών για την Ανάθεση και Υλοποίηση Ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ)

Αριθμ. 26329

ΦΕΚ B' 1244/17.03.2022

Διαδικασίες Υλοποίησης Ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας, Διαδικασίες Δημιουργίας και Διατήρησης Καταλόγων Προμηθευτών για την Ανάθεση και Υλοποίηση Ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ)

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

2. Τις διατάξεις του μέρους ΙΗ «Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης» του ν. 4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» (Α’ 167) και ιδίως των άρθρων 134 «Τεχνική Βοήθεια» και 139 «Μεταβατική περίοδος».

3. Τις διατάξεις του ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)» (Α’ 147) και ιδίως του άρθρου 119 «Συμβάσεις ενεργειών τεχνικής βοήθειας - Εξουσιοδοτική διάταξη» και της παρ. 4 του άρθρου 329 «Συμβάσεις ενεργειών τεχνικής βοήθειας - Εξουσιοδοτική διάταξη».

4. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

5. Τις διατάξεις του ν. 4013/2011 «Σύσταση ενιαίας, ανεξάρτητης αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων - αντικατάσταση του 6ου κεφαλαίου του ν. 3588/2007 - Προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 204).

6. Τις διατάξεις του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο Πρόγραμμα Διαύγεια» (Α’ 112).

7. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

8. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

9. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

10. Το π.δ. 5/2022 «Οργανισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15).

11. Την υπ’ αρ. 38/2020 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου «Έγκριση και προσδιορισμός των πόρων υλοποίησης του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (Ε.Π.Α.) για την προγραμματική περίοδο 20212025» (Α’ 174).

12. Την υπ’ αρ. 51875/07.05.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Ανάθεση Αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη» (Β’ 1867).

13. Την υπ’ αρ. 4378/15.01.2020 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων [Έγκριση προγράμματος Τεχνικής Βοήθειας Μεταβατικής Περιόδου του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης, της παρ. 2 του άρθρου 139 του ν. 4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» (Α’ 167)] (Β’ 67).

14. Την υπ’ αρ. 95189/14.09.2020 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Κατάρτιση και Υποβολή Τομεακών και Περιφερειακών Προγραμμάτων (ΤΠΑ/ΠΠΑ) του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης προγραμματικής περιόδου 2021 - 2025» (Β’ 3961).

15. Την υπ’ αρ. 62564/04.06.2021 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου - Κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025» (Β’ 2442).

16. Το γεγονός ότι οι ενέργειες Τεχνικής Βοήθειας αφορούν στον προγραμματισμό, σχεδιασμό, προετοιμασία, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση, δημοσιότητα, εφαρμογή και έλεγχο του ΕΠΑ και των προγραμμάτων του, καθώς και δραστηριότητες για την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας για την υλοποίηση των προγραμμάτων. Οι ανωτέρω ενέργειες χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους μέσω του προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.

17. Την αναγκαιότητα προσαρμογής του καθεστώτος υλοποίησης των ενεργειών τεχνικής βοήθειας στις απαιτήσεις της προγραμματικής περιόδου ΕΠΑ 2021-2025, καθώς και στο θεσμικό πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων στη βάση και της εμπειρίας από την υλοποίηση ενεργειών τεχνικής βοήθειας, που απαιτεί επαναπροσδιορισμό της επιλεξιμότητας των δράσεων για τη βελτίωση της ποιότητας και της διαφάνειας στη διαχείρισή τους, καθώς και τη μεγαλύτερη δυνατή θετική επίπτωση στην υποβοήθηση υλοποίησης των παρεμβάσεων.

18. Την υπό στοιχεία Γ1/2022 γνώμη της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. που εκδόθηκε σύμφωνα με την περ. γ’ (γγ) της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 4013/2011 (Α’ 204).

19. Την υπ’ αρ. 18333/21.02.2022 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών με την οποία διαπιστώνεται ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται πρόσθετη επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό, αποφασίζουμε:

1. Τη διαδικασία κατάρτισης, ενεργοποίησης και υλοποίησης της τεχνικής βοήθειας (ΤΒ) του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) και των προγραμμάτων του, ήτοι των Τομεακών και Περιφερειακών Προγραμμάτων Ανάπτυξης (ΤΠΑ/ΠΠΑ) του άρθρου 125 και των Ειδικών Προγραμμάτων του άρθρου 130 του ν. 4635/2019 (Α’ 167), εφεξής «Προγράμματα Ανάπτυξης» (ΠΑ).

Ειδικότερα, καθορίζονται:

  • οι δικαιούχοι Τεχνικής Βοήθειας,
  • η διαδικασία ενεργοποίησης και υλοποίησης των δράσεων/έργων Τεχνικής Βοήθειας,
  • η κατάταξη των έργων Τεχνικής Βοήθειας σε κατηγορίες,
  • οι κατηγορίες και η επιλεξιμότητα των δαπανών.

2. Τη διαδικασία κατάρτισης, λειτουργίας και διατήρησης καταλόγων προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών ενεργειών TB.

Ειδικότερα, καθορίζονται:

  • οι διαδικασίες εγγραφής φυσικών ή νομικών προσώπων στον κατάλογο προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών ενεργειών ΤΒ,
  • οι κανόνες δημοσιότητας που εφαρμόζονται κατά την ανάθεση δημόσιων συμβάσεων προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών μέσω καταλόγου,
  • λοιπές αναγκαίες λεπτομέρειες που αφορούν στη διαδικασία ανάθεσης και υλοποίησης ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας των δικαιούχων φορέων, που υπάγονται στις διατάξεις της παρούσας.

ΜΕΡΟΣ Α’

Κατάρτιση, Έγκριση και υλοποίηση ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας

Άρθρο 1

Κατάρτιση ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας ΕΠΑ και ΠΑ

1. Σε κάθε ΠΑ του ΕΠΑ που προβλέπονται ενέργειες ΤΒ, περιλαμβάνεται άξονας προτεραιότητας Τεχνικής Βοήθειας. Ο άξονας προτεραιότητας ΤΒ υποστηρίζει ενέργειες που αφορούν στον προγραμματισμό, στον σχεδιασμό, στην προετοιμασία, στη διαχείριση, στην παρακολούθηση, στην αξιολόγηση, στη δημοσιότητα, στην εφαρμογή και στον έλεγχο του οικείου ΠΑ, καθώς και σε δραστηριότητες για την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας της οικείας Υπηρεσίας Διαχείρισης (ΥΔ) και των δικαιούχων για την υλοποίηση του ΠΑ.

2. Στον άξονα προτεραιότητας ΤΒ του ΤΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων περιλαμβάνονται διακριτά οι ενέργειες που αφορούν στον προγραμματισμό, στον σχεδιασμό, στην προετοιμασία, στη διαχείριση, στην παρακολούθηση, στην αξιολόγηση, στη δημοσιότητα, στην εφαρμογή και στον έλεγχο του ΕΠΑ καθώς και δραστηριότητες για την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας της Υπηρεσίας Συντονισμού του ΕΠΑ.

3. Εάν το πρόγραμμα δομείται σε υποπρογράμματα, μπορεί να υπάρχει άξονας ΤΒ σε κάθε υποπρόγραμμα.

Άρθρο 2

Ενεργοποίηση ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας

1. Με την έγκριση του ΠΑ σύμφωνα με τα άρθρα 125 και 130 του ν. 4635/2019 (Α’ 167), ενεργοποιείται ο άξονας προτεραιότητας ΤΒ που έχει προβλεφθεί προκειμένου να ενταχθούν έργα/δράσεις ΤΒ που θα συνδράμουν την ΥΔ και τους δικαιούχους του ΠΑ στην υλοποίηση του Προγράμματος.

2. Τα έργα Τεχνικής Βοήθειας εντάσσονται στον άξονα προτεραιότητας ΤΒ του οικείου ΠΑ σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται στο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ).

Άρθρο 3

Δικαιούχοι ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας

Δικαιούχοι ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας, είναι οι εξής:

  • Η Υπηρεσία Συντονισμού του ΕΠΑ, ήτοι η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων (Γ.Δ.Δ.Ε.) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ή η Διεύθυνση Διαχείρισης Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Δι. Δι.Ε.Π.), η οποία υποστηρίζει την Υπηρεσία Συντονισμού για τις ενέργειες που αφορούν στο συντονισμό, στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση του ΕΠΑ και των προγραμμάτων του.
  • Η Μονάδα Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΜΟΔ Α.Ε.)
  • Οι Υπηρεσίες Διαχείρισης των ΠΑ του ΕΠΑ, καθώς και
  • Άλλοι φορείς και υπηρεσίες, εφόσον προβλέπονται από την έγκριση των προγραμμάτων ή η ΥΔ κρίνει ότι υπάρχει ανάγκη χρήσης ΤΒ για την υλοποίηση έργου τους που χρηματοδοτείται από το ΠΑ.

Άρθρο 4

Προϋπολογισμός Άξονα Προτεραιότητας Τεχνική Βοήθεια

Ο προϋπολογισμός του άξονα προτεραιότητας ΤΒ των ΠΑ του ΕΠΑ καθορίζεται ως ποσοστό μέχρι 1% του προϋπολογισμού του προγράμματός τους.

Άρθρο 5

Υποβολή, έγκριση και χρηματοδότηση ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Οι ενέργειες ΤΒ εντάσσονται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΣΔΕ και του εγχειριδίου διαδικασιών του ΕΠΑ.

ΜΕΡΟΣ Β’

Κατάρτιση, Λειτουργία και διατήρηση Καταλόγου Προμηθευτών - Παρόχων Υπηρεσιών

Άρθρο 6

Πεδίο Εφαρμογής

Οι διατάξεις της παρούσας ρυθμίζουν τη διαδικασία κατάρτισης και διατήρησης των καταλόγων προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών που αφορούν σε ενέργειες ΤΒ καθώς και τη λειτουργία του καταλόγου αναφορικά με τις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων προς τους εγγεγραμμένους σε αυτούς προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών:

α) της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων Επενδύσεων (Υπηρεσία Συντονισμού του ΕΠΑ)

β) των Υπηρεσιών Διαχείρισης των ΠΑ του ΕΠΑ

Άρθρο 7

Δημιουργία και διατήρηση καταλόγου προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών

1. Για τις ανάγκες της Υπηρεσίας Συντονισμού του ΕΠΑ και της ΜΟΔ συγκροτείται ενιαίος Κατάλογος προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών με πρωτοβουλία της Δι.Δι.ΕΠ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

2. Κάθε ΥΔ δύναται για τις ανάγκες υλοποίησης ενεργειών ΤΒ να καταρτίζει κατάλογο προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών. Ο Κατάλογος δύναται να τηρείται ανά κατηγορίες ενεργειών, σύμφωνα με την αποτύπωσή τους στο Παράρτημα της παρούσας, η οποία δύναται να εξειδικεύεται περαιτέρω.

3. Οι ΥΔ δύνανται είτε να καταρτίζουν δικό τους κατάλογο προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών, είτε να χρησιμοποιούν τον κατάλογο της Υπηρεσίας Συντονισμού του ΕΠΑ, της παρ. 1 ανωτέρω. Στην τελευταία περίπτωση, για τη χρήση του Καταλόγου αποστέλλεται σχετική επιστολή προς τη Δι.Δι.ΕΠ, με την οποία δηλώνεται η πρόθεση για χρήση του καταλόγου προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών.

4. Για τη δημιουργία καταλόγου κατά τα ανωτέρω υπό 1-3, αναρτάται στο διαδικτυακό τόπο της Υπηρεσίας Συντονισμού του ΕΠΑ ή της ΥΔ πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς φυσικά/νομικά πρόσωπα για εγγραφή στο κατάλογο, το περιεχόμενο της οποίας περιγράφεται στο άρθρο 10 της παρούσης. Η πρόσκληση παραμένει ανοικτή για όλη τη διάρκεια της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2025, ώστε να μην υφίσταται χρονικός ή άλλος περιορισμός στη δυνατότητα των προμηθευτών και των παρόχων υπηρεσιών να εγγραφούν στους καταλόγους.

5. Η εγγραφή στον κατάλογο πιστοποιείται με βεβαίωση, η οποία εκδίδεται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας Συντονισμού ή τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας Διαχείρισης ή στην περίπτωση άλλων δικαιούχων από το αρμόδιο, σύμφωνα με το θεσμικό τους πλαίσιο, όργανο. Σε περίπτωση υποχρεωτικής επικαιροποίησης των στοιχείων του εγγεγραμμένου προμηθευτή ή παρόχου υπηρεσιών, εκδίδεται εκ νέου βεβαίωση, ως ανωτέρω, η οποία ακολουθεί τις μεταβολές των στοιχείων στα οποία βασίζεται η εγγραφή. Η εγγραφή στον Κατάλογο συνιστά προϋπόθεση συμμετοχής και απόδειξη πλήρωσης των κριτηρίων συμμετοχής, τεχνικής/επαγγελματικής ικανότητας και οικονομικής/χρηματοοικονομικής επάρκειας για την ανάληψη συγκεκριμένης κατηγορίας ενεργειών ΤΒ σύμφωνα με τις προϋποθέσεις συμμετοχής.

6. Τα φυσικά/νομικά πρόσωπα που πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής στον κατάλογο, δυνάμει της πρόσκλησης, θα δύνανται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συγκεκριμένη/ες κατηγορία/ες ενεργειών υποβάλλοντας σχετική τυποποιημένη αίτηση, η οποία επισυνάπτεται στην πρόσκληση καθώς και τα στοιχεία που ορίζονται στο άρθρο 8 της παρούσας. Διευκρινίζεται ότι ένα φυσικό/νομικό πρόσωπο δύναται να εγγραφεί σε περισσότερους του ενός καταλόγους.

7. Τα φυσικά/νομικά πρόσωπα που συμμετέχουν στον κατάλογο προμηθευτών/παρόχων υπηρεσιών ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας υποχρεούνται τον Ιανουάριο του 2024 να υποβάλουν επικαιροποιημένα τα στοιχεία τους στην αρμόδια Υπηρεσία, που διατηρεί τον κατάλογο. Σε διαφορετική περίπτωση θα διαγράφονται από τον κατάλογο εκείνο για τον οποίο δεν προέβησαν στην διαδικασία επικαιροποίησης. Η εν λόγω διαγραφή δεν αφαιρεί το δικαίωμά τους να εγγραφούν εκ νέου στον κατάλογο, ακολουθώντας όμως την αρχική διαδικασία εγγραφής.

8. Η επικαιροποίηση θα πραγματοποιείται με την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του οικονομικού φορέα, η οποία θα αποστέλλεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ψηφιακά υπογεγραμμένη ή μέσω ταχυδρομείου στην αρμόδια Υπηρεσία που διατηρεί τον κατάλογο. Η υπεύθυνη δήλωση θα περιέχει όλα τα στοιχεία του άρθρου 8 που πρέπει να επικαιροποιηθούν, ενώ σε περίπτωση μη μεταβολής αυτών θα επιβεβαιώνει τοιαύτη.

9. Σε περίπτωση που επέλθει αλλαγή των στοιχείων του άρθρου 8 του οικονομικού φορέα πριν τον Ιανουάριο του 2024, θα πρέπει να γνωστοποιείται στην Αρμόδια Υπηρεσία που διατηρεί τον κατάλογο, εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την επέλευση της αλλαγής.

Άρθρο 8

Διαδικασία εγγραφής στον κατάλογο - Περιεχόμενο Πρόσκλησης

1. Για την εγγραφή στον κατάλογο οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς (φυσικά ή νομικά πρόσωπα), οφείλουν κατ’ ελάχιστον να προσκομίσουν τα ακόλουθα στοιχεία:

I. Την επωνυμία, έδρα, στοιχεία επικοινωνίας, την εκπροσώπηση στις περιπτώσεις νομικών προσώπων, το αντικείμενο δραστηριοποίησης των ενδιαφερομένων, το οποίο θα πρέπει να είναι συναφές με το αντικείμενο των συμβάσεων/ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας, κατά τα οριζόμενα στο Παράρτημα της παρούσας.

II. Στοιχεία σχετικά με την προσωπική κατάσταση του ενδιαφερόμενου φυσικού/νομικού προσώπου σύμφωνα με το άρθρο 80 του ν. 4412/2016 και ειδικότερα αναφορικά με:

  • τη μη ύπαρξη αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, δωροδοκία, απάτη, τρομοκρατικά εγκλήματα ή εγκλήματα συνδεόμενα με τρομοκρατικές δραστηριότητες, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, παιδική εργασία και άλλες μορφές εμπορίας ανθρώπων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 4412/2016.
  • την εκπλήρωση των ασφαλιστικών και των φορολογικών υποχρεώσεων του υποψηφίου, τόσο κατά το δίκαιο του τόπου εγκατάστασης, όσο και κατά το ελληνικό δίκαιο, σύμφωνα με τις περ. α και β της παρ. 2 και την παρ. 2Α του άρθρου 73 του ν. 4412/2016.
  • την προσκόμιση Υπεύθυνης Δήλωσης σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 74 του ν. 4412/2016.

III. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εγγραφή στον κατάλογο δύναται να περιλαμβάνει και στοιχεία που αφορούν στους λόγους αποκλεισμού της παρ. 4 του άρθρου 73 του ν. 4412/2016, ως ισχύει κάθε φορά και ειδικότερα για:

  • τη μη ύπαρξη σοβαρής ή επαναλαμβανόμενης πλημμέλειας κατά την εκτέλεση ουσιώδους απαίτησης στο πλαίσιο προηγούμενης δημόσιας σύμβασης που είχε ως αποτέλεσμα την πρόωρη καταγγελία της προηγούμενης σύμβασης, αποζημιώσεις ή άλλες παρόμοιες κυρώσεις,
  • τη μη αθέτηση των ισχυουσών υποχρεώσεων που προβλέπονται στην παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 4412/2016,
  • το ότι δεν τελεί υπό πτώχευση ή δεν έχει υπαχθεί σε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης ή δεν τελεί υπό αναγκαστική διαχείριση από εκκαθαριστή ή από το δικαστήριο ή δεν έχει υπαχθεί σε διαδικασία πτωχευτικού συμβιβασμού ή δεν έχει αναστείλει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες ή δεν έχει υπαχθεί σε διαδικασία εξυγίανσης και δεν τηρεί τους όρους αυτής ή δεν βρίσκεται σε οποιαδήποτε ανάλογη κατάσταση που προκύπτει από παρόμοια διαδικασία, προβλεπόμενη σε εθνικές διατάξεις νόμου,
  • τη μη ύπαρξη επαρκών ευλόγων ενδείξεων που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο οικονομικός φορέας συνήψε συμφωνίες με άλλους οικονομικούς φορείς με στόχο τη στρέβλωση του ανταγωνισμού, με την επιφύλαξη της παρ. 3β του άρθρου 44 του ν. 3959/2011 (Α’ 93),
  • τη δυνατότητα αποτελεσματικής θεραπείας με άλλα, λιγότερο παρεμβατικά μέσα, μιας κατάστασης σύγκρουσης συμφερόντων, κατά την έννοια του άρθρου 24 του ν. 4412/2016,
  • τη δυνατότητα θεραπείας, με άλλα λιγότερο παρεμβατικά μέσα, μιας κατάστασης στρέβλωσης του ανταγωνισμού κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 48 του ν. 4412/2016,
  • το ότι δεν έχει κριθεί ένοχος εκ προθέσεως σοβαρών απατηλών δηλώσεων κατά την παροχή των πληροφοριών που απαιτούνται για την εξακρίβωση της απουσίας των λόγων αποκλεισμού ή την πλήρωση των κριτηρίων επιλογής, ότι δεν έχει αποκρύψει τις πληροφορίες αυτές ή είναι σε θέση να προσκομίσει τα δικαιολογητικά που απαιτούνται κατ’ εφαρμογή του άρθρου 79 του ν. 4412/2016,
  • το ότι δεν επιχειρεί να επηρεάσει με αθέμιτο τρόπο τη διαδικασία λήψης αποφάσεων της Αναθέτουσας Αρχής, να αποκτήσει εμπιστευτικές πληροφορίες που ενδέχεται να αποφέρουν αθέμιτο πλεονέκτημα στη διαδικασία σύναψης σύμβασης ή να παράσχει με απατηλό τρόπο παραπλανητικές πληροφορίες που ενδέχεται να επηρεάσουν ουσιωδώς τις αποφάσεις που αφορούν στον αποκλεισμό, στην επιλογή ή στην ανάθεση,
  • τη μη διάπραξη σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος, το οποίο θέτει εν αμφιβόλω την ακεραιότητα του ως οικονομικού φορέα.

Σημειώνεται ότι, η Υπεύθυνη Δήλωση για τη μη έκδοση αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης, αφορά σε κάθε περίπτωση ανεξαρτήτως τυχόν ειδικότερης πληρεξουσιότητας:

α) τους ομόρρυθμους εταίρους και διαχειριστές Ο.Ε. και Ε.Ε.

β) διαχειριστές Ε.Π.Ε./Ι.Κ.Ε.

γ) Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο Α.Ε. καθώς και όλων των μελών του Δ.Σ. αυτής

δ) τους νομίμους εκπροσώπους κάθε άλλου νομικού προσώπου.

IV. Στοιχεία σχετικά με την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας του ενδιαφερόμενου φυσικού/νομικού προσώπου, τα οποία προσδιορίζονται στο κείμενο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εγγραφή στον κατάλογο και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 75 του ν.4412/2016.

V. Στοιχεία σχετικά με τις τεχνικές ή/και επαγγελματικές ικανότητες και την οικονομική ή/και χρηματοοικονομική επάρκεια του ενδιαφερόμενου φυσικού/νομικού προσώπου τα οποία προσδιορίζονται στο κείμενο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εγγραφή στον κατάλογο και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 75 του ν. 4412/2016.

Ενδεικτικά:

  • την εμπειρία στην υλοποίηση των κατά περίπτωση ενεργειών ΤΒ.
  • το απασχολούμενο προσωπικό (αριθμός, εξειδίκευση κ.α.).
  • την τήρηση προτύπων διασφάλισης ποιότητας.
  • Στοιχεία σχετικά με την οικονομική ή/και χρηματοοικονομική επάρκεια του ενδιαφερόμενου φυσικού/ νομικού προσώπου τα οποία προσδιορίζονται στο κείμενο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εγγραφή στον κατάλογο και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 75 του ν. 4412/2016 (π.χ. το ύψος του κύκλου εργασιών ανά έτος).

Για όλα τα ανωτέρω, δύναται να ζητείται η υποβολή του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ) του άρθρου 79 του ν. 4412/2016, το οποίο ισοδυναμεί με ενημερωμένη υπεύθυνη δήλωση, ως προκαταρκτική απόδειξη με τις συνέπειες του ν. 1599/1986 αντί της υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών που τα επιβεβαιώνουν. Στην περίπτωση αυτή, τα δικαιολογητικά και τα αποδεικτικά μέσα, τα οποία θα είναι σύμφωνα με το άρθρο 80 του ν. 4412/2016 θα περιγράφονται αναλυτικά στις Προσκλήσεις Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος των παρ. 2 και 3 του άρθρου 9 της παρούσας και πρέπει να ζητούνται πριν την υπογραφή της ανάθεσης ή της σύμβασης. Το Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) θα πρέπει να υπογράφεται από τον εκπρόσωπο του οικονομικού φορέα σύμφωνα με το άρθρο 79Α του ν. 4412/2016.

Άρθρο 9

Διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης μέσω καταλόγου και κανόνες δημοσιότητας

1. Οι διαδικασίες ανάθεσης μέσω καταλόγου του παρόντος άρθρου αφορούν σε συμβάσεις, με εκτιμώμενη αξία ύψους από 30.001 ευρώ έως 100.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ σύμφωνα με το άρθρο 119 του ν. 4412/2016 και σε ενέργειες ΤΒ κατά τις διατάξεις του Μέρους Α’, με την επιφύλαξη των τις συμβάσεις υπηρεσιών, οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των άρθρων 107 έως 110, όπως εξειδικεύονται κάθε φορά στο Παράρτημα της παρούσας.

2. Για συμβάσεις με εκτιμώμενη αξία από 30.001 ευρώ έως και 60.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ ισχύουν τα ακόλουθα: H Αναθέτουσα Αρχή εκδίδει Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, στην οποία ορίζονται οι ειδικότεροι όροι και οι προδιαγραφές για την υλοποίηση της σύμβασης την οποία απευθύνει σε τουλάχιστον τρείς οικονομικούς φορείς εγγεγραμμένους στον κατάλογο, οι οποίοι βάσει των στοιχείων του καταλόγου, είναι σε θέση να υλοποιήσουν με επάρκεια την υπό ανάθεση σύμβαση.

3. Για συμβάσεις με εκτιμώμενη αξία από 60.001 ευρώ και μέχρι το ποσό των 100.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ ισχύουν τα ακόλουθα: Η Αναθέτουσα Αρχή εκδίδει Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, στην οποία ορίζονται οι ειδικότεροι όροι, και οι τεχνικές προδιαγραφές για την υλοποίηση της σύμβασης, όπως επίσης και τα κριτήρια ανάθεσης. Η διαγωνιστική διαδικασία πραγματοποιείται με την αποστολή της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος σε όλους τους οικονομικούς φορείς, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στον κατάλογο.

4. Στην ανωτέρω πρόσκληση και ανάλογα με το ακολουθούμενο κριτήριο ανάθεσης αναφέρονται με σαφήνεια όλα τα απαραίτητα στοιχεία σχετικά με την οικονομική ή/και τεχνική προσφορά, καθώς και με τα ειδικότερα κριτήρια αξιολόγησής τους.

5. Στην περίπτωση συμβάσεων εκτιμώμενης αξίας από 30.001 ευρώ έως και 100.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ θα συγκροτείται Επιτροπή Αξιολόγησης Προσφορών, σύμφωνα το άρθρο 221 του ν. 4412/2016, η οποία θα εισηγείται στο αρμόδιο όργανο την έκδοση της απόφασης ανάθεσης.

6. Δεν επιτρέπεται η ανάθεση στον ίδιο προμηθευτή ή πάροχο υπηρεσιών συμβάσεων συνολικής εκτιμώμενης αξίας μεγαλύτερης ή ίσης με τα εκάστοτε αναφερόμενα κατώτατα όρια, όπως αυτά ορίζονται από το ενωσιακό δίκαιο, εντός του ίδιου οικονομικού έτους, ανά αναθέτουσα αρχή.

7. Η δημιουργία και διατήρηση του Καταλόγου, μέσω δημοσιοποίησης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατά τα άρθρα 7 και 8 της παρούσας καθώς και η ανάθεση με τις διαδικασίες που περιγράφονται στο παρόν άρθρο καλύπτουν την υποχρέωση δημοσιότητας που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 134 του ν. 4635/2019.

8. Οι διαδικασίες ανάθεσης που αναφέρονται στο παρόν άρθρο δεν αναιρούν τις υποχρεώσεις των Αναθετουσών Αρχών σχετικά με την καταχώριση των αναγκαίων στοιχείων στο Κ.Η.Μ.Δ.Η.Σ. και στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

9. Για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης στο πλαίσιο ενεργειών ΤΒ κατά τις διατάξεις του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 το σχετικό συμφωνητικό, όπου απαιτείται, υπογράφεται σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 119 του ν. 4412/2016.

10. Σε περίπτωση αναπροσαρμογής των ορίων του άρθρου 118 του ν.4412/2016, τα ανωτέρω όρια προσαρμόζονται αναλόγως.

Άρθρο 10

Έννομη προστασία κατά την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων

Κάθε συμμετέχων, ο οποίος έχει ή είχε συμφέρον να του ανατεθεί σύμβαση μέσω καταλόγου και έχει υποστεί ή ενδέχεται να υποστεί ζημία από εκτελεστή πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής δικαιούται προστασίας σύμφωνα με τα άρθρα 127 και 345 επ. του ν. 4412/2016 με βάση τα εκεί αναφερόμενα χρηματικά όρια

Άρθρο 11

Εκ των υστέρων δημοσιότητα

Για το σύνολο των συμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας οι αναθέτουσες αρχές οφείλουν να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους το αργότερο έως τις 28 Φεβρουαρίου εκάστου έτους, κατάλογο με τις αναθέσεις του παρελθόντος έτους, με προσδιορισμό του αντικειμένου, του ύψους της αμοιβής και των στοιχείων των αναδόχων των συμβάσεων.

Άρθρο 12

Τα Ειδικά Προγράμματα που χρηματοδοτούνται από πόρους του ΕΠΑ μπορούν να χρησιμοποιούν την παρούσα υπουργική απόφαση για την υλοποίηση των ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας που περιλαμβάνεται στο Πρόγραμμά τους, εκτός αν άλλη διαδικασία προβλέπεται από την έγκριση του Ειδικού Προγράμματος.

Άρθρο 13

1. Μέχρι την κατάρτιση και λειτουργία καταλόγου προμηθευτών - παρόχων υπηρεσιών και για τις ανάγκες υλοποίησης ενεργειών ΤΒ των ΠΑ, οι ΥΔ μπορούν να χρησιμοποιούν τους καταλόγους προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών της Εθνικής Αρχής Συντονισμού του άρθρου 14 του ν. 4314/2014.

2. Όταν καταρτισθεί ο κατάλογος της Υπηρεσίας Συντονισμού του ΕΠΑ, όλες οι ΥΔ που δεν έχουν καταρτίσει δικούς τους καταλόγους, μπορούν να χρησιμοποιούν τον κατάλογο της Υπηρεσίας Συντονισμού του ΕΠΑ.

Άρθρο 14

Περίοδος Επιλεξιμότητας δαπανών προγράμματος ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας Μεταβατικής Περιόδου

Η λήξη της περιόδου επιλεξιμότητας δαπανών του προγράμματος ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας Μεταβατικής Περιόδου του ΕΠΑ, όπως περιγράφεται στην υπ’ αρ. 4378/15.01.2020 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Έγκριση προγράμματος Τεχνικής Βοήθειας Μεταβατικής Περιόδου του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης, της παρ. 2 του άρθρου 139 του ν.4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» (Α’ 167)» (Β’ 67) παρατείνεται έως τις 31.12.2022.

Άρθρο 15

Μεταβατικές Διατάξεις

Το πρόγραμμα ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας Μεταβατικής Περιόδου του ΕΠΑ, όπως περιγράφεται στην υπ’ αρ. 4378/15.01.2020 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Έγκριση προγράμματος Τεχνικής Βοήθειας Μεταβατικής Περιόδου του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης, της παρ. 2 του άρθρου 139 του ν. 4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» (Α’ 167)] (Β’ 67), εφαρμόζει τις διατάξεις της παρούσας από τη δημοσίευσή της για τις αναθέσεις που γίνονται. Οι αναθέσεις προβλέπουν την ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου το αργότερο εντός της περιόδου επιλεξιμότητας δαπανών του προγράμματος ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας Μεταβατικής Περιόδου του ΕΠΑ.

Άρθρο 16

Έναρξη Ισχύος

Η παρούσα ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας το Παράρτημα που ακολουθεί.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Οι ενέργειες Τεχνικής Βοήθειας, χωρίζονται στα εξής:

Α. προμήθεια αγαθών

Β. παροχή υπηρεσιών

Γ. προμήθειες και παροχή υπηρεσιών για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών

Δ. παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο επιτροπών ή ομάδων εργασίας

Αναλυτικά κάθε κατηγορία περιλαμβάνει τις εξής κατηγορίες επιλέξιμων ενεργειών:

Α. ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΓΑΘΩΝ

Α.1 Εξοπλισμός Γραφείων

Α.2 Η/Υ, Περιφερειακά και λοιπός εξοπλισμός

Α.3 Έντυπα βιβλία κ.λπ.

Β. ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Β.1 Αγορά λογισμικού, Ανάπτυξη, Εγκατάσταση, υποστήριξη, συντήρηση εξοπλισμού και λογισμικού

Β.2 Εκπόνηση Μελετών - Εμπειρογνωμοσυνών - Ερευνών

Β.3 Υπηρεσίες Συμβούλων

Β.4 Πληροφόρηση και Επικοινωνία

Β.5 Αξιολόγηση

Β.6 Έλεγχοι

Γ. ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

Γ.1 Οργάνωση εκδηλώσεων - συνεδριάσεων - συσκέψεων

Γ.2 Γενικά Έξοδα Λειτουργίας Υπηρεσιών Συντονισμού και Διαχείρισης του ΕΠΑ και των Προγραμμάτων

Γ.3 Έξοδα λειτουργίας και δημοσίων σχέσεων - λοιπά έξοδα φιλοξενίας Προϊσταμένων Αρχών των Υπηρεσιών Διαχείρισης

Γ.4 Εκπαίδευση του Προσωπικού και Συμμετοχή σε Ημερίδες Συνέδρια ή Fora

Γ.5 Έξοδα Μετακινήσεων Εσωτ. Εξωτ.

Γ.6 Έξοδα Δημοσιεύσεων - Ανακοινώσεων

Δ. ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ Ή ΟΜΑΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δ.1 Αμοιβή ομάδων εργασίας & επιτροπών

Δ.2 Αμοιβή ομάδων ελέγχου

Α. ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ

Α. 1. Εξοπλισμός Γραφείων

Περιλαμβάνεται η προμήθεια εξοπλισμού γραφείου (έπιπλα, βιβλιοθήκες, συσκευές κλιματισμού, κ.λπ.).

Α.2. Η/Υ Περιφερειακά και λοιπός εξοπλισμός

Περιλαμβάνεται η προμήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών (σταθερών και φορητών) καθώς και η εγκατάστασή τους συμπεριλαμβανομένων των βασικών λογισμικών και λογισμικών αυτοματισμού γραφείου, περιφερειακών (εκτυπωτών, σκάνερ κ.λπ.), φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων, μηχανημάτων τηλεομοιοτυπίας, τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού (τηλεφωνικό κέντρο, συσκευές κ.λπ.), μηχανών γραφείου και φορητών μηχανών εξοπλισμού γραφείου (μηχανές βιβλιοδεσίας κ.λπ.), εργαστηριακού εξοπλισμού. Στην κατηγορία αυτή είναι επιλέξιμη και η χρονομίσθωση (leasing) των ανωτέρω μηχανημάτων για κάθε δικαιούχο φορέα.

Α.3. Έντυπα, βιβλία κ.λπ.

Προμήθεια εγχειριδίων, βιβλίων και εντύπων, τα οποία είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της Υπηρεσίας στο πλαίσιο οργάνωσης της βιβλιοθήκης της.

Β. ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Β.1. Αγορά λογισμικού, Ανάπτυξη, Εγκατάσταση, υποστήριξη, συντήρηση εξοπλισμού και λογισμικού

Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται:

α. Η ανάπτυξη, εγκατάσταση, υποστήριξη, συντήρηση πληροφοριακών συστημάτων και λογισμικού το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ή χρησιμοποιείται για την υλοποίηση του Προγράμματος Ανάπτυξης (ΠΑ).

β. Η προμήθεια έτοιμων λογισμικών, που απαιτούνται για την καλύτερη παρακολούθηση των προγραμμάτων ή για την καλύτερη λειτουργία του Δικαιούχου κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Β.2. Εκπόνηση μελετών-εμπειρογνωμοσυνών-ερευνών

Καλύπτονται οι δαπάνες για την εκπόνηση των μελετών - εμπειρογνωμοσυνών - ερευνών, που είναι αναγκαίες για την υλοποίηση των Τομεακών/Περιφερειακών ΠΑ του ΕΠΑ.

Όλες οι μελέτες - εμπειρογνωμοσύνες - έρευνες πρέπει να έχουν σχέση με την υποστήριξη του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της παρακολούθησης, της αναθεώρησης και του κλεισίματος του ΕΠΑ και των Προγραμμάτων της προηγούμενης, της εν ισχύ και της επόμενης Προγραμματικής περιόδου.

Ενδεικτικά αναφέρονται κατηγορίες μελετών - εμπειρογνωμοσυνών - ερευνών:

  • Μελέτες - εμπειρογνωμοσύνες κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και επιπτώσεων τομέα ή περιφέρειας. Προκαταρκτικές μελέτες έργων, όπως περιβαλλοντικές, κόστους - ωφέλειας, βιωσιμότητας, γεωλογικές, εδαφολογικές κ.λπ., η ανάθεση των οποίων γίνεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
  • Μελέτες - εμπειρογνωμοσύνες εξειδίκευσης δράσεων του Τομεακού/Περιφερειακού Προγράμματος και επεξεργασίας μεθόδων αξιολόγησης, επιλογής και διαχείρισης ειδικών δράσεων. Μελέτες - εμπειρογνωμοσύνες για τις διαμορφούμενες ανάγκες των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ).
  • Μελέτες -εμπειρογνωμοσύνες σχετικά με την εκπαίδευση και την προσαρμογή του ανθρώπινου δυναμικού στην τεχνολογική, οικονομική και διαρθρωτική προσαρμογή. Αναλύσεις προσδιορισμού φυσικών δεικτών και επιπτώσεων.
  • Επιχειρησιακά σχέδια, μελέτες αποτύπωσης, και μελέτες διοικητικής και οργανωτικής αναβάθμισης.

Β.3. Υπηρεσίες Συμβούλων

Καλύπτονται οι δαπάνες για την παροχή υπηρεσιών συμβούλου τεχνικής υποστήριξης σε φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση του ΠΑ για θέματα, που έχουν σχέση με την υποστήριξη του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της παρακολούθησης, της αναθεώρησης και του κλεισίματος του ΕΠΑ και ΠΑ της προηγούμενης, της εν ισχύ και της επόμενης Προγραμματικής περιόδου, και τα οποία εκ της φύσεώς τους χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης είτε ως προς την απαιτούμενη τεχνογνωσία είτε ως προς τους απαιτούμενους πόρους που δεν είναι δυνατό να αντιμετωπισθούν από το υφιστάμενο προσωπικό σε συγκεκριμένη χρονική συγκυρία.

Β.4. Δημοσιότητα Προβολή και Πληροφόρηση (Πληροφόρηση και Επικοινωνία)

Περιλαμβάνονται οι ενέργειες που προκύπτουν από την ανάγκη πληροφόρησης και επικοινωνίας. Ενδεικτικά αναφέρονται:

Εκπόνηση επικοινωνιακής στρατηγικής και επικοινωνιακού σχεδίου δράσης, εκπόνηση ερευνών, οργάνωση ημερίδων, σεμιναρίων, άλλων ενημερωτικών εκδηλώσεων, παραγωγή και αναπαραγωγή έντυπου και ηλεκτρονικού ενημερωτικού υλικού, παραγωγή διαφημιστικού υλικού (τηλεοπτικάραδιοφωνικά μηνύματα, διαφημιστικά αντικείμενα), προβολή στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και το Διαδίκτυο, ανάπτυξη - συντήρηση δικτυακών τόπων, δημιουργία - λειτουργία δομών πληροφόρησης (call center, γραφείο πληροφόρησης, κινητές μονάδες κ.λπ.).

Β.5. Αξιολόγηση

Περιλαμβάνεται η παροχή υπηρεσιών συμβούλου ή συμβούλων αξιολόγησης για το σχεδιασμό και την υλοποίηση όλων των αξιολογήσεων, που πραγματοποιούν οι υπηρεσίες Συντονισμού και Διαχείρισης, κατά τη διάρκεια υλοποίησης του ΕΠΑ και των ΠΑ ή για την προετοιμασία ενός νέου και για το κλείσιμο του προηγούμενου.

Είναι επίσης επιλέξιμη και η αμοιβή Εμπειρογνωμόνων-Αξιολογητών, ατομικά ή με τη μορφή Ομάδων Εργασίας, που επιλέχθηκαν από Μητρώο Αξιολογητών Δράσεων Κρατικών Ενισχύσεων, Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων, ερευνητικών ή άλλων υποδομών, κ.λπ. για να αξιολογήσουν προτάσεις, που θα ενταχθούν σε ΠΑ, καθώς και τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής τους.

Β.6. Έλεγχοι

Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνεται η διενέργεια ελέγχων από ελεγκτικές εταιρείες, ή φυσικά πρόσωπα εκεί όπου η υπηρεσία κρίνει αναγκαία την ανάθεση σε εξωτερικούς συνεργάτες. Καλύπτονται όλα τα έξοδα που είναι απαραίτητα για τη διενέργεια των ελέγχων. Στην παρούσα κατηγορία ενέργειας περιλαμβάνονται επίσης τα έξοδα επίδοσης με Δικαστικό Επιμελητή των Εκθέσεων ελέγχου.

Γ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ

Γ.1. Οργάνωση εκδηλώσεων -συνεδριάσεων - συσκέψεων

Περιλαμβάνονται κάθε είδους δαπάνες προμήθειας ή/ και υπηρεσίας που συνδέονται με τις εκδηλώσεις, συνεδριάσεις οργάνων, συσκέψεις. Ενδεικτικά αναφέρονται οι βραχυχρόνιες μισθώσεις αιθουσών, η παροχή γευμάτων, φωτοτυπίες, μεταφράσεις, διερμηνείες, μαγνητοφώνηση, απομαγνητοφώνηση συναντήσεων, μεταφορά συμμετεχόντων με μισθωμένο μεταφορικό μέσο κάθε είδους κ.λπ. τα έξοδα συμμετεχόντων, προσκεκλημένων και εισηγητών (έξοδα μετακίνησης, διαμονής και φιλοξενίας, αποζημίωση) κ.λπ. Οι συνεδριάσεις, εκδηλώσεις, συσκέψεις αυτές αφορούν σε θέματα ΕΠΑ και των Προγραμμάτων του.

Μπορούν επίσης να καλυφθούν δαπάνες για προμήθεια αναλώσιμων υλικών για τη φιλοξενία επισκεπτών και προσκεκλημένων της Υπηρεσίας Διαχείρισης, που περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων αγορά καφέ και αναψυκτικών, πόσιμου νερού, είδη ζαχαροπλαστικής-βουτήματα, σάντουιτς, χαρτοπετσέτες, πλαστικά ποτήρια-πιατάκια, καλαμάκια κ.λπ., όπως επίσης και έξοδα κυλικείου.

Γ.2 Γενικά Έξοδα Λειτουργίας των Υπηρεσιών Συντονισμού και Διαχείρισης του ΕΠΑ και των Προγραμμάτων

Περιλαμβάνονται όλες οι δράσεις, που κρίνονται απαραίτητες για την υποστήριξη της λειτουργίας, της διοικητικής οργάνωσης, και της στελέχωσης των δομών του συστήματος διαχείρισης, ελέγχου και συντονισμού της υλοποίησης του συνόλου των Προγραμμάτων της προγραμματικής περιόδου, ώστε να αντεπεξέλθουν απρόσκοπτα, αποτελεσματικά και αποδοτικά στις υποχρεώσεις τους (π.χ. υπερωρίες).

Επιπλέον καλύπτονται τα κάτωθι:

  • δαπάνες για υπηρεσίες καθαριότητας των χώρων στέγασης, καθώς και των κοινοχρήστων χώρων με την προϋπόθεση ότι οι χώροι ευρίσκονται εκτός της έδρας του Υπουργείου ή της Περιφέρειας στην οποία υπάγονται. Εφόσον συστεγάζονται επιτρέπεται μόνο για τους χώρους που καταλαμβάνουν οι ανωτέρω υπηρεσίες.
  • δαπάνες φωτοαντιγράφησης, δαπάνες σάρωσης εγγράφων, καθώς και δαπάνες ταχυδρομικών ή ταχυμεταφορών και δαπάνες δικαστικών επιμελητών. Στο βαθμό που απαιτείται για την υλοποίηση κάποιου Προγράμματος καλύπτονται επίσης και τα έξοδα μεταφράσεων των παραπάνω, καθώς και όλων των μεταφράσεων που απαιτούνται για την υλοποίηση του Προγράμματος. Περιλαμβάνονται επίσης και τα έξοδα για συνδρομή σε έντυπα ή εφημερίδες, καθώς επίσης και τα έξοδα για εκτυπώσεις που αφορούν το ΕΠΑ ή το ΠΑ.
  • δαπάνες για επισκευή και συντήρηση όλων των παγίων εγκαταστάσεων π.χ. ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, ηλεκτρικού, τηλεφωνικού, υδρευτικού και αποχετευτικού δικτύου, φυσικού αερίου, κλιματιστικών μηχανημάτων, επισκευής και συντήρησης Η/Υ και περιφερειακών και λοιπού εξοπλισμού κ.α., καθώς επίσης και οι δαπάνες για την επαναφορά των χώρων σε κατάσταση εργασίας μετά την επισκευή των παραπάνω βλαβών.
  • δαπάνες σύνδεσης με το διαδίκτυο, τηλεπικοινωνιών, καθώς και δαπάνες σύνδεσης με τράπεζες πληροφοριών
  • δαπάνες για υπηρεσίες φυσικής ή ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης και φύλαξης αρχείων.
  • δαπάνες για προμήθεια εξοπλισμού εστίασης. Περιλαμβάνονται μαχαιροπίρουνα, φλιτζάνια, ποτήρια, πιάτα, καφετιέρα, φούρνος μικροκυμάτων, καθώς επίσης και η αγορά ψυγείου.

Γ.3. Εκπαίδευση του προσωπικού και συμμετοχή σε ημερίδες, συνέδρια ή fora

Περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες δαπάνες (μίσθωση αιθουσών, εξοπλισμού, κόστος εισηγήσεων, έξοδα μετακίνησης, διαμονής, αποζημίωσης των εισηγητών, συμμετεχόντων κ.λπ.) για την οργάνωση σεμιναρίων για την κατάρτιση του προσωπικού στα αντικείμενα της αρμοδιότητάς τους και της εφαρμογής των κοινοτικών και εθνικών πολιτικών.

Περιλαμβάνονται επίσης οι δαπάνες για τη συμμετοχή του προσωπικού σε σεμινάρια, ημερίδες, συνέδρια και fora που διοργανώνονται από άλλους φορείς και για θέματα που έχουν σχέση με τις αρμοδιότητές τους. Δεν περιλαμβάνονται στην κατηγορία αυτή τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και εκτός έδρας αποζημίωσης, τα οποία και καλύπτονται από άλλη κατηγορία της παρούσης.

Γ.4. Έξοδα μετακινήσεων εσωτερικού - εξωτερικού Υπηρεσιών Διαχείρισης, ΜΟΔ, ΓΓΔΕ

Περιλαμβάνονται οι δαπάνες μετακίνησης με οποιοδήποτε μέσο, διαμονής και εκτός έδρας αποζημίωσης των στελεχών, που μετακινούνται στο πλαίσιο του ΕΠΑ και των Προγραμμάτων του. Η χρήση επιβατικού αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης (ταξί) επιτρέπεται μόνο στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, (π.χ. απεργία ΜΜΜ, πτήση σε νυχτερινή ώρα που δεν κυκλοφορούν ΜΜΜ, από 22.00 το βράδυ έως 8.00 το πρωί, μη διαθεσιμότητα ΜΜΜ σε απομακρυσμένη περιοχή).

Γ.5. Έξοδα δημοσιεύσεων - ανακοινώσεων

Περιλαμβάνονται οι δαπάνες δημοσίευσης προσκλήσεων, προκηρύξεων διαγωνισμών ή διακηρύξεων.

Δ. ΕΠΙΤΡΟΠΕΣΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δ.1. Αμοιβή ομάδων εργασίας και επιτροπών

Περιλαμβάνονται οι αμοιβές των ομάδων εργασίας ή και των επιτροπών που συγκροτούνται με βάση τις κείμενες διατάξεις.

Δ.2 Αμοιβή ομάδων ελέγχου

Περιλαμβάνονται οι αμοιβές των ομάδων ελέγχου, που προβλέπονται και συγκροτούνται με βάση τις κείμενες διατάξεις.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 11 Μαρτίου 2022

Ο Υφυπουργός

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!