Κ.Υ.Α. 2051 ΕΞ 2022 Καθορισμός οργανικών μονάδων της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ).
Αριθμ. 2051 ΕΞ 2022
ΦΕΚ B' 216/28.01.2022
Καθορισμός οργανικών μονάδων της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ).
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Του Κανονισμού (ΕΕ) 910/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2014, σχετικά με την ηλεκτρονική ταυτοποίηση και τις υπηρεσίες εμπιστοσύνης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην εσωτερική αγορά και την κατάργηση της οδηγίας 1999/93/ΕΚ (L 257/73),
β) του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις»(Α' 184) και ιδίως του άρθρου 58 και της παρ. 37 του άρθρου 107 αυτού,
γ) του ν. 3013/2002 «Αναβάθμιση της πολιτικής προστασίας και λοιπές διατάξεις» και ιδίως το άρθρο 31 αυτού (Α' 102),
δ) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005 - Α' 98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133),
ε) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119),
στ) του άρθρου 13 του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών / Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123),
ζ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121),
η) του άρθρου 19 του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α' 85).
2. Την υπό στοιχεία Υ6/9.7.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β' 2902).
3. Την υπ’ αρ. 4251/30.8.2021 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γεώργιο Γεωργαντά» (Β' 3996).
4. Την υπό στοιχεία 245 ΕΞ 2022/5.1.2022 διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Επικρατείας «Έναρξη λειτουργίας της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ)» (Β' 43).
5. Την υπό στοιχεία 243 ΕΞ 2022/5.1.2022 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Κανονισμός Πιστοποίησης της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ)» (Β' 43).
6. Το γεγονός ότι με την παρούσα δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Υποκείμενη Αρχή Πιστοποίησης
1. Ως «Υποκείμενη Αρχή Πιστοποίησης» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ορίζεται η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών.
2. Η παραπάνω οργανική μονάδα είναι αρμόδια για την έκδοση, την ανάκληση, την αναστολή ισχύος ή την ανανέωση των εγκεκριμένων πιστοποιητικών ηλεκτρονικής υπογραφής για λογαριασμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναφερόμενη στην Πρωτεύουσα Αρχή Πιστοποίησης (ΑΠΕΔ), σύμφωνα με το Κεφάλαιο Θ' του ν. 4727/2020 και ιδίως το άρθρο 58. Έως τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 37 του άρθρου 107 του ν. 4727/2020 με την οποία θα καθορισθεί η δική τους Υποκείμενη Αρχή Πιστοποίησης, οι λοιποί φορείς του δημόσιου τομέα, μπορούν να εξυπηρετούνται για την έκδοση και την εν γένει διαχείριση του κύκλου ζωής των εγκεκριμένων πιστοποιητικών ηλεκτρονικής υπογραφής του προσωπικού τους, από την Υποκείμενη Αρχή Πιστοποίησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
3. Η παραπάνω οργανική μονάδα δύναται, επίσης, να εκδίδει και να διαχειρίζεται εγκεκριμένα πιστοποιητικά ηλεκτρονικής υπογραφής ή σφραγίδας ιδιωτών φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων, κατά περίπτωση.
Άρθρο 2
Αρχή Εγγραφής
1. Ως «Αρχή Εγγραφής» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ορίζεται το Τμήμα Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών.
2. Η παραπάνω οργανική μονάδα είναι αρμόδια για την υποστήριξη των σχετικών υπηρεσιών εμπιστοσύνης, όπως αυτές καθορίζονται στο άρθρο 58 του ν. 4727/2020 και στην υπό στοιχεία 243 ΕΞ 2022/5.1.2022 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας. Ειδικότερα, η Αρχή Εγγραφής είναι αρμόδια για τον έλεγχο των αιτήσεων έκδοσης, ανάκλησης, αναστολής ισχύος ή ανανέωση των εγκεκριμένων πιστοποιητικών ηλεκτρονικής υπογραφής των τελικών χρηστών για λογαριασμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Έως τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 37 του άρθρου 107 του ν. 4727/2020 με την οποία θα καθορισθεί η δική τους Αρχή Εγγραφής, οι λοιποί φορείς του δημόσιου τομέα μπορούν να εξυπηρετούνται για την υποστήριξη των σχετικών υπηρεσιών εμπιστοσύνης του προσωπικού τους από την Αρχή Εγγραφής του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
3. Η παραπάνω οργανική μονάδα δύναται, επίσης, να αναλαμβάνει καθήκοντα υποστήριξης των σχετικών υπηρεσιών εμπιστοσύνης ιδιωτών φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων.
4. Η Αρχή Εγγραφής μπορεί να συνεπικουρείται στο έργο της από υπαλλήλους από έτερες υπηρεσιακές μονάδες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μετά από ειδική κατάρτιση που παρέχει η ίδια.
Άρθρο 3
Εντεταλμένα γραφεία
Ως «Εντεταλμένα Γραφεία» ορίζονται τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), σε ολόκληρη την Επικράτεια και τα οποία είναι αρμόδια για την παραλαβή των αιτημάτων και την ταυτοποίηση των φυσικών προσώπων με σκοπό την έκδοση των εγκεκριμένων πιστοποιητικών ηλεκτρονικής υπογραφής, σύμφωνα με το άρθρο 58 του ν. 4727/2020 και την υπό στοιχεία 243 ΕΞ 2022/5.1.2022 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας.
Άρθρο 4
Έναρξη Ισχύος
Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 19 Ιανουαρίου 2022
Οι Υπουργοί
Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ
Επικρατείας
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!