Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Οικονομικών

Υπουργείο Οικονομικών Σχέδιο νόμου με πλήθος φορολογικών διατάξεων

Στο σχέδιο νόμου του Υπ. Οικονομικών με τίτλο "Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς -Πρόγραμμα συνεισφοράς Δημοσίου σε ευάλωτους οφειλέτες μέχρι τη μεταβίβαση της κατοικίας τους στονφορέα απόκτησης καιεπαναμίσθωσης του κεφαλαίου Α’ του μέρους δευτέρου του τρίτου βιβλίου του ν. 4738/2020 -Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/1151 και (ΕΕ) 2021/1159,νέος μειωμένος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων(ΕΝ.Φ.Ι.Α.), επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση ιδίως της ενεργειακής κρίσης και άλλες διατάξεις" περιλαμβάνονται πλήθος φορολογικών διατάξεων.

Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:

Άρθρα 40-49
Μείωση του ΕΝ.Φ.Ι.Α με βάση τις νέες αντικειμενικές διατάξεις

Με τις προτεινόμενες διατάξεις επέρχονται αναγκαίες τροποποιήσεις στους νόμους 4223/2013, 3427/2005 και 3842/2010, λόγω αναπροσαρμογής των τιμών εκκίνησης αντικειμενικού προσδιορισμού αξίας ακινήτων, οι οποίες εφαρμόζονται από την 1η Ιανουαρίου 2022. Επιπλέον, καταργείται ο συμπληρωματικός φόρος φυσικών προσώπων, αλλάζει ο υπολογισμός του κυρίου φόρου φυσικών προσώπων και επέρχονται τροποποιήσεις στον ΕΝ.Φ.Ι.Α., προκειμένου να αντιμετωπιστούν στρεβλώσεις και να καταστεί ο φόρος πιο δίκαιος, ορθολογικός και αναλογικός. Οι προτεινόμενες διατάξεις ισχύουν για τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. ετών 2022 και επομένων.

Δείτε αναλυτικά τις αλλαγές στον ΕΝ.Φ.Ι.Α εδώ

Άρθρο 50
Επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία

Με την προτεινόμενη διάταξη το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων της περ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001 (Α΄265) που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία φορολογείται για το έτος 2022 με μηδενικό συντελεστή ειδικού φόρου κατανάλωσης. Για το εν λόγω διάστημα, κατά τη θέση σε ανάλωση του ως άνω προϊόντος εφαρμόζεται ο συντελεστής ειδικού φόρου κατανάλωσης της περ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 73 του ίδιου νόμου, ο οποίος σήμερα ανέρχεται σε τετρακόσια δέκα (410) ευρώ ανά χιλιόλιτρο και επιστρέφεται σε χρόνο που θα καθοριστεί με τη σχετική κανονιστική πράξη ποσό ίσο με τον ως άνω οριζόμενο συντελεστή Ε.Φ.Κ., σύμφωνα με τους όρους που καθορίζονται στην κανονιστική πράξη της ίδιας διάταξης.

Περαιτέρω, με την προτεινόμενη διάταξη εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ο Διοικητής της ΑΑΔΕ για την έκδοση κοινής απόφασης στην οποία καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης, ο χρόνος επιστροφής, τα δικαιούχα επιστροφής πρόσωπα, τα κριτήρια για τον προσδιορισμό των ποσοτήτων πετρελαίου κινητήρων για τις οποίες υπολογίζεται η επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η αρμόδια για την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης αρχή, ο τρόπος ελέγχου της νόμιμης χρήσης του πετρελαίου κινητήρων για το οποίο χορηγείται επιστροφή του φόρου, καθώς και κάθε σχετικό θέμα με την εφαρμογή της διάταξης.

Η προτεινόμενη διάταξη έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022.

Άρθρο 51
Υπαγωγή των λιπασμάτων των ΔΚ 3101, 3102, 3103, 3104, 3105 στον υπερμειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 6% -

Με την προτεινόμενη διάταξη τα αγαθά της παρ. 38 του Κεφαλαίου Α ΑΓΑΘΑ του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα ΦΠΑ, ήτοι Λιπάσματα, των ΔΚ 3101, 3102, 3103, 3104 και 3105 μετατάσσονται από τον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ δεκατρία τοις εκατό (13%) στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ έξι τοις εκατό (6%).

Παρέχεται η δυνατότητα στους αγρότες και τους σχετιζόμενους με την αγροτική παραγωγή να προμηθεύονται στο εσωτερικό της χώρας τα εν λόγω αγαθά με μικρότερη επιβάρυνση.

Άρθρο 58
Ρυθμίσεις καταβολής του φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2021

Το ζήτημα που αντιμετωπίζει η αξιολογούμενη ρύθμιση είναι η ανάγκη για πρόβλεψη περισσότερων δόσεων (οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις) για την καταβολή του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων και οντοτήτων για το φορολογικό έτος 2021.

Άρθρο 52
Παράταση της προθεσμίας υποβολής της αίτησης του κατασκευαστή οικοδομών για την υπαγωγή στο καθεστώς αναστολής του φόρου 

Με την προτεινόμενη διάταξη με την οποία αντικαθίσταται το τελευταίο εδάφιο της παρ. 4α του άρθρου 6 του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000, Α΄ 248) δίνεται μέχρι τις 30.6.2022 η δυνατότητα στον υποκείμενο στον φόρο κατασκευαστή οικοδομών προς πώληση, που έχει άδεια εκδοθείσα έως τις 31.12.2021, να επιλέξει την υπαγωγή στο καθεστώς αναστολής του φόρου, προκειμένου η παράδοση των ιδιοκτησιών να μην επιβαρύνεται με ΦΠΑ, χωρίς αντίστοιχα να υφίσταται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου για τις πράξεις αυτές.

Για άδειες εκδοθείσες από 1.1.2022 και εφεξής εφαρμόζεται εξάμηνη προθεσμία από την έκδοση της άδειας για την επιλογή της δυνατότητας υπαγωγής στο καθεστώς αναστολής του φόρου.

Άρθρο 53
Υπαγωγή στον ειδικό τρόπο φορολόγησης του άρθρου 5Γ του ν. 4172/2013 

Η αξιολογούμενη ρύθμιση αντιμετωπίζει την ανάγκη της παράτασης της προθεσμίας υποβολής:

α) αίτησης υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου αυτού μέχρι το τέλος του επόμενου έτους από την ανάληψη υπηρεσίας ή έναρξης εργασιών,

β) αίτησης για υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 5Γ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ) στο έτος 2021, καθώς επίσης την ανάγκη της ανάκλησης απορριπτικής απάντησης της φορολογικής διοίκησης σε περίπτωση προσκόμισης εκ των υστέρων των απαιτούμενων δικαιολογητικών από το φυσικό πρόσωπο.

Άρθρο 56
Δυνατότητα παροχής πλήρους ή επιπλέον του τριάντα τοις εκατό (30%) έκπτωσης του υπερβαίνοντος κόστους δανεισμού για φορολογούμενους που ανήκουν σε ενοποιημένο όμιλο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις 

Τροποποιείται το άρθρο 49 του ν. 4172/2013, προκειμένου να προβλεφθεί η δυνατότητα παροχής πλήρους ή επιπλέον του τριάντα τοις εκατό (30%) έκπτωσης του υπερβαίνοντος κόστους δανεισμού για φορολογούμενους που ανήκουν σε ενοποιημένο όμιλο, εφόσον πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Άρθρο 57
Διεύρυνση της απαλλαγής από τον φόρο κληρονομιάς των κοινών τραπεζικών λογαριασμών, ημεδαπής και αλλοδαπής, υπό όρους

Με τις προτεινόμενες διατάξεις διευρύνεται η απαλλαγή από τον φόρο κληρονομιάς των κοινών τραπεζικών λογαριασμών, περιλαμβάνοντας, αφενός αυτούς της αλλοδαπής, και, αφετέρου, όλα τα κοινά επενδυτικά προϊόντα, σε ευρώ ή/και σε ξένο νόμισμα, που αποκτώνται αυτοδίκαια από τους συνδικαιούχους, και μέχρι τον τελευταίο από αυτούς (όχι όμως και τους δικούς τους κληρονόμους), για υποθέσεις με χρόνο γένεσης φορολογικής υποχρέωσης από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απαλλαγή δεν περιλαμβάνει τα προαναφερόμενα προϊόντα, τα οποία βρίσκονται σε μη συνεργάσιμα κατά τη φορολογική νομοθεσία κράτη ή σε κράτη τα οποία δεν εφαρμόζουν ανταλλαγή πληροφοριών για τους χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς με την Ελλάδα.

Άρθρο 61
Κίνητρα για εταιρείες ειδικού σκοπού διαχείρισης οικογενειακής περιουσίας

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση επιδιώκεται η συμπλήρωση του πλαισίου σύστασης και λειτουργίας των εταιρειών ειδικού σκοπού διαχείρισης οικογενειακής περιουσίας, με την προσθήκη της διαχείρισης των δαπανών, που πραγματοποιούνται από τα φυσικά πρόσωπα που καταλαμβάνει η διάταξη για την κάλυψη των αναγκών τους και του κόστους της εν γένει διαβίωσής τους και των φιλανθρωπικών και πολιτιστικών δράσεών τους, καθώς και την αποσαφήνιση λοιπών ζητημάτων, προς διευκόλυνση τόσο των φορολογουμένων, όσο και της Φορολογικής Διοίκησης.

Άρθρο 63
Ρυθμίσεις για τους αστικούς συνεταιρισμούς

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση αντιμετωπίζεται το ζήτημα της παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας σύγκλησης Γενικής Συνέλευσης και της θητείας των διοικητικών και εποπτικών συμβουλίων των αστικών συνεταιρισμών του ν. 1667/1986 (Α΄196), που έληξε ή λήγει πριν τις 30.6.2022, έως την ημερομηνία αυτή, προκειμένου να δοθεί ικανός χρόνος για την ασφαλή διοργάνωση των σχετικών διαδικασιών, δεδομένων των έκτακτων συνθηκών, λόγω πανδημίας.

Επίσης, εισάγεται ρητή, σαφής και πάγια νομοθετική πρόβλεψη στις διατάξεις του ν. 1667/1986 για τη δυνατότητα συμμετοχής των μελών των αστικών συνεταιρισμών στη Γενική Συνέλευση και στην ψηφοφορία από απόσταση, δια αλληλογραφίας ή με ηλεκτρονικά μέσα, σε πραγματικό χρόνο και με επιστολική ψήφο, κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου, με σκοπό αφενός την αποτελεσματικότερη διαχείριση της πανδημίας και αφετέρου την αποφυγή των όποιων προβλημάτων από τη συστηματική και δυνητικά εν μέρει αναλογική εφαρμογή για τους αστικούς συνεταιρισμούς, των
αντίστοιχων διατάξεων του εμπορικού νόμου (άρθρα 125 και 126 του ν. 4548/2018, A΄ 104), που επιτρέπει το άρθρο 17 του ν. 1667/1986 περί αστικών συνεταιρισμών.

Άρθρο 55
Απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος των επιχορηγήσεων των κεφαλαιουχικών εταιρειών των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης για την κάλυψη των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους προς τρίτους 

Η αξιολογούμενη ρύθμιση αντιμετωπίζει το ζήτημα της επιβολής φόρου εισοδήματος επί της επιχορήγησης που έχουν λάβει ή λαμβάνουν ορισμένοι φορείς Γενικής Κυβέρνησης για τον σκοπό της αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους. Η ρύθμιση κρίνεται επιβεβλημένη, προκειμένου οι επιχορηγήσεις του Υπουργείου Οικονομικών να εξαιρούνται αντικειμενικά του φόρου εισοδήματος, ανεξαρτήτως μετοχικής σύνθεσης του εκάστοτε φορέα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση ματαιώνεται ουσιαστικά ο σκοπός της επιχορήγησης, ήτοι η διευκόλυνση των φορέων να ικανοποιήσουν οφειλές τους και τελικά επιβαρύνεται περαιτέρω ο κρατικός προϋπολογισμός.

Άρθρα 27 - 33 
Ενσωμάτωση στην Ελληνική νομοθεστία της οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 92/83/ΕΟΚ για την εναρμόνιση των διαρθρώσεων των ειδικών φόρων κατανάλωσης που επιβάλλονται στην αλκοόλη και τα αλκοολούχα ποτά 

Με τις προτεινόμενες διατάξεις ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο η Οδηγία (ΕΕ) 2020/1151 του Συμβουλίου της 29ης Ιουλίου 2020, με την οποία έχουν επέλθει τροποποιήσεις σε ορισμένα άρθρα της Οδηγίας 92/83/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 1992 για την εναρμόνιση των διαρθρώσεων των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης που επιβάλλονται στην αλκοόλη και τα αλκοολούχα ποτά (L 250), η οποία έχει ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία με τα άρθρα 79 έως και 93 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α΄ 265).

Άρθρα 34 - 36 
Ρυθμίσεις περι διημερών μικρών αποσταγματοποιών

Με τις προτεινόμενες διατάξεις επέρχεται τροποποίηση ορισμένων διατάξεων του ν. 2969/2001 (Α΄281) με στόχο την επικαιροποίησή τους και βελτιώσεις στους όρους που διέπουν το καθεστώς των διήμερων μικρών αποσταγματοποιών. Η αναγκαιότητα για την τροποποίηση των εν λόγω διατάξεων επισημάνθηκε στο πλαίσιο της ανάρτησης σε δημόσια διαβούλευση του Κεφαλαίου A’ του παρόντος. Ειδικότερα επί του άρθρου 27 που αφορά στην επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο προϊόν απόσταξης των διήμερων μικρών αποσταγματοποιών υπεβλήθησαν σχόλια για ζητήματα σχετικά με το καθεστώς των διήμερων μικρών αποσταγματοποιών, τα οποία σε μεγάλο βαθμό ρυθμίζονται από τον ν. 2969/2001. Κατόπιν αξιολόγησης των σχετικών σχολίων καταρτίστηκε το Κεφάλαιο B’ του παρόντος, το οποίο περιλαμβάνει τα άρθρα 34 έως και 36.

Άρθρο 37
Απαλλαγή από τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας των εισαγόμενων ή παραδιδόμενων αγαθών και παρεχόμενων υπηρεσιών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή φορέα ή οργανισμό της ΕΕ για την αντιμετώπιση του COVID-19

Με τις προτεινόμενες διατάξεις προβλέπεται η απαλλαγή από Φ.Π.Α. των εισαγωγών, των παραδόσεων αγαθών, καθώς και των παροχών υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή σε οργανισμό ή φορέα που έχει συσταθεί βάσει του ενωσιακού δικαίου, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων που τους έχουν ανατεθεί, με σκοπό την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19. Οι προτεινόμενες διατάξεις αποτελούν ενσωμάτωση στο εσωτερικό μας δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159 του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2021 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ, με αναδρομική
εφαρμογή από την 1η.1.2021.

Άρθρο 54
Εξαίρεση του Κοινού Κεφαλαίου της παρ. 11 του άρθρου 15 του ν. 2469/1997 και απαλλαγή των προσόδων του από τη φορολογία εισοδήματος

Με την προτεινόμενη ρύθμιση ρυθμίζεται η εξαίρεση του Κοινού Κεφαλαίου από τον φόρο εισοδήματος, ως υποκειμένου φόρου, καθώς επίσης και η απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος των προσόδων που αποκτούν οι Φορείς Γενικής Κυβέρνησης είτε από τη συμμετοχή τους στο Κοινό Κεφάλαιο είτε από τους Λογαριασμούς Ταμειακής Διαχείρισης που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Άρθρο 62
Ρύθμιση για τις συμβάσεις του άρθρου 5Β του ν. 3986/2011 

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση διευκρινίζεται ότι, στο πλαίσιο υλοποίησης εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ της διαδικασίας ωρίμανσης των Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας που έχουν ενταχθεί στο «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας» του ν. 4799/2021 (Α’ 78), της διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών και της παρακολούθησης της εκτέλεσης των έργων που ανατίθενται και για λόγους εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, δεν απαιτείται η υποβολή ισόποσης ή άλλης εγγύησης από το ΤΑΙΠΕΔ, για την προκαταβολή και κάθε καταβολή στο Ταμείο των ποσών που ορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 5Β του ν. 3986/2011. Η έναρξη ισχύος της ρύθμισης ορίζεται αναδρομικά από την 5η.6.2021, ημερομηνία κατά την οποία τέθηκε σε ισχύ ο ν. 4804/2021 (A΄ 90), με το άρθρο 104 του οποίου προστέθηκε νέο άρθρο 5Β στον ν. 3986/2011 και ορίσθηκε ότι το ΤΑΙΠΕΔ είναι αρμόδιο για την ωρίμανση συμβάσεων του Αναπτυξιακού Προγράμματος Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του άρθρου 126 του ν. 4799/2021 (Α` 78) και την υλοποίηση αυτών, μέσω της Μονάδας Ωρίμανσης Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, λειτουργούσας ως νέας διακριτής λογιστικής μονάδας.

Πρόγραμμα συνεισφοράς Δημοσίου σε ευάλωτους οφειλέτες μέχρι τη μεταβίβαση της κατοικίας τους στον φορέα απόκτησης και επαναμίσθωσης του Κεφαλαίου Α του Μέρους Δεύτερου του Τρίτου Βιβλίου του ν. 4728/2020

Στο πλαίσιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1023 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Ιουνίου 2019, περί πλαισίου για την προληπτική αναδιάρθρωση, την απαλλαγή από τα χρέη και τις ανικανότητες ή την έκπτωση οφειλετών, καθώς και περί μέτρων βελτίωσης των διαδικασιών αυτών, και για την τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1132 (Οδηγία για την αναδιάρθρωση και την αφερεγγυότητα), ψηφίσθηκε ο ν 4738/2020 «Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 207). Στον νόμο αυτό προβλέπεται, στο Κεφάλαιο Β΄ του Δεύτερου Μέρους του Τρίτου Βιβλίου του, η παραχώρηση από το Δημόσιο καθηκόντων και αρμοδιοτήτων σε «Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης», ως αυτός ορίζεται στην περ. (στ) του άρθρου 217 με σκοπό την παροχή κοινωνικών μέτρων πρόνοιας για την κύρια πρώτη (1η) κατοικία των ευάλωτων οφειλετών.

Ως «ευάλωτος οφειλέτης» (άρθρο 217), νοείται ο οφειλέτης, στο πρόσωπο του οποίου πληρούνται σωρευτικά συγκεκριμένα εισοδηματικά, περιουσιακά και λοιπά κριτήρια που θεσπίστηκαν και ισχύουν στο προνοιακό πρόγραμμα «επίδομα στέγασης», σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74) και την υπ΄αρ. 71670/2021 κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Επικρατείας (Β΄4500). Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 218 του ν. 4738/2020, το Δημόσιο παραχωρεί τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, βάσει σύμβασης παραχώρησης, με την οποία ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει την εκπλήρωση των σχετικών καθηκόντων και αρμοδιοτήτων.

Ο Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης αναλαμβάνει την υποχρέωση απόκτησης της κύριας κατοικίας των ευάλωτων οφειλετών, που αδυνατούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, με σκοπό να αποτραπεί η εκποίηση (λόγω πλειστηριασμού ή πτώχευσης) και συνεπακόλουθα η απόκτησή της από τρίτους ιδιώτες, γεγονός που θα οδηγούσε εν τέλει στην έξωσή τους, με συνεπαγόμενο σημαντικό κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα. Μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, οπότε και θα ενεργοποιηθεί ο Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης, με τις διατάξεις του παρόντος ενεργοποιείται ένα ενδιάμεσο πρόγραμμα προστασίας ευάλωτων οφειλετών. Μέσω αυτού, προβλέπεται η επιδότηση του Δημοσίου σε προκαθορισμένο στον νόμο ποσό δόσης, που θα απομειώνει τη συνολική οφειλή, το οποίο θα καταβάλλεται, προκειμένου να ανασταλεί η διαδικασία πλειστηριασμού της κύριας κατοικίας των ευάλωτων οφειλετών, για χρονικό διάστημα δεκαπέντε (15) μηνών ή μέχρι τη μεταβίβασή της στον Φορέα, όποιο από τα δύο προηγηθεί.

Άρθρο 65
Έκτακτες ρυθμίσεις για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας για το έτος 2022, λόγω πανδημίας και έκτακτων συνθηκών

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση θεσπίζεται και για το έτος 2022, η εξαιρετική διάταξη που ίσχυσε δυνάμει του άρθρου 20 του ν. 4690/2020 (Α’ 104) και του άρθρου δέκατου τρίτου του ν. 4787/2021 (Α΄44) για τα έτη 2020 και 2021, αντίστοιχα. Η συγκεκριμένη ρύθμιση διατηρείται σε ισχύ λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης που προκαλεί η παρατεταμένη πανδημία, η οποία έπληξε το σύνολο της εθνικής οικονομίας, ιδίως δε τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις που ασκούν συναφείς με αυτόν δραστηριότητες, αλλά και λόγω των έκτακτων συνθηκών που προκαλούν διεθνώς οι εξελίξεις στις σχέσεις Ρωσίας - Ουκρανίας. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι η παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας θα δοθεί και για την φετινή χρονιά και αυστηρώς μέχρι τις 31.10.2022, όχι μόνο σε κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, όπως ήδη προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά και σε ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια, για λόγους αμιγώς οικονομικής ενίσχυσης των τουριστικών αυτών επιχειρήσεων. Αυτονοήτως βέβαια, ισχύουν οι περιορισμοί που ισχύουν και για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παρ. 2, για το έτος 2022, λόγω των συνεπειών της πανδημίας αλλά και των οικονομικών επιπτώσεων σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, διατηρείται η αύξηση του ποσοστού υπέρ του Ο.Τ.Α. επί του ανταλλάγματος παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, η οποία ίσχυσε για τα έτη 2020 και 2021, από 60 % σε 70 % με παράλληλη μείωση του ποσοστού του Δημοσίου από 40 % σε 30 %.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παρ. 3 ορίζεται ότι το ύψος του καταβαλλόμενου ανταλλάγματος, και για το έτος 2022, θα ανέρχεται σε ποσοστό 65 % επί του αρχικώς υπολογισθέντος ανταλλάγματος. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, την αναψυχή και την εστίαση να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές δυσχέρειες που προκάλεσε η πανδημία, οι οποίες γίνονται πιο έντονες εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών που προκαλούν διεθνώς οι εξελίξεις στις σχέσεις Ρωσίας Ουκρανίας.

 

Δείτε το σχέδιο νόμου και την αιτιολογική έκθεση εδώ:

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!